| Tankotanssin SM-kilpailut 12.9.2010 | |
|
+40pujaka_ iisa Sonja jellona nekuliini Sinna paiviku tiko nasu FemmeFatale Sanni Foxmagon Jutta merqus sonjis Furetto Marianne Jassi npeltoni Ish OonaK -Hanna- jossukka sluippa Nina Henrietta Johanna Em Kay vilionkka Iina hansi Ewy tasuni LaraK Hennu/Henriikka Henna.C Lissuwursti Frenchpoledancer Marie Jenni 44 posters |
|
Kirjoittaja | Viesti |
---|
tasuni Superman
Viestien lukumäärä : 1994 Ikä : 51 Location : Helsinki Registration date : 07.12.2007
| Aihe: Vs: Tankotanssin SM-kilpailut 12.9.2010 Ti Syys 07, 2010 9:32 am | |
| Korjaan: Tanko-SM:ssä tankotekniikalla on vielä puolet pienempi osa kuin muissa mainitsemissani kisoissa, koskapa siellä arvostellaan yhtäläisesti tekniikka, koreografia ja esiintyminen. Siis 33% pisteistä kullekin kategorialle, jos ymmärrän oikein. Eli tekninen toteutus ja liikkeiden vaikeustaso kuuluu ilmeisesti yhdessä tuohon sanaan "tekniikka", ja pisteistä 66% tulee koreosta ja esiintymisestä. Mielenkiintoista! Joku tosi newcomer voi siis helposti viedä potin, jos koreo ja esiintyminen kick ass vaikka tankoilutaito olis vielä intermediate-tasolla ! Tulossa siis mahtava kisa, jossa persoonallisuus on suuressa roolissa! | |
|
| |
-Hanna- Superman
Viestien lukumäärä : 947 Ikä : 43 Location : Helsinki Registration date : 15.02.2008
| Aihe: Vs: Tankotanssin SM-kilpailut 12.9.2010 Ti Syys 07, 2010 11:53 am | |
| Mä en malta odottaa että näen teidät kaikki ihanat naiset siellä lavalla!!! Nyt iski ihan kauhea innostus kun tajusin miten lähellä sunnuntai on!!! | |
|
| |
tasuni Superman
Viestien lukumäärä : 1994 Ikä : 51 Location : Helsinki Registration date : 07.12.2007
| Aihe: Vs: Tankotanssin SM-kilpailut 12.9.2010 Ti Syys 07, 2010 12:04 pm | |
| Luulen että Tanko-SM:n järjestäjät eivät ole nähneet sellaisia kisoja, joissa tekninen vaikeustaso on kova mutta tekniikka surkea, kuten Englannissa. Siksi on yhdistetty vaikeustaso ja tekniikka samaan, kun ei varmaan ole voitu kuvitella että voisi olla toinen hyvä ja toinen huono ! | |
|
| |
Jenni intermediate inverter
Viestien lukumäärä : 130 Ikä : 38 Location : Helsinki Registration date : 27.03.2009
| |
| |
tasuni Superman
| Aihe: Vs: Tankotanssin SM-kilpailut 12.9.2010 Ti Syys 07, 2010 1:39 pm | |
| No tätä mä vähän ajattelin ! | |
|
| |
Em Kay Superman
Viestien lukumäärä : 868 Ikä : 43 Registration date : 30.10.2009
| Aihe: Vs: Tankotanssin SM-kilpailut 12.9.2010 Ti Syys 07, 2010 1:54 pm | |
| Ja täältä löytys tuomarit:
http://www.tankosm.fi/index.php?n=2010.Organisaatio | |
|
| |
tasuni Superman
| Aihe: Vs: Tankotanssin SM-kilpailut 12.9.2010 Ti Syys 07, 2010 2:39 pm | |
| No on ainakin tarpeeksi tuomareita . Iinalla on aika hurja vastuu edustaa yksinään varsinaisia tankoiluammattilaisia. | |
|
| |
Ish Superman
Viestien lukumäärä : 2611 Location : SEINÄJOKI Registration date : 10.11.2008
| Aihe: Vs: Tankotanssin SM-kilpailut 12.9.2010 Ti Syys 07, 2010 2:45 pm | |
| No kylläpäs onkin tuomareita. No...harjoittelenpas taas sitä itsehillintää. | |
|
| |
Ewy Superman
Viestien lukumäärä : 965 Ikä : 36 Location : Järvenpää Registration date : 24.09.2009
| |
| |
Iina Superman
Viestien lukumäärä : 2793 Ikä : 40 Location : Tampere Registration date : 05.12.2007
| Aihe: Vs: Tankotanssin SM-kilpailut 12.9.2010 Ti Syys 07, 2010 3:25 pm | |
| Saattaishan sillä saada 66% pisteistä jo... | |
|
| |
Hennu/Henriikka Superman
Viestien lukumäärä : 988 Ikä : 38 Location : Tampere Registration date : 23.11.2008
| Aihe: Vs: Tankotanssin SM-kilpailut 12.9.2010 Ti Syys 07, 2010 5:15 pm | |
| Hei näkyykö missään mikä on esiintymislavan koko? | |
|
| |
hansi Superman
Viestien lukumäärä : 547 Ikä : 33 Location : Helsinki Registration date : 10.12.2009
| Aihe: Vs: Tankotanssin SM-kilpailut 12.9.2010 Ti Syys 07, 2010 9:26 pm | |
| Nyt mua alko pelottaa kun näin että siellä on noin paljon tuomareita! Ja mulla on omakutoinen koreografia. Jos sitä voi ees koreografiaks kutsua. Ne varmaan teilaa mut. Toivottavasti Iina ainakin ymmärtää mun tankoilun päälle, tanssia mä en osaa. Ja hyvin sanottu Tanja! Tuskin kellekään tankoihmiselle kukaan koreografi koko juttua tekee. Yhteistyöllä se menee! Mulla ei ollut mitään koreografia mutta pyysin kuitenkin kaveria vähän auttamaan ja emmä loppujen lopuksi käyttänyt sen ehdotuksia sellaisenaan mutta sain paljon ideoita ja koreosta tuli tuhat kertaa parempi | |
|
| |
LaraK hangin in pole with one leg only
Viestien lukumäärä : 453 Location : Helsinki Registration date : 08.04.2008
| Aihe: Vs: Tankotanssin SM-kilpailut 12.9.2010 Ke Syys 08, 2010 11:52 am | |
| Oletan kuitenkin, että nämä tanssijat eivät anna pisteitä tankoilusta, vaan pelkästään koreografiasta ja esiintymisestä ja sitten tankotanssin hallitsevat antavat pisteet tankotekniikasta. Koska vaikeahan sellasten ihmisten on antaa pisteitä, jotka ei ole harrastaneet/seuranneet lajia. Mulla on tanssija-serkku avustanut koreossa ja eihän ne tanssijat kyllä asiasta mitään tiedä Jos ei lajia ole harrastanut on hyvin vaikeaa sanoa mikä liike on vaativa ja mikä ei jos kaikki näyttää hurjalta mutta esityksen tanssillisuuteen, koreografiaan ja esiintymiseen niillä on kyllä paljon sanottavaa... Mutta eihän tuolla pelkällä tansilla voi saada 66% pisteitä, koska eikö tuohon koreografiaan ja esiintymiseen kuulu kuitenkin tuo kokonaisuus (esim. vaaka- ja pystysuuntainen liikkuminen) ja tanssillisuus juurikin liittyen tankotanssiin? Vai olenko ymmärtänyt väärin..? Mutta totta on että onhan Iina sulla työtä siinä, kun olet ainoa, joka tietää mitkä liikkeet ja kombinaatiot esim on omaperäisiä ja mitkä on nähty jo monta kertaa ja ylipäätänsä tiedät lajin. Onhan tuossa sirkusarkrobatiasta tuo Petri Heikkilä, jota en kyllä tunne, mutta varmasti tietää tolppa-akrobatian. Mutta näillä mennään | |
|
| |
OonaK Superman
Viestien lukumäärä : 691 Ikä : 41 Location : Hki Registration date : 09.01.2010
| Aihe: Vs: Tankotanssin SM-kilpailut 12.9.2010 Ke Syys 08, 2010 12:58 pm | |
| Ompas erikoinen tuomaristo...
No näille on tuomareille on varmasti hyvä syy ja heidät on valittu tarkoituksella, eikä hankittu paikalle viimeset ihmiset jotka paikalle pääsee... Heh.
Vai...
Ja miks ihmees niit on tällänen liuta? | |
|
| |
Jassi intermediate spinner
Viestien lukumäärä : 50 Registration date : 08.07.2008
| Aihe: Vs: Tankotanssin SM-kilpailut 12.9.2010 Ke Syys 08, 2010 5:44 pm | |
| Onneksi nämä ovat nyt vain asioita, jotka "riitelevät", eivätkä ihmiset. Oma "koreografiani" on ihan omin pikku kätösin tehty, vinkkejä suunnista, spinneistä jne olen kyllä saanut, ja niitä olen käyttänytkin, mutta varmaankin noin 90% on omaa luomusta. Vaikka eihän se koreografikaan voi päähän kaataa kaikkea, ellei kyseessä ole tankotanssissa edistyneempi ja tanssin saralla lahjakkaampi. Ja mun kanssa koreon tekeminen on sitä, että haluan tiettyjä temppuja mukaan ja saattaa olla muutakin ideaa biisistä, lattialiikkeistä tms. Nillitän siis vastaan minkä kerkeän. Koreon pisteissä tullaankin nyt sitten "kärsimään" ihan kunnolla, kun pisteytys on sen kolmasosan, ja en ole eläessäni tanssinut mitään ennen kuin tankoilu tuli kuvoihin. Ehkä tästä viisastuneena vietän aikaani seuraavan kerran myös ihan tanssisaleissa, ilman tankoja. Se, mikä harmittaa ehkä eniten on se, mistä täällä onkin jo keskusteltu, eli mitä valittu tuomaristo tuomaroi. Mua jotenkin hämää se, että raadissa on yksi ainoa ihminen, joka tietää tasan tarkkaan, mitä tiettyjen trikkien suoritus vaatii. Ja onko se trikki alkuperäinen, muunneltu, vai itse keksimä. Vaikka mukana on sirkusammattilaista ja muita "vartalon käyttöön" ja esiintymiseen erikoistuneita henkilöitä, niin onko kaikille selvää se, että esim. takanoja on tek1-tason liike, kun taas kässärit tangolla on tek3-4 liikkeitä? Takanoja hyvänä esimerkkinä, koska se tuntuu ainakin omia, tankotanssiin jonkun verran tutustuneita, ystäviäni hämmästyttävän kerta kerran jälkeen. Ja onhan se vissi ero, että tekeekö kässäreitä mies vai nainen. Aikaisemminkin täällä foorumilla ollaan keskusteltu näistä sukupuolisista eroista, niin tuli vain mieleen. Samaan linjaan trikkien vaativuuden kanssa putoaa mielestäni notkeus. Joku magea taivustus voi hipoa täydellisyyttä, mutta olla samalla liike, jossa voit levätä ja kerätä voimia. Se mitä koetan tällä peräänkuuluttaa on se, että tuomaristosta löytyy riittävä trikkien taito- ja tietotaso jotta tuomarointi olisi tasapuolista. Ehkä sen takia tämä asia nousee näin voimakkaasti esiin, kun yksi tietää lajin erinomaisesti ja muut ovat muun alan ammattilaisia, vaikka voihan olla että jokainen tuomari on tankoiluun hyvin tutustunut ja tietää mitä kolmen ja puolen minuutin tankotanssi vaatii. En siis tyrmää raatia, hienoa että on saatu laajalta kentältä ihmisiä mukaan, mutta haluan esittää taitoni niin että ne ymmärretään. Mutta summa summaarum, lähdin alkuun kisaamaan, mutta nyt tulen esiintymään. Osaksi sen vuoksikin, että olen vaihteeksi kuumeessa (jeij!), ja tuomareiden "tonteista" on kerrottu vielä melko vähän. Mutta ei siinä mitään, sitten vedetään vain armoton showcase! Sen verran olen kuitenkin kilpailuhenkinen ja äärimmäisen utelias ihminen, haluaisin tietoon pisteet joita ko. alan ammattilaiset minulle jakavat. Koska onhan se myös vinkkiä tulevaisuuteen, että mitä kannattaisi lisätä vaikkapa esittämisen saralla - lisää fiilistä kehiin, enemmän katsekontaktia jne. Tsemppiä kaikille viimeisiin päiviin, ja vedetäänhän hemmetinmoiset esitykset! \0/ | |
|
| |
LaraK hangin in pole with one leg only
Viestien lukumäärä : 453 Location : Helsinki Registration date : 08.04.2008
| Aihe: Vs: Tankotanssin SM-kilpailut 12.9.2010 Ke Syys 08, 2010 8:21 pm | |
| Sori vaan, kun tänne nyt tilitän, mutta olen nyt hieman hämmentynyt näistä arvosteluperusteista, kun niihin nyt tarkemmin perehdyin... Jos olen ymmärtänyt nämä väärin, niin ihmeessä korjatkaa Niin kuin Tanja sanoikin tuossa: "Tanko-SM:ssä tankotekniikalla on vielä puolet pienempi osa kuin muissa mainitsemissani kisoissa, koskapa siellä arvostellaan yhtäläisesti tekniikka, koreografia ja esiintyminen. Siis 33% pisteistä kullekin kategorialle, jos ymmärrän oikein. Eli tekninen toteutus ja liikkeiden vaikeustaso kuuluu ilmeisesti yhdessä tuohon sanaan "tekniikka", ja pisteistä 66% tulee koreosta ja esiintymisestä." Kysynpä nyt vaan, mitä tässä kisassa haetaan? Mitään pahaa ei ole siinä, että haetaan tanssillisuutta, luovuutta, esitystä, kuten PoleArtissa... Mutta nyt on kuitenkin kyse Suomen parhaimmasta tankotanssijasta ja mun mielestä nämä arvosteluperusteet + tuomaristo hakee enemmänkin tanssijaa, joka käyttää osana tanssia tuota tankoa. Mutta se voi olla että olen ymmärtänyt tämän asian ihan väärin ja taidan myös siirtyä tuohon Jassin sarjaan ja ottaa tämän enemmänkin showcasena, kuin kisana. Olen vieläkin sitä mieltä että yksi oikeasti asiantunteva henkilö on kisassa tuomarina liian vähän ja koska en tunne ketään näistä muista tuomareista olen todellakin hieman hämmentynyt... Mutta, kuten sanoin korjatkaa jos olen väärässä | |
|
| |
Ish Superman
| Aihe: Vs: Tankotanssin SM-kilpailut 12.9.2010 Ke Syys 08, 2010 11:13 pm | |
| samaa mieltä...mutta se nyt jää nähtäväksi kuinka ne arvostelut menee. Makujahan on monia, mutta enemmän olisin myös kuvitellut että olisi ollut tankoilijoita tuomareissa. Mutta, sunnuntainahan se nähdään. | |
|
| |
tasuni Superman
| Aihe: Vs: Tankotanssin SM-kilpailut 12.9.2010 To Syys 09, 2010 7:46 am | |
| Niin...ehkä jos tuomareiden tontit julkistettaisiin ja trikkejä arvostelevien tuomareiden tankotanssitaustasta kerrottaisiin enemmän, voisi käydä ilmi että mitään ihmettelemistä ei edes ole?
Asiahan ei oikeastaan minulle kuulu, mutta tankotanssin temput ovat kyllä aika erilaisia kuin minkään muun lajin. Eihän kiinalaiseen tolppaan kuulu esim. spinnejä. Eivätkä tanssijat ja voimistelijat voi tietää, mitä vaatii olla esim. Jadessa, elleivät ole itse sitä harjoitelleet sitä vuotta tai kahta mitä sen masterointiin tavallisella tallaajalla menee. Saattavat luulla että se on vain spagaatti väärinpäin eivätkä tajua, että siinä ollaan kiinni tangossa yhdellä ainoalla pisteellä (paitsi kainalo-Jadessa). Ja se, että sen osaa niin moni suomalainen nykyään ja tulee varmasti kisassa tekemään, voi myös tuottaa sen mielikuvan että se on tavallinen liike.
Ja on vaikea uskoa sitäkään, että ellei itse ole julkisesti esiintynyt missään tankotanssijana, voisi ymmärtää, miten suuresta tasapaino-ongelmasta kertoo vaikka koukkupolvella tehty jatkettu perhonen. Tai miten eri asia on tehdä perus-aysha tai sellainen versio, jossa ollaan selkä kaarella jalat koukussa ulospäin. Tai mitä vaikeuseroja on eri käsiotteissa: kyynärnivel-suorakulma on aivan eri asia kuin split-grip-suorakulma, eikä niitä voi minusta arvostella samalla tavalla. Toisessa voi taittaa niskansa, toisessa ei. Ja koska eri tuomareille eri asiat ovat vaikeita, ammattimaisia tankoilijoita pitää minusta olla riittävä määrä, jotta nämä keskinäiset kokemuserot tasoittuvat. Iinallahan ei esim. koskaan ole ollut mitään vaikeuksia voiman kanssa, joten joku vähemmän voimakas tankoilija olisi ollut hyvä vastapaino, kun tässä nyt kuitenkin on tavallisia harrastajia kisaamassa eikä ammattilaisia.
(No, tuo ei ihan pidä paikkaansa sillä Iina on opettanut vuosikausia ja on nähnyt omin silmin, mitkä liikkeet tuottavat vaikeuksia harrastajille ja mitkä ovat helppoja.)
Itsestäänselvää on minusta, että tuomaristossa pitää olla riittävä määrä ammattilaisia, jotka ovat edes yrittäneet niitä vaikeimpia liikkeitä, joita arvostelevat, vaikka ei voidakaan vaatia että tuomaristo olisi niissä yhtä hyvä kuin kisaajat. Kyllä vuosikausien opettaminen tai kilpaileminen on minusta ehdoton pätevyysvaatimus tankotanssituomarille. | |
|
| |
Ish Superman
| Aihe: Vs: Tankotanssin SM-kilpailut 12.9.2010 To Syys 09, 2010 8:07 am | |
| - Lainaus :
-
To Syys 09, 2010 8:46 am Niin...ehkä jos tuomareiden tontit julkistettaisiin ja trikkejä arvostelevien tuomareiden tankotanssitaustasta kerrottaisiin enemmän, voisi käydä ilmi että mitään ihmettelemistä ei edes ole?
Asiahan ei oikeastaan minulle kuulu, mutta tankotanssin temput ovat kyllä aika erilaisia kuin minkään muun lajin. Eihän kiinalaiseen tolppaan kuulu esim. spinnejä. Eivätkä tanssijat ja voimistelijat voi tietää, mitä vaatii olla esim. Jadessa, elleivät ole itse sitä harjoitelleet sitä vuotta tai kahta mitä sen masterointiin tavallisella tallaajalla menee. Saattavat luulla että se on vain spagaatti väärinpäin eivätkä tajua, että siinä ollaan kiinni tangossa yhdellä ainoalla pisteellä (paitsi kainalo-Jadessa). Ja se, että sen osaa niin moni suomalainen nykyään ja tulee varmasti kisassa tekemään, voi myös tuottaa sen mielikuvan että se on tavallinen liike.
Ja on vaikea uskoa sitäkään, että ellei itse ole julkisesti esiintynyt missään tankotanssijana, voisi ymmärtää, miten suuresta tasapaino-ongelmasta kertoo vaikka koukkupolvella tehty jatkettu perhonen. Tai miten eri asia on tehdä perus-aysha tai sellainen versio, jossa ollaan selkä kaarella jalat koukussa ulospäin. Tai mitä vaikeuseroja on eri käsiotteissa: kyynärnivel-suorakulma on aivan eri asia kuin split-grip-suorakulma, eikä niitä voi minusta arvostella samalla tavalla. Toisessa voi taittaa niskansa, toisessa ei. Ja koska eri tuomareille eri asiat ovat vaikeita, ammattimaisia tankoilijoita pitää minusta olla riittävä määrä, jotta nämä keskinäiset kokemuserot tasoittuvat. Iinallahan ei esim. koskaan ole ollut mitään vaikeuksia voiman kanssa, joten joku vähemmän voimakas tankoilija olisi ollut hyvä vastapaino, kun tässä nyt kuitenkin on tavallisia harrastajia kisaamassa eikä ammattilaisia.
(No, tuo ei ihan pidä paikkaansa sillä Iina on opettanut vuosikausia ja on nähnyt omin silmin, mitkä liikkeet tuottavat vaikeuksia harrastajille ja mitkä ovat helppoja.)
Itsestäänselvää on minusta, että tuomaristossa pitää olla riittävä määrä ammattilaisia, jotka ovat edes yrittäneet niitä vaikeimpia liikkeitä, joita arvostelevat, vaikka ei voidakaan vaatia että tuomaristo olisi niissä yhtä hyvä kuin kisaajat. Kyllä vuosikausien opettaminen tai kilpaileminen on minusta ehdoton pätevyysvaatimus tankotanssituomarille. TISMALLEEN!! | |
|
| |
OonaK Superman
Viestien lukumäärä : 691 Ikä : 41 Location : Hki Registration date : 09.01.2010
| Aihe: Vs: Tankotanssin SM-kilpailut 12.9.2010 To Syys 09, 2010 9:19 am | |
| | |
|
| |
Marianne intermediate inverter
Viestien lukumäärä : 136 Ikä : 37 Location : seinäjoki Registration date : 21.07.2009
| Aihe: Vs: Tankotanssin SM-kilpailut 12.9.2010 To Syys 09, 2010 9:34 am | |
| Vihdoinkin puhutaan asiasta joka on vaivannut mua alusta alkaen... | |
|
| |
Nina hangin in pole with one leg only
Viestien lukumäärä : 422 Ikä : 37 Location : Järvenpää Registration date : 17.03.2008
| Aihe: Vs: Tankotanssin SM-kilpailut 12.9.2010 To Syys 09, 2010 9:53 am | |
| Joo Tanja puhuu asiaa... Oudoilta kyllä kuulostaa noi arvosteluperusteet tankotanssikisoissa, mutta katsellaan sunnuntaina miten sitten käytännössä toteutuvat. Ja ihmeellinen tuomaristo. Mä oon koko ajan luullut, että varsinaisessa tuomaristossa olisi sitten useampia tankoilun ammattilaisia eikä Iina olisi lajin ainoa oikea edustaja. Hmm... | |
|
| |
hansi Superman
Viestien lukumäärä : 547 Ikä : 33 Location : Helsinki Registration date : 10.12.2009
| Aihe: Vs: Tankotanssin SM-kilpailut 12.9.2010 To Syys 09, 2010 2:05 pm | |
|
Viimeinen muokkaaja, sini pvm Ti Elo 02, 2011 7:11 pm, muokattu 1 kertaa | |
|
| |
Em Kay Superman
Viestien lukumäärä : 868 Ikä : 43 Registration date : 30.10.2009
| Aihe: Vs: Tankotanssin SM-kilpailut 12.9.2010 To Syys 09, 2010 2:19 pm | |
| - sini kirjoitti:
- Mutta kyllä mä silti uskon että saadaan oikeudenmukainen ja hyvä kilpailu ja lopputulos =)
You read my mind! Itsekin uskon oikeudenmukaiseen tuomarointiin tuomareista huolimatta! Ja mä en ota asiasta stressiä - mä olen alusta asti lähtenyt mukaan kisaan esiintymään, en kilpailemaan! Edit: paskat. Päätinkin oikeen kisata! Sähköpostiin tuli juuri tiedote tuomareista ja tuomarointiperusteista. Musta ne vaikutti aika loogisilta. Vai olenko ainoa, joka on sitä mieltä..?
Viimeinen muokkaaja, Em Kay pvm To Syys 09, 2010 3:47 pm, muokattu 1 kertaa | |
|
| |
Ish Superman
| Aihe: Vs: Tankotanssin SM-kilpailut 12.9.2010 To Syys 09, 2010 2:55 pm | |
| - Lainaus :
- sini kirjoitti:
Mutta kyllä mä silti uskon että saadaan oikeudenmukainen ja hyvä kilpailu ja lopputulos =) Veikkaanpa että tuostakin tulee olemaan useampi eri mielipide. | |
|
| |
Sponsored content
| Aihe: Vs: Tankotanssin SM-kilpailut 12.9.2010 | |
| |
|
| |
| Tankotanssin SM-kilpailut 12.9.2010 | |
|