Spin around the pole
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Spin around the pole

Suomalainen forum kaikille tankotanssin ystäville. (Päästäksesi lukemaan ja kirjoittamaan kaikille aihealueille sinun on rekisteröitävä käyttäjätunnus itsellesi.)
 
PääsivuPääsivu  Harrastuspaikat  Latest imagesLatest images  HakuHaku  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään  

 

 osteopatia versus hieronta

Siirry alas 
5 posters
KirjoittajaViesti
Lissuwursti
intermediate inverter
intermediate inverter
Lissuwursti


Viestien lukumäärä : 146
Ikä : 33
Location : espoo
Registration date : 06.03.2008

osteopatia versus hieronta Empty
ViestiAihe: osteopatia versus hieronta   osteopatia versus hieronta Icon_minitimePe Tammi 08, 2010 8:16 pm

moikka, mul on alaselkä aivan jumissa. Eikä siis jumissa sillä tavalla että sattuisi, mutta se vaan EI VENY yksinkertasesti. Oon tehny kaikki kotikonstit, venytelly, treenannu jnejne.. mutta alaselässä ei vaan oo mitään liikkuvuutta ja kumartumisliikkeet menee aina selkä köyryssä vaikka pitäis olla suorana jne. Kävin tänään ekaa kertaa osteopaatilla ja kokemus oli kertakaikkisesti kummallinen alusvaatteilla hyvin lähikontaktissa selkääni naksauttelevan hyvännäkösen nuoren osteopaatin otteissa. (en siis liian lähikontaktissa, tajuutte kyll). Ja lähdin pinkit kineettiset teipit alasellässä matkaan sieltä. Hieronnassa en ole koskaan käynyt, mutta haluisin kysellä ihmisten kokemuksista kummassaki osteopatiassa ja hieronnassa Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
downthepole
intermediate inverter
intermediate inverter
downthepole


Viestien lukumäärä : 144
Location : Oulu
Registration date : 21.09.2009

osteopatia versus hieronta Empty
ViestiAihe: Vs: osteopatia versus hieronta   osteopatia versus hieronta Icon_minitimeLa Tammi 09, 2010 3:32 pm

Itse kävin n 3krt OMT-terapiassa fasettilukon takia. Olin itsekkin ihan kummissaan että mitä ihmeen touhua tämä on kun piti olla rintsikat päällä (myös housut siis oli jaloissa kuitenkin) makaamassa pedillä ja syleillä tämän tuntemattoman flirttailevan mies-fyskan kanssa Shocked

Vähän meinas naama hämmennyksestä/nolotuksesta punehtua, mutta kyllä siitä onneksi selvittiin. Muiden kokemuksista en tiedä, eli on kait tuo ihan normaalia että siellä "halitaan" Razz.. ?

Hieronnassa ihan eri kokemus. Tietty sielläkin joutuu vähän riisuu mut ei mulla tuntunu se noin intiimiltä kun tuo fys. käynti. Ja sit ku siellä oon aina ihan rentona ja suunnilleen nukun niin ei tule ajateltua että onkos tässä nyt jotain ihmeellistä Laughing
Takaisin alkuun Siirry alas
Lissuwursti
intermediate inverter
intermediate inverter
Lissuwursti


Viestien lukumäärä : 146
Ikä : 33
Location : espoo
Registration date : 06.03.2008

osteopatia versus hieronta Empty
ViestiAihe: Vs: osteopatia versus hieronta   osteopatia versus hieronta Icon_minitimeLa Tammi 09, 2010 6:13 pm

hahahah joo Very Happy tutulta kuulostaa.

mut minkälaisia tuloksia? verrattuna siis. Kummastakohan enemmän hyötyä selän liikkuvuuden ja venyvyyden kanssa?
Takaisin alkuun Siirry alas
downthepole
intermediate inverter
intermediate inverter
downthepole


Viestien lukumäärä : 144
Location : Oulu
Registration date : 21.09.2009

osteopatia versus hieronta Empty
ViestiAihe: Vs: osteopatia versus hieronta   osteopatia versus hieronta Icon_minitimeSu Tammi 10, 2010 10:49 am

No joo, mun kokemusten mukaan jonkinlaisia tuloksia saatiin, mutta ne eivät vastanneet mun odotuksiani.

No, fys. käydessä lukko kyllä aukesi ja liikkuvuus parani (siis siltä kannalta ottaen että se oli vamman takia huomattavasti huonontunut). Silti tuntuu että tuon vamman jälkeen en ole yhtä taipuva kuin ennen ja kipuja on satunnaisesti kiertoja tehdessä.

Hieronnassa kävin. Ei minusta ollut juuri hyötyä. Sanoin hierojalle, joka oli mies, että voit hieroa kovempaa kun ei tuntunu miltään (vaikka luulisi miehillä olevan riuskemmat otteet!). Käsittelyn jälkeen tuntui siltä niinkuin olisi selkää silitelty puolisen tuntia Sad En kyllä huomannut sen jälkeen mitään eroa, mutta silloin en tajunnut kokeilla että paraniko selän liikkuvuus..


Sulle ei mitään vammaa ole kuitenkaan tullut sinne selkään, haluat siis vain parantaa selän liikkuvuutta? Hankala sanoa jos sulla ei mitään vikaa ole tullut sinne selkään, kun itse kävin hoidoissa kipujen takia, en vain parantaakseni venyvyyttä. Onko sulla sitten lihakset jotenkin niin tiukilla että ei taivu vai jotain rankakipuja tms?
Takaisin alkuun Siirry alas
Lissuwursti
intermediate inverter
intermediate inverter
Lissuwursti


Viestien lukumäärä : 146
Ikä : 33
Location : espoo
Registration date : 06.03.2008

osteopatia versus hieronta Empty
ViestiAihe: Vs: osteopatia versus hieronta   osteopatia versus hieronta Icon_minitimeSu Tammi 10, 2010 2:27 pm

mul ei oo kumpaakaan, ranka vaan ei liiku yksinkertasesti alaselästä, mikä on vaikuttanu niin moniin liikkeisiin iha huomaamattani! tää selittää kyllä tosi paljon. Ei siis mitään kipuja ja vammoja, ja kyl varmasti tiettyyn pisteeseen johtuu lihaksista mutta oon mä nyt treenillä niitä jo niin kauan yrittäny parannella eikä mitää merkittävää tulosta.. blaa
Takaisin alkuun Siirry alas
Iina
Superman
Superman
Iina


Viestien lukumäärä : 2793
Ikä : 40
Location : Tampere
Registration date : 05.12.2007

osteopatia versus hieronta Empty
ViestiAihe: Vs: osteopatia versus hieronta   osteopatia versus hieronta Icon_minitimeSu Tammi 10, 2010 3:20 pm

Hieronta tai osteopaatti eivät kumpikaan yksin pysty ratkaisemaan ongelmaa. Jos sulla on alaselässä jumi / lukko voi osteopaatti tai kiropraktikko lukot avata. Hieronta voi olla hyvää lihashuoltoa ja ylläpitää aiemmin saatuja tuloksia.

Mulla oli myös alaselän liikkuvuus aivan olematon - tai nimenomaan taakse päin ranka ei taipunut ollenkaan, eteenpäin sitten liikaakin. Selkä meni köyryyn kyllä, mutta ei notkolle väkisin painamallakaan. Henkilökohtaisesti mun piti ensin piti käydä osteopaatilla avaamassa lukot, sitten tehdä kovasti töitä, että sai lihastasapainon kohdalleen. Alaselän lihakset kun olivat todella heikot, mistä sitten ne nivelten lukot ja erinäiset krampit (sekä liikkuvuuden puute) johtuivat.

Osteopaattikin saattaa pystyä antamaan vinkkejä lihastasapainon korjaamiseksi, tai hyvä fysioterapeutti tai esimerkiksi asiansa osaava voimisteluvalmentajakin. Pelkkä osteopaattinen hoito tai hieronta tuskin liikkuvuutta sellaisenaan parantaa, vaan nimenomaan ongelmaa varten suunnitellut lihaskunto- ja venyvyysharjoitukset. Mulla meni vuosi osteopaatilla ja kevyitä, kuntouttavia liikkeitä tehdessä, ennen kuin alaselkä alkoi edes ottaa mitään raskaampaa treeniä vastaan. Vasta kahden vuoden jälkeen on liikkuvuus todella parantunut. Eli aikaa selän kuntouttamiseen voi odottaa kuluvan paljonkin, eikä selkää missään nimessä kannata pakottaa. Siitä saa vain pahemmat ongelmat tilalle.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.tankotanssi.fi
Lissuwursti
intermediate inverter
intermediate inverter
Lissuwursti


Viestien lukumäärä : 146
Ikä : 33
Location : espoo
Registration date : 06.03.2008

osteopatia versus hieronta Empty
ViestiAihe: Vs: osteopatia versus hieronta   osteopatia versus hieronta Icon_minitimeSu Tammi 10, 2010 6:22 pm

jees! just tuota hainkin, mulla kun ei mee köyrylle eikö notkolle Very Happy mutta muu selkä taipuu ihan kiitettävän hyvin ettei se siitä ole kiinni. Ja voi, kyllä mä oon valmis tekee duunii ton eteen paljonkin kunhan vaan saan ton "lukon" just avattua. Taipuuks sulla nyt sit paremmin jne? varmaan mul kans ne lihakset heikot koska oon tehny vatsoja aevan hemmetisti ja silti tuntuu ettei jotku liikkeet vaa mee, osteopaatti sano et ei oo sit seläs sitä vaadittavaa tukee eikä oo vatsoista niinkään kiinni, oon ähkiny ihan "turhaan" Very Happy mutta jos tästä nyt sais pikkuhiljaa ois ah niin ihanaa
Takaisin alkuun Siirry alas
Iina
Superman
Superman
Iina


Viestien lukumäärä : 2793
Ikä : 40
Location : Tampere
Registration date : 05.12.2007

osteopatia versus hieronta Empty
ViestiAihe: Vs: osteopatia versus hieronta   osteopatia versus hieronta Icon_minitimeSu Tammi 10, 2010 9:29 pm

Joo, yleensä ihmisillä tapaa olla vahva selkä kaikesta nostelusta ja heikot vatsalihakset, niin tosi monet lihaskuntotunnitkin teettää vatsoja enemmän kuin selkää. Monella tankoilijalla kuitenkin on tilanne ihan nurinkurin - heikko alaselkä ja vahvat vatsat, hyvällä tuurilla keskivertokyljet. Olo varmasti helpottuu, jahka voimatasapaino tasaantuu. Eikä heikoilla lihaksilla selkää kannatakaan yrittää notkistaa - siitä kun seuraa sitten helposti onnettomuuksia, kun tukilihakset puuttuvat yhdeltä puolelta kokonaan.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.tankotanssi.fi
-Hanna-
Superman
Superman
-Hanna-


Viestien lukumäärä : 947
Ikä : 42
Location : Helsinki
Registration date : 15.02.2008

osteopatia versus hieronta Empty
ViestiAihe: Vs: osteopatia versus hieronta   osteopatia versus hieronta Icon_minitimeMa Tammi 11, 2010 8:53 am

Aijai mikä helmi topikki!!! Razz

Ihan asiaankuuluvaa on se että pyydetään riisumaan alusvaatteisilleen, se on ainut tapa millä esim. ryhtiä pystyy tarkastelemaan luotettavasti varsinaisesta hoitamisesta puhumattakaan. Terapeutti kyllä tottuu siihen nopeasti, eikä siihen todellakaan liity mitään seksuaalista. Itseasissa siihen tottuu liiankin nopeasti eikä aina muista että monet voi kokea todella oudoksi riisuutumisen alusvaatteisilleen ventovieraan edessä Neutral . Se "halailukin" on ihan normaalia, eli tarkoitatte varmaan asentoa jossa terapeutin kädet on teidän ympäri ja sormet tunnustelee/mobilisoi nikamia selän puolella? (Olen siis itse fyssari, mies osteopaatti amk/fysioterapeutti/urheiluhieroja, pottuilenkin sille usein siitä että kiva, sä halailet naisia ja availet niiden rintaliivejä työkses... Very Happy )

Osteopatia ja hierontahan on aika eri hoitomuotoja, pääpiirteissään toisessa keskitytään luisten rakenteiden ja toisessa pehmytkudosten käsittelyyn, näin kärjistetysti. Varsinaiset akuutit "lukot" (eli yhden-muutaman nikaman tasolla olevat toimintahäiriöt) pystyy usein hoitamaan yhdellä-kahdella osteopaatin/kiropraktikon/OMT-fyssarin vastaanottokäynnillä, mutta harvemmin ne on kokonaistilanteen kannalta ratkaisevia. Eli nimenomaan liikkuvuusharjoituksilla ja pidemmillä hoitosarjoilla voi sitten pikkuhiljaa saada pysyvämpää hoitotulosta ja oikeasti liikkuvuutta parannettua.
Takaisin alkuun Siirry alas
tasuni
Superman
Superman
tasuni


Viestien lukumäärä : 1994
Ikä : 50
Location : Helsinki
Registration date : 07.12.2007

osteopatia versus hieronta Empty
ViestiAihe: Vs: osteopatia versus hieronta   osteopatia versus hieronta Icon_minitimeTo Huhti 01, 2010 3:18 pm

Mä oon käynyt nyt 10 kertaa talven aikana OMT-fysioterapeutilla (menikö oikein Smile ?) "öljyämässä" selkänikamat, ja mun krooninen yläselkäkipu loppui jo toiseen kertaan. Samalla rupesin tekemään noin joka toinen tai kolmas päivä fysioliikkeitä kotona. Mulla on yläselän viis ylintä nikamaa jäykistyneet ja yläselän krooninen kipu johtui siitä, että iskiashermo oli jäänyt puristuksiin ja käski lihaksiakin kiristymään lapojen välissä. Se kipu hävisi siis tyystin ja tosi nopeasti.

Sen jälkeen olen havainnut (kun suurempi kipu hävisi) jatkuvan kireyden hartioissa, joka puolestaan johtuu ilmeisestikin kireästä luonteestani Smile ja tarkemmin sanottuna stressistä. Se rupesi lientymään kun aloitin zen-meditaation joka ensimmäistä kertaa sai mut huomaamaan miten kiristän hartioita aina kun lakkaan hengittämästä - mikä taas tapahtuu aina kun kelaan jotakin päässäni tai teen intensiivisesti töitä. Hartiakireys on alkanut muutamassa viikossa hellittää mutta tietty piste vasemmalla puolella ei ota hävitäkseen. Samasta pisteestä alkaa välittömästi jumitus jos joudun hetkenkin pitämään niskaa huonossa asennossa staattisesti (esim. Bristolin leffateatterissa tai intialaisessa päähieronnassa).

Tähän kun vielä lisään talven aikana jääneen lihasten rentouttamisen kevyellä kuntosaliharjoittelulla, luulen että pääsen tavoitteeseeni eli kivuttomaan yläselkään ja hartioihin.
Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





osteopatia versus hieronta Empty
ViestiAihe: Vs: osteopatia versus hieronta   osteopatia versus hieronta Icon_minitime

Takaisin alkuun Siirry alas
 
osteopatia versus hieronta
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1
 Similar topics
-
» Kokemuksia erilaisista hieronta- yms. hoidoista?

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Spin around the pole :: Yleistä keskustelua Pole Dance asioista-
Siirry: