Spin around the pole
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Spin around the pole

Suomalainen forum kaikille tankotanssin ystäville. (Päästäksesi lukemaan ja kirjoittamaan kaikille aihealueille sinun on rekisteröitävä käyttäjätunnus itsellesi.)
 
PääsivuPääsivu  Harrastuspaikat  Latest imagesLatest images  HakuHaku  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään  

 

 Kuinka valita itselleen sopiva tanko?

Siirry alas 
4 posters
KirjoittajaViesti
Iina
Superman
Superman
Iina


Viestien lukumäärä : 2793
Ikä : 40
Location : Tampere
Registration date : 05.12.2007

Kuinka valita itselleen sopiva tanko? Empty
ViestiAihe: Kuinka valita itselleen sopiva tanko?   Kuinka valita itselleen sopiva tanko? Icon_minitimeLa Joulu 08, 2007 1:37 pm

Suomenkielinen opas:

http://tankotanssi.blogspot.com/2007/12/tangon-valinta.html

Kysymyksiä ja tarkennuksia voi esittää täällä Cool
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.tankotanssi.fi
nekuliini
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
nekuliini


Viestien lukumäärä : 364
Ikä : 43
Location : Siikajoki
Registration date : 21.12.2007

Kuinka valita itselleen sopiva tanko? Empty
ViestiAihe: Vs: Kuinka valita itselleen sopiva tanko?   Kuinka valita itselleen sopiva tanko? Icon_minitimePe Joulu 21, 2007 9:10 pm

Minkälainen tankohan sopisi tällaiselle vasta-alkajalle. Mikä on kromisen ja titaanisen tangon ero, hyvät ja huonot puolet? Entä mikä merkitys on tangon paksuudella? Ainakin nykyinen pilipalitanko tuntuu hieman liian paksulta, kun pitävän otteen saaminen on toisinaan hankalaa.

X-polea kovasti haikailen, mutta pitäis saada päätettyä minkälainen. Perustason liikkeet osaan ja osan vaativimmista liikkeistäkin, vaikkakin kömpelöhkösti. Käsillään seisomiseen tietenkin paksumpi tanko saattaisi olla parempi, kun osuu koipi varmemmin tankoon, vaikka ei minulla nytkään sen suhteen hankaluuksia ole ollut - vielä ainakaan. Laughing
Takaisin alkuun Siirry alas
Iina
Superman
Superman
Iina


Viestien lukumäärä : 2793
Ikä : 40
Location : Tampere
Registration date : 05.12.2007

Kuinka valita itselleen sopiva tanko? Empty
ViestiAihe: Vs: Kuinka valita itselleen sopiva tanko?   Kuinka valita itselleen sopiva tanko? Icon_minitimeLa Joulu 22, 2007 7:37 pm

Noi on niin makuasioita. Titaaninen pinta on hieman pitävämpi kuin krominen. Kapeampi tanko on yleensä helpompi kuin paksumpi. Toisaalta, jos oppii tanssimaan kromatulla 50-millisellä tangolla on siirtyminen 45 mm titaaniseen helpompaa. Vaikeampi tanko myös kehittää vahvemman otteen. Omista tavoitteista kai on kiinni Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.tankotanssi.fi
nekuliini
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
nekuliini


Viestien lukumäärä : 364
Ikä : 43
Location : Siikajoki
Registration date : 21.12.2007

Kuinka valita itselleen sopiva tanko? Empty
ViestiAihe: Vs: Kuinka valita itselleen sopiva tanko?   Kuinka valita itselleen sopiva tanko? Icon_minitimeLa Joulu 29, 2007 2:11 am

Suorastaan pelottaa, millaiselta 45 mm paksu titaaninen tanko tuntuu yli 50 mm paksun huojuvan ja lipsuvan hengenvaarallisen tangon jälkeen. Tuleekohan vanhaa tankoa ikävä. Olisi kyllä vähän noloa.
Takaisin alkuun Siirry alas
Iina
Superman
Superman
Iina


Viestien lukumäärä : 2793
Ikä : 40
Location : Tampere
Registration date : 05.12.2007

Kuinka valita itselleen sopiva tanko? Empty
ViestiAihe: Vs: Kuinka valita itselleen sopiva tanko?   Kuinka valita itselleen sopiva tanko? Icon_minitimeTi Tammi 01, 2008 2:24 pm

Mä en oo kasannu omaa 45mm titaaniani vähän samoista syistä. Tolla kromisella 50mm tangolla ei oikein suju, tai no sujuu mutta en oo oikein vieläkään tottunut siihen (mulla on enemmän kokemusta ohuemmista tangoista). On toi 45mm TG tanko lojunu nurkassa jo yli kuukauden mutten uskalla kasata sitä jossei se olekaan mulle sen parempi. Nyt oon tosin sisuuntunut ja päättänyt, että torstaina kasaan ton sitten. Pakko se on jossain vaihessa kokeilla kuitenkin.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.tankotanssi.fi
Miia
Superman
Superman
Miia


Viestien lukumäärä : 1145
Ikä : 36
Location : Lahti
Registration date : 07.12.2007

Kuinka valita itselleen sopiva tanko? Empty
ViestiAihe: Vs: Kuinka valita itselleen sopiva tanko?   Kuinka valita itselleen sopiva tanko? Icon_minitimeKe Tammi 02, 2008 4:32 pm

Vihdoin viimein välipäivien aikana ikioma tanko kotiutui kanssa ja kuten arvata saattaa olen erittäin fiiliksissä ja viettänyt sen kanssa lomallani aikaa paljonkin Laughing

Mustakin taisi tulla nyt sitten kotona treenailija, ainakin siihen saakka kunnes rock the poleen tulee hieman ohuempia tankoja, jotta löytyisi pitoa ja mahdollisuuksia saada aikaan jotain muuta kuin epämääräisiä yrityksiä Smile Näin pienikätisenä sillä tosiaan on (ainakin minulle) väliä onko paksumpi vai ohuempi tanko, esim. kotona liikkeet joita hikipäässä olen tunneilla yrittänyt on kotona onnistunut erittäin helposti ja sujuvasti. Täytynee joku pvä yrittää jotain videon pätkää kuvatakkin.

Luottavaisin mielin olen senkin suhteen, että itsekseenkin, ilman "ohjausta" on mahdollista oppia, kun on teidänkin videoita katsellut. Ja jos ongelmia tulee niin ainahan voin kääntyä teidän kokeneempien tankoilijoiden puoleen Laughing
Takaisin alkuun Siirry alas
http://mypartnerincrime-pole.blogspot.com/
Iina
Superman
Superman
Iina


Viestien lukumäärä : 2793
Ikä : 40
Location : Tampere
Registration date : 05.12.2007

Kuinka valita itselleen sopiva tanko? Empty
ViestiAihe: Vs: Kuinka valita itselleen sopiva tanko?   Kuinka valita itselleen sopiva tanko? Icon_minitimeTo Tammi 03, 2008 12:11 pm

Joo, rock the polessa taitaa olla 50mm jauhemaalatut tangot? Mä itse asiassa tykkäsin niiden tuntumasta, vaikka onkin pienet kädet ja mun 50mm krominen on mulle aivan liian paksun tuntuinen. Joskus kun on isompi kämppä pitää tilata jauhemaalattu tankokin. Niitä en ole nähnyt täysin irrotettavana, pelkästään jollain pultti- tai koukkukiinnityksellä.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.tankotanssi.fi
Miia
Superman
Superman
Miia


Viestien lukumäärä : 1145
Ikä : 36
Location : Lahti
Registration date : 07.12.2007

Kuinka valita itselleen sopiva tanko? Empty
ViestiAihe: Vs: Kuinka valita itselleen sopiva tanko?   Kuinka valita itselleen sopiva tanko? Icon_minitimePe Tammi 04, 2008 3:31 pm

Joo siellä on tosiaan 50 mm jauhemaalatut tangot. Itellä on nyt kans jauhemaalattu tanko ja oon tykännyt siitä, mutta ei mulla kyllä oo mitään mihin verratakkaan tosin Laughing

Tuo on ruuvi/pultti kiristys hässäkällä kiinni, mutta saa sen sieltä irtikin tarvittaessa ja aikaakaan siihen ei tuhottomasti kuuluisi kuulemma mennä.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://mypartnerincrime-pole.blogspot.com/
Kat Da
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
Kat Da


Viestien lukumäärä : 392
Ikä : 41
Location : Tampere
Registration date : 21.12.2007

Kuinka valita itselleen sopiva tanko? Empty
ViestiAihe: Vs: Kuinka valita itselleen sopiva tanko?   Kuinka valita itselleen sopiva tanko? Icon_minitimeTo Helmi 07, 2008 5:27 am

Mulla on kromi 45 ja liian paksu ja liukas. Töissä on varmaan max 35mm ja messinkiä, loistava pito ja kaikki temput onnistuu. Sellasia vaan ei saa niin hyvillä toiminnoilla kun x-polea. Harkitsin titaania heti kun olin kromin saanut.
Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





Kuinka valita itselleen sopiva tanko? Empty
ViestiAihe: Vs: Kuinka valita itselleen sopiva tanko?   Kuinka valita itselleen sopiva tanko? Icon_minitime

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Kuinka valita itselleen sopiva tanko?
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1
 Similar topics
-
» Kuinka pian saitte onnistumaan?
» kuinka korkealle?
» Kuinka kauan tankotanssia?

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Spin around the pole :: Tankotemput ja pyörähdykset-
Siirry: