Spin around the pole
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Spin around the pole

Suomalainen forum kaikille tankotanssin ystäville. (Päästäksesi lukemaan ja kirjoittamaan kaikille aihealueille sinun on rekisteröitävä käyttäjätunnus itsellesi.)
 
PääsivuPääsivu  Harrastuspaikat  Latest imagesLatest images  HakuHaku  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään  

 

 Venyttelyt ja spagaatti

Siirry alas 
+65
tulza
Nepuliini
Squirrelinos
Skyie
Anrianna
Päivi
Henski
hena
M4ri
Haloanne
nita
LillaV
lilith84
Foxmagon
Tiu
Manares
erika
neitinopsa
Elegia
Vekexxx
Juliet
Martta
Saila
Ivanka
Ewy
sluippa
kaho88
Jenni H
Chiyuri
Nexu
jolla
nasu
iku69
zayah
SilverJo
Miiukka
Henna.C
MamaDee
hemuliini
Hey^D
Mortianna
Marie
Tea
KatkaChee
Tazze
Iiris
jossukka
Nins
Ish
vesi
Ashta
-Hanna-
LaraK
Cherrie
annukka
Nina
christina
miukattus
Nanna H.
Kat Da
tasuni
Iina
AdminSusie
Miia
nekuliini
69 posters
Siirry sivulle : Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Seuraava
KirjoittajaViesti
Tea
intermediate inverter
intermediate inverter



Viestien lukumäärä : 172
Ikä : 38
Location : Ähtäri
Registration date : 28.11.2008

Venyttelyt ja spagaatti - Sivu 6 Empty
ViestiAihe: Vs: Venyttelyt ja spagaatti   Venyttelyt ja spagaatti - Sivu 6 Icon_minitimeKe Syys 14, 2011 11:51 am

Ok! Kiitos paljon vinkeistä Smile Mä koitan heti illalla josko onnistuisi noin paremmin.
Takaisin alkuun Siirry alas
Ivanka
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
Ivanka


Viestien lukumäärä : 221
Location : Helsinki
Registration date : 17.08.2010

Venyttelyt ja spagaatti - Sivu 6 Empty
ViestiAihe: Vs: Venyttelyt ja spagaatti   Venyttelyt ja spagaatti - Sivu 6 Icon_minitimeKe Syys 14, 2011 8:19 pm

Onko sulla länkisääret? Eli kun seisot jalat vierekkäin kantapäät yhdessä jalkaterät eteenpäin, jääkö sulle iso aukko polvien väliin? Mulla jää huomattava aukko koko jalkojen matkalta ja mulla on aina ollut tismalleen sama venyttelyongelma kuin sulla. Istuessa jalat harallaan pääsen yli 90 asteen vain hyvänä päivänä. Olen nyt balettia aloitellessani lukenut paljon aukikierrosta ja luin, että länkisäärisillä lonkka kääntyy automaattisesti normaalia sisempään jolloin siis kaunis aukikierto jää uupumaan. Uskoisin, että sama asia vaikuttaa siihen, miksi mulle on niin vaikeaa painaa itseäni alas jalkojen väliin tuossa edellä kuvatussa asennossa. Mullakin tuntuu, kuin olisi jokin fyysinen este, en pääse tuossa kunnolla edes sellaiseen asentoon, että tuntisin venytyksen. Uskoisin, että tuollaisia sisäänpäinkääntyvien lonkkanivelienkin liikkuvuutta voi pikkuhiljaa parantaa, mutta vie varmaan enemmän aikaa kuin vain sisäreisien venyttely.
Takaisin alkuun Siirry alas
Iina
Superman
Superman
Iina


Viestien lukumäärä : 2793
Ikä : 40
Location : Tampere
Registration date : 05.12.2007

Venyttelyt ja spagaatti - Sivu 6 Empty
ViestiAihe: Vs: Venyttelyt ja spagaatti   Venyttelyt ja spagaatti - Sivu 6 Icon_minitimeTo Syys 15, 2011 7:29 am

Juu kyllä, jos on luonnostaan sisään kääntyvät lonkat voi olla vaikeampi saada jalkoja tarpeeksi auki. Ja haara-asennossa lattialla venytellessä olisi myös tärkeää tarkistaa, että polvet ja varpaat on kattoa kohti - ei kääntyneenä sisään tai taakse. Polvien alla ois hyvä olla omien sormien verran tilaa, ettei koukistamalla huijaa, tai yliojenna turhan takia.

Näissä just parhaiten näkee, kuinka venyttely on koko kehon prosessi. Ainakin kun mä aloitin, niin ajattelin et spagaattia varten tarttee takareidet ja lonkankoukistajat venyttää, sivuspagaattia varten sisäreidet. Ei ihan niin menekään vaan koko kroppa aina huolella läpi, ja kun paikallistaa omat ongelmakohtansa niin niille vähän panostusta. Saa muut aukeamaan sitten helpommin.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.tankotanssi.fi
sluippa
Superman
Superman
sluippa


Viestien lukumäärä : 741
Ikä : 39
Location : Espoo
Registration date : 07.05.2009

Venyttelyt ja spagaatti - Sivu 6 Empty
ViestiAihe: Vs: Venyttelyt ja spagaatti   Venyttelyt ja spagaatti - Sivu 6 Icon_minitimeTo Syys 15, 2011 7:34 am

Mielenkiintoinen tieto tuo länkisäärten ja aukikierron yhteys. Mulla on megalänkisääret ja erittäin huono aukikierto. Mutta tuo haara-istunnassa venytys sujuu kuitenkin hyvin.
Takaisin alkuun Siirry alas
Tea
intermediate inverter
intermediate inverter



Viestien lukumäärä : 172
Ikä : 38
Location : Ähtäri
Registration date : 28.11.2008

Venyttelyt ja spagaatti - Sivu 6 Empty
ViestiAihe: Vs: Venyttelyt ja spagaatti   Venyttelyt ja spagaatti - Sivu 6 Icon_minitimeTo Syys 15, 2011 8:45 am

Joo, onhan mulla länkisääretkin, ei tullut mieleenkään, että sekin voisi vaikuttaa. Tuokin oli hyvä huomautus, mitä Iina sanoi polvista, mulla kun tuppaa todella herkästi kääntymään polvet ja varpaat ulospäin ja pitää oikein tietoisesti kääntää jalkoja oikeaan asentoon. Ehkäpä tämä tästä Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
Saila
Superman
Superman
Saila


Viestien lukumäärä : 1166
Ikä : 35
Location : Turku
Registration date : 27.05.2008

Venyttelyt ja spagaatti - Sivu 6 Empty
ViestiAihe: Vs: Venyttelyt ja spagaatti   Venyttelyt ja spagaatti - Sivu 6 Icon_minitimeTo Syys 15, 2011 9:25 am

mullakin on jotenki vaikeeta hahmottaa tota et häpyluuta lattiaan päin.. hemuliini mulle sano ku laitoin mun kuvat ketjuun kuvan venytyksestä et tosiaan muistaaa suoran selän ja häpyluuta lattiaan (ku olin selkä pyöreenä). ja et joku kaveri vois auttaa kevyesti painamalla alaselästä. mul alkaa just helposti tossa ja jossain muissakin venytyksissä ni toinen polvi kääntymään lattiaa päin. aina pitää kattoo et se pysyy ylöspäin.. mulla ei oo länkisääret (eiks sillon polvet käänny ulospäin?), mulla ainaki just toi kyseinen polvi kääntyy seistessäkin hieman sisäänpäin.
Takaisin alkuun Siirry alas
Mortianna
Superman
Superman
Mortianna


Viestien lukumäärä : 1498
Ikä : 34
Location : Hellsinki
Registration date : 28.07.2009

Venyttelyt ja spagaatti - Sivu 6 Empty
ViestiAihe: Vs: Venyttelyt ja spagaatti   Venyttelyt ja spagaatti - Sivu 6 Icon_minitimeTo Syys 15, 2011 10:46 am

Pyllyn oikean paikan löytäminen helpottaa jos on joskus ratsatanut. Persus vaan kunnolla taakse ja istunta eteen. Nilkat vaan ronskisti koukkuun niin saa varpaat kohti kattoa. Se helpottaa ainakin minua.

Lonkan aukikiertoa voi harjoitella seisten peilin edessä: kääntää polvet ja varpaat sisään päin - lonkka kiertyy kiinni. Käännä reilusti ulospäin - aukikierto. Niin saa sitten lonkat kierrettyä auki lattialla istuessakin.
Takaisin alkuun Siirry alas
Martta
Superman
Superman
Martta


Viestien lukumäärä : 645
Ikä : 38
Location : Jyväskylä
Registration date : 21.03.2011

Venyttelyt ja spagaatti - Sivu 6 Empty
ViestiAihe: Vs: Venyttelyt ja spagaatti   Venyttelyt ja spagaatti - Sivu 6 Icon_minitimeTo Syys 15, 2011 12:18 pm


Heh, mä olen ratsastanut kohta 15 vuotta enkä ole ikinä osannut tätä puheena olevaa venytystä ollenkaan Smile Kokeilin eilen tuolla Iinan ohjeella ja etsin ensin sen lantion kohdalleen -kappas, siitähän tuli venytys! Eli kiitos Iina, nyt saan tämänkin otettua venyttelyrepertuaariini mukaan.
Takaisin alkuun Siirry alas
Ivanka
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
Ivanka


Viestien lukumäärä : 221
Location : Helsinki
Registration date : 17.08.2010

Venyttelyt ja spagaatti - Sivu 6 Empty
ViestiAihe: Vs: Venyttelyt ja spagaatti   Venyttelyt ja spagaatti - Sivu 6 Icon_minitimeTo Syys 15, 2011 1:44 pm

Saila kirjoitti:
mulla ei oo länkisääret (eiks sillon polvet käänny ulospäin?), mulla ainaki just toi kyseinen polvi kääntyy seistessäkin hieman sisäänpäin.

En ole varma, liittyykö polvien kierto länkisääriin mitenkään määritelmällisesti. Jalkojen luut siinä jotenkin kuitenkin kaartuu hassusti ulospäin, tyyliin näin: () Esimerkiksi jos seison jalat aukikierrossa kantapäät yhdessä (baletin ensimmäisessä asennossa) niin en pysty painamallakaan saamaan pohkeita saati polvitaipeita yhteen. Olen seurannut muita balettitunneilla ja muilla jalkojen väliin ei jää tällaista aukkoa. Tämän lisäksi mulla kyllä sitten vielä polvetkin kiertyvät ja nimenomaan sisäänpäin eikä ulospäin!
Takaisin alkuun Siirry alas
Juliet
basic inverter
basic inverter
Juliet


Viestien lukumäärä : 40
Ikä : 38
Location : Tampere
Registration date : 26.06.2011

Venyttelyt ja spagaatti - Sivu 6 Empty
ViestiAihe: Vs: Venyttelyt ja spagaatti   Venyttelyt ja spagaatti - Sivu 6 Icon_minitimeTo Syys 15, 2011 9:30 pm

Erittäin hyvää keskustelua, täälläkin yksi länkisääri-jäykkälonkka ilmoittautuu joukkooon. Iinan opit vaan käyttöön ja venyttelemään, mars! Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
Vekexxx
basic spinner
basic spinner



Viestien lukumäärä : 17
Registration date : 18.02.2011

Venyttelyt ja spagaatti - Sivu 6 Empty
ViestiAihe: Vs: Venyttelyt ja spagaatti   Venyttelyt ja spagaatti - Sivu 6 Icon_minitimeTo Syys 15, 2011 10:05 pm

Ivanka kirjoitti:
Onko sulla länkisääret? Eli kun seisot jalat vierekkäin kantapäät yhdessä jalkaterät eteenpäin, jääkö sulle iso aukko polvien väliin? Mulla jää huomattava aukko koko jalkojen matkalta ja mulla on aina ollut tismalleen sama venyttelyongelma kuin sulla. Istuessa jalat harallaan pääsen yli 90 asteen vain hyvänä päivänä. Olen nyt balettia aloitellessani lukenut paljon aukikierrosta ja luin, että länkisäärisillä lonkka kääntyy automaattisesti normaalia sisempään jolloin siis kaunis aukikierto jää uupumaan.

Minun on pakko fysioterapeutin koulutuksen saaneena korjata, että asia on juuri päinvastoin:

länkisääret = jalat lonkista luontaisesti ulkokiertoon
pihtipolvet = jalat lonkista luontaisesti sisäkiertoon

Tietenkin alaraajan linjaukseen vaikuttaa reisiluun kulman lisäksi muutkin asiat, esimerkiksi polven ja nilkan rakenteet. Jokaisen alaraajat ovat siis ihan omanlaisensa.

Jotkut uskovat, että heillä on "rakenteellinen este" spagaattiin. Haluaisin tietää, kuinka monta tuntia he venyttelevät viikossa.
Takaisin alkuun Siirry alas
Ish
Superman
Superman



Viestien lukumäärä : 2611
Location : SEINÄJOKI
Registration date : 10.11.2008

Venyttelyt ja spagaatti - Sivu 6 Empty
ViestiAihe: Vs: Venyttelyt ja spagaatti   Venyttelyt ja spagaatti - Sivu 6 Icon_minitimeTo Syys 15, 2011 10:32 pm

Tyhmä kysyy, pihtipolvi? länkisääri? Mä oon istunu 20 v. lattialla polvillani niin, että sääret kääntyny sivuille, eli mulla on toodella vinot jalat. Normaalisti kun istun varpaat kattoa kohden, niin oikea polvi kääntyy n. 45 astetta sisään. vasen vähän vähemmän. kumpi mä oon?
Takaisin alkuun Siirry alas
sluippa
Superman
Superman
sluippa


Viestien lukumäärä : 741
Ikä : 39
Location : Espoo
Registration date : 07.05.2009

Venyttelyt ja spagaatti - Sivu 6 Empty
ViestiAihe: Vs: Venyttelyt ja spagaatti   Venyttelyt ja spagaatti - Sivu 6 Icon_minitimePe Syys 16, 2011 6:47 am

Mä olen ainakin aina käsittänyt, että jos seisoo jalat suorana ja nilkat yhdessä ja polvien väliin jää rako, niin sitten on länkisääri. Jos taas polvet ottavat yhteen ja nilkkoja on vaikea saada yhteen kun polvet ovat suorana, niin sitten on pihtipolvi.

Länkisääri/pihtipolvi on kyl aika karuja nimityksiä, mutta toisaalta kuvaa aika hyvin. Very Happy

Mä kyllä väitän Vekexxxistä huolimatta, että mulla on länkisääret ja lonkat enemmänkin sisäkierrossa kuin ulkokierrossa. Ainakaan en koskaan saa baletissa ihan oikeaa asentoa aikaiseksi.
Takaisin alkuun Siirry alas
Ivanka
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
Ivanka


Viestien lukumäärä : 221
Location : Helsinki
Registration date : 17.08.2010

Venyttelyt ja spagaatti - Sivu 6 Empty
ViestiAihe: Vs: Venyttelyt ja spagaatti   Venyttelyt ja spagaatti - Sivu 6 Icon_minitimePe Syys 16, 2011 6:18 pm

^ Mulla on sama juttu. Ehkä meillä on sit joku sekamuotoinen versio Very Happy

Edit. poistin kuvat


Viimeinen muokkaaja, Ivanka pvm Pe Syys 30, 2011 9:56 am, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun Siirry alas
Elegia
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
Elegia


Viestien lukumäärä : 273
Ikä : 38
Location : Lappeenranta
Registration date : 23.11.2010

Venyttelyt ja spagaatti - Sivu 6 Empty
ViestiAihe: Vs: Venyttelyt ja spagaatti   Venyttelyt ja spagaatti - Sivu 6 Icon_minitimePe Syys 16, 2011 6:52 pm

Miulle on aina länkisääristä tullut mieleen kunnon vääräsääret, joista rasvattu sikakin menisi läpi.. affraid Eli itelläni on aika samanlaiset sääret kuin noissa Ivankan kuvissa, mutta ikinä en ole pitänyt sitä länkisäärisyytenä, on ollut ihan normimeininkiä. Very Happy Sillä ei sitten kuitenkaan taida olla mitään suurempaa merkitystä? Ainakaan ikinä missään lääkärissä tms. asiaa ei ole otettu puheeksi.
Takaisin alkuun Siirry alas
Ivanka
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
Ivanka


Viestien lukumäärä : 221
Location : Helsinki
Registration date : 17.08.2010

Venyttelyt ja spagaatti - Sivu 6 Empty
ViestiAihe: Vs: Venyttelyt ja spagaatti   Venyttelyt ja spagaatti - Sivu 6 Icon_minitimePe Syys 16, 2011 7:08 pm

Mulla on sellainen kirja kuin Dance injuries - their prevention and care ja siinä on mallikuvat länkisäärisestä ja pihtipolvisesta henkilöstä. Se länkisäärisyyden malliesimerkki on huomattavasti vähemmän länki kuin minä, että en sitten tiedä mikä on missäkin yhteydessä länki ja mikä ei. Eipä noi koskaan ole mua mitenkään haitannut, nyt vasta baletin aloitettuani olen alkanu kiinnittää asiaan huomiota johtuen juuri tuosta rumasta kolosesta ensimmäisessä asennossa.

Vekexxx kirjoitti:
Jotkut uskovat, että heillä on "rakenteellinen este" spagaattiin.

Sen jälkeen kun näin Ishin mielettömän saavutuksen sivuspagaatin suhteen niin olen ollut tosi rohkaistunut ja vakuuttunut siitä, että kyllä mäkin vielä taivun! Smile

Muuten, mitä olet noin fysioterapeuttina mieltä Lisa Howellin venyttelyyn liittyvistä mielipiteistä? Hänenhän mukaansa itse venyttely ei niinkään ole tärkeää esim. spaagattien saavuttamisessa, vaan hän kiinnittää enemmän huomiota lihaksia ympäröivään sidekudokseen. Tässä eräs hänen artikkelinsa aiheesta. Toki hän sitten myy jotain överikallista dvd:tä, jossa opetetaan oikea tekniikka jolla saa tietty vaikka mitä ihmeitä aikaan... Mutta siis onkohan tässä lähetymistavassa mitään perää ja mitenköhän tätä käytännössä sitten harjoitetaan?
Takaisin alkuun Siirry alas
neitinopsa
intermediate inverter
intermediate inverter
neitinopsa


Viestien lukumäärä : 156
Ikä : 35
Location : Vantaa
Registration date : 13.09.2010

Venyttelyt ja spagaatti - Sivu 6 Empty
ViestiAihe: Vs: Venyttelyt ja spagaatti   Venyttelyt ja spagaatti - Sivu 6 Icon_minitimePe Syys 16, 2011 8:10 pm

Oi kauheen jännä kun sitä ei edes oikein ymmärrä, että joillain on jalat noin. Omat kun on ihan suorat (kai?).

Hei oon miettiny et onko ihan normaalia, kun mun jalat menee seisten aukikiertäessä yli 180 astetta?
Takaisin alkuun Siirry alas
Ivanka
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
Ivanka


Viestien lukumäärä : 221
Location : Helsinki
Registration date : 17.08.2010

Venyttelyt ja spagaatti - Sivu 6 Empty
ViestiAihe: Vs: Venyttelyt ja spagaatti   Venyttelyt ja spagaatti - Sivu 6 Icon_minitimePe Syys 16, 2011 8:27 pm

^ Ei, aloita heti baletti, mars! Very Happy
Takaisin alkuun Siirry alas
Tea
intermediate inverter
intermediate inverter



Viestien lukumäärä : 172
Ikä : 38
Location : Ähtäri
Registration date : 28.11.2008

Venyttelyt ja spagaatti - Sivu 6 Empty
ViestiAihe: Vs: Venyttelyt ja spagaatti   Venyttelyt ja spagaatti - Sivu 6 Icon_minitimePe Syys 16, 2011 8:40 pm

Samanlaiset jalat mullakin, kuin Ivankalla, selkeä kolo jalkojen välissä, mutta jalat kiertyvät sisäänpäin seisoessa. Mutta sitten taas istuen venytellessä jalat tahtoo kiertyä ulospäin. Tuota koitin, mitä Iina aikasemmin sanoi: istua kapeassa haara-asennossa lattialla, mutta en mä siinäkään mitään kunnon "ankanpyrstöä" saa Neutral Varmaankin siis pitää noita takareisiä ja lonkankoukistajia saada venyvämmäksi?
Takaisin alkuun Siirry alas
Marie
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
Marie


Viestien lukumäärä : 301
Ikä : 37
Location : Toijala
Registration date : 28.04.2009

Venyttelyt ja spagaatti - Sivu 6 Empty
ViestiAihe: Vs: Venyttelyt ja spagaatti   Venyttelyt ja spagaatti - Sivu 6 Icon_minitimePe Syys 16, 2011 9:54 pm

Mulla on kans ton malliset jalat mut oon aina ajatellu et se on enempi lonkan hassusta asennosta kun jaloista kii kun sivuspagua venytellessä tahtoo vaa lonkat poksua eikä mihkään veny.. mut oisko se sittenkin jaloista..? Tai molemmista yhessä.. scratch
Takaisin alkuun Siirry alas
Vekexxx
basic spinner
basic spinner



Viestien lukumäärä : 17
Registration date : 18.02.2011

Venyttelyt ja spagaatti - Sivu 6 Empty
ViestiAihe: Vs: Venyttelyt ja spagaatti   Venyttelyt ja spagaatti - Sivu 6 Icon_minitimePe Syys 16, 2011 10:54 pm

Elegia kirjoitti:
Miulle on aina länkisääristä tullut mieleen kunnon vääräsääret, joista rasvattu sikakin menisi läpi.. affraid Eli itelläni on aika samanlaiset sääret kuin noissa Ivankan kuvissa, mutta ikinä en ole pitänyt sitä länkisäärisyytenä, on ollut ihan normimeininkiä. Very Happy Sillä ei sitten kuitenkaan taida olla mitään suurempaa merkitystä? Ainakaan ikinä missään lääkärissä tms. asiaa ei ole otettu puheeksi.

Juuri näin. Länkisääret ja pihtipolvet kuulostavat pahalta, mutta niille ei ole muuta suomenkielistä nimeä. Lääketieteessä käytetään latinaa (genu varum ja genu valgum). Ongelmana ne ovat silloin, kun poikkeamat alaraajan linjauksesta ovat suuria. Tällaiset tapaukset havaitaan kyllä jo terveystarkastuksissa. Jos polvia ei saa ihan yhteen, niin sitä ei kannata alkaa ylianalysoimaan. Kukaan ihminen maailmassa ei näytä anatomian oppikirjan piirrosmallilta. Koska polvet ovat vähän keskilinjasta ulkona, sivuspagaatissa polvien saaminen maahan edellyttää lonkista pientä ylispagaattia. Sivuspagaatti on siis vähän vaikeampi kuin täysin suorilla jaloilla, mutta ei mahdoton.

Katsoin Lisa Howelin nettisivut tuosta linkistä, ja hänen ideologiansa vaikuttaa asialliselta. Hermoston ja lihaskalvojen merkitys notkeudessa on tärkeä asia. Urheiluhieronnassahan lihaskalvoja avataan manuaalisesti, ja urheilijat avaavat lihaskalvoja rullaamalla lihaksiaan putken päällä. En osaa vielä ilman tarkempaa perehtymistä arvioida, onko Lisa Howelin menetelmät muita vastaavia parempia. Täytyy pistää joku hänen kirjansa tilaukseen ja lukaista.
Takaisin alkuun Siirry alas
Ish
Superman
Superman



Viestien lukumäärä : 2611
Location : SEINÄJOKI
Registration date : 10.11.2008

Venyttelyt ja spagaatti - Sivu 6 Empty
ViestiAihe: Vs: Venyttelyt ja spagaatti   Venyttelyt ja spagaatti - Sivu 6 Icon_minitimeLa Syys 17, 2011 12:50 am

Mä olisin utelias sen kanssa, että iät kaiken lääkärit sanonu mulle että mulla on erittäin pitkät keuhkot. ja nyt vuodem sisään vasta tajunnu mitä se tarkoittaa. Mun kylkiluut menee alas. Alas, alas. Fyssari sai alimman kylkiluun ja lantion väliin 2 sormea. samaten itse saan sen verran ja mulla on pienet sormet. Onko täys mahdottomuus saada samanlaisia kyyhkysiä/ taaksetaivutuksia aikaan, kuin ne joilla ei niin alas ulottuvat luut. Hakkaako päätänsä seinään yrittämällä?
Takaisin alkuun Siirry alas
Ivanka
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
Ivanka


Viestien lukumäärä : 221
Location : Helsinki
Registration date : 17.08.2010

Venyttelyt ja spagaatti - Sivu 6 Empty
ViestiAihe: Vs: Venyttelyt ja spagaatti   Venyttelyt ja spagaatti - Sivu 6 Icon_minitimeLa Syys 17, 2011 9:09 am

Vekexxx kirjoitti:

Katsoin Lisa Howelin nettisivut tuosta linkistä, ja hänen ideologiansa vaikuttaa asialliselta. Hermoston ja lihaskalvojen merkitys notkeudessa on tärkeä asia. Urheiluhieronnassahan lihaskalvoja avataan manuaalisesti, ja urheilijat avaavat lihaskalvoja rullaamalla lihaksiaan putken päällä. En osaa vielä ilman tarkempaa perehtymistä arvioida, onko Lisa Howelin menetelmät muita vastaavia parempia. Täytyy pistää joku hänen kirjansa tilaukseen ja lukaista.

Jos satut jossain vaiheessa Lisan materiaaleihin enemmän perehtymään, niin tule ihmeessä tänne raportoimaan! Mua kiinnostaisi tietää tästä lihaskalvoasiasta enemmänkin, kun olen aina ennen vaan luullut, notkeus on lihaksien venyttelystä kiinni.
Takaisin alkuun Siirry alas
Vekexxx
basic spinner
basic spinner



Viestien lukumäärä : 17
Registration date : 18.02.2011

Venyttelyt ja spagaatti - Sivu 6 Empty
ViestiAihe: Vs: Venyttelyt ja spagaatti   Venyttelyt ja spagaatti - Sivu 6 Icon_minitimeLa Syys 17, 2011 4:24 pm

Ish kirjoitti:
Mä olisin utelias sen kanssa, että iät kaiken lääkärit sanonu mulle että mulla on erittäin pitkät keuhkot. ja nyt vuodem sisään vasta tajunnu mitä se tarkoittaa. Mun kylkiluut menee alas. Alas, alas. Fyssari sai alimman kylkiluun ja lantion väliin 2 sormea. samaten itse saan sen verran ja mulla on pienet sormet. Onko täys mahdottomuus saada samanlaisia kyyhkysiä/ taaksetaivutuksia aikaan, kuin ne joilla ei niin alas ulottuvat luut. Hakkaako päätänsä seinään yrittämällä?

En usko, että kylkiluilla on vaikutusta taaksetaivutukseen. Taaksetaivutuksessa anatominen este voi olla selkänikamien okahaarakkeiden suunta ja muoto.

Sivutaivutukset voivat olla vähän haasteellisempia, jos kylkiluut ovat lähes lantiossa kiinni. Toisaalta kylkiluut ovat rintalassa kiinni elastisella rustokudoksella, joten kyllä ne joustavat liikkeissä.
Takaisin alkuun Siirry alas
Ish
Superman
Superman



Viestien lukumäärä : 2611
Location : SEINÄJOKI
Registration date : 10.11.2008

Venyttelyt ja spagaatti - Sivu 6 Empty
ViestiAihe: Vs: Venyttelyt ja spagaatti   Venyttelyt ja spagaatti - Sivu 6 Icon_minitimeLa Syys 17, 2011 4:48 pm

Sivuille taivun hyvin, huolimatta tapaturmista. Oon vaan huomannu videoita katsellessa että sellaiset jotka saa taivuteltua kunnolla taakse, näyttää siltä että ne kylkiluut loppuu todella ylös ( mun silmään ylös siis) . En voi kuvitellakaan että mun selkä taipuisi niin jos ei katkottas jotain. Vaikka rautakanki varmasti olisin siinäkin tapauksessa. Cool
Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





Venyttelyt ja spagaatti - Sivu 6 Empty
ViestiAihe: Vs: Venyttelyt ja spagaatti   Venyttelyt ja spagaatti - Sivu 6 Icon_minitime

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Venyttelyt ja spagaatti
Takaisin alkuun 
Sivu 6 / 8Siirry sivulle : Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Seuraava
 Similar topics
-
» Spagaatti
» Jeeeeee spagaatti!!!

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Spin around the pole :: Tankotemput ja pyörähdykset-
Siirry: