Spin around the pole
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Spin around the pole

Suomalainen forum kaikille tankotanssin ystäville. (Päästäksesi lukemaan ja kirjoittamaan kaikille aihealueille sinun on rekisteröitävä käyttäjätunnus itsellesi.)
 
PääsivuPääsivu  Harrastuspaikat  Latest imagesLatest images  HakuHaku  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään  

 

 Kotitreenaajat!

Siirry alas 
+20
Saila
minnamaria
Olgimax
-Hanna-
Iiris
Iina
karti
Razz
Pdm
Eeva
papaija
Ish
Henna.C
sluippa
Ewy
Tea
Nina
tankomau
Mortianna
Sanni
24 posters
Siirry sivulle : 1, 2  Seuraava
KirjoittajaViesti
Sanni
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
Sanni


Viestien lukumäärä : 440
Location : Kerava
Registration date : 17.01.2008

Kotitreenaajat! Empty
ViestiAihe: Kotitreenaajat!   Kotitreenaajat! Icon_minitimeKe Helmi 03, 2010 4:39 pm

Tämä koskee siis teitä, jotka ette pääse kovin usein tai ollenkaan ohjatuille tunneille, vaan treenaatte pääsääntöisesti kotona itseksenne.

Miten usein treenaat, miten ja mitä? Miten lämmittelet/jäähdyttelet, miten pidät kipinän treenaamiseen yllä kun olet itse oman treenisi herra (ts. ei ole ketään ohjaamassa ja piiskaamassa eteenpäin Very Happy) Varaatko tietyn ajan treeneihin ihan kalenterista, vai vedätkö fiilispohjalta?

Itsellä tosi hankala päästä ohjatuille tunneille, ja pitäisi keksiä joku hyvä rutiini kotona treenaamiseen, niin että ihan kehittyisikin. Siihenkin on vaikea löytää aikaa, mutta pakko yrittää keksiä jotain ennen kuin tolppa ruostuu lattialle! Olen todella surkea itseni piiskaaja ja ideat kotitreeneihin jotenkin tosi hukassa. Kaikki inspiroivat ja innostavat treenisysteemit ja motivaattorit siis tähän kiitooos.. Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
Mortianna
Superman
Superman
Mortianna


Viestien lukumäärä : 1498
Ikä : 34
Location : Hellsinki
Registration date : 28.07.2009

Kotitreenaajat! Empty
ViestiAihe: Vs: Kotitreenaajat!   Kotitreenaajat! Icon_minitimeKe Helmi 03, 2010 4:55 pm

Mä treenailen tällä hetkellä vaan kotona, oon yhen kymmenen kerran kortin käyttäny, eikä ole uutta tiedossa.

Mä treenailen itseasiassa harvoin, ehkä pari kertaa viikossa, ja ihan fiilaripohjalta. Useemmin teen pari spinniä ohi mennessäni, joskus taas treenaan kiipeilyäkin.

Mä en oikeestaan lämmittele ( Embarassed ) muuten kuin spinnailemalla. Treenailen liikkeitä, ja ehkä pikkuhiljaa kombojakin mitä oon oppinu tunneilla tai nähnyt videoilta. Yks suosikki matkinnankohde on Ewy, joka on pikkasen mua parempi, ja sen videoista saan monesti vinkkej, että tuotahan pitää kokeilla. Very Happy

Reenien lopuksi yleensä venyttelen spagaattia kohden, ja ehkä vähän käsiä. En reenaa kotona niin rankasti kuin tunneilla tekisin.
Takaisin alkuun Siirry alas
tankomau
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
tankomau


Viestien lukumäärä : 412
Ikä : 41
Location : Helsinki
Registration date : 08.02.2009

Kotitreenaajat! Empty
ViestiAihe: Vs: Kotitreenaajat!   Kotitreenaajat! Icon_minitimeKe Helmi 03, 2010 4:58 pm

Mun mielestä paras motivaatio on tankokaveri! Meillä on Ketun kanssa ihan älyttömän kivaa treenata yhdessä ja yleensä nämä treenit venyykin sitten 2-3 tunnin pituisiksi, vähintään Very Happy
Alkulämmitelyinä on toiminu Jamillan opetusvideo jossa aina sadaan ahdistuskohtauksia, mutta silti pakotan kaikki lämmitelemään sen tahdissa kun ei siitä muuten tulis mitään Very Happy

cat
Takaisin alkuun Siirry alas
http://miaudesign.spreadshirt.net
Nina
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
Nina


Viestien lukumäärä : 422
Ikä : 37
Location : Järvenpää
Registration date : 17.03.2008

Kotitreenaajat! Empty
ViestiAihe: Vs: Kotitreenaajat!   Kotitreenaajat! Icon_minitimeKe Helmi 03, 2010 5:15 pm

Mä oon kanssa treenaillut enemmän tai vähemmän ittekseni hmmm.. aika kauan nyt, kun tunneille ei oikein ole energiaa/aikaa enää lähteä, kun käyn Helsingissä jo koulussa ja lisäksi sitten täällä töissä. Menee tosi fiilispohjalta ja yksin on kyllä aika masentavaa, kun meinaa ideatkin aina loppua (puhumattakaan, että pitää joka pirun kerta siirtää sohva toiselle puolelle huonetta). Oon yrittänyt kuitenkin jotain tunnin treenejä pitää, vaikka ideat meinaakin loppua aikaisemmin melkein joka kerta. Uutta en ole oppinut tosi pitkään aikaan kotona, mutta yritän kertailla edes vanhoja, ettei ihan kaikki katoaisi totaalisesti. Yleensä kun on innostus päällä, niin yritän pari kertaa viikossa repiä energiat itsestäni sohvan siirtämiseen, mutta pitkiä taukoja meinaa tulla kuitenkin jatkuvasti... Venyttelyssä oon parempi. Parhaimpina kausina olen venytellyt puolisen tuntia joka päivä ja yleensä kuitenkin ainakin muutaman kerran viikkoon. Siihen on helpompi innostua, kun ei tarvi niin paljon alustusta, että pääsee aloittamaan.

Mutta siis tangon kanssa lämmittelen aina ensin tekemällä lihaskuntoa yms milloin mitäkin ja sitten teen yleensä spinnejä ekaksi, että tankokin lämpeäisi. Sen jälkeen teen jotain muuta ja sitten se homma romahtaa kasaan enemmän tai vähemmän. Lopuksi venyttelen, jos ei ole kauhea kiire.

Olisi niiiiiiiin ihanaa päästä säännöllisesti usemman kerran viikossa (tai edes sen kerran!) tunneille, mutta kun se on niin iso vaiva, ettei millään oo saanut aikaiseksi. Ei vaan jaksa. Nyt melkein taas jo innostuin tosta 8 kerran PowerPolesta, mutta totesin, etten kuitenkaan pysty raahaan itseäni enää työpäivän jälkeen Hesaan asti ja keskiviikkoisin ois pitänyt lintsata säännöllisesti espanjan tunnit, että olisin päässyt paikalle, niin ei... Päivisin kun sattuisi joskus tulemaan joku tunti silleen, ettei olisi koulua siihen päälle, niin kiljuisin kyllä niin riemusta. Olisi nimittäin ihanaa oppia jotain uuttakin!!!!!
Takaisin alkuun Siirry alas
Tea
intermediate inverter
intermediate inverter



Viestien lukumäärä : 172
Ikä : 38
Location : Ähtäri
Registration date : 28.11.2008

Kotitreenaajat! Empty
ViestiAihe: Vs: Kotitreenaajat!   Kotitreenaajat! Icon_minitimeKe Helmi 03, 2010 7:49 pm

Mä oon oikeastaan koko tankoiluajan treenannut lähinnä vain kotona. Välillä ahkerammin useita kertoja viikossa, välillä taas saattaa olla yli viikonkin taukoja. Mielellään kyllä kävisin kursseillakin, mutta täältä kun on tunnin ajomatka Seinäjoelle, missä lähimmät tunnit pidetään ja mulla on kuitenkin sen verran epäsäännölliset työajat, niin ei vain ehdi.

Oon nyt koittanut muistaa aina lämmitellä ennen kuin alan mitään tangolla tekemään. Se on sitten eri asia kuinka hyviä ne lämmittelyt on, yleensä nyt ainakin kädet tulee pyöriteltyä. Joskus kun jaksaa pistää dvd:n pyörimään, niin oon tehnyt lämmittelyt Jamillan mukaan. Niistä dvd:istä saa sit myös inspiraatio aina opetella uusia asioita. Samoin nyt kun olin Iinan workshopissa niin on taas ollut enemmän treenimotivaatiota. sunny

Mä aina välillä ajattelen joistain päivistä, et tuossa olis hyvin aikaa illalla treenata, mut yleensä silloin just ne treenit jää välistä, ellei sitten oo treenikaveria jonka kanssa on sovittu joku tietty aika. Eli lähinnä fiilispohjalta tulee harjoiteltua, ja liian harvoin. Rolling Eyes
Takaisin alkuun Siirry alas
Ewy
Superman
Superman
Ewy


Viestien lukumäärä : 965
Ikä : 35
Location : Järvenpää
Registration date : 24.09.2009

Kotitreenaajat! Empty
ViestiAihe: Vs: Kotitreenaajat!   Kotitreenaajat! Icon_minitimeKe Helmi 03, 2010 9:12 pm

Mortianna kirjoitti:

Mä en oikeestaan lämmittele ( Embarassed ) muuten kuin spinnailemalla. Treenailen liikkeitä, ja ehkä pikkuhiljaa kombojakin mitä oon oppinu tunneilla tai nähnyt videoilta. Yks suosikki matkinnankohde on Ewy, joka on pikkasen mua parempi, ja sen videoista saan monesti vinkkej, että tuotahan pitää kokeilla. Very Happy

No apua! Vähänkö mnu pitää nyt alkaa treenaamaan, ettet ihan heti mene musta ohi Laughing flower

Minä treenailen kotona ihan fiilispohjalta, tunneilla pyrin käymään kerran viikossa. Ja yritän aina jaksaa lämmitellä samat lämmittelyt kuin tunneillakin, etten ihan paikkojani rikkoisi. Pyörähdykset jää kotona tilanpuutteen vuoksi aika vähiin Neutral Kyllä sitä innostusta on riittänyt, vielä kun jaksaisi jotain lihastreeniäkin joskus ja niitä venyttelyjä Embarassed
Takaisin alkuun Siirry alas
sluippa
Superman
Superman
sluippa


Viestien lukumäärä : 741
Ikä : 39
Location : Espoo
Registration date : 07.05.2009

Kotitreenaajat! Empty
ViestiAihe: Vs: Kotitreenaajat!   Kotitreenaajat! Icon_minitimeTo Helmi 04, 2010 8:44 am

Minä katson kellosta 10 minuuttia aikaa, että vähintään sen verran lämmittelen, ennen kuin alan edes spinnejä tekemään. Laitan musiikkia ja sitten hypin, pompin ja riehun vapaamuotoisesti sen 10 min. Tulee lämmin. Very Happy

Kotona en oikein uskalla mitään uutta opetella. Vaikka olisi jonkun liikkeen nähnyt moneen kertaan kuvissa ja videoilla, niin mieluummin kokeilen liiketta ensin opettajan valvovan silmän alla.

Kotitreenejä varten mulla on ollut tarkoitus kirjoitella ylös spinnejä, liikkeitä ja komboja, joita tunnilla ollaan tehty. Mutta se on jäänyt, joten aika paljon kotona tulee tehtyä aina niitä samoja.
Takaisin alkuun Siirry alas
Henna.C
Superman
Superman
Henna.C


Viestien lukumäärä : 889
Ikä : 37
Location : Oulu
Registration date : 09.01.2009

Kotitreenaajat! Empty
ViestiAihe: Vs: Kotitreenaajat!   Kotitreenaajat! Icon_minitimeTo Helmi 04, 2010 10:49 am

Itse teen yleensä ensin n. 50 vattaa, 20 punnerrusta ja 50 selkää. Sitten venyttelen joka paikan ja saatan jotain vähän mukamas heilua siinä. Siinä vaiheessa onkin jo niin lämmin, että voi heittää hupparin nurkkaan ja hypätä tangolle. Tankoilun jälkeen venyttelen kevyesti ja koitan palautua Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.henna-c.blogspot.com
Ish
Superman
Superman



Viestien lukumäärä : 2611
Location : SEINÄJOKI
Registration date : 10.11.2008

Kotitreenaajat! Empty
ViestiAihe: Vs: Kotitreenaajat!   Kotitreenaajat! Icon_minitimeTo Helmi 04, 2010 10:58 am

Hei, mäkin oon kotitreenaaja , tajusin just Laughing

Kotona lämmitellessä vedän samat lämmittelyt kuin tuntejakin pitäessä. Niin varmistan
että oon tarpeeksi lämmin + saan kokeilla uusiakin juttuja samalla.

Sen jälkeen yleensä treenaan hetken molemmilla käsillä spinnejä / spinnimoodia
ja sit alkaakin liikkeiden kans toikkarointi.
Takaisin alkuun Siirry alas
papaija
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
papaija


Viestien lukumäärä : 361
Ikä : 34
Registration date : 14.09.2008

Kotitreenaajat! Empty
ViestiAihe: Vs: Kotitreenaajat!   Kotitreenaajat! Icon_minitimePe Helmi 05, 2010 9:01 pm

Mäkin käyn tosi harvoin tunneilla niin ajan- kuin rahanpuutteenkin vuoksi.. Mun treenitahti vaihtelee tosi paljon riippuen siitä kuinka hektinen tilanne muuten on päällä. Yleensä yritän kuitenkin piiskata itteni treenaamaan joka toinen päivä, mikä sit kuitenkin parhaimmillaan johtaa sellaseen muutamaan treenikertaan viikossa, millä pysyy hyvä olo päällä. Nyt on ollu viikko taukoa ja alkaa jo tuntua vähän löysältä ja jumiutuneelta. Tein sellasen uudenvuoden lupauksen, että treenaan tangolla joka viikonloppu vaikka mikä olis, ettei pääsis lipsahtamaan esim. kuukauden tauoksi.

Yleensä lämmittelen vähän aluksi, pyörittelen yläkropan, teen jalanheittoja ja nykyään myös kuminauhan kanssa jumppaan lavat ja hauikset. Sit aloitan sellasen vapaamuotoisen kävelyn/spinnaamisen, ja siirryn sit pikkuhiljaa invertoimaan. Aika usein kipinä tulee kun on katsellut hyviä videoita tai kuunnellut hyvää tanssimusaa. Alkuun pääseminen on tuntunut viime aikoina tosi vaikeelta, jotenkin tanko on vaan ollut tosi kylmä ja liukas. Sillon mietin sitä liikuntaa lähinnä vaan velvollisuutena.. Hyvänä päivänä fiilikset onkin sitten paremmat ja haluais treenata vielä pidempäänkin kuin jaksaa Smile

Nykyään kyllä ärsyttää kun ei ole oikein tilaa missään suunnassa , enkä voi tehdä suuria spinnejä. Yhdellä toukkailullakin varpaat on jo kiinni yläkupolissa.. Parempi tila vois ehkä motivoida.
Takaisin alkuun Siirry alas
Eeva
intermediate inverter
intermediate inverter
Eeva


Viestien lukumäärä : 140
Ikä : 40
Location : Helsinki
Registration date : 28.07.2009

Kotitreenaajat! Empty
ViestiAihe: Vs: Kotitreenaajat!   Kotitreenaajat! Icon_minitimeLa Helmi 20, 2010 9:25 am

Pientä galluppia tekisin siitä kuinka paljon teillä on tilaa tangon ympärillä? Ja asunnon neliömetrit kuulisin mielelläni myös Smile

Meiltä neliöitä löytyy 60 mutta tangon sijainti on silti sellainen, että jotkut liikkeet ovat pois suljettuja koska niitä ei vain mahdu tekemään. Tähän mennessä ongelma on tullut vastaan vain spinneissä (muutamassa tietyssä) Mitään kauheesti vaikeampaa en vielä osaa (takanoja onnistuu tod. näk. lähiaikoina, oikea pitokohta on löytynyt nilkat ristissä sekä toinen polvi koukussa, ja kädetkin uskallan irroittaa cheers )
Takaisin alkuun Siirry alas
Tea
intermediate inverter
intermediate inverter



Viestien lukumäärä : 172
Ikä : 38
Location : Ähtäri
Registration date : 28.11.2008

Kotitreenaajat! Empty
ViestiAihe: Vs: Kotitreenaajat!   Kotitreenaajat! Icon_minitimeLa Helmi 20, 2010 9:48 am

Mulla on aivan liian vähän tilaa tangon ympärillä, alle metri lähimpään kulmaan. Crying or Very sad Tosiaan monet spinnit on vaikeita ja pitää varoa ja ylipäätään temput teen aina samaan suuntaan, kun muualle ei tilaa ole. Mitään muutakaan paikkaa ei tangolle ole, vaikka meilläkin on se 60 neliöö. Isompaa asuntoa ja omaa tankoiluhuonetta odotellessa... Rolling Eyes
Takaisin alkuun Siirry alas
Pdm
intermediate spinner
intermediate spinner
Pdm


Viestien lukumäärä : 68
Ikä : 33
Location : Oulu
Registration date : 06.01.2010

Kotitreenaajat! Empty
ViestiAihe: Vs: Kotitreenaajat!   Kotitreenaajat! Icon_minitimeLa Helmi 20, 2010 10:05 am

Mulla on 40 neliöinen kämppä, ja oon onnekseni saanu tangon asemoitua niin että vähimmilläänkin ympärillä on 1,2m. Kyllä tuota pitkäraajaisena silti on spinnaillessa tullut iskettyä varpaita patteriin ja suosiolla teen temppuja aina samaan suuntaan, vaikkei mitään erityisen hankalia vielä tule tehtyäkään... Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
Razz
intermediate spinner
intermediate spinner
Razz


Viestien lukumäärä : 81
Ikä : 39
Location : Tampere
Registration date : 06.09.2009

Kotitreenaajat! Empty
ViestiAihe: Vs: Kotitreenaajat!   Kotitreenaajat! Icon_minitimeLa Helmi 20, 2010 10:20 am

Mulla on n. 1,2 m kahteen suuntaa ja muualle enemmän. Asustan kaksion puolikkaassa, josta mun huone on ehkä joku 20 neliöä. Toistaiseksi tila on riittänyt ihan hyvin, mutta enpä minä vielä mitään hirveän isoja liikkeitä osaakaan Very Happy Tankoa pystyisi siirtämään hieman kauemmaksikin tilaa rajoittavista kirjahyllystä ja sängystä, mutta sitten kärsisi näköala peilistä...
Takaisin alkuun Siirry alas
papaija
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
papaija


Viestien lukumäärä : 361
Ikä : 34
Registration date : 14.09.2008

Kotitreenaajat! Empty
ViestiAihe: Vs: Kotitreenaajat!   Kotitreenaajat! Icon_minitimeLa Helmi 20, 2010 1:55 pm

Mun soluhuone on 17 neliötä, ja korkeintaan metri pöydänkulmaan.. Pystyn perhosesta sytyttään varpailla valot Very Happy Oon kyl harkinnu että laskeskelisin paremman paikan tangolle, en oo vaan ehtiny viel tekeen.
Takaisin alkuun Siirry alas
karti
intermediate inverter
intermediate inverter
karti


Viestien lukumäärä : 101
Ikä : 35
Location : Helsinki
Registration date : 10.06.2009

Kotitreenaajat! Empty
ViestiAihe: Vs: Kotitreenaajat!   Kotitreenaajat! Icon_minitimeLa Helmi 20, 2010 2:38 pm

Mulla on 37 neliön yksiö. Tanko könöttää hienosti tossa keskellä kämppää, siinä mihin normi ihminen laittas ruokapöydän tjn mutta mulla ei sellasta ole eikä tule niin kauan kun haluun pitää tankoni Smile Tilaa on seiniin just sen verran että pystyn kävelemään kädet sivulle sojottaen niin että sormenpäät hipoo seiniä.. Sohvaa ja sohvapöytää joutuu kyllä siirtää metrin verran syrjään jos huvittaa tehä laajempia spinnejä.
Takaisin alkuun Siirry alas
Iina
Superman
Superman
Iina


Viestien lukumäärä : 2793
Ikä : 40
Location : Tampere
Registration date : 05.12.2007

Kotitreenaajat! Empty
ViestiAihe: Vs: Kotitreenaajat!   Kotitreenaajat! Icon_minitimeLa Helmi 20, 2010 2:49 pm

Meillä on 55 neliön kaksio. Tangosta lähimpään esteeseen (kotiteatterin matala subbari) on 120 cm - lähimpään huonekaluun (tietokonepöytä) 140 cm. Ei riitä mihkään, ku studiolla tasainen seinä 150 cm päässäkin tulee esim. jatketuissa perhosissa ja takaotteissa nopeesti vastaan. Mutta kun kattoo tilan rajoitteet ni hyvin voi treenata, vaikka kaikkein isoimpia temppuja tai spinnejä ei mahdukaan.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.tankotanssi.fi
papaija
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
papaija


Viestien lukumäärä : 361
Ikä : 34
Registration date : 14.09.2008

Kotitreenaajat! Empty
ViestiAihe: Vs: Kotitreenaajat!   Kotitreenaajat! Icon_minitimeLa Helmi 20, 2010 2:53 pm

Huonekorkeuskin tietty vaikuttaa.. Onks kellään esim 3+ m huonekorkeus, siinä varmaan pääsis tekeen erilaisia pudotuksiakin? Harmittaa nyt kun on vähän kauemmin harrastanu, etten mahdu pystyssä kiipeen kun pari kertaa ja toukkaileenkin mahtuu vain kerran ylöspäin.. Huoneen korkeus taitaa olla jotain 240 cm..
Takaisin alkuun Siirry alas
Iina
Superman
Superman
Iina


Viestien lukumäärä : 2793
Ikä : 40
Location : Tampere
Registration date : 05.12.2007

Kotitreenaajat! Empty
ViestiAihe: Vs: Kotitreenaajat!   Kotitreenaajat! Icon_minitimeSu Helmi 21, 2010 11:20 am

Meillä on 2,6 metriä, kyllä siinäkin just ja just pudotuksia tekee 168 cm varrella, mutta ei tietenkään kauhean korkealta Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.tankotanssi.fi
Ish
Superman
Superman



Viestien lukumäärä : 2611
Location : SEINÄJOKI
Registration date : 10.11.2008

Kotitreenaajat! Empty
ViestiAihe: Vs: Kotitreenaajat!   Kotitreenaajat! Icon_minitimeSu Helmi 21, 2010 11:29 am

Meillä on 61 neliötä, olkkaris könöttää silveri ja goldien kasaan nyt vierashuoneeseen. korkeutta olkkaris n. 260 cm ja vähän ahistaa että onko vierashuone hivenen matalampi. sen näkee hetken päästä.
Mä oon sen 173 jotta katonrajaan saan mennä jos en halua heti tiputuksesta lattialle.
Olkkarin tangolla on hyvin tilaa ympärillä, kaikki pyörähdykset onnistuu jees, ilman et kopsautan ittiäni mihinkään, vaikka aina sitä varoo näillä kintuilla.
Vierashuonees ei likimainkaan niin paljoa tilaa, mutta siellä en ajatellutkaan pyörähdellä.
Takaisin alkuun Siirry alas
Nina
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
Nina


Viestien lukumäärä : 422
Ikä : 37
Location : Järvenpää
Registration date : 17.03.2008

Kotitreenaajat! Empty
ViestiAihe: Vs: Kotitreenaajat!   Kotitreenaajat! Icon_minitimeSu Helmi 21, 2010 10:58 pm

Joo meillä on huonekorkeus about sen 240 ja mulla on pituutta reilut 180 eli kotona ei kaiken hyvän lisäksi pysty läheskään kaikkea tekemään. Oon aina niin innoissani, kun pääsee joskus tunnille ja korkeille tangoille! Ne on vaan ihanaa vaihtelua. Mun mielestä pitäisi säätää lailla huonekorkeus jonnekin kolmeen metriin Very Happy
Takaisin alkuun Siirry alas
sluippa
Superman
Superman
sluippa


Viestien lukumäärä : 741
Ikä : 39
Location : Espoo
Registration date : 07.05.2009

Kotitreenaajat! Empty
ViestiAihe: Vs: Kotitreenaajat!   Kotitreenaajat! Icon_minitimeMa Helmi 22, 2010 8:59 am

Mulla on 150cm vähimmillään tilaa tangon ympärillä ja se kyllä rajottaa aika monia spinnejä. Huonekorkeus on muistaakseni 240cm ja sekin tuntuu välillä ahdistavan vähltä. Esim. olkanoususta meinaa jalat kolahtaa kattoon, jos ei varo.
Takaisin alkuun Siirry alas
Tea
intermediate inverter
intermediate inverter



Viestien lukumäärä : 172
Ikä : 38
Location : Ähtäri
Registration date : 28.11.2008

Kotitreenaajat! Empty
ViestiAihe: Vs: Kotitreenaajat!   Kotitreenaajat! Icon_minitimeMa Helmi 22, 2010 11:47 am

Meillä huonekorkeuskin on vain sen 240cm. Olisihan se kiva jos olis edes ylöspäin tilaa, mutta ei voi mitään. Varsinkin, kun oppi toukka-kiipeämisen, tuntui että jalat on heti katonrajassa.
Takaisin alkuun Siirry alas
Iiris
intermediate spinner
intermediate spinner
Iiris


Viestien lukumäärä : 80
Location : Helsinki
Registration date : 20.05.2009

Kotitreenaajat! Empty
ViestiAihe: Vs: Kotitreenaajat!   Kotitreenaajat! Icon_minitimeLa Helmi 27, 2010 12:00 pm

Mulle tuli sellanen juttu mieleen tosta kotitreenaajien (varmaankin yleisestä!) ongelmasta, ettei keksi mitä treeneissä tehdä, niin kannattaa laittaa etukäteen paperille mitä liikkeitä aikoo/haluaa harjoitella. Huomasin, että ainakin mulle siitä on tosi paljon apua kun muuten menee vaan seisoskeluks ja vanhojen, jo onnistuvien liikkeiden toistoks. Ei tuu sellaisia "ööö mitäs sitten..." fiilistä Shocked
Takaisin alkuun Siirry alas
-Hanna-
Superman
Superman
-Hanna-


Viestien lukumäärä : 947
Ikä : 42
Location : Helsinki
Registration date : 15.02.2008

Kotitreenaajat! Empty
ViestiAihe: Vs: Kotitreenaajat!   Kotitreenaajat! Icon_minitimeLa Helmi 27, 2010 1:45 pm

Iiris kirjoitti:
Mulle tuli sellanen juttu mieleen tosta kotitreenaajien (varmaankin yleisestä!) ongelmasta, ettei keksi mitä treeneissä tehdä, niin kannattaa laittaa etukäteen paperille mitä liikkeitä aikoo/haluaa harjoitella. Huomasin, että ainakin mulle siitä on tosi paljon apua kun muuten menee vaan seisoskeluks ja vanhojen, jo onnistuvien liikkeiden toistoks. Ei tuu sellaisia "ööö mitäs sitten..." fiilistä Shocked

Ihan totta. Mä yleensä kattelen Youtubesta videoita ja kirjoitan uusia liikkeitä ylös...siitä huolimatta käy kyllä välillä tylsäksi se omin päin treenaaminen... Sad

Ja mitä tulee lämmittelyihin, mä yleensä teen vähän kyykkyjä, joustoja eri suuntiin, vähän venyttelyjä ja lämmittelen erityisesti yläselän hyvin. Huolellisten lämmittelyjen jälkeen spinnaan vähän ja sen jälkeen teen ihan perusinverttejä molemmilta puolilta; oon huomannu että siinä saan yläselän kaikkein parhaiten lämpimäksi, ei ole kertaakaan enää venähtänyt lapa sen jälkeen kun oon tätä alkanut tekemään! Ja vasta tämän jälkeen alan kunnolla invertoimaan ja temppuilemaan.
Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





Kotitreenaajat! Empty
ViestiAihe: Vs: Kotitreenaajat!   Kotitreenaajat! Icon_minitime

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Kotitreenaajat!
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 2Siirry sivulle : 1, 2  Seuraava

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Spin around the pole :: Yleistä keskustelua Pole Dance asioista-
Siirry: