| FitPole vai Krominen X-Pole? | |
|
+5Ivanka babooshka merqus Nexu piija 9 posters |
Kirjoittaja | Viesti |
---|
piija basic inverter
Viestien lukumäärä : 39 Ikä : 36 Location : Tampere ja ajoittain Oulu Registration date : 15.03.2010
| Aihe: FitPole vai Krominen X-Pole? To Elo 25, 2011 9:51 pm | |
| Auttakaahan päättämätöntä! Laitoin jo kirpputorille ilmoituksen, että ostan jomman kumman kakkostangoksi. Kotona jo siis titaniuminen X-Pole. Kumpi kannattaa hankkia? Krominen olisi liukkaampi, joten puristusvoima kasvaisi, mutta fitpole houkuttelee muuten vaan. Aargh! Entäpä jos joskus osallistuisin kisaan tai showcaseen ja siellä olisikin krominen enkä pystyisi tekemään sillä mitään?! Mitä tankoja noissa tapahtumissa eniten käytetään nykyään? Jos joku sattuu nostamaan peukkua fitpolelle niin olisitko kiltti ja huikkaisit samalla, että kumpi paksuus? Kiitos | |
|
| |
Nexu hangin in pole with one leg only
Viestien lukumäärä : 238 Registration date : 03.04.2011
| Aihe: Vs: FitPole vai Krominen X-Pole? Pe Elo 26, 2011 3:07 pm | |
| Minulla Fitpole ja huono puoli siinä, että saa koko ajan olla kuivaamassa... Muuttuu liukkaaksi äkkiä, ainakin minulla Muuten hyvä ja nätti tanko (; edit/ Valitettavasti paksuutta en muista, mutta luulisin, että valitsin sen kapeamman mallin, oisko 42mm? | |
|
| |
merqus Superman
Viestien lukumäärä : 535 Ikä : 39 Location : Helsinki Registration date : 11.06.2008
| Aihe: Vs: FitPole vai Krominen X-Pole? Pe Elo 26, 2011 3:33 pm | |
| Jos mielii esiintymään niin on käsittääkseni helpompaa siirtyä paksummalta kapeammalle tangolle kuin toisinpäin. Jos nyt ei muisti ole päässyt aivan täysin rappioitumaan niin Pole arteissa esim. käytetään 50mm tankoja, koska noissa korkeuksissa ei ole kapeampia enää turvallista käyttää. Stagetkin taitavat olla samaa paksuusluokkaa.
Eli jos esiintymään mielit niin kannattaa suosia paksumpaa tankoa, noin muuten kapeammasta saa paremman otteen ja kaikki käsien varassa tehtävät liikkeet helpottuvat. Tosin jalkataipeisiin jäävät liikkeet taisivat sitten olla astetta kivuliaampia useimmiten... | |
|
| |
piija basic inverter
Viestien lukumäärä : 39 Ikä : 36 Location : Tampere ja ajoittain Oulu Registration date : 15.03.2010
| Aihe: Vs: FitPole vai Krominen X-Pole? Pe Elo 26, 2011 6:48 pm | |
| nexu! hikoaako sun kädet muillakin tangoilla kovasti? vai mistä johtuu toi et tulee nopeesti liukkaaksi? merqus, kiitos vinkistä. Pelkäsinki tota että sanoisit 50mm mutta kyllä silläki sit oppis tekemään. Tosin oliskohan mitään ideaa hankkia se 48mm fitpole... Nyt meni kyllä vaikeeksi! Jostain syystä karsastan 50mm kromitankoa, mutta olisko se sit _järkevämpi_ jatkon kannalta. Huoh. | |
|
| |
babooshka intermediate spinner
Viestien lukumäärä : 83 Ikä : 35 Location : Oulu Registration date : 08.02.2011
| Aihe: Vs: FitPole vai Krominen X-Pole? Pe Elo 26, 2011 7:06 pm | |
| Mulla on fitpole eikä kertaakaan ole ollut ongelmia liukkauden kanssa. Itseasiassa pito on aivan loistava!
Jos sulla on jo yksi X-pole niin samahan se ois sitten testata toistakin mallia : ) | |
|
| |
Ivanka hangin in pole with one leg only
Viestien lukumäärä : 221 Location : Helsinki Registration date : 17.08.2010
| Aihe: Vs: FitPole vai Krominen X-Pole? Pe Elo 26, 2011 9:08 pm | |
| Onko Nexu kokeillut koskaan kromitankoa? Sitä jos jotain saa olla koko ajan kuivaamassa. Mulla ei ole koskaan ollut yhtä pahoja pito-ongelmia Fitpolen kuin kromin kanssa. Mutta kuten jo moneen kertaan todettua, ihot ovat erilaisia.
Mutta alkuperäiseen piijan kysymykseen - jos aiot esiintymään, niin silloin sinulla ei tosiaan oikein ole muuta vaihtoehtoa kuin hankkia krominen 50 mm X-pole. Muuten Fitpole on kyllä kaikin puolin mukavampi tanko, ei kovin helposti äkkiliukastu, toimii lämmittelemättäkin hyvin (kromia saa spinneillä lämmitellä tovin ennen kuin pystyy mitään kiipeilyjä tekemään) eikä pureudu ihoon yhtä inhasti kuin kromi. | |
|
| |
Mortianna Superman
Viestien lukumäärä : 1498 Ikä : 35 Location : Hellsinki Registration date : 28.07.2009
| Aihe: Vs: FitPole vai Krominen X-Pole? La Elo 27, 2011 11:55 am | |
| Mulla taas toi jauhemaalattu nimenomaan pureutuu... Tai siis oon muutaman kerran saanu ihon vereslihalle, kun oon liukunut siitä. | |
|
| |
piija basic inverter
| Aihe: Vs: FitPole vai Krominen X-Pole? Su Elo 28, 2011 4:32 pm | |
| no jopas on erilaisia ihoja ja ihmisiä! Nyt täytyy vielä miettiä pääseekö yli 50mm kromi -inhotuksesta vai ei. Se olis sitte varmaan sellanen tanko, jolla reenais sitte kun on pakko (kisavalmistelut yms.) ja fitpole ehkä enemmän nautinnollista muuten vaan -treenausta varten. Eiks jossaki tapahtumissa oo ollu nyt noita fitpolejaki? | |
|
| |
merqus Superman
Viestien lukumäärä : 535 Ikä : 39 Location : Helsinki Registration date : 11.06.2008
| Aihe: Vs: FitPole vai Krominen X-Pole? Su Elo 28, 2011 7:24 pm | |
| SM-kisat kisattiin fitpolella | |
|
| |
Iina Superman
Viestien lukumäärä : 2793 Ikä : 40 Location : Tampere Registration date : 05.12.2007
| Aihe: Vs: FitPole vai Krominen X-Pole? Ma Elo 29, 2011 9:19 am | |
| Ei ollu fitpole mutta muuten vastaava jauhemaalattu tanko... | |
|
| |
merqus Superman
| Aihe: Vs: FitPole vai Krominen X-Pole? Ma Elo 29, 2011 2:51 pm | |
| Ahh, mä käsitän fitpoleiksi kaikki ahlsportin tangot x) Sieltä tuo käsittääkseni oli kuitenki hankittu | |
|
| |
Hennu/Henriikka Superman
Viestien lukumäärä : 988 Ikä : 38 Location : Tampere Registration date : 23.11.2008
| Aihe: Vs: FitPole vai Krominen X-Pole? Ma Elo 29, 2011 4:11 pm | |
| Mutta se ei ollut Ahlsportin valmistamakaan kuulemma.. | |
|
| |
piija basic inverter
| Aihe: Vs: FitPole vai Krominen X-Pole? Ma Elo 29, 2011 6:52 pm | |
| mutta se oli kuitenki 50mm tai no paksumpi kumminki? | |
|
| |
merqus Superman
| Aihe: Vs: FitPole vai Krominen X-Pole? Ma Elo 29, 2011 7:57 pm | |
| Ai ei? Aika ylläri Kuvittelin, että ois ollu kun sponssasivat(?) palkintojakin tuonne. Nohh, kaikkea sitä oppii ku vanhaks elää. | |
|
| |
Nexu hangin in pole with one leg only
Viestien lukumäärä : 238 Registration date : 03.04.2011
| Aihe: Vs: FitPole vai Krominen X-Pole? Su Syys 04, 2011 8:34 pm | |
| - piija kirjoitti:
- nexu! hikoaako sun kädet muillakin tangoilla kovasti? vai mistä johtuu toi et tulee nopeesti liukkaaksi?
merqus, kiitos vinkistä. Pelkäsinki tota että sanoisit 50mm mutta kyllä silläki sit oppis tekemään. Tosin oliskohan mitään ideaa hankkia se 48mm fitpole... Nyt meni kyllä vaikeeksi! Jostain syystä karsastan 50mm kromitankoa, mutta olisko se sit _järkevämpi_ jatkon kannalta. Huoh. En ole kokeillut muita tankoja Ja enpä osaa sanoa miksi tulee liukkaaksi Mutta täytyy sanoa, ettei ole kiva, kun ei voi tehdä mtn tanssillista sarjaa, kun jo alkuspinnien jälkeen temput tangolla ei luonaa :/ Mutta kaikin puolin muuten Fitpole on kerrassaan mainio Jos se riippuu ihosta, mä vihaan ihoani | |
|
| |
tasuni Superman
Viestien lukumäärä : 1994 Ikä : 51 Location : Helsinki Registration date : 07.12.2007
| Aihe: Vs: FitPole vai Krominen X-Pole? Ma Syys 05, 2011 2:44 pm | |
| Ihot on todellakin tosi erilaisia, mutta jos tekis gallupin, mun käsitys on että suurin osa sanois että jauhemaalatuissa on parempi pito varsinkin kylmänä. Pole Artissa on aina tarkoitus käyttää 45-millisiä metallitankoja, mutta Kaisiksessa ainoa vaihtoehto on ollut 50 mm koska siinä korkeudessa 45 mm perus-X ei ole ihan turvallinen. Tukholmassa tangot oli 20 cm matalammat ja siellä uskallettiin käyttää 45 milliä. Tällä hetkellä mun kuistilla makaa kolmimetrinen paketti joka saapui juuri Lontoosta, ja se sisältää tämän vuoden Pole Artin tangot . Pitäis olla kaksinkertainen putken paksuus ja 45 mm läpimitta, mutta uskon kun näen, sen verran haastavaa oli saada X-polelta ylipäänsä mitään toimitusta aikaan. Aloitin neuvottelut 10 kk sitten... . Oon ihan varma että jatkopalat + ylä- ja alakiinnikkeet on vielä matkalla sitä paitsi. Niin että jos ikinä tulee Suomeen sellainen tankotoimittaja jolta saa kromisia 45-millisiä tukevia tankoja jotka myös pyörii, niin täällä ilmoittautuu ensimmäinen ostaja! Jauhemaalattuja en halua käyttää Pole Artissa kun kromi on kuitenkin se jolla maailmalla eniten treenataan, ja minusta se on paljon kauniimpikin . | |
|
| |
Sponsored content
| Aihe: Vs: FitPole vai Krominen X-Pole? | |
| |
|
| |
| FitPole vai Krominen X-Pole? | |
|