Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Spin around the pole
Suomalainen forum kaikille tankotanssin ystäville. (Päästäksesi lukemaan ja kirjoittamaan kaikille aihealueille sinun on rekisteröitävä käyttäjätunnus itsellesi.)
Viestien lukumäärä : 4 Registration date : 06.02.2012
Aihe: Istuminen tangolla / parkki Ma Helmi 06, 2012 10:14 am
Moikka! Aloitin tankotansseilun loppusyksystä ja olen aivan innoissani tästä itselleni uudesta lajista Nyt kysyisinkin vinkkejä, millä tavoin tangolla istumisen voisi oppia? Kyse ei ole siis kivusta, vaan ihan puhtaasti tekniikasta. En vain saa millään parkkia onnistumaan. Opettaja on melko kehno opetuksen suhteen (pyytää aina edistyneempiä näyttämään kaikki liikkeet), ja tunnilla painotetaan koreografiaa eikä opetella tekniikkaa. Omaa tankoa minulla ei valitettavasti ole :/ Tangolla istumiseen / parkkiin voi olla vaikea antaa vinkkejä, muita kuin "harjoittelu tekee mestarin". Kiitos paljon, jos jonkinlaista ohjetta kuitenkin osaisitte kertoa
hemuliini Superman
Viestien lukumäärä : 1067 Ikä : 42 Location : Porvoo Registration date : 10.08.2009
Aihe: Vs: Istuminen tangolla / parkki Ma Helmi 06, 2012 10:46 am
Tuolta: http://spinaround.niceboard.org/t1576-vinkkeja-istuntaan löytyy keskustelua istumisesta, kannattaapi lukaista läpi jos sieltä löytyisi vinkkejä! Missä käyt tunneilla, kuulostaa aika heppoiselta tuo opetus.. ja tuollaista parkki-sanaa en ole kyllä koskaan kuullut käytettävän istumisesta, hassu nimitys!
Ish Superman
Viestien lukumäärä : 2611 Location : SEINÄJOKI Registration date : 10.11.2008
Aihe: Kiitos linkistä! Ma Helmi 06, 2012 7:50 pm
Jännä, etten itse onnistunut haulla löytämään tuota ketjua. Kiitos, kun laitoit linkin! Ja ihmekös en googlella löytänyt parkki-asennosta mitään, jos kyseinen termi ei oo edes yleisesti käytössä. Vetäjä on kyl pariin otteeseen sanonu, että "Muut kutsuu tätä liikettä nimellä x, mutta minä kutsun sitä nimellä y, ja sillä mennään"
kottarainen=) intermediate inverter
Viestien lukumäärä : 103 Ikä : 45 Location : hki Registration date : 14.04.2011
Aihe: Vs: Istuminen tangolla / parkki To Helmi 23, 2012 1:35 am
mäkin kiinnostuin,missä paikassa käyt?=)
iku69 Superman
Viestien lukumäärä : 845 Location : Tornio Registration date : 27.01.2011
Sama kiinnostaa missä käyt? Kyllähän nyt perus opetus täytyy osata jos tangot opetuksessa mukana
Blueberry pole beginner
Aihe: Vs: Istuminen tangolla / parkki Ma Maalis 19, 2012 9:06 pm
En nyt haluaisi nimiä tuoda näin esiin, mutta kyse ei siis ole pääkaupunkiseudun tanssikoulusta.
Onneks nyt on käyty viime aikoina vähän enemmän tekniikkaa läpi, mutta viel on paljon oppimista. Istuminen tangolla onnistuu jo hiukan paremmin, mutta on se vaan edelleen hankalaa Muut siellä alkeistunnilla jo irrottaa kädet tangosta ja tekee kuperkeikan taaksepäin siitä
Mietin tässä, että voiko tangolla istumista vaikeuttaa se, että mun sisäreidet ei kosketa toisiaan seisoessa jalat yhdessä? Reisien väliin jää siis sellainen ovaalin-mallinen väli.. Aina kun yritän kovasti puristaa tankoa reisien väliin, niin polvet vaan kolisee yhteen pitänee alkaa treenailla lähentäjiä, josko ne reidet siitä kasvais..
Ish Superman
Viestien lukumäärä : 2611 Location : SEINÄJOKI Registration date : 10.11.2008
Aihe: Vs: Istuminen tangolla / parkki Ma Maalis 19, 2012 9:20 pm
Lainaus :
irrottaa kädet tangosta ja tekee kuperkeikan taaksepäin siitä
Ai täh?
hemuliini Superman
Viestien lukumäärä : 1067 Ikä : 42 Location : Porvoo Registration date : 10.08.2009
Aihe: Vs: Istuminen tangolla / parkki Ti Maalis 20, 2012 8:56 am
Istumisessa saat reidet osumaan yhteen ristimällä nilkat kunnolla, ojentamalla polvet kunnolla ja kiertämällä polvia toisiaan kohti. Kokeile vaikka seisaaltaan, että laitat nilkat ristiin ja jännität jalat suoriksi, niin uskoisin että saat reidet yhteen. Lisäksi kääntämällä lantiota (päällimmäisen jalan puolen lantio ylemmäs kuin toinen puoli) tiukennat lukkoa. Tossa aikaisemmin mainitsemassani ketjussa on kuvakin tästä lantion käännöstä. Ja toi kuperkeikka! Meinaiskohan takanojaa?
Päivi intermediate inverter
Viestien lukumäärä : 114 Location : Helsinki Registration date : 28.03.2010
Aihe: Vs: Istuminen tangolla / parkki Ti Maalis 20, 2012 9:24 am
Tuliko kenellekään muulle Turku mieleen?
Saila Superman
Viestien lukumäärä : 1166 Ikä : 36 Location : Turku Registration date : 27.05.2008
Aihe: Vs: Istuminen tangolla / parkki Ti Maalis 20, 2012 5:59 pm
muistaakseni ykköstason, vai olisko ollu 1-2 tason tunnilla on tehty tätä (ite en oo uskaltanu). tuli vaan tosta kuperkeikasta tää mieleen..
lisäys: toi kyl hiukan kuulostaa siltä turun toiselta paikalta
Neneth intermediate inverter
Viestien lukumäärä : 131 Location : Espoo Registration date : 03.11.2011
Aihe: Vs: Istuminen tangolla / parkki Ke Maalis 21, 2012 8:13 am
Voit myös ajatella sillain, että sulla on herne siellä pakaroitten välissä, eikä sitä saa päästää tippumaan. Sillä ajatuksella mulla lähti myös nilkka-takanoja alussa sujumaan
hemuliini Superman
Aihe: Vs: Istuminen tangolla / parkki Ke Maalis 21, 2012 8:50 am
Päivi kirjoitti:
Tuliko kenellekään muulle Turku mieleen?
Jep. tai sitten Joensuu..
Blueberry pole beginner
Aihe: Vs: Istuminen tangolla / parkki Ke Maalis 21, 2012 8:03 pm
Ish kirjoitti:
Lainaus :
irrottaa kädet tangosta ja tekee kuperkeikan taaksepäin siitä
Ai täh?
Niin tosiaan takanoja, kuten tuos videossa enhän mä näitä termejä tiedä.. tuosta vielä sitten jalatkin irti tangosta ja ikäänkuin kuperkeikka taaksepäin.
Mut kiitos teille istumisvinkeistä, näitä kokeillaan taas ens tunnilla, josko se siitä lähtis sujumaan!
katuballerina basic spinner
Viestien lukumäärä : 25 Ikä : 31 Registration date : 04.01.2014
Tää liittyy vähän tohon kiipeilyyn : seisominen nimittäin. Pääsen yleensä kokeilun jälkeen ihan nätisti seisomaan, mutta ekoilla yrityksillä paino valahtaa vaan reidelle, eikä siinä tietenkän pysy (kuin istuisi lantiota kippaamatta).
Pitäiskö mun ajatella enemmän takajalan polvea tankoon vai nilkkaa koukkuun vai polvia yhteen? Missä kohdissa pidon pitäisi olla?
Martta Superman
Viestien lukumäärä : 645 Ikä : 38 Location : Jyväskylä Registration date : 21.03.2011
Aihe: Vs: Istuminen tangolla / parkki Ti Helmi 03, 2015 9:44 am
Vaikea sanoa näkemättä, mutta kun lähdet nousemaan sinne seisomiseen niin katso ettei takajalan polvi karkaa tangon ohi, ajattele että TYÖNNÄT sitä säärtä tankoon kun lähdet nousemaan ja nouse lantio edellä, ei suoraan ylöspäin yläkroppa ihan kiinni tangossa (olikohan tämä nyt ymmärrettävä selitys). Suurimman pidon pitäisi olla polven ja nilkan välisellä matkalla, takimmaisen jalan säärellä on se isoin paine. Polvet vierekkäin ja tangossa kiinni. Nilkan koukistus ei edes ole välttämätön kun homman osaa
katuballerina basic spinner
Viestien lukumäärä : 25 Ikä : 31 Registration date : 04.01.2014
Joo mulla todellakin karkaa polvi tangon ohi! Oon treenaillu, niin tanko ei tuu enää yhtään reisille mutta en pelkästään säärillä pysy täytyy jatkaa treeniä, että löytäis oikeen asennon