| Urheiluvammat | |
|
+118laurus Cristine16 ollu nita OonaK hiekkis Malin W_devil hheidii minorvok mujuvaa iitaliina Paprika eika Tazze BLAAAAACK Neneth Polecat zayah AnskuN SaMaJA marraskuu Päivi lilith84 yonski Caralee Tiiku Tiu Nexu iku69 Mortianna hpl erika Retu sonkos Manares Vekexxx Nepu Pandakarhu shadow87 maya.s Elegia Martta Goldie Herkkupurkki Unya annakatariina jolla SusannaR Nahkis pineapple Jenni H Ivanka salama Farang liisan neitinopsa nasu Inila Nina Ewy Lotta. Jutta Johanna Marie Eeva angela karti LaraK Em Kay Hiirenvirna Zahrain piija tiko Olgimax FemmeFatale Hennu/Henriikka downthepole Maris^ hemuliini Razz Dahlia D. maimiau Iiris wilmiina Jenni Sonja tankomau sluippa Ish christina vesi Foxmagon papaija Henna.C Kati Samira merqus celya pikkukissa Carnivora Lissuwursti kajakki Cherrie annukka Ashta JonnaK miukattus -Hanna- Kirsi Miia Sanni nekuliini Kat Da Nanna H. AdminSusie tasuni Iina 122 posters |
|
Kirjoittaja | Viesti |
---|
Malin intermediate spinner
Viestien lukumäärä : 95 Ikä : 33 Location : Kirkkonummi Registration date : 04.03.2012
| Aihe: Vs: Urheiluvammat La Elo 11, 2012 4:18 pm | |
| Hei osaisko joku vähän neuvoa! Mulla on nyt reilun viikon verran ollu semmosta kipua/särkyä kyynärvarsissa. Ensin oli vaan oikeassa kädessä sillon tällön pientä kipua, mut nyt sitä on molemmissa. Tuntuu erityisesti sillon jos jotain puristaa oikein kovaa, tai nostaa painavia tavaroita, tai tankoilee. Kipu levittyy koko kyynärvarrelle, pikkurillistä alaspäin sitä isoa luuta pitkin. Oon yrittäny pitää pidemmpää treenitaukoa, mut kipu tulee heti takas hetken treenailun jälkeen. Mikä mahtaa olla vikana. Rasiturvamma vai joku muu? Ja minkälaisella lääkärillä kannattaa käydä? Osaako ihan perus terveyskeskus lääkärit nauvoa vai tarviiko varata ajan jollekkin erikoislääkärille? | |
|
| |
hiekkis intermediate spinner
Viestien lukumäärä : 62 Ikä : 35 Location : Tampere Registration date : 26.02.2012
| Aihe: Vs: Urheiluvammat La Elo 11, 2012 6:19 pm | |
| Mulle ei tuu mitään muuta mieleen, ku tenniskyynärpäät. Mun fysioterapeutti varotti, että mun kipuilevat ranteet voi kroonistua ja sitte levitä tenniskyynärpääksi kanssa.
Mutta en tiiä, sanokaa viisaammat | |
|
| |
iku69 Superman
Viestien lukumäärä : 845 Location : Tornio Registration date : 27.01.2011
| Aihe: Vs: Urheiluvammat Su Elo 12, 2012 11:45 am | |
| Hei, en tiiä kyllä miäkään mut jos joku paikka ehtii tulehtua. Hoitona kylägeeli tai kylmäpakkaus parin tunnin välein. Ehdoton reeni kikielto ja kannattee mennä lääkäriin. Buranaa 3 krt päivässä tulehdusta poistamaan säännöllisesti ei silloin tällöin. Tulehtunut hoitamattomana esim. kyynerpää,tulehdus leviää helposti ja pahenee !! Siis voi levitä toiseen käteen niskoihin ym... nyt ollu tauolla viikon, vaikeaahan se on mut kyllä tästä sit mukavampi jatkaa ku hoitaa ittensä ensin. Koko elämä aikaa oppia uutta malttia kaikille!!! Vaikeintahan on tiedostaa milloin se tauko pitää pitää. Ite oon joutunut nuita käsiä rasittaan, jotta saan selän kuntoon. Vaikea valita, lopettaako selän venytykset jottei kädet kipeydy. Nyt selkä hyvänä ja kohta kädetkin kunnossa | |
|
| |
Foxmagon Superman
Viestien lukumäärä : 539 Ikä : 39 Location : Helsinki Registration date : 07.01.2009
| Aihe: Vs: Urheiluvammat Su Elo 12, 2012 1:47 pm | |
| Pääsin vahingossa viikonloppuna erään ihmeparantajan käsittelyyn (ei nyt oikeasti, tietää vain hyvin anatomiat ja akupisteet ja muut), ja hän totesi että käytännössä tämä mun olkapäävamma voi parhaimmillaan olla menneisyyttä vain kahden kuukauden jälkeen. Käytännössä oikealla diagnoosilla mun ei olis koskaan tarvinnut kärsiä tästä näin pitkään. Reilu kaks vuotta nyt mennyt, alkukesän fysioterapian ja neuvojen takia jo hieman paremmassa tilanteessa, eli ei siis enää särje joka päivä. Mutta näyttääpi nyt siltä, että lekurit ja muut on olleet väärässä sen suhteen missä se vika oikeasti on. Nyt tiedän mihin kipitän tiistaina varaamaan aikaa, ja se on ihan perus hierojalle. Nyt pidän kaikki mahdolliset peukut ja muut pystyssä että osuis vihdoin oikeaan, ja pääsis hyvällä tuurilla vielä tän vuoden puolella takaisin lajin pariin. | |
|
| |
Malin intermediate spinner
Viestien lukumäärä : 95 Ikä : 33 Location : Kirkkonummi Registration date : 04.03.2012
| Aihe: Vs: Urheiluvammat Su Elo 12, 2012 7:03 pm | |
| Okei kiitos nauvoista. Mä nyt varaan ajan lääkärille niin katsotaan mitä se sanoo. Mä en vaan niin malttais olla pois tangolta muutamaa päivää enempää. | |
|
| |
Saila Superman
Viestien lukumäärä : 1166 Ikä : 36 Location : Turku Registration date : 27.05.2008
| Aihe: Vs: Urheiluvammat Su Elo 12, 2012 7:12 pm | |
| mul oli samankaltaista kipua, ft ei kyl sanonu et olis tenniskyynerpää ollut mut ei siihen auttanu muu kuin kinesioteippaus ja kolmen viikon lepo tangolta.. ranteita piti vahvistaa stressipallolla tai powerballin kanssa varovasti | |
|
| |
W_devil intermediate spinner
Viestien lukumäärä : 70 Location : Tampere Registration date : 22.09.2011
| Aihe: Vs: Urheiluvammat Ma Elo 13, 2012 12:33 pm | |
| Kyljessä on luultavasti vain ärtynyt lihas, mutta parin viikon lepo kaikista raskaista liikkeistä(=invertointi), liikuntaa kuitenkin pitäisi muuten harrastaa. Ja seuraavaksi röntgeniin varalta, ettei oo mitään isommin rikki. | |
|
| |
Unya hangin in pole with one leg only
Viestien lukumäärä : 372 Ikä : 39 Location : Helsinki Registration date : 09.03.2011
| Aihe: Vs: Urheiluvammat Ma Syys 10, 2012 9:55 am | |
| Mulla nyt kipeytynyt vasen solisluun alue, olan eteen tai taakse vieminen sattuu. Pakkotauko siis tankoilusta, toivottavasti paranee nopeasti | |
|
| |
OonaK Superman
Viestien lukumäärä : 691 Ikä : 41 Location : Hki Registration date : 09.01.2010
| Aihe: Vs: Urheiluvammat Ma Syys 10, 2012 10:11 am | |
| Mulla ollut sama - ehdoton tauko. Muista venyttää rintalihasta ja rintakehää auki pikku hiljaa + paljon kumpparijumppa - tuu käymään tunnilla niin näytän jumpan. Mulla toi vaivas tosi pitkään ja lopulta solisluu repes vähän liitoksistaan - not nice! | |
|
| |
Viestien lukumäärä : 372 Ikä : 39 Location : Helsinki Registration date : 09.03.2011
| Aihe: Vs: Urheiluvammat Ma Syys 10, 2012 10:46 am | |
| Ohhoh.. no joo, en tajunnutkaan että tää voi olla jotain vakavampaa. Perkule.. Tarvii katsoo jos ehtisin joku ilta käymään Gymillä.. | |
|
| |
iku69 Superman
| Aihe: Vs: Urheiluvammat La Syys 29, 2012 9:12 pm | |
| No perskuta, minun täytyy kysyä Onko tuo olkapää mahollisesti vaivannut, en ihan heti löytäny moista vaivaa kärsiviä. Mullahan oli 2,5 vk tauko ja kortisoonia vasempaan ku ei liikkunu mihinkään. Nyt pikkuhiljaa tuo oikea särkee. Maanantaina meen lääkärille mut fyssarille vasta 2 viikon päästä aika, tajua miten pärjään ilman no tietysti tuota guinesion teippiä himoitten, ku sillä saa niin hyviä tuloksia aikaan . | |
|
| |
| Aihe: Vs: Urheiluvammat Su Syys 30, 2012 7:32 am | |
| Huh sulla kuulostaa tosi pahalta Kävin osteopaatilla, joka availi olkapäästä ja solisluun vierestä jotain lihaslukkoja, laitettiin myös kinesioteippiä. Pari päivää meni kunnes rupesi tuntuun paremmalta, ja pidin yhteensä 2 viikkoa taukoa tangosta. Venyttelin ja kävin kuntosalilla sillä välillä rasittamassa muita paikkoja. Nyt oon tankoillu silleen rauhaksiin taas, kyllä tuo edelleen vähän kipeytyy mutta selkeesti ollaan parempaan päin menossa Huomenna uusinta-aika osteopaatille, katotaan mitä se sanoo. | |
|
| |
Herkkupurkki hangin in pole with one leg only
Viestien lukumäärä : 331 Ikä : 49 Location : Helsinki Registration date : 13.06.2010
| Aihe: Vs: Urheiluvammat Su Syys 30, 2012 9:44 am | |
| Onks kellään kikkaa /keinoa / tietoa siitä kun nilkassa, ulkosyrjällä olevan luun takana oleva jänne yrittää pompata sen luun yli? Eli siis se "pallomainen" luu jalan ulkosyrjällä. Sen takana on kaksi jännettä mistä toinen jänne meinaa tulla luun yli ja oireena on tosi ihnottava räpsivä ja napsuva tunne siinä kohti. Alussa se oli turvoksissa, muttei enää mut paikaltaan meno jatkuu yhä. Kehotettiin lepuuttamaan mutta ravintola-alalla se on aika vaikeeta. Eniten se paukkuu silloin jos ponnistaa just sillä jalalla tai menee kyykkyyn niin että sille jalalle tulee paino päälle.
Ärsyttävää! Se sattuu jonkin verran ja on tosi inhottavan tuntoinen! | |
|
| |
hemuliini Superman
Viestien lukumäärä : 1067 Ikä : 42 Location : Porvoo Registration date : 10.08.2009
| Aihe: Vs: Urheiluvammat Ma Loka 01, 2012 9:17 am | |
| ^Mulla on toi sama vaiva! Itelläni se on vähentynyt vuosien varrella nilkan lihaksia vahvistamalla. Eli aluksi tietysti lepuutin, ettei päässyt jänne venymään enempää ja sitten oon vahvistanut nilkkoja, eli tehnyt nilkan ojenteluja, päkijöille nousua, päkijöillä seisomista ym. Baletti toimii tähän tarkoitukseen loistavasti! Inhottava vaiva se kyllä on. | |
|
| |
iku69 Superman
| Aihe: Vs: Urheiluvammat Ma Loka 01, 2012 11:09 am | |
| - Unya kirjoitti:
- Huh sulla kuulostaa tosi pahalta
Kävin osteopaatilla, joka availi olkapäästä ja solisluun vierestä jotain lihaslukkoja, laitettiin myös kinesioteippiä. Pari päivää meni kunnes rupesi tuntuun paremmalta, ja pidin yhteensä 2 viikkoa taukoa tangosta. Venyttelin ja kävin kuntosalilla sillä välillä rasittamassa muita paikkoja. Nyt oon tankoillu silleen rauhaksiin taas, kyllä tuo edelleen vähän kipeytyy mutta selkeesti ollaan parempaan päin menossa Huomenna uusinta-aika osteopaatille, katotaan mitä se sanoo. Nyt lääkärissä käyty. Hauislihaksen kiinnittyminen olkapäähän tulehtunut/ärtynyt. Laitto kortisoonin jos auttaisi ja lepoa nyt ainaski viikko aluksi.Toivottavasti tuun kuntoon ja olisin viisas, etten rikkoisi itseäni, malttia kaikille ja minulle itselleni myös Ajattelin tehdä venyttelyitä spagaatia ajatellen onkohan viisasta, joutuu siinä käsilläkin tekeen jotain ?? Unya Toivottavasti suunta jatkuu parempaan, hitsit ku en saa kinesioteippausta ku vasta ensiviikolla... | |
|
| |
Herkkupurkki hangin in pole with one leg only
Viestien lukumäärä : 331 Ikä : 49 Location : Helsinki Registration date : 13.06.2010
| Aihe: Vs: Urheiluvammat Ma Loka 01, 2012 4:17 pm | |
| Kiitos Hemuliini vastauksesta. Mulle lekuri suositteli kans lepuuttamista, mikä on hankalaa ku olen tosiaan ravintolapuolen hommissa. JOs toi napse jatkuu näin paljon niin lienee pakko ottaa parin pvän saikku. Pahiten se napsuu silloin ku olen varpaillani ja jalalla on painoa eli ihan kyykyssä tai ponnistaessa. Nähtävästi jalkaterän ojeltelut istuallaan olis nyt hyvä liike? Kuinkahan pian se jänne menee liian löysäksi ku mulla se on napsunut jo viikon. =/ | |
|
| |
nita hangin in pole with one leg only
Viestien lukumäärä : 304 Ikä : 39 Location : Tampere Registration date : 23.07.2008
| Aihe: Vs: Urheiluvammat Ke Loka 31, 2012 9:50 pm | |
| Mulla on nyt tosi huonossa kunnossa käsivarret eli tarkemmin ranteen ja kyynärpään välinen alue, kyynärtaipeesta alaspäin..Alunperin vaiva alkoi salilla mavessa ja hauista tehdessä..Lukuisista googletteluista huolimatta en löytänyt mitään diagnoosia tälle..Vaikka varmasti on suht yleinen alue mikä kipeytyy etenkin salilla kävijöillä..Hirveästi puhutaan tenniskyynärpäästä, mutta onkohan tää nyt sitä..Olen ymmärtänyt että tenniskyynärpää on käden "toisella puolella", ulkosyrjällä..
Kellään kokemuksia? Olen pitänyt parin viikon taukoa, syönyt buranaa ja tämä kombo helpotti. Kunnes palasin takaisin tangolle..Molemmat kädet menee tosi äkkiä veteläksi, tuota aluetta vihloo ja puristusvoima katoaa..Mitä pirua tämä on olevinaan?? | |
|
| |
Ish Superman
Viestien lukumäärä : 2611 Location : SEINÄJOKI Registration date : 10.11.2008
| Aihe: Vs: Urheiluvammat Ke Loka 31, 2012 9:56 pm | |
| Mulla tenniskyynärpää oli koko kyynärvarressa ( molemmat kädet), ei pystynyt edes nukkumaan kun sattu niin lujaa. Pahimmassa vaiheessa, kyynärtaipeessa oli terävää kipua ja se heijasti koko käsivarteen olkapäästä alaspäin. Kesti vuoden sitä helvettiä, kunnes menin akupunktioon ja se katosi muutaman kerran jälkeen. Ei oo tullu takaisin, kun aloin tehdä harjoituksia sille ja heti jos tuntui särkyä niin pidin breikkiä. Toivottavasti saat sen hoidettua, tiedän että ei oo mikään kiva juttu. | |
|
| |
ollu pole beginner
Viestien lukumäärä : 2 Registration date : 29.11.2012
| Aihe: Vs: Urheiluvammat Ma Joulu 03, 2012 6:01 pm | |
| - zayah kirjoitti:
- Täälä kylkiruston vaurio(?) diagnoosin antoi lääkäri, muita löydöksiä ei keuhkokuvassa näkynyt, ja tankoilu ilmeisesti syynä. Muutaman viikon ollut pistos tunne rinnassa ja paheni vaan, että oli pakko lääkäriin mennä. No taukoa vaan.. Onko muilla ollut vastaavaa?
Juu kylkiluu murtui multa pari kuukautta sitten kovan treenauksen seurauksena. Toinen syy oli myös invertistä poistuminen huonosti... Treenasin murtuneella kyljellä kolme viikkoa, koska epäilin kivun olevan ohimenevää. Lopulta istuminenkin kävi mahdottomaksi pistävän selän, käden, kyljen ja rinnan takia. Lääkäriin oli sitten pakko mennä ja liikuntakieltohan sieltä napsahti. No, neljän viikon levon jälkeen ehdin viikon treenata, jonka jälkeen samassa kyljessä tulehtuivat kylkiluita tukevat lihakset. Eli muistakaa vamman jälkeen aloittaa treenaaminen varovasti!! Ja käykää näyttämässä vammat ajoissa lääkärillä, jotta vältytte pidemmiltä tauoilta! | |
|
| |
Cristine16 basic spinner
Viestien lukumäärä : 10 Location : Pohjois-pohjanmaa Registration date : 30.09.2013
| Aihe: Vs: Urheiluvammat Ti Joulu 17, 2013 12:49 pm | |
| Ei kannattaisi ikinä mennä sanomaan mitään siitä ettei ole koskaan loukkantunut treeneissä. Viime viikon perjantaina menin kehuskelemaan kavereilleni että mustelmat ja ranteen rasitusvammat ovat olleet vakavimmat vammat. Ennen lauantain treenejä kaverini vielä erikseen heitti vitsillä "älä riko ittees sielä". Vakuuttelin,että en loukkaa. Lopputulos oli kuitenkin se,että treenien loppupuolella onnistuin yhtä temppua tehdessäni nyrjäyttämään polveni. Tästä taisi seurata taas kerran muutaman viikon verran pakkolomaa tankoilusta | |
|
| |
laurus basic spinner
Viestien lukumäärä : 6 Registration date : 12.08.2013
| Aihe: Vs: Urheiluvammat To Tammi 09, 2014 3:28 pm | |
| Mulla leikataan huomenna peukalo ja tulee 5vkoa sairaslomaa.. ja sit tietty puristusvoimaa harjotellaan sen jälkeen pikkuhiljaa tankoilut siis jää hetkeksi, samoin kuin kunnon salitreenitkin. Pari viikkoa menee leikkaushaavassa ja sit sais hikoilla ja lähteä lenkillekin. Oisko jotain hyviä venytysideoita tälle tauolle? Ajattelin ainakin spagaatin viimeistellä, mutta jotain muuta mitä vois käsipuolena tehdä? Tanko löytyy kotoa, joten sitäkin vois hyödyntää mahdollisesti. Kyllä harmittaa, just kun oikein päässy vauhtiin | |
|
| |
helmilinnea basic inverter
Viestien lukumäärä : 32 Ikä : 25 Location : Turku Registration date : 02.11.2013
| Aihe: Vs: Urheiluvammat Ti Syys 09, 2014 2:35 pm | |
| Yhdessä vaiheessa mulla tuli vasempaan jalkapöytään 6 cm x 8 cm mustelma ja turposi ihan reippaasti. Mentiin myöhemmin päivystykseen sen kanssa, koska en saanut jalalle ollenkaan painoa. Röntgenissä ei näkynyt mitään, mutta kepeillä menin puolisen viikkoa. | |
|
| |
Saila Superman
Viestien lukumäärä : 1166 Ikä : 36 Location : Turku Registration date : 27.05.2008
| Aihe: Vs: Urheiluvammat Ti Syys 09, 2014 5:25 pm | |
| ainiin, joo tässä ollut vasen takareisi ainakin kesäkuun alusta paskana. ei voi venytellä v-asennossa, tanssia ja tehdä yhtikäs mitään haaristeluliikkeitä saati normispagua vasen jalka edessä eilen lääkärillä, tehtiin ultraäänitutkimus mutta ei siellä mitään muuta näkynyt kuin turvotusta lihaksen kiinnityskohdassa. 10pv tulehduskipulääkekuuri ja sitten lähete fysioterapiaan uä/sähköhoitoihin.. | |
|
| |
kisulady intermediate inverter
Viestien lukumäärä : 123 Ikä : 46 Location : Kuopio Registration date : 23.11.2011
| Aihe: Vs: Urheiluvammat Ke Syys 10, 2014 8:52 am | |
| oma onkelma on nyt taas alkanut joka on vasta vähän aikaa sitten. päkiäni ovat todella kipeät en pysty kunnolla olemaan niiden päällä ja varsinkin vasemman jalan päkiä. nyt on menossa toinen jakso tältä vuodelta kun pitää ottaa "rennosti" ja välttää päkiöillä olemista ja mielellään myös töitä (siivooja). lääkärissä kävin edellisen kerran kun oli kipeä pari kuukautta sitten, käski ottaa kuuri muotoisesti tulehduskipulääkkeitä.
| |
|
| |
Mary-Lou basic inverter
Viestien lukumäärä : 49 Location : Tampere Registration date : 22.04.2012
| Aihe: Vs: Urheiluvammat Ti Huhti 14, 2015 8:12 pm | |
| Mitä ihmettä mulle on tapahtunut? Vasen sisäreisi on yhtäkkiä aivan totaalisen paskana eikä kestä venytystä oikeastaan ollenkaan. Sanon "yhtäkkiä", koska vaikka jonkinlaista jäykkyyttä ja vähän kipuiluakin siinä oli ollut havaittavissa piiitkään (eritoten verrattuna oikeaan puoleen), ei se venyvyys ollut kuitenkaan koskaan suuri ongelma, ja pystyin hyvin tekemään jalka suorana sellaisia venytyksiä, jotka tuntuu paljon juuri sisäreidessä, ja niissä oli helppoa pysyä sellasen normaalin venytystuntuman sisällä tuottamatta vääränlaista kipua. Sitten kerran "yhtäkkiä" viikottaisella astangajoogatunnilla prasarita padottanasanat sattuu niin helvetisti, etten pysty tekemään ko. asanaa oikeastaan niin, että siitä olisi mitään hyötyä – normioloissa sain parhaimpien venyvyyksien hetkellä pään lattiaa koskemaan. Ei ole mitään rajua treeni- tai venyttelyhetkeä, jossa tuo olisi selvästi vaurioitunut, ja nyt viime viikot on mennyt mm. sairastaen ja sellaisessa kiireessä, etten ainakaan ole ehtinyt sitä pahentaa, ja teoriassa näinä viikkoina se olisi voinut parantua, mutta ei. Eikä kyse ole tosiaan vaan jäykkyydestä, kipu on tosiaan sellaista, ettei venytyksessä kuulu tuntua. Ärsyttää olla yhtäkkiä niin invalidisoitunut treenin suhteen, enkä tiedä mitä teen tuon kanssa.
Kellään vastaavia kokemuksia, kotihoitovinkkejä? Vai pitääkö vaan mennä lääkäriin..? | |
|
| |
Sponsored content
| Aihe: Vs: Urheiluvammat | |
| |
|
| |
| Urheiluvammat | |
|