Spin around the pole
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Spin around the pole

Suomalainen forum kaikille tankotanssin ystäville. (Päästäksesi lukemaan ja kirjoittamaan kaikille aihealueille sinun on rekisteröitävä käyttäjätunnus itsellesi.)
 
PääsivuPääsivu  Harrastuspaikat  Latest imagesLatest images  HakuHaku  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään  

 

 Urheiluvammat

Siirry alas 
+118
laurus
Cristine16
ollu
nita
OonaK
hiekkis
Malin
W_devil
hheidii
minorvok
mujuvaa
iitaliina
Paprika
eika
Tazze
BLAAAAACK
Neneth
Polecat
zayah
AnskuN
SaMaJA
marraskuu
Päivi
lilith84
yonski
Caralee
Tiiku
Tiu
Nexu
iku69
Mortianna
hpl
erika
Retu
sonkos
Manares
Vekexxx
Nepu
Pandakarhu
shadow87
maya.s
Elegia
Martta
Goldie
Herkkupurkki
Unya
annakatariina
jolla
SusannaR
Nahkis
pineapple
Jenni H
Ivanka
salama
Farang
liisan
neitinopsa
nasu
Inila
Nina
Ewy
Lotta.
Jutta
Johanna
Marie
Eeva
angela
karti
LaraK
Em Kay
Hiirenvirna
Zahrain
piija
tiko
Olgimax
FemmeFatale
Hennu/Henriikka
downthepole
Maris^
hemuliini
Razz
Dahlia D.
maimiau
Iiris
wilmiina
Jenni
Sonja
tankomau
sluippa
Ish
christina
vesi
Foxmagon
papaija
Henna.C
Kati
Samira
merqus
celya
pikkukissa
Carnivora
Lissuwursti
kajakki
Cherrie
annukka
Ashta
JonnaK
miukattus
-Hanna-
Kirsi
Miia
Sanni
nekuliini
Kat Da
Nanna H.
AdminSusie
tasuni
Iina
122 posters
Siirry sivulle : Edellinen  1 ... 13 ... 22, 23, 24  Seuraava
KirjoittajaViesti
Malin
intermediate spinner
intermediate spinner
Malin


Viestien lukumäärä : 95
Ikä : 32
Location : Kirkkonummi
Registration date : 04.03.2012

Urheiluvammat - Sivu 23 Empty
ViestiAihe: Vs: Urheiluvammat   Urheiluvammat - Sivu 23 Icon_minitimeLa Elo 11, 2012 4:18 pm

Hei osaisko joku vähän neuvoa!
Mulla on nyt reilun viikon verran ollu semmosta kipua/särkyä kyynärvarsissa. Ensin oli vaan oikeassa kädessä sillon tällön pientä kipua, mut nyt sitä on molemmissa. Tuntuu erityisesti sillon jos jotain puristaa oikein kovaa, tai nostaa painavia tavaroita, tai tankoilee. Kipu levittyy koko kyynärvarrelle, pikkurillistä alaspäin sitä isoa luuta pitkin. Oon yrittäny pitää pidemmpää treenitaukoa, mut kipu tulee heti takas hetken treenailun jälkeen.
Mikä mahtaa olla vikana. Rasiturvamma vai joku muu? Ja minkälaisella lääkärillä kannattaa käydä? Osaako ihan perus terveyskeskus lääkärit nauvoa vai tarviiko varata ajan jollekkin erikoislääkärille?

confused
Takaisin alkuun Siirry alas
hiekkis
intermediate spinner
intermediate spinner
hiekkis


Viestien lukumäärä : 62
Ikä : 35
Location : Tampere
Registration date : 26.02.2012

Urheiluvammat - Sivu 23 Empty
ViestiAihe: Vs: Urheiluvammat   Urheiluvammat - Sivu 23 Icon_minitimeLa Elo 11, 2012 6:19 pm

Mulle ei tuu mitään muuta mieleen, ku tenniskyynärpäät. Mun fysioterapeutti varotti, että mun kipuilevat ranteet voi kroonistua ja sitte levitä tenniskyynärpääksi kanssa.

Mutta en tiiä, sanokaa viisaammat
Takaisin alkuun Siirry alas
iku69
Superman
Superman
iku69


Viestien lukumäärä : 845
Location : Tornio
Registration date : 27.01.2011

Urheiluvammat - Sivu 23 Empty
ViestiAihe: Vs: Urheiluvammat   Urheiluvammat - Sivu 23 Icon_minitimeSu Elo 12, 2012 11:45 am

Hei, en tiiä kyllä miäkään mut jos joku paikka ehtii tulehtua. Hoitona kylägeeli tai kylmäpakkaus parin tunnin välein. Ehdoton reeni kikielto ja kannattee mennä lääkäriin. Buranaa 3 krt päivässä tulehdusta poistamaan säännöllisesti ei silloin tällöin.
Tulehtunut hoitamattomana esim. kyynerpää,tulehdus leviää helposti ja pahenee !! Siis voi levitä toiseen käteen niskoihin ym...

nyt ollu tauolla viikon, vaikeaahan se on mut kyllä tästä sit mukavampi jatkaa ku hoitaa ittensä ensin.
Koko elämä aikaa oppia uutta Wink malttia kaikille!!!
Vaikeintahan on tiedostaa milloin se tauko pitää pitää.
Ite oon joutunut nuita käsiä rasittaan, jotta saan selän kuntoon. Vaikea valita, lopettaako selän venytykset jottei kädet kipeydy.
Nyt selkä hyvänä ja kohta kädetkin kunnossa sunny

Takaisin alkuun Siirry alas
Foxmagon
Superman
Superman
Foxmagon


Viestien lukumäärä : 539
Ikä : 39
Location : Helsinki
Registration date : 07.01.2009

Urheiluvammat - Sivu 23 Empty
ViestiAihe: Vs: Urheiluvammat   Urheiluvammat - Sivu 23 Icon_minitimeSu Elo 12, 2012 1:47 pm

Pääsin vahingossa viikonloppuna erään ihmeparantajan käsittelyyn (ei nyt oikeasti, tietää vain hyvin anatomiat ja akupisteet ja muut), ja hän totesi että käytännössä tämä mun olkapäävamma voi parhaimmillaan olla menneisyyttä vain kahden kuukauden jälkeen. Käytännössä oikealla diagnoosilla mun ei olis koskaan tarvinnut kärsiä tästä näin pitkään.

Reilu kaks vuotta nyt mennyt, alkukesän fysioterapian ja neuvojen takia jo hieman paremmassa tilanteessa, eli ei siis enää särje joka päivä. Mutta näyttääpi nyt siltä, että lekurit ja muut on olleet väärässä sen suhteen missä se vika oikeasti on. Nyt tiedän mihin kipitän tiistaina varaamaan aikaa, ja se on ihan perus hierojalle. Nyt pidän kaikki mahdolliset peukut ja muut pystyssä että osuis vihdoin oikeaan, ja pääsis hyvällä tuurilla vielä tän vuoden puolella takaisin lajin pariin. Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
Malin
intermediate spinner
intermediate spinner
Malin


Viestien lukumäärä : 95
Ikä : 32
Location : Kirkkonummi
Registration date : 04.03.2012

Urheiluvammat - Sivu 23 Empty
ViestiAihe: Vs: Urheiluvammat   Urheiluvammat - Sivu 23 Icon_minitimeSu Elo 12, 2012 7:03 pm

Okei kiitos nauvoista. Mä nyt varaan ajan lääkärille niin katsotaan mitä se sanoo. Mä en vaan niin malttais olla pois tangolta muutamaa päivää enempää. No
Takaisin alkuun Siirry alas
Saila
Superman
Superman
Saila


Viestien lukumäärä : 1166
Ikä : 35
Location : Turku
Registration date : 27.05.2008

Urheiluvammat - Sivu 23 Empty
ViestiAihe: Vs: Urheiluvammat   Urheiluvammat - Sivu 23 Icon_minitimeSu Elo 12, 2012 7:12 pm

mul oli samankaltaista kipua, ft ei kyl sanonu et olis tenniskyynerpää ollut mut ei siihen auttanu muu kuin kinesioteippaus ja kolmen viikon lepo tangolta.. ranteita piti vahvistaa stressipallolla tai powerballin kanssa varovasti
Takaisin alkuun Siirry alas
W_devil
intermediate spinner
intermediate spinner
W_devil


Viestien lukumäärä : 70
Location : Tampere
Registration date : 22.09.2011

Urheiluvammat - Sivu 23 Empty
ViestiAihe: Vs: Urheiluvammat   Urheiluvammat - Sivu 23 Icon_minitimeMa Elo 13, 2012 12:33 pm

Kyljessä on luultavasti vain ärtynyt lihas, mutta parin viikon lepo kaikista raskaista liikkeistä(=invertointi), liikuntaa kuitenkin pitäisi muuten harrastaa. Ja seuraavaksi röntgeniin varalta, ettei oo mitään isommin rikki. Mad
Takaisin alkuun Siirry alas
Unya
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
Unya


Viestien lukumäärä : 372
Ikä : 38
Location : Helsinki
Registration date : 09.03.2011

Urheiluvammat - Sivu 23 Empty
ViestiAihe: Vs: Urheiluvammat   Urheiluvammat - Sivu 23 Icon_minitimeMa Syys 10, 2012 9:55 am

Mulla nyt kipeytynyt vasen solisluun alue, olan eteen tai taakse vieminen sattuu. Pakkotauko siis tankoilusta, toivottavasti paranee nopeasti pale
Takaisin alkuun Siirry alas
OonaK
Superman
Superman
OonaK


Viestien lukumäärä : 691
Ikä : 40
Location : Hki
Registration date : 09.01.2010

Urheiluvammat - Sivu 23 Empty
ViestiAihe: Vs: Urheiluvammat   Urheiluvammat - Sivu 23 Icon_minitimeMa Syys 10, 2012 10:11 am

Mulla ollut sama - ehdoton tauko. Muista venyttää rintalihasta ja rintakehää auki pikku hiljaa + paljon kumpparijumppa - tuu käymään tunnilla niin näytän jumpan. Mulla toi vaivas tosi pitkään ja lopulta solisluu repes vähän liitoksistaan - not nice!
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.gymi.fi
Unya
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
Unya


Viestien lukumäärä : 372
Ikä : 38
Location : Helsinki
Registration date : 09.03.2011

Urheiluvammat - Sivu 23 Empty
ViestiAihe: Vs: Urheiluvammat   Urheiluvammat - Sivu 23 Icon_minitimeMa Syys 10, 2012 10:46 am

Shocked Ohhoh.. no joo, en tajunnutkaan että tää voi olla jotain vakavampaa. Perkule.. Neutral Tarvii katsoo jos ehtisin joku ilta käymään Gymillä..
Takaisin alkuun Siirry alas
iku69
Superman
Superman
iku69


Viestien lukumäärä : 845
Location : Tornio
Registration date : 27.01.2011

Urheiluvammat - Sivu 23 Empty
ViestiAihe: Vs: Urheiluvammat   Urheiluvammat - Sivu 23 Icon_minitimeLa Syys 29, 2012 9:12 pm

No perskuta, minun täytyy kysyä
Onko tuo olkapää mahollisesti vaivannut, en ihan heti löytäny moista vaivaa kärsiviä.
Mullahan oli 2,5 vk tauko ja kortisoonia vasempaan ku ei liikkunu mihinkään.
Nyt pikkuhiljaa tuo oikea särkee. Maanantaina meen lääkärille mut fyssarille vasta 2 viikon päästä aika, tajua miten pärjään ilman Wink no tietysti tuota guinesion teippiä himoitten, ku sillä saa niin hyviä tuloksia aikaan .

Takaisin alkuun Siirry alas
Unya
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
Unya


Viestien lukumäärä : 372
Ikä : 38
Location : Helsinki
Registration date : 09.03.2011

Urheiluvammat - Sivu 23 Empty
ViestiAihe: Vs: Urheiluvammat   Urheiluvammat - Sivu 23 Icon_minitimeSu Syys 30, 2012 7:32 am

Huh sulla kuulostaa tosi pahalta Shocked

Kävin osteopaatilla, joka availi olkapäästä ja solisluun vierestä jotain lihaslukkoja, laitettiin myös kinesioteippiä. Pari päivää meni kunnes rupesi tuntuun paremmalta, ja pidin yhteensä 2 viikkoa taukoa tangosta. Venyttelin ja kävin kuntosalilla sillä välillä rasittamassa muita paikkoja. Nyt oon tankoillu silleen rauhaksiin taas, kyllä tuo edelleen vähän kipeytyy mutta selkeesti ollaan parempaan päin menossa Smile Huomenna uusinta-aika osteopaatille, katotaan mitä se sanoo.
Takaisin alkuun Siirry alas
Herkkupurkki
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
Herkkupurkki


Viestien lukumäärä : 331
Ikä : 49
Location : Helsinki
Registration date : 13.06.2010

Urheiluvammat - Sivu 23 Empty
ViestiAihe: Vs: Urheiluvammat   Urheiluvammat - Sivu 23 Icon_minitimeSu Syys 30, 2012 9:44 am

Onks kellään kikkaa /keinoa / tietoa siitä kun nilkassa, ulkosyrjällä olevan luun takana oleva jänne yrittää pompata sen luun yli? Eli siis se "pallomainen" luu jalan ulkosyrjällä. Sen takana on kaksi jännettä mistä toinen jänne meinaa tulla luun yli ja oireena on tosi ihnottava räpsivä ja napsuva tunne siinä kohti. Alussa se oli turvoksissa, muttei enää mut paikaltaan meno jatkuu yhä. Kehotettiin lepuuttamaan mutta ravintola-alalla se on aika vaikeeta. Eniten se paukkuu silloin jos ponnistaa just sillä jalalla tai menee kyykkyyn niin että sille jalalle tulee paino päälle.

Ärsyttävää! Se sattuu jonkin verran ja on tosi inhottavan tuntoinen!
Takaisin alkuun Siirry alas
hemuliini
Superman
Superman
hemuliini


Viestien lukumäärä : 1067
Ikä : 41
Location : Porvoo
Registration date : 10.08.2009

Urheiluvammat - Sivu 23 Empty
ViestiAihe: Vs: Urheiluvammat   Urheiluvammat - Sivu 23 Icon_minitimeMa Loka 01, 2012 9:17 am

^Mulla on toi sama vaiva! Itelläni se on vähentynyt vuosien varrella nilkan lihaksia vahvistamalla. Eli aluksi tietysti lepuutin, ettei päässyt jänne venymään enempää ja sitten oon vahvistanut nilkkoja, eli tehnyt nilkan ojenteluja, päkijöille nousua, päkijöillä seisomista ym. Baletti toimii tähän tarkoitukseen loistavasti! Smile Inhottava vaiva se kyllä on. Evil or Very Mad
Takaisin alkuun Siirry alas
iku69
Superman
Superman
iku69


Viestien lukumäärä : 845
Location : Tornio
Registration date : 27.01.2011

Urheiluvammat - Sivu 23 Empty
ViestiAihe: Vs: Urheiluvammat   Urheiluvammat - Sivu 23 Icon_minitimeMa Loka 01, 2012 11:09 am

Unya kirjoitti:
Huh sulla kuulostaa tosi pahalta Shocked

Kävin osteopaatilla, joka availi olkapäästä ja solisluun vierestä jotain lihaslukkoja, laitettiin myös kinesioteippiä. Pari päivää meni kunnes rupesi tuntuun paremmalta, ja pidin yhteensä 2 viikkoa taukoa tangosta. Venyttelin ja kävin kuntosalilla sillä välillä rasittamassa muita paikkoja. Nyt oon tankoillu silleen rauhaksiin taas, kyllä tuo edelleen vähän kipeytyy mutta selkeesti ollaan parempaan päin menossa Smile Huomenna uusinta-aika osteopaatille, katotaan mitä se sanoo.



Nyt lääkärissä käyty. Hauislihaksen kiinnittyminen olkapäähän tulehtunut/ärtynyt. Laitto kortisoonin jos auttaisi ja lepoa nyt ainaski viikko aluksi.Toivottavasti tuun kuntoon ja olisin viisas, etten rikkoisi itseäni, malttia kaikille ja minulle itselleni myös No
Ajattelin tehdä venyttelyitä spagaatia ajatellen onkohan viisasta, joutuu siinä käsilläkin tekeen jotain ??

Unya Toivottavasti suunta jatkuu parempaan, hitsit ku en saa kinesioteippausta ku vasta ensiviikolla...
Takaisin alkuun Siirry alas
Herkkupurkki
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
Herkkupurkki


Viestien lukumäärä : 331
Ikä : 49
Location : Helsinki
Registration date : 13.06.2010

Urheiluvammat - Sivu 23 Empty
ViestiAihe: Vs: Urheiluvammat   Urheiluvammat - Sivu 23 Icon_minitimeMa Loka 01, 2012 4:17 pm

Kiitos Hemuliini vastauksesta. Mulle lekuri suositteli kans lepuuttamista, mikä on hankalaa ku olen tosiaan ravintolapuolen hommissa. JOs toi napse jatkuu näin paljon niin lienee pakko ottaa parin pvän saikku. Pahiten se napsuu silloin ku olen varpaillani ja jalalla on painoa eli ihan kyykyssä tai ponnistaessa. Nähtävästi jalkaterän ojeltelut istuallaan olis nyt hyvä liike? Kuinkahan pian se jänne menee liian löysäksi ku mulla se on napsunut jo viikon. =/
Takaisin alkuun Siirry alas
nita
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
nita


Viestien lukumäärä : 304
Ikä : 38
Location : Tampere
Registration date : 23.07.2008

Urheiluvammat - Sivu 23 Empty
ViestiAihe: Vs: Urheiluvammat   Urheiluvammat - Sivu 23 Icon_minitimeKe Loka 31, 2012 9:50 pm

Mulla on nyt tosi huonossa kunnossa käsivarret eli tarkemmin ranteen ja kyynärpään välinen alue, kyynärtaipeesta alaspäin..Alunperin vaiva alkoi salilla mavessa ja hauista tehdessä..Lukuisista googletteluista huolimatta en löytänyt mitään diagnoosia tälle..Vaikka varmasti on suht yleinen alue mikä kipeytyy etenkin salilla kävijöillä..Hirveästi puhutaan tenniskyynärpäästä, mutta onkohan tää nyt sitä..Olen ymmärtänyt että tenniskyynärpää on käden "toisella puolella", ulkosyrjällä..

Kellään kokemuksia? Olen pitänyt parin viikon taukoa, syönyt buranaa ja tämä kombo helpotti. Kunnes palasin takaisin tangolle..Molemmat kädet menee tosi äkkiä veteläksi, tuota aluetta vihloo ja puristusvoima katoaa..Mitä pirua tämä on olevinaan??
Takaisin alkuun Siirry alas
Ish
Superman
Superman



Viestien lukumäärä : 2611
Location : SEINÄJOKI
Registration date : 10.11.2008

Urheiluvammat - Sivu 23 Empty
ViestiAihe: Vs: Urheiluvammat   Urheiluvammat - Sivu 23 Icon_minitimeKe Loka 31, 2012 9:56 pm

Mulla tenniskyynärpää oli koko kyynärvarressa ( molemmat kädet), ei pystynyt edes nukkumaan kun sattu niin lujaa. Pahimmassa vaiheessa, kyynärtaipeessa oli terävää kipua ja se heijasti koko käsivarteen olkapäästä alaspäin. Kesti vuoden sitä helvettiä, kunnes menin akupunktioon ja se katosi muutaman kerran jälkeen. Ei oo tullu takaisin, kun aloin tehdä harjoituksia sille ja heti jos tuntui särkyä niin pidin breikkiä.

Toivottavasti saat sen hoidettua, tiedän että ei oo mikään kiva juttu. Neutral
Takaisin alkuun Siirry alas
ollu
pole beginner
pole beginner



Viestien lukumäärä : 2
Registration date : 29.11.2012

Urheiluvammat - Sivu 23 Empty
ViestiAihe: Vs: Urheiluvammat   Urheiluvammat - Sivu 23 Icon_minitimeMa Joulu 03, 2012 6:01 pm

zayah kirjoitti:
Täälä kylkiruston vaurio(?) diagnoosin antoi lääkäri, muita löydöksiä ei keuhkokuvassa näkynyt, ja tankoilu ilmeisesti syynä. Muutaman viikon ollut pistos tunne rinnassa ja paheni vaan, että oli pakko lääkäriin mennä. No taukoa vaan.. Onko muilla ollut vastaavaa?

Juu kylkiluu murtui multa pari kuukautta sitten kovan treenauksen seurauksena. Toinen syy oli myös invertistä poistuminen huonosti... Treenasin murtuneella kyljellä kolme viikkoa, koska epäilin kivun olevan ohimenevää. Lopulta istuminenkin kävi mahdottomaksi pistävän selän, käden, kyljen ja rinnan takia. Lääkäriin oli sitten pakko mennä ja liikuntakieltohan sieltä napsahti. No, neljän viikon levon jälkeen ehdin viikon treenata, jonka jälkeen samassa kyljessä tulehtuivat kylkiluita tukevat lihakset. Eli muistakaa vamman jälkeen aloittaa treenaaminen varovasti!! Ja käykää näyttämässä vammat ajoissa lääkärillä, jotta vältytte pidemmiltä tauoilta!
Takaisin alkuun Siirry alas
Cristine16
basic spinner
basic spinner



Viestien lukumäärä : 10
Location : Pohjois-pohjanmaa
Registration date : 30.09.2013

Urheiluvammat - Sivu 23 Empty
ViestiAihe: Vs: Urheiluvammat   Urheiluvammat - Sivu 23 Icon_minitimeTi Joulu 17, 2013 12:49 pm

Ei kannattaisi ikinä mennä sanomaan mitään siitä ettei ole koskaan loukkantunut treeneissä. Viime viikon perjantaina menin kehuskelemaan kavereilleni että mustelmat ja ranteen rasitusvammat ovat olleet vakavimmat vammat. Ennen lauantain treenejä kaverini vielä erikseen heitti vitsillä "älä riko ittees sielä". Vakuuttelin,että en loukkaa. Lopputulos oli kuitenkin se,että treenien loppupuolella onnistuin yhtä temppua tehdessäni nyrjäyttämään polveni. Tästä taisi seurata taas kerran muutaman viikon verran pakkolomaa tankoilusta Sad
Takaisin alkuun Siirry alas
laurus
basic spinner
basic spinner



Viestien lukumäärä : 6
Registration date : 12.08.2013

Urheiluvammat - Sivu 23 Empty
ViestiAihe: Vs: Urheiluvammat   Urheiluvammat - Sivu 23 Icon_minitimeTo Tammi 09, 2014 3:28 pm

Mulla leikataan huomenna peukalo ja tulee 5vkoa sairaslomaa.. ja sit tietty puristusvoimaa harjotellaan sen jälkeen pikkuhiljaa  pale  tankoilut siis jää hetkeksi, samoin kuin kunnon salitreenitkin.
Pari viikkoa menee leikkaushaavassa ja sit sais hikoilla ja lähteä lenkillekin. Oisko jotain hyviä venytysideoita tälle tauolle? Ajattelin ainakin spagaatin viimeistellä, mutta jotain muuta mitä vois käsipuolena tehdä? Tanko löytyy kotoa, joten sitäkin vois hyödyntää mahdollisesti.

Kyllä harmittaa, just kun oikein päässy vauhtiin  Crying or Very sad
Takaisin alkuun Siirry alas
helmilinnea
basic inverter
basic inverter
helmilinnea


Viestien lukumäärä : 32
Ikä : 24
Location : Turku
Registration date : 02.11.2013

Urheiluvammat - Sivu 23 Empty
ViestiAihe: Vs: Urheiluvammat   Urheiluvammat - Sivu 23 Icon_minitimeTi Syys 09, 2014 2:35 pm

Yhdessä vaiheessa mulla tuli vasempaan jalkapöytään 6 cm x 8 cm mustelma ja turposi ihan reippaasti. Mentiin myöhemmin päivystykseen sen kanssa, koska en saanut jalalle ollenkaan painoa. Röntgenissä ei näkynyt mitään, mutta kepeillä menin puolisen viikkoa. Very Happy
Takaisin alkuun Siirry alas
Saila
Superman
Superman
Saila


Viestien lukumäärä : 1166
Ikä : 35
Location : Turku
Registration date : 27.05.2008

Urheiluvammat - Sivu 23 Empty
ViestiAihe: Vs: Urheiluvammat   Urheiluvammat - Sivu 23 Icon_minitimeTi Syys 09, 2014 5:25 pm

ainiin, joo tässä ollut vasen takareisi ainakin kesäkuun alusta paskana. ei voi venytellä v-asennossa, tanssia ja tehdä yhtikäs mitään haaristeluliikkeitä saati normispagua vasen jalka edessä Crying or Very sad

eilen lääkärillä, tehtiin ultraäänitutkimus mutta ei siellä mitään muuta näkynyt kuin turvotusta lihaksen kiinnityskohdassa. 10pv tulehduskipulääkekuuri ja sitten lähete fysioterapiaan uä/sähköhoitoihin..
Takaisin alkuun Siirry alas
kisulady
intermediate inverter
intermediate inverter
kisulady


Viestien lukumäärä : 123
Ikä : 46
Location : Kuopio
Registration date : 23.11.2011

Urheiluvammat - Sivu 23 Empty
ViestiAihe: Vs: Urheiluvammat   Urheiluvammat - Sivu 23 Icon_minitimeKe Syys 10, 2014 8:52 am

oma onkelma on nyt taas alkanut joka on vasta vähän aikaa sitten. päkiäni ovat todella kipeät en pysty kunnolla olemaan niiden päällä ja varsinkin vasemman jalan päkiä. nyt on menossa toinen jakso tältä vuodelta kun pitää ottaa "rennosti" ja välttää päkiöillä olemista ja mielellään myös töitä (siivooja).
lääkärissä kävin edellisen kerran kun oli kipeä pari kuukautta sitten, käski ottaa kuuri muotoisesti tulehduskipulääkkeitä.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.pusku.net
Mary-Lou
basic inverter
basic inverter



Viestien lukumäärä : 49
Location : Tampere
Registration date : 22.04.2012

Urheiluvammat - Sivu 23 Empty
ViestiAihe: Vs: Urheiluvammat   Urheiluvammat - Sivu 23 Icon_minitimeTi Huhti 14, 2015 8:12 pm

Mitä ihmettä mulle on tapahtunut? Vasen sisäreisi on yhtäkkiä aivan totaalisen paskana eikä kestä venytystä oikeastaan ollenkaan. Sanon "yhtäkkiä", koska vaikka jonkinlaista jäykkyyttä ja vähän kipuiluakin siinä oli ollut havaittavissa piiitkään (eritoten verrattuna oikeaan puoleen), ei se venyvyys ollut kuitenkaan koskaan suuri ongelma, ja pystyin hyvin tekemään jalka suorana sellaisia venytyksiä, jotka tuntuu paljon juuri sisäreidessä, ja niissä oli helppoa pysyä sellasen normaalin venytystuntuman sisällä tuottamatta vääränlaista kipua. Sitten kerran "yhtäkkiä" viikottaisella astangajoogatunnilla prasarita padottanasanat sattuu niin helvetisti, etten pysty tekemään ko. asanaa oikeastaan niin, että siitä olisi mitään hyötyä – normioloissa sain parhaimpien venyvyyksien hetkellä pään lattiaa koskemaan. Ei ole mitään rajua treeni- tai venyttelyhetkeä, jossa tuo olisi selvästi vaurioitunut, ja nyt viime viikot on mennyt mm. sairastaen ja sellaisessa kiireessä, etten ainakaan ole ehtinyt sitä pahentaa, ja teoriassa näinä viikkoina se olisi voinut parantua, mutta ei. Eikä kyse ole tosiaan vaan jäykkyydestä, kipu on tosiaan sellaista, ettei venytyksessä kuulu tuntua. Ärsyttää olla yhtäkkiä niin invalidisoitunut treenin suhteen, enkä tiedä mitä teen tuon kanssa.

Kellään vastaavia kokemuksia, kotihoitovinkkejä? Vai pitääkö vaan mennä lääkäriin..?
Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





Urheiluvammat - Sivu 23 Empty
ViestiAihe: Vs: Urheiluvammat   Urheiluvammat - Sivu 23 Icon_minitime

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Urheiluvammat
Takaisin alkuun 
Sivu 23 / 24Siirry sivulle : Edellinen  1 ... 13 ... 22, 23, 24  Seuraava

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Spin around the pole :: Yleistä keskustelua Pole Dance asioista-
Siirry: