Spin around the pole
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Spin around the pole

Suomalainen forum kaikille tankotanssin ystäville. (Päästäksesi lukemaan ja kirjoittamaan kaikille aihealueille sinun on rekisteröitävä käyttäjätunnus itsellesi.)
 
PääsivuPääsivu  Harrastuspaikat  Latest imagesLatest images  HakuHaku  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään  

 

 Joensuun tankoilijat!

Siirry alas 
+14
shadow87
Pandakarhu
Ish
Tiu
hpl
Pdm
Martta
sluippa
innau
jokarva
Nins
Henna.C
Grim
Jjenny
18 posters
Siirry sivulle : Edellinen  1, 2
KirjoittajaViesti
shadow87
Superman
Superman
shadow87


Viestien lukumäärä : 739
Ikä : 36
Location : Tornio
Registration date : 03.04.2011

Joensuun tankoilijat! - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Joensuun tankoilijat!   Joensuun tankoilijat! - Sivu 2 Icon_minitimePe Tammi 06, 2012 10:42 am

tiedämpä yhenkin tapauksen, jossa muutaman päivän kurssin pohjalta on alettu vetään tunteja, ennen kurssia ei oltu tankoa nähtykään :/ Opetus olikin sellaista minä näytän ja tee teette perässä. Ei sen kummempia ohjeita. :O
Takaisin alkuun Siirry alas
iku69
Superman
Superman
iku69


Viestien lukumäärä : 845
Location : Tornio
Registration date : 27.01.2011

Joensuun tankoilijat! - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Joensuun tankoilijat!   Joensuun tankoilijat! - Sivu 2 Icon_minitimePe Tammi 06, 2012 3:22 pm

[quote="hpl"]Pandan tanssikoulu kuulostais supersöpöltä Very Happy

Ehdottomasti, toimis cheers cheers

Onneksi toi tyttö ei niitä lapsia/nuorisoa opetakkaan !!!

Takaisin alkuun Siirry alas
eve_
pole beginner
pole beginner



Viestien lukumäärä : 1
Registration date : 12.12.2010

Joensuun tankoilijat! - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Joensuun tankoilijat!   Joensuun tankoilijat! - Sivu 2 Icon_minitimeTi Tammi 10, 2012 7:13 pm

Jospa tyttöä on vain jännittänyt. Mutta sinne on kuulemma saatu myös toinen opettamaan:

https://www.youtube.com/watch?v=DWQrzbikfF8&context=C34c0150ADOEgsToPDskIZasK0I4X4e1dM9BDR5iIF

Videoiden perusteella luulis ainakin alkeiskurssia pystyvän opettamaan:)

Mut loistavaa et Joensuuhunkin on saatu tankotanssi mahdollisuus !! Wink

Takaisin alkuun Siirry alas
jokarva
basic inverter
basic inverter
jokarva


Viestien lukumäärä : 37
Location : Joensuu
Registration date : 29.11.2010

Joensuun tankoilijat! - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Joensuun tankoilijat!   Joensuun tankoilijat! - Sivu 2 Icon_minitimeTi Tammi 10, 2012 10:07 pm

Pakko tähän kommentoida, että en todellakaan luule olevani mikään ammattilainen!Very Happy Minua vaan pyydettiin 6vuotisen tanssinopetusteni & reilun vuoden tankoharrastuksen puitteissa opettamaan.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://jokarva.blogspot.com
hemuliini
Superman
Superman
hemuliini


Viestien lukumäärä : 1067
Ikä : 41
Location : Porvoo
Registration date : 10.08.2009

Joensuun tankoilijat! - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Joensuun tankoilijat!   Joensuun tankoilijat! - Sivu 2 Icon_minitimeTi Tammi 10, 2012 11:11 pm

Tuskin opettamista ajatellen tarvitsee olla ammattilainen, mutta mun mielestä jo oppilaiden turvallisuuden kannalta ois tosi tärkeetä, että ois ainakin käynyt itse jossain (hyvillä) tunneilla ja nähnyt siellä miten tekniikka opetetaan oikein. On nimittäin aika pelottava ajatus, jos porukka pomppii vauhdilla invertteihin tms., kun ope ei tiedä riskejä (tai miten niitä voi välttää). Enkä nyt tarkoita, että jokarva olisi tällainen ope, kotiopettelun kautta opeksi tullut voi toki itse selvittää monia asioita esim. täällä foorumilla ja asiaan todella paneutumalla. Smile Toki tankotanssiakin voi opettaa koreografioiden kautta alkeistasolla poledance -hengessä (yksinkertaisia spinnejä, piruetteja, askelsarjoja yms), jolloin ei tarvi ihmeitä osata tekniikassa. En kyllä tiiä sitten, miten oppilaat tähän suhtautuu, että kohtaako odotukset ja tarjonta.. Question Mutta se onkin sitten itse yrittäjän ongelma, ei opettajan. Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
shadow87
Superman
Superman
shadow87


Viestien lukumäärä : 739
Ikä : 36
Location : Tornio
Registration date : 03.04.2011

Joensuun tankoilijat! - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Joensuun tankoilijat!   Joensuun tankoilijat! - Sivu 2 Icon_minitimeTi Tammi 10, 2012 11:22 pm

Ite kun en ole tunneilla pahemmin käynyt ja nyt opetan niin Very Happy Itse olen hirveän tarkka tekniikasta, minun tunneilla ei hypitä invertteihin ja oon se "natsi" joka mäkättää aina nilkoista ja polvista x) Kerron vaihe vaiheelta miten liike tehdään, mihin kohtaan kehoa tulee pito tms. Meillä tosiaan oli syksyllä tanko-ohjaajien koulutus, jossa käytiin läpi tankotekniikkaa, turvallisuutta, tuntirakennetta, musiikinkäyttöä, koreon tekoa yms. Lisäksi oon tutkinu tietty foorumia ja muutamat dvd:t on tullu vahattua. Very Happy Ja kun on osissaan itse pähkäillyt täällä aikansa liikkeitä pelkistä kuvista/videoista niin on oppinu hoksaamaan pikkuseikkoja kuten lantion kallistuksia tms...En toki miellä itseäni ammattilaiseksi mutta enköhän täällä opettajaksi kelpaa. Very Happy
Takaisin alkuun Siirry alas
jokarva
basic inverter
basic inverter
jokarva


Viestien lukumäärä : 37
Location : Joensuu
Registration date : 29.11.2010

Joensuun tankoilijat! - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Joensuun tankoilijat!   Joensuun tankoilijat! - Sivu 2 Icon_minitimeKe Tammi 11, 2012 8:40 am

Sama juttu oikeestaan mulla shadown kanssa, miulla itellä on 10 vuotinen kilpatanssitausta niin siitä on paljon apua, että pystyy muiden videoita seuraamalla oppimaan itse (kuvaan joka ikisen ja tahkon sitä kautta, että missäs se kroppa tuossa kohassa onkaan). Tietenkin kotosalla freestyleä tankoillessa en ole niin tarkka niistä nilkoista, nautin vain. Mutta jostainhan se on tietysti pakko täällä Joensuussakin alottaa.Very Happy Mutta kyllä se ehdottomasti se ohjaajakoulutus on jossain vaiheessa käytävä!
Takaisin alkuun Siirry alas
http://jokarva.blogspot.com
hemuliini
Superman
Superman
hemuliini


Viestien lukumäärä : 1067
Ikä : 41
Location : Porvoo
Registration date : 10.08.2009

Joensuun tankoilijat! - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Joensuun tankoilijat!   Joensuun tankoilijat! - Sivu 2 Icon_minitimeKe Tammi 11, 2012 10:57 am

shadow87 kirjoitti:
Ite kun en ole tunneilla pahemmin käynyt ja nyt opetan niin Very Happy Itse olen hirveän tarkka tekniikasta, minun tunneilla ei hypitä invertteihin ja oon se "natsi" joka mäkättää aina nilkoista ja polvista x) Kerron vaihe vaiheelta miten liike tehdään, mihin kohtaan kehoa tulee pito tms. Meillä tosiaan oli syksyllä tanko-ohjaajien koulutus, jossa käytiin läpi tankotekniikkaa, turvallisuutta, tuntirakennetta, musiikinkäyttöä, koreon tekoa yms. Lisäksi oon tutkinu tietty foorumia ja muutamat dvd:t on tullu vahattua. Very Happy Ja kun on osissaan itse pähkäillyt täällä aikansa liikkeitä pelkistä kuvista/videoista niin on oppinu hoksaamaan pikkuseikkoja kuten lantion kallistuksia tms...En toki miellä itseäni ammattilaiseksi mutta enköhän täällä opettajaksi kelpaa. Very Happy

Juu, en siis tarkoittanut etteikö kotioppimisellakin voisi olla hyvä ope, meinasin vaan että silloin pitää tehdä vaan enemmän työtä selvittäkseen oikeat tekniikat ja ne pienet niksit, niinkuin sä ootkin tehnyt. Smile Varmasti myös tuo tanko-ohjaajakoulutus on oikein hyvä pohja opetukseen, sieltä saa käsitystä juuri tuosta tunnin rakenteesta ja muista tunteihin liittyvistä jutuista!
Kotiopettelu on mun mielestä tosi upea juttu ja osoittaa huimaa motivaatiota, mutta on hyvä tiedostaa että Juutuubi kun on valitettavasti täynnä tekniikkavirheitä ja kestää aikansa ennenkuin niitä videoita osaa katsoa kriittisesti. Suspect Lisäksi esimerkiksi lämpät eroaa huimasti niistä lämmittelyistä mitä tehdään mm.tanssitunneilla ja hyvistä lämmittelyistä usein tunnistaa hyvän open, mun mielestä. Smile

Tärkeintä varmaankin tässä asiassa on se, että jaksaa ottaa selvää ja on kiinnostunut kohentamaan oman opetuksensa tasoa. On vielä lisättävä, että en todellakaan minäkään pidä itseäni minään guruna, vaikka tunteja vedän, mutta koko ajan pyrin opena parantumaan ja imemään vaikutteita niiltä, joilla on vuosien kokemus opettamisesta.
Takaisin alkuun Siirry alas
Ish
Superman
Superman



Viestien lukumäärä : 2611
Location : SEINÄJOKI
Registration date : 10.11.2008

Joensuun tankoilijat! - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Joensuun tankoilijat!   Joensuun tankoilijat! - Sivu 2 Icon_minitimeKe Tammi 11, 2012 11:11 am

Meniskö off-topiciin seuraavaks...

Täällä kans jatkuvasti yritetään oppia lisää ja olla parempi ohjaaja. Mutta yks olennainen juttu omasta mielestä on kans, että opettaa sitä 1 tasoa jonkin aikaa, oppii tuntemaan sen kunnolla, ennen kuin edes miettii sitä seuraavan tason vetämistä.
Takaisin alkuun Siirry alas
jokarva
basic inverter
basic inverter
jokarva


Viestien lukumäärä : 37
Location : Joensuu
Registration date : 29.11.2010

Joensuun tankoilijat! - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Joensuun tankoilijat!   Joensuun tankoilijat! - Sivu 2 Icon_minitimeKe Tammi 11, 2012 11:12 am

Ish kirjoitti:
Meniskö off-topiciin seuraavaks...

Täällä kans jatkuvasti yritetään oppia lisää ja olla parempi ohjaaja. Mutta yks olennainen juttu omasta mielestä on kans, että opettaa sitä 1 tasoa jonkin aikaa, oppii tuntemaan sen kunnolla, ennen kuin edes miettii sitä seuraavan tason vetämistä.

Mut hei, niinhän mie aionkin tehdä!Wink Ja tuo art of pole dvd on aiiivan huippu apu kyllä, et en miekään pelkästään niitä juitubin videoita kattele.Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
http://jokarva.blogspot.com
shadow87
Superman
Superman
shadow87


Viestien lukumäärä : 739
Ikä : 36
Location : Tornio
Registration date : 03.04.2011

Joensuun tankoilijat! - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Joensuun tankoilijat!   Joensuun tankoilijat! - Sivu 2 Icon_minitimeKe Tammi 11, 2012 1:25 pm

joo, youtubeen saa varautua kyllä että sieltä löytää vaikka ja mitä Very Happy Lähinnä oon katellu ihan ammattilaisten kisavideoita ja tuo art of pole Jamillalata löytyy täältäkin Very Happy (ps. lämmittelyt meillä kanssa opetettiin kurssilla:)) Hauskin muisto on varmaan se kun täällä itsekseni yritin ekaa kertaa vääntää supermiestä Very Happy Foorumista en ollu vielä kuullutkaan. Ja kuten monta kertaa oon sanonu niin tästä on ollu mullekin todella iso apu ja mm. omat invertit oon saanu täällä korjattua. (mulle ainoalla tunnilla jossa oon käyny sanottiin vain että roikase kunnolla vauhtia niin pääset ylös.....) Iso kiitos siitä kaikille. Esim. aysha ei olis noin nopeeta onnistunu ilman vinkkejä I love you I love you Ja tottahan on että opettaminenkin vaatii harjoittelua, kukaan ekalla pitämällään tunnilla varmaan ole ollu ihan kotonaan Very Happy Outoja ihmisiä ja itekin on vähän hukassa Wink

joensuussa on varmaan sama tilanne kuin täällä että paljon muuta ei vielä voikaan opettaa kuin alkeita. Meillä ei ole takana kuin muutama kolmen kerran kurssi joista toinen oli viime keväänä. Joten mulle tuli kakkoselle syksyllä tyttöjä, jotka ei olleet ikinä seisseetkään tangolla. Joten hitaasti ja varmasti mennään. Nyt vasta aletaan kolmoskurssilla käymään läpi invertoinnin alkeita Very Happy ollaan sentään saatu nyt kunnon sali ja tilat kuntoon niin saatiin pidempi kurssi kuin 3 kertaa. 3 kerrassa ei paljoa opi, se on tosi Sad(
Takaisin alkuun Siirry alas
iku69
Superman
Superman
iku69


Viestien lukumäärä : 845
Location : Tornio
Registration date : 27.01.2011

Joensuun tankoilijat! - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Joensuun tankoilijat!   Joensuun tankoilijat! - Sivu 2 Icon_minitimePe Tammi 13, 2012 6:41 pm

Onnea Joensuuhun, Very Happy Totta on että jostain se on aloitettava.

Jonku on oltava se ensimmäinen joka tekee kaiken kantapään kautta. Omasta puolesta voin opastaa, että kannattee kysellä ja se apu on joskus yllättävänkin lähellä. Täällä saa tukea ja apua ja vinkkejä ku osaa oikeilta ihmisiltä kysyä.
Suuriin eteenpäin vievä voima on oma innostus Very Happy
Jos ei mitän ohjaaja koulutusta alla, niin kipin kapin se hankkimaan Smile siitä se lähtee...

Ei opeta mitään, mitä ei hallitse varmasti, vältyy vahingoilta.

Normaalit lihaskivut ja mustelmat kuuluu asiaan Very Happy

Asiakkaat äänestää jaloilla scratch

Ite hommailin kouluttajain koulutukset pystyyn täällä ja nythän täällä on jo harrastajat hyvässä nousussa.
Ohjatuilla tunneilla kävin ensin 10 kk sitte koulutus ja sitte ite tuntia vetämään.


Takaisin alkuun Siirry alas
SanKar1
basic spinner
basic spinner
SanKar1


Viestien lukumäärä : 24
Registration date : 20.09.2011

Joensuun tankoilijat! - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Joensuun tankoilijat!   Joensuun tankoilijat! - Sivu 2 Icon_minitimeKe Toukokuu 02, 2012 2:04 pm

Joo täällä yks "aloitteleva" tankoilija Joensuun aueelta.. Sillon kun alotin tankoilemaan niin täällä ei ollut järjestetty tunteja eikä opetusta, joten olin innoissani kun vuodenvaihteessa kuulin että sitä on tulossa.
Näin kuitenkin tuon samaisen videon paikallislehden sivuilta ja innostus lopahti siihen. Ei ihan vakuuttanut..
Nyt kuitenkin kun kuulin että jokarva on siirtynyt sinne opettamaan niin pieni kiinnostus taas heräsi, kun täällä olen hänen videoitaan katsellut..
Onko siis muut Joensuun tankoilijat käyneet noilla tunneilla ja oisko opetuksesta jotain kommenttia? En haluaisi tuhlata rahaa turhaan jos ei ole kunnon opetusta, kun nuo tunnit oli muistaakseni aika tyyriitä..
Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





Joensuun tankoilijat! - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Joensuun tankoilijat!   Joensuun tankoilijat! - Sivu 2 Icon_minitime

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Joensuun tankoilijat!
Takaisin alkuun 
Sivu 2 / 2Siirry sivulle : Edellinen  1, 2
 Similar topics
-
» Lahden tankoilijat?

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Spin around the pole :: Harrastuspaikat-
Siirry: