Spin around the pole
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Spin around the pole

Suomalainen forum kaikille tankotanssin ystäville. (Päästäksesi lukemaan ja kirjoittamaan kaikille aihealueille sinun on rekisteröitävä käyttäjätunnus itsellesi.)
 
PääsivuPääsivu  Harrastuspaikat  Latest imagesLatest images  HakuHaku  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään  

 

 Tanko aloittelijalle

Siirry alas 
+7
cricsu
hedona
tankomau
siru
hemuliini
Iina
nada
11 posters
KirjoittajaViesti
nada
pole beginner
pole beginner



Viestien lukumäärä : 2
Registration date : 11.05.2010

Tanko aloittelijalle Empty
ViestiAihe: Tanko aloittelijalle   Tanko aloittelijalle Icon_minitimeMa Toukokuu 17, 2010 4:34 pm

Heips!

Ajattelin, jos te kokeneemmat osaisitte vähän neuvoa vasta-alkajaa... En siis ole vielä kovinkaan kokenut, mutta oma tanko siintää silti haaveissa... Niinpä ajattelin kysyä teiltä, millaista tankoa suosittelisitte.
Olen siis miettinyt eniten x-polea, mutta minkähänlainen malli olisi paras? En tarvitse mitään "pyörivää moodia", mutta eipä suljeta niitäkään pois.
Lisäksi olisi kiva tietää kauppoja/nettikauppoja, josta kyseistä mallia saisi ostettua. Olen lueskellut x-polen huolto-topicia, mutta olisi kiva kuulla myös juuri sen suosittelemasi tangon huollosta.
Olen ajatellut siis kromista x-polea, mutta olen aivan avuton näissä malleissa ym. Rolling Eyes
Takaisin alkuun Siirry alas
Iina
Superman
Superman
Iina


Viestien lukumäärä : 2793
Ikä : 40
Location : Tampere
Registration date : 05.12.2007

Tanko aloittelijalle Empty
ViestiAihe: Vs: Tanko aloittelijalle   Tanko aloittelijalle Icon_minitimeMa Toukokuu 17, 2010 4:54 pm

Ei ekalla tangolla ole loppupeleissä kauheasti väliä - minkä ikinä hankkiikin, siihen yleensä tottuu kyllä Smile Varsinkin X-pole on hyvä valinta ekaksi tangoksi, kun sitä korkeutta voi sitten muuton myötä kasvattaa ja lyhentää tarvittaessa, ja pyörivä moodikin löytyy, vaikkei sitä alussa tarvitsisi. X-polen saa helposti tilattua esim. www.poleaholic.fi

Tuo X-polen huolto topic pätee vain vanhan mallisiin poleihin, joissa oli vielä kierteet. X-jointeilla varustetuissa uudemmissa malleissa ei tarvitse mitään pestä tai öljytä, eli melkein minkä tahansa uuden tangon hoito on sarjaa "pyyhi välillä desinfiointiaineella/märällä mikrokuituliinalla/miedolla tiskiaineella ja anna kuivua."
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.tankotanssi.fi
hemuliini
Superman
Superman
hemuliini


Viestien lukumäärä : 1067
Ikä : 41
Location : Porvoo
Registration date : 10.08.2009

Tanko aloittelijalle Empty
ViestiAihe: Vs: Tanko aloittelijalle   Tanko aloittelijalle Icon_minitimeTi Toukokuu 18, 2010 9:27 am

Ite voin ainakin suositella X-pole Sport-mallia. Tosi helppo koota ja kiinnittää kuten kaikki X-polet, mutta yläosa on vielä spinnaavaa tankoa pienempi. Eli Sport-malli on siis staattinen tanko, pyörivää modea siinä ei ole. Mutta se onkin jonkin verran edullisempi just tän takia. Aloittelijalle se on tosi hyvä! Smile Ite tosin oon varmaan pian myymässä omani pois, koska haluan spinnaavan tangon tilalle.
Takaisin alkuun Siirry alas
siru
basic inverter
basic inverter



Viestien lukumäärä : 42
Registration date : 26.10.2008

Tanko aloittelijalle Empty
ViestiAihe: Vs: Tanko aloittelijalle   Tanko aloittelijalle Icon_minitimeTi Toukokuu 18, 2010 10:19 am

Kannattaa myös käydä kurkkaamassa http://ahlsport.com/kauppa/index.php?cPath=32

Toi maalipinta on aika erilainen kun se x-polen metalli ja monet, joilla hikoaa kädet on sanoneet, että tossa pysyy paremmin.
Takaisin alkuun Siirry alas
tankomau
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
tankomau


Viestien lukumäärä : 412
Ikä : 41
Location : Helsinki
Registration date : 08.02.2009

Tanko aloittelijalle Empty
ViestiAihe: Vs: Tanko aloittelijalle   Tanko aloittelijalle Icon_minitimeTi Toukokuu 18, 2010 10:57 am

Näitä topicceja on täällä ku sieniä sateella..

cat
Takaisin alkuun Siirry alas
http://miaudesign.spreadshirt.net
hedona
basic spinner
basic spinner



Viestien lukumäärä : 11
Registration date : 31.07.2010

Tanko aloittelijalle Empty
ViestiAihe: Vs: Tanko aloittelijalle   Tanko aloittelijalle Icon_minitimeLa Heinä 31, 2010 12:52 pm

Hei! Olen tässä tilaamassa ensimmäistä tankoani ja tällä hetkellä asumme kerrostalossa mutta muutamme parin viikon päästä rivitaloon. Ajattelin tilata X-Pole Xpertin samantien niin ei sitten tarvitse edistyessä heti tilata uutta (?) Smile ja ajattelin tilata sen tuolta pole-a-holicin nettikaupasta.
Tässä nyt vain mietin että mihin kohtaan kattoa tuo tanko sitten pitäisi kiinnittää? Ja kun en nyt pääse tarkistamaan asunnon katon korkeutta niin kannattaako vielä edes tilata tuota tankoa? Vai tilaanko tangon nytten ja jollei pituus riitä niin tilaan sitten jatkopalan? Very Happy
Anteeksi ehkä vähän hölmöistäkin kysymyksistä mutta minkäs aloittelija itselleen mahtaa Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
Iina
Superman
Superman
Iina


Viestien lukumäärä : 2793
Ikä : 40
Location : Tampere
Registration date : 05.12.2007

Tanko aloittelijalle Empty
ViestiAihe: Vs: Tanko aloittelijalle   Tanko aloittelijalle Icon_minitimeLa Heinä 31, 2010 2:52 pm

Jatkopalan voi tilata myöhemminkin jos tarvii Smile Tanko kannattaa laittaa sellaiselle kohdalle, että ympärillä on riittävästi tilaa (1,5 m joka suuntaan on ideaali, vähemmälläkin pärjää). Lisäksi jos tulevassa rivitalossa on puurakenteet, tanko tarvitsee laittaa kattopalkin alle. Jos on betonia tai kiveä rakenteet tangon voi pykätä mille tahansa sopivalle kohdalle, jos on tasainen katto. Nykyään on viistokatolle tarkoitettavia kattoon kiinnitettäviä lisäosiakin kai saatavilla.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.tankotanssi.fi
hedona
basic spinner
basic spinner



Viestien lukumäärä : 11
Registration date : 31.07.2010

Tanko aloittelijalle Empty
ViestiAihe: Vs: Tanko aloittelijalle   Tanko aloittelijalle Icon_minitimeLa Heinä 31, 2010 4:10 pm

Harmi kun en nyt yhtään muista että millaiset rakenteet talossa on Very Happy Jos on puurakenteinen niin toivottavasti löydän helposti ne Very Happy Olohuoneessa pitäisi olla aika loistavakin tilaa tangolle Smile
Miten muuten tuon tangon saa mahdollisimman suoraan ilman vatupassia?
Takaisin alkuun Siirry alas
cricsu
pole beginner
pole beginner



Viestien lukumäärä : 4
Registration date : 19.11.2012

Tanko aloittelijalle Empty
ViestiAihe: Tangon paksuudesta!   Tanko aloittelijalle Icon_minitimeMa Joulu 17, 2012 2:28 pm

Olen tilaamassa tankoa, ja löysin yhden. Halkaisija on 52mm Mitä mieltä tuosta paksuudesta? Smile (Olen aloittelija)
Takaisin alkuun Siirry alas
AnskuN
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only



Viestien lukumäärä : 216
Registration date : 06.03.2012

Tanko aloittelijalle Empty
ViestiAihe: Vs: Tanko aloittelijalle   Tanko aloittelijalle Icon_minitimeMa Joulu 17, 2012 4:17 pm

Mikä tanko on paksuudeltaan 52mm? Kannattaa varmistaa, että kyseessä on luotettava valmistaja, sillä turvallisuus ennen kaikkea. Itse en hankkisi aloittelijankaan käyttöön muuta tankoa kuin fitpolen, xpolen tai antishopin tangon.

Minusta 52mm kuulostaa aika paksulta. Ota huomioon, että tanko on kuitenkin aika arvokas kertaostos, ja että tulet myöhemmin kehittymään. Ehkä mulla on pienet kädet tai olen vain tottunut 45mm tankoon, mutta en tykkää treenata yhtään 50mm tangolla, sillä monissa liikkeissä siitä on vaikea saada kunnon otetta. Millä tangolla olet tunneilla treenannut? 45mm v. 50mm on aika makuasia. Ensimmäiset pari-kolme kuukautta treenasin mieluummin paksummalla (sattui vähemmän), mutta nyt valitsen ehdottomasti ohuemman tangon, ja harmittaisi kovasti jos olisin hankkinut 50mm tangon, sillä nyt joutuisin ostamaan uuden tangon.
Takaisin alkuun Siirry alas
Martta
Superman
Superman
Martta


Viestien lukumäärä : 645
Ikä : 38
Location : Jyväskylä
Registration date : 21.03.2011

Tanko aloittelijalle Empty
ViestiAihe: Vs: Tanko aloittelijalle   Tanko aloittelijalle Icon_minitimeMa Joulu 17, 2012 4:40 pm


http://www.superkauppa.fi/pole-fit-pylvastanssitanko.html?gclid=CPK9v5nCobQCFQR2cAodRAUAgw Tämä?

Pylvästanssipa hyvinkin...

50mm on jo mullekin turhan paksu, en kyllä mielelläni noin paksulla tangolla treenaisi. Tosin olen aika pienikätinenkin, mutta tykkään että sormet ylettyvät kunnolla tangon ympäri, käsien varassa tehtäviä liikkeitä on pelottava treenata paksulla tangolla kun ei saa "kunnon otetta".
Takaisin alkuun Siirry alas
AnskuN
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only



Viestien lukumäärä : 216
Registration date : 06.03.2012

Tanko aloittelijalle Empty
ViestiAihe: Vs: Tanko aloittelijalle   Tanko aloittelijalle Icon_minitimeMa Joulu 17, 2012 4:59 pm

En kyllä luottaisi tuohon valmistajaan. Juuri tuollaiset tangot on niitä, joilla ihmiset rojahtelevat alas youtube-videoissa. Hintakin on kuitenkin sen verran korkea, että kannattaa ennemmin säästää hieman lisää kunnon tankoon, tai vaihtoehtoisesti ostaa käytetty fitpole/xpole.
Takaisin alkuun Siirry alas
Martta
Superman
Superman
Martta


Viestien lukumäärä : 645
Ikä : 38
Location : Jyväskylä
Registration date : 21.03.2011

Tanko aloittelijalle Empty
ViestiAihe: Vs: Tanko aloittelijalle   Tanko aloittelijalle Icon_minitimeMa Joulu 17, 2012 6:00 pm


Jep, ei taida paksuus olla kyseisen tangon suurin ongelma. Ei tuohon tarvitse paljon lisää rahaa laittaa että saa varmasti turvallisen ja harrastajien hyväksi havaitseman tangon.
Takaisin alkuun Siirry alas
Ewy
Superman
Superman
Ewy


Viestien lukumäärä : 965
Ikä : 35
Location : Järvenpää
Registration date : 24.09.2009

Tanko aloittelijalle Empty
ViestiAihe: Vs: Tanko aloittelijalle   Tanko aloittelijalle Icon_minitimeMa Joulu 17, 2012 10:01 pm

[OT] Voi teitä onnekkaita, joilla menee käsi tangon ympäri Laughing Laughing Nimimerkillä 45mm eikä silti käsi riitä... Tässä mun käsi ja 48mm tanko Very Happy Vähän joo hankaloittaa käsien varassa tehtäviä temppuja...

Tanko aloittelijalle 59350_441326252421_2271139_n

[/OT]
Takaisin alkuun Siirry alas
Mary-Lou
basic inverter
basic inverter



Viestien lukumäärä : 49
Location : Tampere
Registration date : 22.04.2012

Tanko aloittelijalle Empty
ViestiAihe: Vs: Tanko aloittelijalle   Tanko aloittelijalle Icon_minitimeTi Joulu 18, 2012 12:41 pm

Ottamatta kantaa tuohon itse tankoon (tai pylvääseen), en luottaisi kauppaan, maahantuojaan tai valmistajaan (kuka ikinä tekstistä on vastuussa) joka kirjoittaa mm. "Pulvästannistannon" tai "90 kilon painijoille pylvästanssijoille". Ei mulla muuta.
Takaisin alkuun Siirry alas
Martta
Superman
Superman
Martta


Viestien lukumäärä : 645
Ikä : 38
Location : Jyväskylä
Registration date : 21.03.2011

Tanko aloittelijalle Empty
ViestiAihe: Vs: Tanko aloittelijalle   Tanko aloittelijalle Icon_minitimeTi Joulu 18, 2012 1:07 pm


Samoin, en ikinä tilaisi mitään kaupasta jonka esittelytekstit ovat tuota tasoa. Ei ihan hirveän vakuuttavaa kuvaa yritystoiminnasta anna jos ei viitsitä edes etsiä jotakuta suomen kielen taitoista henkilöä kirjoittamaan nuo mainostekstit ymmärrettävään muotoon.
Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





Tanko aloittelijalle Empty
ViestiAihe: Vs: Tanko aloittelijalle   Tanko aloittelijalle Icon_minitime

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Tanko aloittelijalle
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1
 Similar topics
-
» x-pole sport aloittelijalle
» Aloittelijalle neuvoja
» Fitpole aloittelijalle?
» Oma tanko

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Spin around the pole :: Välineet-
Siirry: