Spin around the pole
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Spin around the pole

Suomalainen forum kaikille tankotanssin ystäville. (Päästäksesi lukemaan ja kirjoittamaan kaikille aihealueille sinun on rekisteröitävä käyttäjätunnus itsellesi.)
 
PääsivuPääsivu  Harrastuspaikat  Latest imagesLatest images  HakuHaku  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään  

 

 Liikkeet "väärällä" puolella!

Siirry alas 
+10
Jenni H
minnamaria
maimiau
sluippa
Ish
papaija
Ashta
Sanni
Saila
Kaiza
14 posters
KirjoittajaViesti
Kaiza
basic spinner
basic spinner
Kaiza


Viestien lukumäärä : 25
Ikä : 35
Location : Helsinki
Registration date : 19.11.2010

Liikkeet "väärällä" puolella! Empty
ViestiAihe: Liikkeet "väärällä" puolella!   Liikkeet "väärällä" puolella! Icon_minitimeTi Helmi 15, 2011 10:07 pm

Mietin tässä kuinka paljon tankoliikkeitä tulisi treenata myös niin kutsutulla "väärällä" eli heikommalla puolella? Periaatteessa varmaan yhtä paljon kuin sillä paremmallakin, mutta kuinka hyvin toteutuu teillä käytännössä? Spinnejä harjoitellaan tunneilla aina molemmilla puolilla, mutta kiipeilyliikkeissä ei ainakaan yleensä painoteta tätä niin paljon. Tajusin oikeastaan vasta tällä viikolla, että inverttiä voisi harjoitella sillä nurjallakin puolella. Miia käski tek2:ssa kokeilemaan kaksosta myös huonommalla jalalla, eikä ihan heti lähtenyt..

Toisaalta ihminenhän on luonnostaan toispuoleinen ja tuntuu kyllä jo sohvalla istuessa nurinkuriselta ristiä jalat niin, että vasen on päällä.. Razz
Takaisin alkuun Siirry alas
http://mostlyjustpoledancing.blogspot.fi/
Saila
Superman
Superman
Saila


Viestien lukumäärä : 1166
Ikä : 35
Location : Turku
Registration date : 27.05.2008

Liikkeet "väärällä" puolella! Empty
ViestiAihe: Vs: Liikkeet "väärällä" puolella!   Liikkeet "väärällä" puolella! Icon_minitimeTi Helmi 15, 2011 10:25 pm

en mäkään ennen tehny vasemmalle mitään, mut nyt tosiaan tankotunneilla sanotaan et "muistakaa myös huonompi puoli". tosin ei olla tunneilla tehty viel ku spinnei ja kivuttu tangolle. kyl mä tos ku eilen reenailin kotona ni koitin invertointii vasemmal puolel ja tuntu ihan omituiselle Very Happy mut ihan hyvä se varmaan olis molempii puolii harjottaa
Takaisin alkuun Siirry alas
Sanni
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
Sanni


Viestien lukumäärä : 440
Location : Kerava
Registration date : 17.01.2008

Liikkeet "väärällä" puolella! Empty
ViestiAihe: Vs: Liikkeet "väärällä" puolella!   Liikkeet "väärällä" puolella! Icon_minitimeTi Helmi 15, 2011 10:35 pm

Mun mielestä: ehdottomasti aina ja kaikkia liikkeitä molemmilta puolilta! Smile

Alkuun treenasin enemmän toisella puolella, mutta parin kunnon lapa- ja olkapäärevähdyksen (ja niistä seuranneiden tankoilupaussien) jälkeen viimeistään opin, että kannattaa oikeesti treenata molemmilla puolilla tasapuolisesti. Tasunille kiitos, että patisti siihen ihan alusta asti Smile
Totta, mullakin on toinen puoli luontevampi ja edelleen esim. polvitaive toisella puolella paljon kipuherkempi kuin toisella, mutta treenaan silti aina kaikki liikkeet molemmin päin. Ihan rutiinisti, ensin toisella puolella, heti perään toisella. Nykysellään voin sanoo, että mulla on enää ihan muutama liike jotka on selkeesti heikompia toiselta puolelta tehtynä, molemmin päin onnistuu ihan ok Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
Ashta
Superman
Superman
Ashta


Viestien lukumäärä : 783
Ikä : 39
Location : Tampere
Registration date : 03.01.2008

Liikkeet "väärällä" puolella! Empty
ViestiAihe: Vs: Liikkeet "väärällä" puolella!   Liikkeet "väärällä" puolella! Icon_minitimeTi Helmi 15, 2011 10:40 pm

Juu suosittelen molempien puolien treenaamista heti alusta asti. Ite tein tosi pitkään pelkkää vahvaa puolta ja nykyäänkin sen heikko puoli jää ihan liian vähälle, kun esiintyessä ja opettaessa käytän lähinnä vahvaa puolta. Tosin noita ykköstason tunteja joita pääsäänösesti vedän oon nyt ruvennu tekemää enemmän heikolla puolella, mutta työnsarkaa silti riittää. Jos te meette puntille treenaamaan niin teettekö te siellä vaan toisen puolen kropasta Wink Eli vaikka se toinen puoli tuntuu vaikeelta, niin sitä suuremmalla syyllä sitä tulis treenata Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
http://tankopantteri.blogspot.com/
Kaiza
basic spinner
basic spinner
Kaiza


Viestien lukumäärä : 25
Ikä : 35
Location : Helsinki
Registration date : 19.11.2010

Liikkeet "väärällä" puolella! Empty
ViestiAihe: Vs: Liikkeet "väärällä" puolella!   Liikkeet "väärällä" puolella! Icon_minitimeTi Helmi 15, 2011 11:04 pm

Joo, no ehkä nyt kun on alkanut oppia vähän haastavampiakin liikkeitä suhteellisen sujuvasti paremmalla puolella, on sopiva alkaa treenaan kunnolla tota heikompaakin. Kun tekniikka sinänsä on tiedossa..Smile Mutta voi sitä lisähankaluuksien määrää.Razz

Oon kyllä huomannu, että lapa alkaa kipeytyä, kun paljon harjoittelee esim. v-inverttiä vain toisella puolella. Enkä kyllä halua tulla aivan raihnaiseksi.

Mutta miten teillä jotka esiinnytte? Luulisi, että esitykseen valitsee yleensä paremman puolen, joten sitä tulee pakostikin tehtyä toista enemmän, kun harjoittelee.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://mostlyjustpoledancing.blogspot.fi/
papaija
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
papaija


Viestien lukumäärä : 361
Ikä : 34
Registration date : 14.09.2008

Liikkeet "väärällä" puolella! Empty
ViestiAihe: Vs: Liikkeet "väärällä" puolella!   Liikkeet "väärällä" puolella! Icon_minitimeKe Helmi 16, 2011 1:01 pm

Kannattaa ehdottomasti opetella kaikki molemmilta puolilta. Vaikeimmissa komboissa nimittäin toispuoleisuus tulee nopeasti vastaan. Huomasin itse tuossa jokin aika sitten, että oon tehnyt takanojan, istumisen ja lankut niin, että vasen jalka on aina päällä. Jos takanojasta sitten haluaisi päästä tg ayshaan niin että oikea (vahvempi) käsi on päällä, se ei onnistukaan...
Takaisin alkuun Siirry alas
Ish
Superman
Superman



Viestien lukumäärä : 2611
Location : SEINÄJOKI
Registration date : 10.11.2008

Liikkeet "väärällä" puolella! Empty
ViestiAihe: Vs: Liikkeet "väärällä" puolella!   Liikkeet "väärällä" puolella! Icon_minitimeKe Helmi 16, 2011 1:49 pm

Mä odotan että tunneilla kaikki treenaa molempia puolia ja muistutankin siitä jatkuvasti. Siitä tulee myöhemmin aikas paljon haittoja vastaan jos tosiaan hylkii sitä heikompaa.
Takaisin alkuun Siirry alas
sluippa
Superman
Superman
sluippa


Viestien lukumäärä : 741
Ikä : 39
Location : Espoo
Registration date : 07.05.2009

Liikkeet "väärällä" puolella! Empty
ViestiAihe: Vs: Liikkeet "väärällä" puolella!   Liikkeet "väärällä" puolella! Icon_minitimeKe Helmi 16, 2011 1:51 pm

Olisi suuri etu, jos osaisi kaikki liikkeet molemmilta puolilta. Suurin etu lienee se, että loukkaantumis- ja rasitusvammariski pienenee ja lihakset kehittyvät tasapuolisesti. Joissakin siirtymissä ja komboissa joutuu menemään väärälle puolelle.

Itse teen spinnejä aina joka toisen toisinpäin, mutta muutoin väärältä puolelta tekeminen on aika retuperällä. Mulle perusliikkeiden, kuten skorpparin ja kaksosen yms. tekeminen väärältä puolelta on tosi vaikeaa. Rolling Eyes Toisaalta jatketut perhoset, ayshat ja kässärit menee melkeen yhtä hyvin kummaltakin puolelta.
Takaisin alkuun Siirry alas
maimiau
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
maimiau


Viestien lukumäärä : 400
Ikä : 34
Location : Tammela, Tre.
Registration date : 13.06.2009

Liikkeet "väärällä" puolella! Empty
ViestiAihe: Vs: Liikkeet "väärällä" puolella!   Liikkeet "väärällä" puolella! Icon_minitimeTo Helmi 17, 2011 4:39 pm

mie oon ekasta tunnista asti tehny kaikkia liikkeitä molemmille puolille, koska en oo ikinä keksiny, kumpi niistä olis oikeesti se "parempi" Very Happy oon tästä asiasta myös erittäin hyvilläni ja suoraan sanottuna joskus ärsyttää ihmisten toispuoleisuus, vaikkei se minuu juurikaan vaikuta.
PAITSI että kun ei oo sitä "vahvaa" puolta niin on välillä tunneilla pieniä hahmotusvaikeuksia, koska usein esim.komboja selitetään tyyliin "tässä kohtaa pitäs olla tangolla se jalka, joka normaalistikin on invertoidessa tulee eteen" tms. Ja koska treenaan spinnejä yleensä vuorotellen molemmille puolille, niin en oo tottunut tekemään pitkiä pyörähdyssarjoja samaan suuntaan -> alkaa pyörryttää helpommin.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://parassiskomaailmassa.wordpress.com/
Kaiza
basic spinner
basic spinner
Kaiza


Viestien lukumäärä : 25
Ikä : 35
Location : Helsinki
Registration date : 19.11.2010

Liikkeet "väärällä" puolella! Empty
ViestiAihe: Vs: Liikkeet "väärällä" puolella!   Liikkeet "väärällä" puolella! Icon_minitimeTo Helmi 17, 2011 4:54 pm

Teidän sanoista inspiroituneena harjoittelin juuri äsken tankoillessani tuota vasemman puolen inverttiä ja takanojaa. Kyllä se alkoi jo sujua, mutta iho on selkeesti herkempi kuin toisinpäin. Pitää ottaa tavaksi, niin tottuu jalat siihenkin.

Vähänkö kiva etu sulla toi molempipuolisuus maimiau! Surprised
Takaisin alkuun Siirry alas
http://mostlyjustpoledancing.blogspot.fi/
minnamaria
intermediate spinner
intermediate spinner
minnamaria


Viestien lukumäärä : 66
Ikä : 34
Location : Lahti
Registration date : 03.01.2010

Liikkeet "väärällä" puolella! Empty
ViestiAihe: Vs: Liikkeet "väärällä" puolella!   Liikkeet "väärällä" puolella! Icon_minitimeSu Helmi 20, 2011 5:42 pm

Mä aloin vasta vajaa vuoden tankoilun jälkeen harjottelee väärältä puolelta invertoimista ja harmittaa ku en alottanu sitä aikasemmin Rolling Eyes Kyllä huomas suuren eron esim. polvitaipeen kipukynnyksissä, mutta niinhän sitä paremman puolen taipeeseenkin (esim. kaksosta tehdessä) sattui aluks ihan kauheesti, ei sitä vaan enää oikeen "muista" Very Happy Mutta iho tottuu kyllä.
Takaisin alkuun Siirry alas
Jenni H
intermediate inverter
intermediate inverter
Jenni H


Viestien lukumäärä : 155
Ikä : 32
Location : Helsinki
Registration date : 20.02.2011

Liikkeet "väärällä" puolella! Empty
ViestiAihe: Vs: Liikkeet "väärällä" puolella!   Liikkeet "väärällä" puolella! Icon_minitimeLa Maalis 05, 2011 9:10 am

Tunneilla yleensä teen aina vuorotellen oikeaa ja vasenta puolta. Tosin esim aysha ja toukkakiipeily ovat aivan utopiaa heikommalta puolelta. yleensä kun olen oppinut liikkeen ensin vahvemmalta puolelta alan tehdä sitä heikommalta puolelta. Silloin kun liikettä ei vielä osaa itse en ainakaan mieti heikompaa puolta vaan että perhana kun tämä menisi edes jotenkin Mad .

Olen kyllä toispuoleinen, mutta vaikka olen oikeakätinen, invertoin mielummin vasemmalta ja teen esim perhosen ja jaden mielummin vasemmalta. Toisaalta esim kaksonen ja jamilla ovat oikelta puolelta huomattavasti helpomia Neutral
Takaisin alkuun Siirry alas
https://www.facebook.com/jenni.heik
BLAAAAACK
intermediate inverter
intermediate inverter
BLAAAAACK


Viestien lukumäärä : 182
Ikä : 32
Location : Tampere
Registration date : 13.12.2011

Liikkeet "väärällä" puolella! Empty
ViestiAihe: Vs: Liikkeet "väärällä" puolella!   Liikkeet "väärällä" puolella! Icon_minitimeKe Helmi 29, 2012 2:34 am

Hui, lueskelin täällä viestejä ja totesin että seuraavat treenit on omistettu väärälle puolelle.. oon jotenkin vaan sivuuttanu huonomman puolen ja tehny kaiken vahvemmalla puolella, alottelijan ahneutta.. spinnejä teen kummalakin puolen, invertit taas vasemmalla
Takaisin alkuun Siirry alas
Retu
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
Retu


Viestien lukumäärä : 374
Registration date : 15.07.2011

Liikkeet "väärällä" puolella! Empty
ViestiAihe: Vs: Liikkeet "väärällä" puolella!   Liikkeet "väärällä" puolella! Icon_minitimeKe Helmi 29, 2012 9:00 am

Mä oon pyrkiny kans tekeen tunneilla vuorotellen molemmilta puolilta, siinä saa hetken toinen puoli levätäkkin Very Happy Sit taas noi pääalaspäin temput tuntuu vaan ihan utoopisilta vasemmalta puolelta, ihan niinku aivot ei tajuais että mitä kohtaa kehosta pitää liikuttaa ku ollaan toisella puolella....ei kait tässä muu auta ku lisää treeniä...
Takaisin alkuun Siirry alas
http://retaraven.blogspot.com/
hemuliini
Superman
Superman
hemuliini


Viestien lukumäärä : 1067
Ikä : 41
Location : Porvoo
Registration date : 10.08.2009

Liikkeet "väärällä" puolella! Empty
ViestiAihe: Vs: Liikkeet "väärällä" puolella!   Liikkeet "väärällä" puolella! Icon_minitimeKe Helmi 29, 2012 9:55 am

Mä teen spinnit mielellään molemmilta puolilta, eikä mulla spinneissä ookaan ns. oikeaa puolta; ihan spinnistä riippuen "oikea puoli" voi olla ihan kumpi puoli vaan. Smile
Tilanne ei ookaan sitten ihan noin onnekas temppujen kanssa; mä oon ihan onneton väärältä puolelta tehtäessä. Embarassed Just viime treenit pidin väärältä puolelta, tavoitteena saada supermies.. Rolling Eyes Onnistuihan se tunnin tahkoomisen jälkeen, mutta voi elämä kun on tahmeeta. Miksi, oi miksi jätin alunperin väärän puolen treenaamatta? Mad Opin nimittäin nätin V-invertin ja kaksosen väärältä puolelta vasta abouttiarallaa puoli vuotta sitten. Embarassed
Takaisin alkuun Siirry alas
Anrianna
pole beginner
pole beginner



Viestien lukumäärä : 3
Registration date : 21.12.2012

Liikkeet "väärällä" puolella! Empty
ViestiAihe: Vs: Liikkeet "väärällä" puolella!   Liikkeet "väärällä" puolella! Icon_minitimeSu Joulu 23, 2012 10:31 pm

Minä oon yrittänyt mahdollisimman paljon tunneilla jo nyt alusta asti treenata molempia puolia, mutta kun... Laughing

Mun vasemman käden voimat on aivan nolla, sitkeesti kuitenkin yritän pyörähdellä myös vasemmalla kädellä. Sitten jossain vaiheessa menee ihan makarooniksi koko käsi ja alkaa ketuttaa kun ei mikään onnistu.

Niin sitten ajattelin että oisko mitään järkee treenata tota vasenta kättä vaikka kotona? Aattelen et tankoillessa ne lihakset parhaiten kehittyy, mut jos jo lähtötilanne on todella epätasapainoinen niin korjaantuuko se siitä ikinä? En kuitenkaan jaksa tunneilla treenata vasenta puolta oikeaa enemmän, koska oon vielä niin aloittelija (Mä tarviin niitä onnistumisen elämyksiä, jotka saan vahvemmalla puolella tekemisessä tongue )

Pitäsköhän lähtä punttiostoksille?
Takaisin alkuun Siirry alas
Retu
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
Retu


Viestien lukumäärä : 374
Registration date : 15.07.2011

Liikkeet "väärällä" puolella! Empty
ViestiAihe: Vs: Liikkeet "väärällä" puolella!   Liikkeet "väärällä" puolella! Icon_minitimeTi Joulu 25, 2012 8:48 pm

Treenaa ihmeesä sitä toistakin puolta tunneilla. Muuten susta tulee toispuoleinen. Itellä se toinen puoli on aina hanakalampi, mutta treenaan sitkeesti vähintäänki saman verran molempia puolia. Hiljaa hyvää tulee. Treenatessa se heikompikin puoli vahvistuu. Älä lannistu Wink
Takaisin alkuun Siirry alas
http://retaraven.blogspot.com/
Sponsored content





Liikkeet "väärällä" puolella! Empty
ViestiAihe: Vs: Liikkeet "väärällä" puolella!   Liikkeet "väärällä" puolella! Icon_minitime

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Liikkeet "väärällä" puolella!
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1
 Similar topics
-
» Liikkeet
» Tek2 tason liikkeet?

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Spin around the pole :: Tankotemput ja pyörähdykset-
Siirry: