Spin around the pole
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Spin around the pole

Suomalainen forum kaikille tankotanssin ystäville. (Päästäksesi lukemaan ja kirjoittamaan kaikille aihealueille sinun on rekisteröitävä käyttäjätunnus itsellesi.)
 
PääsivuPääsivu  Harrastuspaikat  Latest imagesLatest images  HakuHaku  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään  

 

 Pantera coming!

Siirry alas 
+32
nasu
npeltoni
Styidy
Asta
Superspin
Terhi
Jenni
Iiris
Nanna H.
angela
Jassi
merqus
Foxmagon
-Hanna-
tasuni
hemuliini
Sonja
sluippa
FemmeFatale
Miia
Lissuwursti
vilionkka
LaraK
Marianne
Em Kay
Ish
Marie
Sanni
Iina
tankomau
hansi
Frenchpoledancer
36 posters
Siirry sivulle : Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6
KirjoittajaViesti
tasuni
Superman
Superman
tasuni


Viestien lukumäärä : 1994
Ikä : 50
Location : Helsinki
Registration date : 07.12.2007

Pantera coming! - Sivu 6 Empty
ViestiAihe: Vs: Pantera coming!   Pantera coming! - Sivu 6 Icon_minitimeSu Heinä 04, 2010 9:36 pm

No ohhoh!!! Kuulostaa aika hurjalta. Tai siis - hurjan vastakohdalta Smile. Mä en jaksanut raahautua paikalle kun olin niin poikki vikan työviikon jälkeen, mutta en ilmeisesti menettänyt paljoakaan?
Takaisin alkuun Siirry alas
OonaK
Superman
Superman
OonaK


Viestien lukumäärä : 691
Ikä : 40
Location : Hki
Registration date : 09.01.2010

Pantera coming! - Sivu 6 Empty
ViestiAihe: Vs: Pantera coming!   Pantera coming! - Sivu 6 Icon_minitimeSu Heinä 04, 2010 9:48 pm

Hitto vie kun et tullu. Olisin niin kauheen mielelläni vaihtanut mielipiteitä tunnista kanssanne Very Happy.

Oona K.

(kertokaa nyt hei muutkin, mä en oo voinu olla ainoa tätä mieltä.)
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.gymi.fi
FemmeFatale
intermediate inverter
intermediate inverter
FemmeFatale


Viestien lukumäärä : 166
Ikä : 37
Location : Helsinki
Registration date : 25.09.2008

Pantera coming! - Sivu 6 Empty
ViestiAihe: Vs: Pantera coming!   Pantera coming! - Sivu 6 Icon_minitimeSu Heinä 04, 2010 11:22 pm

Oon Oonan kans aika lailla samoilla linjoilla...
henk. koht. en pitänyt opetustyylistä, vaikka toki häneltä sai paljon ajattelemisen aihetta ja uusia näkökulmia. Mutta mun mielestä olis kiva jos workshopissa oppisi edes jonkun ihan uuden tempun/liikkeen/yhdistelmän, mutta nyt jäi kyllä semmoset uupumaan.

Ihan kiva että ope puhuu ja on mielipiteitä, mutta enemmän tekemistä tunnilla kyllä tulisi olla, varsinkin kun on niin lyhyt aika opettaa ihan uusia oppilaita... Niitä uusia liikkeitä pystyisi sitten itekseen treenailee huolellisemmin ajan kanssa kurssin jälkeen, eli parempi jos käytäis nopeammin liikkeet läpi ja tarvittaessa sit katottais tarkemmin niitä yhdessä. Ja musta on turha alkaa tekemään voimaharjoituksia workshopissa, voiman kehittäminenhän on pidempi prosessi...
Niin ja lämpissä ei tullut edes hiki??
Mulle jäi Panterasta opettajana hieman ylimielinen ja pätemisenhaluinen kuva, en tiedä johtuiko se sitten "Master-class"-nimikkeestä, kun tunnilla oli Suomen huiput ja minä Very Happy olikohan sitten advanced-kurssilla parempi meininki?? Ihmisenä on varmasti kyl ihan huippu tyyppi.

Joten pienoinen pettymys kyllä oli, en odottanut että maksan neljä kybää luennosta! Outo fiilis jäi...
Very Happy Rolling Eyes


Takaisin alkuun Siirry alas
Terhi
basic spinner
basic spinner
Terhi


Viestien lukumäärä : 23
Ikä : 35
Location : Espoo
Registration date : 24.11.2009

Pantera coming! - Sivu 6 Empty
ViestiAihe: Vs: Pantera coming!   Pantera coming! - Sivu 6 Icon_minitimeSu Heinä 04, 2010 11:24 pm

Niin.

Eipä tuohon Oonan juttuun ole enää kauheasti lisättävää. Itse olin siellä "advaced-intermediate" tunnilla heti mastereiden jälkeen. Oonan stoorin perusteella me tehtiin melkeinpä samat asiat kuin master-porukkakin, ainoastaan toukka jäi pois, ja ilmainvertin sijasta oli invertti lattiasta.

Tulihan Panteralta paljon asiaakin, meille "ei-niin-mastereille" ainakin. Ja ihan hyvä tyyppi noin niinku muuten, mutta opetukselta olisin tuohon hintaan odottanut vähän enemmän. Itselläni ainakin oli se käsitys että pitäis olla tek2-tek3 tasoa tullessaan tuolle tunnille, mutta Pantera veti tunnin niin kuin kaikki olisivat ensikertalaisia...?!

Jesh, mun mielipide, muilta parempia?
Takaisin alkuun Siirry alas
Foxmagon
Superman
Superman
Foxmagon


Viestien lukumäärä : 539
Ikä : 39
Location : Helsinki
Registration date : 07.01.2009

Pantera coming! - Sivu 6 Empty
ViestiAihe: Vs: Pantera coming!   Pantera coming! - Sivu 6 Icon_minitimeSu Heinä 04, 2010 11:39 pm

Jotenki harmittaa nyt vähän vähemmän että on olkapää hajalla. Very Happy
Takaisin alkuun Siirry alas
tasuni
Superman
Superman
tasuni


Viestien lukumäärä : 1994
Ikä : 50
Location : Helsinki
Registration date : 07.12.2007

Pantera coming! - Sivu 6 Empty
ViestiAihe: Vs: Pantera coming!   Pantera coming! - Sivu 6 Icon_minitimeMa Heinä 05, 2010 6:18 am

Sonja ehti kertoa sunnuntain advanced-tunnista vain vähän, mutta kuulosti ihan samanlaiselta, ja että Pantera oli sanonut jotain että ei suostu näyttämään uusia liikkeitä ettei kaikki vedä sitten siitä lähtien vain "Pantera-tyylillä", vaan kehittäisivät omia. Mutta en mäkään haluaisi mitään tekniikkahiontaa perusasioista enkä ainakaan voimaharjoittelua, vaan nimenomaan haluan aina uusilta opettajilta oppia niiden tyylistä, että mitkä on niiden lempikomboja ja niiden tapa yhdistää lattia- ja tankoliikkeitä. Siitähän sitä inspiraatiota saa omiin juttuihin paremmin kuin mistään muusta, sillä ei meistä kukaan pysty keksimään pyörää uudelleen ja luomaan ihan uutta tankoliikekieltä jatkuvalla syötöllä ilman mitään, mistä lähteä liikkeelle.

Ja jos saa kaupan päälle kivoja uusia komboja ja liikkeitä, niin sen parempi, mutta mulle se ei ole se tärkein kuitenkaan, koska upouusia yksittäisiä liikkeitä löytää nopeimmin kelaamalla youtubesta videoita.

Pieni mitä-minä-sanoin -lisäys: juuri tällaisen uhkakuvan takia sanoin Jenynen managerille että sopimuksessa on eriteltävä täsmällisesti, mitä oppilaat kultakin tunnilta haluavat. Vaikkei sitten mentäisi ihan sen mukaan kuitenkaan, niin opettaja tietäisi että tällä tunnilla halutaan trikkejä, tällä tunnilla koreografiaa, eikä kuvittelisi että jollekin tunnille riittää 5 perusliikettä ja luento... Shocked
Takaisin alkuun Siirry alas
Iina
Superman
Superman
Iina


Viestien lukumäärä : 2793
Ikä : 40
Location : Tampere
Registration date : 05.12.2007

Pantera coming! - Sivu 6 Empty
ViestiAihe: Vs: Pantera coming!   Pantera coming! - Sivu 6 Icon_minitimeMa Heinä 05, 2010 1:22 pm

Mä taisin olla ainoo, joka tykkäs tunnista... Mutta tää saattaa johtua siitä, että mun mielipiteet on pitkälti samoja Panteran kanssa. Tosin mun korvaan se ei ainakaan sanonu että nopeus ei kuulu lajiin tai että hän ei opeta uusia temppuja, vaan että temput mitä hän opettaa hän tekee perusversioina, jotta jokainen saa keksiä oman tyylinsä, ja että hommat tehdään ensin voimalla ja rauhallisesti ja nopeutetaan vasta sitten, eikä huitomalla Very Happy

Mun mielestä toi oli järjettömän rohkea veto tunniksi, ja kun monien tankoilijoiden loukkaantumisia kuuntelee ja räpellyksiä katselee, niin varmasti monelle myös todella aiheellinen luento. On sitten oma asiansa, haluaako mennä itseensä ja kuulostella asiaa, vai syyttää opettajaa "turhasta" tunnista. Musta tossa oli hyvin tarpeellista asiaa itsensä ja omien voimiensa kuuntelusta ja vaikka en oppinut koko tunnin aikana yhtä ainoaa uutta liikettä tunnen, että tuo tunti opetti mulle itsestäni paljon enemmän kuin yksikään workshop aiemmin.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.tankotanssi.fi
nasu
intermediate inverter
intermediate inverter
nasu


Viestien lukumäärä : 185
Location : Espoo
Registration date : 29.08.2008

Pantera coming! - Sivu 6 Empty
ViestiAihe: Vs: Pantera coming!   Pantera coming! - Sivu 6 Icon_minitimeMa Heinä 05, 2010 1:53 pm

^Kiitos Iina! Aloin jo ihmetellä, olenko ollut saman Panteran workshopissa, kun olin myös todella tyytyväinen meidän lauantai-illan advanced-intermediate-workshopiin. Smile

Joo, peruasioita, mutta kerrankin joku opetti tekniikkaa todella perusteellisesti. Minusta me ei tehty niinkään voimaharjoituksia, vaan tekniikkaharjoituksia. Ja sain kyllä mielestäni rahoille vastinetta, varsinkin kun meidän workshop kesti n. klo 23 asti, vaikka alkuperäisen aikataulun mukaan sen olisi pitänyt loppua 21.30 eli saatiin 75 minuutin workshopin sijaan melkein kolme tuntia opetusta.
Takaisin alkuun Siirry alas
OonaK
Superman
Superman
OonaK


Viestien lukumäärä : 691
Ikä : 40
Location : Hki
Registration date : 09.01.2010

Pantera coming! - Sivu 6 Empty
ViestiAihe: Vs: Pantera coming!   Pantera coming! - Sivu 6 Icon_minitimeMa Heinä 05, 2010 6:56 pm

Siis mä oikeesti olin hyvin samoilla linjoilla näitten teknisten juttujen kanssa ja se puhuminen itsessään oli asiaa, MUTTA mä tulin treeneihin en luennolle. Jos puhutaan perusjutuista, esim olkanousussa niin silloin ope näyttää, pyytää kaikki oppilaat tekemään, tekemään ja tekemään. Hän aktiivisesti kertoo samalla lisää faktaa ja korjaa kaikkia aktiivisesti.

Se, että sä tuut pitämään luentoa olkapään lihaksista kun joku fyssari, ei auta ketään. Sun pitää havainnollistaa se liikkein ja näyttää eri versioita: teen näin, älä näin.

Se, että sulla ei ole mitään omaa musiikkia mukana tunnille, sulla ei ole mitään pläniä mitä oot tekemässä, kertoo laiskasta ja väliinpitämättömästä opettajasta, joka yrittää selvitä tunnista mahdollisimman vähällä.

Ja siis MÄ oikeasti sain erinomaisen vihjeen toukaan, joka auttoi mua paljon, MUTTA kyllä workshopin pitäjällä on oltava ehdotus mitä voitaisi tehdä, eikä kysyä, että Noh kertokaas mitä te haluisitte oppia...

Eikö vaan? Mun mielestä se oli PolePilates -tunti. (Paitsi et yhelläkään tunnilla en oo ikinä seissyt niiin paljon ja kuunnellut opettajaa kuin lauantaina.)

Oona K.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.gymi.fi
tasuni
Superman
Superman
tasuni


Viestien lukumäärä : 1994
Ikä : 50
Location : Helsinki
Registration date : 07.12.2007

Pantera coming! - Sivu 6 Empty
ViestiAihe: Vs: Pantera coming!   Pantera coming! - Sivu 6 Icon_minitimeMa Heinä 05, 2010 7:28 pm

Samaa mieltä oonan kanssa! Mikään ei oo musta turhauttavampaa kuin se "no mitäs te haluaisitte tehdä?" Ehkä vois toimia 3-tuntisissa treeneissä puolessavälissä kun jengi on jo vauhdissa ja ideoita tulee, mutta ei lyhyellä tunnilla kylmille oppilaille.
Takaisin alkuun Siirry alas
nasu
intermediate inverter
intermediate inverter
nasu


Viestien lukumäärä : 185
Location : Espoo
Registration date : 29.08.2008

Pantera coming! - Sivu 6 Empty
ViestiAihe: Vs: Pantera coming!   Pantera coming! - Sivu 6 Icon_minitimeMa Heinä 05, 2010 7:42 pm

En nyt sanoisi, että opettajalla ei ole mitään plaania, jos hän kysyy oppilailta, mitä he haluaisivat tehdä. Minusta oli hienoa, että Pantera kysyi jokaiselta toivomuksia. Samalla hän varmasti sai käsitystä kunkin tasosta ja osaamisesta.

Ja selvästihän hänellä oli plaani ja tuntirunko kuitenkin valmiina, kun ilmeisesti ainakin osittain samoja asioita käytiin jokaisella tunnilla. Plus että onhan se opettajallekin todella haastavaa tulla pitämään yksi ainoa tunti (tosin minusta workshop ei ole ihan sama asia kuin tunti, mutta anyway) vieraalle koululle vieraille oppilaille. Meille hän ainakin sanoikin, että yleensä ei pidä vain yhden tunnin workshoppeja, vaan yleensä kahden.
Takaisin alkuun Siirry alas
tasuni
Superman
Superman
tasuni


Viestien lukumäärä : 1994
Ikä : 50
Location : Helsinki
Registration date : 07.12.2007

Pantera coming! - Sivu 6 Empty
ViestiAihe: Vs: Pantera coming!   Pantera coming! - Sivu 6 Icon_minitimeKe Heinä 07, 2010 8:55 am

No tekikö se sitten niitä juttuja mitä oppilaat pyysi? Ei ainakaan mitä Oona pyysi.
Takaisin alkuun Siirry alas
nasu
intermediate inverter
intermediate inverter
nasu


Viestien lukumäärä : 185
Location : Espoo
Registration date : 29.08.2008

Pantera coming! - Sivu 6 Empty
ViestiAihe: Vs: Pantera coming!   Pantera coming! - Sivu 6 Icon_minitimeKe Heinä 07, 2010 2:17 pm

Kaikkia en enää muista, mutta ainakin ne tehtiin, mitä muistan. Ja toisaalta ei tunti koostunut vain meidän oppilaiden toiveista, mikä musta taas osoittaa, että Panteralla oli omakin näkemys siitä, mitä halusi opettaa.
Takaisin alkuun Siirry alas
OonaK
Superman
Superman
OonaK


Viestien lukumäärä : 691
Ikä : 40
Location : Hki
Registration date : 09.01.2010

Pantera coming! - Sivu 6 Empty
ViestiAihe: Vs: Pantera coming!   Pantera coming! - Sivu 6 Icon_minitimeKe Heinä 07, 2010 2:46 pm

Musta tuntuu, että tunnista siis on ollut monelle hyötyä, joka on paininut juuri näitten liikkeiden kanssa. ja tosiaan sieltä tuli oikeasti hyviä pointteja esiin. Mua ärsytti se, että mä en ole tottunut treenaamaan seisoalteen ja kuuntelemaan ja kuuntelemaan, kun joku yrittää tuoda omia pointtejaan esiin sanoin. Mun mielestä tekeminen korvaa 100 sanaa.

Pantera kysyin multa silloin, että mitä haluaisin tehdä tunnilla ja sanoin -hän kieltäyty näistä ja sen jälkeen keksin jotain uutta mitä haluaisin treenata, hän keskeytti mut ja sanoi: " Shh, älä vaan sano mitä sylki suuhun tuo, vaan mieti kunnolla mitä haluaisit tehdä". Että niin...

Mähän olin tunnilla kiltti tyttö ja tein mitä käskettiin, enkä valittanut kertakaan, mutta kyllä opettajan pitää ymmärtää ilmeistä, kun tehdään pelkää inverttiä MASTER CLASSilla eikä kenelläkään oikeesti ole sen kanssa ongelmia. Silloin pitää pystyä tarjoamaan muuta ja vaativampaa.

Mähän oon perusjuttujen rakastaja, enkä tee mitään ennen kuin ne menevät täydellisesti, mutta rajansa kaikella. Kyllä mä opettajana nää mitä se miettii, kun se tulee tunnille, jolla on 3 oppilasta ("vittu mä en jaksa tehdään mitään"). Se ajatteli ratsastavansa nimellä koko tunnin, tekemättä oikeastaan mitään.

Paras juttu on, että se on addannu mut facebookissa ja kommentoinut mun videoita ja kysyt ennen tuntia, että oonko tulossa tunnille ja tunnilla soperteli mun nimeä, ja väitti pokkana että ei tiedä tasosta yhtään mitään. BULLSHIT.

Jenkkityyli. Pakko olla parempi kuin muut. (Toisaalta mä en saa missään tunnilla opetusta ensimmäisen suoritetun liikkeen jälkeen.)

Oona K.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.gymi.fi
Superspin
basic spinner
basic spinner
Superspin


Viestien lukumäärä : 26
Ikä : 40
Location : Helsinki
Registration date : 14.05.2008

Pantera coming! - Sivu 6 Empty
ViestiAihe: Vs: Pantera coming!   Pantera coming! - Sivu 6 Icon_minitimePe Heinä 16, 2010 9:08 pm


Ok, mielenkiintoista. Luulin vaan että olin ottanut liian helpon tason mut näköjään oli muissakin workshopeissa sama ongelma: liikaa monologia ja liian vähän toimintaa. Mun mielestä workshopin jälkeen pitäisi tulla hyvä mieli mut tää oli aika luulot pois meininkii. Ei kyllä auttanut että hän selitti sen sillä että haluaa näyttää miten vaikeata tankoilu on, ikään kuin ei olisi siitä tietoinen vielä parin vuoden treenaamisen jälkeen... Ei todellakaan 40 euron arvoinen... Rolling Eyes
Takaisin alkuun Siirry alas
Ish
Superman
Superman



Viestien lukumäärä : 2611
Location : SEINÄJOKI
Registration date : 10.11.2008

Pantera coming! - Sivu 6 Empty
ViestiAihe: Vs: Pantera coming!   Pantera coming! - Sivu 6 Icon_minitimePe Heinä 16, 2010 9:34 pm

mua ei oikeasti harmita enää yhtään ettei ollu rahaa tulla Cool
Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





Pantera coming! - Sivu 6 Empty
ViestiAihe: Vs: Pantera coming!   Pantera coming! - Sivu 6 Icon_minitime

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Pantera coming!
Takaisin alkuun 
Sivu 6 / 6Siirry sivulle : Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6
 Similar topics
-
» Pole4fit: Pantera to 9.9. klo 18.00
» Pantera @ Pole Academy 3-4.9!
» NPDC OULU Pantera Blacksmith Poledance WS
» Pantera Blacksmithin workshop Ready Set Polella su 29.1.

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Spin around the pole :: Tapahtumat ja Workshopit-
Siirry: