Spin around the pole
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Spin around the pole

Suomalainen forum kaikille tankotanssin ystäville. (Päästäksesi lukemaan ja kirjoittamaan kaikille aihealueille sinun on rekisteröitävä käyttäjätunnus itsellesi.)
 
PääsivuPääsivu  Harrastuspaikat  Latest imagesLatest images  HakuHaku  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään  

 

 Takanoja nilkat ristissä

Siirry alas 
+27
Em Kay
Jenni H
SusannaR
Evena
KatkaChee
LaraK
OonaK
Eeva
maria87
Jutta
meyja-
papaija
Nounours
Ewy
maimiau
Nina
Ashta
Iiris
angela
Henna.C
Mappari
Mortianna
Ish
sluippa
Iina
Cherrie
karti
31 posters
Siirry sivulle : 1, 2, 3  Seuraava
KirjoittajaViesti
karti
intermediate inverter
intermediate inverter
karti


Viestien lukumäärä : 101
Ikä : 35
Location : Helsinki
Registration date : 10.06.2009

Takanoja nilkat ristissä Empty
ViestiAihe: Takanoja nilkat ristissä   Takanoja nilkat ristissä Icon_minitimeLa Syys 12, 2009 8:01 pm

Siis.. miten kauan meni että saitte onnistumaan? Mua ei niinkään pelota se alaspäin meno koska takanoja polvet ristissä onnistuu helposti mutta nilkat ristissä mua häiritsee kipu! Sattuu niin saakelisti. Tekee mieli ruveta kiljumaan. Oon jollain tunnella päästäny sellasia ärräpäitä että. Pari kertaa oon mennyt opettajan avustamana nilkat ristissä alas eikä kipu oikeestaan ole hellittäny siinäkään vaiheessa. Ihan hirveetä. :S

Eli onko muilla ollut kauheita kipuja tän liikkeen harjottelussa ja onko se sitte lopulta onnistunut?
Takaisin alkuun Siirry alas
Cherrie
Superman
Superman
Cherrie


Viestien lukumäärä : 770
Ikä : 36
Registration date : 27.04.2008

Takanoja nilkat ristissä Empty
ViestiAihe: Vs: Takanoja nilkat ristissä   Takanoja nilkat ristissä Icon_minitimeSu Syys 13, 2009 2:24 pm

Varmasti on sattunut monella, ellei kaikilla, mutta tässä kuten kaikissa muissakin liikkeissä iho varmasti tottuu siihen, eli harjoittelehan vaan ahkerasti niin kyllä se siitä alkaa helpottamaan! Ellei oo jotain varsinaista ongelmaa joka johtais siihen kipuun, mutta todennäköisesti kyse on vaan siitä että iho ei oo tottunut ja karaistunut siihen vielä.
Takaisin alkuun Siirry alas
Iina
Superman
Superman
Iina


Viestien lukumäärä : 2793
Ikä : 40
Location : Tampere
Registration date : 05.12.2007

Takanoja nilkat ristissä Empty
ViestiAihe: Vs: Takanoja nilkat ristissä   Takanoja nilkat ristissä Icon_minitimeSu Syys 13, 2009 4:17 pm

Sisäreisien iho EI paksuunnu tai karaistu. Kyse on tangon oikean paikan löytämisestä - niin pitkään kun tanko on vielä hieman oikean kohdan "syrjässä" se luiskahtaa paikalleen ja nipistää ihoa. Mitä nopeammin oikean kohdan löytää sitä vähemmän ihoa liike vääntää. Vai oletteko koskaan tavanneet tankotanssijaa, jonka sisäreidet olisivat karaistuneet jalkapohjan paksuisiksi tai menneet känsille? Ite olen korkeintaan pigmenttimuutosta nähnyt muutamalla.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.tankotanssi.fi
Cherrie
Superman
Superman
Cherrie


Viestien lukumäärä : 770
Ikä : 36
Registration date : 27.04.2008

Takanoja nilkat ristissä Empty
ViestiAihe: Vs: Takanoja nilkat ristissä   Takanoja nilkat ristissä Icon_minitimeSu Syys 13, 2009 7:04 pm

Ai karaistuminen tarkoittaa sitä? Very Happy No ihmekään sitten. Joo ei kyllä ole kovettumia sisäreisissä näkynyt. Palaanpa tästä sanakirjan pariin.. study
Takaisin alkuun Siirry alas
karti
intermediate inverter
intermediate inverter
karti


Viestien lukumäärä : 101
Ikä : 35
Location : Helsinki
Registration date : 10.06.2009

Takanoja nilkat ristissä Empty
ViestiAihe: Vs: Takanoja nilkat ristissä   Takanoja nilkat ristissä Icon_minitimeTi Syys 15, 2009 3:54 pm

No kiitos, eihän tässä sitten auta muu kuin jatkaa yrittämistä.. Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
sluippa
Superman
Superman
sluippa


Viestien lukumäärä : 741
Ikä : 39
Location : Espoo
Registration date : 07.05.2009

Takanoja nilkat ristissä Empty
ViestiAihe: Vs: Takanoja nilkat ristissä   Takanoja nilkat ristissä Icon_minitimeKe Syys 16, 2009 2:17 pm

Sain eilen tehtyä takanojan ensimmäistä kertaa puhtaasti. Jotenkin yhtäkkiä vaan löysin oikean asennon eikä edes sattunut käytännössä yhtään!

Eli kyllä se sieltä pikkuhiljaa tulee varmasti sullekin.

Se on kyllä mahtavaa kun jotkut liikkeet tuntuu aluksi aivan mahdottoman vaikeilta ja tekee kipeää tosi paljon. Pikkuhiljaa kipu alkaa vähenemään ja oikea asento löytymään. Jossain vaiheessa sitä sitten ihmettelee, että miten mä tätä en heti oppinut, kun täähän on ihan helppo. Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
Ish
Superman
Superman



Viestien lukumäärä : 2611
Location : SEINÄJOKI
Registration date : 10.11.2008

Takanoja nilkat ristissä Empty
ViestiAihe: Vs: Takanoja nilkat ristissä   Takanoja nilkat ristissä Icon_minitimePe Syys 18, 2009 8:17 pm

Tää ei vaan onnistu...ei kipua, ei mitään...ei vaan onnistu...
Crying or Very sad
Takaisin alkuun Siirry alas
karti
intermediate inverter
intermediate inverter
karti


Viestien lukumäärä : 101
Ikä : 35
Location : Helsinki
Registration date : 10.06.2009

Takanoja nilkat ristissä Empty
ViestiAihe: Vs: Takanoja nilkat ristissä   Takanoja nilkat ristissä Icon_minitimeMa Loka 12, 2009 8:29 pm

Tänään se onnistu! Ainakin kaikki kipu oli poissa! Oon nyt niin häpi häpi ku oon tuskastellu tän kanssa jo niin pitkään.. Very Happy
Takaisin alkuun Siirry alas
Mortianna
Superman
Superman
Mortianna


Viestien lukumäärä : 1498
Ikä : 34
Location : Hellsinki
Registration date : 28.07.2009

Takanoja nilkat ristissä Empty
ViestiAihe: Vs: Takanoja nilkat ristissä   Takanoja nilkat ristissä Icon_minitimeLa Loka 17, 2009 10:59 am

Mä kokeilin tota taas viime tunnilla, mutta onko mulla vaan liian löllöt reidet vai mitä kun ei vaan oo pitoa? Tuntuu etten saa puristettua reisillä vaan valun alas reidet rullalla ilman mitään toivoa. Ja sit tuntu etten saa jalkoja tarpeeks ylös eliii niinku polvia tarpeeks lähelle tankoa.
Takaisin alkuun Siirry alas
Ish
Superman
Superman



Viestien lukumäärä : 2611
Location : SEINÄJOKI
Registration date : 10.11.2008

Takanoja nilkat ristissä Empty
ViestiAihe: Vs: Takanoja nilkat ristissä   Takanoja nilkat ristissä Icon_minitimeLa Loka 17, 2009 1:49 pm

Mulla siinä auttoi kun vaihdoin jalkojen paikkaa keskenään. Nyt menee molemmin päin Smile

Harmittaa vain kun siinä meni PUOLI VUOTTA tajuta se! Evil or Very Mad
Takaisin alkuun Siirry alas
Mortianna
Superman
Superman
Mortianna


Viestien lukumäärä : 1498
Ikä : 34
Location : Hellsinki
Registration date : 28.07.2009

Takanoja nilkat ristissä Empty
ViestiAihe: Vs: Takanoja nilkat ristissä   Takanoja nilkat ristissä Icon_minitimeLa Loka 17, 2009 6:42 pm

No voisinpa kokeilla ensi tunnilla... jos vaikka toimis. Ettei tarttis puolta vuotta sen kanssa kamppailla! :S
Takaisin alkuun Siirry alas
Ish
Superman
Superman



Viestien lukumäärä : 2611
Location : SEINÄJOKI
Registration date : 10.11.2008

Takanoja nilkat ristissä Empty
ViestiAihe: Vs: Takanoja nilkat ristissä   Takanoja nilkat ristissä Icon_minitimeLa Loka 17, 2009 6:43 pm

Joo suosittelen Laughing
Nyt se menee joka ikinen kerta I love you
Takaisin alkuun Siirry alas
Mortianna
Superman
Superman
Mortianna


Viestien lukumäärä : 1498
Ikä : 34
Location : Hellsinki
Registration date : 28.07.2009

Takanoja nilkat ristissä Empty
ViestiAihe: Vs: Takanoja nilkat ristissä   Takanoja nilkat ristissä Icon_minitimeKe Loka 21, 2009 9:25 am

Noniin, kokeilin eilen pikaisesti tunnilla vaihtaa jalkojen paikkaa lennosta kun jo istuin tangolla. Tuntu yllä että ois vähän enemmän pitoa, en sitten tiiä oliko mulla jotennkin nihkeemmät reidet tai jotain. Myöhemmin hoksasin, että mulla oli kyllä eri tankokin. Yleensä oon kiipeilly valkosella, jossa on kuulemma vähän enemmän pitoa, mutta nyt olin mustalla.
Takaisin alkuun Siirry alas
Mappari
basic spinner
basic spinner



Viestien lukumäärä : 12
Location : Helsinki
Registration date : 28.10.2009

Takanoja nilkat ristissä Empty
ViestiAihe: Vs: Takanoja nilkat ristissä   Takanoja nilkat ristissä Icon_minitimeTi Joulu 01, 2009 8:05 am

Takanoja onnistui eilen ensimmäistä kertaa!! sunny

Pitkästä aikaa kunnon onnistumisen elämys.
Takaisin alkuun Siirry alas
Henna.C
Superman
Superman
Henna.C


Viestien lukumäärä : 889
Ikä : 37
Location : Oulu
Registration date : 09.01.2009

Takanoja nilkat ristissä Empty
ViestiAihe: Vs: Takanoja nilkat ristissä   Takanoja nilkat ristissä Icon_minitimeTi Joulu 01, 2009 11:34 am

Juu.. mulla kyllä onnistuu takanoja nilkat ristissä, mutta valun siinä alas päälleni. Ilmeisesti puristusvoima on kaikkialla muualla ku siellä missä sen pitäis olla scratch Kunhan paranisin, niin kokeilisin taas!!!
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.henna-c.blogspot.com
angela
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
angela


Viestien lukumäärä : 434
Ikä : 41
Location : Espoo
Registration date : 15.09.2009

Takanoja nilkat ristissä Empty
ViestiAihe: Vs: Takanoja nilkat ristissä   Takanoja nilkat ristissä Icon_minitimeTi Joulu 01, 2009 1:43 pm

Tää on jännä liike, kun välillä se sattuu edelleen ihan sairaasti. Mutta sitten toisilla kerroilla ei satukaan. Ja joskus pito riittää ja joskus ei. Tänään taas valuin päälleni, kun en jaksanut pysyä siellä kunnolla. Mutta mulla ainakin vaikuttaa myös se millainen tanko on. Kun ei sitä omaa ole vaan vain tuolla tunneilla roikkuu..
Takaisin alkuun Siirry alas
Iiris
intermediate spinner
intermediate spinner
Iiris


Viestien lukumäärä : 80
Location : Helsinki
Registration date : 20.05.2009

Takanoja nilkat ristissä Empty
ViestiAihe: Vs: Takanoja nilkat ristissä   Takanoja nilkat ristissä Icon_minitimeTi Joulu 01, 2009 4:18 pm

Mulle takanoja oli pitkään hankala liike, ihan sama millä tangolla ja miten päin jalat, nilkat tai polvet ristissä tai ei... Mutta nyt sujuu jo joka kerta ja uskallan tehdä sen paljon ylempänä tangolla, myös valuen sieltä alaspäin. Mutta kyllä oon huomannut, että välillä pito on parempaa ja välillä huonompaa (=hikipossu pig ) ja välillä tangosta riippuen!
Takaisin alkuun Siirry alas
Ashta
Superman
Superman
Ashta


Viestien lukumäärä : 783
Ikä : 39
Location : Tampere
Registration date : 03.01.2008

Takanoja nilkat ristissä Empty
ViestiAihe: Vs: Takanoja nilkat ristissä   Takanoja nilkat ristissä Icon_minitimeTi Joulu 01, 2009 6:32 pm

Se on kyllä hassua, et mä vaan olin ekaa kertaa pääalaspäin juurikin takanojassa nilkat ristissä Very Happy Siinä vaan kaverille sepostin, et tästä vois periaatteessa nojata taakse ja päästää kädet irti ja sit siinä nökötettiinki jo siinä asennossa Very Happy Sit taas oon tapellu ihan hulluna esim. perhosen kanssa, jonka muut tuntuu oppivan helpostikki Sad
Takaisin alkuun Siirry alas
http://tankopantteri.blogspot.com/
Nina
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
Nina


Viestien lukumäärä : 422
Ikä : 37
Location : Järvenpää
Registration date : 17.03.2008

Takanoja nilkat ristissä Empty
ViestiAihe: Vs: Takanoja nilkat ristissä   Takanoja nilkat ristissä Icon_minitimeTi Joulu 01, 2009 7:55 pm

Asta, niin mäkin! Takanojassa ollut koskaan mitään vaikeeta, mutta monet muut ollut paljon hankalampia, kuten just jatkettu perhonen...
Takaisin alkuun Siirry alas
Mortianna
Superman
Superman
Mortianna


Viestien lukumäärä : 1498
Ikä : 34
Location : Hellsinki
Registration date : 28.07.2009

Takanoja nilkat ristissä Empty
ViestiAihe: Vs: Takanoja nilkat ristissä   Takanoja nilkat ristissä Icon_minitimeTi Joulu 01, 2009 8:35 pm

Kun esim skorpionissahan pelkkä ihon kitka pitää siinä tangolla, ei tartte puristaa kiinni millään, niin pitäisikö se toimia samoin takanojassakin, vai onko niillä reisillä tarkoitus pusertaa niin lujaa kuin lähtee? Minä en ainakaan pysy pelkän kitkan avulla, mun reidet vaan rullaa ja valuu.

Pisimmälle oon päässy silleen et oon saanu toisen käden irti... En myöskään saa jalkoja tarpeeksi ylös, elisiis polvia lähelle tankoa. Se alkaa sattua.
Takaisin alkuun Siirry alas
maimiau
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
maimiau


Viestien lukumäärä : 400
Ikä : 34
Location : Tammela, Tre.
Registration date : 13.06.2009

Takanoja nilkat ristissä Empty
ViestiAihe: Vs: Takanoja nilkat ristissä   Takanoja nilkat ristissä Icon_minitimeTi Joulu 01, 2009 9:25 pm

miulla ainakin autto paljon ko Sally Ann sano workshopissa et pitää ajatella ylä- ja alakroppaa erillisinä ja nimenomaan puristaa vaan jaloilla eikä jäkittää vatsoilla vastaan. sit siin jotenki automaattisesti pääty oikeeseen asentoon, tanko sopivas kulmassa suhteessa jalkoihin.
joskus myös ristin nilkkojen lisäks jalkaterät keskenään et tulee varmasti tarpeeks tiukka ote.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://parassiskomaailmassa.wordpress.com/
Ewy
Superman
Superman
Ewy


Viestien lukumäärä : 965
Ikä : 35
Location : Järvenpää
Registration date : 24.09.2009

Takanoja nilkat ristissä Empty
ViestiAihe: Vs: Takanoja nilkat ristissä   Takanoja nilkat ristissä Icon_minitimeKe Joulu 02, 2009 12:46 am

Mun käsityksen mukaan nilkkatakanojan idea on nimenomaan se, että jalat saa tarpeeksi ylös. Se sattuu aluksi ihan pirusti, mutta ei kyllä enää ollenkaan, eli äkkiä siihen tottuu Very Happy En ainakaan tietoisesti mitenkään rutista jaloilla eli enemmän kai kitkan varassa... Vielä kun saisi ne nilkat suoriksi Laughing
Takaisin alkuun Siirry alas
angela
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
angela


Viestien lukumäärä : 434
Ikä : 41
Location : Espoo
Registration date : 15.09.2009

Takanoja nilkat ristissä Empty
ViestiAihe: Vs: Takanoja nilkat ristissä   Takanoja nilkat ristissä Icon_minitimeKe Joulu 02, 2009 9:57 am

Ai joku osaa skorpioonin mutta ei takanojaa. Musta takanoja onnistui suht' äkkiä kun vaan kesti sen kivun aluksi. Kun taas kaksonen ja skorpiooni ei onnistu, ei sitten millään. Jos mun ihossa ei oo vaikka kitkaa ollenkaan Shocked
Takaisin alkuun Siirry alas
Nounours
intermediate inverter
intermediate inverter
Nounours


Viestien lukumäärä : 115
Location : Tampere
Registration date : 20.10.2008

Takanoja nilkat ristissä Empty
ViestiAihe: Vs: Takanoja nilkat ristissä   Takanoja nilkat ristissä Icon_minitimeKe Joulu 02, 2009 11:28 am

Mä yritin aikoinani mennä takanojaan tosi varovasti ja pikkuhiljaa, jolloin liu'uin vaan alas enkä uskaltanut siksi nojata tarpeeksi taakse puhumattakaan käsien irti päästämisestä. Sitten Iina sanoi kerran, että siihen pitää mennä nopeasti, ja siinä se oli. Kun kerran uskalsin vaan "keikauttaa" taakse, asento ehti lukkiutua paikalleen ilman liian pelottavaa liukumista. Mulla ongelma oli siis liian hiljalleen hivuttautumisessa.
Takaisin alkuun Siirry alas
https://www.wackywords.fi/
Iina
Superman
Superman
Iina


Viestien lukumäärä : 2793
Ikä : 40
Location : Tampere
Registration date : 05.12.2007

Takanoja nilkat ristissä Empty
ViestiAihe: Vs: Takanoja nilkat ristissä   Takanoja nilkat ristissä Icon_minitimeKe Joulu 02, 2009 11:30 am

Täsmentäisin tähän että kannattaa siis kipata jalat ylös nopeasti ja pitää kädet vielä tangolla, sitten vasta päästää irti käsillä Very Happy Eli ei vaan käsillä irti nopeesti ja toivotaan parasta...
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.tankotanssi.fi
Sponsored content





Takanoja nilkat ristissä Empty
ViestiAihe: Vs: Takanoja nilkat ristissä   Takanoja nilkat ristissä Icon_minitime

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Takanoja nilkat ristissä
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 3Siirry sivulle : 1, 2, 3  Seuraava
 Similar topics
-
» Takanoja
» Nilkat ojentuvimmiksi
» Entisen jalkapalloilijan nilkat turhauttaa
» Suonenveto kun suoristaa nilkat/polvet??

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Spin around the pole :: Tankotemput ja pyörähdykset-
Siirry: