Spin around the pole
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Spin around the pole

Suomalainen forum kaikille tankotanssin ystäville. (Päästäksesi lukemaan ja kirjoittamaan kaikille aihealueille sinun on rekisteröitävä käyttäjätunnus itsellesi.)
 
PääsivuPääsivu  Harrastuspaikat  Latest imagesLatest images  HakuHaku  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään  

 

 Pituudesta haittaa?

Siirry alas 
+8
Mallory
Hennu/Henriikka
marinen
Henna.C
Cherrie
tasuni
Nina
Ish
12 posters
KirjoittajaViesti
M
Vierailija




Pituudesta haittaa? Empty
ViestiAihe: Pituudesta haittaa?   Pituudesta haittaa? Icon_minitimeLa Joulu 12, 2009 10:07 pm

Lapsena harrastin voimistelua ja juuri ennen teini-ikää rytmistä kilpavoimistelua. Tosin jouduin lopettamaan lajin harrastamisen, sillä valmentajan mukaan minusta oli selvästi tulossa todella pitkä ja hänen mielestään rytmisen harrastaminen pitkälle tytölle olisi liian haasteellista.

Nyt siis kysynkin voiko olla liian pitkä harrastamaan tankotanssia? Onko tangolla mahdollista tehdä ihan kaikkia liikkeitä jos pituutta on 1,80?

Kiitokset vastauksista!
Takaisin alkuun Siirry alas
Ish
Superman
Superman



Viestien lukumäärä : 2611
Location : SEINÄJOKI
Registration date : 10.11.2008

Pituudesta haittaa? Empty
ViestiAihe: Vs: Pituudesta haittaa?   Pituudesta haittaa? Icon_minitimeLa Joulu 12, 2009 10:27 pm

Se riippuu siitä kuinka asiaa katsoo. Joissakin liikkeissä se tuo omat vaikeutensa, mutta toisaalta,
näyttää todella kauniilta kun pitkä ihminen, pitkine raajoineen tekee tangolla jotain hallitusti.

Nim. ei niin pitkä mutta tarpeeks pitkä 173 cm
Takaisin alkuun Siirry alas
Nina
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
Nina


Viestien lukumäärä : 422
Ikä : 37
Location : Järvenpää
Registration date : 17.03.2008

Pituudesta haittaa? Empty
ViestiAihe: Vs: Pituudesta haittaa?   Pituudesta haittaa? Icon_minitimeSu Joulu 13, 2009 12:06 am

Mä oon 182 cm ja ihan hyvin tossa tangolla on tullut pyörittyä jo pari vuotta, joten en ole ainakaan vielä huomannut mitään ylipääsemättömiä ongelmia. Mukaan vaan!
Takaisin alkuun Siirry alas
tasuni
Superman
Superman
tasuni


Viestien lukumäärä : 1994
Ikä : 50
Location : Helsinki
Registration date : 07.12.2007

Pituudesta haittaa? Empty
ViestiAihe: Vs: Pituudesta haittaa?   Pituudesta haittaa? Icon_minitimeSu Joulu 13, 2009 10:28 am

ks. jumalainen Nelle osoitteessa www.poledance.se. Hän on tukholmalainen tankokoulun omistaja ja varmaankin 185 cm. Esiintyi Pole Artissa kollegansa Charlien kanssa eikä kukaan varmaan voi väittää että oli jotain puutteita... Wink

Olen itsekin vähän keskimääräistä pitempi, noin 169, ja paino on jakautunut lähinnä jalkoihin ja lantioon. Minulle tästä on ollut jonkin verran haittaa kun yläkroppa on niin kevyt ja laiha: tasapainon löytäminen liikkeissä jossa vain kädet ovat tangolla ja jalat kaukana on ollut vaikeaa. Ja useimmat, elleivät kaikki, lajin todelliset huiput ovat pienikokoisia ja ketteriä ja yläkroppa on selvästi isompi kuin alakroppa (leveät hartiat, kapea lantio ja jalat). Mutta kaikki liikkeet pystyy tekemään kaikilla kropilla ennen pitkää!
Takaisin alkuun Siirry alas
Cherrie
Superman
Superman
Cherrie


Viestien lukumäärä : 770
Ikä : 36
Registration date : 27.04.2008

Pituudesta haittaa? Empty
ViestiAihe: Vs: Pituudesta haittaa?   Pituudesta haittaa? Icon_minitimeSu Joulu 13, 2009 1:25 pm

Mä oon jotenki kokoajan ajatellu että Nina on tosi pikkunen. Very Happy Tai no kylhän tosta huomaa, että jalat on pitkät, mutta muuten.
Takaisin alkuun Siirry alas
M
Vierailija




Pituudesta haittaa? Empty
ViestiAihe: Vs: Pituudesta haittaa?   Pituudesta haittaa? Icon_minitimeSu Joulu 13, 2009 1:53 pm

Kiitos vastauksistanne! flower

Eli ei siis muuta kuin tangon ympäri keikkumaan ensi vuonna. Toivottavasti vielä tunneille on paikkoja jäljellä - täällä Turussa kun ei ole kuin yksi koulu joka niitä järjestää :-(

Tasuni:

Joo, mulle taitaa tulla ihan kivasti haastetta tästä lajista sitten - minulla kun ylävartalo on todella heiveröinen...alakropassa taas massaa löytyy. :-)

Toisaalta kun olen katsellut videoita tankotanssista tuntuu siltä kuitenkin, että varsin monella tanssijalla on enemmän massaa just alakropassa. Minun mielestä on mukavampi katsella esitystä jossa naisella on selvästi muotoja kuin esitystä jossa nainen on varsin pieni kokoinen.
Takaisin alkuun Siirry alas
Henna.C
Superman
Superman
Henna.C


Viestien lukumäärä : 889
Ikä : 37
Location : Oulu
Registration date : 09.01.2009

Pituudesta haittaa? Empty
ViestiAihe: Vs: Pituudesta haittaa?   Pituudesta haittaa? Icon_minitimeMa Joulu 14, 2009 11:12 am

Itsekin olen 175, eikä vielä kovin pahoja ongelmia ole sen takia ilmennyt.. mitä nyt joskus kolahdellut jalat kattoon jne Very Happy
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.henna-c.blogspot.com
Nina
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
Nina


Viestien lukumäärä : 422
Ikä : 37
Location : Järvenpää
Registration date : 17.03.2008

Pituudesta haittaa? Empty
ViestiAihe: Vs: Pituudesta haittaa?   Pituudesta haittaa? Icon_minitimeMa Joulu 14, 2009 4:35 pm

Cherrie kirjoitti:
Mä oon jotenki kokoajan ajatellu että Nina on tosi pikkunen. Very Happy Tai no kylhän tosta huomaa, että jalat on pitkät, mutta muuten.

Heh, on muuten eka kerta, kun oon tuollaisen mielikuvan elämäni aikana onnistunut luomaan Very Happy Pituudesta ei oo koskaan ollut puutetta, muusta ehkä...
Takaisin alkuun Siirry alas
marinen
basic spinner
basic spinner
marinen


Viestien lukumäärä : 8
Registration date : 02.11.2008

Pituudesta haittaa? Empty
ViestiAihe: Vs: Pituudesta haittaa?   Pituudesta haittaa? Icon_minitimeKe Tammi 20, 2010 10:45 am

Mä oon 175 ja sanoisin kyllä, että alku on pitkälle haastavampaa kuin vaikka 20 senttiä lyhemmälle, kun sitä kammettavaa vipuvartta ja ylipäänsä ulottuvuuksia on sen verran enemmän. Mahdotonta se ei tokikaan ole ja siinähän ne lihakset vähitellen kroppaa nostellessa kasvavat kohisten, mutta alussa voi kyllä olla vaikeempaa. Mullakin on aika lantiopainotteinen kroppa yläkropan ollessa hentonen ja jalat tuntuu painavan ihan älyttömästi. Mutta sillä mennään, mitä on saatu! Very Happy
Takaisin alkuun Siirry alas
Hennu/Henriikka
Superman
Superman
Hennu/Henriikka


Viestien lukumäärä : 988
Ikä : 38
Location : Tampere
Registration date : 23.11.2008

Pituudesta haittaa? Empty
ViestiAihe: Vs: Pituudesta haittaa?   Pituudesta haittaa? Icon_minitimeKe Tammi 20, 2010 1:46 pm

Kyllä siinä voi perää olla että pidemmällä varrella liikkeiden opettelu voi olla vähän hankalampaa. Mutta uskoisin että sitten kun ne liikkeet oppii ja saa ojennettua raajansa täyteen pituuteen, niin se on näyttävämmän näköistä kuin lyhyt raajaisilla.
Takaisin alkuun Siirry alas
Mallory
basic spinner
basic spinner
Mallory


Viestien lukumäärä : 5
Location : Lahti
Registration date : 04.02.2009

Pituudesta haittaa? Empty
ViestiAihe: Vs: Pituudesta haittaa?   Pituudesta haittaa? Icon_minitimePe Tammi 22, 2010 2:52 pm

Very Happy Kivaa huomata, että on pitkiäkin tanssijoita joukossa. Ite oon 183cm. Kyllä se pituus häiritsee, koska kädet osuu helposti melkein kattoon asti, niin joutuu varomaan ettei romahda alas, X-Polessa on ylhäällä palikka joka irtoais jos siitä ottaisi kiinni..
Korkeampi huone olisi kiva.
Takaisin alkuun Siirry alas
Hennu/Henriikka
Superman
Superman
Hennu/Henriikka


Viestien lukumäärä : 988
Ikä : 38
Location : Tampere
Registration date : 23.11.2008

Pituudesta haittaa? Empty
ViestiAihe: Vs: Pituudesta haittaa?   Pituudesta haittaa? Icon_minitimePe Tammi 22, 2010 5:42 pm

Mallory kirjoitti:
Very Happy Kivaa huomata, että on pitkiäkin tanssijoita joukossa. Ite oon 183cm. Kyllä se pituus häiritsee, koska kädet osuu helposti melkein kattoon asti, niin joutuu varomaan ettei romahda alas, X-Polessa on ylhäällä palikka joka irtoais jos siitä ottaisi kiinni..
Korkeampi huone olisi kiva.

Ton palikan (suojaputken ) voi muuten ottaa pois jos haluu. se on siinä vaan ulkonäkösyistä jos ei haluu et ne kierteet näkyy. Ite oon ottanut pois, juurikin sen takii etten vahingossa ota siitä kii!
Takaisin alkuun Siirry alas
Iina
Superman
Superman
Iina


Viestien lukumäärä : 2793
Ikä : 40
Location : Tampere
Registration date : 05.12.2007

Pituudesta haittaa? Empty
ViestiAihe: Vs: Pituudesta haittaa?   Pituudesta haittaa? Icon_minitimePe Tammi 22, 2010 5:57 pm

Joo mäkään en ikinä pidä sitä suojapalaa ylhäällä Smile Sit pitää vaan muistaa ettei niistä kierteistäkään saa ottaa kiinni, ne on tehdasrasvassa ja terävät (joskuskin haavan niistä saaneena).
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.tankotanssi.fi
Nina
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
Nina


Viestien lukumäärä : 422
Ikä : 37
Location : Järvenpää
Registration date : 17.03.2008

Pituudesta haittaa? Empty
ViestiAihe: Vs: Pituudesta haittaa?   Pituudesta haittaa? Icon_minitimePe Tammi 22, 2010 9:12 pm

Mallory kirjoitti:

Korkeampi huone olisi kiva.

Joo korkeampi huone olisi mahtava... Tai kun pääsisi/ehtisi edes tunneille ja korkeammille tangoille useammin kuin kerran kahdessa kuukaudessa...
Takaisin alkuun Siirry alas
downthepole
intermediate inverter
intermediate inverter
downthepole


Viestien lukumäärä : 144
Location : Oulu
Registration date : 21.09.2009

Pituudesta haittaa? Empty
ViestiAihe: Vs: Pituudesta haittaa?   Pituudesta haittaa? Icon_minitimeLa Tammi 23, 2010 10:46 am

Mä oon tarrannu pariinkin otteeseen siitä suojapalasta kiinni, onneksi ei oo mitään sattunu.. Sais olla meilläkin lisää huonekorkeutta, ei sillä et mun pituudella kattoon kopsahtais, mut olis kiva kun pystyis kiipeilee vähän korkeammalle Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
Marie
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
Marie


Viestien lukumäärä : 301
Ikä : 37
Location : Toijala
Registration date : 28.04.2009

Pituudesta haittaa? Empty
ViestiAihe: Vs: Pituudesta haittaa?   Pituudesta haittaa? Icon_minitimeSu Huhti 04, 2010 6:53 pm

kaikille pitkile naisille lohdutukseksi jos katto tuntuu kotona tankoillessa tulevan liian nopeasti vastaan miettikää miltä mun 190cm miehestä tuntu kun se opetteli perhosta. Jos invertoi liian alhaalta alakättä ei saa tangollle millään jos taan liian korkeelta ei saa jalkoja tangolle.. Oli meinaa kohtuu hauskan näköstä ku raajoja heiluu joka suuntaan ja kauhee ähellys! Laughing
Takaisin alkuun Siirry alas
Lumiko
basic spinner
basic spinner
Lumiko


Viestien lukumäärä : 5
Ikä : 29
Location : Tampere
Registration date : 11.10.2016

Pituudesta haittaa? Empty
ViestiAihe: Vs: Pituudesta haittaa?   Pituudesta haittaa? Icon_minitimeKe Loka 12, 2016 6:49 pm

Minusta just tuntuu et on tosi paljon pitkiä tankoilijoita :'D Nimim. 150 cm vasta aloittanut tankoilija!
Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





Pituudesta haittaa? Empty
ViestiAihe: Vs: Pituudesta haittaa?   Pituudesta haittaa? Icon_minitime

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Pituudesta haittaa?
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Spin around the pole :: Lajista kiinnostuneille-
Siirry: