Spin around the pole
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Spin around the pole

Suomalainen forum kaikille tankotanssin ystäville. (Päästäksesi lukemaan ja kirjoittamaan kaikille aihealueille sinun on rekisteröitävä käyttäjätunnus itsellesi.)
 
PääsivuPääsivu  Harrastuspaikat  Latest imagesLatest images  HakuHaku  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään  

 

 Mustelmat

Siirry alas 
+23
vilionkka
Soila
tankomau
Nina
Foxmagon
sluippa
Mortianna
wilmiina
vesi
Cherrie
Hennu/Henriikka
Miia
Henna.C
Ewy
merqus
-Hanna-
Iiris
Dahlia D.
nekuliini
Kat Da
Iina
AdminSusie
Adelle
27 posters
Siirry sivulle : 1, 2, 3  Seuraava
KirjoittajaViesti
Adelle
basic spinner
basic spinner
Adelle


Viestien lukumäärä : 23
Location : Helsinki/London/Dallas
Registration date : 07.12.2007

Mustelmat Empty
ViestiAihe: Mustelmat   Mustelmat Icon_minitimePe Joulu 07, 2007 12:50 pm

Mun mustelmat aiheuttaa tosi paljon ongelmia harrstuksen kannalta. Kun kerran olen tangolla n. tunnin verran niin on pakko pidettävä taukoa vähintään 3 päivää, mustelmakohdat on niin kipeitä. Olen saanut tietooni että arnikki (Arnica Montana) ja rauta auttaisi tähän. Mutta suomessa on niin huonot valikoimat....
A. Vogelilta löytyy arnikki geeli jota tulisi laittaa mustelmille useita kertoja päivän aikana. Ja rautatabletteja saa apteekista. Aloin juuri käyttämään näitä joten tarkkailen vielä tuloksia. Onko kenelläkään mitään muita konsteja tai kokemusta noista?
Olen myös kuullut että jenkeistä saa arnikki pillereitä ja teetä jotka ovat luontaistuotteita ja todella tehokkaita, mutta en ole löytänyt niitä suomesta.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.myspace.com/adellefromhell
AdminSusie
Admin
Admin
AdminSusie


Viestien lukumäärä : 341
Ikä : 45
Location : Salo
Registration date : 05.12.2007

Mustelmat Empty
ViestiAihe: Vs: Mustelmat   Mustelmat Icon_minitimePe Joulu 07, 2007 1:09 pm

Homeopaattisena valmisteena Arnikaa pitäisi saada suomesta. Tai on ainakin saanut. Eikös aikas moni apteekki nykyään jo myy homeopaattisia valmisteita. Tai sitten vierailu homeopaattille, kerrot ropleeman ja homeopaatti toivottavasti kertoo ratkaisun.

auttaiskohan hammastahna clown , mä muistan teinivuosilta vanhan pirkkaniksin että fritsut katoaa nopeammin ko niiden päälle laitta hammastahnaa Smile


mun tähän mennessä omituisin ja kivuiliain mustema on ensimmäisestä kiipeämisestä kokonaan mustunut jalkapöytä. kengät tuntui ikävältä kävellessä pari päivää.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://spinaround.niceboard.net
Adelle
basic spinner
basic spinner
Adelle


Viestien lukumäärä : 23
Location : Helsinki/London/Dallas
Registration date : 07.12.2007

Mustelmat Empty
ViestiAihe: Vs: Mustelmat   Mustelmat Icon_minitimePe Joulu 07, 2007 1:15 pm

Olen katsellut noita homeopaattisia valmisteita mutta pitäsi löytää sellainen jossa ei ole oljyä tai rasvaista voidetta. Ihan imeytymisen ja tangon käytön turvallisuuden kannalta. Geeli taitaa olla paras vaihtoehto jaloille siinä mielessä, ei jää kintut liian rasvaseks kun sitä pitäisi laittaa monta kertaa päivässä. Jatkan metsästämistä...

Hammastahnaa Question Auttoiko fritsuihin? Laughing
Epäilen että auttaisi kivuliaisiin mustelmiin mutta voihan sitä kokeilla. Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.myspace.com/adellefromhell
AdminSusie
Admin
Admin
AdminSusie


Viestien lukumäärä : 341
Ikä : 45
Location : Salo
Registration date : 05.12.2007

Mustelmat Empty
ViestiAihe: Vs: Mustelmat   Mustelmat Icon_minitimePe Joulu 07, 2007 1:28 pm

Arinikaa pitäisi olla homeopaattisen aihan sellaista sisäisesti käytettävää. Sen kuulemma edesauttaa paranemista.

Legendan mukaan hammastahna toimii, mie en ole koskaan kokeillut lol!
Takaisin alkuun Siirry alas
http://spinaround.niceboard.net
Adelle
basic spinner
basic spinner
Adelle


Viestien lukumäärä : 23
Location : Helsinki/London/Dallas
Registration date : 07.12.2007

Mustelmat Empty
ViestiAihe: Vs: Mustelmat   Mustelmat Icon_minitimePe Joulu 07, 2007 2:39 pm

Ahaa sisäisesti, nyt olen valaistunut Idea
Pitää kokeilla jossain vaiheessa Very Happy
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.myspace.com/adellefromhell
Iina
Superman
Superman
Iina


Viestien lukumäärä : 2793
Ikä : 40
Location : Tampere
Registration date : 05.12.2007

Mustelmat Empty
ViestiAihe: Vs: Mustelmat   Mustelmat Icon_minitimePe Joulu 07, 2007 4:30 pm

Arnikkia voi nauttia sisäisesti tai laittaa voiteena mustelmien päälle. Mulla on Hong Kongista (tavaratalosta, ei ulkomailta) ostettua saksalaista arnikkivoidetta, tuoksuu vähän mehiläisvahalle ja on tosi miellyttävä laittaa iholle, vähentää turvotusta ja kipua ja saa mustelmat katoamaan nopeammin.

Lisäksi apteekista saa Hirudoid Fortea, jota voi myös käyttää ruhjeiden hoitoon. Sitä geeliä laitetaan sentti tai kaks ruhjeen päälle ja hierotaan ihoon. Sitä saa myös voiteena. Haisee pahalta ja ei yhtä miellyttävä käyttää kuin arnikkivoide, mutta tehokasta.


Viimeinen muokkaaja, pvm Pe Joulu 21, 2007 11:30 am, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.tankotanssi.fi
Kat Da
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
Kat Da


Viestien lukumäärä : 392
Ikä : 41
Location : Tampere
Registration date : 21.12.2007

Mustelmat Empty
ViestiAihe: Vs: Mustelmat   Mustelmat Icon_minitimePe Joulu 21, 2007 12:44 am

Hirudoidin lisäksi samankaltainen trombosol.
Takaisin alkuun Siirry alas
nekuliini
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
nekuliini


Viestien lukumäärä : 364
Ikä : 43
Location : Siikajoki
Registration date : 21.12.2007

Mustelmat Empty
ViestiAihe: Vs: Mustelmat   Mustelmat Icon_minitimeMa Tammi 21, 2008 9:59 pm

Minulla on koivissa, molemmissa, melkoiset mustelmat parina viime päivänä vedetyistä knee hold harkoista. Toisessa hauiksessa on myös komea mustelma. En keksi muuta, mistä se olisi voinut tulla kuin siitä, että pari päivää sitten tein erilaisia flagkokeiluja, eri suunnista ja ylhäällä tangolla ja varioin parikymmentä kertaa erilaisia flageja. Sitten kun se on vielä tuo oikea käsi, ettei se oikein muusta ole voinut tulla. Mulla onneksi laskee mustelmat alle viikon sisään ja pienimmät katoaa parissa päivässäkin.
Takaisin alkuun Siirry alas
Dahlia D.
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
Dahlia D.


Viestien lukumäärä : 250
Ikä : 32
Location : Jyväskylä
Registration date : 02.10.2009

Mustelmat Empty
ViestiAihe: Vs: Mustelmat   Mustelmat Icon_minitimeSu Loka 18, 2009 11:12 pm

muutaman päivän supertreenien jälkeen oon spotannut itsestäni 26 mustelmaa. pienen pieniä lontteja reisissä, ihan sisäreisissä sitten on istuntamustelmat, säärissä pitkulaiset crucifix-läntit, polvissa palovammoja lattiaan nirhaamisesta kolmin kappalein ja miljoona mustelmaa niiden ympärillä. tisseissä, kantapäissä ja käsivarsissakin jopa! ihme kolina käynyt huomaamatta :---D
Takaisin alkuun Siirry alas
http://irc-galleria.net/view.php?nick=Schitzophrenia
Iiris
intermediate spinner
intermediate spinner
Iiris


Viestien lukumäärä : 80
Location : Helsinki
Registration date : 20.05.2009

Mustelmat Empty
ViestiAihe: Vs: Mustelmat   Mustelmat Icon_minitimeSu Loka 18, 2009 11:41 pm

Mustelmia on joo ollut vaikka missä Razz ja ehkä raivostuttavin oli just vasemman lonkan yläpuolelle ilmainvertin harjoittelusta tullut...

Mulla ei ainakaan hirudoid forte toiminut kovin hyvin, nopeutti mustelmien paranemista aika vähän. Mutta ehkä se oon vaan minä!
Takaisin alkuun Siirry alas
-Hanna-
Superman
Superman
-Hanna-


Viestien lukumäärä : 947
Ikä : 42
Location : Helsinki
Registration date : 15.02.2008

Mustelmat Empty
ViestiAihe: Vs: Mustelmat   Mustelmat Icon_minitimeMa Loka 19, 2009 8:30 am

En ole ikinä "hoitanut" mustelmia millään mutta huomannut että niidenkin ilmaantuminen vähenee kun tangolla vietetty aika lisääntyy! Smile Eli jotenkin iho alkaa pikkuhiljaa tottua ettei ihan niin pienestä säikähdä... Wink Sitten mustelmia tulee uusien temppujen myötä taas sellaisiin kohtiin, joilla ei ennen ole tarvinnut paljon pitoa harjoitella, kunnes iho taas tottuu. Tai näin ainakin mulla.
Takaisin alkuun Siirry alas
merqus
Superman
Superman
merqus


Viestien lukumäärä : 535
Ikä : 39
Location : Helsinki
Registration date : 11.06.2008

Mustelmat Empty
ViestiAihe: Vs: Mustelmat   Mustelmat Icon_minitimeMa Loka 19, 2009 9:00 am

Osittain tuo mustelmien väheneminen on varmasti tekniikan paranemisesta kiinni. Kun oppii tekemään liikkeet oikein niin se ylimääräinen tankoon kolhiutuminen vähenee eikä sitten niitä mustelmiakaan tule ihan niin paljoa Wink
Takaisin alkuun Siirry alas
Ewy
Superman
Superman
Ewy


Viestien lukumäärä : 965
Ikä : 35
Location : Järvenpää
Registration date : 24.09.2009

Mustelmat Empty
ViestiAihe: Vs: Mustelmat   Mustelmat Icon_minitimeMa Loka 19, 2009 9:27 am

Mun poikaystävä osti kerran jotain mustelmanpoistovoidetta(en muista yhtään nimeä, mutta farmaseutti-kaveri oli suositellut) ja kokeilin sitä johonkin mun mustelmaan. Mun iho oli aivan tulipunainen ja kipeä ja kuumottava sen jälkeen kohdalta, johon voidetta oli laitettu. Ilmeisesti sen kuuluukin lisätä verenkiertoa, mutta jostain syystä mulla reaktio oli äärimmäisen voimakas ja mietin jo, että pitääkö tässä lääkäriin lähteä No
Takaisin alkuun Siirry alas
Iina
Superman
Superman
Iina


Viestien lukumäärä : 2793
Ikä : 40
Location : Tampere
Registration date : 05.12.2007

Mustelmat Empty
ViestiAihe: Vs: Mustelmat   Mustelmat Icon_minitimeMa Loka 19, 2009 9:42 am

merqus kirjoitti:
Osittain tuo mustelmien väheneminen on varmasti tekniikan paranemisesta kiinni. Kun oppii tekemään liikkeet oikein niin se ylimääräinen tankoon kolhiutuminen vähenee eikä sitten niitä mustelmiakaan tule ihan niin paljoa Wink

Se on ihan nimenomaan tästä kiinni... Kun kolhut vähenee ja esim. takanojissa oppii ottamaan sellaisen otteen ja asennon, ettei iho ja lihakset enää runnoudu koko kehon voimalla tangon ja luun väliin, niin mustelmat lakkaa tulemasta. Sitten uusista liikkeistä saa aina uusia mustelmia, tai pienen tauon jälkeen tai väsyneenä saattaa mustelmia taas tulla kun ei tanko ihan mene kohdalleen.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.tankotanssi.fi
-Hanna-
Superman
Superman
-Hanna-


Viestien lukumäärä : 947
Ikä : 42
Location : Helsinki
Registration date : 15.02.2008

Mustelmat Empty
ViestiAihe: Vs: Mustelmat   Mustelmat Icon_minitimeMa Loka 19, 2009 10:01 am

merqus kirjoitti:
Osittain tuo mustelmien väheneminen on varmasti tekniikan paranemisesta kiinni. Kun oppii tekemään liikkeet oikein niin se ylimääräinen tankoon kolhiutuminen vähenee eikä sitten niitä mustelmiakaan tule ihan niin paljoa Wink

Aivan, uskon että molemmat em. tekijät vaikuttaa yhtälailla siihen ettei mustelmia enää synny samalla tavalla kuin tankoilun alkumetreillä!
Takaisin alkuun Siirry alas
Henna.C
Superman
Superman
Henna.C


Viestien lukumäärä : 889
Ikä : 37
Location : Oulu
Registration date : 09.01.2009

Mustelmat Empty
ViestiAihe: Vs: Mustelmat   Mustelmat Icon_minitimeMa Loka 19, 2009 12:20 pm

Ewy kirjoitti:
Mun iho oli aivan tulipunainen ja kipeä ja kuumottava sen jälkeen kohdalta, johon voidetta oli laitettu. Ilmeisesti sen kuuluukin lisätä verenkiertoa, mutta jostain syystä mulla reaktio oli äärimmäisen voimakas ja mietin jo, että pitääkö tässä lääkäriin lähteä No

Uskon että kyseessä oli Trombosol. Mulla ko. voide aiheutti ihan saman, eli alue oli punainen kuin mikä ja sitä kuumottikin. Kuulin kyllä jostain, että se olisi ihan normaalia. Merkki vain siitä, että aine on alkanut vaikuttaa..
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.henna-c.blogspot.com
Miia
Superman
Superman
Miia


Viestien lukumäärä : 1145
Ikä : 36
Location : Lahti
Registration date : 07.12.2007

Mustelmat Empty
ViestiAihe: Vs: Mustelmat   Mustelmat Icon_minitimeMa Loka 19, 2009 12:40 pm

Se on ihan normaalia, kerrotaan pakkausselosteessa..
Takaisin alkuun Siirry alas
http://mypartnerincrime-pole.blogspot.com/
Henna.C
Superman
Superman
Henna.C


Viestien lukumäärä : 889
Ikä : 37
Location : Oulu
Registration date : 09.01.2009

Mustelmat Empty
ViestiAihe: Vs: Mustelmat   Mustelmat Icon_minitimeMa Loka 19, 2009 12:45 pm

^ Niin.. voi olla että olen itsekin lukenut siitä ja muistelinkin että jostain olen kyllä kuullut Very Happy (eli itseltäni)
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.henna-c.blogspot.com
Hennu/Henriikka
Superman
Superman
Hennu/Henriikka


Viestien lukumäärä : 988
Ikä : 38
Location : Tampere
Registration date : 23.11.2008

Mustelmat Empty
ViestiAihe: Vs: Mustelmat   Mustelmat Icon_minitimeMa Loka 19, 2009 12:54 pm

Viime kesänä treenailin kovasti temppua, jossa ensin mennään olkanousuun ja siitä laitetaan toinen polvitaive tangolle eli tavallaan kaksosen kautta noustaan puolipolvipitoon (vai mikäköhän sen nimi on Smile Mutta siis kuitenkin temppu jossa polvitaive joutuu koville. No siitähän kehitty sellanen kämmenen kokoinen mustelma polvitaipeen ja sisäreiden kohdille. Oli kipeä ja turvonnut ja lihas sen alla tuntui kovalta. No sitten tuli tietty "fritsut" kaulalle siitä olkanousuosuudesta. Mutta oli kyllä pahat nuo mustelmat ja pelkäsin etteivät parane kunnolla lainkaan. Mutta lähtihän ne siitä viimein Smile Vieläkin kyllä jos paljon tota teen niin herkästi noi politaipeet vähän tummuu. Mulla on ehkä turhan korkea toi kipukynnys kun siinä tehdessä en huomaa että liiemmin sattuis..
Takaisin alkuun Siirry alas
Ewy
Superman
Superman
Ewy


Viestien lukumäärä : 965
Ikä : 35
Location : Järvenpää
Registration date : 24.09.2009

Mustelmat Empty
ViestiAihe: Vs: Mustelmat   Mustelmat Icon_minitimeMa Loka 19, 2009 2:10 pm

Hyenna kirjoitti:
Ewy kirjoitti:
Mun iho oli aivan tulipunainen ja kipeä ja kuumottava sen jälkeen kohdalta, johon voidetta oli laitettu. Ilmeisesti sen kuuluukin lisätä verenkiertoa, mutta jostain syystä mulla reaktio oli äärimmäisen voimakas ja mietin jo, että pitääkö tässä lääkäriin lähteä No

Uskon että kyseessä oli Trombosol. Mulla ko. voide aiheutti ihan saman, eli alue oli punainen kuin mikä ja sitä kuumottikin. Kuulin kyllä jostain, että se olisi ihan normaalia. Merkki vain siitä, että aine on alkanut vaikuttaa..

Mun iho oli tosiaan kirkkaan punainen ja pirun kipeä, tätä kesti pari päivää Suspect En tiedä, olisinko sitten ollut vähän allerginen sille aineelle tai jotain. Poikaystävällä myös punoitti jne. mutta normaalissa mitoissa, kohta ei ollut kipeä ja punoitus hävisi about puolessa päivässä.
Takaisin alkuun Siirry alas
Cherrie
Superman
Superman
Cherrie


Viestien lukumäärä : 770
Ikä : 36
Registration date : 27.04.2008

Mustelmat Empty
ViestiAihe: Vs: Mustelmat   Mustelmat Icon_minitimeMa Loka 19, 2009 4:12 pm

Mullakin tuli/tulee nimenomaan polvitaipeisiin kohdistuvissa liikkeissä ja varsinkin sitä sivupyörähdystä (?) joskus harjoitellessa mun polvitaive oli ihan sinipunainen. Järkyttävän näköinen ja kipee, mutta eipä niitä sen koomin sitten tullut. Ja tuntui just sellaselta kovalta ja turvonneelta, varmaan verisuonet räjähdelly siihen malliin siellä ihon alla. Very Happy
Takaisin alkuun Siirry alas
Dahlia D.
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
Dahlia D.


Viestien lukumäärä : 250
Ikä : 32
Location : Jyväskylä
Registration date : 02.10.2009

Mustelmat Empty
ViestiAihe: Vs: Mustelmat   Mustelmat Icon_minitimeMa Loka 19, 2009 5:27 pm

havaitsin, että miulla kippein kohta on nyt ehdottomasti jalkapöytä, siihen tuli nirhauma höystettynä mustelmin eilen touhutessa. aamusella huomasin damagen, hyvä että ees kenkiä saa jalkaan :--D tännään mennään ihan venytellen, tankotreeni saa olla pannassa tämän päivän kun kolottaa...
Takaisin alkuun Siirry alas
http://irc-galleria.net/view.php?nick=Schitzophrenia
vesi
intermediate inverter
intermediate inverter



Viestien lukumäärä : 115
Ikä : 36
Location : Helsinki
Registration date : 26.03.2009

Mustelmat Empty
ViestiAihe: Vs: Mustelmat   Mustelmat Icon_minitimeMa Loka 19, 2009 6:18 pm

Mä kans runnon säännöllisesti noi jalkapöydät. Oon päätelly, että puristan liikaa nilkoista ja liian vähän reisistä ja se on muuten tosi kettumaista kun ei saa kenkiä jalkaan!
Takaisin alkuun Siirry alas
http://tanssikissa.livejournal.com/
Iina
Superman
Superman
Iina


Viestien lukumäärä : 2793
Ikä : 40
Location : Tampere
Registration date : 05.12.2007

Mustelmat Empty
ViestiAihe: Vs: Mustelmat   Mustelmat Icon_minitimeMa Loka 19, 2009 7:57 pm

Kiivetessä kannattaa katsoa, että suurin osa pidosta on teillä POLVIEN välissä, ei nilkkojen välissä. Eli mieluummin tanko vähän jopa pohkeen etupuolella ja ihan polven sisäsyrjällä kuin nilkka kiinni tangossa ja tanko ylhäältä reiden puolelta. Niin ei tule jalkapöytään niin pahoja mustelmia. Jos yleensä tanssii nahkatossuissa tai paljain jaloin kannattaa kokeilla joskus sukat jalassa tai säärystin nilkan ja jalkapöydän päällä - jos tuntuu että pito katoaa kokonaan, on se pito väärässä paikassa.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.tankotanssi.fi
Dahlia D.
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
Dahlia D.


Viestien lukumäärä : 250
Ikä : 32
Location : Jyväskylä
Registration date : 02.10.2009

Mustelmat Empty
ViestiAihe: Vs: Mustelmat   Mustelmat Icon_minitimeTi Loka 20, 2009 12:21 pm

Mä jotenkin riipaisin mun jalkapöydän tankoon tehdessäni käsilläseisontaa. En tiedä yhtään, miten tää on mahdollista mutta tossa on ihan saatanan äkäinen rupi... Aijai Mad
Takaisin alkuun Siirry alas
http://irc-galleria.net/view.php?nick=Schitzophrenia
Sponsored content





Mustelmat Empty
ViestiAihe: Vs: Mustelmat   Mustelmat Icon_minitime

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Mustelmat
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 3Siirry sivulle : 1, 2, 3  Seuraava

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Spin around the pole :: Yleistä keskustelua Pole Dance asioista-
Siirry: