Spin around the pole
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Spin around the pole

Suomalainen forum kaikille tankotanssin ystäville. (Päästäksesi lukemaan ja kirjoittamaan kaikille aihealueille sinun on rekisteröitävä käyttäjätunnus itsellesi.)
 
PääsivuPääsivu  Harrastuspaikat  Latest imagesLatest images  HakuHaku  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään  

 

 Jännitettävät Fitpolet

Siirry alas 
+22
Senna
MargeK
Unya
Henski
Ezeei*Roxx
helipsu
Neneth
shadow87
Martta
BLAAAAACK
eika
Ish
Herkkupurkki
hiekkis
AnskuN
Hennu/Henriikka
merqus
Ewy
Soila
babooshka
Retu
marih
26 posters
Siirry sivulle : 1, 2  Seuraava
KirjoittajaViesti
marih
pole beginner
pole beginner



Viestien lukumäärä : 4
Registration date : 27.05.2011

Jännitettävät Fitpolet Empty
ViestiAihe: Jännitettävät Fitpolet   Jännitettävät Fitpolet Icon_minitimeTo Elo 11, 2011 7:10 pm

Nyt olisi vihdoin aika hankkia kotiin ikioma 42 mm Fitpole cheers , mutta olen miettinyt, että onko katon ja lattian väliin jännitettävät Fitpolet saumattomia?? Ja voiko jännitettäviä tankoja kiinnittää roiskerapattuun kattoon vai heiluuko, kun ei ole tasainen pinta? Kuinka usein tankoja pitäisi kiristellä? Shocked
Takaisin alkuun Siirry alas
Retu
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
Retu


Viestien lukumäärä : 374
Registration date : 15.07.2011

Jännitettävät Fitpolet Empty
ViestiAihe: Vs: Jännitettävät Fitpolet   Jännitettävät Fitpolet Icon_minitimeTo Elo 11, 2011 7:19 pm

Oon ymmärtäny että noi fitpolet on saumattomia tankoja. Itellä on juurikin sellainen. Katto on roiskerapattu mutta ala ja yläosissa tankoa on tiivisterankaat. Joten hyvin on pysyny. Tietty jos ne roiskeet on isohkoja niin varmaan kannattaa laittaa sinne väliin joku järeämpi kumitiiviste tai pala.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://retaraven.blogspot.com/
marih
pole beginner
pole beginner



Viestien lukumäärä : 4
Registration date : 27.05.2011

Jännitettävät Fitpolet Empty
ViestiAihe: Vs: Jännitettävät Fitpolet   Jännitettävät Fitpolet Icon_minitimeTo Elo 11, 2011 7:32 pm

Kiitos vastauksesta Retu! Mutta mites itse kiristäminen tapahtuu, onko tanko ihan kattoon asti itse tankoa vai onko vähän ennen kattoa sellainen 'kierre'? Mitenköhän tän nyt selittäisi.. Very Happy
Ahlsportilla Fitpolethan saa esim. huonekorkeuteen 240-265, niin miten sen tangon saa 'venytettyä tohon 265 cm scratch
Takaisin alkuun Siirry alas
babooshka
intermediate spinner
intermediate spinner
babooshka


Viestien lukumäärä : 83
Ikä : 35
Location : Oulu
Registration date : 08.02.2011

Jännitettävät Fitpolet Empty
ViestiAihe: Vs: Jännitettävät Fitpolet   Jännitettävät Fitpolet Icon_minitimeTo Elo 11, 2011 7:51 pm

Osa Fitpoleista on saumattomia ja osa ei. Fitpole Spineissä ja Fitpole Orginaleissä on keskellä sauma, mutta Fitpole customeissa ei.

e: ja joo niissä on lopussa sellainen kierrerautatanko, jonka avulla se pingottaminen oikeaan korkeuteen onnistuu.
Takaisin alkuun Siirry alas
Retu
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
Retu


Viestien lukumäärä : 374
Registration date : 15.07.2011

Jännitettävät Fitpolet Empty
ViestiAihe: Vs: Jännitettävät Fitpolet   Jännitettävät Fitpolet Icon_minitimeTo Elo 11, 2011 9:46 pm

Vaihdoin tuon avatarin ja siinä näkyy vähän että miten se kiinnitys siinä menee.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://retaraven.blogspot.com/
Soila
intermediate spinner
intermediate spinner
Soila


Viestien lukumäärä : 80
Ikä : 40
Registration date : 12.07.2009

Jännitettävät Fitpolet Empty
ViestiAihe: Vs: Jännitettävät Fitpolet   Jännitettävät Fitpolet Icon_minitimePe Elo 12, 2011 10:20 am

fitpoleja on yksi tai kaksi osaisia. Kaksiosaisessa tanko on (ylläri Wink) kahdessa osassa ja about keskelle tulee sauma kun osat yhdistetään (pyöritetään/ruuvataan yhteen). Yksiosaisessa tätä saumaa ei ole vaan kotiin tulee yksi pitkä tanko. Molemmissa versioissa on sitten taas yläpäässä se säädettävä osuus joka antaa liikkumavaraa sen 25cm. Yläosassa on siis juurikin kierteellinen osa joka sitten kiristetään paikoilleen muttereiden avulla. (kts retun avattaressa tangon yläpäätä)


Itsellä on ollut kaksiosainen original tanko ja siinä oleva sauma ei haitannut spinnailua saati muutenkaan, mutta olikin sitten kierteet vialliset (joka tuskin lie enää ongelma eikä silloinkaan ollut kaikissa ongelmana). Huonekorkeus oli aikalailla juuri sen 265cm niin sain pystytettyä niukin naukin, mutta oli helppo pystyttää jopa yksin. Jauhemaalatun tangon pinta on ainakin omalla kohdalla ihanan pitävä (vaihdoin x-polen fitpoleen aikoinaan juuri siksi).

Sitten vaihdoin yksiosaiseen kustomoituun spinnaavaan. Tangon korkeutta kustomoitiin niin että tankoa (käytettävää osaa) on nyt paljon enempi edelliseen originaliin verrattuna ja tanko menee tästä vielä korkeampaankin huoneeseen mukavasti Smile ainoa huono puoli oli että tuo olikin sitten hankalampi pystytellä yksin kun täytyy yhdellä kädellä pitää alemmasta mutterista kiinni (jakoavaimella tietty) ja ylhäältä toisella vääntää toista ja koittaa pitää tanko suorana pystyssä (tietty hommaa hankaloittaa itsellä se että on lamppu heti vieressä niin ei voi kunnolla/huoletta vääntää ettei väline kolahda pian lamppuun.. Rolling Eyes). Kahdenhengen voimin ei ole kuitenkaan mitään ongelmia pystyttämisessä ja olisi varmaan helpompi yksinkin pysyttää jos olisi vaikka magneettinen vatupassi tangossa kiinni eikä sitä lamppua tiellä Razz (sitä en kyllä tiedä pysyykö se magneetti jauhemaalatussa?). edit. niin ja yksi hyvä puoli on että tämä tanko tulee kotiin asti toimitettuna Razz

Tankojahan saa molempia originalina (kaksiosainen) ja kustomoitua (yksiosainen) staattisena ja spinnaavana sekä näköjään nykyään myös lisämaksulla eri väreissä.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://kissakala.org
Retu
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
Retu


Viestien lukumäärä : 374
Registration date : 15.07.2011

Jännitettävät Fitpolet Empty
ViestiAihe: Vs: Jännitettävät Fitpolet   Jännitettävät Fitpolet Icon_minitimePe Elo 12, 2011 1:53 pm

Mulla ei itellä ollu vatupassia ollenkaan. Pystytin höllästi ensin ja kattelin ovenkarmien ja nurkkien mukaan että on jokasuunnasta suorassa ja sit ku sain sen oikealle kohalle niin kiristin. Ei siinä aikaakaan menny hirviän kauan ja hyvin on pysyny nämä kaks viikkua mitä on ollu.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://retaraven.blogspot.com/
marih
pole beginner
pole beginner



Viestien lukumäärä : 4
Registration date : 27.05.2011

Jännitettävät Fitpolet Empty
ViestiAihe: Vs: Jännitettävät Fitpolet   Jännitettävät Fitpolet Icon_minitimePe Elo 12, 2011 5:28 pm

Kiitos teille kun selvensitte asiaa Smile !
Takaisin alkuun Siirry alas
Ewy
Superman
Superman
Ewy


Viestien lukumäärä : 965
Ikä : 35
Location : Järvenpää
Registration date : 24.09.2009

Jännitettävät Fitpolet Empty
ViestiAihe: Vs: Jännitettävät Fitpolet   Jännitettävät Fitpolet Icon_minitimePe Elo 12, 2011 9:07 pm

Mä luin ton otsikon, että "jännittävät fitpolet" Laughing
Takaisin alkuun Siirry alas
merqus
Superman
Superman
merqus


Viestien lukumäärä : 535
Ikä : 39
Location : Helsinki
Registration date : 11.06.2008

Jännitettävät Fitpolet Empty
ViestiAihe: Vs: Jännitettävät Fitpolet   Jännitettävät Fitpolet Icon_minitimePe Elo 12, 2011 10:15 pm

Ewy, Luin ihan samaa, mutta ajattelin että oon ihan hiljaa vaan... Laughing
Takaisin alkuun Siirry alas
Hennu/Henriikka
Superman
Superman
Hennu/Henriikka


Viestien lukumäärä : 988
Ikä : 38
Location : Tampere
Registration date : 23.11.2008

Jännitettävät Fitpolet Empty
ViestiAihe: Vs: Jännitettävät Fitpolet   Jännitettävät Fitpolet Icon_minitimeLa Elo 13, 2011 8:12 pm

Niin mäkin XD
Takaisin alkuun Siirry alas
Retu
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
Retu


Viestien lukumäärä : 374
Registration date : 15.07.2011

Jännitettävät Fitpolet Empty
ViestiAihe: Vs: Jännitettävät Fitpolet   Jännitettävät Fitpolet Icon_minitimeLa Elo 13, 2011 9:13 pm

Siis kyllä mua ainaki jännitti ku odotin sitä kotiin saapuvaksi hahahah Laughing
Takaisin alkuun Siirry alas
http://retaraven.blogspot.com/
AnskuN
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only



Viestien lukumäärä : 216
Registration date : 06.03.2012

Jännitettävät Fitpolet Empty
ViestiAihe: Vs: Jännitettävät Fitpolet   Jännitettävät Fitpolet Icon_minitimeTo Toukokuu 24, 2012 11:31 am

Moi! Tällainen kysymys, että onko Fitpole teillä ollut nk. alkuliukas? Mä sain pari viikkoa sitten kesähoitoon kaverin tangon, ja tiedän, että tankoa ei ole kovin paljoa käytetty. Nyt se olisi kovassa käytössä, mutta liukkaus on suuri ongelma. Olen aiemmin treenannut vain kromisella tangolla, ja kuulemani mukaan Fitpolen pidon pitäisi olla parempi, mutta näin ei todellakaan ole.

Tätä mun Fitpolea ei tarvitse lämmittää, vaan pito on parhaimmillaan kylmänä. Lämpimänä alkaa suuret pito-ongelmat, esimerkiksi aysha tuntuu hengenvaaralliselta, kun kädet meinaavat luistaa grippiavusta huolimatta. Koko tangon pinta on vähän ”tahmea” jos vertaa xpoleen. Kuulostaako tämä normaalilta? Tämä tahmeus muuttuu luistoksi heti kun olen lämmitellyt.

Ostin apteekista alkoholia sisältävää puhdistusainetta, ja olen käyttänyt sitä veteen laimennettuna tankoa kuivatessa. Tämä ei ole auttanut ongelmaan. Onko toivoa, että tästä liukkaudesta pääsee eroon, ajan kanssa tai jollakin apukeinolla? Vai olenko kenties ainoa, jonka iho ei yksinkertaisesti sovi jauhemaalatulle tangolle?

Mulla on tosiaan tämä tanko lainassa elokuulle saakka, ja olen kyllä mieltynyt Fitpolen valkoiseen väriin, ja muutenkin se tuntuu hyvältä tuotteelta. Kukaan täällä ei ole valittanut esimerkiksi "banaaniongelmasta" tai ongelmista ruuvien kanssa Fitpolejen suhteen. Nyt pohdiskelen, ostanko elokuussa Fitpole Spinnin vai kromisen xpole xpertin. Onneksi sain mahdollisuuden testata Fitpolea, sillä muuten en olisi tietoinen tästä mahdollisesta pito-ongelmasta. Olen testannut ihan uutta xpoleakin, joka on ollut alkuliukas, mutta treenaaminen onnistui ihan hyvin kun käytti grippiapua.
Takaisin alkuun Siirry alas
babooshka
intermediate spinner
intermediate spinner
babooshka


Viestien lukumäärä : 83
Ikä : 35
Location : Oulu
Registration date : 08.02.2011

Jännitettävät Fitpolet Empty
ViestiAihe: Vs: Jännitettävät Fitpolet   Jännitettävät Fitpolet Icon_minitimeTo Toukokuu 24, 2012 2:01 pm

Hmmm. Mulla ei ole kyllä ollut mainittavia ongelmia fitpolen liukkauden kanssa. Toki loppureeneissä kädet tuntuvat luistavan enemmän, mutta se lähinnä johtuu siitä että kädetkin hikoilee siinä vaiheessa enemmän. Kroppa taas jää tankoon kiinni kuin olisi parastakin kärpäspaperia. En osaa verrata kromisen tuntoon, koska olen aina tankoillut jauhemaalatuilla, mutta oon kyllä ollut omaan fitpoleeni tyytyväinen.
Takaisin alkuun Siirry alas
hiekkis
intermediate spinner
intermediate spinner
hiekkis


Viestien lukumäärä : 62
Ikä : 35
Location : Tampere
Registration date : 26.02.2012

Jännitettävät Fitpolet Empty
ViestiAihe: Vs: Jännitettävät Fitpolet   Jännitettävät Fitpolet Icon_minitimeTo Toukokuu 24, 2012 2:20 pm

Mulla on ollut nyt parisen kuukautta ihan perus staattinen fitpole, eikä kyllä voi sanoa, että liukkauden kanssa olisi ongelmia. Ensimmäisiä kertoja invertoidessa juutuin kyljestä kiinni, enkä päässyt ylös asti Very Happy

Iha ensimmäisillä käyttökerroilla oli sillee liukas, että esimerkiksi ranneistunta ei onnistunu, kun käsi valui koko ajan. Mä putsasin pari kertaa iha pelkällä viinaksella, ni eipä vaivannu moiset enää kauaa.
Takaisin alkuun Siirry alas
Herkkupurkki
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
Herkkupurkki


Viestien lukumäärä : 331
Ikä : 49
Location : Helsinki
Registration date : 13.06.2010

Jännitettävät Fitpolet Empty
ViestiAihe: Vs: Jännitettävät Fitpolet   Jännitettävät Fitpolet Icon_minitimeTo Toukokuu 24, 2012 4:30 pm

Mulla on kans tommonen vanha kaksosanen fitpole ja pito on ollu aina tosi hyvä. Olen ollu tosi tyytyväinen.
Takaisin alkuun Siirry alas
AnskuN
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only



Viestien lukumäärä : 216
Registration date : 06.03.2012

Jännitettävät Fitpolet Empty
ViestiAihe: Vs: Jännitettävät Fitpolet   Jännitettävät Fitpolet Icon_minitimeSu Kesä 10, 2012 11:10 pm

Mulle tämä pito-ongelma jäi täysin mysteeriksi. Ei auttanut kirkas viina tai muukaan puhdistusaine tai grippiavut. Sen sijaan nyt kotiin on saapunut lainatun fitpolen tilalle ikioma krominen xpole, eikä pidossa ole mitään ongelmia. En tiedä, oliko vika sitten vain tässä yhdessä fitpolessa, vai onko mun iho jotenkin poikkeuksellisesti täysin sopimaton tuolle jauhemaalatulle pinnalle.

Pakko sanoa, että kokoamisprojekti oli kyllä sata kertaa hankalampi tuon xpolen kuin fitpolen kanssa, ja fitpolen valkoinen väri miellytti enemmän silmää. Mutta nyt treenaaminen onnistuu kotioloissa, ja spinnymodekin löytyy, joten mun osalta fitpolen testaaminen on tältä erää päättynyt.
Takaisin alkuun Siirry alas
Ish
Superman
Superman



Viestien lukumäärä : 2611
Location : SEINÄJOKI
Registration date : 10.11.2008

Jännitettävät Fitpolet Empty
ViestiAihe: Vs: Jännitettävät Fitpolet   Jännitettävät Fitpolet Icon_minitimeSu Kesä 10, 2012 11:22 pm

Jos sä ostat tietokoneen niin pitäähän sekin oppia kasaamaan Very Happy . Kun lukee ohjeet kunnolla, ja rauhassa kokoaa tangon , niin kyl se siitä suttaantuu. Mut hienoa että tykästyit äxään.
Takaisin alkuun Siirry alas
AnskuN
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only



Viestien lukumäärä : 216
Registration date : 06.03.2012

Jännitettävät Fitpolet Empty
ViestiAihe: Vs: Jännitettävät Fitpolet   Jännitettävät Fitpolet Icon_minitimeSu Kesä 10, 2012 11:29 pm

Fitpolessa kun vaan iskettiin kaksi palaa yhteen, niin se kävi ihan hetkessä. Xpolen kanssa sai kyllä mietiskellä, ja käyttämään avuksi youtube-videota. Mutta tosiaan, nyt kun se on kerran kasattu, niin jatkossa purkaminen ja kasaaminen onnistunee ilman suurempia ongelmia.
Takaisin alkuun Siirry alas
eika
intermediate inverter
intermediate inverter
eika


Viestien lukumäärä : 194
Location : Lahti
Registration date : 07.05.2009

Jännitettävät Fitpolet Empty
ViestiAihe: Vs: Jännitettävät Fitpolet   Jännitettävät Fitpolet Icon_minitimeSu Elo 12, 2012 7:13 pm

Noniin, fitpole on helppo ja kiva ja nopee koota. Paitsi jos se jumittaa niin, ettei keskikierteet mee kiinni asti. Tangon osien väliin jää 6mm, eikä liikahda kiinni päin, vaikka kuinka vääntää. Ennen se on toiminu moitteetta. Otettiin siskolta se alas viikko sitten, kuljetettiin omassa boxissa ja nyt ei mee kiinni. Onko kellään tapahtunu vastaavaa? Mikä vois olla vikana ja mitä seuraavaks kannattais yrittää? Puhdistin ja rasvailin kierteet uudestaan, mut ei mitään vaikutusta. confused
Takaisin alkuun Siirry alas
BLAAAAACK
intermediate inverter
intermediate inverter
BLAAAAACK


Viestien lukumäärä : 182
Ikä : 32
Location : Tampere
Registration date : 13.12.2011

Jännitettävät Fitpolet Empty
ViestiAihe: Vs: Jännitettävät Fitpolet   Jännitettävät Fitpolet Icon_minitimeMa Elo 13, 2012 7:20 pm

Mulla pysy ote Antishopin tangossa kuin unelma, oonko joku erikoistapaus? Krominen on kauhian liukas, tuun sieltä rymisten alas jos hikoilen vähänkään liikaa. Antishopin tangolla pystyin tekemään sellaisia pitoja mitä en ikinä uskonut pystyväni tekemään..

Onko Fitpole pinnaltaan kauhean erilainen kuin AS:n tanko? ajattelin että voisin vaihtaa/hankkia toiseksi tangoksi Fitpolen, mutten yhtään tiedä millainen pinta siinä on scratch Ja jännitettävä tietysti, ruuvia en saa tuohon kattoon hakattua.
Takaisin alkuun Siirry alas
Martta
Superman
Superman
Martta


Viestien lukumäärä : 645
Ikä : 38
Location : Jyväskylä
Registration date : 21.03.2011

Jännitettävät Fitpolet Empty
ViestiAihe: Vs: Jännitettävät Fitpolet   Jännitettävät Fitpolet Icon_minitimeMa Elo 13, 2012 7:40 pm


Mulla on antishopin tanko ja studiolla vastaavat, paras mahdollinen pito mulle. Koulun kevätnäytöksessä oli fitpolen staget ja niillä piti myös tosi hyvin, eli sanoisin että jauhemaalattu mikä jauhemaalattu. Ite ostaisin fitpolen tuon antin tilalle jos rahaa olis.
Takaisin alkuun Siirry alas
shadow87
Superman
Superman
shadow87


Viestien lukumäärä : 739
Ikä : 36
Location : Tornio
Registration date : 03.04.2011

Jännitettävät Fitpolet Empty
ViestiAihe: Vs: Jännitettävät Fitpolet   Jännitettävät Fitpolet Icon_minitimeMa Elo 13, 2012 7:46 pm

mulla oli ennen anti ja nyt fitpole ja minusta fitpole on vielä hieman pitävämpi kuin anti. Suosittelen! Rakastan tuota tolppaa <3
Takaisin alkuun Siirry alas
BLAAAAACK
intermediate inverter
intermediate inverter
BLAAAAACK


Viestien lukumäärä : 182
Ikä : 32
Location : Tampere
Registration date : 13.12.2011

Jännitettävät Fitpolet Empty
ViestiAihe: Vs: Jännitettävät Fitpolet   Jännitettävät Fitpolet Icon_minitimeMa Elo 13, 2012 8:00 pm

Ah, mun on kyllä pakko investoida sit siihen Smile Ei sopinu kromi mulle..

Edit. Otin tuon X-polen alas ja mitään jälkiä ei oo kattoon eikä lattiaan jäänyt (katto roiskerapattu (?!) ja lattia parkettia). Jännitettävä Fitpole on seuraavana hankintalistalla, mietiskelin että eihän siitä vaan jää jälkiä? Surprised Kukaan ei ainakaan ole maininnut Fitpolen jättämistä jäljistä mitään.

Ihan outoa kun on tangon tilalla tyhjää, pakko saada uus tilalle bounce
Takaisin alkuun Siirry alas
Neneth
intermediate inverter
intermediate inverter
Neneth


Viestien lukumäärä : 131
Location : Espoo
Registration date : 03.11.2011

Jännitettävät Fitpolet Empty
ViestiAihe: Vs: Jännitettävät Fitpolet   Jännitettävät Fitpolet Icon_minitimeTo Elo 16, 2012 7:12 am

eika kirjoitti:
Noniin, fitpole on helppo ja kiva ja nopee koota. Paitsi jos se jumittaa niin, ettei keskikierteet mee kiinni asti. Tangon osien väliin jää 6mm, eikä liikahda kiinni päin, vaikka kuinka vääntää. Ennen se on toiminu moitteetta. Otettiin siskolta se alas viikko sitten, kuljetettiin omassa boxissa ja nyt ei mee kiinni. Onko kellään tapahtunu vastaavaa? Mikä vois olla vikana ja mitä seuraavaks kannattais yrittää? Puhdistin ja rasvailin kierteet uudestaan, mut ei mitään vaikutusta. confused

Mulla kävi stagen kanssa tuollain, ei kolmen hengen käsivoimat riittäny vääntään. Ratkasu tais mennä niin, että laitettiin sinnikkäästi öljyä ja pikkuhiljaa hinkkailtiin ees taas ja sit kun se saatiin irti, niin putsailtiin se ilmaantunu metallitöhnä pois. En tiiä oliko pojilla jälkitöissä puutteita, vai mistä se töhnä tuli siihen jumittaan...
Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





Jännitettävät Fitpolet Empty
ViestiAihe: Vs: Jännitettävät Fitpolet   Jännitettävät Fitpolet Icon_minitime

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Jännitettävät Fitpolet
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 2Siirry sivulle : 1, 2  Seuraava
 Similar topics
-

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Spin around the pole :: Välineet-
Siirry: