Spin around the pole
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Spin around the pole

Suomalainen forum kaikille tankotanssin ystäville. (Päästäksesi lukemaan ja kirjoittamaan kaikille aihealueille sinun on rekisteröitävä käyttäjätunnus itsellesi.)
 
PääsivuPääsivu  Harrastuspaikat  Latest imagesLatest images  HakuHaku  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään  

 

 Pieniä valintoja tankoilun (ja terveyden) puolesta

Siirry alas 
+15
poletti
celya
johrunna
merqus
tasuni
Karvinen
LaraK
josie
Samira
Miia
Ish
Cherrie
Sanni
Henna.C
Iina
19 posters
Siirry sivulle : 1, 2  Seuraava
KirjoittajaViesti
Iina
Superman
Superman
Iina


Viestien lukumäärä : 2793
Ikä : 40
Location : Tampere
Registration date : 05.12.2007

Pieniä valintoja tankoilun (ja terveyden) puolesta Empty
ViestiAihe: Pieniä valintoja tankoilun (ja terveyden) puolesta   Pieniä valintoja tankoilun (ja terveyden) puolesta Icon_minitimeKe Tammi 28, 2009 9:36 am

Niin, antakaas kuulua Smile

-Vaihdoin aamukahvini inkivääriteehen. Inkiväärinhän pitäisi vähentää lihas- ja nivelkipuja, sekä vähentää ylimääräistä nestettä kehosta. Saapi nähdä, kuinka kauan tätä kestää, melkoinen kahvin ystävä kun olen muuten.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.tankotanssi.fi
Henna.C
Superman
Superman
Henna.C


Viestien lukumäärä : 889
Ikä : 37
Location : Oulu
Registration date : 09.01.2009

Pieniä valintoja tankoilun (ja terveyden) puolesta Empty
ViestiAihe: Vs: Pieniä valintoja tankoilun (ja terveyden) puolesta   Pieniä valintoja tankoilun (ja terveyden) puolesta Icon_minitimeKe Tammi 28, 2009 10:18 am

Voi eiii, mä en vois sitte hetkeksikään jättää kahvetta poikkeen Laughing .
Minä koitan lisätä entisestään tuota proteiiniin määrää ja vähentää hiilareita - silleen sopivassa suhteessa Cool
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.henna-c.blogspot.com
Iina
Superman
Superman
Iina


Viestien lukumäärä : 2793
Ikä : 40
Location : Tampere
Registration date : 05.12.2007

Pieniä valintoja tankoilun (ja terveyden) puolesta Empty
ViestiAihe: Vs: Pieniä valintoja tankoilun (ja terveyden) puolesta   Pieniä valintoja tankoilun (ja terveyden) puolesta Icon_minitimeKe Tammi 28, 2009 10:23 am

Musta muotoutui lukioaikoina melkoinen kofeiiniaddikti Shocked Sitä ennen ei kahvi maistunut ollenkaan, mutta lukiossa sitten otin ja jäin energiajuomiin koukkuun. Päivä ei lähtenyt liikkeelle, ennen kuin oli litra batteryä juotu. Sellaisena se sitten jatkuikin monta vuotta, kunnes ensimmäistä kertaa pari vuotta takaperin jätin energiajuomat katkolle. Kun energiajuomat lähti nousi kolajuomien kulutus... Nyt on ollut kolajuomatkin jo muutaman kuukauden katkolla, korkeintaan joskus ruoan kanssa tulee juotua, eikä litrakaupalla kuin aiemmin. Energiajuomaa ostan ehkä kahdesti vuodessa.

No kun kolajuomien määrä väheni nousi kahvin juonti vuorostaan Rolling Eyes mutta pikkuhiljaa olen yrittänyt aina vaihtaa yhdestä pahasta aina vähän vähemmän pahaan. Jahka tähän inkivääriteehen totun olis tarkoitus vaihtaa musta tee vihreään, sitä saankin sitten jo hyvällä omallatunnolla juoda.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.tankotanssi.fi
Henna.C
Superman
Superman
Henna.C


Viestien lukumäärä : 889
Ikä : 37
Location : Oulu
Registration date : 09.01.2009

Pieniä valintoja tankoilun (ja terveyden) puolesta Empty
ViestiAihe: Vs: Pieniä valintoja tankoilun (ja terveyden) puolesta   Pieniä valintoja tankoilun (ja terveyden) puolesta Icon_minitimeKe Tammi 28, 2009 10:28 am

No tuo sun nykyinen "addiktiosi" (eli inkivääritee) ei ainakaan oo pahitteeksi Smile.
Itsekin aina silloin tällöin juon vihreää teetä. Pitäis vaan juoda enemmän, mutta usein se on kahvi joka vie voiton!
Tuo Battery-addiktio kuulostaa tutulta Shocked . Mulla oli kans yhteen väliin joku ihme Battery- himo.. tölkki piti olla koko ajan kourassa. Muut veti sätkää, minä vedin Batteryä drunken
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.henna-c.blogspot.com
Sanni
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
Sanni


Viestien lukumäärä : 440
Location : Kerava
Registration date : 17.01.2008

Pieniä valintoja tankoilun (ja terveyden) puolesta Empty
ViestiAihe: Vs: Pieniä valintoja tankoilun (ja terveyden) puolesta   Pieniä valintoja tankoilun (ja terveyden) puolesta Icon_minitimeKe Tammi 28, 2009 10:37 am

kiva aihe Very Happy

-olen vähentänyt kahvinjuontia rankalla kädellä, entisen kuppi-joka-välissä systeemin sijaan juon nykyisin kupillisen aamulla ja toisen päivällä. Poisjääneet kahvikupilliset olen korvannut vihreällä teellä, ajatuksena nesteenpoisto ja muu hyvä(nesteenpoistajana ihan ykkönen, entiset kammottavat pms-turvotukset ovat nyt historiaa cheers )

-olen tarkastanut ruokavaliotani, ja syön nykyisin "järkevämmin", käytännössä siis jättänyt pois tyhjät hiilarit, ts valkoiset leivät ja pastat ja pullat yms (en mitenkään fanaattisesti, syön kyllä em. juttuja kylässäkäydessä.. en vaan mätä samalla tavalla kuin ennen Very Happy )

-olen ottanut venyttelyn säännölliseksi iltarutiiniksi

-huollan kroppaa ja kropan ihoa paremmin kuin ennen

ja sitten vielä jotain pieniä turhamaisuusjuttuja Wink Nämä tosiaan kaikki tankoiluharrastuksen myötä tulleita muutoksia. Melkeinpä väitän, että muuten en olisi viitsinyt vaivautua Very Happy
Takaisin alkuun Siirry alas
Cherrie
Superman
Superman
Cherrie


Viestien lukumäärä : 770
Ikä : 36
Registration date : 27.04.2008

Pieniä valintoja tankoilun (ja terveyden) puolesta Empty
ViestiAihe: Vs: Pieniä valintoja tankoilun (ja terveyden) puolesta   Pieniä valintoja tankoilun (ja terveyden) puolesta Icon_minitimeKe Tammi 28, 2009 11:27 am

No mulla tankoilun vuoksi ei ole tullut ehkä muita muutoksia kuin vähän säännöllisempi venyttely. Muuten en syö lihaa, kalaa ainoostaan, jonka vuoksi tulee tehtyä (lue:miehen tulee tehtyä Very Happy ) paljon kasviswokkeja ja soijaruokia., eli ns. "terveellisempiä" ruokia. Pastasta ja leivästä ym. valkosesta mössöstä en pysty luopumaan koska rakastan niitä, ja eikä mun lautaselle sitten juuri muuta jäiskään, kun en lihaa syö.. Ja mulla on muutenkin omat epäilyni tota hiilaripuutteista ruokavaliota kohtaan, koska se on niin uusi juttu että todellisia haittavaikutuksia ei nähdä kuin vasta vuosien päästä, siis miten se ihmiskeho siihen todella reagoi.

Töissä ollessani tuli vedettyä huonoin perustein (aamuvuoro) pullo ediä joka on ihan huippuhyvää! Nyt sitäkään ei tuu vedettyä, kahvia en juo, teetäkin silloin tällöin lähinnä hampaiden takia, pelkään et ne tummuu.. Smile En oo koskaan polttanut. Ainoo selkee pahe minkä voin sanoo on karkit ja suklaa. Niitä vedänkin sit sen verran et melkeen kumoutuu kaikki muiden paheiden poisjättämisen hyvät puolet..

Haaveilen et voisin taas aloittaa kuntosalilla käynnin, koska tangon tultua kotiin viime vuoden alkupuolella jätin salit sikseen, rahan ja tankointoilun takia. Se oli oikeesti sellasta mistä tykkäsin ihan kympillä, salipumppaus nimenomaan ja kyllä huomaa taas ettei oo salilla käyty. Eli on se tankoilu tuonut jotain huonojakin puolia..
Takaisin alkuun Siirry alas
Henna.C
Superman
Superman
Henna.C


Viestien lukumäärä : 889
Ikä : 37
Location : Oulu
Registration date : 09.01.2009

Pieniä valintoja tankoilun (ja terveyden) puolesta Empty
ViestiAihe: Vs: Pieniä valintoja tankoilun (ja terveyden) puolesta   Pieniä valintoja tankoilun (ja terveyden) puolesta Icon_minitimeKe Tammi 28, 2009 11:37 am

Itsekään en siis mitään varsinaista hiilaridiettiä pidä, vaan en vaan syö valkoista leipää enkä pullia tms..
Olen todennut tämän olevan ainakin itselleni hyväksi. Wink
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.henna-c.blogspot.com
Iina
Superman
Superman
Iina


Viestien lukumäärä : 2793
Ikä : 40
Location : Tampere
Registration date : 05.12.2007

Pieniä valintoja tankoilun (ja terveyden) puolesta Empty
ViestiAihe: Vs: Pieniä valintoja tankoilun (ja terveyden) puolesta   Pieniä valintoja tankoilun (ja terveyden) puolesta Icon_minitimeKe Tammi 28, 2009 11:53 am

Nythän on noi matalahiilarisetkin menny vähän järkevämpään suuntaan, eli suositellaan hitaita hiilareita paljon. Tummaa pastaa, riisiä, leipää juuri sen pullamössön sijaan. Kyllä mullakin joku pullamössöpizzapohja tulee välillä vastaan, mutta pyrin sentään valitsemaan aina täysjyvää/tummaa leipää kun mahdollista. Jos ei painonhallinnan niin ihan verensokerin kannalta.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.tankotanssi.fi
Ish
Superman
Superman



Viestien lukumäärä : 2611
Location : SEINÄJOKI
Registration date : 10.11.2008

Pieniä valintoja tankoilun (ja terveyden) puolesta Empty
ViestiAihe: Vs: Pieniä valintoja tankoilun (ja terveyden) puolesta   Pieniä valintoja tankoilun (ja terveyden) puolesta Icon_minitimeKe Tammi 28, 2009 12:08 pm

Jaa...tiedä sitten olenkin tankoilun puolesta tehnyt uhrauksia niinkään.. scratch
Venyttelen tietysti enemmän, en pidä siitä kyllä vieläkään, kivaa sinänsä että ennen ei
mennyt sormet lattiaan ja nyt menee koko kämmen.

Kahvia ja teetä en ole koskaan juonut.
Tupakoinnin lopetin vajaa puoltoista vuotta sitten.
Sairauden takia aika paljon herkkuja jouduin hylkäämään ja vähentämään. Neutral
joten kai se sit on uhraus terveyden puolesta. Vettä yritän kitata
sen pari litraa päiväs ja laktoositonta maitoakin edes lasin päiväs. Ennen
maitoa meni pari litraa päiväs. cat
Vahdin syömisiäni jonkin verran, en halua niitä yhdeksää kiloa takaisin, joten
uhraus sekin, enemmän kyllä itsetunnon puolesta.
En mä tiedä, ajatukset ei pelaa ku siivous odottaa.
Kuntosalilla ramppaan enemmän tai vähemmän iloisesti.
Takaisin alkuun Siirry alas
Cherrie
Superman
Superman
Cherrie


Viestien lukumäärä : 770
Ikä : 36
Registration date : 27.04.2008

Pieniä valintoja tankoilun (ja terveyden) puolesta Empty
ViestiAihe: Vs: Pieniä valintoja tankoilun (ja terveyden) puolesta   Pieniä valintoja tankoilun (ja terveyden) puolesta Icon_minitimeKe Tammi 28, 2009 12:26 pm

Tästä pullamössö-keskustelusta tulikin mieleeni että taidanpa mennä syömään viimeisen korvapuustin! Twisted Evil
Takaisin alkuun Siirry alas
Henna.C
Superman
Superman
Henna.C


Viestien lukumäärä : 889
Ikä : 37
Location : Oulu
Registration date : 09.01.2009

Pieniä valintoja tankoilun (ja terveyden) puolesta Empty
ViestiAihe: Vs: Pieniä valintoja tankoilun (ja terveyden) puolesta   Pieniä valintoja tankoilun (ja terveyden) puolesta Icon_minitimeKe Tammi 28, 2009 12:27 pm

CherrieA.Dorable kirjoitti:
Tästä pullamössö-keskustelusta tulikin mieleeni että taidanpa mennä syömään viimeisen korvapuustin! Twisted Evil


Älä älä älä Evil or Very Mad No ei sentään, saaha sitä vähä herkutella Wink
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.henna-c.blogspot.com
Sanni
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
Sanni


Viestien lukumäärä : 440
Location : Kerava
Registration date : 17.01.2008

Pieniä valintoja tankoilun (ja terveyden) puolesta Empty
ViestiAihe: Vs: Pieniä valintoja tankoilun (ja terveyden) puolesta   Pieniä valintoja tankoilun (ja terveyden) puolesta Icon_minitimeKe Tammi 28, 2009 2:19 pm

Juuh miekii tarkotin nimenomaan sitä, että oon jättäny pois nuo täysin valkoiset hiilaripommit, mutta syön kyllä tummaa riisiä, täysjyväpastaa, kuitupitoisia leipiä (enimmäkseen ruis) yms. Kasvisten määrää olen puolestaan lisännyt rajusti, mikä on haaste sinänsä koska en siedä juuri minkään rehun makua kypsennettynä - ihan siis fyysisesti tulee paha olo - raakana menee kaikki Very Happy

Muutes, Cherrie.. minä olin aikoinaan ihan varma, etten ikinä-ikinä pystyis karsimaan noita pullaperäisiä pois ruokavaliostani, en oikeestaan ees halunnut, kun oon ollu varsinainen pullahiiri aina.. Mut niin vaan näköjäns onnistuin Smile Kokeilusta se lähti, mut sit kun huomasin miten paljon vähempi turpea olo on, ja miten paljon vähemmän väsytti, niin tapahan siitä sit tuli. Mut juu, tää ei ollu tarkotettu mikskään käännytyspuheeksi, kunhan sanoin. Miulle on aivan yks lysti mitä muut syö Very Happy Korvapuustit on kyllä hyviä, tuoreena varsinki I love you
Takaisin alkuun Siirry alas
Miia
Superman
Superman
Miia


Viestien lukumäärä : 1145
Ikä : 36
Location : Lahti
Registration date : 07.12.2007

Pieniä valintoja tankoilun (ja terveyden) puolesta Empty
ViestiAihe: Vs: Pieniä valintoja tankoilun (ja terveyden) puolesta   Pieniä valintoja tankoilun (ja terveyden) puolesta Icon_minitimeKe Tammi 28, 2009 2:33 pm

Ah ihanaa Sanni, en ole siis ainut joka suorastaan inhoaa kypsennettyjä kasviksia Very Happy Tässä muutaman vuoden sisällä olen kyllä vähän jo tottunut syömään ja silloinkin niiden kasvispalojen on parasta olla tosi pieniä / hyvin silputtuja Very Happy Tai sitten mä en ole vaan saanut ikinä todella _hyvää_ kasvisruokaa.

Mulla ei oikeastaan ole juurikaan ruokavalio muuttunut mitenkään, olen jo joutunut aiemmin karsimaan kaikennäköistä herkkua yms. pois koska mulla on tosi korkeat kolesteroli arvot (sukurasite). Kahvia en juo, paitsi jotain suklaa kahvia silloin tällöin. Kahvi tuoksuu taivaallisen hyvältä mutta maistuu niin hemmetin pahalta..
Takaisin alkuun Siirry alas
http://mypartnerincrime-pole.blogspot.com/
Samira
intermediate spinner
intermediate spinner
Samira


Viestien lukumäärä : 79
Ikä : 42
Location : Helsinki
Registration date : 02.11.2008

Pieniä valintoja tankoilun (ja terveyden) puolesta Empty
ViestiAihe: Vs: Pieniä valintoja tankoilun (ja terveyden) puolesta   Pieniä valintoja tankoilun (ja terveyden) puolesta Icon_minitimeKe Tammi 28, 2009 3:14 pm

Miia kirjoitti:
Kahvi tuoksuu taivaallisen hyvältä mutta maistuu niin hemmetin pahalta..

I agree.
Ja inkivääritee, hyih!

Kelailin vähän, että jos aloittaisi jonkun hainrusto-vihersimpukka-inkivääri-whatever-kuurin just noiden nivelten takia. Tuntuu, että tässä lajissa mikään muu ei oo koetuksella.

Tupakkaa en muutenkaan polta kun baarissa ja baarissa tulee nykyään käytyä todella harvoin... viikonloput aina duunissa ja viikolla ei ehdi kun pitää heti aamusta olla tankoilemassa!

Syömiset nyt vois olla toki aina terveellisempiä. Suku"rasitteena" on läpipasko elimistö eikä oo koskaan tarttenut huolehtia paino-ongelmista, joten melkoista scheissea tulee välillä mätettyä, varsinkin kiireviikkoina.
Takaisin alkuun Siirry alas
Iina
Superman
Superman
Iina


Viestien lukumäärä : 2793
Ikä : 40
Location : Tampere
Registration date : 05.12.2007

Pieniä valintoja tankoilun (ja terveyden) puolesta Empty
ViestiAihe: Vs: Pieniä valintoja tankoilun (ja terveyden) puolesta   Pieniä valintoja tankoilun (ja terveyden) puolesta Icon_minitimeKe Tammi 28, 2009 3:45 pm

Ei tankoilun kyllä pitäisi ottaa niveliin yhtään, jos on lihaksisto vaan vahva ja kunnossa... Ja jos ottaa niveliin niin pikkuhiljaa rasitusta, joka kehittää ja vahvistaa sitä lihaksistoa. Eikä niin, että nivelet aina särkee Laughing
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.tankotanssi.fi
josie
basic inverter
basic inverter
josie


Viestien lukumäärä : 32
Registration date : 12.11.2008

Pieniä valintoja tankoilun (ja terveyden) puolesta Empty
ViestiAihe: Vs: Pieniä valintoja tankoilun (ja terveyden) puolesta   Pieniä valintoja tankoilun (ja terveyden) puolesta Icon_minitimeKe Tammi 28, 2009 4:34 pm

Meitsi koitti nyt muutenkin vuodenvaihteen jälkeen alkoittaa arkipäiviä koskevan herkkulakon, eli ma-pa välillä ei mitään turhaa kurkusta alas. Eli kiellettyjen listalle kuuluu siis kaikki pullat, karkit, limut yms turhat sokeri-hiilaripommit.
Totaalikieltäytyjäksi en kyllä pysty, joten 2. päivänä viikossa on sit sallittu syödä turhiakin herkkuja, mut kummasti kun on ollut jo koko viikon ilman ei tee mieli edes mättää kuin viimestä päivää. Salmiakkivajarit on ainoo paha mikä herkuttomina päivinä koettelee.

Liikunta on mulla viimesen kolmen vuoden aikana lisääntyny olemattomasta 3-4krt viikossa, joten sillä saralla pitäs olla kaikki kunnossa, haluan ja pyrin jatkamaan treenailuja samaan malliin. Venyttelyissä pitäs vielä tsemppaa.
Takaisin alkuun Siirry alas
LaraK
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
LaraK


Viestien lukumäärä : 453
Location : Helsinki
Registration date : 08.04.2008

Pieniä valintoja tankoilun (ja terveyden) puolesta Empty
ViestiAihe: Vs: Pieniä valintoja tankoilun (ja terveyden) puolesta   Pieniä valintoja tankoilun (ja terveyden) puolesta Icon_minitimeKe Tammi 28, 2009 4:38 pm

Me syödään kotona aika terveellisesti, koska avomiehelläni on korkea kolesteroli... Meillä ei löydy herkkuja kun keksejä, jotka nekin ovat rypsiöljyyn tehtyjä. Töissä sitten tulee joskus ostettua joauin herkkuja Razz Olen alkanut tietoisesti syömään entistä enemmän vihanneksia, pähkinöitä ja marjoja.

Mulla olisi kyllä kysymys sellaisesta asiasta, kun tuntuu että lihakset, varsinkin käden lihakset kasvaa ihan hirveetä vauhtia (ainakin siltä tuntuu) ja olen kuullut asiasta kommenttiakin. Se on varmasti yksilöllistä, kuinka lihakset kasvaa, mutta mietin, että voiko treenien jälkeisellä syömisellä olla esim. niin suuri merkitys? Syön usein lämpimän ruan treenien jälkeen (kevyen kylläkin, ei mitään kyljyksiä), mutta silti. En nimittäin haluaisi että ne kasvaisi tästä enää yhtään...
Takaisin alkuun Siirry alas
http://larakandthecity.blogspot.com/
Iina
Superman
Superman
Iina


Viestien lukumäärä : 2793
Ikä : 40
Location : Tampere
Registration date : 05.12.2007

Pieniä valintoja tankoilun (ja terveyden) puolesta Empty
ViestiAihe: Vs: Pieniä valintoja tankoilun (ja terveyden) puolesta   Pieniä valintoja tankoilun (ja terveyden) puolesta Icon_minitimeKe Tammi 28, 2009 6:50 pm

Jos aiot liikuntaa harrastaa jatkossakin niin ei ne käsivarret siitä pienene, ellet vaihda tankotanssista joogaan. Kyllä ruokavaliolla voi itseään "kuihduttaa" pois, mutta sitten ne suonet käsivarsissa vasta kuultaakin...
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.tankotanssi.fi
Samira
intermediate spinner
intermediate spinner
Samira


Viestien lukumäärä : 79
Ikä : 42
Location : Helsinki
Registration date : 02.11.2008

Pieniä valintoja tankoilun (ja terveyden) puolesta Empty
ViestiAihe: Vs: Pieniä valintoja tankoilun (ja terveyden) puolesta   Pieniä valintoja tankoilun (ja terveyden) puolesta Icon_minitimeKe Tammi 28, 2009 6:54 pm

tankotanssija kirjoitti:
Ei tankoilun kyllä pitäisi ottaa niveliin yhtään, jos on lihaksisto vaan vahva ja kunnossa...

Tää se ongelma onkin, halu ja taidot ei kulje käsi kädessä lihaksiston kehittymisen kanssa. Very Happy
Takaisin alkuun Siirry alas
Karvinen
basic spinner
basic spinner



Viestien lukumäärä : 5
Registration date : 27.12.2007

Pieniä valintoja tankoilun (ja terveyden) puolesta Empty
ViestiAihe: Vs: Pieniä valintoja tankoilun (ja terveyden) puolesta   Pieniä valintoja tankoilun (ja terveyden) puolesta Icon_minitimeKe Tammi 28, 2009 7:34 pm

CherrieA.Dorable kirjoitti:
No mulla tankoilun vuoksi ei ole tullut ehkä muita muutoksia kuin vähän säännöllisempi venyttely. Muuten en syö lihaa, kalaa ainoostaan, jonka vuoksi tulee tehtyä (lue:miehen tulee tehtyä Very Happy ) paljon kasviswokkeja ja soijaruokia., eli ns. "terveellisempiä" ruokia. Pastasta ja leivästä ym. valkosesta mössöstä en pysty luopumaan koska rakastan niitä, ja eikä mun lautaselle sitten juuri muuta jäiskään, kun en lihaa syö.. Ja mulla on muutenkin omat epäilyni tota hiilaripuutteista ruokavaliota kohtaan, koska se on niin uusi juttu että todellisia haittavaikutuksia ei nähdä kuin vasta vuosien päästä, siis miten se ihmiskeho siihen todella reagoi. .

www.karppaus.info

Ei ihminen hiilareita tarvi, mutta vitamiinit ja kuidut on ruuissa missä on myös hiilareita ja siks niitä tarvii syödä. Makroravinteena hiilarit ei oo ihmiselle välttämättömiä (makrot eli hiilarit, proteiini ja rasva) koska hiilari itsessään ei toimi rakennus- yms aineena kropassa. En nyt jaksa tähän pidempää jaaritella, lukekaa tuolta linkistä lisää Very Happy
Takaisin alkuun Siirry alas
LaraK
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
LaraK


Viestien lukumäärä : 453
Location : Helsinki
Registration date : 08.04.2008

Pieniä valintoja tankoilun (ja terveyden) puolesta Empty
ViestiAihe: Vs: Pieniä valintoja tankoilun (ja terveyden) puolesta   Pieniä valintoja tankoilun (ja terveyden) puolesta Icon_minitimeKe Tammi 28, 2009 9:00 pm

Huoh... masentavaa.... Mutta toisaalta, jos ei lisää painoa tule, niin ehkäpä ne ei enää kasva kovin paljoa.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://larakandthecity.blogspot.com/
josie
basic inverter
basic inverter
josie


Viestien lukumäärä : 32
Registration date : 12.11.2008

Pieniä valintoja tankoilun (ja terveyden) puolesta Empty
ViestiAihe: Vs: Pieniä valintoja tankoilun (ja terveyden) puolesta   Pieniä valintoja tankoilun (ja terveyden) puolesta Icon_minitimeKe Tammi 28, 2009 10:24 pm

LaraK; mulla aikamoisen sama "ongelma." Kun alotin DanceHall Reggaen 3 vuotta sitten, on siitä kasvanu reidet ja varsinkin ojentajat huomattavasti! Nykyään kyllä paidanhihat kiristää (puhumattakaan housuista, mitkään pillit ei mee ees pohkeista läpi!!) ja voi huomata kuinka paljon lisää massaa on tullu käsiin, ja tankotanssi tuskin näitä käpäliä pienentää!

Toisaalta kelailen silleen et niin kauan kun ei oo läskiä vaan lihasta niin olkoon. En oo koskaan mikään pieni ja siro ollu muutenkaan, joten kait se kiinteä lihas on kivempi ku höllyvä höttö. Very Happy Ja ei kai nää loputtomasti kuitenkaan kasva?
Takaisin alkuun Siirry alas
LaraK
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
LaraK


Viestien lukumäärä : 453
Location : Helsinki
Registration date : 08.04.2008

Pieniä valintoja tankoilun (ja terveyden) puolesta Empty
ViestiAihe: Vs: Pieniä valintoja tankoilun (ja terveyden) puolesta   Pieniä valintoja tankoilun (ja terveyden) puolesta Icon_minitimeTo Tammi 29, 2009 9:48 am

No, kiva kuulla että en ole ongelman kanssa yksin Surprised Mä taas olen suht pienikokoinen ja senkin takia noi käsien ja selän lihakset tuntuu isoilta. Kun mun kauneusihanne ei tosiaan ole mikään lihaskimppu, niin tää tuntuu ikävältä. Kaikkiin ongelmiin sitä tässä elämässä törmää... Mut tosiaan parempi kiinteenä kuin löysänä Wink
Takaisin alkuun Siirry alas
http://larakandthecity.blogspot.com/
tasuni
Superman
Superman
tasuni


Viestien lukumäärä : 1994
Ikä : 50
Location : Helsinki
Registration date : 07.12.2007

Pieniä valintoja tankoilun (ja terveyden) puolesta Empty
ViestiAihe: Vs: Pieniä valintoja tankoilun (ja terveyden) puolesta   Pieniä valintoja tankoilun (ja terveyden) puolesta Icon_minitimeTo Tammi 29, 2009 11:37 am

LaraK, kuten sanoin tunnilla, en ymmärrä edes mistä puhut. Olet ainoastaan jäntevän ja urheilullisen näköinen, et todellakaan mikään pullisteleva lihaskimppu. Mutta enhän tiedä mikä lähtötilanteesi oli. Missään tapauksessa et ole millään asteikolla muhkurainen!

Minä olen pelkästään tyytyväinen kaikesta lihaksistosta jonka olen yläkroppaani saanut, ja alakroppanikin on kiinteytynyt tosi paljon tankoilun ansiosta. Olen huomattavasti tasapainoisemman muotoinen nykyään kuin ennen tankoilun aloittamista, jolloin olin hyvin päärynämäinen.

Ruokavalioni on aika terveellinen yleisesti, en syö paljon pullaa tai makeaa, mutta hiukan per viikko kuitenkin. Aineenvaihduntani on nopea ja tarvitsen ruokaa aika paljon. En missään tapauksessa tule toimeen puoltakaan päivää ilman lämmintä ateriaa, kuten monet jotka jättävät väliin aamiaisen tai lounaan tai menevät tyhjällä mahalla nukkumaan...En ikinä syö tyhjään mahaan makeaa, ainoastaan ison aterian jälkeen tekee joskus mieli vaikka marjapiirakkaa, ja varsinkin treenipäivinä syön yleensä lounaan päälle jonkin jälkkärin jolla nostan helposti putoavaa verensokeriani. Hedelmiä syön aika säännöllisesti iltaisin sohvalla telkkaria katsoessa. Kahvia menee kaksi laihaa kuppia päivässä. Ainoa riippuvuuteni on salmiakki, mutta siitäkin selviän jättämällä ostamatta - jos sitä on kotona, en voi vastustaa vaan syön kunnes tulee huono olo. Tosin huono olo tulee jo muutamasta. Energiajuomiin, limsaan tai mihinkään muuhun synteettiseen en koske pitkällä tikullakaan. Tuntuisi kuin kaataisin sisääni pelkkää lisäainetta ja muovia.

Keskivaaleaa leipää syön lähes aina koska ruisleipä (josta kyllä tykkään paljon) ei oikein sovi ruuansulatukselleni. Pastaa en välttele. Perunaa syön melkein joka aterialla töissä mutta korvaan siitä puolet juuresraasteella ja salaatilla (tapa jonka opin Australiassa, jossa salaatti usein korvaa kaikki perunat esim. pihvin kanssa). Kasvisruoasta seuraa niin heikottava olo että sitä syön ainoastaan jos voin viettää loppupäivän sohvalla tai tietsikan ääressä ilman mitään liikuntaa.

Tankoilun myötä olen lisännyt venyttelyä 100% - ennen en venytellyt koskaan, nyt pari kolme kertaa viikossa eripituisia aikoja. Myöskin tankoilun myötä liikunta on muuttunut säännölliseksi, sitä on siis vähintään kaksi kertaa viikossa kun ennen vanhaan saattoi usein mennä montakin viikkoa ilman mitään liikuntaa, kun olin muka kiireinen tai toipilas. Olen tosi hyvässä kunnossa taustaani nähden, elämäni parhaassa itse asiassa.
Takaisin alkuun Siirry alas
Iina
Superman
Superman
Iina


Viestien lukumäärä : 2793
Ikä : 40
Location : Tampere
Registration date : 05.12.2007

Pieniä valintoja tankoilun (ja terveyden) puolesta Empty
ViestiAihe: Vs: Pieniä valintoja tankoilun (ja terveyden) puolesta   Pieniä valintoja tankoilun (ja terveyden) puolesta Icon_minitimeTo Tammi 29, 2009 11:50 am

Hienoa kuulla, kuinka kaikilla on muutoksia tullut jo nyt Smile

Keskustelua avatessani ajattelin lähinnä asioita tyyliin "Otin työpaikan kahvilassa pullan viinerin sijaan" ja vastaavaa... Mukava olisi kuulla noita oikeasti pieniä valintojakin. Ettei mistään suurista uhrauksista olisi aina kyse. Musta nimenomaan nuo pienet valinnat kannustaa muitakin elämään hieman terveellisemmin, jos sitten vaikka juuri siellä kahvilassa muistaa jonkun muunkin ottaneen pullaa viinerin sijasta ja nappaa itsekin sen pullan sitten lautaselleen tyytyväisenä.

Suurissa uhrauksissa kun tapaa olla sitä vikaa, että ne eivät kestä. Pieniä asioita yksi kerrallaan toteuttamalla tulee tulosta hieman helpommin. Ihan käytännön esimerkkejä myös, kiitos, ne motivoi ainakin minua itseäni jatkamaan!

P.S. Mää tahdon MUSKLEA. Very Happy Ikinä ei oo lihasta naisella liikaa, ellei sitten lisäaineilla liikunnan lisäksi muhkeuta ja vedä kunnon bodaridieettejä lihaksiston näyttämiseksi!
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.tankotanssi.fi
Sponsored content





Pieniä valintoja tankoilun (ja terveyden) puolesta Empty
ViestiAihe: Vs: Pieniä valintoja tankoilun (ja terveyden) puolesta   Pieniä valintoja tankoilun (ja terveyden) puolesta Icon_minitime

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Pieniä valintoja tankoilun (ja terveyden) puolesta
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 2Siirry sivulle : 1, 2  Seuraava
 Similar topics
-
» Tankoilun aloitus?

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Spin around the pole :: Yleistä keskustelua Pole Dance asioista-
Siirry: