Spin around the pole
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Spin around the pole

Suomalainen forum kaikille tankotanssin ystäville. (Päästäksesi lukemaan ja kirjoittamaan kaikille aihealueille sinun on rekisteröitävä käyttäjätunnus itsellesi.)
 
PääsivuPääsivu  Harrastuspaikat  Latest imagesLatest images  HakuHaku  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään  

 

 Brysseli

Siirry alas 
+2
tasuni
sluippa
6 posters
KirjoittajaViesti
sluippa
Superman
Superman
sluippa


Viestien lukumäärä : 741
Ikä : 39
Location : Espoo
Registration date : 07.05.2009

Brysseli Empty
ViestiAihe: Brysseli   Brysseli Icon_minitimeMa Huhti 12, 2010 8:03 am

Kellään tietoa hyvästä tankotanssikoulusta Brysselissä?
Takaisin alkuun Siirry alas
tasuni
Superman
Superman
tasuni


Viestien lukumäärä : 1994
Ikä : 50
Location : Helsinki
Registration date : 07.12.2007

Brysseli Empty
ViestiAihe: Vs: Brysseli   Brysseli Icon_minitimeMa Huhti 12, 2010 9:30 am

Tiedän että siellä on yksi, kun melkein pääsin sinne mutta sitten kokous venyi tms eikä aikataulut enää sopineetkaan. Olen kirjoittanut siitä jossain näistä threadeista viime vuoden kesäkuussa muistaakseni.
Takaisin alkuun Siirry alas
sluippa
Superman
Superman
sluippa


Viestien lukumäärä : 741
Ikä : 39
Location : Espoo
Registration date : 07.05.2009

Brysseli Empty
ViestiAihe: Vs: Brysseli   Brysseli Icon_minitimeMa Huhti 12, 2010 12:31 pm

Tasuni, kerro jos koulun nimi muistuu mieleen. Ei näkynyt enää viime vuoden kesän kirjoituksia.

WikiPolesta löytyi viisi koulua Belgiasta, mutta yksikään ei ole Brysselissä. Mut yritän vielä googletella. Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
tasuni
Superman
Superman
tasuni


Viestien lukumäärä : 1994
Ikä : 50
Location : Helsinki
Registration date : 07.12.2007

Brysseli Empty
ViestiAihe: Vs: Brysseli   Brysseli Icon_minitimeMa Huhti 12, 2010 1:58 pm

Hitsi, en kyllä millään muista. Koeta googlata eri kielillä, ja Vertical Dance -foorumilta minä sen tiedon alunperin sain. Sieltä kannattaa katsoa, ja kysyä myös.
Takaisin alkuun Siirry alas
sluippa
Superman
Superman
sluippa


Viestien lukumäärä : 741
Ikä : 39
Location : Espoo
Registration date : 07.05.2009

Brysseli Empty
ViestiAihe: Vs: Brysseli   Brysseli Icon_minitimePe Huhti 16, 2010 7:01 am

Onko mitään hajua, mitä on tankotanssi saksaksi ja ranskaksi? En osaa kumpaakaan kieltä yhtään ja ilmainensanakirja.fi antoi niin monta vaihtoehtoa sanalle tanko. Ja suoraan tankotanssia ei löytynyt.

Vaikka alkaa näyttää turhalta toivolta päästä koko Brysseliin. Eiks ne islantilaiset vois sammuttaa sitä tulivuortansa????
Takaisin alkuun Siirry alas
-Hanna-
Superman
Superman
-Hanna-


Viestien lukumäärä : 947
Ikä : 42
Location : Helsinki
Registration date : 15.02.2008

Brysseli Empty
ViestiAihe: Vs: Brysseli   Brysseli Icon_minitimePe Huhti 16, 2010 7:23 am

French Poledancer tietäisi varmasti... Surprised What is pole dance called in french???
Takaisin alkuun Siirry alas
tasuni
Superman
Superman
tasuni


Viestien lukumäärä : 1994
Ikä : 50
Location : Helsinki
Registration date : 07.12.2007

Brysseli Empty
ViestiAihe: Vs: Brysseli   Brysseli Icon_minitimePe Huhti 16, 2010 9:14 am

Dance á barre Smile.
Takaisin alkuun Siirry alas
SusannaR
intermediate inverter
intermediate inverter



Viestien lukumäärä : 116
Ikä : 34
Location : Helsinki
Registration date : 29.08.2010

Brysseli Empty
ViestiAihe: Vs: Brysseli   Brysseli Icon_minitimeSu Elo 29, 2010 11:15 pm

Itse olen menossa vaihtoon ensi kevääksi Brysseliin ja pienellä googlettamisella ja sivustoseikkailulla löysin tällaisen koulun:

Sarah Academy

Mitään tietoa tästä koulusta? Opettajana näyttäisi ainakin olevan Belgian mestaruuden voittaja. Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
http://charmxlife.blogspot.com/
SusannaR
intermediate inverter
intermediate inverter



Viestien lukumäärä : 116
Ikä : 34
Location : Helsinki
Registration date : 29.08.2010

Brysseli Empty
ViestiAihe: Vs: Brysseli   Brysseli Icon_minitimeSu Tammi 23, 2011 6:50 pm

Noniin, ensimmäinen tunti takana tuolla Sarah Academyllä. Osallistuin siis kymmenen puolentoista tunnin kerran mittaiselle intermediate-kurssille (150e). Sali oli jonkinnäköinen tanssistudio, jossa oli 4 tai 5 x-polea, osa paksumpia, osa ohuempia ja x-stage. Jostain syystä samalla tunnilla pidettiin sekä intermediate (meitä oli vain 4 osallistujaa) ja beginner (n. 7-9 osallistujaa). Tankoilla jako tehtiin niin, että aloittelijat saivat 2-3 tankoa ja meistä kolme jakoi 2 tankoa ja yksi tyttö harjoitteli stagella. Eli itse pääsin kyllä ihan tarpeeksi paljon tangolle. Muuten tunti oli vähän erikoinen, sillä ohjaaja piti molempia tasoja samaan aikaan eli lähinnä aluksi näytti aloittelijoille mitä tehdä ja sen jälkeen sanoi meille että treenatkaa tällaista komboa. Ja sitä sitten alettiin harjoittelemaan ja hiomaan. Olin aluksi huolissani olisiko taso liian helppo tai liian vaikea, mutta itseasiassa se oli varsin sopiva, about tek2-tasoa mutta oletuksena, että osaa jo tehdä esim. perhosen. Mutta jos jotain ei osannut, ohjaaja kyllä näytti ja neuvoi ja tuli kääntämään jalkaa/kättä oikeaan asentoon. Very Happy

Omituisesta järjestelystä huolimatta tunti oli lopulta mukava ja sillä oppi hyvin, koska sai henkilökohtaista ohjausta. Pienoiseksi ongelmaksi muodostui kyllä kovalla olevan musiikin ja ranskankielisyyden yhdistelmä. Very Happy Eli kannattaa varautua siihen, että tunnit ovat ranskaksi.

En myöskään tiedä, järjestääkö koulu ollenkaan irtotunteja vai vaan pelkästään kursseja.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://charmxlife.blogspot.com/
helipsu
intermediate inverter
intermediate inverter
helipsu


Viestien lukumäärä : 168
Ikä : 44
Location : Vantaa
Registration date : 17.07.2012

Brysseli Empty
ViestiAihe: Vs: Brysseli   Brysseli Icon_minitimePe Toukokuu 24, 2013 8:19 pm

Onko kellään tietoa, että onko tuo vielä tänäpäivänä noin, että pitää ostaa tuo kymppikerta, ettei voisi käydä kertatunneilla? Itse käyn kahdesti vuodessa Brysselissä työmatkalla ja kiinnostaisi jos pääsisi kerran / brysselin käynti käymään ko. paikassa
En ole vielä laittanut kyselyä tuonne paikkaan, ajattelin ensin kysyä tätä kautta, jos joku olisi kysynyt kerta tunneista
Takaisin alkuun Siirry alas
http://lifebyheli.blogspot.fi/
Minnah
basic spinner
basic spinner
Minnah


Viestien lukumäärä : 7
Ikä : 39
Location : Brussels
Registration date : 21.03.2013

Brysseli Empty
ViestiAihe: Vs: Brysseli   Brysseli Icon_minitimeLa Marras 09, 2013 10:29 pm

Kirjoitellaampas nyt tännekin omista kokemuksista Brysselissä tankoilemisesta. Eli olen kohta 2kk treenaillut juurikin tuolla Sarahcademy'llä http://www.sarahcademy.be

Olen osallistunut 10 kerran Pole Technique- kurssille ja alun kankeuden jälkeen olen lopulta ollut tyytyväinen studioon! Tunteja järjestetään monenlaisia ja ne ovat pääsääntöisesti kurssimuotoisia, mutta myös pop in- vierailu on mahdollista. Itse kävin juuri tänään Floorwork- kurssilla vain vierailemassa - ja nyt harmittaa ihan mielettömästi etten tajunnut aiemmin ottaa siitä koko kurssia! Olin nimittäin tosi tyytyväinen Susanin opetukseen (hän mm. veti minun takiani koko tunnin englanniksi mitä esim. Sarah ei tee) ja opin jo yhden tunnin aikana ihan mielettömästi liikkeiden sitomisesta tangon ja lattian välillä - ja yleensäkin kehonhallinta oli suuressa osassa tänään. Suosittelen siis ehdottomasti Susanin tunteja mikäli olet Rysälässä vierailemassa ja tanssiminen kiinnostaa! Susanin tyylissä on myös juuri sitä tanssillista tyyliä mistä itse pidän, eli ei mitään ketkutusta vaan enemmänkin voimistelu/nykytanssimeininkiä.

Sarahcademyllä löytyy kyllä tunteja moneen eri lähtöön, myös korkkarit jalassa- tunteja (ainakin Judyn Pole Show Girl), ja onpa heillä jopa yksi miesopettajakin cheers Harmi vain, etten itse ole Danielin tunneille päässyt, mutta muutaman kerran olen hänen lämppäilyjään studiolla seuraillut ja vaikuttaa osaavalta kaverilta hänkin.

Sarahin ja Saran tunnit ovat siis kaikki ranskaksi, mutta itse olen pärjännyt mukana suht hyvin vaikken ranskaa juuri puhukaan. Välillä vaan toki ärsyttää kun en ymmärrä jos käydään jonkin liikkeen osalta do's and dont's- juttuja läpi… Sarah myös tulee välillä englanniksi korjailemaan jos teen hänen mielestään isoja virheitä - hän on vaan aika ehdoton ja tyly opettaja (minun mielestäni) ja en aina ymmärrä sitä, että jos esim. Kanadassa tai Suomessa olen oppinut jonkin asian tekemään toisin, niin hän vaatii tekemään liikkeen omalla tavallaan. Välillä olen siis vain tehnyt jutut omalla tavallani siitä huolimatta, kun en ainakaan ole saanut häneltä mitään kunnon perusteluita miksi hänen tapansa olisi muka parempi tai ainoa oikea. Muuten ranskaa puhumattomana olen saanut harjoitella lähinnä ihan omassa rauhassani, mutta toisaalta sekään ei haittaa koska koen todella oppineenikin täällä jotain ja saaneeni myös paljon uusia ideoita. Sarah myös selkeästi tähtää siihen, että opitut liikkeet lopulta sidotaan yhteen sujuvaksi komboksi, eli kyse ei ole pelkästään yksittäisten temppujen opettelusta kuten Suomessa usein on tyylinä.

Tämän kuun lopussa ajattelin myös mennä kokeilemaan Judyn chairdance- workshoppia, joten kukaties siitäkin löytäisi taas uuden tankoilua tukevan jutun king
Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





Brysseli Empty
ViestiAihe: Vs: Brysseli   Brysseli Icon_minitime

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Brysseli
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Spin around the pole :: Harrastuspaikat-
Siirry: