| tankoilijoiden treeniohjelmat | |
|
+16jokarva nekuliini Henrietta hansi vilionkka tasuni Kat Da sluippa Sanni Dizez maimiau Em Kay Iina Henna.C siru hemuliini 20 posters |
|
Kirjoittaja | Viesti |
---|
hemuliini Superman
Viestien lukumäärä : 1067 Ikä : 42 Location : Porvoo Registration date : 10.08.2009
| Aihe: tankoilijoiden treeniohjelmat Ma Helmi 08, 2010 10:32 am | |
| Olisi tosi mielenkiintoista tietää, miten kokonaisuutena treenaatte. Eli minkälaisia lajeja ja kuinka paljon viikkoon mahtuu? Olisi mukavaa myös saada kommentteja ja vinkkejä oman treeniohjelman muokkaukseen. Omat treenit menee useimmiten seuraavasti, järjestys vähän vaihtelee: MA kuntosali, painotus jalkatreenissä, kotona omaa tankoilua TI Tekniikka2 RTP:llä KE kuntonyrkkeily TO lepopäivä PE yhteistreeniä kaverin kanssa tangolla LA kuntosali, pääpaino jakatreenissä SU Poledance RTP:llä Venyttelyt teen noin neljänä päivänä viikossa. Kuntosalitreeniin kuuluu myös aerobinen alkulämmittely 10-20min, jotta sykkeet on koko salitreenin ajan sopivasti koholla. | |
|
| |
siru basic inverter
Viestien lukumäärä : 42 Registration date : 26.10.2008
| Aihe: Vs: tankoilijoiden treeniohjelmat Ma Helmi 08, 2010 10:44 am | |
| Mun treeniohjelma kyllä vaihtelee viikottain mutta tässä asioita mitä koitan saada mahdutettua mukaan. Tavoitteena on, että olis myös 1-2 lepopäivää / viikko, mieluummin kaks.
Viikkoon siis suunnilleen mahtuu: Tolppatreeni 2-3 kertaa crosstrainertreeni 2 kertaa jooga väh. 1 kerta ratsastus 1-2 kertaa + venyttelyä
Näitä sopivasti yhdistelemällä ja fiiliksen mukaan (jos väsyttää niin jotain jää pois jne.) tulee se 5-6 treenipäivää viikkoon. Tolla crossihärvelillä teen ainakin toistaseks vaan 30-40 min settejä suht matalilla sykkeillä. Olen ottanut sen mukaan nostamaan aerobista kuntoa. | |
|
| |
Henna.C Superman
Viestien lukumäärä : 889 Ikä : 38 Location : Oulu Registration date : 09.01.2009
| Aihe: Vs: tankoilijoiden treeniohjelmat Ma Helmi 08, 2010 10:52 am | |
| Tjaahas, mulla niin vaihtelee nämä treeniviikot- / ohjelmat, mutta laitetaan nyt suuntaa antavasti.
Ma: Hokutoryu Jujutsu Ti: Hiihto tai juoksu tai sali (tai tarvittaessa lepo) Ke: Brasilialainen Jujutsu To: Hiihto tai juoksu tai sali (tai tähän paikalla asap tankoilu, kunhan saa tangon pystyyn!) Pe: Lepo La: Brasilialainen Jujutsu Su: Lepo tai Hokutoryu Jujutsu.. vaihtelee
Kaikkien näiden lisäksi päivittäinen pyöräily yht. n. 10km + vatsat vähintään 50, selät vähintään 50 ja punnerrukset vähintään 20 + venyttelyt | |
|
| |
Iina Superman
Viestien lukumäärä : 2793 Ikä : 40 Location : Tampere Registration date : 05.12.2007
| Aihe: Vs: tankoilijoiden treeniohjelmat Ma Helmi 08, 2010 11:40 am | |
| Mulla myös vaihtelee viikon mukaan... Yleensä menee suunnilleen näin: MA 60 min Jazz-tanssi, 30-60 min venyttely TI Jatkotason ja alkeistason tuntien ohjaus (70 min / tunti), joskus 20-30 min venyttely tuntien jälkeen KE Joskus tankotreenit / kuntosali / aerobinen päivällä, illalla edistyneen tunnin ohjaus 70 min + mahdollinen 20-30 min venyttely TO 70 min Show-ryhmän treenit illalla, mahdollinen 20-30 min veny PE Alkeistunnin ohjaus 70 min, 20-30 min venyttely (jos on hyvin aikaa tunnin ja venyttelyn välissä 20-30 min aerobinen tai kuntosalikäynti) LA Yksityistunteja yleensä 2-3 kpl, mahdollisesti Body Balance tai kuntosali, venyttely illalla SU Täysi lepo tai venyttelytunti. Joskus voi olla että lauantaina tai torstaina ei ole treenejä, mutta sunnuntaina sitten kuntosalille ja vasta sitten venyttelemään. Pyrin pitämään yhden täyden lepopäivän viikossa, joskus kaksikin jos uuvuttaa. Kaipaisin lisää sekä treeniä poissa tangolta että tangolla, varsinkin aerobista, Body Balancea ja kuntosalia ois kiva saada yhdet treenikerrat per viikko tuonne, mahdollisesti myös omat vapaatreenit tangolla. Mulla on oman treenin määrät aivan naurettavan pieniä jos listaan vain treenit eikä tuntien ohjaukset... Mutta olen oppinut että mun on pakko laskea tuntien ohjaus mukaan kokonaistoimintaan sillä vaikka siitä ei kuntoiluhyötyä ole samassa määrin kuin omista treeneistä se silti kuitenkin rasittaa lihaksia (eli ei sitä oikein levoksikaan voi laskea ). | |
|
| |
Em Kay Superman
Viestien lukumäärä : 868 Ikä : 43 Registration date : 30.10.2009
| Aihe: Vs: tankoilijoiden treeniohjelmat Ma Helmi 08, 2010 12:02 pm | |
| Kysyjä varmaan tietääkin jo mun vastauksen, mutta omasta mielenkiinnosta listaan nyt mun "normiviikon" treeniaikataulun:
MA Joka toinen viikko bodypump+syvävenyttely, joka toinen viikko tanssillinen aerobic-tunti TI Aamulla tankotunti, illalla Showdance-tanssitunti (ilman tankoa) KE Yleensä välipäivä (toisinaan Core-tunti) TO Aamulla tankotunti, illalla bodypump/spinning PE Omat treenin kaverin kanssa tangolla LA Tankotunti/aerobic SU Lähes poikkeuksetta välipäivä
Ja tähän lisäksi luonnollisesti lenkkeilyt koirien kanssa ja venyttelyt 30-45min 3-4 kertaa viikossa.
Kyllä liikunta on ihanaa! | |
|
| |
maimiau hangin in pole with one leg only
Viestien lukumäärä : 400 Ikä : 35 Location : Tammela, Tre. Registration date : 13.06.2009
| Aihe: Vs: tankoilijoiden treeniohjelmat Ma Helmi 08, 2010 6:21 pm | |
| tulee jokseenki laiska olo ko näitä listoja lukee mut kotitreeni lihaskuntoon ja notkeuteen on jo suunnitteilla! toteutus tapahtunee ensvuoden puolella. | |
|
| |
Dizez basic spinner
Viestien lukumäärä : 22 Ikä : 34 Registration date : 12.09.2009
| Aihe: Vs: tankoilijoiden treeniohjelmat Ma Helmi 08, 2010 10:18 pm | |
| Mun treeniohjelmani vaihtelee usein, mut tällä hetkellä menee suurinpiirtein näin: MA: Iltapäivällä tankotunti(70min), illalla Zumbaa(60min) ja venyttely(30min) TI: Illalla tankotunti(70min) ja venyttely(30min) KE: Aamulla Bodyvive-tunti ja ohjattu venyttely(30min) TO: Lepopäivä PE: Päivällä tankotunti(joskus myös aamuisinkin) (70minx2), kotiharjoittelua ja venyttely(30min) LA: Venyttelyä ja joskus tiiviskursseja SU: Lepopäivä tai kotiharjoittelua Suurinpiirtein noin | |
|
| |
Sanni hangin in pole with one leg only
Viestien lukumäärä : 440 Location : Kerava Registration date : 17.01.2008
| Aihe: Vs: tankoilijoiden treeniohjelmat Ma Helmi 08, 2010 10:35 pm | |
| maimiau, siun treeniohjelma on liki identtinen omani kanssa Minun, tällä hetkellä: - maanantaisin puolen tunnin reipas metsälenkki - pyrin käymään ohjatulla tankotunnilla kerran viikossa - käytännössä ei toteudu kovinkaan usein (yleensä itsestäni riippumattomista syistä) - noin kerran viikossa tunnin-parin reipas kävely, mieluiten metsässä tai muuten luonnossa - pyrin venyttelemään edes lyhyesti joka päivä lähiaikoina (kun **ttu olis terveenä) tarkoitus lisätä takaisin rutiineihin: - kotijumppa, lähinnä alakroppaa työstävä, muutaman kerran viikossa - pidempi venyttely ainakin pari kertaa viikossa - tankoilu!!! ollut totaalisen jäissä varmaan puoli vuotta Mutta hei: lepopäiviä riittää! | |
|
| |
sluippa Superman
Viestien lukumäärä : 741 Ikä : 40 Location : Espoo Registration date : 07.05.2009
| Aihe: Vs: tankoilijoiden treeniohjelmat Ti Helmi 09, 2010 9:34 am | |
| Tällä hetkellä suurinpiirtein näin:
MA: Tankotunti TI: Kuntopyörällä 30-45 min + jumppaliikkeitä lähinnä keski/alavartalolle + venyttely TAI pieni lämmittely + pitkä venyttely KE: Tankotunti TO: Sama kuin tiistaina PE: Tankotunti LA: Lepopäivä (tai kotitreeni tangolla, jos olen tehnyt ti/to kevyemmin) SU: Oonan jumppa | |
|
| |
Kat Da hangin in pole with one leg only
Viestien lukumäärä : 392 Ikä : 41 Location : Tampere Registration date : 21.12.2007
| Aihe: Vs: tankoilijoiden treeniohjelmat Ti Helmi 09, 2010 5:44 pm | |
| Ompas täällä liikunnallista jengiä! Mä teen ite sen verran että ei sitä pysty edes listata.. ku yleensä nukun töihin asti ja töissä olen joka ikinen ilta. No siellä voi käydä kiskasee jonkun liikkeen jos on hiljaista. Yöllä saatan vähän ketkuahetkua oman tolpan ympärillä. | |
|
| |
tasuni Superman
Viestien lukumäärä : 1994 Ikä : 51 Location : Helsinki Registration date : 07.12.2007
| Aihe: Vs: tankoilijoiden treeniohjelmat Ti Maalis 16, 2010 10:06 am | |
| Mun standardi viikko-ohjelma on aivan päätähuimaava:
MA: tek4
KE tai TO: SATS jooga tai omat tankotreenit
SU: SATS dance tai omat tankotreenit
Siinäpä tuo...nää on siis mun mahdollisuudet, joka viikko ei edes onnistu kaikki kolme, vaan jää kahteen. Venyttelyistä en yleensä voi edes unelmoida enempää kuin 10 minuuttia sohvalla illalla telkkaria katsoessa, pitempiä venyttelyjä lämmittelyineen on noin kerran 3 viikossa. Mutta omia treenejä tulee nyt jopa 2-3 kertaa kuussa, kun aiemmin oli 1 kerta 2 kuukaudessa. | |
|
| |
vilionkka intermediate inverter
Viestien lukumäärä : 121 Ikä : 37 Location : Helsinki Registration date : 08.03.2009
| Aihe: Vs: tankoilijoiden treeniohjelmat Ti Maalis 16, 2010 5:34 pm | |
| mulla:
MA: Tek4/Tek3 + Gymi TI ja KE: lepoa tai lenkkeilyä, hiihtoa tms aerobista TO: Tek3 tai Baletti PE:lepo LA: lenkki, jumppa tms aerobinen tai kotitankoilua SU: showryhmän treenit vaihtelevalla teemalla (tankoilu/tanssi tms) | |
|
| |
hansi Superman
Viestien lukumäärä : 547 Ikä : 33 Location : Helsinki Registration date : 10.12.2009
| Aihe: Vs: tankoilijoiden treeniohjelmat Pe Kesä 18, 2010 3:51 pm | |
|
Viimeinen muokkaaja, sini pvm La Syys 10, 2011 7:10 pm, muokattu 1 kertaa | |
|
| |
Iina Superman
Viestien lukumäärä : 2793 Ikä : 40 Location : Tampere Registration date : 05.12.2007
| Aihe: Vs: tankoilijoiden treeniohjelmat Pe Kesä 18, 2010 4:40 pm | |
| Ota vaik maitotölkit kouraan ja erilaisia vipareita, pystypunnerruksia tai pystysoutua niiden kans | |
|
| |
Sanni hangin in pole with one leg only
Viestien lukumäärä : 440 Location : Kerava Registration date : 17.01.2008
| Aihe: Vs: tankoilijoiden treeniohjelmat Pe Kesä 18, 2010 9:00 pm | |
| Tai kumpparilla, nämä kuntoutus-/jumppaohjeet sain lääkäriltä kun viimeksi reväytin olkapääni http://www.mobilat.fi/download/Olkapaan_hoito-opas.pdf | |
|
| |
hansi Superman
Viestien lukumäärä : 547 Ikä : 33 Location : Helsinki Registration date : 10.12.2009
| Aihe: Vs: tankoilijoiden treeniohjelmat Ma Kesä 21, 2010 1:35 pm | |
|
Viimeinen muokkaaja, sini pvm La Syys 10, 2011 7:10 pm, muokattu 1 kertaa | |
|
| |
Henrietta intermediate spinner
Viestien lukumäärä : 68 Ikä : 38 Location : Helsinki Registration date : 11.03.2010
| Aihe: Vs: tankoilijoiden treeniohjelmat Ma Kesä 21, 2010 2:22 pm | |
| Mulla vaihtelee treeniohjelmat aika paljon, koska kesäisin kun oon oikeissa töissä en ohjaa jumppaa ym., mutta sitten syksy ja kevät meneekin mukavasti kahta työtä tehdessä ja opiskellessa Mutta jos karkeesti laittais sellaisen treeniohjelman, jota tällä hetkellä yritän noudattaa (jos vaikka vois vaihteeksi olla terve niin se ehkä onnistuisi): MA: Tankotunti, venyttely n.30min TI: SatsShapePulse ja pilates KE: Lepopäivä tai oma tankotreeni kotona tai tankotunti, venyttely 30min TO: BodyCombat PE: Tankotunti LA: Lepopäivä, venyttely n.30min SU: Shape ja oma tankotreeni kotona Lisäksi tuo koira tietenkin tietää kävelylenkkejä päivittäin Ja tähän hahmotelmaa syksyn ohjelmasta: MA: 2h kiinteytys-jumpan ohjaus, 1h pilates-ohjaus TI: Tankotunti, venyttely 30min KE: 2h kiinteytys-jumpan ohjaus, 1h vatsa-pakara TO: Lepopäivä, venyttely 30min PE: Tankotunti LA: Lepopäivä, venyttely 30min SU: 1h Zumba-ohjaus, 1h Bodyharmony-ohjaus ja oma tankotreeni kotona Sitten jouluna voi taas väsyneenä miettiä, että prkl kun ei voinu tajuta, että työt, 8h/vko ohjaus, tankoilu, oma treeni, opiskelu vie aika paljon aikaa ja energiaa... Uskomatonta miten aina voi arvioida oman jaksamisensa niin väärin. | |
|
| |
hansi Superman
| Aihe: Vs: tankoilijoiden treeniohjelmat To Elo 05, 2010 12:19 pm | |
| minäkin laitan tänne syksyllä alkavan viikko-ohjelmani koska oon siitä jo valmiiksi niin innoissani jatkuvat: ma: dancehall-tanssitunti ti: powerpole to: jazz-tanssitunti su: akroa sirkus helsingillä (+ joku arkiaamu akroa) ja sitten viikkoon pitäis vielä saada mahtumaan parit tankotreenit Fitillä ja 2x voimatreenit. Eli teen yleensä vatsat 1x/vk ja kädet 1x/vk. Voi mulla tulee olemaan tosi kiva syksy urheilun osalta!! mitähän pomo tykkää kun läväytän viikko-ohjelmani vuorotoivelistaan.. hahahah. ei varmaan ainakaan hyvää. | |
|
| |
nekuliini hangin in pole with one leg only
Viestien lukumäärä : 364 Ikä : 43 Location : Siikajoki Registration date : 21.12.2007
| Aihe: Vs: tankoilijoiden treeniohjelmat To Elo 05, 2010 1:40 pm | |
| 5 krt viikossa kuntosaliharjoituksia, jolloin koko kroppa treenataan läpi. Ohjelma vaihtuu n. kerran kuukaudessa. 2 krt viikossa vapariharjoituksia (lattialla) - jos kroppa väsynyt niin sitten vain 45 min. iltakävely n. 1-2 krt/kk tankoa tai tolppaa, harjoitukset mikä kulloinkin sattuu huvittamaan. Offikaudella saattaa olla harvemminkin. Dieetillä taas enemmän, jos aikaa vaan riittää. | |
|
| |
jokarva basic inverter
Viestien lukumäärä : 37 Location : Joensuu Registration date : 29.11.2010
| Aihe: Vs: tankoilijoiden treeniohjelmat Ma Marras 29, 2010 8:02 pm | |
| Mie treenailen lähinnä sen mukaan miten on itselläni tanssiopetuksia. Tosin nyt en ole tankoillut pariin vuoteen (vkloppuna laitan tangon paikoilleen kunhan saan olohuoneen uuteen uskoon), mutta tämän hetkinen viikko-ohjelma menee näin: Ma: kahvakuulatreeni Ti: 2h lattareita Ke: 1h lattareita To: 2h lattareita Pe: juoksulenkki La: pizzapäivä Su: 2h lattareita Voips olla, että vkloppuna tulee taas aloiteltua taas tangolla keikkuminen. | |
|
| |
neitinopsa intermediate inverter
Viestien lukumäärä : 156 Ikä : 36 Location : Vantaa Registration date : 13.09.2010
| Aihe: Vs: tankoilijoiden treeniohjelmat Su Joulu 12, 2010 4:37 pm | |
| Mua kiinnostais, että millasia saliohjelmia teillä on / kuinka usein käytte salilla? | |
|
| |
Jenni H intermediate inverter
Viestien lukumäärä : 155 Ikä : 32 Location : Helsinki Registration date : 20.02.2011
| Aihe: Vs: tankoilijoiden treeniohjelmat To Maalis 03, 2011 1:19 pm | |
| Itse teen kolmijakoisella.
PV 1 Rinta, olkapäät, ojentajat
PV2 jalat
PV3 selkä, hauis
vatsoja teen vähän fiiliksen mukaan. Treenipäivien tiheys on myös fiilispohjalla ja riippu paljon siitä, paljonko olen tankoillut. Lisäilen ja vähentelen myös liikkeitä treeneistäni lihaksen palautumisen mukaan.
| |
|
| |
Jenni H intermediate inverter
Viestien lukumäärä : 155 Ikä : 32 Location : Helsinki Registration date : 20.02.2011
| Aihe: Vs: tankoilijoiden treeniohjelmat To Maalis 03, 2011 1:30 pm | |
| Niin ja liikkeitä, jotka ovat mielestäni tankoilun kannalata erituisen hyödyllisiä ovat leuanvedot jakainkenlaiset jalkojen nostot leuanvetotangolla (auttaa paljon inverttiin ja olkanousuun. https://www.youtube.com/watch?v=VuXWfu2ue2Y
kässäri, kyynärseinonta, päällä seisonta erilaisne nousuineen (seinää vasten jos ei osaa ilman) Auttavat tankokässäreihin
| |
|
| |
hemuliini Superman
Viestien lukumäärä : 1067 Ikä : 42 Location : Porvoo Registration date : 10.08.2009
| Aihe: Vs: tankoilijoiden treeniohjelmat To Maalis 03, 2011 1:55 pm | |
| Mä treenan tangolla kolme kertaa viikossa, joten en yleensä hirveesti salilla voi panostaa yläkropan lihaksiin, jotta nekin vähän palautuisivat. Joten mun salitreeni on jalkapainoitteinen, koska jalat ei tankoilussa niin paljoa saa treeniä. Kuitenkin seassa niitä liikkeitä, jotka tukee mun mielestä tankoilua. Usein tulee tehtyä tämmönen treeni kerran viikossa: Jalat: Askelkyykky käsipainoilla etukyykky jalkaprässi / leveäkyykky reiden ojentajat + koukistajat pohkeet Selkä/kädet: leuanvedot leveällä myötäotteella (koneessa) vipunostot/ pystysoutu dipit selän ojennukset kulmasoutu Vatsat: puolapuuvatsat tms. vatsatreeniä jumppapallolla lankut On mulle toiminut hyvin tankotanssia tukevana ja myös vastapainona! | |
|
| |
Nipsuke basic spinner
Viestien lukumäärä : 6 Registration date : 06.09.2011
| Aihe: Vs: tankoilijoiden treeniohjelmat La Syys 10, 2011 2:10 pm | |
| Te kuntosaleilijat! Millasia on teidän saliohjelmat? Täällä meinaan yks kuntosalihirmu pähkäilee omansa kanssa, ja kaipailee vertailukohteita | |
|
| |
Sponsored content
| Aihe: Vs: tankoilijoiden treeniohjelmat | |
| |
|
| |
| tankoilijoiden treeniohjelmat | |
|