Spin around the pole
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Spin around the pole

Suomalainen forum kaikille tankotanssin ystäville. (Päästäksesi lukemaan ja kirjoittamaan kaikille aihealueille sinun on rekisteröitävä käyttäjätunnus itsellesi.)
 
PääsivuPääsivu  Harrastuspaikat  Latest imagesLatest images  HakuHaku  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään  

 

 Entisen jalkapalloilijan nilkat turhauttaa

Siirry alas 
+4
tankomau
siru
Iina
Em Kay
8 posters
KirjoittajaViesti
Em Kay
Superman
Superman
Em Kay


Viestien lukumäärä : 868
Ikä : 42
Registration date : 30.10.2009

Entisen jalkapalloilijan nilkat turhauttaa Empty
ViestiAihe: Entisen jalkapalloilijan nilkat turhauttaa   Entisen jalkapalloilijan nilkat turhauttaa Icon_minitimeTo Tammi 14, 2010 3:10 pm

Mulla on suuria ongelmia nilkkojen ojentamisen kanssa. Ei niinkään, että se ei onnistuisi, mutta se vain niin kovin usein unohtuu! Tanssia olen kyllä harrastanut nuorempana, mutta enemmänkin streetiä ja break dancea, joten siinäkään ei tullut nilkkoja ojenneltua... Ja 15 vuoden jalkapalloilu on jättänyt jälkensä. Jos nilkkoja ei muista ojentaa (tai ojentaa liikkeessä liian myöhään), vaikuttaa se koko liikkeen ulkonäköön.

Onko kellään muulla samanlaista/samankaltaisia ongelmia? Onko kukaan päässyt ongelman yli? Ja miten?

Turhautumisen maksimointi - jälleen.
Takaisin alkuun Siirry alas
Iina
Superman
Superman
Iina


Viestien lukumäärä : 2793
Ikä : 40
Location : Tampere
Registration date : 05.12.2007

Entisen jalkapalloilijan nilkat turhauttaa Empty
ViestiAihe: Vs: Entisen jalkapalloilijan nilkat turhauttaa   Entisen jalkapalloilijan nilkat turhauttaa Icon_minitimeTo Tammi 14, 2010 3:21 pm

Varmaan lähes kaikilla on tuo ongelma alussa, paitsi jos on balettia harrastanut viimeiset 10 vuotta (ja silloinkin varmaan on balettitunneilla hoettu että point ihan tarpeeksi!). Siihen ei auta muu kuin kovasti ojentaminsen harjoittelu - pohjelihaksen kehittäminen ja ennen kaikkea, että hokee henkisesti itselleen "nilkat" joka kerta jo kun LÄHTEE liikkeeseen, eikä vasta lopussa. Eli töitä, töitä, töitä asian parissa, niin pikkuhiljaa ne ojennukset paranee. Muista myös ojentaa ja pidentää jalka ihan lonkasta varpaisiin saakka - eli vaan nilkan ojentaminen ei riitä.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.tankotanssi.fi
Em Kay
Superman
Superman
Em Kay


Viestien lukumäärä : 868
Ikä : 42
Registration date : 30.10.2009

Entisen jalkapalloilijan nilkat turhauttaa Empty
ViestiAihe: Vs: Entisen jalkapalloilijan nilkat turhauttaa   Entisen jalkapalloilijan nilkat turhauttaa Icon_minitimeTo Tammi 14, 2010 3:28 pm

Eli uusi mantra päähän "ojenna nilkat, ojenna nilkat, ojenna nilkat". Pohjelihaksista ei oo puutetta - kiitos jalkapallon. Ehkäpä se juuri onkin se ongelma.

Mutta ei ole oikotietä onneen! Pitää vaan treenata.

Kiitos, Iina!
Takaisin alkuun Siirry alas
siru
basic inverter
basic inverter



Viestien lukumäärä : 42
Registration date : 26.10.2008

Entisen jalkapalloilijan nilkat turhauttaa Empty
ViestiAihe: Vs: Entisen jalkapalloilijan nilkat turhauttaa   Entisen jalkapalloilijan nilkat turhauttaa Icon_minitimeTo Tammi 14, 2010 3:53 pm

Nilkkoja (jalkapöytiä ja -pohjia) kannattaa myös venytellä. Kun nilkka ojentuu helpommin niin se on luontevampaa. Ei sillä et se itellä sujuis erityisen hyvin mutta uskon, että tolla nilkat-mantralla ja venyttelyllä tulee hyvä. Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
Iina
Superman
Superman
Iina


Viestien lukumäärä : 2793
Ikä : 40
Location : Tampere
Registration date : 05.12.2007

Entisen jalkapalloilijan nilkat turhauttaa Empty
ViestiAihe: Vs: Entisen jalkapalloilijan nilkat turhauttaa   Entisen jalkapalloilijan nilkat turhauttaa Icon_minitimeTo Tammi 14, 2010 4:26 pm

Jep jep, ja vahvistamisella en siis tarkoita mitään pohjeliikkeiden tekemistä salilla, vaan jalan ojentamista lattialla tai seisten niin oikoiseksi kun sen saa varpaisiin asti, pitoa kunnes pohje / jalkapohja melkein kramppaa, pientä ravistelua ja ojentamista uudelleen. Jos yltää voi samalla painaa kevyesti varpaita alas kädellä, tai seisten lattiaa vasten. Kannattaa myös katsoa, että nilkka ojentuu suoraan, eikä käänny sisään- tai ulospäin. Painon ja "voimapisteen" pitäisi olla isovarpaan ja viereisen varpaan kohdalla päkiän luilla, ei jalan ulkosyrjällä.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.tankotanssi.fi
tankomau
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
tankomau


Viestien lukumäärä : 412
Ikä : 41
Location : Helsinki
Registration date : 08.02.2009

Entisen jalkapalloilijan nilkat turhauttaa Empty
ViestiAihe: Vs: Entisen jalkapalloilijan nilkat turhauttaa   Entisen jalkapalloilijan nilkat turhauttaa Icon_minitimeTo Tammi 14, 2010 5:04 pm

Mä luulin aina, että mun nilkat ei ole mitkään notkeat tai ylipäätänsä edes taivu kauniisti, mutta venyttelytunnilla kun niitä yritettiin venyttää niin huomasin ettei niitä pysty venyttämään, ne on niin venyvät! siis venytys ei tunnu missään vaikka nilkkojen päällä istui neiti Kettu!! Olin et WTF..mun nilkat vai?! Eli kaikki huonosti ojennetut nilkat on ollu vaan mun omaa laiskuutta Very Happy

cat
Takaisin alkuun Siirry alas
http://miaudesign.spreadshirt.net
Ashta
Superman
Superman
Ashta


Viestien lukumäärä : 783
Ikä : 39
Location : Tampere
Registration date : 03.01.2008

Entisen jalkapalloilijan nilkat turhauttaa Empty
ViestiAihe: Vs: Entisen jalkapalloilijan nilkat turhauttaa   Entisen jalkapalloilijan nilkat turhauttaa Icon_minitimeTo Tammi 14, 2010 5:20 pm

Täällä on kanssa yks, jonka pohjana on ne katutanssit ... mä oon tässä varmaa reilu kolmen vuoden ajan yrittäny opetella noita teknisempiä lajeja, mutta ei ne ojennetut linjat oo vieläkään mulle mikään helppo juttu. Edistystä on kuitenki tapahtunu ja varmasti joskus ne ojennukset tulee selkärangasta.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://tankopantteri.blogspot.com/
maimiau
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
maimiau


Viestien lukumäärä : 400
Ikä : 34
Location : Tammela, Tre.
Registration date : 13.06.2009

Entisen jalkapalloilijan nilkat turhauttaa Empty
ViestiAihe: Vs: Entisen jalkapalloilijan nilkat turhauttaa   Entisen jalkapalloilijan nilkat turhauttaa Icon_minitimeTo Tammi 14, 2010 11:13 pm

miulla taas kävi päinvastoin, että ko balettitunneilla piti ain saada kaunis kaari ja on jo valmiiks ylikorkeet jalkapöydät ni onnistuin venyttämään ne ihan hajalle. ET EI SITTE LIIKAA OJENNELLA!! esim.ei kannata ottaa tavaks, et aina istuessaan missä tahansa ojentaa nilkat ja rullaa varpaiden yli nii et jossai vaihees alkaa jalkapöydän jänteet + nivelsiteet muistuttaa kuminauhoja Rolling Eyes
Takaisin alkuun Siirry alas
http://parassiskomaailmassa.wordpress.com/
angela
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
angela


Viestien lukumäärä : 434
Ikä : 41
Location : Espoo
Registration date : 15.09.2009

Entisen jalkapalloilijan nilkat turhauttaa Empty
ViestiAihe: Vs: Entisen jalkapalloilijan nilkat turhauttaa   Entisen jalkapalloilijan nilkat turhauttaa Icon_minitimePe Tammi 15, 2010 2:31 pm

No joo, mä olen ratsastanut koko ikäni (ja ratsastan edelleen). Ja siinä on myös täysin päinvastainen jalan asento.. Joten hyvin tuttu ongelma, kun on koko ikänsä kuullut vaan hokemaa "kantapäät alas".. Mad
Takaisin alkuun Siirry alas
merqus
Superman
Superman
merqus


Viestien lukumäärä : 535
Ikä : 39
Location : Helsinki
Registration date : 11.06.2008

Entisen jalkapalloilijan nilkat turhauttaa Empty
ViestiAihe: Vs: Entisen jalkapalloilijan nilkat turhauttaa   Entisen jalkapalloilijan nilkat turhauttaa Icon_minitimeSu Tammi 17, 2010 6:36 pm

Itsellä on myöskin ollu hirveät ongelmat noiden nilkkojen ojennusten kanssa. Välillä tuntunu siltä, että mitä tahansa sitä tekee niin aina kun katsoo peiliin ni nilkat on kaikkea muuta ku nätisti ojennettuna Laughing Yksi ongelma on ollut nilkkojen jäykkyys, johon nyt ei taida auttaa mikään muu kuin venyttely (sopivissa määrin tietenkin). Toisena olen huomannu sen, että mulla ei tunnu olevan tietyllä tavalla tietosuutta omista nilkoista noita liikkeitä tehdessä. Sitä edelleen työstetään. Etenki tutuissa ja jo osittain automatisoituneissa liikkeissä on helppoa kun voi kiinnittää huomion lähes ainoastaan nilkkoihin. Shokkihoito videokameran kanssa auttaa myös kummasti What a Face
Takaisin alkuun Siirry alas
Em Kay
Superman
Superman
Em Kay


Viestien lukumäärä : 868
Ikä : 42
Registration date : 30.10.2009

Entisen jalkapalloilijan nilkat turhauttaa Empty
ViestiAihe: Vs: Entisen jalkapalloilijan nilkat turhauttaa   Entisen jalkapalloilijan nilkat turhauttaa Icon_minitimeMa Tammi 18, 2010 1:12 pm

Harjoittelu tuottaa tulosta... Tsadaa! Viime treeneissä en edes ajatellut nilkkoja, mutta kun katselin kuvia, huomasin, että samperi, onpas hyvä linja!

Alla todistusaineistoa:

Entisen jalkapalloilijan nilkat turhauttaa Uudet8.th

Entisen jalkapalloilijan nilkat turhauttaa Uudet9.th

Entisen jalkapalloilijan nilkat turhauttaa Uudet10.th

Yippee! cheers
Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





Entisen jalkapalloilijan nilkat turhauttaa Empty
ViestiAihe: Vs: Entisen jalkapalloilijan nilkat turhauttaa   Entisen jalkapalloilijan nilkat turhauttaa Icon_minitime

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Entisen jalkapalloilijan nilkat turhauttaa
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1
 Similar topics
-
» Nilkat ojentuvimmiksi
» Suonenveto kun suoristaa nilkat/polvet??

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Spin around the pole :: Yleistä keskustelua Pole Dance asioista-
Siirry: