Spin around the pole
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Spin around the pole

Suomalainen forum kaikille tankotanssin ystäville. (Päästäksesi lukemaan ja kirjoittamaan kaikille aihealueille sinun on rekisteröitävä käyttäjätunnus itsellesi.)
 
PääsivuPääsivu  Harrastuspaikat  Latest imagesLatest images  HakuHaku  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään  

 

 Miten saada käsiin liukkautta?

Siirry alas 
+4
Mortianna
tasuni
saapra
KirsikkaO
8 posters
KirjoittajaViesti
KirsikkaO
pole beginner
pole beginner



Viestien lukumäärä : 3
Registration date : 09.01.2010

Miten saada käsiin liukkautta? Empty
ViestiAihe: Miten saada käsiin liukkautta?   Miten saada käsiin liukkautta? Icon_minitimeLa Tammi 09, 2010 6:41 pm

Oon käyny muutaman kerran tek 1-tunnilla, mut mun suurin ongelma on se, etten pysty pyörimään tangon ympäri sulavasti. Mun kädet vaan tarraa siihen kiinni, liike tökkii ja näyttää hitaalta. Oon yrittäny vähentää puristamista, mut mahtaako kellään olla vinkkejä miten käsiin saa lisää liukkautta? Onko hanskoista tai jostain liukastusaineista hyötyä? Very Happy Mä oon niin kateellinen niille, joilla on päinvastainen ongelma ja kädet on liian liukkaat Wink
Takaisin alkuun Siirry alas
saapra
basic spinner
basic spinner



Viestien lukumäärä : 21
Ikä : 35
Location : Espoo
Registration date : 05.01.2010

Miten saada käsiin liukkautta? Empty
ViestiAihe: Vs: Miten saada käsiin liukkautta?   Miten saada käsiin liukkautta? Icon_minitimeLa Tammi 09, 2010 11:25 pm

Sama juttu!!

Pitää kai odotella että kädet kovettuu.... Kai?
Takaisin alkuun Siirry alas
tasuni
Superman
Superman
tasuni


Viestien lukumäärä : 1994
Ikä : 50
Location : Helsinki
Registration date : 07.12.2007

Miten saada käsiin liukkautta? Empty
ViestiAihe: Vs: Miten saada käsiin liukkautta?   Miten saada käsiin liukkautta? Icon_minitimeSu Tammi 10, 2010 9:19 am

Enpä usko että kyse on liian tahmeista käsistä. Ihan varmasti jokainen pääsee alas tankoa ja yleensä nopeammin kuin haluaisi Smile. Vaikka jotkut oppivatkin nopeammin, yleisesti ottaen sopivan puristusvoiman löytäminen ja vauhdinoton ymmärtäminen on vaikeaa ja itsesuojeluvaistonkin voittamiseen menee aikaa.

Kannattaisi kokeilla kylmällä metallitangolla kuten kromisella X-polella (tai liikennemerkillä kunhan pakkaset loppuu). Siinä on vähiten pitoa ja pyöriminen luonnistuu helpoiten. Mitä kauemmin pyörii samalla tangolla, sitä enemmän se lämpenee ja sitä tahmeammaksi se muuttuu.
Takaisin alkuun Siirry alas
Mortianna
Superman
Superman
Mortianna


Viestien lukumäärä : 1498
Ikä : 34
Location : Hellsinki
Registration date : 28.07.2009

Miten saada käsiin liukkautta? Empty
ViestiAihe: Vs: Miten saada käsiin liukkautta?   Miten saada käsiin liukkautta? Icon_minitimeSu Tammi 10, 2010 11:23 am

En tied ä missä käyt tunneilla mutta Pole4fitin valkoiset tangot on ainakin semmosia, että niissä on niin hirvee pito, että mäkään en pystynyt niillä spinnaamaan sitten yhtään. Oli pakko vaihtaa mustaan. Tosin mustissakin on parempi pito mitä esim X-polessa.
Takaisin alkuun Siirry alas
Nina
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
Nina


Viestien lukumäärä : 422
Ikä : 37
Location : Järvenpää
Registration date : 17.03.2008

Miten saada käsiin liukkautta? Empty
ViestiAihe: Vs: Miten saada käsiin liukkautta?   Miten saada käsiin liukkautta? Icon_minitimeSu Tammi 10, 2010 11:48 am

Mä oon samoilla linjoilla Tanjan kanssa, että kyse on juuri puristusvoiman määrästä eikä käsien tahmeudesta. Esim. just noissa P4F:n valkoisissa on tosiaan tautinen pito, mutta mulla ei ainakaan ole mitään ongelmia spinnien kanssa, kun höllää vaan otetta tarpeeksi. Eli pitää vaan oppia oikeanlainen puristus. Harjoittelua vaan Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
KirsikkaO
pole beginner
pole beginner



Viestien lukumäärä : 3
Registration date : 09.01.2010

Miten saada käsiin liukkautta? Empty
ViestiAihe: Vs: Miten saada käsiin liukkautta?   Miten saada käsiin liukkautta? Icon_minitimeSu Tammi 10, 2010 2:34 pm

Nina kirjoitti:
Mä oon samoilla linjoilla Tanjan kanssa, että kyse on juuri puristusvoiman määrästä eikä käsien tahmeudesta. Esim. just noissa P4F:n valkoisissa on tosiaan tautinen pito, mutta mulla ei ainakaan ole mitään ongelmia spinnien kanssa, kun höllää vaan otetta tarpeeksi. Eli pitää vaan oppia oikeanlainen puristus. Harjoittelua vaan Smile

Ehkä mulla siis on liikaa puristusvoimaa Very Happy Toivoin, et olis jotain keinoja, miten sitä avittaa Wink joillekin se pelkkä spinnauskin näyttää niin kevyelle. Oon siis käyny Rock the Polessa. Pitää tutustua noihin välineisiin, jos materiaalillakin on merkitystä. En haluais, et se innostus loppuu heti alkuun. Onko pyörivällä tangolla yhtään helpompaa?
Takaisin alkuun Siirry alas
Iina
Superman
Superman
Iina


Viestien lukumäärä : 2793
Ikä : 40
Location : Tampere
Registration date : 05.12.2007

Miten saada käsiin liukkautta? Empty
ViestiAihe: Vs: Miten saada käsiin liukkautta?   Miten saada käsiin liukkautta? Icon_minitimeSu Tammi 10, 2010 2:39 pm

Liika pito on aina positiivinen ongelma. Höllää otetta vähän Smile Kuten Nina sanoikin, pitää vain oppia oikeanlainen puristus. Älä missään nimessä kokeile mitään liukastusaineita, sinun jälkeesi tangolle voi tulla joku, jolla on jo valmiiksi päinvastainen ongelma. Kaikki rasvat, pitoavut jne. jättävät jäämiä tangoille, vaikka ne puhdistetaankin joka käytön jälkeen. Liukasteet voivat tehdä tangosta seuraavalle hengenvaarallisen.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.tankotanssi.fi
Eeva
intermediate inverter
intermediate inverter
Eeva


Viestien lukumäärä : 140
Ikä : 40
Location : Helsinki
Registration date : 28.07.2009

Miten saada käsiin liukkautta? Empty
ViestiAihe: Vs: Miten saada käsiin liukkautta?   Miten saada käsiin liukkautta? Icon_minitimeSu Tammi 10, 2010 4:25 pm

Mulla oli kanssa spinnien kanssa alkuun se ongelma, että onnistuin pyörähtämään vaan kerran ympäri ja sitten loppui vauhti ja oli pakko laskeutua jaloille.

Sain silloin ohjeeksi että pitää pyrkiä aina pyörimään lattialle asti, ja ennen ei tangosta irroiteta kunnes on takapuoli/polvet (pyörähdyksestä riippuen) lattialla. Sillä tavalla kuulemma oikean puristusvoiman käyttö pitäisi pikkuhiljaa löytyä. Ja niin kyllä kävikin sitten äkkiä. En muista montako kertaa vaadittiin mutta veikkaan että max. 2-3 tuntia.

Nykyisin hämmästelen oman anti-shopin mustan tangon pitoa verrattuna 7th heavenin tankoihin.
Vaikka puristusvoimaa pitäisi jo olla sopivasti, niin välillä tuo tanko tuntuu oikein tarraavan kiinni ihoon ja välillä se taas on ihan älyttömän liukkaan oloinen. En ole keksinyt syytä siihen, kun kosteusvoiteetkin olen pessyt joka kerran iholta pois kun tankoa käytän.
Olen sitten vain "tahmeina" päivinä hyödyntänyt tankoa istunta ym. kiipeily harjoituksiin ja tehnyt sitten enemmän spinnejä kun tanko on ollut siihen sopivamman tuntuinen. scratch Very Happy
Takaisin alkuun Siirry alas
Jenni
intermediate inverter
intermediate inverter
Jenni


Viestien lukumäärä : 130
Ikä : 38
Location : Helsinki
Registration date : 27.03.2009

Miten saada käsiin liukkautta? Empty
ViestiAihe: Vs: Miten saada käsiin liukkautta?   Miten saada käsiin liukkautta? Icon_minitimeMa Tammi 11, 2010 12:42 am

Toistan sitä mitä muut ovat sanoneet, eli kun oikea puristus ja vauhdiotto löytyy spinnaaminen helpottuu. Muuta apua ei oikeastaan taida olla Sad RTP:n hopeanväriset kromitangot ovat suurimmalle osalle liukkaampia kuin kullanväriset titaanitangot. Kannattaa siis käyttää ennemmin niitä, jos vaikka vähän tarraamiseen helpottaisi.

Ja tosiaan, jatkon kannalta hyvin pitävät kädet on vain positiivinen juttu. Esimerkiksi juuri pyörivällä tangolla, jolloin otetta höllätään vain jos halutaan päästä alaspäin.

Tsemppiä treeniin! Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
KirsikkaO
pole beginner
pole beginner



Viestien lukumäärä : 3
Registration date : 09.01.2010

Miten saada käsiin liukkautta? Empty
ViestiAihe: Vs: Miten saada käsiin liukkautta?   Miten saada käsiin liukkautta? Icon_minitimeLa Tammi 23, 2010 6:28 pm

Kiitoksia vinkeistä, kyllä se vain harjoittelun myötä on alkanu sujumaan! Smile Oon yrittäny pyöriä aina alas asti, mikä on auttanu puristamisen hölläämisessä. Tästä se lähtee! Wink
Takaisin alkuun Siirry alas
saapra
basic spinner
basic spinner



Viestien lukumäärä : 21
Ikä : 35
Location : Espoo
Registration date : 05.01.2010

Miten saada käsiin liukkautta? Empty
ViestiAihe: Vs: Miten saada käsiin liukkautta?   Miten saada käsiin liukkautta? Icon_minitimeLa Tammi 23, 2010 11:27 pm

Mä oon nyt onnistunut spinnaamaan itselleni kovettuman ranteeseen... NOT GOOD?!

Noh, oma tanko taitaa tulla ensi viikolla. Sitten vaan sitä tekniikkaa hiomaan.
Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





Miten saada käsiin liukkautta? Empty
ViestiAihe: Vs: Miten saada käsiin liukkautta?   Miten saada käsiin liukkautta? Icon_minitime

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Miten saada käsiin liukkautta?
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1
 Similar topics
-
» Miten perhoseen?
» miten tanko suoraksi..?
» Miten vahvistaa ranteita?

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Spin around the pole :: Lajista kiinnostuneille-
Siirry: