Spin around the pole
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Spin around the pole

Suomalainen forum kaikille tankotanssin ystäville. (Päästäksesi lukemaan ja kirjoittamaan kaikille aihealueille sinun on rekisteröitävä käyttäjätunnus itsellesi.)
 
PääsivuPääsivu  Harrastuspaikat  Latest imagesLatest images  HakuHaku  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään  

 

 Ensimmäistä tankoa ostamassa - apua...

Siirry alas 
+3
katuballerina
Nounours
erika
7 posters
KirjoittajaViesti
erika
basic spinner
basic spinner



Viestien lukumäärä : 25
Ikä : 36
Location : YT
Registration date : 05.10.2011

Ensimmäistä tankoa ostamassa - apua... Empty
ViestiAihe: Ensimmäistä tankoa ostamassa - apua...   Ensimmäistä tankoa ostamassa - apua... Icon_minitimeKe Loka 12, 2011 1:41 pm

Täälähän on tätä keskustelua käyty nyt vaikka kuinka, hankala vetää johtopäätöstä mikä tanko olis paras, niinpä kysynki nyt sitten itte apua toivottavasti ketään ei ala ärsyttään 1000 eri keskustelua siitä mikä tanko on paras Embarassed

Olen harrastanut tankoilua vain pari viikkoa, ja kuljen tosiaan tunneilla 80km päässä. Opetusta ja opastusta todellakin tarvitsen, eli en ole alkamassa omatoimi tankoilijaksi... mutta tuntien välillä olisi kiva harjoitella ilman että tarvitsee ajaa tuota matkaa. Näinpä päätin siis että tilaan tangon itselleni. Ja tässä tulee valinnan vaikeus kun on ihan keltanokka tämän asian kanssa.

Torniossa David Clubilla on X-pole 50mm titaani joka on siis ainoa jolla olen tankoillut.

Ostaisinko siis itselleni 50mm paksun tangon? Jossain luki että jos sillä oppii niin 45mm osaa myös, mutta toisinpäin hankalampi?

Titaani vai Kromi - vai joku muu pinta? Hopea, musta ja valkoinen olisivat sisustuksellisesti parhaat värit mutta tietenkin hyvä tanko on tärkeintä - ei väri...

Ja sitten se merkki... ymmärsin että x-pole on ehkä suosituin..!? (saa korjata jos olen tulkinnut väärin)
Mutta ottaakko sport vai xpert ?

Kaikki apu on tarpeen ja kaikesta olen kiitollinen!
Takaisin alkuun Siirry alas
Nounours
intermediate inverter
intermediate inverter
Nounours


Viestien lukumäärä : 115
Location : Tampere
Registration date : 20.10.2008

Ensimmäistä tankoa ostamassa - apua... Empty
ViestiAihe: Vs: Ensimmäistä tankoa ostamassa - apua...   Ensimmäistä tankoa ostamassa - apua... Icon_minitimeKe Loka 12, 2011 2:32 pm

Jos et ole vielä huomannut, niin Soila teki aika kattavan vertailun eri tangoista jokin aika sitten tuolla: http://spinaround.niceboard.org/t1595-fitpole-vs-anti-shop. Kannattaa käydä vilkaisemassa.

Itse hankin ensimmäiseksi tangoksi kromisen 50-millisen X-polen, kun tunneilla olin tottunut sellaiseen - ja kromisen osin värinkin vuoksi, kun titaani ei miellyttänyt silmää. Pari vuotta myöhemmin vaihdoin kuitenkin 45-milliseen vastaavaan, kun olin myöhemmin todennut pitäväni enemmän kapeammasta. Myös mun ranteille/kyynärvarsille se on ollut parempi, rasittuvat vähemmän. Totta on kuitenkin, että paksummasta tangosta on hieman helpompi siirtyä kapeampaan kuin päinvastoin. Jos tunneilla tankoilet 50-millisellä, onko helpompaa, jos kotona on samanpaksuinen? Vai onko vaihtelu vain hyväksi, jos kotona on erilainen tanko kuin tunneilla? Kannattaa myös miettiä, haluatko tulevaisuudessa esiintyä tai kilpailla - tapahtumissa taitaa olla aika usein 50-millinen tanko.

X-pole vai jauhemaalattu taas... Jauhemaalattuja ei silloin ollut vielä tarjollakaan, kun minä hankin ensimmäiseni, joten en joutunut tuollaista pähkäilemään. Ulkonäöllisistä syistä olisin ehkä silti päätynyt metallipintaiseen, mutta se toki on täysin makukysymys. Tasan kerran olen kokeillut Fitpolea, ja kromipintaan tottuneelle se tuntui melkein liiankin pitävältä: spinnit eivät meinanneet pyöriä millään ja superman sattui tolkuttomasti. Toisaalta staattiset pidot olivat helppoja. Tämä lienee kuitenkin lähinnä tottumuskysymys, ja oma ihokin vaikuttaa erilaisten tankojen pitoon.

Sportin ja Xpertin tärkein ero on se, että toisen saa pyöriväksi ja toista ei. Haluatko opetella myös pyörivällä? Jos haluat, ota Xpert. Toisaalta vaikka et nyt haluaisikaan, muutatko ehkä mielesi myöhemmin? Toki tankoa voi aina vaihtaa, mutta onhan silti helpompi ottaa heti sellainen, joka riittää tarpeisiisi vielä tulevaisuudessakin. Hintaero ei kuitenkaan ole kuin muutaman kympin. Itse käytän harvoin pyörivää tankoa, mutta halusin silti Xpertin, ettei tankoa tarvitse taas vaihtaa, jos pyörivä alkaakin jossain vaiheessa innostaa enemmän.

Nämä olivat siis henkilökohtaisia kokemuksia ja näkemyksiä. Aika yksilöllistähän tuo tangon valinta on, toinen tykkää yhdestä ja toinen toisesta. Mieti, mitä itse haluat tangolta, älä sitä, mitä muut käyttävät. sunny


Viimeinen muokkaaja, Nounours pvm To Loka 13, 2011 7:35 am, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun Siirry alas
https://www.wackywords.fi/
erika
basic spinner
basic spinner



Viestien lukumäärä : 25
Ikä : 36
Location : YT
Registration date : 05.10.2011

Ensimmäistä tankoa ostamassa - apua... Empty
ViestiAihe: Vs: Ensimmäistä tankoa ostamassa - apua...   Ensimmäistä tankoa ostamassa - apua... Icon_minitimeKe Loka 12, 2011 4:01 pm

Tuhannesti kiitoksia Nounours !

En ole tuota ketjua lukenutkaan, kun oletin että vertaillaan vain kahta jauhemaalattua Smile
Kyllä tämä nyt niin taitaa mennä että Xpert löytää meiltä kodin... onpahan sitten tuo "pyöriminenki" jos sitä joskus haluan kokeilla... Kromisen taidan ottaa kun salilla on titaaninen (ja kun hopea on nätimpi) ja ehkä luotan siihen että on helpoin lähteä tutulla tangon paksuudella. Joskus varmaan tulee se toinenkin tanko hankittua, sitten on viisaampi Smile

Kiitos vielä!

Takaisin alkuun Siirry alas
katuballerina
basic spinner
basic spinner



Viestien lukumäärä : 25
Ikä : 31
Registration date : 04.01.2014

Ensimmäistä tankoa ostamassa - apua... Empty
ViestiAihe: Vs: Ensimmäistä tankoa ostamassa - apua...   Ensimmäistä tankoa ostamassa - apua... Icon_minitimeLa Tammi 04, 2014 10:47 am

Hei! Olen hankkimassa ekaa tankoa kotikäyttöön. Aion ostaa joko xpolexpertin tai fitpole spinin. Olen lukenut paljon vertailuja, enkä tiedä kumman valitsisin. Olen kokeillut molempia tankoja staattisessa moodissa, enkä ole huomannut merkittävää eroa. Metallinen pinta parempi spineissä mutta istuminen sattui sillä paljon enemmän, eikä siksi tahtonut onnistua.

Onko xpolen ja fitpolen huollossa, kasaamisessa tai kuljetushelppoudessa eroa?
Onnistuuko moodien vaihtaminen helposti?Löystyykö jompikumpi (spinmoodissa)?
Onko jompikumpi kestävämpi(ettei väänny)?
Entä kestääkö ne myös mieheni kokeilut, joka painaa 100 kg?
Onko jompikumpi parempi runsaasti kämmenistä hikoavalle?

Xpoleexpert tulisi 60-100 euroa halvemmaksi, mutta sopivasta olen valmis maksamaan(:
Mistä olette xpolenne hankkineet? Pole-a-holic-nettikaupassa on vain 40 mm varastossa. Fitpolesta ajattelin 48 mm.

Kiitos, jos joku ehtii vastata(:
Takaisin alkuun Siirry alas
AnskuN
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only



Viestien lukumäärä : 216
Registration date : 06.03.2012

Ensimmäistä tankoa ostamassa - apua... Empty
ViestiAihe: Vs: Ensimmäistä tankoa ostamassa - apua...   Ensimmäistä tankoa ostamassa - apua... Icon_minitimeLa Tammi 04, 2014 3:37 pm

Moi,

- kasaaminen: musta molempien kasaaminen on yhtä helppoa, kun vain tietää, mitä tekee. X-pole on hankalampi aluksi (kannattaa katsoa youtube-video, eikä lukea kryptisiä kokoamisohjeita), mutta kun oppii systeemin, niin se menee yhtä nopeasti kuin fitpole.
- huolto/kestävyys: x-polessa on enemmän muttereita, joiden kierteet voivat kulua käytössä. Luulen, että fitpole on kestävämpi, koska siinä on vähemmän osia. Ainakin x-poleen saa tilattua uusia ruuveja, muista osista en tiedä.
- kuljetus: kaksiosainen fitpole on vähän kevyempi kantaa, koska x-polessa on iso kattolevy, joka täytyy kantaa erikseen. Yksiosainen fitpole custom on sitten vähän hankalampi, koska sitä ei saa paloiksi.
- moodien vaihtaminen on yhtä helppoa molemmissa, kaksi ruuvia vain kierretään auki/kiinni. En ole huomannut löystymistä kummassakaan.
- molempien pitäisi kestää 100kg
- tämä pitoasia on maku-/tottumuskysymys: mulla on käsissä parempi pito x-polessa ja kropassa parempi pito fitpolessa.
- mielestäni tärkein tekijä tangon valinnassa on tangon paksuus. X-pole on 45/50mm ja fitpole 42/48mm. Minulle 48mm on liian paksu, ja 42mm on hyvä, mutta kilpailuissa kisataan yleensä 45mm tangolla, joten siksi päädyin valitsemaan x-polen.
Takaisin alkuun Siirry alas
Jennn
intermediate inverter
intermediate inverter
Jennn


Viestien lukumäärä : 159
Ikä : 36
Location : Hämeenlinna
Registration date : 28.03.2012

Ensimmäistä tankoa ostamassa - apua... Empty
ViestiAihe: Vs: Ensimmäistä tankoa ostamassa - apua...   Ensimmäistä tankoa ostamassa - apua... Icon_minitimeLa Tammi 04, 2014 4:06 pm

Jos olisin itse x-polea ostamassa niin ostaisin tuon x-pertin, myöhemmin sua rupeaa sitten harmittamaan kun sporttia ei saa pyöriväksi. Ostaisin kuitenkin ekaksi tangoksi ennemmin 45mm kun 50mm, 50mm niin hemmetin paksu Very Happy

Itellä eka tanko oli x-pole xpert 40mm ja salilla harjoittelin fitpole 42 tai 48mm, nyt kotona fitpole 48mm kun pidän tuosta jauhemaalatusta enemmän hikikäsieni takia... Smile Alkuun oli vähän totuttelemista kun nykyinen niin paljon paksumpi, mm. pyörähdykset ja handspringit oli haastavampia, mut nyt kun tottunut niin ok... Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
katuballerina
basic spinner
basic spinner



Viestien lukumäärä : 25
Ikä : 31
Registration date : 04.01.2014

Ensimmäistä tankoa ostamassa - apua... Empty
ViestiAihe: Vs: Ensimmäistä tankoa ostamassa - apua...   Ensimmäistä tankoa ostamassa - apua... Icon_minitimePe Tammi 17, 2014 11:19 am

Paljonko xstage painaa? Mietin vaan, että saisinko sen tokasta kerroksesta itsekseni kannettua alas...
Oon alkanut haaveilemaan, että kesällä pääsis ulos pyörähtelemään niin, että ois oikeesti tilaa, eikä seinät tule vastaan:D
Takaisin alkuun Siirry alas
gRauuu
basic inverter
basic inverter
gRauuu


Viestien lukumäärä : 34
Ikä : 28
Location : Helsinki
Registration date : 02.08.2012

Ensimmäistä tankoa ostamassa - apua... Empty
ViestiAihe: Vs: Ensimmäistä tankoa ostamassa - apua...   Ensimmäistä tankoa ostamassa - apua... Icon_minitimeLa Tammi 18, 2014 3:21 pm

katuballerina kirjoitti:
Paljonko xstage painaa? Mietin vaan, että saisinko sen tokasta kerroksesta itsekseni kannettua alas...
Oon alkanut haaveilemaan, että kesällä pääsis ulos pyörähtelemään niin, että ois oikeesti tilaa, eikä seinät tule vastaan:D

Osissa juu pitäs onnistua :)Mut siin on aika monta palaa että voi tietty mennä hetki siinä Very Happy
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.stillprettycharmed.blogspot.com
Ashta
Superman
Superman
Ashta


Viestien lukumäärä : 783
Ikä : 39
Location : Tampere
Registration date : 03.01.2008

Ensimmäistä tankoa ostamassa - apua... Empty
ViestiAihe: Vs: Ensimmäistä tankoa ostamassa - apua...   Ensimmäistä tankoa ostamassa - apua... Icon_minitimeSu Tammi 19, 2014 11:02 am

Mä sanon ihan rehellisesti, että se on kyllä v****maista hommaa roudailla x-stagea yksin jos on rappusia matkalla. Ei mitenkään mahdotonta siis, mutta siinä on 4 suht painavaa osaa eli kaikkea ei saa millään samalla kertaa. Jos on hissi käytössä, niin operaatiosta tulee mukavampi. Jos siis on valmis näkemään vähän vaivaa, että pääsee ulos tankoilemaan, niin go for it!
Takaisin alkuun Siirry alas
http://tankopantteri.blogspot.com/
katuballerina
basic spinner
basic spinner



Viestien lukumäärä : 25
Ikä : 31
Registration date : 04.01.2014

Ensimmäistä tankoa ostamassa - apua... Empty
ViestiAihe: Vs: Ensimmäistä tankoa ostamassa - apua...   Ensimmäistä tankoa ostamassa - apua... Icon_minitimeTi Tammi 21, 2014 11:47 am

Päädyin hankkimaan 50mm xpertin, eikä se tunnu (ainakaan enää) yhtään paksulta. Nopeasti siihen tottui:) mieskin tykkää, kun sen lapiokäsillä saa siitä paremman otteen. Lisäksi mulla on fitstage, 48 mm. Tykkään ite ehkä fitistä enemmän, kun siitä saa hikitassuilla paremman otteen, mutta pidot tuntuu ikävämmältä. Fitstagen pohja on myös kivan pitävä, mutta luistava samaan aikaan, oon ihan rakastunut siihen!
Xpole on sitte taas paljon paljon esteettisempi (jonkun mielestä *ornonpi). Fitti on sporttisempi, eikä herätä vieraissa ihmetystä(olihan se älyttömän kalliskin...).
Xpolen pystytys oli aluksi aika jännää ja menee siinä stagessakin hetki kun on monta ruuvia (molemmissa n.10min), mutta ei se vaikeaa ole. Molemmat kelpaa, en tiedä kumpi on parempi:) kai se riippuu omasta kukkarosta, käden ja kropan koosta ja makumieltymyksistä.
Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





Ensimmäistä tankoa ostamassa - apua... Empty
ViestiAihe: Vs: Ensimmäistä tankoa ostamassa - apua...   Ensimmäistä tankoa ostamassa - apua... Icon_minitime

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Ensimmäistä tankoa ostamassa - apua...
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1
 Similar topics
-
» tankoa matalalle katolle?
» X-pole

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Spin around the pole :: Välineet-
Siirry: