Spin around the pole
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Spin around the pole

Suomalainen forum kaikille tankotanssin ystäville. (Päästäksesi lukemaan ja kirjoittamaan kaikille aihealueille sinun on rekisteröitävä käyttäjätunnus itsellesi.)
 
PääsivuPääsivu  Harrastuspaikat  Latest imagesLatest images  HakuHaku  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään  

 

 käsien/tangon liukkaus

Siirry alas 
+30
Jenni
kottarainen=)
Päivi
shadow87
paiviku
Lotta.
Ivanka
Saila
maimiau
Ewy
hansi
Ish
Razz
Riksu
Sonja
Henna.C
vesi
Esteria
bettie
Kati
Samira
Kat Da
Miia
Quu
-Hanna-
Cherrie
Iina
johrunna
Nina
Nenna
34 posters
Siirry sivulle : Edellinen  1, 2, 3
KirjoittajaViesti
Lotta.
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
Lotta.


Viestien lukumäärä : 369
Ikä : 38
Location : Helsinki
Registration date : 05.04.2010

käsien/tangon liukkaus - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: käsien/tangon liukkaus   käsien/tangon liukkaus - Sivu 3 Icon_minitimePe Heinä 29, 2011 9:53 am

Hui kamala. Onneks ei käyny pahemmin. En oo vissiin sit turhaan näillä säillä olkanousua (ja kaikkia muitakin liikkeitä...) pelännyt. Ei kai tähän tajuttomaan hikoiluun mitään ratkaisua oo, kun ei pysy omalla x-polella eikä koulun jauhemaalatuilla.
Takaisin alkuun Siirry alas
paiviku
intermediate spinner
intermediate spinner
paiviku


Viestien lukumäärä : 93
Location : Tampere
Registration date : 29.01.2009

käsien/tangon liukkaus - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: käsien/tangon liukkaus   käsien/tangon liukkaus - Sivu 3 Icon_minitimePe Heinä 29, 2011 10:56 am

Itse oon ottanu kesäkuumalla varman päälle ja käyttänyt pitoapua tai antiperspiranttia jos siis treenaan ohjatulla tunnilla. Kotona mulla titaani X-pole eikä se mulla ole ikinä! ollu liukas, toisin kuin kaikki muut, kromit, jauhemaalatut ja teräksiset. Ehkä riippuu käyttäjän ihotyypistä...?
Takaisin alkuun Siirry alas
Ish
Superman
Superman



Viestien lukumäärä : 2611
Location : SEINÄJOKI
Registration date : 10.11.2008

käsien/tangon liukkaus - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: käsien/tangon liukkaus   käsien/tangon liukkaus - Sivu 3 Icon_minitimePe Heinä 29, 2011 11:48 am

Joo nää säät yhtä tuskaa. Olin viime yönä about 1 :ltä tangolla ja olinkohan pari minsaa kikkaallu, niin ihan litimärät polventaustat kun polvipitoa vääns. Onneks tulee syksy!!!
Takaisin alkuun Siirry alas
shadow87
Superman
Superman
shadow87


Viestien lukumäärä : 739
Ikä : 36
Location : Tornio
Registration date : 03.04.2011

käsien/tangon liukkaus - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: käsien/tangon liukkaus   käsien/tangon liukkaus - Sivu 3 Icon_minitimePe Heinä 29, 2011 1:23 pm

Mulle kävi just tuo sama että kuppiotteen olkanoususta tultiin yks kaks niskoille alas x(( Onneksi sain jotenkin sisäreittä tangon ympärille niin vauhti pikkusen hiastui ennen maata mutta kolahtipas silti. On kyllä inhottavat kelit treeni mielessä.... Vielä kun on ukkosta ilmassa niin se keli on just sellanen hikinen ja hiostava. Tarvii vaan seisoa niin on jo hiki päässä x((
Takaisin alkuun Siirry alas
Ivanka
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
Ivanka


Viestien lukumäärä : 221
Location : Helsinki
Registration date : 17.08.2010

käsien/tangon liukkaus - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: käsien/tangon liukkaus   käsien/tangon liukkaus - Sivu 3 Icon_minitimePe Heinä 29, 2011 1:53 pm

Iina kirjoitti:
Reenaatko x-polella? Ne on ainakin todella äkkiliukkaita, varsinkin titaanit... Eihän se ongelma tankoa vaihtamalla poistu, mutta kokeiles jos pääsisit jollekin muulle tangolle välillä onko sama ongelma Smile

Joo mäkin olen huomannut, että erityisesti X-pole (kromi) on todella äkkiliukas, mutta tällä kertaa tulin alas Fitpolelta. Syynä saattoi olla se, että olin lätrännyt Gorilla Goldin kanssa ja välillä se vetää ainakin mulla äkkiliukkaaksi, jos iho on samalla ihan märkä.

Pitoapuna käytän aina Tite Gripiä käsissä, mutta näin kesäkuumalla se on ihan yhtä tyhjän kanssa. Ja Gorilla Gold tosiaan aiheuttaa äkkiliukkautta, jos iho on todella märkä, kuten on tupannut tänä kesänä olemaan. Kromin kanssa en voi käyttää Gorilla Goldia ollenkaan, en edes talvella, juuri tuon äkkiliukkauden vuoksi.

Tästä kokemuksesta viisastuneena lupaan opetella jonkun muunkin otteen kuin kuppiotteen, ehkä ne muut ovat vähän turvallisempia näin kesällä!
Takaisin alkuun Siirry alas
Päivi
intermediate inverter
intermediate inverter
Päivi


Viestien lukumäärä : 114
Location : Helsinki
Registration date : 28.03.2010

käsien/tangon liukkaus - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: käsien/tangon liukkaus   käsien/tangon liukkaus - Sivu 3 Icon_minitimePe Heinä 29, 2011 3:55 pm

Onko missään pk-seudun saleista kunnon ilmastointia? Mä ostin itselleni huutonetistä tollasen pienen ilmastointilaitteen ja näillä keleillä olen treenaillut mieluummin kotona kuin koululla, jossa on ihan turha mennä ainakaan yhtään haastavammille tunneille. Harmittaa maksaa jäsenyydestä, kun kotona on parempi ja turvallisempikin treenata. (En tosin halua nähdä seuraavaa sähkölaskuani...)
Takaisin alkuun Siirry alas
kottarainen=)
intermediate inverter
intermediate inverter
kottarainen=)


Viestien lukumäärä : 103
Ikä : 45
Location : hki
Registration date : 14.04.2011

käsien/tangon liukkaus - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: pito vaan hävii..   käsien/tangon liukkaus - Sivu 3 Icon_minitimePe Heinä 29, 2011 4:09 pm

mulla kävi sama juttu viime tunnilla,takanojassa missä oon ennen pysynyt ihan helposti nyt vaan reisien pito hävis ihan yhtäkkiä jalat oli vaan niin hiton liukkaat ja hikiset=( ei ainakaan pole4fitis ollut ilmastointia ainakaan huomattavaa.pelotti vähän kun pääs ylösalasin tangolle et kuinka lujaa sieltä alas tullaankaan..=) talvi tuu jo!
mut sit taas vastaavasti spinnejen kanssa oli niin nihkeen nahkeet et mä en ainakaan pyörinyt minnekään=D
Takaisin alkuun Siirry alas
Jenni
intermediate inverter
intermediate inverter
Jenni


Viestien lukumäärä : 130
Ikä : 38
Location : Helsinki
Registration date : 27.03.2009

käsien/tangon liukkaus - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: käsien/tangon liukkaus   käsien/tangon liukkaus - Sivu 3 Icon_minitimeLa Heinä 30, 2011 2:27 pm

Ilmastointi olisi kyllä unelma! Ikävä kyllä sellaisia ei kummassakaan Helsingin koulussa ole Sad Tällä hetkellä rtp:n lämpötila on siedettävä, kun tulin aamusta kasin jälkeen avaamaan kaikki ovet ja ikkunat, jotta viileällä sai läpivedon.. Ihan kaikkea näillä lämpötiloilla ei tangolla uskalla tehdä, mutta järkevällä lämmittelyllä (ei hirveää hikijumppaa) ja tunnin suunnittelulla on toistaiseksi selvitty suht hyvin. Ihan vielä en kyllä haluaisi lämmöstä luopua. Oma kroppa on jotenkin niin paljon venyvämmän, vahvemman ja paremman tuntuinen treenatessa.

Itse olen huomannut, että hikoilua helpottaa huomattavasti kun jätän samana päivänä kahvin ennen tunteja juomatta. Välttää kannnattaa varmaan kaikkea muutakin aineenvaihduntaa kiihdyttävää/nestettä poistavaa. Lisäksi muutenkin tankkaan nestettä maltillisesti ennen treeniä ja treenin aikana, jottei sitä hikoiltavaa ole ihan niin paljoa Jälkimmäinen ei ei ehkä vinkkinä terveellisimmästä päästä, mutta mun kohdalla lähes pakollista, sillä hiki puskee päälle todella herkästi.

Tsemppiä kaikille helteisiin kesätreeneihin! Ja olkaa varovaisia Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
Em Kay
Superman
Superman
Em Kay


Viestien lukumäärä : 868
Ikä : 42
Registration date : 30.10.2009

käsien/tangon liukkaus - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: käsien/tangon liukkaus   käsien/tangon liukkaus - Sivu 3 Icon_minitimeLa Heinä 30, 2011 3:49 pm

Myös minä olen tänä kesänä kärsinyt hikoilusta (joka on aika erikoista, koska mun ihossa on yleensä kesällä täydellinen pito), joka on vaikeuttanut tuntien pitämistä - varsinkin, kun salissa on semmoinen +32 astetta lämmintä. No

Mutta Hempalta tuli hyvä neuvo! Kannattaa aina välillä käydä pesemässä se kohta, johon pitoa hakee. Esim. kylki, sisäreidet... Tän jälkeen pito on parempi kuin koskaan. Suosittelen!
Takaisin alkuun Siirry alas
papaija
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
papaija


Viestien lukumäärä : 361
Ikä : 34
Registration date : 14.09.2008

käsien/tangon liukkaus - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: käsien/tangon liukkaus   käsien/tangon liukkaus - Sivu 3 Icon_minitimeLa Heinä 30, 2011 10:40 pm

Jenni kirjoitti:

Itse olen huomannut, että hikoilua helpottaa huomattavasti kun jätän samana päivänä kahvin ennen tunteja juomatta. Välttää kannnattaa varmaan kaikkea muutakin aineenvaihduntaa kiihdyttävää/nestettä poistavaa. Lisäksi muutenkin tankkaan nestettä maltillisesti ennen treeniä ja treenin aikana, jottei sitä hikoiltavaa ole ihan niin paljoa Jälkimmäinen ei ei ehkä vinkkinä terveellisimmästä päästä, mutta mun kohdalla lähes pakollista, sillä hiki puskee päälle todella herkästi.

Hei en oo tullut ajatelleeksi tota kahvia, hyvä pointti! Ensi kerralla kokeilen olla juomatta kuuden kupin mutteripannullista kahvia ennen treenejä Very Happy
Takaisin alkuun Siirry alas
nasu
intermediate inverter
intermediate inverter
nasu


Viestien lukumäärä : 185
Location : Espoo
Registration date : 29.08.2008

käsien/tangon liukkaus - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: käsien/tangon liukkaus   käsien/tangon liukkaus - Sivu 3 Icon_minitimeLa Heinä 30, 2011 10:52 pm

Joo tää lämpö on kyllä aika kakspiippunen juttu tankoilun(kin) kannalta. Välillä ja joissain kohdin pito on tosi hyvä, kun paikat (sekä tanko että tankoilija Laughing ) on lämpimiä, mulla tulee välillä käsiin oikein sellainen ihana tahma, joka pitää tosi hyvin. Mutta sitten tietty kun hikoaa litimäräksi, ei pidä mikään. Mad Mulla on kotona tankoillessa tuuletin aina päällä, auttaa sekin edes vähän, kun kuivaa vähän hikeä. Sit vaan pitää välillä pitää kuivattelu- ja jäähdyttelytaukoja ja vaikka venytellä ja kuivaharjoitella lattialla. Mun kroppa kyllä myös tykkää tästä lämmöstä, sitä venyy paljon paremmin eikä kaikki paikat oo kroonisesti niin jumissa kuin talvella. Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
SaMaJA
basic spinner
basic spinner
SaMaJA


Viestien lukumäärä : 28
Ikä : 37
Location : Helsinki
Registration date : 23.08.2011

käsien/tangon liukkaus - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: käsien/tangon liukkaus   käsien/tangon liukkaus - Sivu 3 Icon_minitimeTi Elo 23, 2011 9:39 pm

Jännä lukea tätä ketjua, kun itsellä peräti 2 tankotanssitunnin perusteella tuo käsien hikoaminen/nihkeys tuntuu vaikuttavan niin, että kädet jämähtää tankoon. Juuri kun tunneilla on harjoiteltu spinnejä, niin muu kroppa kyllä menee tangon ympäri, mutta kädet tuntuu jämähtävän tankoon ja oikeasta kämmenestä lähtikin iho. Ekan tunnin jälkeen keksin kokeilla vauvatalkkia sisäreisiin ja toimi muuten hemmetin hyvin, pitoa oli kiipeillessä mutta iho ei hikeentynyt ihan älyttömästi. Ei varmaan olis ihan kaukaa haettua kokeilla kämmeniin samaa juttua?
Takaisin alkuun Siirry alas
nasu
intermediate inverter
intermediate inverter
nasu


Viestien lukumäärä : 185
Location : Espoo
Registration date : 29.08.2008

käsien/tangon liukkaus - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: käsien/tangon liukkaus   käsien/tangon liukkaus - Sivu 3 Icon_minitimeKe Elo 24, 2011 12:12 pm

^Tervetuloa tankoilun maailmaan. Yleensä menee juuri noin, että pitoa on just siellä, missä ei tarvitsisi niin paljon olla. Laughing Spinneihin ja kämmenten pitoon/ihon palamiseen vaikuttaa kyllä paljon sekin, miten paljon tankoa puristaa eli helposti alussa / kun tekee jotain uutta juttua puristaa vähän liikaa ja sitten iho palaa (siitä on täällä foorumilla enemmänkin juttua jossain).

Vauvatalkki toimii varmaan ihan hyvin kämmeniin, kannattaa varmaan ainakin kokeilla. Itse käytän ihan perus magnesiumia samaan tarkoitukseen, eiköhän ne aja aika saman asian eli poistavat hikoamisesta yms. nihkeydestä johtuvaa liukkautta. Kovin pitkäaikaista apua ei tuosta mankasta kyllä ole eli sitä saa olla lisäämässä usein, mutta mun kotitreeneissä välttää kyllä. Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





käsien/tangon liukkaus - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: käsien/tangon liukkaus   käsien/tangon liukkaus - Sivu 3 Icon_minitime

Takaisin alkuun Siirry alas
 
käsien/tangon liukkaus
Takaisin alkuun 
Sivu 3 / 3Siirry sivulle : Edellinen  1, 2, 3
 Similar topics
-
» Tangon liukkaus ongelmana!
» X-pole kroni 50mm liukkaus
» Tangon putsaus??
» Tanko aloittelijalle

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Spin around the pole :: Yleistä keskustelua Pole Dance asioista-
Siirry: