Spin around the pole
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Spin around the pole

Suomalainen forum kaikille tankotanssin ystäville. (Päästäksesi lukemaan ja kirjoittamaan kaikille aihealueille sinun on rekisteröitävä käyttäjätunnus itsellesi.)
 
PääsivuPääsivu  Harrastuspaikat  Latest imagesLatest images  HakuHaku  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään  

 

 Tankotunareiden tsemppiryhmä!

Siirry alas 
+7
Iina
-Hanna-
Cherrie
Ish
Henna.C
tasuni
pipsukka
11 posters
Siirry sivulle : 1, 2  Seuraava
KirjoittajaViesti
pipsukka
basic spinner
basic spinner



Viestien lukumäärä : 25
Ikä : 43
Registration date : 12.01.2009

Tankotunareiden tsemppiryhmä! Empty
ViestiAihe: Tankotunareiden tsemppiryhmä!   Tankotunareiden tsemppiryhmä! Icon_minitimeTi Tammi 20, 2009 5:33 pm

Eli laitetaas pystyyn. En varmaan ole ainoa, joka ei uskalla roikkua pääalaspäin (kiitos Olgan, joka melkeinpä pakotti voittamaan pelkonsa ja jeesasi tässä), jotka eivät osaa pyörähtää tangolla venäyttämättä selkäänsä/kättänsä/pakaraansa. Ainoa, joka on täynnä hiertymiä, mustelmia ja jomotusta.

Toinen tankotunti menty siis ja tunsin itseni ihan idiootiksi, tosin onnelliseksi sellaiseksi, kun oli niin hauskaa. Tänään esittelin pojulleni sota-arpiani eilisestä, eli hiertymää jalkapöydässä, mustelmia polvissa, reisissä ja hiertymää polvitaipeessa.

Toka tunti meni pyörähdysten osalta paremmin...mitä nyt muutaman kerran tipuin kipeästi polvilleni. Istuminen taasen ei onnistunut ollenkaan, vaan poltin reidet niin, että meinas kyyneleet kirvota silmiin.

Kauhulla odotan seuraavaa tuntia, joka on viikon päästä ja sadattelen, kun ei kotona tankoa, jolla vois iisisti harjotella noita helpompia juttuja ja saada tankovarmuutta.

Mutta olen löytänyt itsestäni taasen uusia lihaksia joiden olemassaolosta en ollut edes tietoinen.
Takaisin alkuun Siirry alas
tasuni
Superman
Superman
tasuni


Viestien lukumäärä : 1994
Ikä : 50
Location : Helsinki
Registration date : 07.12.2007

Tankotunareiden tsemppiryhmä! Empty
ViestiAihe: Vs: Tankotunareiden tsemppiryhmä!   Tankotunareiden tsemppiryhmä! Icon_minitimeKe Tammi 21, 2009 9:20 am

No et varmasti ole ainoa Smile, mutta kuulostaa kyllä aika hurjalta että menit jo toisella tunnillasi roikkumaan pää alaspäin. Ei niillä ykköstason tunneilla ole tarkoitus tehdä kaikkia liikkeitä heti, vaan pitemmälle ehtineet tekevät niitä vaikeampia ja uudemmat vasta pyörähdyksiä ja kevyitä kiipeilyjä. Minusta on aika vaarallista mennä roikkumaan ennen kuin on vielä kunnon tuntuma tankoon ja siihen, millä vauhdilla sieltä valutaan alas missäkin tilanteessa. Itse treenasin viisi viikkoa muita juttuja ennenkuin edes yritin inverttiä tai takanojaa! Sama juttu jos tuntuu että oikeasti venäytät tai satutat muuten jotain lihasryhmää - älä ihmeessä tee mitään sellaisia liikkeitä! Venäytyksestä toipuminen voi kestää viikkoja. Mustelmat ja hiertymät ovat sallittuja Smile, niistä toipuu viikossa, mutta ei niitäkään kannata ehdoin tahdoin itselleen hankkia! Jos niitä tulee paljon, se kertoo siitä että tekniikassa on vielä parantamisen varaa, kuten tietenkin ensimmäisten viikkojen aikana onkin! Ja polville putoaminen voi myös olla tosi vaarallista. Jos niin kävi joutsenpyörähdyksissä, niin koeta huolehtia siitä että varpaat osuvat lattiaan ennen polvia, eli pidä nilkat ja varpaat ojennettuina mutta hiukan alempana kuin polvet.

Eli tsemppiä mutta ota rauhallisesti edes ensimmäinen kuukausi! Sulla on kaikki aika maailmassa sen jälkeen kiristää tahtia Very Happy .
Takaisin alkuun Siirry alas
Henna.C
Superman
Superman
Henna.C


Viestien lukumäärä : 889
Ikä : 37
Location : Oulu
Registration date : 09.01.2009

Tankotunareiden tsemppiryhmä! Empty
ViestiAihe: Vs: Tankotunareiden tsemppiryhmä!   Tankotunareiden tsemppiryhmä! Icon_minitimeKe Tammi 21, 2009 10:42 am

Kas kun tutun kuulosta . Itse olen jo Taso2 kurssilla, ja SILTI aika moni asia tuottaa hankaluuksia. Meillä on aina samalla tangolla kaksi tyttöä, ja kun musta tuntuu että joku ei suju, niin en viitsi jäädä siihen tuskaileen ja vääntelehtiin että toinenkin kerkeää tehdä oman vuoronsa temput Sad
Tarkoituksena olis nyt hankkia se perkl tanko tässä mahd. pian, jotta voi kotona treenailla rauhassa. Uskon, että jutut alkaa sujumaan kun saa rauhassa pohtia niitä elämääkin suurempia ongelmia siellä tangon nokassa Smile .
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.henna-c.blogspot.com
tasuni
Superman
Superman
tasuni


Viestien lukumäärä : 1994
Ikä : 50
Location : Helsinki
Registration date : 07.12.2007

Tankotunareiden tsemppiryhmä! Empty
ViestiAihe: Vs: Tankotunareiden tsemppiryhmä!   Tankotunareiden tsemppiryhmä! Icon_minitimeKe Tammi 21, 2009 11:00 am

Oma tanko auttaa ihan älyttömän paljon, se on totta. Varttikin omalla tangolla omassa rauhassa tekee ihmeitä, kun voi keskittyä juuri siihen yhteen asiaan yksinään.
Takaisin alkuun Siirry alas
Ish
Superman
Superman



Viestien lukumäärä : 2611
Location : SEINÄJOKI
Registration date : 10.11.2008

Tankotunareiden tsemppiryhmä! Empty
ViestiAihe: Vs: Tankotunareiden tsemppiryhmä!   Tankotunareiden tsemppiryhmä! Icon_minitimeKe Tammi 21, 2009 11:04 am

Mä oon kyllä kauhea mammari, kun yli kk tonttuillu tangolla enkä siltikään
pää alaspäin ollut affraid .
Takanojaa en pysty kyllä tänäänkään vastustaa cyclops

Se on muuten hassu juttu, että munkin pitää esitellä niitä
mustelmia. Mieskin meinas yks kerta jotta tuntuu oudolta maksaa siitä
että mä saan kipiää. Laughing
Aika harvoin kyllä saa kunnolla kipiää, eikö pienet kolhut kuulu lajiin
ku lajiin.
Takaisin alkuun Siirry alas
Henna.C
Superman
Superman
Henna.C


Viestien lukumäärä : 889
Ikä : 37
Location : Oulu
Registration date : 09.01.2009

Tankotunareiden tsemppiryhmä! Empty
ViestiAihe: Vs: Tankotunareiden tsemppiryhmä!   Tankotunareiden tsemppiryhmä! Icon_minitimeKe Tammi 21, 2009 11:38 am

tasuni kirjoitti:
Oma tanko auttaa ihan älyttömän paljon, se on totta. Varttikin omalla tangolla omassa rauhassa tekee ihmeitä, kun voi keskittyä juuri siihen yhteen asiaan yksinään.

No niinpä! Ku tunneilla aika on kortilla, ja mitään tiettyä liikettä ei voi jäädä siihen hiomaan koska toisenkin pitäis keritä käydä tangolla pyörähtään. Tunneilla edetään muutenkin varsin reippaaseen tahtiin, eli jos ei kunnolla opettele jotain tiettyä liikettä, niin mikään muukaan liike ei onnistu koska stressaa koko ajan siitä että pitäis nyt se ykskin liike ensin opetella ennen ku etenee jne. Oma tanko siis kehiin, ja vähän äkkiä!!!!!! Shocked
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.henna-c.blogspot.com
pipsukka
basic spinner
basic spinner



Viestien lukumäärä : 25
Ikä : 43
Registration date : 12.01.2009

Tankotunareiden tsemppiryhmä! Empty
ViestiAihe: Vs: Tankotunareiden tsemppiryhmä!   Tankotunareiden tsemppiryhmä! Icon_minitimeKe Tammi 21, 2009 5:59 pm

Tasuni: Siis joo, en olisi roikkunut pääalaspäin, ellei siinä olisi ollut joku pitämässä musta kiinni ja tukemassa. Mä oon niin pelkuri, että en suostuisi roikkumaan. Täytyy muistaa pitää nilkat polvia alempana. Ja noita venähdykdiä...kun ei oikein vielä ite tajua, että missä se oman kehon raja menee, niin tulee ehkä välillä yritettyä liikaa. Jopa venyttelyissä, alkulämmittelyissä lol!

Ishtar: Mkä on takanoja Question Ishtar, kolhut kuuluu lajiin ku lajiin. oma ukkoni ku alkoi harrastamaan Kravmagaa, potkunyrekkeilyä sekä Defendoa ja tuli himaan ihan kammoissa mutselmissa ni sain paskahalvauksen ja aloin jo uhkailemaan, että jää harrastus siihen,e nnenkuin tulee ruumisautolla himaan affraid

Hyenna: Itellänikin se tanko on toivelistalla, mutta en tiedä miten ihmeessä mä ton ukon pään taivutan. Sillä itse tarvin paljon enemmän aikaa harjoitteluun, mitä tunnilla on. Vaikka onkin oma tanko käytössä. Mutta niissä mennään aika hurjaa vauhtia eteenpäin kuitenkin.

Ja on se pentele, ko välillä kädet liukuu niin, että siltä tangolta tulee alas kuin luoti ja sitten ne liimaantuukin niin, että muu kroppa heilahtaa tangonympäri ja sitte onkin mustelmaa kyljessä (lonkassa) ku siihen tankoon rymähtää.

Waikeeta!
Takaisin alkuun Siirry alas
Ish
Superman
Superman



Viestien lukumäärä : 2611
Location : SEINÄJOKI
Registration date : 10.11.2008

Tankotunareiden tsemppiryhmä! Empty
ViestiAihe: Vs: Tankotunareiden tsemppiryhmä!   Tankotunareiden tsemppiryhmä! Icon_minitimeKe Tammi 21, 2009 6:43 pm

Jatkotason liikkeist' löytyy tältä sivustolta.

http://tankotanssi.blogspot.com/search/label/nimet

Käyn sieltä äsken luikkimassa taas kaikkia. Kamera on kyllä hyödyllinen
keksintö, huomasin kun kuvasin liikkeitä,että attitude heelissä jalat on eri tasolla. Suspect
Raivostuttavaa huomata tuollaisia.
Tää tyttö jää varmaan jumittamaan ikuisiksi ajoiksi tiettyihin liikkeisiin, liian perfektionisti Rolling Eyes
Takaisin alkuun Siirry alas
pipsukka
basic spinner
basic spinner



Viestien lukumäärä : 25
Ikä : 43
Registration date : 12.01.2009

Tankotunareiden tsemppiryhmä! Empty
ViestiAihe: Vs: Tankotunareiden tsemppiryhmä!   Tankotunareiden tsemppiryhmä! Icon_minitimeTo Tammi 22, 2009 11:51 pm

Ishtar: täytyy käydä tutustumassa.

Mites muilla? Mulla iankin juilii vieläkin reidet maanantian tunnista. Nyt ei ollut jokainen lihas yhtä kipee, kuin ekan tunnin jälkeen. Tosin tässä toisella tunnilla sain tehtyä paljon juttuja, jotka ekalla ei luonistuneet sitten yhtään.

Reidet on kipeet ja koppurat?!? Siel on oikeesti sellaisia "kovia" kohtia.

Melkeinpä kauhulla odotan tota kolmatta tuntia. Vaikka niin se kaik menee. Ei tää kyllä helppoa ole, kun joka paikkaan sattuu ja särkee ja tietää, että seuraavalla viikolla sama juttu taas Mad Ja silti odottaa kuin kuuta nousevaa. Voisi muuten verrata noihin mukuloiden syntymään. Ihanaa saada muksu, mutta herran jee, ku se pitäis uloskin saada!

Mites muuten (ei onneksi itsellä tälläistä tilannetta), miten raskaana ollessa? Saako tankotanssia harrastaa? Onko olemassa edes mitään ohjeita? Jossain vaiheessahan se maha tule vastaan, mutta muuten?

Ärsyttää muuten ihan sikana, kun broidi ja sen vaimoke on ihan vaivaantuneita, kun puhun mun tankotanssista ja katsovat hiukan kieroon ja vaihtavat aihetta! Prkl!! Ja kun yritän selittää, että on enemmänkin akrobatiaa, eikä strippauksesta tietoakaan, niin pyörittelevät vaan silmiään ja tokaisevat "joo, joo, niin justiinsa" yms.

Eniten ehkä ärsyttää se, että tiedän 100% varmasti, jotta käly olis haka tässä lajissa ja että se varmasti tykkäis siitä, jos vaan tunnille uskaltautuis mukaan, kun on muksunsa pullauttanut ja valmis jumppailemaan. Mutta kun tuo näyttää luulevan, että olen hakemassa Gentlemans Clubiin töihin Evil or Very Mad

Ja hauskaa oli, kun isukille kerroin, jotta olen ruvennut tätä harrastamaan, niin se oli ihan pihalla ja ku selitin jotain akrobatiasta niin se hehkutti vaimoilleen, että "mun tyttö on alkanut akrobatiksi!". Taitaa vieläkin luulla, jotta mä strippasin mun edellisessä työssä, kun vielä välillä kysyy, että mitäs mä oikeesti työkseni tein edellisessä paikassa?!

Noh..ei oo ainakaan mun isukki käynyt tissibaareissa, se on varma lol!
Takaisin alkuun Siirry alas
pipsukka
basic spinner
basic spinner



Viestien lukumäärä : 25
Ikä : 43
Registration date : 12.01.2009

Tankotunareiden tsemppiryhmä! Empty
ViestiAihe: Vs: Tankotunareiden tsemppiryhmä!   Tankotunareiden tsemppiryhmä! Icon_minitimePe Tammi 23, 2009 12:00 am

Se oli muuten takanoja, jota viimetunnilla kokeiltiin. Mulle siis sama kuin pääalaspäin Wink kun käsillä lattiaan koskin.
Takaisin alkuun Siirry alas
Ish
Superman
Superman



Viestien lukumäärä : 2611
Location : SEINÄJOKI
Registration date : 10.11.2008

Tankotunareiden tsemppiryhmä! Empty
ViestiAihe: Vs: Tankotunareiden tsemppiryhmä!   Tankotunareiden tsemppiryhmä! Icon_minitimePe Tammi 23, 2009 11:33 am

Mikähän mua tällä viikolla vaivaa, kun kirjoitan väärien liikkeiden nimiä Evil or Very Mad
Tarkoitin takaotetta.
Takaisin alkuun Siirry alas
Cherrie
Superman
Superman
Cherrie


Viestien lukumäärä : 770
Ikä : 36
Registration date : 27.04.2008

Tankotunareiden tsemppiryhmä! Empty
ViestiAihe: Vs: Tankotunareiden tsemppiryhmä!   Tankotunareiden tsemppiryhmä! Icon_minitimePe Tammi 23, 2009 11:42 am

Raskauden aikana ei suositella tankoilua. Mutta youtubessa näin olikohan se studio veenan (siis sen tädin) tankoiluvideon jossa se oli kyl ihan selkeesti raskaana ja veteli siellä jotain viiden minuutin koreota. Et tunnille siis vähän kitkerästi varmaan otetaan, mutta kotonahan jokainen voi tehdä mitä haluaa.

Mitä noihin pahkuroihin ja muuhun vartalon kipuiluihin tulee, niin varmasti menevät ohi kunhan keho tottuu. Vieläkin tosin tulee sellasta et jos ei oo juurikaan tangolla ollut esim. yli viikkoon, niin kaikki paikat kipeytyy.
Takaisin alkuun Siirry alas
-Hanna-
Superman
Superman
-Hanna-


Viestien lukumäärä : 947
Ikä : 42
Location : Helsinki
Registration date : 15.02.2008

Tankotunareiden tsemppiryhmä! Empty
ViestiAihe: Vs: Tankotunareiden tsemppiryhmä!   Tankotunareiden tsemppiryhmä! Icon_minitimePe Tammi 23, 2009 12:27 pm

No eihän nyt kahden tunnin jälkeen kannata vielä yhtään tuskastua jos kaikki, tai yhtään mikään, ei vielä suju ihan täydellisesti! I love you
Ja uskomatonta kyllä, kroppa tottuu pikkuhiljaa eikä kipua enää tunnu muuta kuin uusia temppuja tehdessä, kunnes taas niihinkin tottuu! Ja naureskelijoille voit näyttää sitten kun saat oman tangon kotiin tai kuvattua treenejäsi nauhalle...kyllä se hymy sieltä hyytyy ja vaihtuu ihailuun "mäkin haluan oppia tota!" Wink Wink Wink
Takaisin alkuun Siirry alas
Iina
Superman
Superman
Iina


Viestien lukumäärä : 2793
Ikä : 40
Location : Tampere
Registration date : 05.12.2007

Tankotunareiden tsemppiryhmä! Empty
ViestiAihe: Vs: Tankotunareiden tsemppiryhmä!   Tankotunareiden tsemppiryhmä! Icon_minitimePe Tammi 23, 2009 1:24 pm

Raskaana tankoilu on vähän sama kuin minkä tahansa muunkin intensiivisen lajin harrastus raskaana...

Eli jos oot aina muksusta asti ratsastanu ja oot siinä hyvä ja tunnet sun hevosen, niin mikäpä siinä ratsastaessa. Toisaalta taas jos oot ratsastanu pari kuukautta/vuotta etkä ole vielä kauhean hyvä ja hyppäät raskaana vieraan hevosen selkään... No, ei fiksua. Sama juttu vaikkapa laskuvarjohyppäämisen, seinäkiipeilyn tai telinevoimistelun kanssa.

Tangolla kun tulee sitten putoamisriskin lisäksi vielä niveletkin ongelmaksi. Eli raskausajan hormonit löystyttävät nivelten liitoksia (jotta synnytys sitten loppuvaiheissa onnistuu). Olkapää on muutenkin polven lisäksi yksi monimutkaisimmista nivelistä, mitä kropasta löytyy. Nivelet on muutenkin tässä lajissa kovilla, niin itse en kovin hanakasti lähtisi raskaana tankoilua suosittelemaan kenellekään.

Toisaalta taas jos on koko ikänsä liikuntaa harrastanut ja tankoilu sattuu olemaan se oma laji... No, jokaisen itsensä päätettävissä tämä asia. Itse en tunneille raskaana olevia henkilöitä ottaisi. Jos minulla olisi jonkun muun lajin tai terveysalan puolelta enemmän tietoa raskauden aikaisista muutoksista niin kenties tunnille, jonka aikana ei noustaisi ilmaan mitenkään (ei pyörähdyksiä tai istuntoja) saattaisin raskaana olevan poikkeustapauksessa ottaa, esim. polttarit. Mutta kun en ole asiassa kouluttautunut niin taidan jättää väliin senkin.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.tankotanssi.fi
pipsukka
basic spinner
basic spinner



Viestien lukumäärä : 25
Ikä : 43
Registration date : 12.01.2009

Tankotunareiden tsemppiryhmä! Empty
ViestiAihe: Vs: Tankotunareiden tsemppiryhmä!   Tankotunareiden tsemppiryhmä! Icon_minitimeLa Tammi 24, 2009 11:56 pm

No niin, kiitos vastauksista raskautta koskien! Kun alkoi vaan mietityttämään. Nuoriahan tässä vielä ollaan ja jos joskus istten perheenlisäystä sattuisikin tulemaan Rolling Eyes

Kolibri: En mä tuskastu, no hätä. Täytyy myöntää, että mulla ei koskaan ole ollut niin hauskaa liikkuessa, kuin tankotanssi tunnilla. JA ensimmäistä kertaa tulokset näkyy näin nopeesti! Eli venyvyyttä löytyy kehosta ihan uudella tavalla. Ja voimaa.

Opetin ite tänään muksuille (teinini harrastaa tanssia ja keskimmäinen jumppaa) viimekertaisia lämmittelyjä ja venyttelyitä Smile Meitin pikkupojukin innostui ja siinä jumpattiin sitten sievässä rivissä ja mamma sai potkua kylkeen ja hanuriin Razz

Mutta jos totakin lajia on harrastanut suht pitkään, niin osaakohan sitä olla harrastamatta, ainakaan alkuraskaudesta? Tosin kohdun kiinnikkeiden juilimiset ja noi nivelten ongelmat kai kyllä nopeasti palauttavat maanpinnalle?
Takaisin alkuun Siirry alas
-Hanna-
Superman
Superman
-Hanna-


Viestien lukumäärä : 947
Ikä : 42
Location : Helsinki
Registration date : 15.02.2008

Tankotunareiden tsemppiryhmä! Empty
ViestiAihe: Vs: Tankotunareiden tsemppiryhmä!   Tankotunareiden tsemppiryhmä! Icon_minitimeMa Tammi 26, 2009 9:39 am

Raskausajan liikuntaan liittyen vielä kannattaa huomioida myös se, että syke ei saa nousta kovin korkealle, tietyn rajan jälkeen istukan verenkierto ja sitä kautta sikiön hapensaanti heikkenee. Hetkelliset ylitykset ei nyt ole niin vaarallisia mutta kannattaa pitää kuitenkin mielessä... Sitä tarkkaa sykerajaa en nyt tietenkään muista Rolling Eyes , mutta löytynee netistä tai selviää lääkäriltä kysyessä...
Takaisin alkuun Siirry alas
mamatobe
Vierailija




Tankotunareiden tsemppiryhmä! Empty
ViestiAihe: Vs: Tankotunareiden tsemppiryhmä!   Tankotunareiden tsemppiryhmä! Icon_minitimeKe Helmi 11, 2009 9:57 pm

Täällä on nyt sellainen tilanne, että oon harrastanut tankoilua viime syksystä ja nyt olen yhdeksännellä viikolla raskaana. Tähän asti ei ole ollut minkäänlaisia ongelmia minkään liikunnan tai muunkaan suhteen ja tankotunneillakin olen käynyt ihan normaalisti. Nyt olen tässä kuitenkin alkanut miettiä, että mitenköhän pitkään sitä uskaltaa tunneilla käydä, vai joko ne pitäisi pistää tauolle (nyyh!). Neuvolan täti sanoi, että kaikkea liikuntaa voi harrastaa niin kauan kuin itsestä tuntuu hyvältä, mutta omaa kroppaa pitää kuunnella tarkasti ja lopettaa, jos tuntuu ikävältä. Tota sykerajaa ei siis ilmeisesti enää oo, mutta liikuntasuorituksen aikana pitää pystyä puhumaan, eli se on se sykkeen kontrolliraja. Smile

Toisaalta en haluais ihan vielä kertoa tästä raskaudesta oikein kenellekään, kun tämä on niin alkuvaiheessa vielä, en edes tanko-opelle. Mutta onkohan mulla oikein muita vaihtoehtoja kuin kertoa ja kysyä häneltä...
Takaisin alkuun Siirry alas
Vaikeaa
Vierailija




Tankotunareiden tsemppiryhmä! Empty
ViestiAihe: Uskaltaako enää koittaa   Tankotunareiden tsemppiryhmä! Icon_minitimeTo Helmi 19, 2009 12:15 pm

Olen käynyt yhdellä tunnilla ja ensi viikolla olisi tarkoitus mennä uudestaan. Kyllä siinä tunsi itsensä kömpelöksi kun toiset osasivat istua hienosti ja olla pää alaspäin tankoa vasten ja minulla sujuivat pyörimisetkin vain sinne päin. Istuminen sattui yllättävän paljon ja nyt päivää myöhemmin onkin jalat paikasta ja toisesta naarmuilla ja hankautunut. Miten sitä saisi ihon nopeasti karaistumaan. Pää alaspäin olemista ihan pelkään, enkä millään käsitä miten saisin itseni siihen asentoon. Meidän tekniikka 1 -ryhmässä moni niin pääsi.
Takaisin alkuun Siirry alas
Ish
Superman
Superman



Viestien lukumäärä : 2611
Location : SEINÄJOKI
Registration date : 10.11.2008

Tankotunareiden tsemppiryhmä! Empty
ViestiAihe: Vs: Tankotunareiden tsemppiryhmä!   Tankotunareiden tsemppiryhmä! Icon_minitimeTo Helmi 19, 2009 12:19 pm

Ekan tunnin jälkeen ei kannata vielä piitata
vaikka et mitään ihmeellistä osaisikaan, kyllä se siitä paranee.

Mä olen sentään harrastanut joulukuusta asti enkä siltikään ole
päässyt pää alaspäin Crying or Very sad
Takaisin alkuun Siirry alas
Iina
Superman
Superman
Iina


Viestien lukumäärä : 2793
Ikä : 40
Location : Tampere
Registration date : 05.12.2007

Tankotunareiden tsemppiryhmä! Empty
ViestiAihe: Vs: Tankotunareiden tsemppiryhmä!   Tankotunareiden tsemppiryhmä! Icon_minitimeTo Helmi 19, 2009 12:45 pm

Joo vaikka se pää alaspäin siirtyminen onkin yksi tärkeä virstanpylväs tankoilussa ei sille kannata ladata ihan kauheita odotuksia alussa. Musta ois hyvä tankoilla ainakin pari kk ennen kuin edes yrittää, omista voimista riippuen toki. Siinä on tosi helppo meinaan loukata itsensä, jos ei yläkropan ja vatsalihasten voima oikein riitä. Kaikessa rauhassa etenee niin kyllä se siitä Very Happy Ite olin tankoillu varmaan 2 vuotta ennen kuin ekaa kertaa päädyin ylösalaisin, tosin se oli sitä aikaa, kun luulin, että joku skorpioni on hienointa, mitä tangolla voi tehdä....
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.tankotanssi.fi
Samira
intermediate spinner
intermediate spinner
Samira


Viestien lukumäärä : 79
Ikä : 42
Location : Helsinki
Registration date : 02.11.2008

Tankotunareiden tsemppiryhmä! Empty
ViestiAihe: Vs: Tankotunareiden tsemppiryhmä!   Tankotunareiden tsemppiryhmä! Icon_minitimeTo Helmi 19, 2009 4:46 pm

Vaikeaa kirjoitti:
Miten sitä saisi ihon nopeasti karaistumaan.

Harjoittelemalla vaan. Iho tottuu siihen kipuun ja jossain vaiheessa huomaatkin, ettei enää satu yhtään! Paitsi kunnes siirryt uusiin liikkeisiin, jotka hierovat uusista paikoista... sama alusta taas. Very Happy

Mulla katos tässä jossain vaiheessa syksyn aikana kokonaan mustelmat ja uusia ei oo näemmä tulossa. Joskus harvoin sellaista ihan pientä pistettä esiintyy, mutta muuten ei tuu mitään enää. Suspect
Tääkin on vissiin vähän ihosta kiinni, mulle tulee muutenkin aika huonosti mustelmia.
Takaisin alkuun Siirry alas
Iina
Superman
Superman
Iina


Viestien lukumäärä : 2793
Ikä : 40
Location : Tampere
Registration date : 05.12.2007

Tankotunareiden tsemppiryhmä! Empty
ViestiAihe: Vs: Tankotunareiden tsemppiryhmä!   Tankotunareiden tsemppiryhmä! Icon_minitimeTo Helmi 19, 2009 9:42 pm

Itse asiassa ihon ei tarvitse karaistua mitenkään, vaan kun oikea asento liikkeelle löytyy, ne mustelmat ja kipu lakkaa. Uusia liikkeitä opetellessa tulee sitten taas uudet mustelmat. Käsien iho on about ainoa, jonka tarvitsee oikeasti karaistua ja tottua hankaukseen. Muu on sitten tekniikasta kiinni. Mulla on jokusia vinkkejä pidon parantamisesta täällä http://www.tankotanssi.fi/wp/?page_id=313 ei tosin välttämättä vaikuta mustelmiin Wink
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.tankotanssi.fi
pipsukka
basic spinner
basic spinner



Viestien lukumäärä : 25
Ikä : 43
Registration date : 12.01.2009

Tankotunareiden tsemppiryhmä! Empty
ViestiAihe: Vs: Tankotunareiden tsemppiryhmä!   Tankotunareiden tsemppiryhmä! Icon_minitimePe Maalis 20, 2009 10:52 pm

Jee, pääsee taas tunneille pitkästä aikaa. Sain tangonkin testiin (en oo vielä purannut ja koonut enkä kokeillut). Toivon niiiiin paljon, että toi tanko on tarpeeksi hyvä, jotta sillä voi näin alkuun ainakin harjotella noita perusjuttuja. Josko tästä tunarivaiheesta pääsis hiukan eteenpäin...tai ainakin niin, että Tek1 tunnilla osaa edes puolet Wink Ja pääsis äkkiä siihen Burleskiin.

Ollu niin hirveet vierotusoireet, että olen jopa nähnyt öisin unta, että olen liihotellut vähemmän kauniisti ja sulavasti pitkin tankoa Laughing

Harmi, että vielä toistaiseksi omat harrastukset jäävät miehen harrastusten jalkoihin. Eli töiden ja ukon harrastusten takia Tek1 ei ole ollut asiaa...ja nytkin näyttää siltä, että pitäisi tiiviskurssille mennä, jos tankoon haluaa.

Rock the polessa ei vielä taida suihkuja olla? Tietoa kellään?
Takaisin alkuun Siirry alas
Miia
Superman
Superman
Miia


Viestien lukumäärä : 1145
Ikä : 36
Location : Lahti
Registration date : 07.12.2007

Tankotunareiden tsemppiryhmä! Empty
ViestiAihe: Vs: Tankotunareiden tsemppiryhmä!   Tankotunareiden tsemppiryhmä! Icon_minitimePe Maalis 20, 2009 11:20 pm

Juu ei ole vielä suihkuja ja burleski tunneille voi mennä vaikkei vielä tangolla homma olis ihan käynnissäkään. Ainakin tällä hetkellä tekevät siellä vaan tuolin kanssa koreografiaa Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
http://mypartnerincrime-pole.blogspot.com/
Espirit
pole beginner
pole beginner



Viestien lukumäärä : 2
Registration date : 31.03.2009

Tankotunareiden tsemppiryhmä! Empty
ViestiAihe: Luonnonlahjakkuudet   Tankotunareiden tsemppiryhmä! Icon_minitimePe Huhti 10, 2009 11:25 am

Olen eilen onnistuneesti kasannut ikioman ja ihka uuden x-poleni, ja kaiken tankoilun katselemisen jälkeen pääsin viimein itsekin tolppaan roikkumaan. Olinkin odottanut tätä hetkeä, netistä videoita katsellessa maku jalostuu yllättävän nopesti ja pian huomaa hakeutuvansa aina niiden parhaiden esitysten pariin - ja sitten yrittää itse jotain ihan perusjuttua huomatakseen, miten haastavaa se onkaan. No, enpä odottanut olevani seppä syntyessäni..

Mutta se mikä kismittää - ja myönnettäköön että myös ilahduttaa - on se, että mun mies muutamat tankoiluvideot nähtyään kiepsahti aika hienot liikkeet siinä tangossa, juttuja, joita en itse tajua/pysty vaikka mitä tekisin! No mutta, sehän on miehenä paljon mua vahvempi Smile Mahtaakohan käydä meillä niin, että minä harjoittelen kaikessa hiljaisuudessa ja sitten katson lähinnä mieheni esityksiä tongue
Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





Tankotunareiden tsemppiryhmä! Empty
ViestiAihe: Vs: Tankotunareiden tsemppiryhmä!   Tankotunareiden tsemppiryhmä! Icon_minitime

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Tankotunareiden tsemppiryhmä!
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 2Siirry sivulle : 1, 2  Seuraava

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Spin around the pole :: Lajista kiinnostuneille-
Siirry: