Spin around the pole
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Spin around the pole

Suomalainen forum kaikille tankotanssin ystäville. (Päästäksesi lukemaan ja kirjoittamaan kaikille aihealueille sinun on rekisteröitävä käyttäjätunnus itsellesi.)
 
PääsivuPääsivu  Harrastuspaikat  Latest imagesLatest images  HakuHaku  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään  

 

 Alaselkä vs. jamilla

Siirry alas 
5 posters
KirjoittajaViesti
Sonja
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
Sonja


Viestien lukumäärä : 430
Registration date : 24.06.2008

Alaselkä vs. jamilla Empty
ViestiAihe: Alaselkä vs. jamilla   Alaselkä vs. jamilla Icon_minitimeMa Helmi 08, 2010 11:43 am

Oivalsin tänään, että mun jamillan ilmestyminen/katoaminen on sidoksissa mun alaselän kuntoon. Oona mulle vihjasi, että mun alaselkä saattaa olla välilevyn rappeuman ja lihasten vahvistusten takia täysin jumissa, vaikka kipua ei tunnukaan. En nimittäin saa mitään venytystä tuntumaan alaselässä. Jamilla, bumerangi ym. liikkeet, joissa täytyy pyöristää alaselkä, on mulle aina olleet tosi vaikeita. Nyt tajusin, että sain jamillan ekan kerran viime vuonna, kun osteopaatilla käyntien jälkeen selkä oli paremmassa kunnossa. Nyt, kun se on reilun kuukauden verran taas oireillut, jamillakin hävisi.

*menee varaamaan aikaa osteopaatille*
Takaisin alkuun Siirry alas
Iina
Superman
Superman
Iina


Viestien lukumäärä : 2793
Ikä : 40
Location : Tampere
Registration date : 05.12.2007

Alaselkä vs. jamilla Empty
ViestiAihe: Vs: Alaselkä vs. jamilla   Alaselkä vs. jamilla Icon_minitimeMa Helmi 08, 2010 11:47 am

Todella hyvä huomio... Myös jos on heikko / hieman yliliikkuvakin alaselkä noilla jamilloilla ja koptereilla saa selkänsä helposti kipeäksi, jos ei ole lihakset kunnolla tukemassa tai ei lihaskunto anna vielä myöten.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.tankotanssi.fi
Lissuwursti
intermediate inverter
intermediate inverter
Lissuwursti


Viestien lukumäärä : 146
Ikä : 33
Location : espoo
Registration date : 06.03.2008

Alaselkä vs. jamilla Empty
ViestiAihe: Vs: Alaselkä vs. jamilla   Alaselkä vs. jamilla Icon_minitimeMa Helmi 08, 2010 11:04 pm

tiäkkö sonja, mulla on TÄYSIN sama juttu. Alaselkä ei taivu kumpaakaan suuntaan, joten ihan perus venytyksissäki mis pitää esim venyä suorien jalkojen päälle pitkäks ei onnistu suoralla selällä. Tää on yhteyksissä niin moniin liikkeisiin että harmittaa ku mäki vasta vuodenvaihteessa tajusin sen olevan tästä kiinni.

Joten, varasin ajan osteopaatille. En koskaan ajatellu et se ois ongelma kun venytys ei edes tunnu alaselän lihaksissa, mutta kolmen session jälkeen, kun on nikamia naksautettu, kineettisellä teipillä lihaskalvoa venytetty yms. huomaan miten perkeleen jumissa se alaselkä oikeesti on, koska ekaa kertaa elämässäni tuntuu että sitä pitäis venytellä ja sillonku venytän ni tuntuu jo tosi raskaalta. Ihanku ne lihakset ois vaa ollu unessa ja nyt ne heräilee vasta ihan surkastuneina Very Happy eli fysioterapiaan siitä! kyllä se paranee
Takaisin alkuun Siirry alas
Marie
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
Marie


Viestien lukumäärä : 301
Ikä : 37
Location : Toijala
Registration date : 28.04.2009

Alaselkä vs. jamilla Empty
ViestiAihe: Vs: Alaselkä vs. jamilla   Alaselkä vs. jamilla Icon_minitimeTi Helmi 09, 2010 2:05 am

Kyllä oikealla tekniikalla voi vaik välilevy vikaa oiskin saada jamillat yms onnistuu. Monet tekee sellaset alaselän ja vatsojen jutut pöyristämällä koska niin on kevyempi mut itelläni on rautaa alaselässä niin eipä sitä paljoo pyöristellä.. Wink Silti saan hyvin tehtyä jamillat yms kun ei yritäkkään pöyristää missään liikkeessä ja sitkeästi yrittää niin kyl ne lihakset sieltä vahvistuu niin et ne toimii siitä huolimatta. Varo ettet misään edes invertoinnissa anna alaselän pöyristyä niin kyl ne lihakset vahvistuu.. Tosin jos niille osteopaatti jotain pystyy niin kannattaa mennä!
Takaisin alkuun Siirry alas
Sonja
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
Sonja


Viestien lukumäärä : 430
Registration date : 24.06.2008

Alaselkä vs. jamilla Empty
ViestiAihe: Vs: Alaselkä vs. jamilla   Alaselkä vs. jamilla Icon_minitimeTi Helmi 09, 2010 11:04 am

Hyvä tietää, Anna, että en ole yksin ongelman kanssa! Smile Ja että apua tuntuu löytyvän.

Marie, mikä sulla oli aikoinaan diagnoosina alaselässä, eli miksi rautaa laitettiin? Mullakin sitä harkittiin, mutta todettiin, että alimmat nikamat todennäköisesti luutuu itsekseen jonkun ajan kuluttua. Ja multa nimenomaan kysyttiin, että olenko kilpaurheilija ja että tarvitsenko mahdollisimman suurta liikkuvuutta alaselkään. Kun vastasin kieltävästi, niin ei päädytty leikkaukseen. Eli tuon mukaan rauta selässä mahdollistaisi suuremman liikkuvuuden kuin luutuminen. scratch

Joka tapauksessa kipuja on alaselän takia takareiden/pakaran kohdalla, joten osteopaatti kutsuu!
Takaisin alkuun Siirry alas
Marie
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
Marie


Viestien lukumäärä : 301
Ikä : 37
Location : Toijala
Registration date : 28.04.2009

Alaselkä vs. jamilla Empty
ViestiAihe: Vs: Alaselkä vs. jamilla   Alaselkä vs. jamilla Icon_minitimeKe Helmi 10, 2010 12:44 am

Mulla on kolarissa L3 nikama luhistunut. ja titaani menee L2-L4 eli siis kaikki lanneranka käytännös ei liiku ollenkaa. Siis eihän sitä liikuvuutta raudalla saa mut kyl se paremmi pelaa raudalla koska sillon ei tartte varoa niin paljoo se liikkuu sen minkä liikkuu eikä yhtään enempi. Lihakset ympärillä sit kompensoi ja antaa sen liikkeen kun niiden ei tartte niin paljon tukea kun jos ei ole rautaa esim. mulla on nykyään hullusti venyvämmät kyljet kun ennen leikkausta. Ootko saanut tuon diaknoosin ennen tankoilua? Meinaa ehkä kannattais käydä uudellen arvioituttamas tilanne jos nyt teet paljon tangolla koska oot aktiivi urheilija, jo senkin takia et jos pahasti oireilee se voi olla menny pahemmaks.
Takaisin alkuun Siirry alas
Sonja
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
Sonja


Viestien lukumäärä : 430
Registration date : 24.06.2008

Alaselkä vs. jamilla Empty
ViestiAihe: Vs: Alaselkä vs. jamilla   Alaselkä vs. jamilla Icon_minitimeKe Helmi 10, 2010 9:13 am

Marie kirjoitti:
Ootko saanut tuon diaknoosin ennen tankoilua? Meinaa ehkä kannattais käydä uudellen arvioituttamas tilanne jos nyt teet paljon tangolla koska oot aktiivi urheilija, jo senkin takia et jos pahasti oireilee se voi olla menny pahemmaks.

Juu, sain diagnoosin reilusti ennen tankoilua. Mutta liikuin kyllä kohtalaisen paljon silloinkin. Oireetkin alkoi alunperin ennen tankoilua (siis diagnoosin jälkeiset oireet), joten siinä mielessä ei muutosta - en vaan silloin tajunnut niiden johtuvan alaselästä. Magneettikuvaus on sen verran tyyris homma, etten välttämättä sitä ihan heti haluaisi tehdä.
Takaisin alkuun Siirry alas
Marie
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
Marie


Viestien lukumäärä : 301
Ikä : 37
Location : Toijala
Registration date : 28.04.2009

Alaselkä vs. jamilla Empty
ViestiAihe: Vs: Alaselkä vs. jamilla   Alaselkä vs. jamilla Icon_minitimeTo Helmi 11, 2010 2:38 am

Niin no lähinnä ajattelinkin et menisit keskustelemaan lääkärin kans uusiks et oletko aktiivi uhreihija. Koska tanko on tosi kokonais valtainen ja raskas laji ja mun mielestä reippaalla reeni tahdilla tekee sut aktiivi urheilijaks.. Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
Sonja
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
Sonja


Viestien lukumäärä : 430
Registration date : 24.06.2008

Alaselkä vs. jamilla Empty
ViestiAihe: Vs: Alaselkä vs. jamilla   Alaselkä vs. jamilla Icon_minitimeTo Helmi 11, 2010 8:32 am

Marie kirjoitti:
Niin no lähinnä ajattelinkin et menisit keskustelemaan lääkärin kans uusiks et oletko aktiivi uhreihija. Koska tanko on tosi kokonais valtainen ja raskas laji ja mun mielestä reippaalla reeni tahdilla tekee sut aktiivi urheilijaks.. Smile

Nyt tajusin, mitä tarkoitit! Smile Nämä oireet on tosin aivan erilaisia kuin silloin ennen kuin nikamat jäykistyi. Lantio on nyt hieman väärässä asennossa, mikä voi johtua myös polvien lievästä virhekulmasta - mikä sitten on syy ja mikä seuraus. Silloin aiemmin kivut johtuivat kahden nikaman hankaamisesta toisiinsa, kun se välilevy puuttui välistä. Olen kyllä osteopaatin kanssa keskustellut lajista ja hän oli sitä mieltä, että siitä vaan, kunhan omaa kroppaa kuuntelee.
Takaisin alkuun Siirry alas
Marie
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
Marie


Viestien lukumäärä : 301
Ikä : 37
Location : Toijala
Registration date : 28.04.2009

Alaselkä vs. jamilla Empty
ViestiAihe: Vs: Alaselkä vs. jamilla   Alaselkä vs. jamilla Icon_minitimeTo Helmi 11, 2010 3:57 pm

Joo niin mullakin on et laji sinänsä on hyvästä.. Kut mulla on kans helposti sitä ongelmaa et lantio menee juntturaan kun ei alaselkä sillee liiku ja kuiteski lihaksia käyttää.. Itellä se yleensä vaan jotenki maagisesti aukee jossain kohtaa. Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
Ewy
Superman
Superman
Ewy


Viestien lukumäärä : 965
Ikä : 35
Location : Järvenpää
Registration date : 24.09.2009

Alaselkä vs. jamilla Empty
ViestiAihe: Vs: Alaselkä vs. jamilla   Alaselkä vs. jamilla Icon_minitimeTo Helmi 11, 2010 4:45 pm

Sonja kirjoitti:
Marie kirjoitti:
Niin no lähinnä ajattelinkin et menisit keskustelemaan lääkärin kans uusiks et oletko aktiivi uhreihija. Koska tanko on tosi kokonais valtainen ja raskas laji ja mun mielestä reippaalla reeni tahdilla tekee sut aktiivi urheilijaks.. Smile

Nyt tajusin, mitä tarkoitit! Smile Nämä oireet on tosin aivan erilaisia kuin silloin ennen kuin nikamat jäykistyi. Lantio on nyt hieman väärässä asennossa, mikä voi johtua myös polvien lievästä virhekulmasta - mikä sitten on syy ja mikä seuraus. Silloin aiemmin kivut johtuivat kahden nikaman hankaamisesta toisiinsa, kun se välilevy puuttui välistä. Olen kyllä osteopaatin kanssa keskustellut lajista ja hän oli sitä mieltä, että siitä vaan, kunhan omaa kroppaa kuuntelee.

Ono sun polvien väärää asentoa korjattu tukipohjallisilla? Voisivat tuoda helpotusta:)
Takaisin alkuun Siirry alas
Sonja
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
Sonja


Viestien lukumäärä : 430
Registration date : 24.06.2008

Alaselkä vs. jamilla Empty
ViestiAihe: Vs: Alaselkä vs. jamilla   Alaselkä vs. jamilla Icon_minitimePe Helmi 12, 2010 8:48 am

Ewy kirjoitti:

Ono sun polvien väärää asentoa korjattu tukipohjallisilla? Voisivat tuoda helpotusta:)

Ei. Fysioterapeutti antoi käskyn treenata etureidet sellaiseen kuntoon, että pitävät polvet paikoillaan (niillä oli tapana mennä hetkeksi pois sijoiltaan). Nyt on reidet hyvässä kunnossa.
Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





Alaselkä vs. jamilla Empty
ViestiAihe: Vs: Alaselkä vs. jamilla   Alaselkä vs. jamilla Icon_minitime

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Alaselkä vs. jamilla
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1
 Similar topics
-
» "Rumat" ja inhokit

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Spin around the pole :: Yleistä keskustelua Pole Dance asioista-
Siirry: