Spin around the pole
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Spin around the pole

Suomalainen forum kaikille tankotanssin ystäville. (Päästäksesi lukemaan ja kirjoittamaan kaikille aihealueille sinun on rekisteröitävä käyttäjätunnus itsellesi.)

PääsivuPääsivu  Harrastuspaikat  Latest imagesLatest images  HakuHaku  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään  

Pole Art 2010 Tukholmassa 25. syyskuuta!

Siirry alas 
+36
Styidy
nipsu27
angela
sluippa
Suvi
npeltoni
Em Kay
hemuliini
KatkaChee
Frenchpoledancer
wilmiina
Jenni
annakatariina
siru
maimiau
hansi
Foxmagon
Nina
LaraK
-Hanna-
OonaK
tankomau
Ish
merqus
Ashta
Sonja
Miia
Henna.C
vilionkka
Lissuwursti
Marie
Hennu/Henriikka
Sanni
Jassi
Iina
tasuni
40 posters
Siirry sivulle : Edellinen  1, 2, 3, 4, 5 ... 9, 10, 11  Seuraava
KirjoittajaViesti
tasuni
Superman
Superman
tasuni

Viestien lukumäärä : 1994
Ikä : 51
Registration date : 07.12.2007

Pole Art 2010 Tukholmassa 25. syyskuuta! - Sivu 4 Empty
ViestiAihe: Vs: Pole Art 2010 Tukholmassa 25. syyskuuta!   Pole Art 2010 Tukholmassa 25. syyskuuta! - Sivu 4 Icon_minitimeTo Helmi 25, 2010 9:57 am

Samaa mieltä Sonjan kanssa. Korostaisin vielä, jos joku ei tiedä tai on unohtanut, että minä kategorisesti olen aina sanoutunut irti tankotanssin työntämisestä mihinkään suuntaan maailmankartalla, olympialajiksi tai suuren yleisön lajiksi. Se ei kiinnosta minua vähimmässäkään määrin eikä motivoi mitään päätöksiäni. Minun tapahtumani suurenevat vain siksi että liput myydään loppuun muutamassa viikossa, ja esiintyjiksi on tunkua enemmän kuin mahtuu.

Olympialajiksi vieminen ei ole minun vastuullani eikä siis minun pyrkimykseni, siitä huolehtivat lukuisat enemmän tai vähemmän onnistuneet maailmanmestaruuskisat, euroopanmestaruuskisat ja kansalliset mestaruuskisat, joita järjestämään minä en koskaan ole ollut halukas, vaikka kannatankin kaikkia yrityksiä sydämeni pohjasta.

Pole Art on nimensä mukaisesti esittävän taiteen kilpailu, jossa korostetaan monimuotoisuutta, luovuutta, tanssia, dramaattisuutta ja intensiivisyyttä, ja jonka sydämenä on kansainvälinen huipputuomaristo - johon on myös kuulunut miestanssija. Miehet kuuluvat itsestäänselvästi mukaan minun tapahtumiini myös kilpailijoina, jos pystyvät vaativat kriteerit täyttämään.

Olen suoraan sanottuna myös järkyttynyt siitä että maailmalla oikealla ja vasemmalla mainetta niittävät, raketin lailla tankotanssin ylimpään kastiin lentäneet suomalaiset maajoukkuejäsenet ovat niin valmiita kieltämään menestyksen ja näkyvyyden täysin marginaalisilta, PR-joukottomilta, yksin tiensä eteenpäin taistelleilta ja aivan varmasti lajivalintansa vuoksi syrjityiltä miehiltä ja käyttävät rumaa kieltä heitä kuvatessaan. Kaksi vuotta sitten me kaikki olimme samassa asemassa, ja meistä käytettiin täsmälleen samoja adjektiiveja.
Takaisin alkuun Siirry alas
-Hanna-
Superman
Superman
-Hanna-

Viestien lukumäärä : 947
Ikä : 43
Registration date : 15.02.2008

ViestiAihe: Vs: Pole Art 2010 Tukholmassa 25. syyskuuta!   Pole Art 2010 Tukholmassa 25. syyskuuta! - Sivu 4 Icon_minitimeTo Helmi 25, 2010 10:04 am

Hyvä selvennys Tanjalta. Ehkä näitä sarjoja voidaan sitten pohtia uudestaan jos/KUN Wink tankotanssista saadaan olympialaji, mutta ennen sitä katson mielellään myös miehiä tangolla vaikka sitten samassa sarjassa naisten kanssa. Jos itselläni olisi pokkaa ja taitoa kilpailla se vaan vahvistaisi mun kilpailuviettiä, taistelutahtoa ja näytönhalua että miehet tulisi samaan sarjaan! Miehillä on ehkä enemmän voimaa mutta naisilla taas muita valttikortteja. Tankotanssi on niin monipuolinen laji että mun mielestä kumpikaan sukupuoli ei automaattisesti ole vahvemmilla/heikommilla kuin toinen...
Jenni
intermediate inverter
intermediate inverter
Jenni

Viestien lukumäärä : 130
Ikä : 38
Registration date : 27.03.2009

ViestiAihe: Vs: Pole Art 2010 Tukholmassa 25. syyskuuta!   Pole Art 2010 Tukholmassa 25. syyskuuta! - Sivu 4 Icon_minitimeTo Helmi 25, 2010 12:56 pm

Tanssikilpailuissahan miehet ja naiset kilpailevat lähes aina toisiaan vastaan. Esimerkkinä vaikkapa viimekesäisen helsingissä järjestetyn balettikilpailun osallistujalista http://www.balcomphel.fi/kilpailijat/osanottajat.html

Tankotanssissa kaivattaisiin ehkä pikkuhiljaa linjauksia onko tästä kehittymässä urheilu- vai taidelaji. Tai ehkä kenties molempia? Mikälä ruvetaan puhumaan urheilusta jossa kilpaillaan kuitenkin lähinnä fyysisten ominaisuuksien vahvuudesta niin miehet ja naiset ehdottomasti eri sarjoihin! Jos taas kilpaillaan taidekilpailuna ja etsitään vaikuttavinta esitystä miehet ja naiset mahtunevat hyvin samaan sarjaan.
Sonja
hangin in pole with one leg only
Sonja

Viestien lukumäärä : 430
Registration date : 24.06.2008

ViestiAihe: Vs: Pole Art 2010 Tukholmassa 25. syyskuuta!   Pole Art 2010 Tukholmassa 25. syyskuuta! - Sivu 4 Icon_minitimeTo Helmi 25, 2010 1:00 pm

Jepa kirjoitti:
Tankotanssissa kaivattaisiin ehkä pikkuhiljaa linjauksia onko tästä kehittymässä urheilu- vai taidelaji. Tai ehkä kenties molempia?

Mä toivoisin molempia. Esim. tyyliin pole fitness ja pole dance/art -kisat, jokaiselle jotakin!
Jenni
intermediate inverter
intermediate inverter
Jenni

Viestien lukumäärä : 130
Ikä : 38
Registration date : 27.03.2009

ViestiAihe: Vs: Pole Art 2010 Tukholmassa 25. syyskuuta!   Pole Art 2010 Tukholmassa 25. syyskuuta! - Sivu 4 Icon_minitimeTo Helmi 25, 2010 1:05 pm

Joo mä olen ehdottomasti kanssa molempien kannalla! tai jos pitää valita jompi kumpi niin sitten se taide.. Urheilun tuijottaminen on pidemmän päälle vähän tylsää, oli kyse mistä lajista tahansa. Pakollisten liikeiden paljous muokkaa usein suorituksista turhankin saman kaltaisia Sad
tasuni
Superman
Superman
tasuni

ViestiAihe: Vs: Pole Art 2010 Tukholmassa 25. syyskuuta!   Pole Art 2010 Tukholmassa 25. syyskuuta! - Sivu 4 Icon_minitimeTo Helmi 25, 2010 1:24 pm

Minulle taas on samantekevää mihin yleiset linjaukset menevät, minä en niihin puutu niin kauan kuin ei olla kieltämässä mitään tyylilajia kokonaan ja kaikille löytyy jokin foorumi ilmaista itseään. Minulla on oma näkemykseni tankotanssista jota edustaa Pole Art. Olen positiivisesti yllättynyt aina kun liput myyvät hyvin, mutta Nelle ja minä ollaan samoilla linjoilla siinä että me järjestetään mieluummin tapahtumia vaikka vain 50 katsojalle kunhan ne katsojat arvostavat kaikkia esiintyjiä ja heidän tapaansa ilmaista itseään, ja vielä enemmän niitä joilla on heikot lähtökohdat mutta joiden intohimo tähän lajiin on niin suuri että se saa heidät puskemaan läpi harmaan kiven.

Oma sarja miehille Pole Artissa on täysin mahdollinen joskus myöhemmin, kun hyvätasoisia miehiä on riittävän paljon tekemään kilpailusta mielenkiintoisen. Sarjat määräytyvät aina tilanteen mukaan. Nelle ja minä emme tyrkytä omaa malliamme kenellekään muulle emmekä odota muilta hyväksyntää, ainoastaan asiallista suhtautumista. Aika näyttää kuinka paljon Pole Art yleisöä kiinnostaa.
LaraK
LaraK

Viestien lukumäärä : 453
Registration date : 08.04.2008

ViestiAihe: Vs: Pole Art 2010 Tukholmassa 25. syyskuuta!   Pole Art 2010 Tukholmassa 25. syyskuuta! - Sivu 4 Icon_minitimeTo Helmi 25, 2010 2:36 pm

Ihan pieni välikysymys tähän väliin... Onko miehet olleet kiinnostuneita osallistumaan PA:han? Onko esimerkiksi ruotsissa miestankoilijoita? Koska Suomesta en kyllä tunne ketään...

Enpä sano nyt juuta enkä jaata tuohon asiaan, koska mulle oikestaan on aivan sama missä ne kilpailee jos kilpailee. Pääasia mun mielestä on se, että jos kiinnostuneita taitavia miehiä on kisaan tyrkyllä, niin missään nimessä niitä ei saisi kieltää osallistumasta! Eihä se olisi reilua kieltää jotakin henkilöä osallistumasta, oli hän sitten nainen tai mies, jos lahjoja tankoiluun löytyy, vai mitä!?!

Toisaalta jos yksi taitava mies haluaa kisaan osallistua, niin onko sitä varten oma sarja järkevää laittaa?? Mutta jos niitä on enemmän, niin ehkä sitten... En tiedä tuleeko miesten tankoilusta koskaan yhtä suosittua kuin naisten, ihan vaan meidän fyysisten erojen takia, mutta toisaalta ehkä emme ole vielä nähneet sitä mihin miehet pystyvät Smile
http://larakandthecity.blogspot.com/
tasuni
Superman
Superman
tasuni

ViestiAihe: Vs: Pole Art 2010 Tukholmassa 25. syyskuuta!   Pole Art 2010 Tukholmassa 25. syyskuuta! - Sivu 4 Icon_minitimeTo Helmi 25, 2010 7:16 pm

No ei ole olleet kiinnostuneita Smile! Siksihän koko tämä asia on myrsky vesilasissa, ja syy yhteiseen sarjaan on juuri tuo minkä mainitset, että yhtä tai kahta potentiaalista miestä ei omaan sarjaansa voi pistää mutta haluamme ehdottomasti miehiä kannustaa mukaan. Ainoat miestankoilijat jotka minä tunnen ovat ne ranskalaiset jotka olivat viime vuonna siellä mestaruuskisoissa, ja ainoa jonka tiedän edes ulkomailla käyneen on Keem (Saksan mestaruuskisoissa tuomarina). En voi kuvitella meille tulevan yhtä tai kahta hakemusta enempää, tuskin niitäkään.

Sitä en tiedä mihin ne viime vuoden ranskalaismiehet ovat kehittyneet, mutta potentiaalia heissä kyllä oli ja koko tuomaristo oli vaikuttunut siitä miten helposti jotkut heistä yhdistivät miehekkyyden ja tankoilun - mullakin oli aikamoiset ennakkoluulot asiasta aluksi. Voimistelun ja tankoilun fuusio oli useimmilla vaan vielä ihan keskeneräinen. Keemillä on tanssitausta ja hän voitti sarjan viisihenkisen tuomariston yksimielisellä päätöksellä, vaikka hänen ohjelmaansa ei ollut läheskään yhtä maskuliininen kuin voikkaajilla.
tasuni
Superman
Superman
tasuni

ViestiAihe: Vs: Pole Art 2010 Tukholmassa 25. syyskuuta!   Pole Art 2010 Tukholmassa 25. syyskuuta! - Sivu 4 Icon_minitimePe Helmi 26, 2010 10:09 am

Toinen Pole Artin varmistuneista tuomareista, Stephanie Abrams, näkyy kuvassa Nellen studiolla pitämässään workshopissa:

https://www.facebook.com/photo.php?pid=3680095&id=709534470

Hänellä on siis sirkus- ja teatteritausta. Muun opetustyönsä ohella hänellä on omat esiintymis- ja notkistamiskurssit tankotanssijoille, ja oppilaina tosiaan US PDF:n finalisteja. Hän arvostelee Pole Artissa yleistekniikkaa ja esiintymistä kuten Marko Keränen viime vuonna.
wilmiina
Superman
Superman
wilmiina

Viestien lukumäärä : 675
Ikä : 41
Registration date : 10.03.2009

ViestiAihe: Vs: Pole Art 2010 Tukholmassa 25. syyskuuta!   Pole Art 2010 Tukholmassa 25. syyskuuta! - Sivu 4 Icon_minitimePe Helmi 26, 2010 10:15 am

^toi kuva ei näy...
pitäis varmaan olla sun facebook kaveri että toimis..........
http://www.myspace.com/randomaccidentsband
Sonja
Sonja

Viestien lukumäärä : 430
Registration date : 24.06.2008

ViestiAihe: Vs: Pole Art 2010 Tukholmassa 25. syyskuuta!   Pole Art 2010 Tukholmassa 25. syyskuuta! - Sivu 4 Icon_minitimePe Helmi 26, 2010 10:16 am

wilmiina kirjoitti:
^toi kuva ei näy...
pitäis varmaan olla sun facebook kaveri että toimis..........

Ei toimi mullakaan, ja oon kaveri.
tasuni
Superman
Superman
tasuni

ViestiAihe: Vs: Pole Art 2010 Tukholmassa 25. syyskuuta!   Pole Art 2010 Tukholmassa 25. syyskuuta! - Sivu 4 Icon_minitimePe Helmi 26, 2010 10:26 am

Ai no sit pitää varmaan olla Stephanien kaveri. Voi harmi. Mä en ymmärrä facebookista paljon mitään joten en tiedä miten asian sais korjattua. Jos te lähetätte sille kaverikutsun?
wilmiina
Superman
Superman
wilmiina

Viestien lukumäärä : 675
Ikä : 41
Registration date : 10.03.2009

ViestiAihe: Vs: Pole Art 2010 Tukholmassa 25. syyskuuta!   Pole Art 2010 Tukholmassa 25. syyskuuta! - Sivu 4 Icon_minitimePe Helmi 26, 2010 10:31 am

sä voit kopioida sen kuvan linkin suoraan siitä kuvasta ni sit sen pitäis näkyy...
eli ei osoteriviltä vaan suoraan kuvasta..
yleensä kuvia on silleen pystyny linkittää epäkavereillekin....
http://www.myspace.com/randomaccidentsband
tasuni
Superman
Superman
tasuni

ViestiAihe: Vs: Pole Art 2010 Tukholmassa 25. syyskuuta!   Pole Art 2010 Tukholmassa 25. syyskuuta! - Sivu 4 Icon_minitimePe Helmi 26, 2010 10:38 am

Kiitos Smile! Etualalla vaaleissa verkkareissa Nelle.

Pole Art 2010 Tukholmassa 25. syyskuuta! - Sivu 4 21831_320073269470_709534470_3680095_7508999_n
Frenchpoledancer
intermediate spinner
intermediate spinner
Frenchpoledancer

Viestien lukumäärä : 76
Ikä : 36
Registration date : 13.05.2009

ViestiAihe: Vs: Pole Art 2010 Tukholmassa 25. syyskuuta!   Pole Art 2010 Tukholmassa 25. syyskuuta! - Sivu 4 Icon_minitimePe Helmi 26, 2010 9:12 pm

If I understood right, you guys want to put men and women together and not differentiate them? So what's the verdict? Are you making one big competition with both sexes together or are you making one for women and one for men?

Gaëlle
http://www.pole4fit.com
KatkaChee
basic spinner
basic spinner

Viestien lukumäärä : 12
Registration date : 30.03.2009

ViestiAihe: Vs: Pole Art 2010 Tukholmassa 25. syyskuuta!   Pole Art 2010 Tukholmassa 25. syyskuuta! - Sivu 4 Icon_minitimePe Helmi 26, 2010 10:12 pm

In PoleArt men and women are in same category. There will be max 2 men, so no point putting men in their own. Discussion has been about differences between pole dance style among men and women. Some say women are more sensuell and so is pole dance. Men are more masculine and it's about strenght and physicals, so they shouldn't be compete together.
Frenchpoledancer
intermediate spinner
intermediate spinner
Frenchpoledancer

ViestiAihe: Vs: Pole Art 2010 Tukholmassa 25. syyskuuta!   Pole Art 2010 Tukholmassa 25. syyskuuta! - Sivu 4 Icon_minitimePe Helmi 26, 2010 10:54 pm

Ok thanks for the summary Smile
tasuni
Superman
Superman
tasuni

ViestiAihe: Vs: Pole Art 2010 Tukholmassa 25. syyskuuta!   Pole Art 2010 Tukholmassa 25. syyskuuta! - Sivu 4 Icon_minitimeMa Maalis 01, 2010 10:36 am

Pole Art 2010 nettisivu on nyt olemassa, osoite on www.poleart.org . Sinne tulee lisää tietoa kevään mittaan!

Pole Art 2010 Tukholmassa 25. syyskuuta! - Sivu 4 Poleartposter.th
Miia
Superman
Superman
Miia

Viestien lukumäärä : 1145
Ikä : 37

ViestiAihe: Vs: Pole Art 2010 Tukholmassa 25. syyskuuta!   Pole Art 2010 Tukholmassa 25. syyskuuta! - Sivu 4 Icon_minitimeMa Maalis 01, 2010 10:56 am

Oi, että toi kuva on niin kaunis!
http://mypartnerincrime-pole.blogspot.com/
hemuliini
Superman
Superman
hemuliini

Viestien lukumäärä : 1067
Ikä : 42
Registration date : 10.08.2009

ViestiAihe: Vs: Pole Art 2010 Tukholmassa 25. syyskuuta!   Pole Art 2010 Tukholmassa 25. syyskuuta! - Sivu 4 Icon_minitimeMa Maalis 01, 2010 11:18 am

Ihana, ihana kuva! I love you
Frenchpoledancer
intermediate spinner
intermediate spinner
Frenchpoledancer

ViestiAihe: Vs: Pole Art 2010 Tukholmassa 25. syyskuuta!   Pole Art 2010 Tukholmassa 25. syyskuuta! - Sivu 4 Icon_minitimeMa Maalis 01, 2010 11:22 am

Kuka on nainen kuvassa?
Miia
Superman
Superman
Miia

Viestien lukumäärä : 1145
Ikä : 37

ViestiAihe: Vs: Pole Art 2010 Tukholmassa 25. syyskuuta!   Pole Art 2010 Tukholmassa 25. syyskuuta! - Sivu 4 Icon_minitimeMa Maalis 01, 2010 11:28 am

Marina Cavallini Smile aka Bonny
http://mypartnerincrime-pole.blogspot.com/
tasuni
Superman
Superman
tasuni

ViestiAihe: Vs: Pole Art 2010 Tukholmassa 25. syyskuuta!   Pole Art 2010 Tukholmassa 25. syyskuuta! - Sivu 4 Icon_minitimeMa Maalis 01, 2010 11:31 am

Joo niin minustakin. Kuvaa aivan täydellisesti sitä mitä PA haluaa olla Smile.

Toinenkin aerialisti saatiin nyt tuomariksi, nimi on Manda Rydman ja hänkin on hieman tutustunut tankoiluun jo ennestään, mutta ennen kaikkea suhtautuu siihen hyvin positiivisesti. Se ei ole ollenkaan tavallista aerialistien keskuudessa, monet pitävät tankoilua toisen luokan lajina, kun siinä ei ole vielä pitkiä perinteitä kuten muissa aerial-lajeissa.

Sitten Jenyne on ensimmäinen pro-tuomari ja kaksi vielä on tulossa!

Viimeinen muokkaaja, tasuni pvm Ti Maalis 09, 2010 11:19 am, muokattu 1 kertaa
Frenchpoledancer
intermediate spinner
intermediate spinner
Frenchpoledancer

ViestiAihe: Vs: Pole Art 2010 Tukholmassa 25. syyskuuta!   Pole Art 2010 Tukholmassa 25. syyskuuta! - Sivu 4 Icon_minitimeMa Maalis 01, 2010 11:36 am

WOW! Marina!? En tiennyt, että hän teki ballettia myös Laughing
Iina
Superman
Superman
Iina

Viestien lukumäärä : 2793
Ikä : 40
Registration date : 05.12.2007

ViestiAihe: Vs: Pole Art 2010 Tukholmassa 25. syyskuuta!   Pole Art 2010 Tukholmassa 25. syyskuuta! - Sivu 4 Icon_minitimeMa Maalis 01, 2010 11:56 am

Ihana kuva kyllä! Marinan baletin harrastamisesta tai harrastamuudettomuudesta en tiedä, mutta ei tarvitse olla ballerina laittaakseen päälle tutua ja kärkitossuja valokuvausta varten... Ainakaan jos kuvat otetaan tangolla eikä lattialla Wink
http://www.tankotanssi.fi
Sponsored content

ViestiAihe: Vs: Pole Art 2010 Tukholmassa 25. syyskuuta!   Pole Art 2010 Tukholmassa 25. syyskuuta! - Sivu 4 Icon_minitime

Pole Art 2010 Tukholmassa 25. syyskuuta!
Takaisin alkuun 
Sivu 4 / 11Siirry sivulle : Edellinen  1, 2, 3, 4, 5 ... 9, 10, 11  Seuraava
 Similar topics
-
» North European Championship Tukholmassa 23.1.2010
» Pole Camp 2010
» Pole Debut 2010 Tampereella 21. 11

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Spin around the pole :: Tapahtumat ja Workshopit-
Siirry: