Spin around the pole
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Spin around the pole

Suomalainen forum kaikille tankotanssin ystäville. (Päästäksesi lukemaan ja kirjoittamaan kaikille aihealueille sinun on rekisteröitävä käyttäjätunnus itsellesi.)
 
PääsivuPääsivu  Harrastuspaikat  Latest imagesLatest images  HakuHaku  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään  

 

 Harrastuksia tankoilun lisäksi?

Siirry alas 
+17
Pancake
Hennu/Henriikka
Katri
Henna.C
angela
LaraK
maimiau
hemuliini
papaija
hansi
Lissuwursti
Em Kay
sluippa
Iina
OonaK
-Hanna-
Misse
21 posters
Siirry sivulle : 1, 2, 3  Seuraava
KirjoittajaViesti
Misse
basic spinner
basic spinner



Viestien lukumäärä : 22
Registration date : 12.01.2010

Harrastuksia tankoilun lisäksi? Empty
ViestiAihe: Harrastuksia tankoilun lisäksi?   Harrastuksia tankoilun lisäksi? Icon_minitimeTo Tammi 21, 2010 12:13 pm

Olen miettinyt mitä sitä harrastaisi tankoilun ohessa jotta kunto kasvaisi ja paranisi. Ennen kaikkea pitäisi nuo lihakset saada peliin mukaan..mutta myös kehon kordinaatiokykyä ja tasapainoa on pakko kehittää..

Olen harkinnut aamu-uintia 2krt/viikko tai saman verran aamuisin vesijuoksua - kumpi on parempi?

Mielessä on myös käynyt, että jos ostaisi itselleen sellaisen tasapainolaudan ja sen kanssa alkaisi treenaamaan tuota kehon hallintaa ja tasapainoa - Mietteitä tästä?

Uudet harrastukset saavat mielellään olla halpoja, sillä liikoja euroja ei taskunpohjalla juuri ole..siksi uimahallissa käynti aamuisin olisi ihan jees..sillä saisin 10 kerran kortin 25 eurolla.

Tulkaahan mukaan keskusteluun vinkkeinenne ja ajatuksinenne.. flower
Takaisin alkuun Siirry alas
-Hanna-
Superman
Superman
-Hanna-


Viestien lukumäärä : 947
Ikä : 42
Location : Helsinki
Registration date : 15.02.2008

Harrastuksia tankoilun lisäksi? Empty
ViestiAihe: Vs: Harrastuksia tankoilun lisäksi?   Harrastuksia tankoilun lisäksi? Icon_minitimeTo Tammi 21, 2010 12:42 pm

Melkein ihan mikä vaan treeni tukee mun mielestä tankoilua sillä tankoilussa tarvitaan kestävyyttä, lihasvoimaa, koordinaatiota, notkeutta...Toisaalta siinä on myös niin spesifejä osa-alueita että niitä voi treenata vain tankoillessa (onko tässä mitään järkeä? drunken ). Joten ehkä kannattaisi lähteä liikkeelle siitä mikä sua itseäsi kiinnostaa? Smile

Sekä uinti että vesijuoksu on oikein tehokkaita tapoja kasvattaa mm. kestävyyskuntoa, ehkäpä tankoilun kannalta ajateltuna uidessa saisit enemmän yläkropan voimaa kehitettyä verrattuna vesijuoksuun? scratch Itse en koe että tankoillessa vaadittaisiin erityisen paljon tasapainoa mutta hyvähän sitäkin on kehittää Surprised ...tasapainolaudan avullahan voi tehdä paljon muutakin kuin pelkkiä tasapainoharjoitteita, mm. punnerruksia, askelkyykkyjä jne., jotka on kylläkin jo aikalailla hyvää kehonhallintaa vaativia liikkeitä eikä välttämättä alkuun onnistu ilman opastusta.

Hyvään alkuun kehonhallinnan, lihasvoiman ja tasapainon harjoittelun kanssa pääset jo ihan ilman välineitä, ilmaiseksi kotona oman kropan avulla treenaamalla esim. punnerruksia, lankkuja, perusvatsalihaksia jne. ja hankkia vaikka käsipainot tai jumppakumpparin kotiin. Ja jos sitten enemmän haluat panostaa niin kuntosali ja jumpat toimii kyllä ainakin oman kokemuksen mukaan! Very Happy
Takaisin alkuun Siirry alas
OonaK
Superman
Superman
OonaK


Viestien lukumäärä : 691
Ikä : 40
Location : Hki
Registration date : 09.01.2010

Harrastuksia tankoilun lisäksi? Empty
ViestiAihe: Vs: Harrastuksia tankoilun lisäksi?   Harrastuksia tankoilun lisäksi? Icon_minitimeTo Tammi 21, 2010 12:43 pm

Telinevoimistelu ja pilates.

Trust me Smile Toimii.

oONa
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.gymi.fi
Iina
Superman
Superman
Iina


Viestien lukumäärä : 2793
Ikä : 40
Location : Tampere
Registration date : 05.12.2007

Harrastuksia tankoilun lisäksi? Empty
ViestiAihe: Vs: Harrastuksia tankoilun lisäksi?   Harrastuksia tankoilun lisäksi? Icon_minitimeTo Tammi 21, 2010 12:57 pm

Tasapainolautojakin kannattaa katsella vähän tarkemmalla silmällä. Osa niistä on todella hyviä ja hyödyllisiä, osasta taas ei ole kummoisempaa apua. Kannattaa selvittää, mihin käyttötarkoitukseen ne on tehty, osalla kun tosiaan tehdään askelkyykkyjä ja punnerruksia, osa on niin kiikkeriä, että niillä on tarkoitus vain seistä tasajalkaa ja yrittää pysyä pystyssä. Itselläni on Nintendo wiin tasapainolauta käytössä ja kyllä rakastan tasapainoharjoituksia ja joogaa sillä. Tasapainohan on oleellinen osa tankoilua, esimerkiksi niinkin simppelit temput kuin skorpioni kiertää / putoaa / ei pysy paikallaan jos ei kehon tasapaino ole kohdallaan. Tasapaino on yksi olennainen osa kehon hahmottamiskyvyn ja koordinaation kehittämistä.

Meilkein mikä tahansa urheiluharrastus auttaa tankoilun suhteen joten tosiaan kannattaa tehdä mistä nauttii. Itse tankoilen ja käyn tanssitunneilla säännöllisesti, jonka lisäksi aikataulujen salliessa tasapainoilen wii fitillä, nostan rautaa, tallaan cross trainerilla, joogaan tai venyttelen.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.tankotanssi.fi
sluippa
Superman
Superman
sluippa


Viestien lukumäärä : 741
Ikä : 39
Location : Espoo
Registration date : 07.05.2009

Harrastuksia tankoilun lisäksi? Empty
ViestiAihe: Vs: Harrastuksia tankoilun lisäksi?   Harrastuksia tankoilun lisäksi? Icon_minitimeTo Tammi 21, 2010 1:45 pm

"Meilkein mikä tahansa urheiluharrastus auttaa tankoilun suhteen joten tosiaan kannattaa tehdä mistä nauttii."

Olin juuri tulossa sanomaan suurin piirtein samaa.

Itse käyn tankoilun lisäksi salilla. Tekemässä lihaskuntoa tai sitten aerobista treeniä kuntopyörällä tai crosstrainerilla. Ihan sen takia, koska se on ilmainen ja työpaikalla, helppo mennä.

Tulisiko sun tuota tasapainolautaa käytettyä? Tankoillessa kehittyy tasapaino ja koordinaatio. Ja sitä paitsi tasapainoa voi treenata ihan lattiallakin. Ihan vaan sitä, ettei tule ostettua mitään nurkkaan pölyämään.
Takaisin alkuun Siirry alas
Em Kay
Superman
Superman
Em Kay


Viestien lukumäärä : 868
Ikä : 42
Registration date : 30.10.2009

Harrastuksia tankoilun lisäksi? Empty
ViestiAihe: Vs: Harrastuksia tankoilun lisäksi?   Harrastuksia tankoilun lisäksi? Icon_minitimeTo Tammi 21, 2010 1:47 pm

Mä suosittelen ihan raakaa kuntosalitreeniä. Itse oon käynyt kuntosalilla 5 vuotta, ennen kuin löysin tankoilun. Kuntosalitreenistä on ollut suuresti apua! Varsinkin alussa kaikki oli mulle paljon helmpomaa kuin muille tytöille, joilta ei kuntosalihistoriaa löydy. Nyt tankoilu on korvannut lähes kokonaan kuntosalitreenit, koska a) ei ole aikaa ja b) ei ole niin suurta tarvetta. Tankoilu on puolessa vuodessa muokannut mun kroppaa enemmän kuin 5 vuoden kuntosalillakäynti. MUTTA niille, joilla ei ole mitään voimaharjoitteluhistoriaa taustalla, suosittelen kuntosaliharjoittelua tankotanssin rinnalle, jotta ne lihakset alkaa kehittymään.

Oonan ehdottamat Telinevoimistelu ja Pilates on kanssa loistavia vaihtoehtoja, koska molemmat kehittää sekä lihaksia (myös syviä) ja vartalon hallintaa.

Olen tämmöinen kotikutoinen personal trainer ja sanoisin, että tarvitset 4 eri asiaa tässä lajissa:
1. Vartalon hallintaa (kehittyy lajeissa pilates, telinevoimistelu, tankotanssi)
2. Voimaa (kuntosali, tangolle treenaus käyttäen pelkkiä käsivoimia, treenaus, jossa vastuksena on oman vartalon paino)
3. Tekniikkaa (oppii vain harjoittelemalla)
4. Venyvyyttä (venyttelyä)

Noin 4 asiaa kun on kunnossa, alkaa olee jo aika pro! Huom! Sitä mä en _vielä_ ole.
Takaisin alkuun Siirry alas
Lissuwursti
intermediate inverter
intermediate inverter
Lissuwursti


Viestien lukumäärä : 146
Ikä : 33
Location : espoo
Registration date : 06.03.2008

Harrastuksia tankoilun lisäksi? Empty
ViestiAihe: Vs: Harrastuksia tankoilun lisäksi?   Harrastuksia tankoilun lisäksi? Icon_minitimeTo Tammi 21, 2010 1:57 pm

mä harrastan tankoilun lisäks ratsastusta, powerpolea (=telinevoimistelu), sirkusta (tarkemmin ilma-akrobatiaa) ja sitte juoksen about 3 kertaa viikossa ja teen pilatesta kotona. Oon käyny muillaki tunneilla kokeillu eri lajeja mut kaikista eniten on hyötyä ollu powerpolesta ja joskus kävin kans balettitunneilla. Sirkusta vasta pari tuntia takana mut voin sanoo et se on kuulkaas sellanen voima/notkeus treeni et aivan varmasti tulee auttamaan!

kaikki mis tarvitaan äärettömän tarkkaa vartalonhallintaa (pilates, voimistelu, baletti...) on apua eniten ensinäkin liikkeiden kauneuteen ja sulavuuteen vedoten, niissäkun on notkeus ja voima samassa. Uinninsta en aattelin itse tankoiluun olevan hyötyä, tottakai yleiskunnolle muuten.

Ratsastuksesta on enemmänkin haittaa, se jumittaa mun lonkat niin helvetilleen että koitappa siitä vääntää sivuspagua..
Takaisin alkuun Siirry alas
Em Kay
Superman
Superman
Em Kay


Viestien lukumäärä : 868
Ikä : 42
Registration date : 30.10.2009

Harrastuksia tankoilun lisäksi? Empty
ViestiAihe: Vs: Harrastuksia tankoilun lisäksi?   Harrastuksia tankoilun lisäksi? Icon_minitimeTo Tammi 21, 2010 2:18 pm

Niin, eihän tuota aerobista-liikuntaakaan saa unohtaa... Aerobinen liikunta (aerobic-tunnit ilman painoja, spinning, juoksu, tanssitunnit) edesauttaa sitä, että jos joku päivä haluaa esimerkiksi esiintyä, jaksaa vetää sen 3 minuutin show'n ilman että pyörtyy. Very Happy
Takaisin alkuun Siirry alas
OonaK
Superman
Superman
OonaK


Viestien lukumäärä : 691
Ikä : 40
Location : Hki
Registration date : 09.01.2010

Harrastuksia tankoilun lisäksi? Empty
ViestiAihe: Vs: Harrastuksia tankoilun lisäksi?   Harrastuksia tankoilun lisäksi? Icon_minitimeTo Tammi 21, 2010 2:31 pm

Totta! Meitsi oli pyörtyä joka esiintymisen jälkeen, mut nyt oon hankkinu juoksumaton GYMille ja alkaa pikku hiljaa vaikuttaa.

Mutta Anna, eikö oo totta että kun rekillä ja nojapuilla joutuu roikkumaan ja nojailemaan+ kässäritreenit seinää vasten niin kyllä alko Ayshat menee kepeesti!

oONa
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.gymi.fi
hansi
Superman
Superman



Viestien lukumäärä : 547
Ikä : 32
Location : Helsinki
Registration date : 10.12.2009

Harrastuksia tankoilun lisäksi? Empty
ViestiAihe: Vs: Harrastuksia tankoilun lisäksi?   Harrastuksia tankoilun lisäksi? Icon_minitimeTo Tammi 21, 2010 2:37 pm

Mä käyn kans salilla tankoilun lisäks ja oon huomannu et kasvaneet käsivoimat auttaa tosi paljon. Tai harvassa liikkeessähän pelkästään käsillä tarttee punnertaa mutta on siitä kuitenkin apua:DPÄäse näppärämmin yllöspäin:D uintii aion kans alkaa harrastaa, mut aion eka mennä tekniikkakursille et opin uimaa kunnolla. siinä sit kasvais se aerobinen kuntokin.

voiskos muuten joku powerpolelainen ja vaikka itse oona kertoo et miten se telinevoimistelu käytännössä auttaa tankoiluun. onko se se koordinaatio yhdistettynä voimaan mikä siinä kehittyy?

ps. hyvin kirjoittelen sokkona kun kissa istuu tossa näytön edessäVery Happy on kymmensormijärjestelmä hyvin hallussa.
Takaisin alkuun Siirry alas
-Hanna-
Superman
Superman
-Hanna-


Viestien lukumäärä : 947
Ikä : 42
Location : Helsinki
Registration date : 15.02.2008

Harrastuksia tankoilun lisäksi? Empty
ViestiAihe: Vs: Harrastuksia tankoilun lisäksi?   Harrastuksia tankoilun lisäksi? Icon_minitimeTo Tammi 21, 2010 3:21 pm

[quote="Iina"]Tasapainohan on oleellinen osa tankoilua, esimerkiksi niinkin simppelit temput kuin skorpioni kiertää / putoaa / ei pysy paikallaan jos ei kehon tasapaino ole kohdallaan. Tasapaino on yksi olennainen osa kehon hahmottamiskyvyn ja koordinaation kehittämistä.quote]

Mun mielestä se että keho/asento on tasapainossa tangolla tietysssä liikkeessä on eri asia kuin tasapaino noin perinteisessä mielessä (pystyasennon hallinta jne. jota näin pelkistetysti juuri tasapainolaudoilla ja -tyynyillä harjoitetaan), menee mun mielestä enemmän kehonhallinnan ja -hahmotuksen puolelle. Vaikka käsi kädessähän toki kulkevat Smile ...Mulle tasapaino (niin kuin mä sen ymmärrän) tulee tankoillessa ehkä selvimmin esille lattialiikkeissä spinnatessa (esim. underarm turn jossa ollaan varpailla + mennään ympäri samaan aikaan). Vaikka ei varmastikaan tasapainotreenistä todellakaan ole tankotanssijalle haittaa, päinvastoin.
Takaisin alkuun Siirry alas
papaija
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
papaija


Viestien lukumäärä : 361
Ikä : 34
Registration date : 14.09.2008

Harrastuksia tankoilun lisäksi? Empty
ViestiAihe: Vs: Harrastuksia tankoilun lisäksi?   Harrastuksia tankoilun lisäksi? Icon_minitimeTo Tammi 21, 2010 3:30 pm

Kaikki noi voimistelut ja sirkusakrobatiat toimii varmasti, mutta jos on esimerkiksi jotain yläselkävaivoja, niin aerobinen liikunta ilman painoja toimii hyvin tankoilun vastapainona. Itselläni nimittäin hartiat ja yläselkä on aika usein tosi juntturassa, ja tankoakrobatia on sen verran kuormittavaa, ettei ne välttämättä sillä aukea, päinvastoin. Siis lihashuollon kannalta voisi tuo aerobinen treeni olla tarpeen, korjatkaa joku jos olen väärässä.
Takaisin alkuun Siirry alas
hemuliini
Superman
Superman
hemuliini


Viestien lukumäärä : 1067
Ikä : 41
Location : Porvoo
Registration date : 10.08.2009

Harrastuksia tankoilun lisäksi? Empty
ViestiAihe: Vs: Harrastuksia tankoilun lisäksi?   Harrastuksia tankoilun lisäksi? Icon_minitimeTo Tammi 21, 2010 3:37 pm

Itse liputan myös salitreenin puolesta, sillä kehitys on varmasti nopeampaa jos lihasta ja voimaa löytyy vähän normaalia enempi. Tämän huomaa just siinä, että miehet ovat usein heti alkuun taitavia tangolla, koska raa'alla lihasvoimalla invertit sun muut sujuu melko helposti, vaikka eivät olisikaan kovin kaunista katseltavaa. Smile

Lisäksi mun mielestä tanssi (tarkoitan etenkin kehonhallintaa ja notkeutta vaativia tansseja, kuten balettia) on tosi hyvä tankoilun rinnalle. Puhtaat linjat ja notkeus kun tekevät tankoilustakin tosi kaunista katseltavaa.

Myöskään telinevoimistelun ylivoimaisuutta tankoilun kaverina tuskin kukaan voi epäillä, siinä kehittyvä kehonhallinta ja tankoiluun lähes suoraan siirrettävissä oleva voima edistää kovasti kehitystä tangolla.
Takaisin alkuun Siirry alas
Misse
basic spinner
basic spinner



Viestien lukumäärä : 22
Registration date : 12.01.2010

Harrastuksia tankoilun lisäksi? Empty
ViestiAihe: Vs: Harrastuksia tankoilun lisäksi?   Harrastuksia tankoilun lisäksi? Icon_minitimeTo Tammi 21, 2010 9:40 pm

Kiitoksia vaan kaikille suuresti vinkeistä! Kyllä se varmaan mun näitten perusteella kannattaa lähteä ihan kotona rohkeasti tehdä lihaskuntoa kohottavia liikkeitä (punnerruksia, kyykkyjä, vatsoja..jne). On olemassa tuollaiset 5 ja 10 kilon painotkin kotona ja mies tuossa just viime viikolla sano, että olis kiva jos meillä olis sellainen leuanvetotanko kotona. Joten eiköhän silläkin lihaksia saa kuntoon.

Käyn aika paljon joka päivä ihan kävelemässä tuon meidän koiran kanssa, joten liikuttua kyllä tulee. Muutenkin teen paljon kotiaskareita joka päivä. Tässä eräs ilta keksin lähteä mattopyykille kolmeksi tunniksi ja arvatkaa oliko käsivarret ihan loppu.. cheers

Uinti kyllä toisaalta kiinnostaa, sillä siitä tulee hyvä fiilis ja olen aina ollut oikea vesipeto. Tulee tosi reipas olo kun käy heti aamulla 6-aikoihin uimassa tunnin verran putkeen. Muuten, uimahalliltani löytyy myös kuntosali..mutta siellä ei ole ohjaajia paikalla. Kuinka siis tiedän mitä vempainta käytetään mitenkäkin? Olis aika nörtti fiilis jos menis sinne kuntosalin puolelle ja alkais jollain laitteella tehdä ihan vääränlaista liikettä. Ehdotuksia kuinka tämä ratkaistaan? king
Takaisin alkuun Siirry alas
Em Kay
Superman
Superman
Em Kay


Viestien lukumäärä : 868
Ikä : 42
Registration date : 30.10.2009

Harrastuksia tankoilun lisäksi? Empty
ViestiAihe: Vs: Harrastuksia tankoilun lisäksi?   Harrastuksia tankoilun lisäksi? Icon_minitimePe Tammi 22, 2010 8:30 am

Misse kirjoitti:
Muuten, uimahalliltani löytyy myös kuntosali..mutta siellä ei ole ohjaajia paikalla. Kuinka siis tiedän mitä vempainta käytetään mitenkäkin? Olis aika nörtti fiilis jos menis sinne kuntosalin puolelle ja alkais jollain laitteella tehdä ihan vääränlaista liikettä. Ehdotuksia kuinka tämä ratkaistaan? king

Sulta varmasti löytyy kaveripiiristä joku, joka on viettänyt vähän enemmän aikaa kuntosalilla. Pyydät sitä kauniisti tulemaan avuksi. Yleensä mä olen ainakin supermielissäni, jos joku pyytää mun apua näissä asioissa. Ja jos kaveripiiristä ei löydy ko. kaveria, kaupungistasi löytyy varmasti Personal Trainer. PT on kyllä kalliimpi vaihtoehto, mutta tarvitset sen apua varmasti vain muutaman kerran, ennen kuin laitteet tulee tutuksi.

Liputan myös leuanvetotangon puolesta. Itselläni ei harmillisesti sellaista kotoa löydy, mutta ennen kuin aloitin tankoilun sain vedettyä hätäisesti 2 leukaa - nykyään jo 5!!! Joten leuanveto ja tankoilu varmasti tukee toisiaan!
Takaisin alkuun Siirry alas
maimiau
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
maimiau


Viestien lukumäärä : 400
Ikä : 34
Location : Tammela, Tre.
Registration date : 13.06.2009

Harrastuksia tankoilun lisäksi? Empty
ViestiAihe: Vs: Harrastuksia tankoilun lisäksi?   Harrastuksia tankoilun lisäksi? Icon_minitimePe Tammi 22, 2010 9:11 am

itsehän harrastan lähinnä kävelemistä paikasta toiseen, riehumista ja turhamaisuutta. muuta ei koulun ja syömisen ohessa ehdi/jaksa tehdä. uimassa haluisin käydä mut saan nii helposti virtsiksen, ettei tee mieli mennä halliin lillumaan ja ihmetellä et onnaako vaiko ei Sad harmi ko lastenaltaaseen on joku ikäraja, siel varmaan ois riittävän lämmintä vettä.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://parassiskomaailmassa.wordpress.com/
Misse
basic spinner
basic spinner



Viestien lukumäärä : 22
Registration date : 12.01.2010

Harrastuksia tankoilun lisäksi? Empty
ViestiAihe: Vs: Harrastuksia tankoilun lisäksi?   Harrastuksia tankoilun lisäksi? Icon_minitimePe Tammi 22, 2010 10:16 am

Ihmettelen kuinka joillakin teistä on aikaa kaikille luettemillenne harrastuksille ja siis tässähän nyt on kuitenkin vain mainittu liikunnalliset sellaiset. Minulla ainakin on ollut sellainen kuva, että päivittäisten vakio juttujen (työ/koulu, nukkuminen ja päivittäiset kotiaskareet kuten ruoanlaitto) jälkeen ei hirveästi jää aikaa muulle. Täytyy mainita ettei meillä kotona edes ole TV:tä jonka ääressä istuskelisimme..ja läppärilläkin olen loppujen lopuksi työn lisäksi aika vähän. Ja onhan sitten jossain vaiheessa tavattava ystäviä ja sukulaisia, järjestettävä päivällisiä, osallistuttava vapaaehtoiseentyöhön jota teen, jne.

Mistä te siis löydätte aikaa kaikille näille harrastuksille? alien
Takaisin alkuun Siirry alas
Em Kay
Superman
Superman
Em Kay


Viestien lukumäärä : 868
Ikä : 42
Registration date : 30.10.2009

Harrastuksia tankoilun lisäksi? Empty
ViestiAihe: Vs: Harrastuksia tankoilun lisäksi?   Harrastuksia tankoilun lisäksi? Icon_minitimePe Tammi 22, 2010 10:45 am

Jep! Kyllähän se tiukkaa tekee! Mulla kun on vielä 2 koiraakin... Päivä vaan pitää aikatauluttaa minuutilleen. Ja nukun semmoiset 5-6 tuntia yössä. Jos näkisit mun kalenterin, hämmästyisit. Siinä on kaikki suunniteltu aina viikoksi eteenpäin. 2-3 kertaa tankotanssitunti, 1-2 omat treenit, 3-4 aerobiciä/spinningiä, 1 show dance -tunti + koirien lenkitys joka päivä parit tuntia... Mullahan ei siis ole sosiaalista elämää - vain liikuntaa. Mutta mä en oo ikinä ollutkaan niitä tyyppejä, jotka tykkää istua kahvilla monta tuntia putkeen.

Eli siis pähkinänkuoressa vastaus: kaikki on kiinni suunnitelmallisuudesta ja aikatauluttamisesta! Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
hansi
Superman
Superman



Viestien lukumäärä : 547
Ikä : 32
Location : Helsinki
Registration date : 10.12.2009

Harrastuksia tankoilun lisäksi? Empty
ViestiAihe: Vs: Harrastuksia tankoilun lisäksi?   Harrastuksia tankoilun lisäksi? Icon_minitimePe Tammi 22, 2010 11:31 am

mä oon siitä onnellinen että oon vielä lukiossa ja pystyn itte hirveen hyvin venkslaamaan niitä kursseja ja tunteja silleen että ehin tankotunnille just sillon kun haluan. käytännössä siis lintsaan kai aika paljon:D aikasemmin kävin iltatöissäkin paljon useemmin mut sitäkin oon vähentäny ku oon tankoilemassa melkein joka päivä. ja munkin kalenterissa on aina merkitty tankoilut pariksi viikoksi etenepäin ja muut jutut teen sitten kun tankoilun ohessa ehdin. harrastaisin mieluusti vielä enemmänkin muitakin lajeja mutta ajan sijasta multa puuttuu rahaa..
Takaisin alkuun Siirry alas
sluippa
Superman
Superman
sluippa


Viestien lukumäärä : 741
Ikä : 39
Location : Espoo
Registration date : 07.05.2009

Harrastuksia tankoilun lisäksi? Empty
ViestiAihe: Vs: Harrastuksia tankoilun lisäksi?   Harrastuksia tankoilun lisäksi? Icon_minitimePe Tammi 22, 2010 11:34 am

No eipähän sitä paljoa ylimääräistä aikaa olekaan, kun käyn kokopäivätöissä, opiskelen ja harrastan liikuntaa kuutena päivänä viikossa. Nyt kun on vielä muuttopuuhastelut käynnissä, niin normipäivä on kotoa lähtö klo 6:30 ja takaisin pääsen joskus yhdeksän aikaan tai myöhemmin. Sit kun yritän nukkua vähintään 8 tuntia yössä, minkä tarvitsen, niin eipä ole sohvalla tullut makoiltua juuri ollenkaan. Jos telkkaria katson, niin koitan hyödyntää ajan venyttelemällä, koska siihen ei aina ole tarpeeksi aikaa.

Viikonloppusin ja lomilla ehtii näkemään kaverita/sukulaisia. Ja tekemään ison satsin ruokaa. Onneksi avomies tekee aika usein viikolla ruokaa kun mä en ehdi.

Kai se aikataulutus ja hyvä suunnittelu on kaiken a ja o, että ehtii kaiken tekemään. Ja esim. bussimatkat voi hyödyntää lukemalla tenttikirjaa. Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
-Hanna-
Superman
Superman
-Hanna-


Viestien lukumäärä : 947
Ikä : 42
Location : Helsinki
Registration date : 15.02.2008

Harrastuksia tankoilun lisäksi? Empty
ViestiAihe: Vs: Harrastuksia tankoilun lisäksi?   Harrastuksia tankoilun lisäksi? Icon_minitimePe Tammi 22, 2010 12:27 pm

^ Voi että kun kuulostaa justiinsa mun elämältä... Mutta mua kyllä häiritsee se että elämäni on näin aikataulutettua. Nimenomaan joka minuutti hyödynnetään nimim. myös tenttikirja aina kädessä bussissakin. Työt ja etenkin opinnot vie mulla kaiken ajan, harrastan ja tapaan kavereita sitten sen mitä ehdin jos ehdin. Jos tentti tulossa niin sitten mulla ei kyllä oo mittän muuta elämää kun työ + tenttiinluku... No välillä mietin onko tässä mitään järkeä. Häätkin tulossa, kotia pitäisi hoitaa ja joskus muistaa vaikka lakata kynnetkin...Tää ois tainnut kuulua kyllä tonne vitutus-osastolle enemmänkin...
Takaisin alkuun Siirry alas
hemuliini
Superman
Superman
hemuliini


Viestien lukumäärä : 1067
Ikä : 41
Location : Porvoo
Registration date : 10.08.2009

Harrastuksia tankoilun lisäksi? Empty
ViestiAihe: Vs: Harrastuksia tankoilun lisäksi?   Harrastuksia tankoilun lisäksi? Icon_minitimePe Tammi 22, 2010 12:42 pm

Voi -Hanna-, just ihan samaa oon miettinyt..
Kotona tulee jo vähän noottia, kun käyn siellä vaan nukkumassa ja mies pyörittää koko huushollia siivoamisineen ja pyykinpesuineen. Oishan se kiva, ettei ukko ihan opi yksin elämään, kun kuitenkin naimisiin ensi kesänä ollaan menossa! Very Happy
Mutta siis kyllä se onnistuu tunkea elämään vaikka ja mitä harrastuksia, tosin aina jonkun kustannuksella, useimmiten sen sosiaalisen puolen. Nyt oon päättänyt että pari päivää viikossa on hyvitetty ystäville ja miehelle = yhestä salikerrasta pitää siis luopua. höh. Lihakset siis surkastukoot. Sad
Takaisin alkuun Siirry alas
LaraK
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
LaraK


Viestien lukumäärä : 453
Location : Helsinki
Registration date : 08.04.2008

Harrastuksia tankoilun lisäksi? Empty
ViestiAihe: Vs: Harrastuksia tankoilun lisäksi?   Harrastuksia tankoilun lisäksi? Icon_minitimePe Tammi 22, 2010 12:48 pm

Joo, tuttua tekstiä... Mutta niin kun sanoaan: hyvin suunniteltu on puoliksi tehty! Mulla kanssa elämä pyörii kokopäivätyön, DI-opintojen, tankoilun, sen opettamisen, muiden treenien, kodin (jossa kaksi kissa ja mies) ympärillä. No siihen lisäksi ne kaverit ja muu kaikki päälle... huhheijjaa Rolling Eyes

Eihän se järkevää ole, mutta kun kaikkea haluaa tehdä Smile Mulla on kyllä kanssa se että pakko nukkua 8h yöunet, ku sitte vasta homma lähteekin lapasesta. Ja tosiaan vähän harmittaa tuo puoliso, joka joutuu viettämään yksin aikaa kotosalla Sad Toisaalta meillä on kyllä tarkkaan sovittu, molempien kotityöt, joten niistä ei kyllä voi luikerrella eroon. Kaverit nauraa mulle, mutta mä koen sen hirmu tärkeäksi kun meillä on kerran viikossa saunavuoro ja se on meille tärkeä hetki että jutellaan kaikki viikon asiat ja ollaan rennosti Me pidetään siitä kiinni kyllä, että täytyy olla aika tärkeä meno, että jos sinne ei pääse Wink

Nyt kyllä alkaa hieman onneksi helpottamaan kun jään viikon päästä opintovapaalle neljäksi kuukaudeksi ja saan keskittyä sitten vaan kouluun ja tankoiluun, aah kun ihanaa Smile Tietysti olen valinnut kaikki mahdolliset kurssit mitä vaan on ollut mahdollista, joten saa nyt nähdä onko aikaa sen enempää kun aikasemminkaan...
Takaisin alkuun Siirry alas
http://larakandthecity.blogspot.com/
angela
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
angela


Viestien lukumäärä : 434
Ikä : 41
Location : Espoo
Registration date : 15.09.2009

Harrastuksia tankoilun lisäksi? Empty
ViestiAihe: Vs: Harrastuksia tankoilun lisäksi?   Harrastuksia tankoilun lisäksi? Icon_minitimePe Tammi 22, 2010 1:09 pm

Niin mikä vapaa-aika. Question Työn lisäksi kaksi koiraa, joiden kanssa treenaan agilitya ja tokoa. Agilityssa kisataan. Ja tietty normi ulkoilutus siihen lisöksi. Viime aikoina on tullut myös käytyä ratsastamassa vähintään kaks kertaa viikossa. (Ihania päiviä kun lähtee kotoa klo 7 tankotunnille, siitä töihin, töistä hakemaan koirat mukaan ja tallille. Himassa ysin jälkeen..). Niin ja toisinaan vielä päälle sählytreenit ja sitten se tankoilu. En onnistu mitenkään käymään kun max. 2 kertaa viikossa tunnilla Neutral

Nyt hommasin tangon himaan, mutta ei se lisää mun vapaa-aikaa eli en kyllä tiedä, missä välissä ehdin silti treenata..

Sit kun vielä pitäis päästä viikonloppusin ryyppäämään ja joskus nähdä tota miestäkin. Välillä on kyllä fiilis, että tässä polttaa itteään loppuun. Varsinkin sillon, kun on vielä töissä stressiä ja kiire ja joutuu painamaan ylitöitä..
Takaisin alkuun Siirry alas
Henna.C
Superman
Superman
Henna.C


Viestien lukumäärä : 889
Ikä : 37
Location : Oulu
Registration date : 09.01.2009

Harrastuksia tankoilun lisäksi? Empty
ViestiAihe: Vs: Harrastuksia tankoilun lisäksi?   Harrastuksia tankoilun lisäksi? Icon_minitimePe Tammi 22, 2010 1:19 pm

Arkityö hoidetaan 8-16 ja sen jälkeen kerkeää harrastaa seuraavia: Jujutsu (Hokutoryu ja Brassi), koiran kans remuaminen, teatteri, laulu, kuntosali, hiihto, kesäisin maastopyöräily, moottoripyöräily, lumilautailu.. välillä kuntonyrkkeily. Tuossapa nuo. Hommaa riittää välillä liianki kans, ja sitten tulee hetkiä, että täytyy pitää vaan pienen pieni breikki. Mutta minä vaan satun oleen sellainen ihminen, joka ei jaksa olla paikoillaan, ja haluan saada aikaseksi / harrastaa mahdollisimman paljon asioita!
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.henna-c.blogspot.com
Sponsored content





Harrastuksia tankoilun lisäksi? Empty
ViestiAihe: Vs: Harrastuksia tankoilun lisäksi?   Harrastuksia tankoilun lisäksi? Icon_minitime

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Harrastuksia tankoilun lisäksi?
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 3Siirry sivulle : 1, 2, 3  Seuraava
 Similar topics
-
» Tankoilun aloitus?

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Spin around the pole :: Yleistä keskustelua Pole Dance asioista-
Siirry: