Spin around the pole
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Spin around the pole

Suomalainen forum kaikille tankotanssin ystäville. (Päästäksesi lukemaan ja kirjoittamaan kaikille aihealueille sinun on rekisteröitävä käyttäjätunnus itsellesi.)
 
PääsivuPääsivu  Harrastuspaikat  Latest imagesLatest images  HakuHaku  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään  

 

 Kuinka pian saitte onnistumaan?

Siirry alas 
5 posters
KirjoittajaViesti
Ish
Superman
Superman



Viestien lukumäärä : 2611
Location : SEINÄJOKI
Registration date : 10.11.2008

Kuinka pian saitte onnistumaan? Empty
ViestiAihe: Kuinka pian saitte onnistumaan?   Kuinka pian saitte onnistumaan? Icon_minitimeLa Joulu 27, 2008 8:32 pm

Kiinnostaa kovasti kuinka pian tankoilun aloittamisen jälkeen onnistuitte
kiipeämään? Yrittänyt olen joka tankoilun yhteydessä, mutta en ole vielä onnistunut
varsinaisesti kiipeämään, saati pysymään tangolla.
Kehto on toinen joka ahdistaa, en taida omata vielä tekniikkaa/ voimaa millä
saisin sen onnistumaan. Ikävä kyllä olen sellainen ihminen, jolta kärsivällisyys
puuttuu Neutral .

Olisi kiva kuulla muutenkin mitkä asiat muille ovat tuottaneet/tuottavat harmaita hiuksia.

Koin myös oivalluksen tänään. Älä treenaa krapulassa. tongue
Takaisin alkuun Siirry alas
Cherrie
Superman
Superman
Cherrie


Viestien lukumäärä : 770
Ikä : 36
Registration date : 27.04.2008

Kuinka pian saitte onnistumaan? Empty
ViestiAihe: Vs: Kuinka pian saitte onnistumaan?   Kuinka pian saitte onnistumaan? Icon_minitimeLa Joulu 27, 2008 8:50 pm

Kiipeämisen tekniikan saloihin sukeltaminen vei itseltäkin tovin ja se ei edelleenkään ole lempipuuhaani.. Jotenkin saan aina sääriluun ja jalkapöydän nirhittyä mustelmille ja nahan rullalle.. Mutta tuo kehto ei ota onnistuakseen vieläkään vaikka sitä on reenattu niska hiessä, kun taas vaikeampi versio kehdosta, eli jalat auki onnistui jotenkuten saman tien! Kannattaa vähän kokeilla eri variaatioita liikkeistä ja treenata se kasaan, mikä tuntuu helpoimmalta ja sitten sen sujuessa lähteä vääntämään sitä mikä tuottaa vaikeuksia, saattaa nimittäin hahmottaa asian ihan erilailla.

Ja ei kannata pelätä kokeilla sellaisia liikkeitä, mitkä luokiteltaisiin "edistyneemmän tason"- tai "vaativan tason"-liikkeiksi tms, jos itse olisi vielä esim. aloittelija, koska kukaan/mikään kaavio ei voi kertoa mikä sopii omalle rungolle parhaiten, sen voin puhtaasta omasta kokemuksesta kertoa. Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
Ish
Superman
Superman



Viestien lukumäärä : 2611
Location : SEINÄJOKI
Registration date : 10.11.2008

Kuinka pian saitte onnistumaan? Empty
ViestiAihe: Vs: Kuinka pian saitte onnistumaan?   Kuinka pian saitte onnistumaan? Icon_minitimeLa Joulu 27, 2008 9:59 pm

Juu, mustelmat peittävät jaloista ison osan jo. Very Happy Polvet pahimmat, jokseenkin tuskallista
laskeutua joissakin liikkeissä lattialle, joten olen tässä samalla saanut treeniä siinä
kuin laskeudutaan "nätisti" jaloilleen esim karusellista. Naapureilla
varmasti hauskaa tuijotella. What a Face
Takaisin alkuun Siirry alas
eledra
intermediate spinner
intermediate spinner



Viestien lukumäärä : 95
Ikä : 35
Registration date : 04.10.2008

Kuinka pian saitte onnistumaan? Empty
ViestiAihe: Vs: Kuinka pian saitte onnistumaan?   Kuinka pian saitte onnistumaan? Icon_minitimeSu Joulu 28, 2008 12:35 pm

Kiipeäminen onnistui RTP:n tangolla lähes ekalla yrityksellä, mutta kun sain oman tankoni (joka on siis paljon kapeampi), tuntui ettei kiipeäminen onnistu ikinä. Kyllä se kuitenkin sinnikkään harjoittelun jälkeen onnistui. Kehtokin oli sellainen, että hylkäsin sen kun en heti osannut, harjoittelin jotain muuta ja palasin siihen vasta muutaman viikon kuluttua. Kiitos kärsivällisyyden ja Iinan videon, nyt sekin onnistuu.

Oon ite tällä hetkellä vähän jumissa (ollut viimiset kaks kuukautta) cross knee releasen kanssa. Oon kyllä saanu sen pariin kertaan tehtyä, mutta suurimman osan ajasta en vain uskalla päästää irti. Lähinnä kai sen takia, että tuntuu kuin lähtisin pyörimään tangon ympärillä eikä olekaan niin tukevasti kiinni.
Takaisin alkuun Siirry alas
Iina
Superman
Superman
Iina


Viestien lukumäärä : 2793
Ikä : 40
Location : Tampere
Registration date : 05.12.2007

Kuinka pian saitte onnistumaan? Empty
ViestiAihe: Vs: Kuinka pian saitte onnistumaan?   Kuinka pian saitte onnistumaan? Icon_minitimeSu Joulu 28, 2008 4:44 pm

CherrieA.Dorable kirjoitti:

Ja ei kannata pelätä kokeilla sellaisia liikkeitä, mitkä luokiteltaisiin "edistyneemmän tason"- tai "vaativan tason"-liikkeiksi tms, jos itse olisi vielä esim. aloittelija, koska kukaan/mikään kaavio ei voi kertoa mikä sopii omalle rungolle parhaiten, sen voin puhtaasta omasta kokemuksesta kertoa. Smile

Tähän kyllä sen verran että hieman kannattaa miettiä, mitä kokeilee - vaikka osa "edistyneen tason" tempuista onnistuukin monella saman tien on ne kuitenkin luokiteltu edistyneiksi aivan syystä. Esim. riskit voivat monessa edistyneemmässä liikkeessä olla huomattavasti isommat aloittelijaliikkeisiin verrattuna. Periaatteessahan jotkun kainalopidot, liput ja polvipidot (esimerkiksi) on kohtuu simppeleitä liikkeitä, joilla voisi hyvin tankoilun aloittaakin, mutta käytännössä ne tarvitsevat kyllä lihasvoimaa, koordinaatiota ja tasapainoa sitten jonkun muun lajin puolelta tai luontaisesti, jotta aloittelijalla onnistuvat.

Eli totta kai yksilöllisesti aina mennään, mullekin on esim. ollut olkanousut alusta asti helpompia kuin vaikka flagit tai iguanat, ja ihan siitä syystä, että mulla on vatsat vahvin keskivartalon lihasryhmä. Vaikka olkanousu kai periaatteessa luokitellaan iguanaa edistyneemmäksi.

Mulla onnistui itselläni kiipeämiset ensiyrittämältä, aloitin niin matalilla tangoilla, että niillä ei tarvinnut paljon kiipeillä. Kun sitten parin vuoden tankoilun jälkeen oli ekaa kertaa kotona korkea tanko sujui kiipeäminen leikiten. Istunnat, takanojat jne kun olivat jo silloin plakkarissa. Itse asiassa mun ekoissa videoissa näkyy hauskasti, kuinka en uudella korkeallakaan tangolla kiipeä mihinkään - ei sillä, ettei osaisi, vaan ei ole vielä tullut mieleen, että kiivetäkin voisi!

Kehdon kanssa mulla meni pari kuukautta, opettelin sitä itsekseni Fawnia Mondey'n DVDn pohjalta, enkä vain hiffannut, että mihin suuntaan se meni! Kukaan tuntemani henkilö ei silloin kehtoa osannut, joten paha oli kysyä apuakaan.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.tankotanssi.fi
Cherrie
Superman
Superman
Cherrie


Viestien lukumäärä : 770
Ikä : 36
Registration date : 27.04.2008

Kuinka pian saitte onnistumaan? Empty
ViestiAihe: Vs: Kuinka pian saitte onnistumaan?   Kuinka pian saitte onnistumaan? Icon_minitimeSu Joulu 28, 2008 7:45 pm

Ok, no en yllättäen taas ole ottanut tota turvallisuus-seikkaa ym. "pientä" oheismateriaalia huomioon millään muotoa, yksin kun täällä kotonakin aina kaahotan. Smile Ilmeisen hyvä tuuri ollut kun ei oo vielä mitään sattunut, nyt kun alkaa miettimään.. Suspect
Takaisin alkuun Siirry alas
Ish
Superman
Superman



Viestien lukumäärä : 2611
Location : SEINÄJOKI
Registration date : 10.11.2008

Kuinka pian saitte onnistumaan? Empty
ViestiAihe: Vs: Kuinka pian saitte onnistumaan?   Kuinka pian saitte onnistumaan? Icon_minitimePe Tammi 02, 2009 8:11 pm

Very Happy


Viimeinen muokkaaja, Ishtar pvm Su Tammi 04, 2009 12:13 pm, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun Siirry alas
Ish
Superman
Superman



Viestien lukumäärä : 2611
Location : SEINÄJOKI
Registration date : 10.11.2008

Kuinka pian saitte onnistumaan? Empty
ViestiAihe: Vs: Kuinka pian saitte onnistumaan?   Kuinka pian saitte onnistumaan? Icon_minitimeSu Tammi 04, 2009 12:10 pm

Kehdon sain onnistumaan, nyt tähtäilen siihen että onnistuu kunnolla
molempiin suuntiin joka kerta ja siitä erivariaatioita. Kiukuttaa vieläkin kun
en ole pystynyt istumaan tangolla vielä.
Ylimääräistä huolta tuottaa ettei tunnille jolle olen ilmoittautunut, ole tullut
tarpeeksi väkeä ja peruuntuu ehkä. No
Takaisin alkuun Siirry alas
Henna.C
Superman
Superman
Henna.C


Viestien lukumäärä : 889
Ikä : 37
Location : Oulu
Registration date : 09.01.2009

Kuinka pian saitte onnistumaan? Empty
ViestiAihe: Vs: Kuinka pian saitte onnistumaan?   Kuinka pian saitte onnistumaan? Icon_minitimeTi Helmi 03, 2009 11:32 am

Ishtar kirjoitti:
Kehdon sain onnistumaan, nyt tähtäilen siihen että onnistuu kunnolla
molempiin suuntiin joka kerta ja siitä erivariaatioita. Kiukuttaa vieläkin kun
en ole pystynyt istumaan tangolla vielä.
Ylimääräistä huolta tuottaa ettei tunnille jolle olen ilmoittautunut, ole tullut
tarpeeksi väkeä ja peruuntuu ehkä. No

Kappas, mullakin kehto sujuu, mutta istumisen kanssa todellakin ongelmia. Eilen vasta sain tangon pystytettyä kotiin (illalla kympin aikaan), joten eipä ole kerinnyt sielläkään treenaileen sitä perkl istumista.. Rolling Eyes No, tänään olis pari tuntia aikaa treenailla kotona ja sit tankotunneille jatkaan.. tongue
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.henna-c.blogspot.com
Sponsored content





Kuinka pian saitte onnistumaan? Empty
ViestiAihe: Vs: Kuinka pian saitte onnistumaan?   Kuinka pian saitte onnistumaan? Icon_minitime

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Kuinka pian saitte onnistumaan?
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1
 Similar topics
-
» Tankotanssiloma Espanjassa!
» Kuinka valita itselleen sopiva tanko?
» Kuinka kauan tankotanssia?
» Kuinka usein venyttelet?

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Spin around the pole :: Tankotemput ja pyörähdykset-
Siirry: