| Urheiluvammat | |
|
+118laurus Cristine16 ollu nita OonaK hiekkis Malin W_devil hheidii minorvok mujuvaa iitaliina Paprika eika Tazze BLAAAAACK Neneth Polecat zayah AnskuN SaMaJA marraskuu Päivi lilith84 yonski Caralee Tiiku Tiu Nexu iku69 Mortianna hpl erika Retu sonkos Manares Vekexxx Nepu Pandakarhu shadow87 maya.s Elegia Martta Goldie Herkkupurkki Unya annakatariina jolla SusannaR Nahkis pineapple Jenni H Ivanka salama Farang liisan neitinopsa nasu Inila Nina Ewy Lotta. Jutta Johanna Marie Eeva angela karti LaraK Em Kay Hiirenvirna Zahrain piija tiko Olgimax FemmeFatale Hennu/Henriikka downthepole Maris^ hemuliini Razz Dahlia D. maimiau Iiris wilmiina Jenni Sonja tankomau sluippa Ish christina vesi Foxmagon papaija Henna.C Kati Samira merqus celya pikkukissa Carnivora Lissuwursti kajakki Cherrie annukka Ashta JonnaK miukattus -Hanna- Kirsi Miia Sanni nekuliini Kat Da Nanna H. AdminSusie tasuni Iina 122 posters |
|
Kirjoittaja | Viesti |
---|
papaija hangin in pole with one leg only
Viestien lukumäärä : 361 Ikä : 35 Registration date : 14.09.2008
| Aihe: Vs: Urheiluvammat Ti Maalis 17, 2009 8:05 pm | |
| Joo, ajattelinkin nyt tehdä sitten lihaskuntoa- ja huoltoa Ponnistavaa liikettä en kuitenkaan toi ei kuitenkaan siedä, kun isovarpaalle varaamista on vähän hankala välttää :/ tanssista ja tankoilusta taukoa kuitenkin, vaikka ei se pari viikkoa oikeasti pitkä tauko olekaan maalailen vaan jo piruja seinälle, kun pelkään että kadotan treenirutiinin jonnekin kouluhommien lomaan, tai että tosta tulee jatkuva vaiva. | |
|
| |
Foxmagon Superman
Viestien lukumäärä : 539 Ikä : 39 Location : Helsinki Registration date : 07.01.2009
| Aihe: Vs: Urheiluvammat Ti Huhti 21, 2009 2:50 pm | |
| Nonnih, näinhän se sit meni. Epäillään että on kyljessä hiusmurtuma, vielä viikko / kaks lepoa. | |
|
| |
Henna.C Superman
Viestien lukumäärä : 889 Ikä : 38 Location : Oulu Registration date : 09.01.2009
| Aihe: Vs: Urheiluvammat Ke Huhti 29, 2009 12:53 pm | |
| Tiiättekös.. mulla on ongelma (tai no ainahan mulla on ongelmia, mutta nyt on ihan todellinen ja rasittava ongelma). Yhtenä päivänä heittäydyin vähän liian kylmiltään tangolle (tyhmä minä). No mulla sit kipeytyi siinä käsi.. ja aina ku menin tangolle niin en voinu jatkaa puolta tuntia pidempään koska käteen alko sattuun ihan simona (kyynärpää-ranne välillä). Maanantaina sitten ku olin taso3 tunnilla, niin eiköhän sitten tullu se käsi niin kipeeksi et piti jättää kesken koko homma siellä ja kun lähdin ajaan sieltä kotia, niin tuntui etten voi vaihtaa vaihteita autosta ku sattu niin paljon. Eilen ku olin teatteritreeneissä ja siellä oli niitä riippuköysiä ja aloin niissä vähän apinoimaan ja roikuskeleen, niin en kerinny apinoida ku ehkä vajaan viiden minuutin ajan, niin käsi oli jo ihan tulessa. Tosi kiva.. kauankohan menee aikaa että toi mikälie paranee.. onko kokemusta? Ja voisko toi olla joku jännetuppitulehdusjuttu tms...??? | |
|
| |
celya hangin in pole with one leg only
Viestien lukumäärä : 202 Ikä : 42 Registration date : 16.06.2008
| Aihe: Vs: Urheiluvammat Ke Huhti 29, 2009 1:05 pm | |
| Hyenna, täällä on kohtalotoveri. Mä oon tota samaa juttua täs nyt vuoden valitellu. Tuntuu että se ois joku rasitusjuttu, tai vois olla rakenteellistakin, koska kaikilla sitä ongelmaa ei oo. Ja mulla tulee tota särkyä vaikka olis kunnon lämppärit. Se on kunnon vihlontaa. Mä en oo tohon muuta keksiny ku paljon särkygeeliä. Treenit joutuu tosiaan aina lopettaa kun rupee vihloo. Paljon on kehuttu sitä Power Ballia... Harmi ku sellasta ei oo esim kuntosalil, et vois testata eka ennenku ostaa. | |
|
| |
Cherrie Superman
Viestien lukumäärä : 770 Ikä : 37 Registration date : 27.04.2008
| Aihe: Vs: Urheiluvammat Ke Huhti 29, 2009 4:15 pm | |
| Tenniskyynärpää aika yleinen vaiva tuntuis nyt oleen tankoilijoilla. Itsellä kroonisena molemmissa käsissä. Enää ei vaivaa tosin niin paljon ja nyt kun en tangollakaan oo ollu vähään aikaan. Kokeilkaa hoitaa kylmällä muutaman kerran päivässä muutaman minuutin ajan ja sit lepoa vaan. En oo tosiaan mikään lääkäri tms, mut tuntuu et näissä piireissä se niin usein on tenniskyynärpää ja toi nyt on sellanen jokapaikan hoitomuoto mikä ei varmasti pahaakaan tee. Itsellä oli tällaset merkit: Vihloo/särkee ranteen jommalla kummalla, ulko tai sisäsyrjällä tai molemmilla ja jatkui ulkosyrjään ja kyynerpäähän saakka ja sit illalla nukkumaan mennessä tuntui ihan ku ois puuduksissa kyynärpää. Jos se on yhtään kipee, niin ei varmaan kannata tangolla retkuilla, ite pidensin akuuttia kipua tyhmyyksissäni juuri sillä etten pitäny levossa. Lääkäriin lääkäriin vaan jos vaiva ei mene ohi. Hyvällä tuurilla saatte töistä tai koulusta saikkua. Niin ja jotkut onpi sanoneet et jos power ballia alkaa vemputtaa sillon kun käsi ei oo viel terve, niin saattaapi vaan pahentaa asiaa. Eli ranteen lihasten voimistamista vasta kun kipua ei enää oo. | |
|
| |
Henna.C Superman
Viestien lukumäärä : 889 Ikä : 38 Location : Oulu Registration date : 09.01.2009
| Aihe: Vs: Urheiluvammat To Huhti 30, 2009 9:40 am | |
| Kiitos vinkeistä. Eilen lämmittelin ihan sairaan hyvin ja jälleen kun menin tangolle niin eiköhän alkanut särkeä kättä.. todella rasittavaa. Nyt kipu oli paljon laajempi.. se ylsi olkapäähän saakka. Otin buranan, koska kipu oli niin sietämätön ja sitten laitoin icepoweria.. sitten käsi meni välillä ihan turraksikin. Jä tänään aamulla - ei tunnu enää missään.. outo juttu. Sitten kun se kipu iskee päälle, niin se iskeekin oikein kunnolla. Ja semmoinen juttu.. että koitin kyllä pitää yhtenä viikkona väliviikon etten roikuskellut tangolla, mutta silti käsi tuli kipeäksi kun menin lepoviikon jälkeen treenailemaan. | |
|
| |
vesi intermediate inverter
Viestien lukumäärä : 115 Ikä : 37 Location : Helsinki Registration date : 26.03.2009
| Aihe: Vs: Urheiluvammat To Huhti 30, 2009 9:46 am | |
| Voi jee, en oo varma mistä lähtösin tää remppa, mut oikee takareisi alko eilen lyödä lukkoon ja kovaa ja nyt luulisin, että iskias oirettaa. Shviddu. Ei mitään aikasempaa kokemusta aiheesta, mutta venyttelemällä siihen ei saa mitään kontaktia ja nyt googlaamaan kotihoitoja, kun on istuminen, käveleminen, näitten välimuodot ja varsinkin se pyöräily ihan stnan vaikeeta.
Niija, mulla on oikeen käden peukalon jänteessä jännetuppitulehdus ollut vuoden vaihteesta lähtien. Siihen jeesaa vaan lepo ja sellanen joku lääkekuuri, mutta ei noi teiän oireet siltä kuulosta. Jännetupentulehduksen kans ei tehdä paljon mitään kun se on pahana ja sillon jos se on, niin se jänne on turvonnut ja natisee ja naksuu ja lonksuu, niin sen tunnistaakin aika helposti.
No ei se mun jänne varmaan enää ole tulehtunut (tai ainakaan en anna sen haitata), vaikka onkin välillä vähän kipeä, esimerkiks kapeat punnerrukset ei onnistu yhtään, kun en voi painaa peukalolihasta maahan, niin ne on sellasia säälittäviä pikku nykimisiä, vaikka lihaksia liikkeeseen oliskin.
Tenniskyynärpään kotihoitoon vois jeesata kyynärvarren lihasten vahvistus (niin se powerball) ja venyttely?! | |
|
| |
christina basic spinner
Viestien lukumäärä : 19 Ikä : 36 Location : Jyväskylä Registration date : 25.05.2008
| Aihe: kipeet :(( La Heinä 11, 2009 9:16 am | |
| Tänään koitin treenata, ja 10 jälkeen oli pakko lopettaa!!!vihlo kyynärpäihin ihan saatanasti!!! ja vihloo vieläki vaik 30min ku alotin treenin... Eli samalta kuulostaa ku parilla muulla täällä. Tänään siis ilmeni ekaa kertaa tää ongelma. En tiedä laukasko toissapäivänen olkanousu treeni tän...tein meinaan sitä sillä "kierteis" otteella, mikä on vissii aika rankka ranteille...Toivottavasti tästä ei tuu kierrettä! Voi v**** että V*******!!! Ei vissii uskalla treenata vähää aikaa.... | |
|
| |
Ish Superman
Viestien lukumäärä : 2611 Location : SEINÄJOKI Registration date : 10.11.2008
| Aihe: Vs: Urheiluvammat Ma Heinä 20, 2009 5:46 am | |
| Tiedän nyt sitten kuuluuko tänne, mutta kokeillaan. Olen pari viikkoa harjoitellut ahkerasti spinnejä, tämän viikon oikeastaan useamman kerran päivässä, nyt on alkanut ( vasta) aristaa toista kyynärpäätä ja oikean käden sormet ovat turvonneet. Kyynärpään vielä ymmärrän, mutta turvonneet sormet?? Tämän päivän jälkeen hellittää spinnien treenaaminen ( toivottavasti), mutta kiinnostaa silti syy tuohon turpoamiseen. Toisen kädet sormet samat tikut kuin ennenkin ja oikea käsi on nakkeja täynnä. Step and slidista sen verran että kun useamman kerran joutuu tekemään sitä samana päivänä ,hullun hikisenä, tulee mukavat jäljet selkään. Yläselkä onnistui menemään ruvelle asti. | |
|
| |
Iina Superman
Viestien lukumäärä : 2793 Ikä : 40 Location : Tampere Registration date : 05.12.2007
| Aihe: Vs: Urheiluvammat Ma Heinä 20, 2009 10:31 am | |
| Mulla turpoaa koko vasen kyynärvarsi ja sormet jos en lämmittele todella perusteellisesti. Itselläni liittyy tenniskyynärpään aiheuttamiin pinteisiin, johon kroppa näyttää lisäävän verenkiertoa alueelle hieman kuin ylikompensaationa rasitukseen - koko käsivarsi menee ihan kirkkaan punaiseksi nimittäin myös. Toisaalta mulla se turvotus ei ikinä jää vaan se laskee kyllä heti loppuvenyttelyiden jälkeen normaaliksi. (Ja lopettelemaanhan siinä joutuu kun kädestä lähtee tuon turvotuksen myötä myös normaali tunto.)
MUTTA mene ihmeessä lääkäriin! Tuo turvotus ei nimittäin ole mitään normaalia vaan jotain on mennyt rikki. Se voi olla toki jotain harmitontakin, mutta kannattaa käydä tilanne tarkistamassa, eikä vain odotella, että jos se menisi ohi. Jos olet ammattia opettamisesta miettimässä sulla ei ole varaa antaa ongelmien pahentua, vaan ne pitää selvittää saman tien. | |
|
| |
Ish Superman
| Aihe: Vs: Urheiluvammat Ma Heinä 20, 2009 11:11 am | |
| Tuosta opettajaksi treenailusta se johtuukin Katson tämän päivän yli ja vielä huomisen. Jos vielä ke ärhentelee menen sinne lääkäriin. Oma lääkäri muutenkin lomalla heinäkuun ajan. Turvotus vähentynyt rutkasti aamun onneksi, luulen että täällä oli vaan niin mahdottoman kuuma, jotta se turvotti. | |
|
| |
sluippa Superman
Viestien lukumäärä : 741 Ikä : 40 Location : Espoo Registration date : 07.05.2009
| Aihe: Vs: Urheiluvammat To Heinä 23, 2009 7:52 am | |
| Mulla turposi naama ja varsinkin silmäluomet eilisen tankotunnin jälkeen. Oltiin aika paljon pää alaspäin ja voi olla että rehkin taas vähän liikaa... Sitten alkoi tuntua sellainen turvotuspaine naamassa ja naama oli ihan punainen (mikä kyllä on normaalia) ja silmäluomet turposi niin, että jo näköä haittasi. Vielä nyt aamullakin kun meikkasin, huomasin etteivät luomet ole normaalin kokoiset, vaan turvonneet. Toisen silmän yläpuolella näkyy jopa ihan pieniä verenpurkaumia. :O Mistäköhän johtuu? Ehkä mä vaan olin liian innoissani ja rehkin liikaa ja olin koko ajan pää alaspäin. Inhottavaa. | |
|
| |
Cherrie Superman
| Aihe: Vs: Urheiluvammat To Heinä 23, 2009 2:46 pm | |
| A-P-U-A??!?! Silmät ja naama turpoo ja verenpurkaumia? Huh huh, ei tosiaan oo normaalia. Minä olisin menny lääkäriin hopi hopi jo. | |
|
| |
Iina Superman
Viestien lukumäärä : 2793 Ikä : 40 Location : Tampere Registration date : 05.12.2007
| Aihe: Vs: Urheiluvammat To Heinä 23, 2009 3:10 pm | |
| Joo, lääkäriin siitä.
Sinälläänhän naaman punotus on ihan normia jos on ylösalaisin kun veri pakkaa päähän... Verenpurkaumia voi tulla liiasta ponnistamisesta (vrt. vessanpöntöltä musta silmä legendat). Mutta enpä ole kovinkaan monesta tapauksesta kuullut. Mitään tollasta "turpoaa niin että näköä haittaa" efektiä ei kyllä pitäisi normisti tulla! | |
|
| |
Cherrie Superman
| Aihe: Vs: Urheiluvammat Pe Heinä 24, 2009 7:25 pm | |
| No täytyy sanoa että mä en oo kyllä "Musta silmä vessanpöntöllä" tapauksista kuullu! Hahah!! Ois siinä selittelyä tutuille, alkaa se "mies löi" selityskin kuulostaa fiksummalta ku "kävin paskalla".. | |
|
| |
Miia Superman
Viestien lukumäärä : 1145 Ikä : 37 Location : Lahti Registration date : 07.12.2007
| Aihe: Vs: Urheiluvammat Su Elo 02, 2009 8:23 pm | |
| Mulla on ollut vähän surkeahko kevät/kesä.. Oikeasta jalasta revähti maaliskuussa lihas jonka takia lantio meni virheasentoon ja kerran äityi niin pahaksi, että hankaloitti jo kävelyä, sitä onkin siitä lähti sitten oiottu osteopaatilla. Perjantaina sain kuitenkin erittäin hyviä uutisia kun osteopaatti kertoi, että nyt alkaa näyttää jo erittäin normaalilta ja hyvältä, jee | |
|
| |
tankomau hangin in pole with one leg only
Viestien lukumäärä : 412 Ikä : 42 Location : Helsinki Registration date : 08.02.2009
| Aihe: Vs: Urheiluvammat Su Elo 02, 2009 10:59 pm | |
| Mulla seitsemän viikkoa jännetupintulehdusta takana eikä loppua näy..Sitä ennen olin melkein kaksi kk levossa lapaluiden revähtämisen takia ja heti perään tulehtu sit tää vasemman käden nimettömän nivelen jänne, se joka on siinä rystysen päällä. En kyllä tajua, että miks just se kun oon muutenkin oikeakätinen. Eipä oo kauheen voittajafiilis ollu tässä.. | |
|
| |
Sonja hangin in pole with one leg only
Viestien lukumäärä : 430 Registration date : 24.06.2008
| Aihe: Vs: Urheiluvammat Ti Elo 04, 2009 8:18 pm | |
| - tankomau kirjoitti:
- heti perään tulehtu sit tää vasemman käden nimettömän nivelen jänne, se joka on siinä rystysen päällä.
Hei, miten tää oireilee sulla? Mulla on ollut oikean käden kämmenselkä kipeä jo viikkoja. Kun sitä painelee, kipeä kohta on nimenomaan rystysen kohdalla, etu- ja keskisormen välissä. Jaettu ote kirpasee aika kivasti.... Miten hoidat sitä? | |
|
| |
Ish Superman
| Aihe: Vs: Urheiluvammat Ti Elo 04, 2009 8:20 pm | |
| Tänään eka päivä kun ei ole sattunut laisinkaan! Huomenna vihdoinkin lääkäriin ja toivon mukaan ensi viikolla voin jo palata rakkaani pariin. | |
|
| |
Viestien lukumäärä : 412 Ikä : 42 Location : Helsinki Registration date : 08.02.2009
| Aihe: Vs: Urheiluvammat Ti Elo 04, 2009 9:56 pm | |
| - Sonja kirjoitti:
- tankomau kirjoitti:
- heti perään tulehtu sit tää vasemman käden nimettömän nivelen jänne, se joka on siinä rystysen päällä.
Hei, miten tää oireilee sulla? Mulla on ollut oikean käden kämmenselkä kipeä jo viikkoja. Kun sitä painelee, kipeä kohta on nimenomaan rystysen kohdalla, etu- ja keskisormen välissä. Jaettu ote kirpasee aika kivasti.... Miten hoidat sitä? No se on koko ajan kipeä ja liikuteltaessa edes millin vihlasee tosi kovaa. Kun tää oli pahimmillaan en pystyny liikuttamaan sormea ollenkaan kun koko ajan tuntuu, että se on sijoiltan. Kipu oli niin kova Kipeä kohta on painaessa todella kipeä ja se on koko ajan vähän turvonnu. Kohta on juuri siinä nimettömän ja keskisormen välissä, kämmenselän puolella. Hoitona on vahva tulehduskipulääkitys ja kun sormi on pahimmillaan niin koko käsi sormia myöten lastassa/siteessä, siis kyynerpäähän asti. Sillon kun on helpompaa niin sormet on vaan teipattuna yhteen. Jännetupin tulehdukset on kuulema todella hitaasti parantuvia (useita kk menee) ja kun toi paikkakin on vielä sellanen etten pysty mitään tekemään niin ettei sormen nivelissä olis yhtään liikettä. Jos yhtään luulet, että sulla vois olla jännetupintulehdus niin hopi hopi lääkäriin ja pitkä treenitauko! Mitä enemmän kipeellä kädellä treenaa, sitä kauemmin sitä joutuu parantelemaan ja se on todella kauan! | |
|
| |
Sonja hangin in pole with one leg only
Viestien lukumäärä : 430 Registration date : 24.06.2008
| Aihe: Vs: Urheiluvammat Ke Elo 05, 2009 9:42 am | |
| Huh huh, kuulostaa pahalta! Minun ongelmani kuulostaa samalta vaivalta, mutta onneksi se on minulla vasta tosi lievänä. Kipua ei tunnu ollenkaan levossa, mutta esim. leivän leikkaaminen tekee jo pahaa. Tein siis oikean ratkaisun, kun jätin tältä viikolta treenit väliin, ettei mene pahemmaksi. Toivottavasti lievittyy nopeasti, olen Mobilatia yrittänyt aina muistaessani hieroa kohtaan. Kiitos, Tankomau! | |
|
| |
| Aihe: Vs: Urheiluvammat Ke Elo 05, 2009 10:03 am | |
| - Sonja kirjoitti:
- Huh huh, kuulostaa pahalta! Minun ongelmani kuulostaa samalta vaivalta, mutta onneksi se on minulla vasta tosi lievänä. Kipua ei tunnu ollenkaan levossa, mutta esim. leivän leikkaaminen tekee jo pahaa. Tein siis oikean ratkaisun, kun jätin tältä viikolta treenit väliin, ettei mene pahemmaksi. Toivottavasti lievittyy nopeasti, olen Mobilatia yrittänyt aina muistaessani hieroa kohtaan.
Kiitos, Tankomau! Niin teit ja kannattaa ehkä jättää myös ens viikon treenit väliin..vaikka se tuntuis jo paremmalta niin kannattaa silti olla rasittamatta sitä. Mahdollisimman paljon lepoa, mobilatia (tai voltarenia) ja myös kylmällä kannattaa hautoa. Muistaakseni burana toimii myös tulehduskipulääkkeenä (?) niin sitä tietenkin kannattaa syödä. Toivottavasti se ei pahene enempää! | |
|
| |
-Hanna- Superman
Viestien lukumäärä : 947 Ikä : 43 Location : Helsinki Registration date : 15.02.2008
| Aihe: Vs: Urheiluvammat Ke Elo 05, 2009 11:27 am | |
| Lepo on kyllä kaikkein tärkein hoito! Ja kylmää kannattaa pitää kanssa (max. 15 min kerralla, ei suoraan paljaalle iholle). En tiedä onko noista kipugeeleistä apua mutta itse ottaisin tulehduskipulääkekuurin alkuun (Burana, Ibumax jne. ibuprofeiini vaikuttava aine). Jotta tulehduskipulääkkeet todella hoitaa tulehdusta niitä pitää ottaa vuorokaudessa useamman sadan milligramman edestä (kipuun riittää muutama kymmenen milligrammaa, mutta ei riitä tulehduksen hoitoon) eli useampi tabletti päivässä. Mutta huom! tollasta kuuria ihan vaan parin päivän ajan, maha ja maksa ei tykkää!!! Näin siis toimisin itse jos vaiva vasta aluillaan, jos ei helpota niin lääkäriin. | |
|
| |
Jenni intermediate inverter
Viestien lukumäärä : 130 Ikä : 38 Location : Helsinki Registration date : 27.03.2009
| Aihe: Vs: Urheiluvammat Ke Elo 05, 2009 11:42 am | |
| Itse rannevammasena käytän lisäksi Esim. Ice Poweria tai luontaistuotekaupoista löytyvää Arnica geeliä parantaman verenkiertoa ja laskemaan turvotusta. Muuten hoitona paras lienee tuo kolibrin mainitsema LEPO+ kylmä+ tulehduskipulääkkeitä kuurina esim. 3x 600 mg päivässä buranaa päivässä. Jos on äitynyt oikeen pahaksi niin lääkäriltä saa parempia nappeja V-mäinen vaiva, mutta kerran ranteet rikottua, tunnistaa, koska on huilin paikka ja yleensä ainakin mulla viikko-pari ilman rasitusta riittää kun tajuaa lopettaa ajoissa käsien kiusaamisen. | |
|
| |
wilmiina Superman
Viestien lukumäärä : 675 Ikä : 41 Location : Tampere Registration date : 10.03.2009
| Aihe: Vs: Urheiluvammat Ke Elo 05, 2009 11:48 am | |
| äitini vanhana urheiluhierojana aina sanoo et muutaman päivän ajan kun syö tosiaan sen buranan kolmesti päivässä ni se helpottaa kummasti levon ja kylmän kera.. kortisonipiikki sinne jänteeseen on kuitenkin melkoisen inhaa :/ | |
|
| |
Sponsored content
| Aihe: Vs: Urheiluvammat | |
| |
|
| |
| Urheiluvammat | |
|