| Tankotanssin SM-kilpailut 12.9.2010 | |
|
+40pujaka_ iisa Sonja jellona nekuliini Sinna paiviku tiko nasu FemmeFatale Sanni Foxmagon Jutta merqus sonjis Furetto Marianne Jassi npeltoni Ish OonaK -Hanna- jossukka sluippa Nina Henrietta Johanna Em Kay vilionkka Iina hansi Ewy tasuni LaraK Hennu/Henriikka Henna.C Lissuwursti Frenchpoledancer Marie Jenni 44 posters |
|
Kirjoittaja | Viesti |
---|
jossukka hangin in pole with one leg only
Viestien lukumäärä : 283 Ikä : 38 Location : Helsinki Registration date : 14.03.2009
| Aihe: Vs: Tankotanssin SM-kilpailut 12.9.2010 To Elo 19, 2010 3:06 pm | |
| Ja montakos henkilöä tapahtumaan mahtuu? | |
|
| |
hansi Superman
Viestien lukumäärä : 547 Ikä : 33 Location : Helsinki Registration date : 10.12.2009
| Aihe: Vs: Tankotanssin SM-kilpailut 12.9.2010 To Elo 19, 2010 7:08 pm | |
| näkeekö yhdellä lipulla sekä suomenmestaruus- että avoimen sarjan? | |
|
| |
Jenni intermediate inverter
Viestien lukumäärä : 130 Ikä : 38 Location : Helsinki Registration date : 27.03.2009
| Aihe: Vs: Tankotanssin SM-kilpailut 12.9.2010 Pe Elo 20, 2010 11:11 am | |
| Nyt alkaa olla säädöt säädetty ja lippujen pitäisi tosiaan olla ulkona MA 23.9, mikäli tiketin päässä ei tapahdu mitään ihmeellistä. Tapahtumaan myydään 600 kpl lippuja, joten eivät ihan heti pääse loppumaan Tuohon viiteentoista euroon sisältyy koko paketti eli avoin- ja SM-sarja sekä iltaklubi. | |
|
| |
-Hanna- Superman
Viestien lukumäärä : 947 Ikä : 43 Location : Helsinki Registration date : 15.02.2008
| Aihe: Vs: Tankotanssin SM-kilpailut 12.9.2010 Pe Elo 20, 2010 12:48 pm | |
| ^Toivottavasti kuitenkin 23.8. eikä 23.9. Terkuin näsäviisas pilkunviilaaja | |
|
| |
Viestien lukumäärä : 130 Ikä : 38 Location : Helsinki Registration date : 27.03.2009
| Aihe: Vs: Tankotanssin SM-kilpailut 12.9.2010 Pe Elo 20, 2010 2:08 pm | |
| pistetään vähän haastetta myyntiin No ei, perus typo. Ei pitäis olla liian hätänen | |
|
| |
| Aihe: Vs: Tankotanssin SM-kilpailut 12.9.2010 Pe Elo 20, 2010 2:23 pm | |
| Hieman huijasin myyntiintulopäivän kanssa. Eli olivat nopeita ja lippuja saa NYT!
| |
|
| |
tasuni Superman
Viestien lukumäärä : 1994 Ikä : 51 Location : Helsinki Registration date : 07.12.2007
| Aihe: Vs: Tankotanssin SM-kilpailut 12.9.2010 Pe Elo 20, 2010 2:38 pm | |
| Ostettu!!! Sonjalle ja mulle!! | |
|
| |
| Aihe: Vs: Tankotanssin SM-kilpailut 12.9.2010 Pe Elo 20, 2010 2:48 pm | |
| JEE | |
|
| |
Nina hangin in pole with one leg only
Viestien lukumäärä : 422 Ikä : 37 Location : Järvenpää Registration date : 17.03.2008
| Aihe: Vs: Tankotanssin SM-kilpailut 12.9.2010 Pe Elo 20, 2010 7:34 pm | |
| | |
|
| |
Hennu/Henriikka Superman
Viestien lukumäärä : 988 Ikä : 38 Location : Tampere Registration date : 23.11.2008
| Aihe: Vs: Tankotanssin SM-kilpailut 12.9.2010 Pe Syys 03, 2010 12:54 pm | |
| - Jenni kirjoitti:
- hennu kirjoitti:
- No voihan pahus että ei tuukkaan spinniä vaan ainoastaan staattinen
Mutta hyvältä vaikuttaa muuten Tähän ratkaisuun on päädytty sen vuoksi jotta jokaisella osallistujalla kotitreenaajat mukaan lukien on yhtä hyvät treenimahdollisuudet. Näin nekin joilla on kotona vain yksi tanko eikä välttämättä studiota spinnitangoilla lähistöllä ovat tasapuolisessa asemmassa. Tästä tasapuolisuudesta tuli mieleen tällaset jutut: Säännöissä lukee tuomarointiperusteissa tekniikan kohdalla:"Tankokorkeuden vaihtelevuus " Kuinkakohan suurta vaihtelevuutta tuomarit haluaa ja odottaa? Kisoissa on 4,3 metrin tanko. Tullaanko tässä huomioimaan että kotitreenaajien on monesti mahdoton treenata yli 3m korkeudella kotonaan? Sitten toisena juttuna kysyisin tosta koreografiasta. Tuomarointiperusteiden mukaan koreografia määrää kolmasosan kilpailijan saamista pisteistä. Mutta kuitenkin koreografi saa olla eri henkilö kuin kilpailija? Eli kolmasosa pisteistä voi tulla toisen henkilön tekemästä työstä ja osaamisesta? | |
|
| |
OonaK Superman
Viestien lukumäärä : 691 Ikä : 41 Location : Hki Registration date : 09.01.2010
| Aihe: Vs: Tankotanssin SM-kilpailut 12.9.2010 Pe Syys 03, 2010 1:23 pm | |
| Siis kuinka moni tanssija, urheiluja ym. toteuttaa muiden tekemiä koreoita, öö aika hiton moni.
Jos meikki, kampaus ja vaatekin kuuluu arvosteluun ja on jonkun muun käsialaa, niin sullehan ne pisteet tulee, heheheh.
Oona | |
|
| |
Em Kay Superman
Viestien lukumäärä : 868 Ikä : 43 Registration date : 30.10.2009
| Aihe: Vs: Tankotanssin SM-kilpailut 12.9.2010 Pe Syys 03, 2010 1:32 pm | |
| - Oona K. kirjoitti:
- Siis kuinka moni tanssija, urheiluja ym. toteuttaa muiden tekemiä koreoita, öö aika hiton moni.
Jos meikki, kampaus ja vaatekin kuuluu arvosteluun ja on jonkun muun käsialaa, niin sullehan ne pisteet tulee, heheheh.
Oona Totally agree. Oli niin nasevasti sanottu, etten osaa mitään lisätä. | |
|
| |
Hennu/Henriikka Superman
Viestien lukumäärä : 988 Ikä : 38 Location : Tampere Registration date : 23.11.2008
| Aihe: Vs: Tankotanssin SM-kilpailut 12.9.2010 Pe Syys 03, 2010 1:42 pm | |
| - Oona K. kirjoitti:
- Siis kuinka moni tanssija, urheiluja ym. toteuttaa muiden tekemiä koreoita, öö aika hiton moni.
Oona Joo meinasin jo tonne viestini loppuun todeta et "Nojoo , eihän se Kiira Korpikaan itse tee koreografiaansa". Mutta pitääkö tankoilussa välttämättä alkaa seuraamaan muiden lajien tapoja ja sääntöjä.. Tukasta, meikistä ja puvusta tulevat pisteet on onneksi paljon pienempi osa kokonaisuutta kuin koreografiasta tulevat. Mutta en siis kirjottanut tota sillä että koreografien käyttö pitäis kieltää, vaan todetakseni että noinhan se sitten menee että jonkun muun työstä tulee noin suuri osa pisteistä, jos koreografi vallan tekee ohjelman. Jos tässä oikeen tiukoiks ruvettais niin kyllähän kaikkien sit pitäis ite säveltää ja soittaa musansa levylle XD Mitä en siis myöskään halua | |
|
| |
Ish Superman
Viestien lukumäärä : 2611 Location : SEINÄJOKI Registration date : 10.11.2008
| Aihe: Vs: Tankotanssin SM-kilpailut 12.9.2010 Pe Syys 03, 2010 1:58 pm | |
| Joo samaa mieltä ettei pitäisi kieltää, mutta mä arvostan itse ainakin enemmän jos on itse tehnyt koko homman alusta loppuun. Ja vaikka joku muu meikit, hiukset tekeekin, niin itsehän ne yleensä suunnittelee ensin ja sanoo mitä haluaa. | |
|
| |
Em Kay Superman
| Aihe: Vs: Tankotanssin SM-kilpailut 12.9.2010 Pe Syys 03, 2010 2:05 pm | |
| Mäkin arvostan täysin itsetehtyä koreografiaa, mutta miksei hyödyntää ammattilaista? Itsehän sen kaiken harjoitustyön tekee - siinä ei koreografi auta. Se ei oo piiskaamassa sua liikkeelle, kun ei huvittais laisinkaan, vaan sen sä teet itse. Koreografi antaa sulle työkalut, mutta itse sä sen kokonaisuuden rakennat! Mun kaveri on koreografi, joka on auttanut mua mun SM-koreografiassa. Tosin, siinä koreografiassa on enää 1/5 sitä alkuperäistä koreografiaa jäljellä, kun oon joutunut tekemään muutoksia... Mutta miksei ammentaa inspiraatiota/ideoita kaikkialta mistä pystyy! Jos ei käytä koreografia, veikkaan, että moni hakee ideoita netistä tankoiluvideoista tai omalta opettajalta - it's the same thing! | |
|
| |
Ewy Superman
Viestien lukumäärä : 965 Ikä : 36 Location : Järvenpää Registration date : 24.09.2009
| Aihe: Vs: Tankotanssin SM-kilpailut 12.9.2010 Pe Syys 03, 2010 3:07 pm | |
| Tässä tulee vastaan sekin, että tankotanssikilpailuissa kuitenkin etsitään parasta tankotanssijaa. Jos kaikkien pitäisi tehdä itse asunsa, koreografiansa jne. niin ei etsittäisi enää parasta tankotanssijaa vaan parasta "tankokilpailijaa", joka olisi hyvä tekemään koreografiaa, ompelemaan yms. asioita, joilla ei sen itse tankotanssin kanssa kuitenkaan ole mitään tekemistä. Koreografiasta kyllä näkee, onko siinä kilpailijan omaa persoonaa mukana vai ei. Vaikka olisi millainen koreografia, se ei sovellu kaikille. Niinpä pelkkä hyvä koreografia ei suinkaan takaa hyvää esitystä ja siksi minusta on ihan ok, että ulkopuolista apua saa käyttää. Itse päädyin tekemään oman koreografiani, mutta jos asiantuntevaa apua olisi ollut saatavilla, niin olisin varmasti avun ottanut vastaan. Mutta nyt on ainakin ihan 100% mun näköinen ohjelma Se onkin sitten eri asia, että onko se hyvä juttu vai ei.... | |
|
| |
hansi Superman
Viestien lukumäärä : 547 Ikä : 33 Location : Helsinki Registration date : 10.12.2009
| Aihe: Vs: Tankotanssin SM-kilpailut 12.9.2010 Pe Syys 03, 2010 8:34 pm | |
| Täällä toinen joka on tehnyt koreografiansa itse (pienellä avustuksella=)! . Ja siisi lman mitään tanssihistoriaa. Mutta ihan hyvä siitä silti tulil. Ja mä kyllä tykkään tehdä lähes kaiken aina ihan itse, jotta pystyn toteuttamaan omaa näkemystänmi.. Vaikka oon mä vähän kateellinen niille kellä on koreografi.
Mutta siis koreografinhan voi kaikki itse hankkia.. Ihan samalla tavalla kun hankkii kampaajankin. Tai siis, jos on siihen varaa. | |
|
| |
npeltoni intermediate spinner
Viestien lukumäärä : 56 Ikä : 38 Location : Helsinki Registration date : 25.04.2009
| Aihe: Vs: Tankotanssin SM-kilpailut 12.9.2010 La Syys 04, 2010 1:02 pm | |
| Niinpä, nimenomaan "jos siihen on varaa". Ei mulla ainakaan, joten myös ihan itse oon koreografiani väsännyt. Hyvä puoli siinä on, että jos koreografia-osuudesta sattuis saamaan hyvät pisteet, niin saa olla ylpeä itsestään:) | |
|
| |
Ewy Superman
Viestien lukumäärä : 965 Ikä : 36 Location : Järvenpää Registration date : 24.09.2009
| Aihe: Vs: Tankotanssin SM-kilpailut 12.9.2010 Ma Syys 06, 2010 11:31 am | |
| Hei! Tuleeko joku foorumilainen pyörimään lavan lähistölle kameran kanssa ja videoimaan esitykset? En millään haluaisi pyytää ketään tuttua kuvaamaan, kun tietää, että heiltä itseltään menee sitten esitys vähän ohi, jos pitää kameran läpi katsella.... | |
|
| |
Hennu/Henriikka Superman
| Aihe: Vs: Tankotanssin SM-kilpailut 12.9.2010 Ma Syys 06, 2010 11:55 am | |
| | |
|
| |
Ewy Superman
| Aihe: Vs: Tankotanssin SM-kilpailut 12.9.2010 Ma Syys 06, 2010 3:53 pm | |
| Mulla ois toinenkin kysymys Ketä tuolla on tuomareina? Samat kuin esikarsinnassa? En oo koskaan huomannut mitään tekstiä missään, että ketkä tuomarois itse kisan... | |
|
| |
OonaK Superman
Viestien lukumäärä : 691 Ikä : 41 Location : Hki Registration date : 09.01.2010
| Aihe: Vs: Tankotanssin SM-kilpailut 12.9.2010 Ma Syys 06, 2010 11:21 pm | |
| Joo hei mietin ihan samaa... KETKÄ TUOMAROI??
Oona | |
|
| |
Iina Superman
Viestien lukumäärä : 2793 Ikä : 40 Location : Tampere Registration date : 05.12.2007
| Aihe: Vs: Tankotanssin SM-kilpailut 12.9.2010 Ti Syys 07, 2010 8:34 am | |
| Mä muistelisin että esikarsintatuomareiden lisäksi tulee pari tuomaria lisää, mutta en kyllä tiedä ketkä | |
|
| |
tasuni Superman
Viestien lukumäärä : 1994 Ikä : 51 Location : Helsinki Registration date : 07.12.2007
| Aihe: Vs: Tankotanssin SM-kilpailut 12.9.2010 Ti Syys 07, 2010 8:55 am | |
| Onhan muitakin vaihtoehtoja kuin 1. itsetehty koreografia 2. ammattilaisen tekemä koreografia, nimittäin erilaiset yhteistyökuviot. Itse voi suunnitella vaikka perusidean, tankokombot ja lattiaosuuksien määrän ja keston, ja koreografi voi suunnitella loput. Tai sitten itse tekee koko homman alusta loppuun ja koreografi kommentoi, editoi ja ehdottaa. Tai sitten koreografi tekee koko homman ja itse muokkaa, editoi ja muuntelee, kuten Maarit on tehnyt. Koreografian painoarvo eri kilpailujen arvosteluperusteissa vaihtelee sen mukaan, miten paljon kilpailun järjestäjä haluaa viedä esityksiä tanssin tai akrobatian suuntaan (hyvässä tapauksessa; on myös kilpailuja, joissa asiaa ei ole mietitty pätkän vertaa, pisteet ovat mielivaltaisia, ja loppujen lopuksi niitä rukataan jotta saadaan asiallinen voittaja). Viime vuoden Pole Art oli tietojeni mukaan ensimmäinen kilpailu, jossa koreografia ja esiintyminen arvosteltiin yhtä tärkeäksi kuin tekniikka ja vaikeustaso. Battle of the Pole mallasi arvosteluperusteensa osittain PA:n mukaan, ja SM-kisoissakin näyttää olevan sama idea, joten voisi sanoa, että Pohjoismaissa selvästikin arvostetaan tanssillisuutta pelkän voiman ja trikkailun sijaan. Sen sijaan esim. Ranskan mestaruuskisoissa koreografiasta saa vain 5 pistettä, tekniikasta 10, ja trikeistä 15. Siihen nähden on musta merkittävää, että Ranska on kuitenkin edelläkävijä tanssillisuudessa!! Olisiko yleisen kulttuurihistorian perintöä? Minusta ammattikoreografin rooli on ihan samanlainen kuin sen ammattiopettajan rooli, joka on kilpailijalle trikit opettanut. Ei itseoppineille tankoilijoillekaan anneta sen enempää etua kilpailuissa kuin opettajan johdolla oppineille. Tietyllä tasolla urheilu kuin urheilu alkaa olla monesta osasesta koostuvaa tiimityötä, jonka lopputulosta se yksi henkilö sitten kilpailussa toteuttaa ! | |
|
| |
Em Kay Superman
| Aihe: Vs: Tankotanssin SM-kilpailut 12.9.2010 Ti Syys 07, 2010 9:15 am | |
| - tasuni kirjoitti:
- nimittäin erilaiset yhteistyökuviot. Itse voi suunnitella vaikka perusidean, tankokombot ja lattiaosuuksien määrän ja keston, ja koreografi voi suunnitella loput. Tai sitten itse tekee koko homman alusta loppuun ja koreografi kommentoi, editoi ja ehdottaa. Tai sitten koreografi tekee koko homman ja itse muokkaa, editoi ja muuntelee, kuten Maarit on tehnyt.
Juuri näin! Mulla oli kaikki kombot valmiina - tiesin, miten laskeudun lattialle, kuinka kauan siellä olen ja miten siirryn seuraavaan komboon. Yhdessä sitten mietittiin, mitä siellä lattialla tekisin. Mun mielestä aivan loistavaa yhteistyötä - molempien vahvuudet yhdistyi! "Hedelmällinen yhteistyö" on oikea termi. Mulle ei tehty valmiiksi lattiakoreografiaa, sain vain ideoita, joita muokkasin itseni näköiseksi. Kadi (koreografini ja tanssiopettajani) tulee tänään tsekkaa lopullisen tuloksen. Jännittää. Mitäköhän se sanoo? Oon nääs sooloillut aika lahjakkaasti! | |
|
| |
Sponsored content
| Aihe: Vs: Tankotanssin SM-kilpailut 12.9.2010 | |
| |
|
| |
| Tankotanssin SM-kilpailut 12.9.2010 | |
|