Spin around the pole
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Spin around the pole

Suomalainen forum kaikille tankotanssin ystäville. (Päästäksesi lukemaan ja kirjoittamaan kaikille aihealueille sinun on rekisteröitävä käyttäjätunnus itsellesi.)
 
PääsivuPääsivu  Harrastuspaikat  Latest imagesLatest images  HakuHaku  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään  

 

 Polvia tukevien lihasten harjoittelu

Siirry alas 
5 posters
KirjoittajaViesti
Yuli
basic inverter
basic inverter



Viestien lukumäärä : 43
Registration date : 14.09.2010

Polvia tukevien lihasten harjoittelu Empty
ViestiAihe: Polvia tukevien lihasten harjoittelu   Polvia tukevien lihasten harjoittelu Icon_minitimeKe Marras 10, 2010 10:48 am

En löytänyt aiheesta kummempaa tietoa pikaisella etsimisellä, pahoittelen mahdollista toistoa. Eli siis, kertokaapaas hyviä treeni vinkkejä millä saisi juuri noita polvia tukevia lihaksia vahvistettua? Mielellään semmosia mitä ihan kotioloissa voi treenailla, ja semmoisella kielellä minkä ymmärtää salilla ehka muutaman tunnin aikaa viettänyt henkilöSmile
Takaisin alkuun Siirry alas
Ewy
Superman
Superman
Ewy


Viestien lukumäärä : 965
Ikä : 35
Location : Järvenpää
Registration date : 24.09.2009

Polvia tukevien lihasten harjoittelu Empty
ViestiAihe: Vs: Polvia tukevien lihasten harjoittelu   Polvia tukevien lihasten harjoittelu Icon_minitimeKe Marras 10, 2010 11:41 am

Mulla on joskus ollut tähän harjoitteluun ihan fysioterapeutin ohjeet, mutten muista niistä enää kuin yhden liikkeen (mun molemmat polvet oli leikkauskunnossa, en silti suostunut leikkaukseen ja nyt ne on olleet onneksi pitkään tosi hyvät!).

Se liike oli sellainen, että istut tuolilla, selkä suorana, ihan normalissa asennossa. Sitten nostata toisen jalan polven alaista osaa ( rabbit ) niin, että polvi suoristuu. Pidät siinä jalkaa suorana hetken ja sitten hidas lasku alas. Ja näitä joku miljoona toistoa. Mä tein näitä ainakin ilman painoja, en tiedä, voisiko tuohon ottaa painot mukaan... Harmi, kun en muista nyt niitä muita. Lääkäri kyllä suositteli mulle ratsastusta, siinähän esim. kevyessäravissa tai kevyessä istunnassa tulee hyvää harjoitusta polven ympäristön lihaksille.
Takaisin alkuun Siirry alas
Tazze
intermediate inverter
intermediate inverter
Tazze


Viestien lukumäärä : 116
Ikä : 40
Location : Helsinki
Registration date : 21.10.2009

Polvia tukevien lihasten harjoittelu Empty
ViestiAihe: Vs: Polvia tukevien lihasten harjoittelu   Polvia tukevien lihasten harjoittelu Icon_minitimeKe Marras 10, 2010 12:43 pm

Mulle suositeltiin tota samaa ku ewylle polvi jumpaks kun itelläkin polvet on koko iän temppuilleet. Tosin mulle kyl sanottiin että helposti kilon painot voi laittaa nilkkoihin. Varmaan jos ei liike tunnu niin painoja voi nostaa. Mutta raskas toi liike on monta kertaa toistettuna ilman painojakin.
Takaisin alkuun Siirry alas
Sonja
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
Sonja


Viestien lukumäärä : 430
Registration date : 24.06.2008

Polvia tukevien lihasten harjoittelu Empty
ViestiAihe: Vs: Polvia tukevien lihasten harjoittelu   Polvia tukevien lihasten harjoittelu Icon_minitimeKe Marras 10, 2010 1:14 pm

Askelkyykyt ja jalkakyykyt, polvien ojennukset ym. etureisiä vahvistavat liikkeet.

