Ewy Superman
Viestien lukumäärä : 965 Ikä : 36 Location : Järvenpää Registration date : 24.09.2009
| Aihe: Tapahtumien/kilpailujen tangot Ti Huhti 27, 2010 3:14 pm | |
| Mulla heräsi tällainen kysymys, kun katselin menneitä tapahtumia ja kilpailuja, että miksi lähes aina tangot on 50mm paksuja? Onko tähän olemassa joku ihan syy vai onko kyse vain sattumasta? | |
|
merqus Superman
Viestien lukumäärä : 535 Ikä : 39 Location : Helsinki Registration date : 11.06.2008
| Aihe: Vs: Tapahtumien/kilpailujen tangot Ti Huhti 27, 2010 3:21 pm | |
| Lienevät siitä syystä, että noilla on ne maksimimitat, joissa tankoja voidaan käyttää turvallisesti. Pole artin tangot vaihdettiin 45mm -> 50mm tilan korkeudesta johtuen ja luulisin, että muut järjestäjät käyttävät paksumpia tankoja samaisesta syystä. | |
|
Iina Superman
Viestien lukumäärä : 2793 Ikä : 40 Location : Tampere Registration date : 05.12.2007
| Aihe: Vs: Tapahtumien/kilpailujen tangot Ti Huhti 27, 2010 3:21 pm | |
| Kaks yleistä syytä... a) Korkeus. Kisapaikkojen tilat on yleensä korkeita, ja kun tangot on vähintään 3-4 metriä ei kapeammat tangot ole enää stabiileja. Varsinkin, jos kyseessä on vain alaosastaan kiinnitetty tanko. b) Standardit. Vaikkei tankoilussa varsinaisia standardeja ole, niin silti 2" tanko on briteissä ja jenkeissä etenkin standarditanko. Euroopassa koko sitten vaihtelee ja ausseissa standardi tuntuu olevan 38-42mm. Showcasessa on 50mm tangot ihan siitä syystä, että ne on ainoat, mitä mulla on 2 samanlaista, eikä ole varaa tilata uusia tankoja vain yhtä tapahtumaa varten Vaikka tiedän, että paksuudella on väliä, niin on kuitenkin ihan sama, mitkä tangot valkkaa, kaikki ei niistä tykkää kuitenkaan. Mä itse pidän "vaikeamman" tangon tuomasta haasteesta. | |
|
Sponsored content
| Aihe: Vs: Tapahtumien/kilpailujen tangot | |
| |
|