Spin around the pole
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Spin around the pole

Suomalainen forum kaikille tankotanssin ystäville. (Päästäksesi lukemaan ja kirjoittamaan kaikille aihealueille sinun on rekisteröitävä käyttäjätunnus itsellesi.)
 
PääsivuPääsivu  Harrastuspaikat  Latest imagesLatest images  HakuHaku  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään  

 

 Tankotanssissa edistyminen?

Siirry alas 
+30
Bonanza
PunKy
mujuvaa
Martta
AnskuN
Mortianna
katuballerina
enbou666
kisulady
helipsu
CatsAnn
Em Kay
sluippa
SusannaR
Soila
wilmiina
Sanni
Jenni
Iina
Atlas
Elegia
tasuni
Marie
tints
neitinopsa
Ish
nita
merqus
Eeva
hunajapuhi
34 posters
Siirry sivulle : Edellinen  1, 2, 3  Seuraava
KirjoittajaViesti
wilmiina
Superman
Superman
wilmiina


Viestien lukumäärä : 675
Ikä : 41
Location : Tampere
Registration date : 10.03.2009

Tankotanssissa edistyminen? - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Tankotanssissa edistyminen?   Tankotanssissa edistyminen? - Sivu 2 Icon_minitimeTi Tammi 11, 2011 9:47 pm

^hitto ku iina osaa AINA sanoo nää asiat paremmin ku mä...
pitäis varmaan aina oottaa ennen ku ite alkaa vastailee :DDD
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.myspace.com/randomaccidentsband
SusannaR
intermediate inverter
intermediate inverter



Viestien lukumäärä : 116
Ikä : 34
Location : Helsinki
Registration date : 29.08.2010

Tankotanssissa edistyminen? - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Tankotanssissa edistyminen?   Tankotanssissa edistyminen? - Sivu 2 Icon_minitimeTi Tammi 11, 2011 9:53 pm

Kyl mun mielestä tankoilu on sellainen laji jossa nimenomaan tarvii sellaista ohjaajaa joka korjaa, koska monia virheitä on vaikea nähdä itse kun ei voi olla kuitenkaan koko aikaa peiliin tuijottamassa, puhumattakaan jos ei edes kunnolla tiedä miltä jonkun liikkeen pitää näyttää. Tuntuu että monet jutut on vaikeaa oppia ellei joku ole siinä vieressä sanomassa et laitat nyt ton tohon ja sit ton tohon (hyvänä esimerkkinä juuri äskeisellä tek2-tunnilla ohjaaja käytännössä käänsi ihmisten jalkoja supermieheen, jotta liikerata tulis tutuksi Very Happy ). Mun mielestä on väärin ohjaajalta olla korjaamatta jos joku tekee räikeästi väärin ja just vielä vaarallisesti. Itse oon ainakin saanut tosi hyviä vinkkejä just tollaisista korjaustilanteista.

Ja just sellainen Iinan mainitsema tasainen palaute kaikille osallistujille on tosi hyvä, eli että ohjaajat korjaa vähän kaikilta niitä pikkujuttuja jos sellaisesta on mainittavaa.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://charmxlife.blogspot.com/
neitinopsa
intermediate inverter
intermediate inverter
neitinopsa


Viestien lukumäärä : 156
Ikä : 35
Location : Vantaa
Registration date : 13.09.2010

Tankotanssissa edistyminen? - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Tankotanssissa edistyminen?   Tankotanssissa edistyminen? - Sivu 2 Icon_minitimeTi Tammi 11, 2011 10:10 pm

Mä tykkään älyttömästi, kun ohjaaja ohjastaa kunnolla. Mulla esimerkiksi yhdessä vaiheessa muuttui aina käsien asento, kun pyörin ja en ollut edes tajunnut sitä. Uusissa liikkeissä tukemisesta on myös ollu paljon apua. En olis varmaan etureisi-polvitaivepidossa ikinä saanut lantiokulmaa suoraksi, jos ohjaaja ei olisi ensin tullut jelppimään. Sitä kautta ainakin itse tajuan miltä liikkeen kuuluu tuntua Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
Ish
Superman
Superman



Viestien lukumäärä : 2611
Location : SEINÄJOKI
Registration date : 10.11.2008

Tankotanssissa edistyminen? - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Tankotanssissa edistyminen?   Tankotanssissa edistyminen? - Sivu 2 Icon_minitimeTi Tammi 11, 2011 11:05 pm

Lainaus :
etureisi-polvitaivepidossa
Shocked Ai häh? Mikä? Very Happy

Mä oon tuos asias varmaan vähän turhanki ankara välillä, mutta mieluummin sitte niin ku annan toisten rikkoa paikkansa. Helpostihan se menee siihen jotta jos ei korjaa yhden virhettä, varsinkin tuollaista, niin kohta kaikki tekee. Itellä niin hyväs muistis, kuinka joskus selkä menny ja kuinka kipiää otti. Rolling Eyes
Takaisin alkuun Siirry alas
hunajapuhi
basic spinner
basic spinner



Viestien lukumäärä : 5
Registration date : 05.01.2011

Tankotanssissa edistyminen? - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Tankotanssissa edistyminen?   Tankotanssissa edistyminen? - Sivu 2 Icon_minitimeKe Tammi 12, 2011 12:56 am

joo mä aloin jo luulla, et kyse on mun lihaksista ja kunnosta, etten jaksa siinä tangolla pyöriä, mut ei se ollutkaan. Hyvin jaksoin itteni siitä pitää, nyt kun oli käsi suorassa ja riittävän kaukana tangosta niin sai hyvän vauhdinkin Smile Ja tää opettaja oli siitä hyvä, et tehtiin kunnon alkulammittely mm. juostiin, punnerrettiin, tehtiin vatsalihaksia yms. niin, et tuli lämmin ja sitten ruvettiin vasta harjottelemaan liikkeitä. Ja tää opettaja ei ollenkaan opettanut sitä inverttiä, vaan keskityttiin pyörähdyksiin, istumiseen ja kiipeämisiin. Mistä oikeasti iso plussa!

Aikasemmilla tunneilla (ennen siis tätä) niin opettajat opettivat silleen, et ensin pyöriteltiin vaan vähän käsiä ja ja jalkoja, mut ei juostu tai tehty mitään "lihastreeniä" ja sit alettiin pyörimään tangolla. Sen takia mulla vartmaan vähän venähtikin vissiin toi käsi, kun ei kunnon lämmittelyä ollut... Sitten siis tän "lämmittelyn" jälkeen tehtiin muutama kappale pyörähdyksiä. Ensimmäinen pyörähdys oli heti se, et molemmat jalat tankoon kiinni ja siinä piti yrittää pyöriä. Sitten se "merenneito pyörähdys"(?) ja sit toinen, et kaikki jalat ilmassa ja kädellä vaan kiinni tangosta. Noita me yleensä vaan tehtiin. Sitten no istuttiin ja kiivettiin, mut sit tehtiin sellanen liike (en muista nimee), mut et ollaan silleen sivuttain siinä tangossa. Laitetaan toinen jalka koukkuun tankoon ja puristetaan sillä tiukasti kiinni ja toinen käsi siihen viereen ja toisella kädellä otataan kiinni sieltä tangon alaosasta ja nostetaan se toinen jalka sivuttain sitä tankoa kohden. Ei siis pystyyn vaan vaakatasoon (missä ite ollaan). En tiedä ymmärsittekö, mut kuitenkin. Niin sitä harjoteltiin ja sitten sitä inverttiä. Mutta nyt ei onneks tarinnu itteään ruvetä vääntämään sellasiin ihmeasentoihin ja pelkäämään jos tippuu. Keskityn nyt tohon pyörimiseen ja tangolla istumiseen ja kiipeämiseen Wink
Takaisin alkuun Siirry alas
neitinopsa
intermediate inverter
intermediate inverter
neitinopsa


Viestien lukumäärä : 156
Ikä : 35
Location : Vantaa
Registration date : 13.09.2010

Tankotanssissa edistyminen? - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Tankotanssissa edistyminen?   Tankotanssissa edistyminen? - Sivu 2 Icon_minitimeKe Tammi 12, 2011 7:45 am

Ish kirjoitti:
Lainaus :
etureisi-polvitaivepidossa
Shocked Ai häh? Mikä? Very Happy

http://www.tankotanssi.fi/wp/?page_id=108

Tuolta toi sivuinversio. Voi olla, että muistan nimen väärinkin, mutta joku ainakin käytti tota nimitystä. Niin ja varmaan myös kirjotin sen väärin Very Happy
Takaisin alkuun Siirry alas
Iina
Superman
Superman
Iina


Viestien lukumäärä : 2793
Ikä : 40
Location : Tampere
Registration date : 05.12.2007

Tankotanssissa edistyminen? - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Tankotanssissa edistyminen?   Tankotanssissa edistyminen? - Sivu 2 Icon_minitimeKe Tammi 12, 2011 9:53 am

Kyllä mä oon nähny tota samaa nimeä samasta liikkeestä täällä aiemminki Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.tankotanssi.fi
sluippa
Superman
Superman
sluippa


Viestien lukumäärä : 741
Ikä : 39
Location : Espoo
Registration date : 07.05.2009

Tankotanssissa edistyminen? - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Tankotanssissa edistyminen?   Tankotanssissa edistyminen? - Sivu 2 Icon_minitimeKe Tammi 12, 2011 10:39 am

Munkin mielestä henkinen loukkaantuminen on parempi kuin fyysinen. Tiedän kyllä ihmisiä, jotka eivät pysty mitään palautetta ottamaan vastaan loukkaantumatta.

Esimerkiksi eräs tuttu kertoi kuinka hän oli ensimmäistä kertaa ollut jossain ryhmäliikuntatunnilla ja siellä oli tehty paljon punnerruksia. Tämä henkilö oli takarivissä tehnyt punnerruksia minkä jaksoi, mutta ei loppuun asti niitä pystynyt tekemään. Ohjaaja oli sitten kannustanut, jotain että "takarivi jaksaa myös!!" ja tämä tuttuni oli siitä ottanut sen verran nokkiinsa, että vannoi ettei koskaan enää mene sen ohjaajan tunnille. Rolling Eyes

Itse kun aloitin tankoilun, niin alkeistunneilla kaipasin enemmän opastusta ja palautetta. Ihmettelin esimerkiksi kun joku teki jonkun spinnin kamalilla koukkunilkoilla ja ohjaaja sanoi vaan "hyvä". Olisi sanonut edes: "Hyvä, tosi ilmava ja kaunis spinni, mutta yritä vielä suoristaa nilkat!".
Takaisin alkuun Siirry alas
Iina
Superman
Superman
Iina


Viestien lukumäärä : 2793
Ikä : 40
Location : Tampere
Registration date : 05.12.2007

Tankotanssissa edistyminen? - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Tankotanssissa edistyminen?   Tankotanssissa edistyminen? - Sivu 2 Icon_minitimeKe Tammi 12, 2011 10:55 am

Toi on kanssa tosi yksilöllistä. Jos tyyppi on aiemmin vetäny spinnit ihan liaanina maha tangossa kiinni ja sit hoksaakin sen etäisyyden oton kunnolla, ni kyllä mä sanon että hyvä enkä jää jauhamaan niistä nilkoista. Niitä voi katella sit seuraavalla kerralla, ei kaiken tartte olla täydellistä alusta alkaen kunhan kehitystä tapahtuu ja detaljeja voi hioa sit kun on edes suuret linjat kohdallaan.

Toiset just loukkaantuu jos sanotaan vielä että "jaksaa jaksaa" ja toiset taas saa ihan uutta virtaa kun kannustetaan tai vaikka piiskattaisiinkin niin edes siitä huomioinnista. En tiedä pitääkö tää miten muilla paikkaansa, mutta ainakin aikanaan kun itelläni oli huonompi itsetunto niin joku tollanen kommentti ois saanu mut helposti luovuttamaan kokonaan. Itsetunnon kehittyessä ne kaikki "Iina mikä toi oli, nosta sitä jalkaa!" huutelut salin toiselta laidalta vaan kannustaa. Joskus on ohjaajana tosi vaikea lukea, mitä kannattaisi sanoa kenellekin.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.tankotanssi.fi
Ish
Superman
Superman



Viestien lukumäärä : 2611
Location : SEINÄJOKI
Registration date : 10.11.2008

Tankotanssissa edistyminen? - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Tankotanssissa edistyminen?   Tankotanssissa edistyminen? - Sivu 2 Icon_minitimeKe Tammi 12, 2011 1:05 pm

Joo kyllä mä muistin että on tullu ennenkin täällä tuolla nimellä' vastaan mutten saanu päähäni että mikä ??? Laughing
Takaisin alkuun Siirry alas
tints
basic inverter
basic inverter



Viestien lukumäärä : 47
Ikä : 34
Location : Helsinki
Registration date : 18.12.2010

Tankotanssissa edistyminen? - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Tankotanssissa edistyminen?   Tankotanssissa edistyminen? - Sivu 2 Icon_minitimeKe Tammi 12, 2011 4:40 pm

Mäkin oon sellainen, että haluan ehdottomasti tietää tekemäni virheet ja miten ne korjataan. Eihän mussa ihmisenä ole vikaa, jos en jotain liikettä osaa tehdä, vaan siinä tekniikassa. Very Happy Toisaalta oon tanssinut (en tankotanssia, mutta muuta) jo 10 vuotta, niin ehkä oon siihen tottunut.
Call me weird, mutta musta on ihan mahtavaa, jos opettaja huutaa toiselta puolelta salia "*nimi*, nilkat suoraan!", niinkuin yksi lemppariopettajistani tekee (lähinnä niille, joita jo jonkun verran tuntee tietenkin). Very Happy
Takaisin alkuun Siirry alas
http://danceasfast.blogspot.com
hunajapu
Vierailija




Tankotanssissa edistyminen? - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: ÄRSYTTÄÄ, VINKKEJÄ, APUJA.. Missä vika?!   Tankotanssissa edistyminen? - Sivu 2 Icon_minitimeMa Helmi 07, 2011 3:13 pm

Moi! En viitsinyt aloittaa uutta keskustelua. Elikkäs olen nyt harrastanut tankotanssia melkein 2kk? Enkä vieläkään osaa invertoida. Mä en ymmärrä enää missä vika voisi olla. Käännän pään ja muun kropan alaspäin, ponkasen jaloilla ylöspäin. Otan tagon sisäjalalla vauhtia (siis silläponkasen). Yritän saada vauhdin menemään suoraa ylöspäin. Välillä onnistuu välillä ei. Invertoidessa vasemmalta puolelta saan oikean jalan joskus harvoin nostettua tangolle, mutta lantio ei vaan nouse, ei sitten mitenkään. Osaan kaikki muut temput mitä meillä tekniikka1 opetetaan, paitsi invertoida ja tämän takia en voi siirtyä tekniikka 2 tasolle. Ärsyttää siis tod. Paljon!!! Anteeks että purkaaduin tänne asiasta, mutta jos jollakin jotain lisä vinkkejä tai neuvoja niin otetaan vastaan ilomielin! Terv. Ap eli hunajapuhi
Takaisin alkuun Siirry alas
Em Kay
Superman
Superman
Em Kay


Viestien lukumäärä : 868
Ikä : 42
Registration date : 30.10.2009

Tankotanssissa edistyminen? - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Tankotanssissa edistyminen?   Tankotanssissa edistyminen? - Sivu 2 Icon_minitimeMa Helmi 07, 2011 3:20 pm

hunajapu kirjoitti:
Moi! En viitsinyt aloittaa uutta keskustelua. Elikkäs olen nyt harrastanut tankotanssia melkein 2kk? Enkä vieläkään osaa invertoida. Mä en ymmärrä enää missä vika voisi olla. Käännän pään ja muun kropan alaspäin, ponkasen jaloilla ylöspäin. Otan tagon sisäjalalla vauhtia (siis silläponkasen). Yritän saada vauhdin menemään suoraa ylöspäin. Välillä onnistuu välillä ei. Invertoidessa vasemmalta puolelta saan oikean jalan joskus harvoin nostettua tangolle, mutta lantio ei vaan nouse, ei sitten mitenkään. Osaan kaikki muut temput mitä meillä tekniikka1 opetetaan, paitsi invertoida ja tämän takia en voi siirtyä tekniikka 2 tasolle. Ärsyttää siis tod. Paljon!!! Anteeks että purkaaduin tänne asiasta, mutta jos jollakin jotain lisä vinkkejä tai neuvoja niin otetaan vastaan ilomielin! Terv. Ap eli hunajapuhi

Moi, hunajapupu!

Suosittelen, että rekisteröidyt forumille, jolloin pääset katselemaan kaikkia viestiketjuja.
Rekisteröinnin jälkeen siirry tuonne Tankotemput ja pyörähdykset -viestiketjuun.
Sieltä löydät hyviä vinkkejä myös invertointiin!

Mutta voin jo suoraan sanoa tuohon invertointiongelmaan yhden vinkin, että aloita sen tekeminen lattialta. Tanko kainaloon ja yrität tuoda jalkoja ylös. Tärkeintähän on juuri tuoda ensin tuo lantio ylös, sitten vasta jalat tangon ympäri.

Mutta rekisteröidy niin pääset tutustumaan hyviin vinkkeihin ja ohjeisiin!
Takaisin alkuun Siirry alas
neitinopsa
intermediate inverter
intermediate inverter
neitinopsa


Viestien lukumäärä : 156
Ikä : 35
Location : Vantaa
Registration date : 13.09.2010

Tankotanssissa edistyminen? - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Tankotanssissa edistyminen?   Tankotanssissa edistyminen? - Sivu 2 Icon_minitimeMa Helmi 07, 2011 8:14 pm

Mulla meni vissiin kuus tuntia, et sain ulkojalan ekan kerran ees sinne tangolle. Ja siitä meni ties vielä toiset samanlaiset ennenku käännetty krusifiksi onnistu varmasti. En mä sen kuuden kerrankaan jälkee saanu sitä lantiota kunnolla sinne ylös vaan "vedin" itteni jalkojen avulla sinne ylös, niin että pohkeet alko aina kramppaamaan Very Happy Ja siis eihän mun invertti vieläkään mikään puhdas tekniikaltaan oo Very Happy
Takaisin alkuun Siirry alas
CatsAnn
basic spinner
basic spinner



Viestien lukumäärä : 20
Location : Paimio
Registration date : 12.02.2013

Tankotanssissa edistyminen? - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Tankotanssissa edistyminen?   Tankotanssissa edistyminen? - Sivu 2 Icon_minitimeMa Toukokuu 20, 2013 11:35 am

Ihanaa lukea "hengenheimolaisten" juttuja. Itse olin jo ihan lannistunut kun tuntui että muut ryhmäläiset pääsivät tosi hyvin invertteihin, itse sain äheltämällä monen yrityksen kautta ulomman jalan tangolle helpommalta puolelta, välillä en sitäkään... ja voimat loppuivat tosi nopeasti.
Itse ähelsin koko inverttiin pääsyä pari kertaa kun muut ryhmäläiset treenasivat onnistuneesti kaksosta + skorpionia..Opettaja toki auttoi ajoittain että löytyi oikea liikerata, mutta ei ohjaajakaan voi olla koko tuntia yhden kanssa.
Nyt kun esim. kaksoseen ja skorppariin haetaan jo variaatioita, kylkipitoa ja käden irrottamista ym., niin meikäläinen hakee vielä onnistumisia perusliikkeistä ja tulee alas tangolta ennen kun alkaa hirvittää Smile
ja edelleen ähellän sitä heikompaa puolta, onnistuu joskus mutta ei aina... Tuo on yksi syy minkä takia haluaisin oman tangon, niin pääsisi paremmin pilkkomaan liikkeitä paloihin, voisin keskittyä siihen heikompaan puoleen ihan niin kauan kun tarvitsee - jalkojen nosteluun ja siitä pikkuhiljaa edistymiseen. Ja treenata samaa paremmalle puolellekin, sillä selkäni ei välillä tykkää nykyisestä "rumasta" ulomman jalan heittämisestä.

Omassa ryhmässä on kyllä huomannut että eri ihmisillä on eri vahvuuksia. Omiin vahvuuksiin ei kuulu invertit, mutta itselleni taas istuminen, seisominen ym. ovat olleet alusta asti yllättävän vakaita ja niiden kanssa on moni muu taistellut. Eli eri asiat ovat "luontaisia" eri ihmisille. Ihan itsestäänselvyys toki, mutta sillä olen "lohduttautunut" kun on tuntunut siltä että miksen minä nyt tuotakaan osaa/uskalla.. Kaikki aikanaan!
Takaisin alkuun Siirry alas
helipsu
intermediate inverter
intermediate inverter
helipsu


Viestien lukumäärä : 168
Ikä : 44
Location : Vantaa
Registration date : 17.07.2012

Tankotanssissa edistyminen? - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Tankotanssissa edistyminen?   Tankotanssissa edistyminen? - Sivu 2 Icon_minitimeMa Toukokuu 20, 2013 1:56 pm

Jokainen etenee omaa tahtia, eikä itseään kannata tosiaan verrata muihin ryhmäläisiin. Mulla meni yli puoli vuotta ennen kuin pääsin ensimmäisen kerran edes säälittävästi inverttiin ja toinen puoli vuotta, että uskalsin irrottaa kädet ja näin päästä krusifiksiin Laughing Meilläkin muut ryhmässä on paljon mua edellä, mutta en annan sen millään tavalla häiritä tai ahdistaa; mä opin omaa tahtiani: hiljaa hyvää tulee cheers
Takaisin alkuun Siirry alas
http://lifebyheli.blogspot.fi/
kisulady
intermediate inverter
intermediate inverter
kisulady


Viestien lukumäärä : 123
Ikä : 46
Location : Kuopio
Registration date : 23.11.2011

Tankotanssissa edistyminen? - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Tankotanssissa edistyminen?   Tankotanssissa edistyminen? - Sivu 2 Icon_minitimeMa Toukokuu 20, 2013 5:34 pm

itelläkin kesti tosi pitkään edes päästä inverttiin.. vieläkään en kyl uskalla päästää käsiä irti..
voimat loppuu kesken vähän kaikessa... mut kun jaksaa yrittää niin kyllä ne voimatkin kasvaa..
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.pusku.net
enbou666
basic inverter
basic inverter



Viestien lukumäärä : 43
Ikä : 35
Location : Pori
Registration date : 14.04.2013

Tankotanssissa edistyminen? - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Tankotanssissa edistyminen?   Tankotanssissa edistyminen? - Sivu 2 Icon_minitimeMa Kesä 03, 2013 11:21 am

jokainen kehittyy omaa tahtiaan. Jotkut voivat harrastaa vain kuukauden ja tekevät jo kaikenlaisia mahtavuuksia kun taas jonkun toisen (esim. minä Very Happy ) kehitys kestää kauemmin. Kärsivällisyyttä ja treeniä vain säännöllisesti niin pikkuhiljaa alkaa tuloksetkin näkyä!
Itse lopetin "pomppuinvertoinnin" eli vauhdin ottamisen tuossa alkuvuodesta ja päätin opetella nostamaan itseni nätisti inverttiin. Helpottaa kun ottaa vähän pitoa tangosta kyljellä. Polvien nosto syliin, kippaus, jalat ylös ja pito. Tsädääm!
Takaisin alkuun Siirry alas
katuballerina
basic spinner
basic spinner



Viestien lukumäärä : 25
Ikä : 31
Registration date : 04.01.2014

Tankotanssissa edistyminen? - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Tankotanssissa edistyminen?   Tankotanssissa edistyminen? - Sivu 2 Icon_minitimeKe Tammi 08, 2014 7:45 pm

Olen käynyt about viidellä tunnilla ja harjoitellut kotona, mutta istuminen ja seisominen tangolla ei vaan onnistu millään. Onko ihan normaalia? Smile

Oletteko olleet kateellisia kavereillenne heidän nopeasta edistymisestään?
Minä olen välillä, ja se tuntuu ihan kamalalta!
Tiedän kyllä, että jokainen kehittyy omassa tahdissaan (ja näin alussa on turha tehdä mitään johtopäätöksiä), mutta ärsyttää kun satu olemaan liikunnallisesti lahjakas. Toisaalta olen tanssinut 16 vuotta ja nauttinut tekemisestä, en parhaana olemisesta:) joten ei se varmasti tankoilunkaan kanssa haittaa.

p.s opin palomiesspinin eilen! Olen tosi ylpeä itsestäni(:
Takaisin alkuun Siirry alas
Mortianna
Superman
Superman
Mortianna


Viestien lukumäärä : 1498
Ikä : 34
Location : Hellsinki
Registration date : 28.07.2009

Tankotanssissa edistyminen? - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Tankotanssissa edistyminen?   Tankotanssissa edistyminen? - Sivu 2 Icon_minitimeSu Tammi 12, 2014 12:41 pm

No siis minähän en voi käydä koko foorumilla enää kun olen kokoajan kateellinen kaikille, jotka edistyvät ja minä en. Very Happy Tosin se on oma vikani, koska en treenaa edes kovin usein, joten ei mitään ihmeitä voi odottaakaan. Koetan ajatella, että minun ei tarvitse kehittyä samallailla kuin muut, enkä treenaa tavoitteellisesti, ainoastaan liikunnan ilosta, ja rakkaudesta lajiin.

Se miksi istuminen tai seisominen ei onnistu, voi johtua tekniikkavirheestä, kylmästä tangosta tai uskalluksen puutteesta (arastelee kipua). Nuo ovat tosi yksilökohtaisia kaikki liikkeet, toisilla joku sujuu aiemmin, toisilla taas joku toinen liike.
Takaisin alkuun Siirry alas
kisulady
intermediate inverter
intermediate inverter
kisulady


Viestien lukumäärä : 123
Ikä : 46
Location : Kuopio
Registration date : 23.11.2011

Tankotanssissa edistyminen? - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Tankotanssissa edistyminen?   Tankotanssissa edistyminen? - Sivu 2 Icon_minitimeSu Tammi 12, 2014 2:13 pm

kyllä tuota kateutta on itelläkin havaittavissa aika paljonkin välillä.
enemmän oikeestan itellä ottaa aivoon nyt se ettei onnistu edes välillä yrittämään jotain.
jotukut liikkeet kyllä onnistuu ihan heti mut jotkut kuten supermies ei oo kun yhen kerran onnistunut ja toiselle puolelle en edes uskalla enää kokeella kun poltin aika railakkaasti toisen kankun alusen kokeellessa...
nyt hirveet paniikki häisiöt kun kokeelee sille puolelle..
tiedän kyllä että et itekin omaan tahtiin oppii mut silti se on et jos joskus onnistus enemmän
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.pusku.net
katuballerina
basic spinner
basic spinner



Viestien lukumäärä : 25
Ikä : 31
Registration date : 04.01.2014

Tankotanssissa edistyminen? - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Tankotanssissa edistyminen?   Tankotanssissa edistyminen? - Sivu 2 Icon_minitimeKe Tammi 15, 2014 8:35 pm

Hyvä etten siis ole ainoa "paheellinen" Very Happy Ristiriitaista kun toivon, että kaverit aloittaisi tankotanssin ja samalla, että ei, ettei ne heti menis taidoissa mun ohi... Kyllä se seuran ja tuen halu onneksi houkuttelee enemmän!Smile

Istumisen ongelma on varmaan kipu ja pelkään, että valun maahan ja seisomisessa se, etten saa tarpeeksi pintaa tankoa vasten, mutta kerta kerralta on jo parempi yritys(:
Monet jutut jää yrittämättä, kun ei ole tarpeeksi voimaa ja/tai uskallusta, mutta meille ainakin annettiin eritasoisia versioita, niin niistä voi valita sitten sopivan (olin siis ekaa kertaa tek1-tunnilla, sitä ennen kokeilutunneilla). Onneksi, niin ei tarvinnut pelätä, että jotain sattuu.
Takaisin alkuun Siirry alas
AnskuN
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only



Viestien lukumäärä : 216
Registration date : 06.03.2012

Tankotanssissa edistyminen? - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Tankotanssissa edistyminen?   Tankotanssissa edistyminen? - Sivu 2 Icon_minitimeKe Tammi 15, 2014 10:25 pm

Mulla on treenikaveri, joka edistyy aivan hullua vauhtia (odotan pelolla toukokuuta kun todennäköisesti kisataan ensimmäistä kertaa vastakkain) ja kateus iskee, jos hän oppii tempun, jota itse en osaa. Samalla ollaan kuitenkin hyviä kavereita ja kumpikin kannustaa toista ja auttaa treeneissä. Luulen että pieni kateus on myöskin hyväksi, jolloin kumpikin tsemppaa ja potkii sekä itseään että toista eteenpäin Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
Martta
Superman
Superman
Martta


Viestien lukumäärä : 645
Ikä : 38
Location : Jyväskylä
Registration date : 21.03.2011

Tankotanssissa edistyminen? - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Tankotanssissa edistyminen?   Tankotanssissa edistyminen? - Sivu 2 Icon_minitimeTo Tammi 16, 2014 9:25 am


Voiko joku edistyä vielä hullumpaa vauhtia kuin Ansku Very Happy

Takaisin alkuun Siirry alas
mujuvaa
Superman
Superman
mujuvaa


Viestien lukumäärä : 697
Ikä : 36
Location : Hyvinkää
Registration date : 14.01.2012

Tankotanssissa edistyminen? - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Tankotanssissa edistyminen?   Tankotanssissa edistyminen? - Sivu 2 Icon_minitimeTo Tammi 16, 2014 9:45 am

Martta kirjoitti:

Voiko joku edistyä vielä hullumpaa vauhtia kuin Ansku Very Happy


Indeed Very Happy
Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





Tankotanssissa edistyminen? - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Tankotanssissa edistyminen?   Tankotanssissa edistyminen? - Sivu 2 Icon_minitime

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Tankotanssissa edistyminen?
Takaisin alkuun 
Sivu 2 / 3Siirry sivulle : Edellinen  1, 2, 3  Seuraava
 Similar topics
-
» Erotiikka tankotanssissa

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Spin around the pole :: Lajista kiinnostuneille-
Siirry: