| X-pole | |
|
+111hena Nuudelikissa hpl Pandakarhu Unya BLAAAAACK Eowyn_ Marie Mertsi katwalk Pantsuman Tiu SaMaJA erika hemuliini kivaa Em Kay maunis03 Nahkis mokonen nephiie kermaa Elegia chipin nasu Ivanka hansi Saila Hiirenvirna aiccu meyja- Ewy saija vive1 Polecat Miracle Nounours Janey May maimiau Hennu/Henriikka ranna Jenni Mortianna Dahlia D. -Hanna- Tea Tulilintu Rosal Apila LaraK ehkk vesi jossukka Snugetti Esteria Carita Zanca vilionkka Miki Nutu ladyluck Odet FemmeFatale Foxmagon bettie Ish leben Henna.C Shaunette eledra jemsku papaija Karvinen Jassi Nenna Anu Gerippe kajakki Quu V celya merqus Sanni sphinks Ashta jiji FaeryMe Cherrie sakunen kristalli Nins annukka Carnivora Ninni Mari ilde Nina Joanna Kirsi Elli miukattus Lilya tinga1911 Miia Nanna H. nekuliini Kat Da tasuni Adelle Iina AdminSusie 115 posters |
|
Kirjoittaja | Viesti |
---|
Miia Superman
Viestien lukumäärä : 1145 Ikä : 37 Location : Lahti Registration date : 07.12.2007
| Aihe: Vs: X-pole La Loka 11, 2008 3:14 pm | |
| En oo punaisella tehnyt nyt aikoihin mitään niin en kyllä oikein osaa sanoa, kyllä antishopin punasessa oli mun mielestä kuitenkin tosi hyvä pito. Toi kromi lienee useampien mielestä kuitenkin liukkaampi. | |
|
| |
papaija hangin in pole with one leg only
Viestien lukumäärä : 361 Ikä : 35 Registration date : 14.09.2008
| Aihe: yläkupoli Ma Loka 13, 2008 7:38 pm | |
| Lueskelin tuossa noita tangon huolto-ohjeita, ja huolestuin: yläkupoli näyttää painuneelta, tai en nyt juuri muista, millainen se tarkalleen oli aluksi O.o Vaikea kuvitella, että olisin jaksanut ylikiristää, ja tuo aikaisempi ongelma viittais siihen, että olis ollu varaa kiristää enemmänkin. Lisäks toi meidän lattiapäällyste on tuollaista muovimattoa, joka antaa myöten aika syvän kaikkien huonekalujen alla.. Onko tosta jotain olennaista haittaa, kellään kokemusta? | |
|
| |
Nanna H. hangin in pole with one leg only
Viestien lukumäärä : 253 Registration date : 09.12.2007
| Aihe: Vs: X-pole Ma Loka 13, 2008 8:56 pm | |
| - papaija kirjoitti:
- Lueskelin tuossa noita tangon huolto-ohjeita, ja huolestuin: yläkupoli näyttää painuneelta, tai en nyt juuri muista, millainen se tarkalleen oli aluksi O.o Vaikea kuvitella, että olisin jaksanut ylikiristää, ja tuo aikaisempi ongelma viittais siihen, että olis ollu varaa kiristää enemmänkin. Lisäks toi meidän lattiapäällyste on tuollaista muovimattoa, joka antaa myöten aika syvän kaikkien huonekalujen alla.. Onko tosta jotain olennaista haittaa, kellään kokemusta?
Mun oman tangon yläkupoli on melko reippaasti ylikiristetty ja on ennemmin esteettinen haitta, kuin varsinainen ongelma. | |
|
| |
Iina Superman
Viestien lukumäärä : 2793 Ikä : 40 Location : Tampere Registration date : 05.12.2007
| Aihe: Vs: X-pole Ma Loka 13, 2008 9:00 pm | |
| No on siitä vähän muutakin kuin esteettistä haittaa... Tuo on siis BETONIKATTOON painunut jälki. Jos alla on puupalkki voivat palkit heikentyä tai pahimmassa tapauksessa katketa liian kiristyksen myötä. | |
|
| |
| Aihe: Vs: X-pole Ma Loka 13, 2008 9:41 pm | |
| Huh, joo, ei onneksi ihan noin tiukkaa kiristystä ole ollut.. Nyt on tanko taas osissa lattialla ._. täytyy myöntää, etten ole varmaan puhdistanut kunnolla noita kierteitä, joten täytyy sitäkin kokeilla huomenna, jotta sais ton toimimaan just eikä melkein. Voiko niitä hex screw -ruuveja muuten kiristää liikaa, ne voi varmaan jumiutua? Kumma kyllä kun toi base insert ei irtoa ollenkaan, vaikka ohjeen mukaan pitäis.. | |
|
| |
Iina Superman
Viestien lukumäärä : 2793 Ikä : 40 Location : Tampere Registration date : 05.12.2007
| Aihe: Vs: X-pole Ma Loka 13, 2008 10:34 pm | |
| Ei ne ruuvit jumiutua voi, mutta tietenkin jos kovin kovaa vääntää saattaa tehdä kuusiokolosta ympyrän - ja sen jälkeenhän niitä ei paljon kiristetä tai löysätä. Tuo alaosan irtoamattomuus on aika yleistä, veikkaisin, että osaltaan johtuu juuri tuosta (liiasta) kireydestä. Painuu vaan kiinni eikä nouse enää. Mulla on tähän asti (pitää koputtaa puuta) aina alaosa kyllä noussut hetken pyörittelyn ja nitkutuksen jälkeen. | |
|
| |
| Aihe: Vs: X-pole Ti Loka 14, 2008 5:46 pm | |
| Argh, nyt tanko kolahtaa vähän yläpäästä, kun sitä kunnolla nykäisee. Samalla myös nuo ruuvit löystyvät (= tanko saattaa olla liian löysällä) , mutta sitten taas spinny-mode ei pyöri sulavasti vaan tökkii ( = liikaa kireyttä).. Täytyy varmaan ottaa yhteyttä sinne vertical danceen, jos ei vielä kerran uudelleenkokoamisella ongelmat poistu tuolla VD:n foorumilla näyttää kyllä olevan keskustelua tuosta kolinasta, jospa sieltä löytyisi joku ratkaisu. Haluaisin jo tangolle.. | |
|
| |
Iina Superman
| Aihe: Vs: X-pole Ti Loka 14, 2008 8:35 pm | |
| Ootko varma, että sulla on tanko suorassa? Jos on vinossa se selittäisi nuo kaikki oireet nimittäin... Kolinan, tökkivän spinnyn ja jopa lommolla olevan kupolin. | |
|
| |
| Aihe: Vs: X-pole Ti Loka 14, 2008 9:02 pm | |
| Pitäisi olla, pystyn vertaan sitä joka suunnalta pystysuoraan linjaan, kun tää tila on niin pieni (tupakeittiön kaapit, suora näkymä ulko-ovelle, makkarin ovelle ja koko seinän korkuisiin ikkunankarmeihin jne). Aina tietysti silmä voi heittää, mutta tuskin paria astetta enempää.. Lisäks tää on betonirakenteinen vuonna 2005 valmistunu kerrostalo, joten lattian ja katon pitäis olla vaakasuorat. Pitää kuitenkin hankkia vatupassi, ihan vaan varmuuden vuoksi Silloin ihan ekalla pystytyskerralla ei kyllä kolinaa kuulunut, mut nyt tässä toisen, kolmannen ja neljännen (jos pysyin laskuissa?) kerran aikana kolisee. Epäilen että noissa alaosissa on jotain häikkää. | |
|
| |
Miia Superman
Viestien lukumäärä : 1145 Ikä : 37 Location : Lahti Registration date : 07.12.2007
| Aihe: Vs: X-pole Ke Loka 15, 2008 12:11 pm | |
| Mä juuri huomasin kun lykkäsin kromin pyöriväksi että se tökkii, mitään ääntä ei kuulu mutta kädessä tuntuu, viittaa siihen että tanko olisi vinossako? Tai toki onkin mutta se johtuu siitä että meidän rakenteet ovat vinot. Ja lienee ei normaalia, että kun domen saa suoraksi kattoa vasten ja kun alkaa tankoa kiristämään niin domesta tai jostan sieltä ylhtäältä kuuluu pientä poksuntaa? Olen tähän lopettanut kiristämisen ja löysännyt koko homman. hmm hmm. pyörivä mode ei kyllä töki sen takia, että olisi ylikiristetty koska kun löysäsin äsken ruuveja niin edelleen tökki. | |
|
| |
Iina Superman
| Aihe: Vs: X-pole Ke Loka 15, 2008 12:26 pm | |
| Pieni poksunta kiristettäessä on ihan normaalia. Yleensä mulla se on johtunut siitä, että kun loppuvaiheessa nostaa kupolin katoa vasten ja kiristää sit yläkierrettä se kierretappi ei oo viel ekan kiristyksen jälkeen "pohjassa" kupolia vasten. Siitä se tappi sitten loksahtaa syvemmälle sisään, joskus useampaankin kertaan ennen kuin osuu loppuun asti. Mulla on kanssa yks kromi mikä kädellä pyöritettäessä tuntuu "tökkivän" mutta sitten spinnejä tehdessä pyörii ihan sulavasti. Veikkaan, et siinä on vaan alaosa jotenkin tiukka. Kaikki nää näyttää olevan vähän omia luonteitaan | |
|
| |
Miia Superman
| Aihe: Vs: X-pole Ke Loka 15, 2008 2:48 pm | |
| Kiitos Iina jälleen vastauksesta. Ei tuossakaan mitenkään se tökkiminen pyörimistä estä, tuntuu vain hassulle käsiin. Eipä se ainakaan uudelleen kokoamisella mihinkään lähtenyt. No riittää mulle kyllä että kromi on ihan staattinen, titaanilla voi sittne kieppua halutessaan kuitenkin | |
|
| |
| Aihe: Vs: X-pole Su Loka 19, 2008 7:12 pm | |
| Noniin, nyt on sitten vatupassin kanssa testattu, että lattia, katto, upper dome ja putket ovat suoria, ja tanko oli täysin suorassa, kun sen kasasin, mutta ongelmat eivät hävinneet mihinkään..Täytyy varmaan viritellä vähän enkun taitoja ja lähettää sähköpostia vertical danceen, sen verran epätoivoinen alan olla.. ._.
Onneksi sentään alkaa luennoton viikko ja pääsen kerrankin RTP:n tek1-tunnille lievittämään tanssihinkua (: | |
|
| |
kajakki intermediate spinner
Viestien lukumäärä : 53 Ikä : 43 Location : Tampereen seutu Registration date : 03.05.2008
| Aihe: Vs: X-pole Su Marras 02, 2008 11:33 am | |
| Tilasin super release toolit kuukausi sitten, eikä niistä ole vieläkään kuulunut mitään. Onko joku muu sattumalta tehnyt samanlaista tilausta Vertical Dancen kautta? Onko kuulunut mitään? Pistin mailia, mutta eivät ole ainakaan vielä vastanneet. Eipä tässä toisaalta kiire ole, kun toinen käsi on kolmatta viikkoa kipeä (siivoamisesta!), mutta tietty vähän huolettaa kun työkaluja ei kuulu | |
|
| |
Sanni hangin in pole with one leg only
Viestien lukumäärä : 440 Location : Kerava Registration date : 17.01.2008
| Aihe: Vs: X-pole Pe Marras 28, 2008 8:42 am | |
| | |
|
| |
Ninni intermediate inverter
Viestien lukumäärä : 138 Ikä : 49 Location : Etelä-Pohjanmaa Registration date : 28.12.2007
| Aihe: Vs: X-pole Pe Marras 28, 2008 12:56 pm | |
| Nyt meillä on varastossa muutamia Tube Release Tooleja. Tilaukset nettisivujen kautta, toimitus kun maksu näkyy tilillä.
Terkkuja, Annika
www.poleaholic.com/tangot.html | |
|
| |
jemsku basic spinner
Viestien lukumäärä : 10 Registration date : 08.10.2008
| Aihe: Vs: X-pole Ma Joulu 22, 2008 5:44 pm | |
| Kenties tyhmä kysymys, mutta onko sillä merkitystä, että kiristettäessä tanko staattiseksi (eli "ei pyöriväksi" -menikö oikein?), niin ne reijät eivät todellakaan jää X-merkkien kohdille, vaan hyppää reilusti sivuun? Pari senttiä. | |
|
| |
| Aihe: Vs: X-pole Ma Joulu 22, 2008 7:23 pm | |
| Pari senttiä kuulostaa jo pahalta. Mulla se heitto on muutaman millin luokkaa, ja kiristettäessä tuntee, kuinka ruuvit loksahtavat paikoilleen, eli tanko kääntyy aavistuksen ja asettuu juuri oikealle kohdalle (ei tismalleen raksien kohdalle). Jos se tosiaan kiristyy eri kohtaan kuin ohjeissa lukee, niin kuulostaa pahasti valmistusvirheeltä ? Mun tanko ei tosin toimikaan ihan niinkuin sen pitäis, juuri nuo ruuvit tuppaa löystymään. Oon tässä miettinyt, onko toi mun yksilö vaan tosi herkkä sen adjusterin oikean kireyden kanssa, koska viimeksi kun säädin sitä, löysin sellaisen kireyden (hieman löysemmällä kuin aikaisemmalla säädöllä), jolla nuo spinnyn ruuvit ei löystyneet. Tanko myös kolisee aina välillä, mikä ainakin osittain johtuu sen yläosan ison mutterin löysyydestä/löystymisestä.. Noh, oon kuitenkin käyttänyt tankoa, tarkastan vaan tuon tuosta, pysyykö se ylhäällä ._. *avautuminen* | |
|
| |
jemsku basic spinner
Viestien lukumäärä : 10 Registration date : 08.10.2008
| Aihe: Vs: X-pole Ma Joulu 22, 2008 8:11 pm | |
| Liioittelin näköjään sitä mittaa Mittasin, ja se on n. 1,3cm Onko siitä siis periaatteessa mitään haittaa käytölle? Jos siitä ei ole turvallisuudelle tms. mitään haittaa, niin ei se ero mua itteänikään haittaa. | |
|
| |
Nins intermediate spinner
Viestien lukumäärä : 82 Ikä : 43 Location : Joensuu Registration date : 21.01.2008
| Aihe: Vs: X-pole Ti Joulu 23, 2008 4:24 pm | |
| Tänään tuli oma 50 mm titaaninen tankoni. Löysin sen kasattuna pystytettynä töistä tullessani, oli hieno ylläri! Hitsi että siinä on "hyvä" istua, tuohon entiseen, anti-shopin punaiseen, verrattuna! Aika jännältä tuntuu tuo pyörivä tanko, tähän mennessä en ollut koskaan sellaista edes kokeillut. Vaatii hieman totuttelua kyllä! | |
|
| |
| Aihe: Vs: X-pole Pe Joulu 26, 2008 2:52 pm | |
| jemsku, tuskinpa periaatteessa on, jos ruuvit kiristyvät kunnolla ja se base on muuten kunnossa ja kohdillaan, mutta voihan tuo viestiä jostain viasta. Siitä basesta pitäisi irrota se osa (mikä se nyt olikaan nimeltään...) jossa ne ruuvit on, kannattaa yrittää sen irroittamista ja uudelleen kokoamista, ja josset saa niitä kohdilleen, niin kannattaisi varmaan ottaa yhteyttä sinne mistä tilasit tangon, ja kysyä onko siitä haittaa. | |
|
| |
| Aihe: Vs: X-pole La Tammi 03, 2009 1:09 pm | |
| papaija, meilasitko ikinä sinne verticalille..? Mulla myöskin spinny tökkii, ei liiku sulavasti Muuten olen tykännyt kromisesta 45:stani hulluna, grippi miulle just sopiva | |
|
| |
Iina Superman
| Aihe: Vs: X-pole La Tammi 03, 2009 2:20 pm | |
| Jos olet kiristänyt ruuvit Xien kohdalle ja tanko lenkkaa suunnasta toiseen, kiristä adjuster screwia ylhäältä muutama kierros.
Jos tanko ei pyöri kunnolla, pura se, pystytä uudelleen varmistaen, että tanko on suorassa. Älä kiristä tankoa liian tiukalle. | |
|
| |
| Aihe: Vs: X-pole La Tammi 03, 2009 4:08 pm | |
| | |
|
| |
| Aihe: Vs: X-pole La Tammi 03, 2009 9:08 pm | |
| Meilasin sinne kyllä, mutta mulla toi spinnyn tökkiminen meni ohi, kun en kiristänyt yli enää, kiitos Iinan ohjeiden tosiaan Mulla tosin edelleenkin löystyy ne spinnyn ruuvit, ja löystyi silloinkin kun tanko oli liiankin kireällä, mikä tässä ihmetyttääkin kovasti.. Lisäks se kolahtelee yläpäästä, minkä luulen johtuvan sen adjusterin mutterin löystymisestä, joten kiristän sitä aina ennen treeniä, ja se (kai) auttaa. Verticalilta mun maili ohjattiin x-polelle, mutta epäilen ettei sitä ehditty lukea kunnolla. Sain näitä samoja vastauksia kuin täältä ja VD:n foorumilta, lyhyempinä lauseina vaan. Lähetin valokuviakin mm painuneesta yläkupolista ja sen rikkinäisestä muovirenkaasta, mutta kuulemma tossa mun tangossa ei pitäis olla mitään vikaa... Pari kuukautta siinä rasittavassa kirjeenvaihdossa meni, eikä ratkaisua löytynyt, joten luovutin Mut voihan olla, että muissa (kenties selkeämmissä) ongelmissa sieltä osataan neuvoa. | |
|
| |
Sponsored content
| Aihe: Vs: X-pole | |
| |
|
| |
| X-pole | |
|