Mä kävin salilla kerran viikossa ja vahvistin nätisti ja sievästi pienillä painoilla etureisilihaksia ja kotona tein jotain liikkeitä ilman painoja. Tulos: kaksi vuotta tähystysleikkauksen jälkeen uuteen leikkaukseen. Sen jälkeen kolme kertaa viikossa salilla kunnon painoilla niin että reisilihakset sai näkyvästi massaa lisää. Lisäksi tasapainolaudalla jalka- ja askelkyykkyjä ja pyörittelyjä. Tulos: viimeisimmästä leikkauksesta on nyt reilu yhdeksän vuotta aikaa ja polvet loistavassa kunnossa. Eikä ole muutamaan vuoteen tarvinnut kuin ylläpitää tilaa, eli kerran viikossa salilla.
Takaisin alkuun Siirry alas
sluippa
Superman
Superman
sluippa


Viestien lukumäärä : 741
Ikä : 39
Location : Espoo
Registration date : 07.05.2009

Polvia tukevien lihasten harjoittelu Empty
ViestiAihe: Vs: Polvia tukevien lihasten harjoittelu   Polvia tukevien lihasten harjoittelu Icon_minitimeKe Marras 10, 2010 1:45 pm

Mulle neuvottiin ewyn kertoman liikkeen lisäksi seisten naama seinää vasten hitaita polvenkoukistuksia eli kantapää kohti hanuria. Mä käytin noissa nilkkapainoja kun niidenkin kanssa noita liikkeitä sai tehdä tosi paljon, että tuntu missään.

Ylipäätänsä etu- ja takareiden lihakset tukevat polvea eli niitä kannattaa treenata tasapuolisesti. Maalaisjärjellä ajattelen, että isoilla painoilla ja kyykkyjä yms. jos vaan tuntuu hyvältä eikä ole kipuja. Jos on kipuja, niin aloittaa varovasti noilla edellä mainituilla.
Takaisin alkuun Siirry alas
Yuli
basic inverter
basic inverter



Viestien lukumäärä : 43
Registration date : 14.09.2010

Polvia tukevien lihasten harjoittelu Empty
ViestiAihe: Vs: Polvia tukevien lihasten harjoittelu   Polvia tukevien lihasten harjoittelu Icon_minitimeKe Marras 10, 2010 1:55 pm

Kiitoksia neuvoista! Oon mäki yks pönttö, anoppi on fysioterapeutti, eikä tullut mieleenkään kysyä siltä neuvoja noitten polvien kuntouttamiseen vaikka juuri hän kertoi mistä mun polviongelmat johtuu ja sain neuvot miten kuntouttaa se perimmäinen syy, eli jalkojen virhe asento(lättäjalat/"sisäänpäin kääntyneet nilkat") Kannattaa kirjoitella tänne ennen kun ajattelee sen enemmän! Very Happy mut toisaalta on kivempi kuulla mikä on auttanut muilla ongelmaisilla:) Vituttaa koska toi ongelma huomattiin mulla jo lapsena, ja kysyttiin onko tuottanut ongelmia, ei ollut silloin, ja asian annettiin olla, hyvä pikku kunnan terveyden huolto. Juuri tuosta sit tulee myöskin ne polviongelmat, ja vaikuttaa kuulema lonkkiin asti, polviinhan kanssa tulee sit virhe asento, sisäpuolelta nivelsiteet löystyy ja ulkopuolelta kireet, tai jotain sinnepäin, ehkä ymmärrätte mitä tarkoitan:)
Niitä kyykkyjä oonki koittanut tehdä, mulla kun on himassa semmoinen 7kk vanha 8kilon naurava paino, josta tuntuu olevan aivan huippukivaa kun äiti ottaa sykkyyn ja alkaa kyykkimään:D
Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





Polvia tukevien lihasten harjoittelu Empty
ViestiAihe: Vs: Polvia tukevien lihasten harjoittelu   Polvia tukevien lihasten harjoittelu Icon_minitime

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Polvia tukevien lihasten harjoittelu
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1
 Similar topics
-
» Nuhassa/kuumeessa harjoittelu

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Spin around the pole :: Yleistä keskustelua Pole Dance asioista-
Siirry: