| Tanko kiinni viistoon kattoon? | |
|
|
Kirjoittaja | Viesti |
---|
Eeva intermediate inverter
Viestien lukumäärä : 140 Ikä : 40 Location : Helsinki Registration date : 28.07.2009
| Aihe: Tanko kiinni viistoon kattoon? Su Elo 16, 2009 2:01 pm | |
| Eli tilanne on tämä; Oltaisiin ehkä ostamassa ihanaa pientä omakotitaloa jossa on "perinteinen" puutalon viistokatto. Alakerta on asumiskelpoista "kellari" tilaa jossa huoneet ovat todella matalat tankoilua ajatellen tälläiselle 175cm neitoselle Pyörähtelyt tangolla onnistuisi tietysti, ja aloittelija kun olen niin niistä ensin lähdetään... Mutta koska aion myös harrastaa tankotanssia studiolla (Tampereella), niin uskon innostuksen jatkuvan pidemmällekin. Kaikessa "jalat kohti kattoa"- liikkeissä minulla tulisi katto vastaan, ellei kädet olisi ihan lattian tasassa. Onko tankoa mitenkään mahdollista kiinnittää viistoon kattoon? Sellaisenaan ei varmasti mikään valmis tanko kiinnity, mutta esim. jonkun tukipalan avulla? Kun asunto olisi oma, niin pysyvä kiinnityskään ei haittaisi. | |
|
| |
papaija hangin in pole with one leg only
Viestien lukumäärä : 361 Ikä : 35 Registration date : 14.09.2008
| Aihe: Vs: Tanko kiinni viistoon kattoon? Su Elo 16, 2009 2:21 pm | |
| Voisin veikata, että kaikkein tukevin ja esteettisin ratkaisu olis pultattu, siihen tilaan tehty tanko huonekorkeus on nähtävästi aika suuri muutenkin, jossei katon vinous haittaa tankoilua? Jotenkin vois kuvitella, että sellaiset vinot lisäpalat x-polen kanssa vaatis kuitenkin tukevan kiinnityksen, jotka ei välttämättä tekis hyvää itse katolle, riippuen nyt tietysti kaltevuuskulmasta. Joku raksainssi voi korjata, jos oon väärässä | |
|
| |
Viestien lukumäärä : 140 Ikä : 40 Location : Helsinki Registration date : 28.07.2009
| Aihe: Vs: Tanko kiinni viistoon kattoon? Su Elo 16, 2009 2:48 pm | |
| Joo, no mittaileen ei esittelyssä heti alettu, mutta silmämääräisesti isompi ongelma tuntui olevan alakerran ("kellarin") mataluus kuin huonekorkeus yläkerrassa. Monissa kaksikerroksissa omakotilaoissahan viistokatot ovat matalia yläkerrassa, mutta koska tässä ei oikeastaan ole kuin se "kellari" ja maantasalla oleva yläkerta niin huonekorkeus oli tosiaan sitten korkeempi. Varsinkin keskellä.
Mistähän sellaisen pultatun, mittojen mukaan tehdyn(?) tangon sitten saisi? | |
|
| |
| Aihe: Vs: Tanko kiinni viistoon kattoon? Ke Elo 19, 2009 6:50 am | |
| Tutkin itse tanko valikoimaa netissä, ja ilmeisesti tämä olisi ratkaisu minulle: http://www.platinumstages.com/Stationary-Static-Permanent-Poles-40Up-to-11ft-11in41_p_73.html
En vain löydä tuolta mistään tietoa toimittavatko suomeen ja mitä postikulut maksavat? Toisaalta englanti ei ole minulla sujuvimmasta päästä että ehkä en vain huomannut...? | |
|
| |
Ish Superman
Viestien lukumäärä : 2611 Location : SEINÄJOKI Registration date : 10.11.2008
| Aihe: Vs: Tanko kiinni viistoon kattoon? Ke Elo 19, 2009 8:52 am | |
| Enpäs huomannut minäkään Eurooppaan toimittamisesta mitään, mutta sitä kannattaa kysyä. Näytti kyllä kivalta tuo tanko, jos päädyt tilaamaan niin kerro ihmeessä minkälainen se on. | |
|
| |
papaija hangin in pole with one leg only
Viestien lukumäärä : 361 Ikä : 35 Registration date : 14.09.2008
| Aihe: Vs: Tanko kiinni viistoon kattoon? Ke Elo 19, 2009 10:23 am | |
| Juu, en mäkään huomannut mitään selkeää toimitusinfoa, tuohon taitaa kyllä tulla toimituskulut ja tulli päälle? Juuri tuon tyyppistä ratkaisua tarkoitin. Kai tuommoisen tangon voi tehdä itsekin, tai joku ammattimies voi tehdä, mutta sen enempää en osaa sanoa Kannattaa ottaa selvää huonekorkeudesta ja kattorakenteista vielä. | |
|
| |
TiinaH basic spinner
Viestien lukumäärä : 8 Ikä : 38 Location : Järvenpää Registration date : 28.11.2009
| Aihe: Vs: Tanko kiinni viistoon kattoon? Su Marras 29, 2009 1:09 pm | |
| Olisin kiinnostunut kuinka Likkiksen tangon kävi? Itse haaveilen samanlaisesta tangosta olohuoneeseen. Huonekorkeus siellä 230-430 ja tilaa olisi siis reippaasti. Muissa huoneissa huonekorkeus 230 ja 176cm. pitkälle tuntuu liian matalalta. Vai oonko vaan liian vaativa? Huono homma noissa Platinum Stagesin tangoissa on että ilmeisesti myös lattiaan tulee kiinnitysreiät. Ei hyvä parketin kannalta. Ehkä pitää tyytyä tähän 230 korkeaan pikkuhuoneeseen. Onko kukaan laittanut omaa tankoaan viistoon kattoon kiinni? | |
|
| |
| Aihe: Vs: Tanko kiinni viistoon kattoon? Ma Marras 30, 2009 6:44 pm | |
| Tangolle kävi niin että talo joka oltiin ostamassa olikin hometalo. Kaupat peruttiin joten tarvetta viistoon kattoon saatavalle tangollekaan ei enään ole. Nyt vain pähkäilen kuinka ja millaisen tangon asennan tänne vuokrarivariin jossa on matalat huoneet ja kattomateriaali jotakin puuta (mutta päälystetty rappauksella, eli näyttää perus kerrostalon betonikatolta). Kuulmemma on olemassa laite jolla voi tukipuut katosta paikantaa (piippaa eri tavalla jos kohdalla on tukirakenne?). Sellaisesta kuulisin lisää jos joku tietää. Sillä rappauksen vuoksi katosta ei voi avata mitään ja katsoa missä tukirakenteet menee. | |
|
| |
Tea intermediate inverter
Viestien lukumäärä : 172 Ikä : 38 Location : Ähtäri Registration date : 28.11.2008
| Aihe: Vs: Tanko kiinni viistoon kattoon? Ma Marras 30, 2009 7:41 pm | |
| Mä löysin ainakin ne tukipuut ihan kattoa koputtelemalla. Kyllä siinä vähän aikaa meni, kun mietti et kuulukohan tuosta nyt erilainen ääni vai ei, mutta oikea kohta löytyi kuitenkin. En tankoa pystyttäessä edes tiennyt, että joku laite olisi olemassa. Niin ja meillä on siis myös rapattu katto. | |
|
| |
TiinaH basic spinner
Viestien lukumäärä : 8 Ikä : 38 Location : Järvenpää Registration date : 28.11.2009
| Aihe: Vs: Tanko kiinni viistoon kattoon? Ma Marras 30, 2009 10:01 pm | |
| Joo täälläkin koputeltu urakalla kattoa. Tulee ihan vainoharhainen olo kun miettii että "olikohan tuo kumeampi ääni vai eikö se ollut" Nyt sitten olohuoneeseen päättelin että paras ratkaisu olisi lavallinen X-Stage. Mielestäni 780 euroa kuitenkin melko kallis. | |
|
| |
TiinaH basic spinner
| Aihe: Vs: Tanko kiinni viistoon kattoon? Ma Joulu 14, 2009 7:50 am | |
| Nyt päädyinkin siihen että teetän lisäpalan Pole4Fit:n tankoon. Niin että se lisäpala suoristaa sen katon kaltevuuden. Katsotaan miten käy... | |
|
| |
Sponsored content
| Aihe: Vs: Tanko kiinni viistoon kattoon? | |
| |
|
| |
| Tanko kiinni viistoon kattoon? | |
|