Spin around the pole
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Spin around the pole

Suomalainen forum kaikille tankotanssin ystäville. (Päästäksesi lukemaan ja kirjoittamaan kaikille aihealueille sinun on rekisteröitävä käyttäjätunnus itsellesi.)
 
PääsivuPääsivu  Harrastuspaikat  Latest imagesLatest images  HakuHaku  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään  

 

 Tankotanssissa edistyminen?

Siirry alas 
+30
Bonanza
PunKy
mujuvaa
Martta
AnskuN
Mortianna
katuballerina
enbou666
kisulady
helipsu
CatsAnn
Em Kay
sluippa
SusannaR
Soila
wilmiina
Sanni
Jenni
Iina
Atlas
Elegia
tasuni
Marie
tints
neitinopsa
Ish
nita
merqus
Eeva
hunajapuhi
34 posters
Siirry sivulle : Edellinen  1, 2, 3
KirjoittajaViesti
AnskuN
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only



Viestien lukumäärä : 216
Registration date : 06.03.2012

Tankotanssissa edistyminen? - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Tankotanssissa edistyminen?   Tankotanssissa edistyminen? - Sivu 3 Icon_minitimeTo Tammi 16, 2014 6:10 pm

Battle of the polen alkeissarjan tulee räjäyttämään Tukholmassa asuva venälässyntyinen balettitaustainen Anna, jolla takana n. vuosi treeniä Wink

Meillä on tosi samanlainen tyyli tangolla, joten joskus vielä varmaan päädytään esiintymään/kisaamaan kahdestaan ja tehdään tuplafonjit.
Takaisin alkuun Siirry alas
PunKy
basic spinner
basic spinner



Viestien lukumäärä : 5
Ikä : 35
Location : Klaukkala
Registration date : 30.10.2013

Tankotanssissa edistyminen? - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Tankotanssissa edistyminen?   Tankotanssissa edistyminen? - Sivu 3 Icon_minitimeTi Tammi 21, 2014 9:18 am

Tähän aiheeseen on pakko kyllä kommentoida että esim. meidänkin tunneilla on noita todella nopeasti edistyviä tyyppejä jotka osaavat tyyliin heti jonkun spinnin tai pidon täydellisesti  Shocked . Itsekin kuulun näihin hitaampiin oppijoihin ja kyllä se välillä turhauttaa kun istuminen vielä kolmen kuukaudenkin jälkeen sattuu aivan pirusti, kiipeäminen ei suju, saati takanoja ja invertti jne jne  Mad . Spinnit yleensä sujuu aika ongelmitta kun muutaman kerran veivaa mutta nuo pidot ei vaan jotenkin meinaa luonnistua. Onko muita joilla sujuu pyöriminen ja kieppuminen mutta pidot ei suju? Tai toisinpäin?  Neutral
Takaisin alkuun Siirry alas
Martta
Superman
Superman
Martta


Viestien lukumäärä : 645
Ikä : 38
Location : Jyväskylä
Registration date : 21.03.2011

Tankotanssissa edistyminen? - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Tankotanssissa edistyminen?   Tankotanssissa edistyminen? - Sivu 3 Icon_minitimeTi Tammi 21, 2014 9:56 am


No mulla meni toisin päin, pidot oli alussa helppoja ja muistaakseni istuminen ja seisominen onnistui molemmat ihan ekalla yrityksellä, sattuivat toki vähän mutta aika nopeasti niistä tuli varmoja. Spinnailussa taas olin (ja olen mielestäni vieläkin) huono, kädet hikoili ja kaikki ilmavuus puuttui ihan tyystin. Oon edelleenkin ehdottomasti elementissäni ylhäällä tangolla, toki perusspinnit nyt jo luonnistuu mutta en erityisemmin tykkää pyörähtelystä.
Takaisin alkuun Siirry alas
Bonanza
basic spinner
basic spinner



Viestien lukumäärä : 5
Registration date : 16.05.2013

Tankotanssissa edistyminen? - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Tankotanssissa edistyminen?   Tankotanssissa edistyminen? - Sivu 3 Icon_minitimeLa Loka 04, 2014 2:04 pm

Pikkusen tsemppiä onneksi löysin tästä ketjusta. Embarassed

Pitäis hyväksyä se, että olen vasta muutamia kertoja tankoillut (3 tuntia). Pohjakaan ei mikään hyvä ole, juoksen kyllä mutta yläkroppa ja keskivartalo on ne mun heikot, painotan sanaa heikot, kohdat. Olen myös äärimmäisen kankea, mikä osaltaan vaikuttaa kyllä myös edistymiseen.
Jollain liikunnallisemmalla yleisesti kehonhallinta on ihan toista luokkaa.. Tuntuu vaan että tunnilla toiset oppii niin nopeasti kaiken. Vauhti eteenpäin on huima myös alkeiskurssilla, sillä mukana on kuitenkin myös pidempään harrastaneita. Kaikki eivät siis suinkaan ole alkeistasoa. ON ollut pikkusen nolo fiilis välillä.

Itse olen huomannut, että tarvitsen enemmän toistoja ja uusissa liikkeissä iso osa on oman pään voittamista.
Uskon, että kovalla treenillä, -10kg:lla, uskalluksella, kropan vahvistumisella ja notkistumisella saa ihmeitäkin aikaan - sitä vaan ei saa kotiovelle tilattuna valmiina.

Kiitos tästä ketjusta - sain tästä tsemppiä paljon! Oma tankokin tuli hankittua heti, puolen vuoden päästä varmaan osaa jo paljon paremmin flower
Takaisin alkuun Siirry alas
Retu
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
Retu


Viestien lukumäärä : 374
Registration date : 15.07.2011

Tankotanssissa edistyminen? - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Tankotanssissa edistyminen?   Tankotanssissa edistyminen? - Sivu 3 Icon_minitimeLa Loka 04, 2014 4:53 pm

Bonanza ei kuule huolen häivää jos vasta tuon verran olet tunneilla käynyt. Kaikki tulee ajallaan. Ite oon harrastanu jo kolmisen vuotta mutta nyt aktiivisemmin vasta vuoden. Ite oon todella hidas oppija ja tuntuu että yks lihas kerrallaan kasvaa. Jokaisella on myös ne omat heikkoudet, toiset venyy paremmin, toisilla on hyvä keskivartalo toisilla vahvat kädet yms. Ite alotin ihan nollasta, ilmaan minkäänlaista urheilutaustaa. Ensimäisillä kerroilla lysähtelin vaan lattiaan kun mikään ei onnistunu. Muut tytöt jatko jatkotasoille ku minä vielä tahkosin niitä samoja juttuja enkä siltikään onnistunu. Mutta kova työ on tuottanu tulosta ja nyt kroppa venyy ja voima kasvaa. Kaikki kehittyy eri tahtia eikä sitä kannata hävetä flower
Takaisin alkuun Siirry alas
http://retaraven.blogspot.com/
Bonanza
basic spinner
basic spinner



Viestien lukumäärä : 5
Registration date : 16.05.2013

Tankotanssissa edistyminen? - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Tankotanssissa edistyminen?   Tankotanssissa edistyminen? - Sivu 3 Icon_minitimeLa Loka 04, 2014 5:03 pm

Kiitos retu I love you

En ole tosiaan käynyt useammalla tunnilla vielä, kotona pientä treeniä nyt tehnyt. (sain vasta tangon Laughing )

Olen muuten kirjautunut tänne foorumille jo 2013, mutta en saanut aikaiseksi aloittaa harrastusta Embarassed
Takaisin alkuun Siirry alas
newspin
pole beginner
pole beginner



Viestien lukumäärä : 2
Registration date : 11.09.2014

Tankotanssissa edistyminen? - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Tankotanssissa edistyminen?   Tankotanssissa edistyminen? - Sivu 3 Icon_minitimeTi Loka 07, 2014 6:27 am

Olen tankoillut syyskuun alusta lähtien noin kerran viikossa. Ongelmani ovat ihan perus pyörähdykset, palomies, merenneito ja tuoli. En vaan saa niihin vauhtia. Yksi ongelma on myös se kun kädet eivät pidä yhtään. Laitan ennen tunnin alkua Tite Grippiä, mutta senkin pito vähenee tunnin puolessa välissä ja sen jälkeen lisään koko ajan Mammutin Chalkkia. Silti ei meinaa pitää. Luisun vain alaspäin tangolla ja siinäpä melkein se Shocked Ainoa pyörähdys minkä koen jotenkin hallitsevani on takajoutsen, mutta siinäpä ei tarvitsekaan ottaa eteenpäin vauhtia. Onko muilla ollut hankaluutta näissä? Tuntuu, että suurin osa oppii jo kerrasta Very Happy Olen vieläpä ainoa joka käyttää tunneilla minkäänlaista pitoapua, muilla kestää kädet koko tunnin ja kaikki menee tuosta vaan. Kaikki pidot ja esim. invertti ovat minulle helppoja, mutta nuo pyörähdykset ovat vaan tosi ongelmallisia Sad Ohjaaja meillä on todella hyvä, sanoo koko ajan mitä pitäisi tehdä (työnnä sitä tankoa, ota siitä etäisyyttä). Helppo sitä on sanoa kun kroppa ei vaan tee perässä vaikka aivot käskee =D
Takaisin alkuun Siirry alas
Retu
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
Retu


Viestien lukumäärä : 374
Registration date : 15.07.2011

Tankotanssissa edistyminen? - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Tankotanssissa edistyminen?   Tankotanssissa edistyminen? - Sivu 3 Icon_minitimeSu Marras 09, 2014 2:26 pm

newspin kirjoitti:
Ohjaaja meillä on todella hyvä, sanoo koko ajan mitä pitäisi tehdä (työnnä sitä tankoa, ota siitä etäisyyttä). Helppo sitä on sanoa kun kroppa ei vaan tee perässä vaikka aivot käskee =D

Ootko käynyt useamman eri ohjaajan tunneilla. Kannattaa kokeilla. Eri ohjaajat opettaa eri tavalla ja voi olla että sitä ymmärtää jotain toista ohjaajaa helpommin flower Mä esimerkiksi opetan eri tavalla mitä mulle on opetettu...ihmiset vaan oivaltaa eri asioita eri tavalla. Toiselle helppo tapa voi olla toiselle mahdoton ja taas toisinpäin. Mä opin yleensä ite kaikki sen vaikeimman kautta ja sit jotku perusjutut taas on mulle älyttömän vaikeita oppia.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://retaraven.blogspot.com/
katuballerina
basic spinner
basic spinner



Viestien lukumäärä : 25
Ikä : 31
Registration date : 04.01.2014

Tankotanssissa edistyminen? - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Tankotanssissa edistyminen?   Tankotanssissa edistyminen? - Sivu 3 Icon_minitimeKe Tammi 14, 2015 11:22 am

Opin jossain 4 kuukaudessa viimein seisomaan ja istumaan viime keväänä ja sain jo kädetkin irti(: Hyvä minä!
Kesällä treenasin itsekseni vaan silloin tällöin, kun ulkoilu kiinnosti enemmän. Invertti ei mee vieläkään (tarvis lisää vatsalihaksia ja uskallusta)... eikä takanoja (jalat ei nouse tarpeeksi korkeelle ja kädet hikoaa niin ei tuu pitoa Laughing )
Nyt taas tunneilla kerran viikossa ja omat treenit. Ja tietty salitreenit 2 kertaa!
Spinit menee ihan nätisti. Mitkään temput ei. Välillä ketuttaa katella kun ekakertalaiset osaa paremmin... No jos ne oppisin nyt kevään aikana(: Olen kyllä aina ollut motorisesti toooooosi epälahjakas ja kun on joku 7 kiloa ylimäärästä niin ei se ainakaan helpota, vaikkei ihan superisti haittaisikaan.
Jotkin asiat opin paremmin dvd:n tai youtuben kanssa - tunneilla en ole koskaan tajunnut yhtään mitään kehdosta, mutta nyt videoiden kanssa olen saanut jo aavistuksen ja päässyt yrittämään, kun olen saanut yksityiskohtaisen sanallisen selostuksen.
Joskus tuntuu, että jollain opettajilla meinaa mennä hermo/usko koko hommaan, kun sama ihminen (minä Very Happy ) yrittää samaa liikettä joka tunti aina vaan, eikä vaan onistu.
Takaisin alkuun Siirry alas
helipsu
intermediate inverter
intermediate inverter
helipsu


Viestien lukumäärä : 168
Ikä : 44
Location : Vantaa
Registration date : 17.07.2012

Tankotanssissa edistyminen? - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Tankotanssissa edistyminen?   Tankotanssissa edistyminen? - Sivu 3 Icon_minitimeKe Tammi 14, 2015 7:31 pm

Mulla kesti tosi tosi TOSI monta kuukautta oppia pyörähdyksiä saatika seisomiset ja istumiset tangolla. Jokainen oppii omaa tahtiaan eikä tunnilla tosiaan kannata verrata omaa edistymistään muihin. Kun ei anna muiden osaamisen häiritä tunneilla vaan nauttii vain siitä fiiliksestä, jonka tankotanssi saa itsessä aikaan niin kyllä ne liikkeetkin alkavat pikku hiljaa sujumaan.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://lifebyheli.blogspot.fi/
tuhoelain
intermediate inverter
intermediate inverter
tuhoelain


Viestien lukumäärä : 184
Ikä : 37
Location : Tampere
Registration date : 15.10.2012

Tankotanssissa edistyminen? - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Tankotanssissa edistyminen?   Tankotanssissa edistyminen? - Sivu 3 Icon_minitimeKe Tammi 14, 2015 10:42 pm

Jos tuntuu ettei opi yhdeltä opettajalta, niin toisen tunneilta saattaisi oppia. Jokainen ohjaa eri tavalla ja kaikkien ajatus vain ei mene yksiin. Toinen opettaja kiinnittää huomiota toiseen asiaan ja saattaa antaa juuri sen ratkaisevan ohjeen, joka sinulle valaisee asian, millä sitten homma lähteekin sujumaan. Hyvä kuitenkin että jostain löytyy ne sinulle sopivat ohjeet ja sitä kautta onnistumisia:)

Mun venyvyys on se jonka äääääärimmäisen hidas eteneminen välillä suimii. Mutta on tässä jotain edistystä sentään tapahtunut. Ehkä minäkin vielä joskus olen vähän vähemmän rautakanki.
Takaisin alkuun Siirry alas
katuballerina
basic spinner
basic spinner



Viestien lukumäärä : 25
Ikä : 31
Registration date : 04.01.2014

Tankotanssissa edistyminen? - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Tankotanssissa edistyminen?   Tankotanssissa edistyminen? - Sivu 3 Icon_minitimeKe Helmi 18, 2015 8:51 pm

On kyllä ollu apua kun on käyny eri opejen tunneilla(: tehään vähän eri asioita vähän eri tavalla. Takanojakin alkaa kohta tulla! Invertti ei...
Alkaa kyllä jo ärsyttää, kun oon käyny ainakin 30-35 tankotunnilla ja omakin tanko kotona (ollut jo vuoden) ja silti ei. Muut vaan tekee kaiken heti. No ehkä ei pitäis verrata kun ne muut saattaa käydä tunneilla 2-5 kertaa viikossa, kun ite käyn kerran ja kerran, kaksi treenaan kotona. Ja vois kotonakin keskittyä treenaamaan enemmän noita vaikeempia!
Spinit opin yleensä kyllä kerrassa,kahdessa jossei ne oo hirveen vaikeita tai raskaita.

On kyllä ristiriitasta:D joskus vaan tuntuu, että on niin huono, ettei ois ees järkeä harrastaa koko lajia.
Takaisin alkuun Siirry alas
Withing^
pole beginner
pole beginner
Withing^


Viestien lukumäärä : 2
Ikä : 33
Location : Salo
Registration date : 06.04.2013

Tankotanssissa edistyminen? - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Tankotanssissa edistyminen?   Tankotanssissa edistyminen? - Sivu 3 Icon_minitimeKe Elo 26, 2015 10:44 am

katuballerina kirjoitti:


On kyllä ristiriitasta:D joskus vaan tuntuu, että on niin huono, ettei ois ees järkeä harrastaa koko lajia.


Tuttu tunne valitettavasti. Itelläni lajin harrastamista vaikeuttaa vielä se, että mulla on atopia ja allergioita, joten iho voi olla paikoitellen todella huonossa kunnossa. Kävin aikoinaan peruskurssin tanssikoululla, mutta sen jälkeen en oo pystyny ihoni takia sitoutumaan jatkuviin tunneilla käymisiin. Reenailen siis kotona sen mitä pystyn, välillä voin pari kuukautta tankoilla ja välillä pitää olla puolikin vuotta tankoilematta. Edistyminen on siis hyvin hyvin hidasta, kun parhaimmillaan oppii jotain uutta mutta unohtaa sen pitkän tauon jälkeen ja välillä tuntuu, että kaikki pitää aloittaa taas alusta. Välillä olen kateellinen muiden etenemisistä. Turhauttaa. Jotkut varmaan ihmettelee miksi edes harrastan kyseistä lajia, mutta aina tauon aikana huomaan kaipaavani takaisin tankoilee Smile ja kuinka mahtavaa se on kun pitkästä aikaa pääseekin ja kehittyy vanhoissa liikkeissä tai oppii vielä jotain uutta! Smile Vaikka liikkeet oliskin kuinka alkeissettiä niin se että pystyn ees ne tekemään/niitä harjoittelemaan saa mut innostumaan Smile Eli stemppiä vaa kaikille muillekin "hitaille edistyjille", jokaisella on se oma tahti mihin pystyy ja kyllä ne liikkeet onnistuu vielä joku päivä, meni siihen sitte kuinka kauan tahansa Very Happy
Takaisin alkuun Siirry alas
tuhoelain
intermediate inverter
intermediate inverter
tuhoelain


Viestien lukumäärä : 184
Ikä : 37
Location : Tampere
Registration date : 15.10.2012

Tankotanssissa edistyminen? - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Tankotanssissa edistyminen?   Tankotanssissa edistyminen? - Sivu 3 Icon_minitimeKe Elo 26, 2015 9:29 pm

En ymmärrä, miksi joku ihmettelisi että harrastat. Jokainen harrastaa omalla tavallaan ja omaa tahtiaan. Ihmettelisin, miksi joku harrastaa, jos tankoilu tuntuisi pahalta. Mutta jos tangolle kaipaa, vaikka tuollainenkin ongelma on vastassa, niin silloinhan on hyvä syy harrastaa. Kun harrastuksesta saa nautintoa, on se oikea harrastus kyseiselle ihmiselle.

Itse päätin jättää aktiivisesti tallilla käymisen siinä vaiheessa, kun työkaverin narinan takia harrastuksesta tuli mulle stressiä. Edelleen rakastan sitä kun pääsen ratsaille, mutta käyn tallilla silloin kun siltä tuntuu. Ennen kävin vähintään neljänä päivänä viikossa tallilla, mutta nykyään ehkä kerran kuussa. Välillä useammin, jos aikataulut natsaa. Nyt en varmasti edisty mihinkään, mutta pidämpähän taitoja jollain tavalla edes yllä. Jos sitten tilanteet muuttuu ja aikaa on enemmän, niin voin katsella uudestaan.
Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





Tankotanssissa edistyminen? - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Tankotanssissa edistyminen?   Tankotanssissa edistyminen? - Sivu 3 Icon_minitime

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Tankotanssissa edistyminen?
Takaisin alkuun 
Sivu 3 / 3Siirry sivulle : Edellinen  1, 2, 3
 Similar topics
-
» Erotiikka tankotanssissa

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Spin around the pole :: Lajista kiinnostuneille-
Siirry: