Spin around the pole
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Spin around the pole

Suomalainen forum kaikille tankotanssin ystäville. (Päästäksesi lukemaan ja kirjoittamaan kaikille aihealueille sinun on rekisteröitävä käyttäjätunnus itsellesi.)
 
PääsivuPääsivu  Harrastuspaikat  Latest imagesLatest images  HakuHaku  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään  

 

 X-pole

Siirry alas 
+111
hena
Nuudelikissa
hpl
Pandakarhu
Unya
BLAAAAACK
Eowyn_
Marie
Mertsi
katwalk
Pantsuman
Tiu
SaMaJA
erika
hemuliini
kivaa
Em Kay
maunis03
Nahkis
mokonen
nephiie
kermaa
Elegia
chipin
nasu
Ivanka
hansi
Saila
Hiirenvirna
aiccu
meyja-
Ewy
saija
vive1
Polecat
Miracle
Nounours
Janey May
maimiau
Hennu/Henriikka
ranna
Jenni
Mortianna
Dahlia D.
-Hanna-
Tea
Tulilintu
Rosal
Apila
LaraK
ehkk
vesi
jossukka
Snugetti
Esteria
Carita
Zanca
vilionkka
Miki
Nutu
ladyluck
Odet
FemmeFatale
Foxmagon
bettie
Ish
leben
Henna.C
Shaunette
eledra
jemsku
papaija
Karvinen
Jassi
Nenna
Anu
Gerippe
kajakki
Quu
V
celya
merqus
Sanni
sphinks
Ashta
jiji
FaeryMe
Cherrie
sakunen
kristalli
Nins
annukka
Carnivora
Ninni
Mari
ilde
Nina
Joanna
Kirsi
Elli
miukattus
Lilya
tinga1911
Miia
Nanna H.
nekuliini
Kat Da
tasuni
Adelle
Iina
AdminSusie
115 posters
Siirry sivulle : Edellinen  1 ... 12 ... 20, 21, 22 ... 26  Seuraava
KirjoittajaViesti
maimiau
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
maimiau


Viestien lukumäärä : 400
Ikä : 34
Location : Tammela, Tre.
Registration date : 13.06.2009

X-pole - Sivu 21 Empty
ViestiAihe: Vs: X-pole   X-pole - Sivu 21 Icon_minitimeTi Joulu 08, 2009 9:29 pm

Laughing best!
miul taas on se huono et pakko syödä vähintää 3 tuntia ennen treenejä tai muuten tulee oxu ku ruoka painuu nii hitaasti. ei auta vaik söis jotain iha pientä minkä pitäis sulaa nopeesti, vissii miul on sit ahtaat röörit. yleensä tankotunnin viel jaksaa noil eväillä mut sen jälkee on tosi poikki ja hirveet mässyt.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://parassiskomaailmassa.wordpress.com/
Janey May
intermediate spinner
intermediate spinner



Viestien lukumäärä : 84
Ikä : 40
Location : Heinola
Registration date : 12.11.2009

X-pole - Sivu 21 Empty
ViestiAihe: Vs: X-pole   X-pole - Sivu 21 Icon_minitimeKe Joulu 09, 2009 10:04 pm

En nyt tiedä kuuluisiko tämä varsinaisesti tähän ketjuun, mutta tännepä tämän työnnän kuitenkin.
Eli mitä mieltä te olette x-polen mukana tulleen dvd:n alkulämmittelystä??
Minä olin aivan huuli pyöreänä sen kanssa, sillä minusta se oli kyllä venyttelyvideo, eikä lämmittelyvideo. Oudointa asiassa mielestäni oli se, että venyttelyitäkin ennen tulisi lämmitellä... Shocked
Takaisin alkuun Siirry alas
Tea
intermediate inverter
intermediate inverter



Viestien lukumäärä : 172
Ikä : 38
Location : Ähtäri
Registration date : 28.11.2008

X-pole - Sivu 21 Empty
ViestiAihe: Vs: X-pole   X-pole - Sivu 21 Icon_minitimeTo Joulu 10, 2009 9:38 am

Mä en nyt muista millanen se dvd on, mutta tuohon venyttelyasiaan. Nimenomaan ennen venyttelyitä PITÄÄ lämmitellä. Koskaan ei saisi venytellä kylmiä lihaksia. Tätä on mulle fysioterapeutti jaksanut muistuttaa jatkuvasti. Kylmiltään venyttelystä on mun käsityksen mukaan enemmän haittaa kuin hyötyä.
Takaisin alkuun Siirry alas
Iina
Superman
Superman
Iina


Viestien lukumäärä : 2793
Ikä : 40
Location : Tampere
Registration date : 05.12.2007

X-pole - Sivu 21 Empty
ViestiAihe: Vs: X-pole   X-pole - Sivu 21 Icon_minitimeTo Joulu 10, 2009 12:38 pm

Riippuu kuinka raskaasti venyttelee ja kuinka venyttelynsä suunnittelee... Mutta yleisesti ottaen joo, ennen venyttelyä kannattaa lämmitellä. X-pole DVD:n mukana tulleesta lämmittelystä en osaa sanoa mitään kun en muista sitä nähneeni edes.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.tankotanssi.fi
Janey May
intermediate spinner
intermediate spinner



Viestien lukumäärä : 84
Ikä : 40
Location : Heinola
Registration date : 12.11.2009

X-pole - Sivu 21 Empty
ViestiAihe: Vs: X-pole   X-pole - Sivu 21 Icon_minitimeTo Joulu 10, 2009 5:35 pm

Haha, en edes tajunnut, että tekstini voisi ymmärtää noinkin päin. Laughing
Eli siis nimenomaan tarkoitin, että ennen venyttelyä pitää lämmitellä!! Ja siksi pidinkin videota outona, kun siinä venyteltiin lämmittelyn sijasta.
Takaisin alkuun Siirry alas
Tea
intermediate inverter
intermediate inverter



Viestien lukumäärä : 172
Ikä : 38
Location : Ähtäri
Registration date : 28.11.2008

X-pole - Sivu 21 Empty
ViestiAihe: Vs: X-pole   X-pole - Sivu 21 Icon_minitimeMa Joulu 14, 2009 12:33 pm

Tuli tässä mieleen, kun katosta on kovasti puhuttu, että pitää olla tukipalkkien kohdalla jne... Mutta mites lattia? Siis kun mä joskus hamassa tulevaisuudessa oon muuttamassa mun mummulaan, joka on sellainen 30-luvulla rakennettu talo ja eihän siinä mitään betoniperusustuksia ole. Ja varsinkin, kun olin suunnitellut tangon asettamista yläkertaan, niin lattiasta varmaan kans pitää ettiä tukipalkit? Ja mitäs jos ne ei olekaan samalla kohdalla katon palkkien kans? Shocked

No on siellä onneksi laajennusosa, jossa on betonipohja, mutta siinä on vain yksi pieni makuuhuone ja kun oli suunnitellut laittavani kaksi tankoa vierekkäin, niin sinne se ei onnistu. Sad Kauheasti pitää jo miettiä, vaikka muutosta ole tietoakaan. Very Happy
Takaisin alkuun Siirry alas
meyja-
basic spinner
basic spinner



Viestien lukumäärä : 7
Ikä : 36
Location : Järvenpää
Registration date : 09.10.2009

X-pole - Sivu 21 Empty
ViestiAihe: Vs: X-pole   X-pole - Sivu 21 Icon_minitimeSu Joulu 20, 2009 10:50 pm

Oon ihan rakastunut eilen saapuneeseen kromitankooni, joka tänään pystytettiin I love you Helpostihan sen kans aikaa vierähti, pito oli hyvä ja yllätyksekseni saankin järkättyä yksiöni tanssistudioksi myymättä sohvaani! Eli huomenna saa käydä keräileen myynti-ilmot pois ja on vieraillekin paikka missä istua. Ei poikaystävä ainakaan karvasilla reisillään tangolla pystyny istuun Razz
Takaisin alkuun Siirry alas
Iina
Superman
Superman
Iina


Viestien lukumäärä : 2793
Ikä : 40
Location : Tampere
Registration date : 05.12.2007

X-pole - Sivu 21 Empty
ViestiAihe: Vs: X-pole   X-pole - Sivu 21 Icon_minitimeSu Joulu 20, 2009 11:29 pm

Tea: Mulla oli ainakin vanhassa kämpässä sen verran tukeva lautalattia, että riitti, kun laittoi katossa palkin luokse.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.tankotanssi.fi
aiccu
basic spinner
basic spinner



Viestien lukumäärä : 16
Registration date : 25.10.2009

X-pole - Sivu 21 Empty
ViestiAihe: Vs: X-pole   X-pole - Sivu 21 Icon_minitimeTo Tammi 14, 2010 3:41 pm

osaisiko joku tehdä tyhjentävän vertailun ylhäältä kiristettävän x-polen ja uuden xpertin suhteen? varsinkin niiltä, joilla on kokemusta molemmista kaipaisin +/- listaa Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
Ninni
intermediate inverter
intermediate inverter
Ninni


Viestien lukumäärä : 138
Ikä : 49
Location : Etelä-Pohjanmaa
Registration date : 28.12.2007

X-pole - Sivu 21 Empty
ViestiAihe: Vs: X-pole   X-pole - Sivu 21 Icon_minitimeTo Tammi 14, 2010 9:36 pm

aiccu kirjoitti:
osaisiko joku tehdä tyhjentävän vertailun ylhäältä kiristettävän x-polen ja uuden xpertin suhteen? varsinkin niiltä, joilla on kokemusta molemmista kaipaisin +/- listaa Smile

Heti kun nuo tangot saapuvat Englannin pakkasista kerron oman näkemykseni käytännössä Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.poleaholic.com
Cherrie
Superman
Superman
Cherrie


Viestien lukumäärä : 770
Ikä : 36
Registration date : 27.04.2008

X-pole - Sivu 21 Empty
ViestiAihe: Vs: X-pole   X-pole - Sivu 21 Icon_minitimePe Tammi 15, 2010 6:26 pm

Nyt tarttee jelppiä...

Meinasin tuossa alkaa lainatankoa pystyttää ukkelin kanssa ja kappas, los broblemos..

Tanko on siis perus titaani 45mm ja mikä se peruskorkeus nyt onilman jatkopaloja, 240cm? Meillä on täällä huonekorkeus seinästä mitattuna 275cm, ja kiertäessä tankoa yläkupoli alkoi huojumaan siihen malliin että ei uskallettu sitä pystyttää, ois varmaan yläkupolia nostavat kierteet loppunut kesken.. Eli siis mikä jatkoputki tuohon nyt olisi hankittava, meibi tämä http://pole-a-holic.mycashflow.fi/product/61/jatkoputki-150-mm ? Ja mihin väliin tuo sitten pitäis täräyttää?

Taidot alkaa vähän ruostua lähes vuoden tangottomuuden jälkeen.. Ehhehs..

JA JA, omistaja ei oo pitänyt tuossa tangossa ollenkaan sitä yläosan mutteria, joka siis kierretään yläkupolia vasten, jossa on ne pikku nipsut ja johon kiinnitetään yläosan kierteet peittävä suoja, onko se välttämätön? Sitä ei ollut tullut ollenkaan ja se on päästelly ilman sitä sit menemään.. Ainoastaan toinen mutteri on ollut kiristettynä tangon yläpäätä vasten.

Ohops, tulipa taas selkeää sepostusta. Hope you get the point!
Takaisin alkuun Siirry alas
aiccu
basic spinner
basic spinner



Viestien lukumäärä : 16
Registration date : 25.10.2009

X-pole - Sivu 21 Empty
ViestiAihe: Vs: X-pole   X-pole - Sivu 21 Icon_minitimePe Tammi 15, 2010 6:46 pm

Pole-a-holicin nettikaupan sivuilla on seuraavanlainen ohjeistus: Mitä jatkoputkia tarvitsen?
Lainaus :
Vähennä huonekorkeudestasi perustangon pituus 2235 mm. Valitse erotusta lähinnä oleva jatkoputkipituus.

Jos oikein laskin niin tarvitset 500mm jatkoputken (huonekorkeus 2750mm-tangon pituus 2235mm=515mm).
Takaisin alkuun Siirry alas
Iina
Superman
Superman
Iina


Viestien lukumäärä : 2793
Ikä : 40
Location : Tampere
Registration date : 05.12.2007

X-pole - Sivu 21 Empty
ViestiAihe: Vs: X-pole   X-pole - Sivu 21 Icon_minitimePe Tammi 15, 2010 6:49 pm

Sitä kierteiden suojan kiinnittävää renkulaa ei tosissaan tarvita ollenkaan. Mutteri pitää kiertää alas tankoa vasten.

Peruskorkeus mukana tulevilla 25 ja 12,5 cm jatkepaloilla on 2745mm, eli jää just vajaaksi. Paras ratkaisu jatkekappaleeksi on pisin mahdollinen yhtenäinen kappale. Eli vaikka voisit laittaa 25, 15 ja 12,5 cm palat päällekkäin (lyhyin aina alimmaksi) niin yhden yhtenäisen palan ostaminen olisi parempi ratkaisu, jos esimerkiksi 50 cm pala mahtuisi jo tohon väliin.

Jos ei ole taulukkoa nenän edessä helpoiten tuonne mahtuvan palan korkeuden saatte selville niin että pystytätte alaosan paikalleen (ilman jatkepaloja) ja laitatte yläosan tangon kierteet sisään käännettynä ja kupoli tangossa kiinni kattoa vasten. Sitten mitataan etäisyys yläputken alareunasta alaosa kierteiden päälle (niin että jää tilaa se sitten pystyttää). Sitä lähiten vastaava putki on sitten sopivin Smile X-polen ohjeiden mukaan 500 mm jatke sopii 2735-2870 mm korkeuksille.

Edit: Tulipa muuten mieleen että mulla olis yks ylimääräinen 500mm 45 mm titaaninen jatkepala varmaan jossain Very Happy
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.tankotanssi.fi
Cherrie
Superman
Superman
Cherrie


Viestien lukumäärä : 770
Ikä : 36
Registration date : 27.04.2008

X-pole - Sivu 21 Empty
ViestiAihe: Vs: X-pole   X-pole - Sivu 21 Icon_minitimeLa Tammi 16, 2010 9:56 am

Hei kiitos taas ohjeista molemmille! Enpä mitään ohjetta ollut siellä sivuilla tietenkään huomannut.. Rolling Eyes

Paljon Iina haluisit siitä, jos pystyt myymään ja löydät sen? Very Happy Kun mä nyt yritän päästä mahdollisimman halvalla kun tanko ei tosiaan oo mun, niin se jatkopala jää sitten turhakkeeksi kun tanko muuttaa takaisin omistajalleen... Sillä mä kannatan henkilökohtaisesti tuota lyhintä vaihtoehtoa. Very Happy Henkeni kaupalla..
Takaisin alkuun Siirry alas
Iina
Superman
Superman
Iina


Viestien lukumäärä : 2793
Ikä : 40
Location : Tampere
Registration date : 05.12.2007

X-pole - Sivu 21 Empty
ViestiAihe: Vs: X-pole   X-pole - Sivu 21 Icon_minitimeLa Tammi 16, 2010 10:16 am

Mitähän mä siitä tahtosin... Vaiks 30 euroa? Mulla jäi yks ylimääräinen kun myin vanhan studion x-polet pois ni en laittanu noita jatkepaloja mukaan kun ei niitä erikseen kyselty Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.tankotanssi.fi
Cherrie
Superman
Superman
Cherrie


Viestien lukumäärä : 770
Ikä : 36
Registration date : 27.04.2008

X-pole - Sivu 21 Empty
ViestiAihe: Vs: X-pole   X-pole - Sivu 21 Icon_minitimeSu Tammi 17, 2010 3:59 pm

Joo no mä voisin ny tuumailla tilannetta ja ilmotan jos ostaisin sen! Eli ton 500mm kanssa ottaisin sit sieltä yhden lyhyemmän pätkän sit välistä pois.. Jos se vaan lähtee auki, tuli nimittäin kiinni ruuvvattuna se pätkä mulle. Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
Iina
Superman
Superman
Iina


Viestien lukumäärä : 2793
Ikä : 40
Location : Tampere
Registration date : 05.12.2007

X-pole - Sivu 21 Empty
ViestiAihe: Vs: X-pole   X-pole - Sivu 21 Icon_minitimeSu Tammi 17, 2010 5:11 pm

Jep jep. Multa voi myös lainata jykevämpiä työkaluja jos tarttee Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.tankotanssi.fi
Mortianna
Superman
Superman
Mortianna


Viestien lukumäärä : 1498
Ikä : 34
Location : Hellsinki
Registration date : 28.07.2009

X-pole - Sivu 21 Empty
ViestiAihe: Vs: X-pole   X-pole - Sivu 21 Icon_minitimeMa Helmi 15, 2010 2:30 pm

Tää varmaan lukee jossain, mutta ihan mielenkiinnosta: Kuinka paljon X-pole kestää? Siis mikä on painoraja?
Takaisin alkuun Siirry alas
Ish
Superman
Superman



Viestien lukumäärä : 2611
Location : SEINÄJOKI
Registration date : 10.11.2008

X-pole - Sivu 21 Empty
ViestiAihe: Vs: X-pole   X-pole - Sivu 21 Icon_minitimeMa Helmi 15, 2010 3:03 pm

KT vastannu toisella foorumilla samaan kysymykseen jotta n. 130 kg
Tiedä sitten kuinka paljon tangon pituus vaikuttaa asiaan.


Iina ja Annika voi korjata jos oon vääräs. rendeer
Takaisin alkuun Siirry alas
Nounours
intermediate inverter
intermediate inverter
Nounours


Viestien lukumäärä : 115
Location : Tampere
Registration date : 20.10.2008

X-pole - Sivu 21 Empty
ViestiAihe: Vs: X-pole   X-pole - Sivu 21 Icon_minitimeMa Helmi 15, 2010 3:09 pm

Mäkin selvitin tämän huvikseni (paljon kiinnostavampaa kuin työnteko Smile), mutta itse löysin KT:n vastauksen, että kestäis vähintään n. 160 kg (Vertical Dance Forum, lb on noin 454 g eli 350 x 0,454 = 158,9 kg).

Seurauksena rupesin miettimään, miten älyttömän tiivistä lihasmassaa KT:n ja AJ:n täytyykään olla painaakseen yhdessä 160 kg. Minä (hieman alle 165 cm) ja avomies (n. 180 cm) ollaan suht hoikkia ja hyväkuntoisia ja painetaan yhdessä vajaa 130 kg.
Takaisin alkuun Siirry alas
https://www.wackywords.fi/
Ish
Superman
Superman



Viestien lukumäärä : 2611
Location : SEINÄJOKI
Registration date : 10.11.2008

X-pole - Sivu 21 Empty
ViestiAihe: Vs: X-pole   X-pole - Sivu 21 Icon_minitimeMa Helmi 15, 2010 3:41 pm

Tämä katsoi kans verticalilta mutta muuntimella paunoista kiloiksi.
Takaisin alkuun Siirry alas
Nounours
intermediate inverter
intermediate inverter
Nounours


Viestien lukumäärä : 115
Location : Tampere
Registration date : 20.10.2008

X-pole - Sivu 21 Empty
ViestiAihe: Vs: X-pole   X-pole - Sivu 21 Icon_minitimeMa Helmi 15, 2010 4:12 pm

Hmm, se muunnin käytti sitten ilmeisesti "troy poundia" (373 g), jota käytetään apteekkituotteiden ja jalokivien punnitsemisessa (tai on joskus käytetty). Brittiläinen mittajärjestelmä on niin ihanan selkeä Very Happy.
Takaisin alkuun Siirry alas
https://www.wackywords.fi/
Ish
Superman
Superman



Viestien lukumäärä : 2611
Location : SEINÄJOKI
Registration date : 10.11.2008

X-pole - Sivu 21 Empty
ViestiAihe: Vs: X-pole   X-pole - Sivu 21 Icon_minitimeMa Helmi 15, 2010 4:28 pm

Tsekkasin vielä, käytän aina samaa muunnin oli kyse sitten valuutasta tai mistä tahansa niin aika tuttu peli, mutta enpäs ikinä ole huomannut että oli kolme vaihtoehtoa tuolle paunalle Very Happy tuo apteekkarien, "troy" ja "Avoirdupois" josta tulikin tuo sama minkä sä sait. Kaikenlaista ihmeellistä tähänkin maailmaan mahtuu, joka päivä oppii lol!
Takaisin alkuun Siirry alas
Mortianna
Superman
Superman
Mortianna


Viestien lukumäärä : 1498
Ikä : 34
Location : Hellsinki
Registration date : 28.07.2009

X-pole - Sivu 21 Empty
ViestiAihe: Vs: X-pole   X-pole - Sivu 21 Icon_minitimeLa Helmi 20, 2010 1:08 pm

Hei onko sillä kovin väliä missä järjestyksessä nuo palkat on? Kun on pienin palikka, isompi pieni palikka, ja kaksi isoa palikkaa, josta toinen menee kattopalaan kiinni. Mulla on se isompi pieni palikka alla, ja pienin palikka se n päällä, sitten tulee kaksi isointa palikkaa. Pitääkö mun paihtaa pienin pala alimmaiseksi?
Takaisin alkuun Siirry alas
Iina
Superman
Superman
Iina


Viestien lukumäärä : 2793
Ikä : 40
Location : Tampere
Registration date : 05.12.2007

X-pole - Sivu 21 Empty
ViestiAihe: Vs: X-pole   X-pole - Sivu 21 Icon_minitimeLa Helmi 20, 2010 2:35 pm

Pienin pala alimmaisena on ainaki vanhojen tankojen ohje.

Mä muistelisin että virallinen painoraja X-polelle on ollu 100 kg pidemmän aikaa, mutta uusimmassa tilaamassani tangossa suositeltiin korkeintaan n. 80 kg painoista henkilöä tangolle (voin olla ihan väärässäkin, mutta huomasin painorajan tippuneen ja valmistajan takuuajan lyhentyneen). Toki mitä matalampi tanko ja tukevammat rakenteet sen enemmän se kestää. Lisäksi on otettava huomioon että painoraja kahdelle henkilölle ja yhdelle henkilölle on eri - eli tanko kestää totta kai kaksi henkilöä spinnaamassa molemmin puolin tankoa paremmin kuin yhden saman painoisen henkilön spinnaamassa yhdellä sivulla tankoa. Tankoon kohdistuva sivuttaisvoima kun on tuolloin aivan eri.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.tankotanssi.fi
Sponsored content





X-pole - Sivu 21 Empty
ViestiAihe: Vs: X-pole   X-pole - Sivu 21 Icon_minitime

Takaisin alkuun Siirry alas
 
X-pole
Takaisin alkuun 
Sivu 21 / 26Siirry sivulle : Edellinen  1 ... 12 ... 20, 21, 22 ... 26  Seuraava
 Similar topics
-
» NORDIC POLE EVENT Pole Dance Showcase Oulussa la18.4 su19.4
» Pole Dancing Syllabus /Pole Dancing Advancement and Accredit
» Rock the pole vs. pole 4 fit
» The Art of Pole- DVD:t
» R pole

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Spin around the pole :: Välineet-
Siirry: