| X-pole | |
|
+111hena Nuudelikissa hpl Pandakarhu Unya BLAAAAACK Eowyn_ Marie Mertsi katwalk Pantsuman Tiu SaMaJA erika hemuliini kivaa Em Kay maunis03 Nahkis mokonen nephiie kermaa Elegia chipin nasu Ivanka hansi Saila Hiirenvirna aiccu meyja- Ewy saija vive1 Polecat Miracle Nounours Janey May maimiau Hennu/Henriikka ranna Jenni Mortianna Dahlia D. -Hanna- Tea Tulilintu Rosal Apila LaraK ehkk vesi jossukka Snugetti Esteria Carita Zanca vilionkka Miki Nutu ladyluck Odet FemmeFatale Foxmagon bettie Ish leben Henna.C Shaunette eledra jemsku papaija Karvinen Jassi Nenna Anu Gerippe kajakki Quu V celya merqus Sanni sphinks Ashta jiji FaeryMe Cherrie sakunen kristalli Nins annukka Carnivora Ninni Mari ilde Nina Joanna Kirsi Elli miukattus Lilya tinga1911 Miia Nanna H. nekuliini Kat Da tasuni Adelle Iina AdminSusie 115 posters |
|
Kirjoittaja | Viesti |
---|
maimiau hangin in pole with one leg only
Viestien lukumäärä : 400 Ikä : 35 Location : Tammela, Tre. Registration date : 13.06.2009
| Aihe: Vs: X-pole Ti Joulu 08, 2009 9:29 pm | |
| best! miul taas on se huono et pakko syödä vähintää 3 tuntia ennen treenejä tai muuten tulee oxu ku ruoka painuu nii hitaasti. ei auta vaik söis jotain iha pientä minkä pitäis sulaa nopeesti, vissii miul on sit ahtaat röörit. yleensä tankotunnin viel jaksaa noil eväillä mut sen jälkee on tosi poikki ja hirveet mässyt. | |
|
| |
Janey May intermediate spinner
Viestien lukumäärä : 84 Ikä : 41 Location : Heinola Registration date : 12.11.2009
| Aihe: Vs: X-pole Ke Joulu 09, 2009 10:04 pm | |
| En nyt tiedä kuuluisiko tämä varsinaisesti tähän ketjuun, mutta tännepä tämän työnnän kuitenkin. Eli mitä mieltä te olette x-polen mukana tulleen dvd:n alkulämmittelystä?? Minä olin aivan huuli pyöreänä sen kanssa, sillä minusta se oli kyllä venyttelyvideo, eikä lämmittelyvideo. Oudointa asiassa mielestäni oli se, että venyttelyitäkin ennen tulisi lämmitellä... | |
|
| |
Tea intermediate inverter
Viestien lukumäärä : 172 Ikä : 38 Location : Ähtäri Registration date : 28.11.2008
| Aihe: Vs: X-pole To Joulu 10, 2009 9:38 am | |
| Mä en nyt muista millanen se dvd on, mutta tuohon venyttelyasiaan. Nimenomaan ennen venyttelyitä PITÄÄ lämmitellä. Koskaan ei saisi venytellä kylmiä lihaksia. Tätä on mulle fysioterapeutti jaksanut muistuttaa jatkuvasti. Kylmiltään venyttelystä on mun käsityksen mukaan enemmän haittaa kuin hyötyä. | |
|
| |
Iina Superman
Viestien lukumäärä : 2793 Ikä : 40 Location : Tampere Registration date : 05.12.2007
| Aihe: Vs: X-pole To Joulu 10, 2009 12:38 pm | |
| Riippuu kuinka raskaasti venyttelee ja kuinka venyttelynsä suunnittelee... Mutta yleisesti ottaen joo, ennen venyttelyä kannattaa lämmitellä. X-pole DVD:n mukana tulleesta lämmittelystä en osaa sanoa mitään kun en muista sitä nähneeni edes. | |
|
| |
Janey May intermediate spinner
Viestien lukumäärä : 84 Ikä : 41 Location : Heinola Registration date : 12.11.2009
| Aihe: Vs: X-pole To Joulu 10, 2009 5:35 pm | |
| Haha, en edes tajunnut, että tekstini voisi ymmärtää noinkin päin. Eli siis nimenomaan tarkoitin, että ennen venyttelyä pitää lämmitellä!! Ja siksi pidinkin videota outona, kun siinä venyteltiin lämmittelyn sijasta. | |
|
| |
Tea intermediate inverter
Viestien lukumäärä : 172 Ikä : 38 Location : Ähtäri Registration date : 28.11.2008
| Aihe: Vs: X-pole Ma Joulu 14, 2009 12:33 pm | |
| Tuli tässä mieleen, kun katosta on kovasti puhuttu, että pitää olla tukipalkkien kohdalla jne... Mutta mites lattia? Siis kun mä joskus hamassa tulevaisuudessa oon muuttamassa mun mummulaan, joka on sellainen 30-luvulla rakennettu talo ja eihän siinä mitään betoniperusustuksia ole. Ja varsinkin, kun olin suunnitellut tangon asettamista yläkertaan, niin lattiasta varmaan kans pitää ettiä tukipalkit? Ja mitäs jos ne ei olekaan samalla kohdalla katon palkkien kans? No on siellä onneksi laajennusosa, jossa on betonipohja, mutta siinä on vain yksi pieni makuuhuone ja kun oli suunnitellut laittavani kaksi tankoa vierekkäin, niin sinne se ei onnistu. Kauheasti pitää jo miettiä, vaikka muutosta ole tietoakaan. | |
|
| |
meyja- basic spinner
Viestien lukumäärä : 7 Ikä : 37 Location : Järvenpää Registration date : 09.10.2009
| Aihe: Vs: X-pole Su Joulu 20, 2009 10:50 pm | |
| Oon ihan rakastunut eilen saapuneeseen kromitankooni, joka tänään pystytettiin Helpostihan sen kans aikaa vierähti, pito oli hyvä ja yllätyksekseni saankin järkättyä yksiöni tanssistudioksi myymättä sohvaani! Eli huomenna saa käydä keräileen myynti-ilmot pois ja on vieraillekin paikka missä istua. Ei poikaystävä ainakaan karvasilla reisillään tangolla pystyny istuun | |
|
| |
Iina Superman
Viestien lukumäärä : 2793 Ikä : 40 Location : Tampere Registration date : 05.12.2007
| Aihe: Vs: X-pole Su Joulu 20, 2009 11:29 pm | |
| Tea: Mulla oli ainakin vanhassa kämpässä sen verran tukeva lautalattia, että riitti, kun laittoi katossa palkin luokse. | |
|
| |
aiccu basic spinner
Viestien lukumäärä : 16 Registration date : 25.10.2009
| Aihe: Vs: X-pole To Tammi 14, 2010 3:41 pm | |
| osaisiko joku tehdä tyhjentävän vertailun ylhäältä kiristettävän x-polen ja uuden xpertin suhteen? varsinkin niiltä, joilla on kokemusta molemmista kaipaisin +/- listaa | |
|
| |
Ninni intermediate inverter
Viestien lukumäärä : 138 Ikä : 49 Location : Etelä-Pohjanmaa Registration date : 28.12.2007
| |
| |
Cherrie Superman
Viestien lukumäärä : 770 Ikä : 37 Registration date : 27.04.2008
| Aihe: Vs: X-pole Pe Tammi 15, 2010 6:26 pm | |
| Nyt tarttee jelppiä...
Meinasin tuossa alkaa lainatankoa pystyttää ukkelin kanssa ja kappas, los broblemos..
Tanko on siis perus titaani 45mm ja mikä se peruskorkeus nyt onilman jatkopaloja, 240cm? Meillä on täällä huonekorkeus seinästä mitattuna 275cm, ja kiertäessä tankoa yläkupoli alkoi huojumaan siihen malliin että ei uskallettu sitä pystyttää, ois varmaan yläkupolia nostavat kierteet loppunut kesken.. Eli siis mikä jatkoputki tuohon nyt olisi hankittava, meibi tämä http://pole-a-holic.mycashflow.fi/product/61/jatkoputki-150-mm ? Ja mihin väliin tuo sitten pitäis täräyttää?
Taidot alkaa vähän ruostua lähes vuoden tangottomuuden jälkeen.. Ehhehs..
JA JA, omistaja ei oo pitänyt tuossa tangossa ollenkaan sitä yläosan mutteria, joka siis kierretään yläkupolia vasten, jossa on ne pikku nipsut ja johon kiinnitetään yläosan kierteet peittävä suoja, onko se välttämätön? Sitä ei ollut tullut ollenkaan ja se on päästelly ilman sitä sit menemään.. Ainoastaan toinen mutteri on ollut kiristettynä tangon yläpäätä vasten.
Ohops, tulipa taas selkeää sepostusta. Hope you get the point! | |
|
| |
aiccu basic spinner
Viestien lukumäärä : 16 Registration date : 25.10.2009
| Aihe: Vs: X-pole Pe Tammi 15, 2010 6:46 pm | |
| Pole-a-holicin nettikaupan sivuilla on seuraavanlainen ohjeistus: Mitä jatkoputkia tarvitsen? - Lainaus :
- Vähennä huonekorkeudestasi perustangon pituus 2235 mm. Valitse erotusta lähinnä oleva jatkoputkipituus.
Jos oikein laskin niin tarvitset 500mm jatkoputken (huonekorkeus 2750mm-tangon pituus 2235mm=515mm). | |
|
| |
Iina Superman
| Aihe: Vs: X-pole Pe Tammi 15, 2010 6:49 pm | |
| Sitä kierteiden suojan kiinnittävää renkulaa ei tosissaan tarvita ollenkaan. Mutteri pitää kiertää alas tankoa vasten. Peruskorkeus mukana tulevilla 25 ja 12,5 cm jatkepaloilla on 2745mm, eli jää just vajaaksi. Paras ratkaisu jatkekappaleeksi on pisin mahdollinen yhtenäinen kappale. Eli vaikka voisit laittaa 25, 15 ja 12,5 cm palat päällekkäin (lyhyin aina alimmaksi) niin yhden yhtenäisen palan ostaminen olisi parempi ratkaisu, jos esimerkiksi 50 cm pala mahtuisi jo tohon väliin. Jos ei ole taulukkoa nenän edessä helpoiten tuonne mahtuvan palan korkeuden saatte selville niin että pystytätte alaosan paikalleen (ilman jatkepaloja) ja laitatte yläosan tangon kierteet sisään käännettynä ja kupoli tangossa kiinni kattoa vasten. Sitten mitataan etäisyys yläputken alareunasta alaosa kierteiden päälle (niin että jää tilaa se sitten pystyttää). Sitä lähiten vastaava putki on sitten sopivin X-polen ohjeiden mukaan 500 mm jatke sopii 2735-2870 mm korkeuksille. Edit: Tulipa muuten mieleen että mulla olis yks ylimääräinen 500mm 45 mm titaaninen jatkepala varmaan jossain | |
|
| |
Cherrie Superman
| Aihe: Vs: X-pole La Tammi 16, 2010 9:56 am | |
| Hei kiitos taas ohjeista molemmille! Enpä mitään ohjetta ollut siellä sivuilla tietenkään huomannut.. Paljon Iina haluisit siitä, jos pystyt myymään ja löydät sen? Kun mä nyt yritän päästä mahdollisimman halvalla kun tanko ei tosiaan oo mun, niin se jatkopala jää sitten turhakkeeksi kun tanko muuttaa takaisin omistajalleen... Sillä mä kannatan henkilökohtaisesti tuota lyhintä vaihtoehtoa. Henkeni kaupalla.. | |
|
| |
Iina Superman
| Aihe: Vs: X-pole La Tammi 16, 2010 10:16 am | |
| Mitähän mä siitä tahtosin... Vaiks 30 euroa? Mulla jäi yks ylimääräinen kun myin vanhan studion x-polet pois ni en laittanu noita jatkepaloja mukaan kun ei niitä erikseen kyselty | |
|
| |
Cherrie Superman
| Aihe: Vs: X-pole Su Tammi 17, 2010 3:59 pm | |
| Joo no mä voisin ny tuumailla tilannetta ja ilmotan jos ostaisin sen! Eli ton 500mm kanssa ottaisin sit sieltä yhden lyhyemmän pätkän sit välistä pois.. Jos se vaan lähtee auki, tuli nimittäin kiinni ruuvvattuna se pätkä mulle. | |
|
| |
Iina Superman
| Aihe: Vs: X-pole Su Tammi 17, 2010 5:11 pm | |
| Jep jep. Multa voi myös lainata jykevämpiä työkaluja jos tarttee | |
|
| |
Mortianna Superman
Viestien lukumäärä : 1498 Ikä : 35 Location : Hellsinki Registration date : 28.07.2009
| Aihe: Vs: X-pole Ma Helmi 15, 2010 2:30 pm | |
| Tää varmaan lukee jossain, mutta ihan mielenkiinnosta: Kuinka paljon X-pole kestää? Siis mikä on painoraja? | |
|
| |
Ish Superman
Viestien lukumäärä : 2611 Location : SEINÄJOKI Registration date : 10.11.2008
| Aihe: Vs: X-pole Ma Helmi 15, 2010 3:03 pm | |
| KT vastannu toisella foorumilla samaan kysymykseen jotta n. 130 kg Tiedä sitten kuinka paljon tangon pituus vaikuttaa asiaan. Iina ja Annika voi korjata jos oon vääräs. | |
|
| |
Nounours intermediate inverter
Viestien lukumäärä : 115 Location : Tampere Registration date : 20.10.2008
| Aihe: Vs: X-pole Ma Helmi 15, 2010 3:09 pm | |
| Mäkin selvitin tämän huvikseni (paljon kiinnostavampaa kuin työnteko ), mutta itse löysin KT:n vastauksen, että kestäis vähintään n. 160 kg ( Vertical Dance Forum, lb on noin 454 g eli 350 x 0,454 = 158,9 kg). Seurauksena rupesin miettimään, miten älyttömän tiivistä lihasmassaa KT:n ja AJ:n täytyykään olla painaakseen yhdessä 160 kg. Minä (hieman alle 165 cm) ja avomies (n. 180 cm) ollaan suht hoikkia ja hyväkuntoisia ja painetaan yhdessä vajaa 130 kg. | |
|
| |
Ish Superman
| Aihe: Vs: X-pole Ma Helmi 15, 2010 3:41 pm | |
| Tämä katsoi kans verticalilta mutta muuntimella paunoista kiloiksi. | |
|
| |
Nounours intermediate inverter
Viestien lukumäärä : 115 Location : Tampere Registration date : 20.10.2008
| Aihe: Vs: X-pole Ma Helmi 15, 2010 4:12 pm | |
| Hmm, se muunnin käytti sitten ilmeisesti "troy poundia" (373 g), jota käytetään apteekkituotteiden ja jalokivien punnitsemisessa (tai on joskus käytetty). Brittiläinen mittajärjestelmä on niin ihanan selkeä . | |
|
| |
Ish Superman
| Aihe: Vs: X-pole Ma Helmi 15, 2010 4:28 pm | |
| Tsekkasin vielä, käytän aina samaa muunnin oli kyse sitten valuutasta tai mistä tahansa niin aika tuttu peli, mutta enpäs ikinä ole huomannut että oli kolme vaihtoehtoa tuolle paunalle tuo apteekkarien, "troy" ja "Avoirdupois" josta tulikin tuo sama minkä sä sait. Kaikenlaista ihmeellistä tähänkin maailmaan mahtuu, joka päivä oppii | |
|
| |
Mortianna Superman
Viestien lukumäärä : 1498 Ikä : 35 Location : Hellsinki Registration date : 28.07.2009
| Aihe: Vs: X-pole La Helmi 20, 2010 1:08 pm | |
| Hei onko sillä kovin väliä missä järjestyksessä nuo palkat on? Kun on pienin palikka, isompi pieni palikka, ja kaksi isoa palikkaa, josta toinen menee kattopalaan kiinni. Mulla on se isompi pieni palikka alla, ja pienin palikka se n päällä, sitten tulee kaksi isointa palikkaa. Pitääkö mun paihtaa pienin pala alimmaiseksi? | |
|
| |
Iina Superman
| Aihe: Vs: X-pole La Helmi 20, 2010 2:35 pm | |
| Pienin pala alimmaisena on ainaki vanhojen tankojen ohje.
Mä muistelisin että virallinen painoraja X-polelle on ollu 100 kg pidemmän aikaa, mutta uusimmassa tilaamassani tangossa suositeltiin korkeintaan n. 80 kg painoista henkilöä tangolle (voin olla ihan väärässäkin, mutta huomasin painorajan tippuneen ja valmistajan takuuajan lyhentyneen). Toki mitä matalampi tanko ja tukevammat rakenteet sen enemmän se kestää. Lisäksi on otettava huomioon että painoraja kahdelle henkilölle ja yhdelle henkilölle on eri - eli tanko kestää totta kai kaksi henkilöä spinnaamassa molemmin puolin tankoa paremmin kuin yhden saman painoisen henkilön spinnaamassa yhdellä sivulla tankoa. Tankoon kohdistuva sivuttaisvoima kun on tuolloin aivan eri. | |
|
| |
Sponsored content
| Aihe: Vs: X-pole | |
| |
|
| |
| X-pole | |
|