Spin around the pole
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Spin around the pole

Suomalainen forum kaikille tankotanssin ystäville. (Päästäksesi lukemaan ja kirjoittamaan kaikille aihealueille sinun on rekisteröitävä käyttäjätunnus itsellesi.)
 
PääsivuPääsivu  Harrastuspaikat  Latest imagesLatest images  HakuHaku  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään  

 

 Heikko nivelistö - este tankotanssin harrastamiseen?

Siirry alas 
+5
vesi
pujaka_
-Hanna-
Iina
Verde
9 posters
KirjoittajaViesti
Verde
pole beginner
pole beginner



Viestien lukumäärä : 3
Ikä : 40
Location : Andalucia
Registration date : 30.11.2008

Heikko nivelistö - este tankotanssin harrastamiseen? Empty
ViestiAihe: Heikko nivelistö - este tankotanssin harrastamiseen?   Heikko nivelistö - este tankotanssin harrastamiseen? Icon_minitimeSu Marras 30, 2008 1:48 pm

ihan vielä en ole päässyt tankotanssia kokeilemaan, mutta laji kiinnostaa kovasti ja varasin ensimmäisen tuntini ensi viikolle.

Jäin kuitenkin pohtimaan että enkai innostunut lajista turhan aikaisin sillä nyt kun olen lukenut noista ruhjeista ym tuli mieleen että voinko selkävammaisena lajia harrastaa vai rikonko itseni lopullisesti.

Mulla on rakenteellisia vikoja; heikko ja yliliikkuva nivelistö ja ajoittain kovat selkäkivut (ranka). Fysiatrin mukaan saan harrastaa mielellään vain tanssilajeja, saleilla mummojumppaa Very Happy lajeja joissa nivelet eivät "saa iskuja". Ratsastusta olen harrastanut 15 vuotta ja lihakset on kyllä sen avulla hyvässä kunnossa olleet aina.

Mitä luulette laittaako laji pääasiassa lihakset koville vai pitäsikö niveltenkin olla terästä?
Takaisin alkuun Siirry alas
Iina
Superman
Superman
Iina


Viestien lukumäärä : 2793
Ikä : 40
Location : Tampere
Registration date : 05.12.2007

Heikko nivelistö - este tankotanssin harrastamiseen? Empty
ViestiAihe: Vs: Heikko nivelistö - este tankotanssin harrastamiseen?   Heikko nivelistö - este tankotanssin harrastamiseen? Icon_minitimeSu Marras 30, 2008 9:15 pm

Neuvoni olisi, että suosittelen kysymään asiaa fysiatrilta uudelleen.

Nyt sitten teoreettisesti, nimenomaan sinun tapaukseesi puuttumatta ja lääketieteellistä koulutusta omaamatta... Uskoisin, että jos malttia riittää tehdä liikkeet rauhallisesti, lähinnä lihasvoimaa käyttäen esim. heilautuksien ja repivien liikkeiden sijaan, luulisi tankotanssin sopivan myös henkilölle, jolla on nivelien kanssa ongelmia.

Riippuen nivelistön kunnosta voisi olla suositeltavaa kokeilla jotain muuta lihaskuntoa ja kestävyyttä harjoittavaa lajia ensin, esim. kuntosaliharjoittelua. Pitkähköjä sarjoja taljoilla, vapailla painoilla ja laitteilla - pitkät sarjat lisäävät voiman lisäksi myös lihasten rakenteellista kestävyyttä ja estävät myös muissa lajeissa tapahtumia venähdyksiä, revähdyksiä sekä vakauttavat niveliä. Mummojumppaa Very Happy

Mutta kannattaa siis jutella asiasta sinua hoitavien henkilöiden kanssa ja kysyä heidän mielipidettään aiheeseen, sillä saat varmemman arvion lajin sopivuudesta juuri sinulle.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.tankotanssi.fi
-Hanna-
Superman
Superman
-Hanna-


Viestien lukumäärä : 947
Ikä : 42
Location : Helsinki
Registration date : 15.02.2008

Heikko nivelistö - este tankotanssin harrastamiseen? Empty
ViestiAihe: Vs: Heikko nivelistö - este tankotanssin harrastamiseen?   Heikko nivelistö - este tankotanssin harrastamiseen? Icon_minitimeMa Joulu 01, 2008 9:56 am

Sanoisin myös että parempi katsoa kuin katua...
Eli kysy vielä fysiatriltasi, ja jos mahdollista näytä hänelle vaikka jokin video jotta todella ymmärtää kuinka vaativasta ja osin akrobaattisestakin lajista on kyse.
Takaisin alkuun Siirry alas
ft
Vierailija




Heikko nivelistö - este tankotanssin harrastamiseen? Empty
ViestiAihe: Vs: Heikko nivelistö - este tankotanssin harrastamiseen?   Heikko nivelistö - este tankotanssin harrastamiseen? Icon_minitimeLa Maalis 28, 2009 11:28 am

Ihan näin pikkuisen myöhässä vastaan tähän viestiin Smile

Nivelten yliliikkuvuus sekä tukirangan ongelmat kertovat osaltaan jo heikoista tukilihaksista. Tällöin ryhti ei pysy kunnollisena jolloin nivelet saavat taatusti kyytiä näinkin staattisessa lihastyössä. Toisinsanoen tukiilihasten puuttuessa nivelpinnat joutuvat virheellisiin asentoihin toisiinsa nähden -> provosoivat oireita tai tuovat jopa uusia tilalle nivelpintojen kuluessa. Olisi äärimmäisen tärkeää treenata tukilihakset ensin kuntoon; tällaisessa isometristä voimaa vaativassa lajissa työn tekee liikkeestä huolehtiva lihaksisto eli suuret lihakset, jolloin pienet lihakset eivät edelleenkään pääse kehittymään vaan suuremmat dominoi ja todennäköisesti aikaansaavat hermopinteitä kehittymisen sijaan. Kansankielellä; suuret lihakset asettavat kehon haluttuun asentoon, mutta tukiranka lojuu miten sattuu koska sille suuret lihakset eivät anna tarvittavaa tukea. Astangajooga on yksi hyvä syvien lihasten harjoittaja, jossa vahvistuu ja notkistuu koko keho ilman niveliä provosoivaa tärähtelyä.
Takaisin alkuun Siirry alas
pujaka_
intermediate spinner
intermediate spinner
pujaka_


Viestien lukumäärä : 66
Ikä : 36
Location : Ähtäri
Registration date : 27.01.2009

Heikko nivelistö - este tankotanssin harrastamiseen? Empty
ViestiAihe: Hellou   Heikko nivelistö - este tankotanssin harrastamiseen? Icon_minitimeSu Maalis 29, 2009 8:20 pm

Minulla on leikattu kesällä 2007 vasen käsi.. Nivel yliliikkui ja olkapää putoili paitaa riisuessakin poispaikaltaan (yhteensä meni ainakin 7 krt)..Toisessa kädessä on todettu sama vika ja odottaa leikkausta (lähtenyt vain kerran poispaikaltaan) silti en ole kokenut sitä esteenä harrastamiselle kunhan pitää huolta ettei tee liikkeitä joihin ei pysty.

Tankoharratsus on tuonut ihanasti käsivoimia lisää joka myös auttaa olkanivelen yliliikkumisessa. Tuosta selästä en uskalla sanoa mitään kun ei ole asiasta kokemusta..
Takaisin alkuun Siirry alas
vesi
intermediate inverter
intermediate inverter



Viestien lukumäärä : 115
Ikä : 36
Location : Helsinki
Registration date : 26.03.2009

Heikko nivelistö - este tankotanssin harrastamiseen? Empty
ViestiAihe: Vs: Heikko nivelistö - este tankotanssin harrastamiseen?   Heikko nivelistö - este tankotanssin harrastamiseen? Icon_minitimeMa Huhti 13, 2009 11:16 pm

Tässä tankoilun myötä kun on ollut pakko panostaa yläkropan venyttelyyn, ettei ihan löisi lukkoon taisi paljastua, että mulla on taipuisan selän lisäksi myös yliliikkuvat olkapäät. Mikään ei ole vielä muljahtanut pois paikoiltaan, vaikka oudoilta tuntuvat ja kyljeltään nukkuminen täytyy hylätä, kun painuu olkapää sellaseen sisäkiertoon, että aamulla on ihan kuolema.

Tanssijana oon yleensä kuullu vaan kehua, että jee taipuupas hienosti selästä ja muista olla lämmin kun taivuttelet ja treenaa tukilihaksistoa (tää perussetti, että pysys paikallaan ja pystyssä...) Ja parit selästä yliliikkuvaiset tanssijat on kyllä sanonu, että ilman tanssia eivät kävelisi, kun kun se pitää niitä pikkulihaksia hyvin kasassa ja aktiivisena. Eikä kukaan tuntemani yliliikkuvainen selkäläinen oo mitään akrobatiavimpauksia koskaan aristellu. Toisaalta ollaan kaikki jotain kakskymppisiä ilman minkäänlaista itsesuojeluvaistoa, niin näin nuorena vielä kehtaa riehuakin.

Mutta siis onkos teillä muilla tankoilijoilla yliliikkuvuuksia tai ongelmaa niitten kanssa? Missä liikkeissä muljahtelee (pujaka_?) ja onko nivelongelmat tankoilun jatkuessa pahentunu vai parantunu...?

Lopettaminenhan ei tule kyseeseen enää tässä vaiheessa. Nivelistörempat (joo on mulla kans oikee ranne ja peukalo vähän peukalo) ei vaan saa häiritä mun tankoiluja. Joogaa ja pilatesta vaan lisää kehiin...

(Ja itse asiassa vähän odottelen jos mun lonkatkin paljastuisi yliliikkuviksi, niin saisin 180 asteen aukikierron kjäh kjäh...)
Takaisin alkuun Siirry alas
http://tanssikissa.livejournal.com/
-Hanna-
Superman
Superman
-Hanna-


Viestien lukumäärä : 947
Ikä : 42
Location : Helsinki
Registration date : 15.02.2008

Heikko nivelistö - este tankotanssin harrastamiseen? Empty
ViestiAihe: Vs: Heikko nivelistö - este tankotanssin harrastamiseen?   Heikko nivelistö - este tankotanssin harrastamiseen? Icon_minitimeTi Huhti 14, 2009 9:27 am

Apuva kun mua niin kauhistuttaa lukea näitä yliliikkuvuusjuttuja Shocked...

Siis kyllä, hyvässä kunnossa olevat syvät tukilihakset helpottaa tilannetta, mutta oikeasti kun me tästä vähän vanhetaan ja lihakset ei enää luonnostaan ole niin hyvässä kunnossa vaikka kuinka treenais niin ongelmia tulee! Puhun siis ihan omasta puolestanikin koska itsekin olen yliliikkuvuuteen taipuvainen (haha). Mutta hyvät ihmiset, unohtakaa nyt ainakin kaikki ylispagaatit ja muut luonnottomuudet...säästytte edes pahimmilta kulumakivuilta sitten myöhemmin.

Ja instabiiliin olkapäähän on muuten olemassa todella hyviä, toimivia ja simppeleitä treeniliikkeitä. Esim. sisä- ja ulkokierron harjoittaminen kuminauhalla kyynärpää 90 asteen kulmassa...
Takaisin alkuun Siirry alas
Henna.C
Superman
Superman
Henna.C


Viestien lukumäärä : 889
Ikä : 37
Location : Oulu
Registration date : 09.01.2009

Heikko nivelistö - este tankotanssin harrastamiseen? Empty
ViestiAihe: Vs: Heikko nivelistö - este tankotanssin harrastamiseen?   Heikko nivelistö - este tankotanssin harrastamiseen? Icon_minitimeTi Huhti 14, 2009 9:46 am

Ai, nyt puhutaan yliliikkuvuudesta. Joo, puhutaan vain. Mulla on myös yliliikkuvat nivelet, ja tiedättekö mitä kävi muutama päivä sitten? Kumarruin ottaan läppäriäni lattialta, paino oli ilmeisesti enemmän oikealla POLVELLA.. ja humpskeikkaa.. sieltä joku nivel pompsahti pois paikoiltaan ja jalka ei liikkunut vaan oli "lukossa". Hetken siinä riekuin ja kauhistelin ja sitten tuntui taas että "plumps" ja nivel meni takaisin. Fysioterapeutti sanoi, että ilmeisesti polvilumpio oli saattanut käydä pois paikoiltaan. Hän huomasi myös, että polvilumpioni on jotenkin hieman vinompi kuin toinen. Nam.. kuulostaapas ihanalta. Onneksi turvotus on kuitenkin jo lakannut.. No
Nyt vaan lisää lihastreeniä tukemaan noita "kuminiveliä" bounce
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.henna-c.blogspot.com
vesi
intermediate inverter
intermediate inverter



Viestien lukumäärä : 115
Ikä : 36
Location : Helsinki
Registration date : 26.03.2009

Heikko nivelistö - este tankotanssin harrastamiseen? Empty
ViestiAihe: Vs: Heikko nivelistö - este tankotanssin harrastamiseen?   Heikko nivelistö - este tankotanssin harrastamiseen? Icon_minitimeTi Huhti 14, 2009 10:29 am

Hui Hyenna! Polvi sijoiltaan kuulostaa aika kauheelta Shocked Huu, kylmiä väreitä. Mä lähdenkin tästä etsimään mun jumppakumppaa...
Takaisin alkuun Siirry alas
http://tanssikissa.livejournal.com/
pujaka_
intermediate spinner
intermediate spinner
pujaka_


Viestien lukumäärä : 66
Ikä : 36
Location : Ähtäri
Registration date : 27.01.2009

Heikko nivelistö - este tankotanssin harrastamiseen? Empty
ViestiAihe: Heikko nivelinen   Heikko nivelistö - este tankotanssin harrastamiseen? Icon_minitimeKe Huhti 15, 2009 9:47 pm

Juu..elikkäs mulla on perinnöllisesti tosi väljät nivelet (suvussa) ja lisäksi aerobicin lopettamisen jälkeen alkoi ilmetä ongelmia kun käsi lihakset heikkeni..

Ja kun se pääsi tippumaan olkakuopasta pois niin monesti niin se oli jo pakko leikata (kulumien ja murtuman vuoksi). Tilanteet oli useimmiten sellaisia että kädet oli ylhäällä ja käsissä oli painoa (nosti/veti jotain kädet ylhäällä) myöskin sillä kyljellä nukkuminen onnistuu vasta nyt..

Tankoilu on tuonut apua tosi paljon kaikkea esim iguuani on sellainen mitä en pysty tekemään vielä mutta lihasharjjoittelun myötä varmasti onnistuu..
Takaisin alkuun Siirry alas
pujaka_
intermediate spinner
intermediate spinner
pujaka_


Viestien lukumäärä : 66
Ikä : 36
Location : Ähtäri
Registration date : 27.01.2009

Heikko nivelistö - este tankotanssin harrastamiseen? Empty
ViestiAihe: Vs: Heikko nivelistö - este tankotanssin harrastamiseen?   Heikko nivelistö - este tankotanssin harrastamiseen? Icon_minitimeKe Huhti 15, 2009 9:51 pm

niin jäi vhän vika lause kesken eli siis tankoilu on tuonut apua siihen kipuun mitä yliliikkuvuus aiheuttaa (hermokipu yms) . Yllätyin lihasten tuomasta tuesta tosi paljon! Ja toinen lause sit toin kaikkea ei voi tehdä plää plääSmile
Takaisin alkuun Siirry alas
pujaka_
intermediate spinner
intermediate spinner
pujaka_


Viestien lukumäärä : 66
Ikä : 36
Location : Ähtäri
Registration date : 27.01.2009

Heikko nivelistö - este tankotanssin harrastamiseen? Empty
ViestiAihe: Vs: Heikko nivelistö - este tankotanssin harrastamiseen?   Heikko nivelistö - este tankotanssin harrastamiseen? Icon_minitimeKe Huhti 15, 2009 9:55 pm

Ja vielä lisäystä että mulla on myös lonkat yliliikkuvat..huomaan eritityisesti esim. bumerangissa että kun jalat on jännittyinen ja auki niin lonkkaan ottaa koville.. ja juoksussa oon huomannu kun lonkat kipeytyy..se johtuu kyllä myös väärästä juoksuasennosta..

Käsi muljahtelee liikkeissä joissa laitat koko painon sen käden varaan (leikkaamaton käsi). Ei ehkä pyörähdyksissä niinkään enää mut alastuloissa joissa paino enimmäkseen toisella kädellä.. muuta en osaa sanoa..

Onko kenelläkään pahentanut tankoilu nivelkipuja tms?
Takaisin alkuun Siirry alas
Iina
Superman
Superman
Iina


Viestien lukumäärä : 2793
Ikä : 40
Location : Tampere
Registration date : 05.12.2007

Heikko nivelistö - este tankotanssin harrastamiseen? Empty
ViestiAihe: Vs: Heikko nivelistö - este tankotanssin harrastamiseen?   Heikko nivelistö - este tankotanssin harrastamiseen? Icon_minitimeTo Huhti 16, 2009 9:58 am

Mulla tulee hetkittäin särkykausia rasituksen takia, mutta kokonaisuudessaan olo on paljon parempi, kun harrastaa liikuntaa.

Jos tulee bumerangissa lonkat kipeäksi on tod näk väärä tekniikka siinäkin. Niitä jalkoja pitää nostaa vatsoilla ensin ylös, että saa lantion oikeaan asentoon - sitten vasta avata jalat. Sujuvalla lähdöllä, kun on vatsalihaksensa löytänyt, tuon saa sitten lähtemään kauniisti suorin jaloinkin. Jos nostaa vain lonkankoukistajilla ja reisillä alkaa ensinnäkin reisiä pakottaa (kramppeja) ja toisekseen, usein lonkan ulkosyrjällä kiristää jalkojen avaaminen.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.tankotanssi.fi
pujaka_
intermediate spinner
intermediate spinner
pujaka_


Viestien lukumäärä : 66
Ikä : 36
Location : Ähtäri
Registration date : 27.01.2009

Heikko nivelistö - este tankotanssin harrastamiseen? Empty
ViestiAihe: Vs: Heikko nivelistö - este tankotanssin harrastamiseen?   Heikko nivelistö - este tankotanssin harrastamiseen? Icon_minitimeMa Huhti 20, 2009 1:46 pm

siis korjaus ei lonkat kipeydy vaan meinaa mennä paikoiltaan..
Takaisin alkuun Siirry alas
diabolicat
basic spinner
basic spinner



Viestien lukumäärä : 26
Registration date : 23.04.2010

Heikko nivelistö - este tankotanssin harrastamiseen? Empty
ViestiAihe: Vs: Heikko nivelistö - este tankotanssin harrastamiseen?   Heikko nivelistö - este tankotanssin harrastamiseen? Icon_minitimeSu Huhti 25, 2010 12:30 pm

Pikkuvikanen täälläkin... ranteet on heikko kohta. Tosin akuutit kivut ovat takanapäin, ne ilmeisesti olivat seurausta "virallisterveellisestä" ruokavaliosta. Kyl mä pelkäsin miten ne tulis kestämään kun aloitin työharjoittelun metallifirmassa lähettäjänä ja varastotyöntekijänä, koska työ piti sisällään paljon puolen sentin paksuisten metallisten sidontalankojen vääntämistä päivittäin. Ranteet ei kuitenkaan kipeytyneet, vaan lihaskunto kasvoi. Skolioosi on selässä, mutta en koe että siitä olisi koskaan ollut mitenkään suoranaisesti vaivaa. Polvi kipeytyy jalan asentovirheen vuoksi, mutta siihen auttaa pohjallinen. Toisessa olkapäässä joku tiktakjuttu (pitäis käydä salilla, oli lääkärin hoito-ohje). Ja kaikkee muuta pikkujuttua.

Ranteet on se mun heikko kohta, joka ei tankoilua kestä, jos joku paikka pettää. Mut haluaisin silti kokeilla.

Kuntoutusohjaajalta sain jumppaohjeita joulukuussa (lihaskunto on epätasapainossa) mut oon tosi huono tekemään niitä. Nyt olis ehkä syytä alottaa, jos meinaan kesällä päästä sitä tankoilua kokeilemaan.

Voisin kuvitella että itämainen tanssi ja tankotanssi tukisivat toisiaan? Itämainen tanssihan perustuu lihashallintaan ja liikkeiden tekoon omalla kropalla.
Takaisin alkuun Siirry alas
pujaka_
intermediate spinner
intermediate spinner
pujaka_


Viestien lukumäärä : 66
Ikä : 36
Location : Ähtäri
Registration date : 27.01.2009

Heikko nivelistö - este tankotanssin harrastamiseen? Empty
ViestiAihe: heh   Heikko nivelistö - este tankotanssin harrastamiseen? Icon_minitimeMa Huhti 26, 2010 7:15 pm

Luin omia aiempia et viimeksi oikea oli menny vaan kerran nyt neljästi ja edelleen odotan leikkausta Shocked Lonkan yliliikkuvuus huomattavasti helpottanut kun on tullut "oikeita" lihaksia sille alueelle....!
Takaisin alkuun Siirry alas
zenox
Vierailija




Heikko nivelistö - este tankotanssin harrastamiseen? Empty
ViestiAihe: Vs: Heikko nivelistö - este tankotanssin harrastamiseen?   Heikko nivelistö - este tankotanssin harrastamiseen? Icon_minitimeMa Marras 29, 2010 10:15 pm

Haluaisin harrastaa tankotanssia zumban lisäksi,mutta minua arveluttaa vasen polveni.Siitä on kaksi kertaa kierukka mennyt sököksi siten,että en ole saanut jalkaani koukusta suoraksi.Leikkauksella se on saatu korjattua.Onko täällä muita joilla on ollut polven kanssa ongelmia,mutta harrastatte silti tankotanssia?Vai pysynkö suosista zumbassa ja unohdan tankotanssin?
Takaisin alkuun Siirry alas
Herkkupurkki
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
Herkkupurkki


Viestien lukumäärä : 331
Ikä : 49
Location : Helsinki
Registration date : 13.06.2010

Heikko nivelistö - este tankotanssin harrastamiseen? Empty
ViestiAihe: Vs: Heikko nivelistö - este tankotanssin harrastamiseen?   Heikko nivelistö - este tankotanssin harrastamiseen? Icon_minitimeTi Marras 30, 2010 4:47 pm

Mulla on yliliikkuvat nivelet ja vasen polvi varsin löysä. Se on mennyt jo useamman kerran sijoiltaan. Lajia olen harrastanut jotain 8-9kk. Ainoastaan spinniyhdistelmissä missä tulee polven kierto tai tai jonkin verran takanojassa olen huomannut polveni heikkouden. Muuten se ei harrastustani haittaa, kunhan muistan noissa liikkeissä olla varovainen. Toisaalta olen huomannut lajin vahvistavan lihaksiani joten.. Sulla varmaankin kannattaa kysyä lääkäriltä tai fysioterapeutilta tms mitä mieltä he ovat.
Takaisin alkuun Siirry alas
taija.ahjoharju
pole beginner
pole beginner



Viestien lukumäärä : 3
Ikä : 41
Location : Jyväskylä
Registration date : 08.12.2012

Heikko nivelistö - este tankotanssin harrastamiseen? Empty
ViestiAihe: Vs: Heikko nivelistö - este tankotanssin harrastamiseen?   Heikko nivelistö - este tankotanssin harrastamiseen? Icon_minitimeTo Joulu 20, 2012 8:07 am

Vähän vanhahko ketju, mutta kaivetaan esiin silti. Eli mitä teille kuuluu nykyisin..? Itse olen vasta aloittanut tankoilun. Yliliikkuvuutta löytyy täältäkin useimmista nivelistä, joten oli tosi mielenkiintoista lukea muiden kokemuksia. Itselläni nivelet eivät vielä oireile ja pysyvät paikallaan, mutta yliojentelu saa aikaan hermojumituksen käsissä, mikä pitkälle edetessä saa aikaan sen, että alan mm. pudotella esineitä. Omalla kohdallani ongelman ydin on siinä, että aivot eivät kerro mitä kroppa oikeasti tekee. Eli kun aivot sanovat, että nivel on suorassa se on todellisuudessa esim. peukalo väärinpäin ja polvi/kyynärä yliojennettuna jne.. eli kuten yksi ohjaaja hyvin vinkkasi, mun pitää ajatella, että haluan nivelet vähän koukkuun jotta ne on suorassa. Itse olen aloittanut alunperin itämaisella tanssilla kuntouttamisen, siinä pääsi treenaamaan myös kehon hahmottamista. Molemmissa lajeissa suurinhaaste itselleni on irroittautua peilistä/katsomisesta eli vaikka tiedän, että lihasmuistissa liike on oikein ja joku katsoo vielä vierestä niin en meinaa luottaa silti pelkkään tuntemukseen. Ja tankoilusta tulee hivenen haasteellisempaa jos yrittää kokoajaan katsoa sekä peiliin, että raajoihin.. Wink Siltikin vaikka parannusta on tullut niin varsinkin väsyneenä kapasiteetti loppuu välillä kesken. Nim.merk. viimeksi eilen löysin itseni tangolta kyynärpää yliojennuksessa kun keskityin miettimään jotain muuta kohtaa. Itse harkitsin, että ottaisin varuiksi kyynärtuen ainakin aluksi joihinkin liikkeisiin varsinkin jos treenaan yksin. Joka tapauksessa tällä hetkellä tuntuisi, että tankoilusta on ollut enemmän hyötyä yliliikkuvuutta ajatellen, mutta voi olla, että olen vuoden päästä erimieltä.. Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





Heikko nivelistö - este tankotanssin harrastamiseen? Empty
ViestiAihe: Vs: Heikko nivelistö - este tankotanssin harrastamiseen?   Heikko nivelistö - este tankotanssin harrastamiseen? Icon_minitime

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Heikko nivelistö - este tankotanssin harrastamiseen?
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1
 Similar topics
-
» tankotanssin pinta-ala
» Miten tankotanssin huipuksi?
» SVLL tankotanssin SM-kilpailut

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Spin around the pole :: Lajista kiinnostuneille-
Siirry: