Spin around the pole
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Spin around the pole

Suomalainen forum kaikille tankotanssin ystäville. (Päästäksesi lukemaan ja kirjoittamaan kaikille aihealueille sinun on rekisteröitävä käyttäjätunnus itsellesi.)
 
PääsivuPääsivu  Harrastuspaikat  Latest imagesLatest images  HakuHaku  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään  

 

 Takanoja nilkat ristissä

Siirry alas 
+27
Em Kay
Jenni H
SusannaR
Evena
KatkaChee
LaraK
OonaK
Eeva
maria87
Jutta
meyja-
papaija
Nounours
Ewy
maimiau
Nina
Ashta
Iiris
angela
Henna.C
Mappari
Mortianna
Ish
sluippa
Iina
Cherrie
karti
31 posters
Siirry sivulle : Edellinen  1, 2, 3  Seuraava
KirjoittajaViesti
Nounours
intermediate inverter
intermediate inverter
Nounours


Viestien lukumäärä : 115
Location : Tampere
Registration date : 20.10.2008

Takanoja nilkat ristissä - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Takanoja nilkat ristissä   Takanoja nilkat ristissä - Sivu 2 Icon_minitimeKe Joulu 02, 2009 11:42 am

Juuh, kiitos varsin tarpeellisesta tarkennuksesta... Embarassed
Takaisin alkuun Siirry alas
https://www.wackywords.fi/
Iiris
intermediate spinner
intermediate spinner
Iiris


Viestien lukumäärä : 80
Location : Helsinki
Registration date : 20.05.2009

Takanoja nilkat ristissä - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Takanoja nilkat ristissä   Takanoja nilkat ristissä - Sivu 2 Icon_minitimeKe Joulu 02, 2009 12:06 pm

Itselleni ehkä takanojan vaikeus oli ehdottomasti vaan uskaltaa päästää irti, kun jalat oli tarpeeks ylhäällä ja hyvässä asennossa... Aluksi se vaan tuntui pelottavalta olla pelkkien jalkojen varassa ja vielä pää alaspäin. Esim skorpparissa/kaksosessa pitoa on enemmän niin noi liikkeet ei ollut läheskään niin pelottavaa/ongelmallista. Mutta oon kyllä niin tyytyväinen, et oon saanut vihdoin takanojan menemän niin helposti Very Happy
Takaisin alkuun Siirry alas
angela
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
angela


Viestien lukumäärä : 434
Ikä : 41
Location : Espoo
Registration date : 15.09.2009

Takanoja nilkat ristissä - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Takanoja nilkat ristissä   Takanoja nilkat ristissä - Sivu 2 Icon_minitimeKe Joulu 02, 2009 12:08 pm

^Siis takanojassahan on sairaasti pitoa verrattuna kaksoseen/skorppariin.. Mä en tajua teitä Shocked
Takaisin alkuun Siirry alas
papaija
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
papaija


Viestien lukumäärä : 361
Ikä : 34
Registration date : 14.09.2008

Takanoja nilkat ristissä - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Takanoja nilkat ristissä   Takanoja nilkat ristissä - Sivu 2 Icon_minitimeKe Joulu 02, 2009 12:57 pm

Pitää munkin viel osallistua, että eikö skorpparissa ja kaksosessakin pidä kuitenkin hakea se kropan vääntö ja lukitus, ei kai sielläkään pelkällä iholla roikuta Smile Niissä kyllä saa paremmin sen varmistuksen käsillä kuin takanojassa, itselleni oli ainakin helpompi oppia sitä kautta.
Takaisin alkuun Siirry alas
Iina
Superman
Superman
Iina


Viestien lukumäärä : 2793
Ikä : 40
Location : Tampere
Registration date : 05.12.2007

Takanoja nilkat ristissä - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Takanoja nilkat ristissä   Takanoja nilkat ristissä - Sivu 2 Icon_minitimeKe Joulu 02, 2009 1:10 pm

Joo kyllä jokaisessa liikkeessä jonkin asteinen puristus tai lukitus tarvitaan, jos aikoo tangolla pysyä.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.tankotanssi.fi
karti
intermediate inverter
intermediate inverter
karti


Viestien lukumäärä : 101
Ikä : 35
Location : Helsinki
Registration date : 10.06.2009

Takanoja nilkat ristissä - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Takanoja nilkat ristissä   Takanoja nilkat ristissä - Sivu 2 Icon_minitimeKe Joulu 02, 2009 3:06 pm

Mullaki oli aluks ongelma etten saanu polvia tarpeeks lähelle tankoa ja sattu muutenki pirusti. Sit yhellä tunnilla hiffasin laittaa tangon sisemmäs ku esim. istuessa ja kääntää polvet ulospäin! En tiedä teist muista mutta mä olin yrittäny puristaa polvia toisiaan vasten ja eihän se tanko sit siihen väliin mahtunu. Se oli semmonen "Ahaa" Elämys sunny
Takaisin alkuun Siirry alas
Mortianna
Superman
Superman
Mortianna


Viestien lukumäärä : 1498
Ikä : 34
Location : Hellsinki
Registration date : 28.07.2009

Takanoja nilkat ristissä - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Takanoja nilkat ristissä   Takanoja nilkat ristissä - Sivu 2 Icon_minitimeKe Joulu 02, 2009 6:10 pm

Mmmm, hyviä vinkkejä, pitääkin kokeilla kohta.

Musta skorpioni on ihan kuin nojatuolissa istuis, mun ei ainakaan tarvii miettiä mitään lukkoja. Mutta ehkä tota takanojaa vois kuvata videolle, niin näkis mikä mättää. Jos en onnistu, pasteen sen tänne, niin viisaammat saa analysoida Very Happy

MUOKS.

Sain sen!! Sattu silti.
Takaisin alkuun Siirry alas
meyja-
basic spinner
basic spinner



Viestien lukumäärä : 7
Ikä : 36
Location : Järvenpää
Registration date : 09.10.2009

Takanoja nilkat ristissä - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Takanoja nilkat ristissä   Takanoja nilkat ristissä - Sivu 2 Icon_minitimeSu Maalis 28, 2010 2:57 pm

Oonko ainut, jolla tuo sattuu häntäluuhun paaaaljon? En oo ikinä tunnilla tuota kokeillu, mitä nyt mallia vähä näin baarissa ja sit intouduin kokeileen kotona.
Takaisin alkuun Siirry alas
Jutta
intermediate spinner
intermediate spinner
Jutta


Viestien lukumäärä : 57
Ikä : 42
Location : Linnavuori
Registration date : 10.10.2009

Takanoja nilkat ristissä - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Takanoja nilkat ristissä   Takanoja nilkat ristissä - Sivu 2 Icon_minitimeMa Maalis 29, 2010 11:58 am

Mulla takanoja sattuu häntäluuhun ihan älyttömästi! (Samoin esim. tavalliset vatsalihasliikkeet) Saattaa olla jotain osuutta asiaan, että se taisi vähän murtua joitain vuosia sitten... Mutta en tiedä mitä asialle voisi tehdä, tai mikä tilanteeseen auttaisi.
Takaisin alkuun Siirry alas
Iina
Superman
Superman
Iina


Viestien lukumäärä : 2793
Ikä : 40
Location : Tampere
Registration date : 05.12.2007

Takanoja nilkat ristissä - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Takanoja nilkat ristissä   Takanoja nilkat ristissä - Sivu 2 Icon_minitimeMa Maalis 29, 2010 12:30 pm

Ei pitäisi sattua häntäluuhun, ellei tosiaan ole murtunut, ruhjoutunut tai muita poikkeavuuksia häntäluussa. Mä sain takanojasta jonkun ruhjeen / hiusmurtuman häntäluuhuni pari vuotta sitten ja siinä meni useampi kuukausi, että takanojat lakkasi taas sattumasta. Yhtenä vinkkinä kannattaa kipata jalat kunnolla ensin ylös ja häntäluu tankoon ja sitten vasta alkaa kallistamaan yläkroppaa alas, niin välttyy ainakin mahdollisilta luiskahduksilta tai törmäyksiltä. Kuitenkin oma anatomia tai esimerkiksi juuri aiempien murtumien parantuminen voivat tehdä takanojista kivuliaita vaikka tekisikin kaiken oikein.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.tankotanssi.fi
maria87
basic spinner
basic spinner
maria87


Viestien lukumäärä : 27
Ikä : 36
Location : Ylihärmä
Registration date : 22.03.2010

Takanoja nilkat ristissä - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Takanoja nilkat ristissä   Takanoja nilkat ristissä - Sivu 2 Icon_minitimeKe Huhti 07, 2010 12:42 pm

*Tyhmäkysyy*

Mutta on ny unohtunu noi takanojat vähän tunneilta...
Onko siis helpompi yrittää ensin polvet ristis ja sit vasta nilkat? Oon täs viimeaikoona treenannu lähinnä spinnejä ja joitain iisimpiä juttuja ni on kyllä päässy unojtuun Embarassed
Takaisin alkuun Siirry alas
Ish
Superman
Superman



Viestien lukumäärä : 2611
Location : SEINÄJOKI
Registration date : 10.11.2008

Takanoja nilkat ristissä - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Takanoja nilkat ristissä   Takanoja nilkat ristissä - Sivu 2 Icon_minitimeKe Huhti 07, 2010 1:05 pm

Yleisesti ottaen varmaan helpompi polvitakanojaa ensin, mutta oon huomannu että se riippuu henkilöstä. Mehän ei edes ykkösellä vielä menty nilkkatakanojaa Wink

Ja ku kotona kokeilet niin aloita alhaalta ja pikku hiljaa ylöspäin jos sulla ei oo ketään jeesaamas. Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
angela
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
angela


Viestien lukumäärä : 434
Ikä : 41
Location : Espoo
Registration date : 15.09.2009

Takanoja nilkat ristissä - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Takanoja nilkat ristissä   Takanoja nilkat ristissä - Sivu 2 Icon_minitimeKe Huhti 07, 2010 4:02 pm

Ja mä taas opin jo ykkösellä takanojan nilkat ristissä mutta en edelleenkään osaa sitä niin, että se toinen jalka on koukussa.. Wink

Musta se on sillee niin vaikee, kun sitä suoraa jalkaa ei saa "lukittua" mihinkään..
Takaisin alkuun Siirry alas
Eeva
intermediate inverter
intermediate inverter
Eeva


Viestien lukumäärä : 140
Ikä : 40
Location : Helsinki
Registration date : 28.07.2009

Takanoja nilkat ristissä - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Takanoja nilkat ristissä   Takanoja nilkat ristissä - Sivu 2 Icon_minitimeKe Huhti 07, 2010 8:05 pm

Mulla on kääntynyt myös nyt niin päin että takanoja nilkat ristissä on helpompi ja luontevampi kuin polvet ristissä. Alkuun oli toisin päin.

Ihan alkumetreillä takanojan kanssa kyllä muutenkin olen. Vasta viimeisen viikon sisään olen uskaltautunut tekemään kotona takanojan "täydestä" korkeudesta. Ja takanojataivutusta en osaa laisinkaan...en vain löydä tankoa niskan takaa Very Happy Ominpäin en kyllä kamalan aktiivisesti viitsi sitä treenatakaan koska kukaan ei ole vielä näyttänyt miten se pitäisi oikeaoppisesti tehdä. (musta ei tulisi täysipäiväistä kotona treenaajaa...tunneilla käyminen on ehdoton edellytys sille että kehityn)
Takaisin alkuun Siirry alas
OonaK
Superman
Superman
OonaK


Viestien lukumäärä : 691
Ikä : 40
Location : Hki
Registration date : 09.01.2010

Takanoja nilkat ristissä - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Takanoja nilkat ristissä   Takanoja nilkat ristissä - Sivu 2 Icon_minitimeKe Huhti 07, 2010 9:58 pm

Mulla alko takanojasta sattuu häntäluuhun niin paljon etten voinu istua. Jätin sillon pois sen liikkeen. Hieroja katsoi sitä ja totes että häntäluu on vääntynyt sisäänpäin ja vähän vinoon. Eli mullakin vaiva, joka paheni tätä takanojaa tehdessä.

oONa
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.gymi.fi
LaraK
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
LaraK


Viestien lukumäärä : 453
Location : Helsinki
Registration date : 08.04.2008

Takanoja nilkat ristissä - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Takanoja nilkat ristissä   Takanoja nilkat ristissä - Sivu 2 Icon_minitimeKe Huhti 07, 2010 10:04 pm

Mulla oli kanssa alussa ongelma ton häntäluun kanssa, olin täysin unohtanut sen koska sitä ei enää ole Question
Oon varmaankin ruvennut tekemään sitä hieman erilailla kuin ennen...
Takaisin alkuun Siirry alas
http://larakandthecity.blogspot.com/
KatkaChee
basic spinner
basic spinner



Viestien lukumäärä : 12
Registration date : 30.03.2009

Takanoja nilkat ristissä - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Takanoja nilkat ristissä   Takanoja nilkat ristissä - Sivu 2 Icon_minitimeTo Huhti 08, 2010 2:57 am

Eikös sitä tankoa ole mahdollista saada vähän sivuun häntäluusta, ettei ole suoraan se luun pää tankoa hakkaamassa?
Takaisin alkuun Siirry alas
Mortianna
Superman
Superman
Mortianna


Viestien lukumäärä : 1498
Ikä : 34
Location : Hellsinki
Registration date : 28.07.2009

Takanoja nilkat ristissä - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Takanoja nilkat ristissä   Takanoja nilkat ristissä - Sivu 2 Icon_minitimeTo Huhti 08, 2010 8:40 am

Mulle polvet ristissä on paaaljon helpompi, nytten ihan viimeaikoina oon vasta löytäny nilkat ristissä. Mä en jotenkin vaan saa tarpaaks puristusvoimaa reisiin. Kun polvet on ristissä tuntuu lukko paljon jämäkämmältä.
Takaisin alkuun Siirry alas
maria87
basic spinner
basic spinner
maria87


Viestien lukumäärä : 27
Ikä : 36
Location : Ylihärmä
Registration date : 22.03.2010

Takanoja nilkat ristissä - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Takanoja nilkat ristissä   Takanoja nilkat ristissä - Sivu 2 Icon_minitimeTo Huhti 08, 2010 9:15 am

Joo en mä vielä ihan täydestä korkeudesta uskalla treenata, oon kuitenkin ihan takuuvarmasti niskoollani lattialla! lol!

Ehkä pitää joku päivä ottaa isäntä ottamaan koppia ku poitsut on päikkäreillä. Sais sitte vähä lisää varmuutta tohon jos pari kertaa uskaltaas tehä sen kans...
Oikee kohta alkaa pikkuhiljaa löytyä, ei enää satu nin paljo! cheers
Takaisin alkuun Siirry alas
Iina
Superman
Superman
Iina


Viestien lukumäärä : 2793
Ikä : 40
Location : Tampere
Registration date : 05.12.2007

Takanoja nilkat ristissä - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Takanoja nilkat ristissä   Takanoja nilkat ristissä - Sivu 2 Icon_minitimeTo Huhti 08, 2010 1:25 pm

KatkaChee kirjoitti:
Eikös sitä tankoa ole mahdollista saada vähän sivuun häntäluusta, ettei ole suoraan se luun pää tankoa hakkaamassa?

Tossa on se vika, että kun tangon jättää vähän häntäluun sivuun, niin se tanko sitten luiskahtaa kuitenkin häntäluun päälle täydessä ojennuksessa. Sit vasta sattuukin kun tulee oikein tömähtämällä luuhun kiinni, ja parhaassa tapauksessa liiraa vielä kudokset siihen väliin.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.tankotanssi.fi
Evena
basic spinner
basic spinner



Viestien lukumäärä : 12
Ikä : 33
Registration date : 06.10.2009

Takanoja nilkat ristissä - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Takanoja nilkat ristissä   Takanoja nilkat ristissä - Sivu 2 Icon_minitimeKe Kesä 16, 2010 9:30 pm

Mulla on takanojassa se ongelmana että en vaan oikeasti uskalla päästää niitä käsiä irti, enkä oikein tajua että miten mun pitäis sitä ylävartaloa alkaa taivuttamaan :/
Takaisin alkuun Siirry alas
Ewy
Superman
Superman
Ewy


Viestien lukumäärä : 965
Ikä : 35
Location : Järvenpää
Registration date : 24.09.2009

Takanoja nilkat ristissä - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Takanoja nilkat ristissä   Takanoja nilkat ristissä - Sivu 2 Icon_minitimeKe Kesä 16, 2010 10:39 pm

Mun takanojapelkoon auttoi, kun tein sitä aluksi niin matalalta, että sain käytännössä heti kädet lattiaan kun irroitin ne tangolta. Opettelin siis vaan päästämään ne kädet irti ja siten luottamaan siihen, että se pito tosiaan löytyy jalkoihin flower
Takaisin alkuun Siirry alas
Evena
basic spinner
basic spinner



Viestien lukumäärä : 12
Ikä : 33
Registration date : 06.10.2009

Takanoja nilkat ristissä - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Takanoja nilkat ristissä   Takanoja nilkat ristissä - Sivu 2 Icon_minitimeTo Kesä 17, 2010 9:55 pm

Aa pitääpäs kokeillakkin tommosta, kiitos! Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
SusannaR
intermediate inverter
intermediate inverter



Viestien lukumäärä : 116
Ikä : 34
Location : Helsinki
Registration date : 29.08.2010

Takanoja nilkat ristissä - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Takanoja nilkat ristissä   Takanoja nilkat ristissä - Sivu 2 Icon_minitimeMa Toukokuu 23, 2011 11:44 pm

Mulla on noussut ongelmaksi nyt takanojan jälkeen taivutus, puolikuuksikin ja sillaksi oon kuullu nimettävän. (eli tämä liike wikipolessa)

Takanojan oon osannu jo pitkään ja se siis menee ihan varmuudella, mutta en vaan jotenkin saa tota aikaiseksi. Samantyyppiseen asentoon pääsen kyllä kun takanojasta laskeudun käsilläseisontaan ja siitä taivutan, eli taipumisen puutteesta ei oo kyse.

Onko kellään mitään ideaa jostain mielikuvasta, joka olis auttanu teitä tohon pääsyyn?
Takaisin alkuun Siirry alas
http://charmxlife.blogspot.com/
sluippa
Superman
Superman
sluippa


Viestien lukumäärä : 741
Ikä : 39
Location : Espoo
Registration date : 07.05.2009

Takanoja nilkat ristissä - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Takanoja nilkat ristissä   Takanoja nilkat ristissä - Sivu 2 Icon_minitimeTi Toukokuu 24, 2011 7:34 am

Ei kait siinä muuta kuin että ottaa käsillä pään yli kiinni tangosta ja ajattelee varpaita alas ja käsiä suoraksi.
Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





Takanoja nilkat ristissä - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Takanoja nilkat ristissä   Takanoja nilkat ristissä - Sivu 2 Icon_minitime

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Takanoja nilkat ristissä
Takaisin alkuun 
Sivu 2 / 3Siirry sivulle : Edellinen  1, 2, 3  Seuraava
 Similar topics
-
» Takanoja
» Nilkat ojentuvimmiksi
» Entisen jalkapalloilijan nilkat turhauttaa
» Suonenveto kun suoristaa nilkat/polvet??

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Spin around the pole :: Tankotemput ja pyörähdykset-
Siirry: