Spin around the pole
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Spin around the pole

Suomalainen forum kaikille tankotanssin ystäville. (Päästäksesi lukemaan ja kirjoittamaan kaikille aihealueille sinun on rekisteröitävä käyttäjätunnus itsellesi.)
 
PääsivuPääsivu  Harrastuspaikat  Latest imagesLatest images  HakuHaku  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään  

 

 Urheiluvammat

Siirry alas 
+118
laurus
Cristine16
ollu
nita
OonaK
hiekkis
Malin
W_devil
hheidii
minorvok
mujuvaa
iitaliina
Paprika
eika
Tazze
BLAAAAACK
Neneth
Polecat
zayah
AnskuN
SaMaJA
marraskuu
Päivi
lilith84
yonski
Caralee
Tiiku
Tiu
Nexu
iku69
Mortianna
hpl
erika
Retu
sonkos
Manares
Vekexxx
Nepu
Pandakarhu
shadow87
maya.s
Elegia
Martta
Goldie
Herkkupurkki
Unya
annakatariina
jolla
SusannaR
Nahkis
pineapple
Jenni H
Ivanka
salama
Farang
liisan
neitinopsa
nasu
Inila
Nina
Ewy
Lotta.
Jutta
Johanna
Marie
Eeva
angela
karti
LaraK
Em Kay
Hiirenvirna
Zahrain
piija
tiko
Olgimax
FemmeFatale
Hennu/Henriikka
downthepole
Maris^
hemuliini
Razz
Dahlia D.
maimiau
Iiris
wilmiina
Jenni
Sonja
tankomau
sluippa
Ish
christina
vesi
Foxmagon
papaija
Henna.C
Kati
Samira
merqus
celya
pikkukissa
Carnivora
Lissuwursti
kajakki
Cherrie
annukka
Ashta
JonnaK
miukattus
-Hanna-
Kirsi
Miia
Sanni
nekuliini
Kat Da
Nanna H.
AdminSusie
tasuni
Iina
122 posters
Siirry sivulle : Edellinen  1 ... 6 ... 8, 9, 10 ... 16 ... 24  Seuraava
KirjoittajaViesti
Iiris
intermediate spinner
intermediate spinner
Iiris


Viestien lukumäärä : 80
Location : Helsinki
Registration date : 20.05.2009

Urheiluvammat - Sivu 9 Empty
ViestiAihe: Vs: Urheiluvammat   Urheiluvammat - Sivu 9 Icon_minitimePe Marras 20, 2009 7:36 pm

Auttoiko Tasuni se ihmeellinen kineettinen teippi Shocked ? Mullakin on vähän ongelmia yläselän liikkuvuuden kanssa (tai siis ollut jo jonkin aikaa havaittavissa - mulla on kuulemma liian suora selkä!) eli jos vaikka toi teippikikka toimis Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
Razz
intermediate spinner
intermediate spinner
Razz


Viestien lukumäärä : 81
Ikä : 39
Location : Tampere
Registration date : 06.09.2009

Urheiluvammat - Sivu 9 Empty
ViestiAihe: Vs: Urheiluvammat   Urheiluvammat - Sivu 9 Icon_minitimeSu Marras 22, 2009 4:53 pm

Selän jäykkyyden hoitoon voi olla useitakin eri vaihtehtoja. Käytettävät metodit riippuu siitä mikä liikettä rajoittaa. Selkärankaa voidaan esim mobilisoida manuaalisesti (käsin) ja tehdä liikkuvuutta parrantavia harjoitteita. Jos ranka on kovin suora, se vaikuttaa usein liikkuvuutta vähentävästi. Yllä mainittu japanilainen teippi on kinesioteippiä, ja sitä käytetään esim. kivun vähentämiseen ja liikkuvuuden lisäämiseen. Menetelmä ei ole Suomessa vielä kovinkaan käytetty. Sen toiminta perustuu ihon ja ihon alla olevien faskioiden (kalvojen) kautta lihaksiin ja niveliin vaikuttamiseen. http://www.kinesiopiste.fi/kinesio löytyy lisää tietoa kinesioteippauksesta.
Takaisin alkuun Siirry alas
-Hanna-
Superman
Superman
-Hanna-


Viestien lukumäärä : 947
Ikä : 42
Location : Helsinki
Registration date : 15.02.2008

Urheiluvammat - Sivu 9 Empty
ViestiAihe: Vs: Urheiluvammat   Urheiluvammat - Sivu 9 Icon_minitimeMa Marras 23, 2009 8:35 am

Tuo teippaus kuulosti mun korvaan vähän taas sellaiselta henkimaailman jutulta joka korkeintaan toimii lisäapuna muiden hoitojen tukena, mutta mä olenkin TODELLA kriittinen (varmasti liiankin kriittinen) kaikkien tällaisten vähemmän tieteellisesti todistettujen hoitomuotojen suhteen Rolling Eyes ...

Mulla rintarangan alue oli aikaisemmin myös jäykkä (hieman yliojentunut kun on) ja jopa kipuileva mutta olen saanut tankoilusta siihen huomattavasti apua! Surprised Etenkin lämmittelyliikkeinä rintarangan "pyörittelyt" on auttaneet + muut ihan tankoliikkeet joissa vaaditaan rangan liikkuvuutta, ja niitähän on paljon. Muun muassa invertistä kuperkeikan kautta alas on tehnyt mun rangalle todella hyvää Wink ...mutta jos ranka on todella jäykkä eikä oma-apu riitä niin suosittelen OMT-fysioterapiaa tai AMK-koulutettua osteopaattia.
Takaisin alkuun Siirry alas
Iiris
intermediate spinner
intermediate spinner
Iiris


Viestien lukumäärä : 80
Location : Helsinki
Registration date : 20.05.2009

Urheiluvammat - Sivu 9 Empty
ViestiAihe: Vs: Urheiluvammat   Urheiluvammat - Sivu 9 Icon_minitimeMa Marras 23, 2009 5:35 pm

Hmm joo, tuo teippi kuullostikin hieman oudolta, jos ei jopa pienesti epäilyttävältä Razz . Kannatan ite myöskin noita tieteellisesti testattuja juttuja! Oon just yrittänyt tehdä yläselälle paljon noita ns pyöritysliikkeitä, ja tuleehan noita liikkuvuutta lisääviä liikkeitä tosiaan kans itse tankoharjoittelussakin. Välillä kuitenkin tuntuu, että ranka vaan "ottaa vastaan" joissakin liikkeissä, joinakin päivinä enemmän kuin toisina. Mutta kyllä mullakin on tankoilu tosi paljon auttanut selän jäykkyyteen, eli jotain edistystä on tapahtunut Very Happy
Takaisin alkuun Siirry alas
hemuliini
Superman
Superman
hemuliini


Viestien lukumäärä : 1067
Ikä : 41
Location : Porvoo
Registration date : 10.08.2009

Urheiluvammat - Sivu 9 Empty
ViestiAihe: Vs: Urheiluvammat   Urheiluvammat - Sivu 9 Icon_minitimeTo Joulu 03, 2009 10:35 am

Mulla on mennyt nyt lapa. Sad
Neljä päivää sitten menin tankoilemaan, vaikka lapaa ympäröivät lihakset olivat jo ennestään kipeät. Parin invertoinnin jälkeen tuntu kauhia kipu vasemman lavan alla sekä lavan ja selkärangan välissä. Seuraavana päivänä oli jo parempi, mutta fiksuna tyttönä lähdin salille ja onnistuin satuttamaan saman paikan maastavedoissa. Lepäsin taas yhden päivän, joten päätin "ihan vaan vähän" invertoida... kaikkihan sen nyt arvaa, että lapa meni uudestaan ja nyt ihan kunnolla! Toista päivää syön nyt relaksantteja ja buranaa, kylmägeeliä oon ahkerasti levitellyt. Kipu tuntuu eniten kun työntää jotain kädellä ja kun esim. vetää housuja jalkaan. Myös vatsalihaksia tehdessä huomasin, että kiertoliike sattuu. Myös passiivista kipua tuntuu ihan vaikka istuessa, mutta ei silloin ole kova, vaan enemmänkin krampin tunne selässä, joka sattuu kun oikein kunnolla hengittää sisään.

Onkos mitään neuvoja, miten saisin lavan parantumaan? Miten sitä kannattaisi venytellä? Jos se huomenna on yhtä kipeä kuin tänään, niin kai se on pakko mennä lääkärille, vaikka useinhan ne vaan antaa neuvoksi "lepoa ja mobilaattia".
Takaisin alkuun Siirry alas
Maris^
basic spinner
basic spinner



Viestien lukumäärä : 9
Ikä : 38
Location : Espoo
Registration date : 17.01.2008

Urheiluvammat - Sivu 9 Empty
ViestiAihe: Vs: Urheiluvammat   Urheiluvammat - Sivu 9 Icon_minitimeTo Joulu 03, 2009 11:42 am

Pahempia vammoja odotellessa... Aloittelevana tankoilijana sitä on löytäny itsestään aika yllättäviäkin lihaksia Very Happy.

Tällä hetkellä kuitenkin harrastusta estävänä ongelmana on tulehtuneet rakot kämmenessä Mad

Mun kämmenet on sileät kuin vauvan peppu, näyttää tulevan todella herkästi rakkoja. On muutes kivuliuaat. Vaikka oon yrittäny desinfioida, niin märkää pukkaa ja iho ei umpeudu kunnolla. Vatuttaa yrittää pysyä tangolta pois, että kerkiäis parantua seuraavalle tekniikkatunnille.

Rasvailut olen lopettanut kokonaan, eiköhän tämä ajan kanssa helpota ja saan kovettuneet kätöset rabbit

Turhauttavaa.

Mutta joo, aika pientä verrattuan mitä voi olla luvassa. Vanha urheiluvamma lavassa pikkasen jännittää, kun on tulehdusherkkä tapaus.
Takaisin alkuun Siirry alas
Iina
Superman
Superman
Iina


Viestien lukumäärä : 2793
Ikä : 40
Location : Tampere
Registration date : 05.12.2007

Urheiluvammat - Sivu 9 Empty
ViestiAihe: Vs: Urheiluvammat   Urheiluvammat - Sivu 9 Icon_minitimeTo Joulu 03, 2009 1:01 pm

Hemuliini, akuutin kivun vaiheessa ei kannata venytellä ollenkaan. Jos lihaksessa on vauriota tai repeämä, venyttely vaan pahentaa asiaa. Kun akuutti kipu on ohi voi alkaa venytellä kevyesti. Osteopaatilla kannattaa käydä ennemmin kuin lääkärillä, he ohjaavat kyllä lääkäriinkin sitten tarvittaessa.

Ensihoito venähdyksiin ja revähdyksiinhän olisi lepoa, kylmää ja tulehduskipulääkettä (vaikka sitten sitä mobilatia paikallisesti). Kylmägeeli ei ole läheskään yhtä tehokasta kuin ihan kylmäpakkaus, jota pidetään korkeintaan vartti kerrallaan useita kertoja päivässä (ohjeet hieman vaihtelee). Treenaamaan vasta kun kipu on kokonaan poissa, ja silloinkin varovaisesti. Varsinkin lapojen vammat kannattaa ottaa ihan tosissaan - itse reväytin lapani kohta 2,5 vuotta sitten ja vieläkin vähän väliä vanha vamma kummittelee ihan perusspinneissäkin.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.tankotanssi.fi
Lissuwursti
intermediate inverter
intermediate inverter
Lissuwursti


Viestien lukumäärä : 146
Ikä : 33
Location : espoo
Registration date : 06.03.2008

Urheiluvammat - Sivu 9 Empty
ViestiAihe: Vs: Urheiluvammat   Urheiluvammat - Sivu 9 Icon_minitimeLa Joulu 05, 2009 1:57 pm

hemuliini: mulla oli sama ongelma kun aloitin invertoinnin, eli ole tosi tarkkana yhdestä asiasta. KUN olet siinä inverttivaiheessa että olet nousemassa ylös, etkä saakaan jaloilla kiinni tangosta samaan aikaan tai muuten pitää tulla alas samaa kautta kun on menty ylös niin älä missään nimessä tee sitä, AINA tuu kunnolla vaikka eka krusifiksiin ja joku kunnon alastulo (vaikka superman) mutta älä ikinä tuu samaa reittiä takas kun ollaan menty ylös, sillä rikoin aikoinaan itteni
Takaisin alkuun Siirry alas
Dahlia D.
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
Dahlia D.


Viestien lukumäärä : 250
Ikä : 32
Location : Jyväskylä
Registration date : 02.10.2009

Urheiluvammat - Sivu 9 Empty
ViestiAihe: Vs: Urheiluvammat   Urheiluvammat - Sivu 9 Icon_minitimeSu Joulu 06, 2009 3:19 pm

miulla on kans ihan samanlaista kipuilua tuon lavan kanssa ollut, nyt onneks parempi. viikko taukoa tangolta helpotti. viddumainen vamma kun invertointi kipeytttää tosi herkästi vaikka kuin lämmittelis ja hoitais venyttelyt kunnolla kotiin treenin jälkeen. Sad
Takaisin alkuun Siirry alas
http://irc-galleria.net/view.php?nick=Schitzophrenia
Ish
Superman
Superman



Viestien lukumäärä : 2611
Location : SEINÄJOKI
Registration date : 10.11.2008

Urheiluvammat - Sivu 9 Empty
ViestiAihe: Vs: Urheiluvammat   Urheiluvammat - Sivu 9 Icon_minitimeSu Joulu 06, 2009 5:40 pm

mulla meni ekojen kopterien kans lapa paskaks. en oikeoppisesti menny ylös, saati sit alas ja nyt se vihoittelee
välillä vieläkin. Oppipahan kerrasta.
Takaisin alkuun Siirry alas
Lissuwursti
intermediate inverter
intermediate inverter
Lissuwursti


Viestien lukumäärä : 146
Ikä : 33
Location : espoo
Registration date : 06.03.2008

Urheiluvammat - Sivu 9 Empty
ViestiAihe: Vs: Urheiluvammat   Urheiluvammat - Sivu 9 Icon_minitimeSu Joulu 06, 2009 5:44 pm

sanoisipa että joko lepo tai sitten invertoi heikommalta puolelta
Takaisin alkuun Siirry alas
Iina
Superman
Superman
Iina


Viestien lukumäärä : 2793
Ikä : 40
Location : Tampere
Registration date : 05.12.2007

Urheiluvammat - Sivu 9 Empty
ViestiAihe: Vs: Urheiluvammat   Urheiluvammat - Sivu 9 Icon_minitimeSu Joulu 06, 2009 6:09 pm

Joo jos kipu tuntuu nimenomaan invertoidessa niin ekanakin aina tangon kautta valuen alas, ei rymähtäen alas... Toisekseen kannattaa jättää invertointi ja 1-käden pyörähdykset hetkeksi kokonaan pois ja tehdä lavoille kuntouttavia ja kevyempiä liikkeitä.

Mulla venähti nilkka korkkareiden kanssa perjantaina. Ei sit tuntunu kovin pahalta sen jälkeen mutta eilen 8 tuntia lisää korkkareissa niin tänään tuntuu kamalalta. Että sitä pitää olla fiksu.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.tankotanssi.fi
downthepole
intermediate inverter
intermediate inverter
downthepole


Viestien lukumäärä : 144
Location : Oulu
Registration date : 21.09.2009

Urheiluvammat - Sivu 9 Empty
ViestiAihe: Vs: Urheiluvammat   Urheiluvammat - Sivu 9 Icon_minitimeTo Joulu 10, 2009 5:21 pm

Voi voi..

Onko kukaan vielä sattunut reväyttää hauista tankoilussa..? Nimittäin mä luulen että mulle on käyny niin.
Ihan suht hyvin lämmittelin(mielestäni kyllä, mut en varmaan sittenkään :O??) mut sit ku invertoin muutaman kerran ja tein spinnejä (staattisella sekä pyörivällä) alko kova kipu käsivarressa, hauiksen kohdalla. Jatkoin vielä harjotuksia kunnes kipu tuli niin kovaksi ja repiväksi etten enää pystynyt. Särkylääkkeillä kivut hellittää joksikin ajaksi. Mitään diagnoosia en ole saanut tähän koska lääkäriin en viitsinyt vaivautua, mutta olisko se revähdys todennäköinen?scratch

Sitten toinen vaivani eli rannekivut. Mulla alkaa pistää ranteeseen kovasti kun teen esm bumerangii tai karusellia. Mistä ihmeestä tämä johtuu?? confused
Joskus alkaa pakottaa niin kovaa et tekee mieli parkua. Ranteita kyllä pyörittelen ennen reenailua..
Takaisin alkuun Siirry alas
Iina
Superman
Superman
Iina


Viestien lukumäärä : 2793
Ikä : 40
Location : Tampere
Registration date : 05.12.2007

Urheiluvammat - Sivu 9 Empty
ViestiAihe: Vs: Urheiluvammat   Urheiluvammat - Sivu 9 Icon_minitimeTo Joulu 10, 2009 5:26 pm

Mä olen pariin kertaan reväyttänyt hauiksen pään oikeasta kädestä, mutta en ikinä noin pahasti. Kannattaa lääkärissäkin käydä varmistamassa, ettei se lihas ole ihan revennyt, jos noin kipeä on.

Rannekivut johtuu toden näköisesti väärästä ranteiden asennosta. Voi olla vaikkapa ylä- tai alaranne linkussa/kierteellä, alakäsi liian ylhäällä tai alhaalla, tai vaikka ihan niinkin, että käsien puristusvoima ei vielä riitä. Jaetulla otteella varmaankin ongelmat ilmenee? Vaihda ihmeessä puolijaettuun (alakäden peukalo ylöspäin) ja käy jollakulla osaavalla tarkistuttamassa käsien asento. Jos siitä huolimatta vihloo, niin lääkäriin mars siitäkin. Älä missään nimessä tee jos sattuu, siitä saa helposti kroonisen peikon kaveriksi jatkossa.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.tankotanssi.fi
papaija
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
papaija


Viestien lukumäärä : 361
Ikä : 34
Registration date : 14.09.2008

Urheiluvammat - Sivu 9 Empty
ViestiAihe: Vs: Urheiluvammat   Urheiluvammat - Sivu 9 Icon_minitimeTo Joulu 10, 2009 6:10 pm

Mulla on ollu nyt jo kesästä saakka vasemmassa käsivarressa, juurikin hauiksen kohdalla rasituvamma, eli jänteessä ongelmaa. Oireet oli juurikin sellainen koko ajan kasvava särky tankoillessa. Kannattaa pitää sitten ihan reilusti lepoa ja antaa sen parantua ettei sulle kehity vastaavaa! En silloin kesällä malttanut, kun käsi venähti ja fysioterapeutti sanoi syyskuussa että ehkä ens vuoden puolella voi taas täysillä tehdä... Sitten kun aloittaa uusiksi, niin malttaa aloittaa tosi kevyesti ja tarkistaa tekniikkaa.

Mut pitää hehkuttaa että oon jo voiton puolella kun käsi ei ole muutamasta harvasta spinni- ja kiipeilytreeneistä kipeytynyt, ja oon jo invertoinutkin bounce
Takaisin alkuun Siirry alas
downthepole
intermediate inverter
intermediate inverter
downthepole


Viestien lukumäärä : 144
Location : Oulu
Registration date : 21.09.2009

Urheiluvammat - Sivu 9 Empty
ViestiAihe: Vs: Urheiluvammat   Urheiluvammat - Sivu 9 Icon_minitimeTo Joulu 10, 2009 7:22 pm

Joo, juuri sillä jaetulla otteella sattuu.. pitää sit kokeilla sitä puolivälimallin otetta, kunhan uskallan taas tankoilla Sad Ei mulla kyllä pitoakaan ole niissä käsissä niin voiko ranteet jotenkin siinä rasittua kun valuu spinneissä melkee heti alas?

Hauiksessa on kipua levossakin ja olen koittanut sitä venyttää vähäsen(mikä ei varmaan kyllä ole tässä tilanteessa kannattavaa..??) ja hieroa/painella jolloin kipua tuntuu myös. Eilen yöllä en saanu haban takia edes nukuttuakun heräilin pakotukseen kunnes tajusin ottaa paramaxia.

Oottako näissä vaivoissa käyttäneet mitään kipugeelejä? Voltarenia mulla olis, auttaiskohan se mitään?

IIK, paljonko taukoa? affraid

Tää alko tiistaina ja mä haluaisin kuitenkin jo sunnuntaina viimestään tangolle..

Olis kyllä varmaan parasta mennä lääkäriin, vaan kun tuntuu että ramppaan siellä joka toinen päivä verikokeissa ym lääkärikäynneillä, niin meeppä sitte vielä sinne et hei, mulle tuli vielä tällainenki Embarassed

Hmm, mitenköhän revennyt lihas todetaan scratch
Takaisin alkuun Siirry alas
papaija
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
papaija


Viestien lukumäärä : 361
Ikä : 34
Registration date : 14.09.2008

Urheiluvammat - Sivu 9 Empty
ViestiAihe: Vs: Urheiluvammat   Urheiluvammat - Sivu 9 Icon_minitimeTo Joulu 10, 2009 11:28 pm

Kyllä siellä lääkärissä kannattaa käydä. Mullakin oli pahimmassa vaiheessa lepokipua aina tangolla aiheutuneen rasituksen jälkeen, mutta ei näitä kuitenkaan voi foorumilla diagnosoida Smile

Joo, venyttely ei todellakaan kannata, päinvastoin! Ite olisin ainakin pari viikkoa pois tangolta.. En haluais olla turhan negatiivinen, mutta kun tämä oma vaiva on ollut sen verran itsepintainen, niin suosittelen kyllä malttamaan kunnolla sen treenailun kanssa!

Oon pitäny kylmäpakkausta siinä kun kipu on ollut paha, tuntu ettei ainakaan mobilatista mitään hyötyä ollut.
Takaisin alkuun Siirry alas
downthepole
intermediate inverter
intermediate inverter
downthepole


Viestien lukumäärä : 144
Location : Oulu
Registration date : 21.09.2009

Urheiluvammat - Sivu 9 Empty
ViestiAihe: Vs: Urheiluvammat   Urheiluvammat - Sivu 9 Icon_minitimePe Joulu 11, 2009 8:58 am

Voi prkln prkln prkln prkl!

En malta olla pois tangoltaaaaa aaaa. No kaisse on pakko. Hitto että oli nihkeä vastaanotto tk:ssa. "Se on varmaan rasittunut. Etkö sä millään pärjäis sen kanssa?"

No, en ku ei saa kunnolla nukuttua eikä nostettua kättä ja puranaa joudun syömään ku leipää ! Mad Ja nyt vielä harmiksi sellainen käänne että kipu tuntuu jo ranteessa pakotuksena ja samoin olkapäässä.

Lopulta sain päivystysajan kuitenni, huh.

Koitin sitä voltarenia illalla. Ei auta, tuntuu että alkaa vaan pahemmin pakottaa:( Koitan siis seuraavaksi kylmää.
Takaisin alkuun Siirry alas
Henna.C
Superman
Superman
Henna.C


Viestien lukumäärä : 889
Ikä : 37
Location : Oulu
Registration date : 09.01.2009

Urheiluvammat - Sivu 9 Empty
ViestiAihe: Vs: Urheiluvammat   Urheiluvammat - Sivu 9 Icon_minitimePe Joulu 11, 2009 1:07 pm

^ J .. voi harmi Shocked Mä muistan ku itelläki oli yhessä vaiheessa jotain vihlontaa ranteissa muistaakseni. Toivottavasti paranet pian!!!!!!
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.henna-c.blogspot.com
Razz
intermediate spinner
intermediate spinner
Razz


Viestien lukumäärä : 81
Ikä : 39
Location : Tampere
Registration date : 06.09.2009

Urheiluvammat - Sivu 9 Empty
ViestiAihe: Vs: Urheiluvammat   Urheiluvammat - Sivu 9 Icon_minitimePe Joulu 11, 2009 1:12 pm

Kannattaa kyllä odotella ihan rauhassa niin kauan että käsi ei kipeydy enää yhtään levossa ja sitten normaalissa päivittäisessä toiminnassa ennen kuin aloittaa sen rasittamisen todella kevyesti ja tuntemuksia kuulostellen. Jos yhtään tuntuu pahalta, niin jätä rasitus pois. Rasitusperäiset vammat on nimittäin todella hitaita paranemaan jos niiden ei anna parantua alusta asti rauhassa.

Nimim. Mulla revähti jalasta yhden pienemmän lihaksen kiinnityskohta muutama vuosi sitten ja muuten annoin sen levätä, mutta oli tanssiesitys edessä ja tanssitreeneissä kävin muutaman viikon reseptikipulääkkeiden voimin. (ne olin saanut aiemmin samana vuonna selkään.) Sitten kun se esitys oli ohi, kesti varmaan puolitoista kuukautta ennen kun pystyin aloittamaan taas treenaamisen, ja silloinkin todella varovasti. Kesti pitkään etten päässyt edes kävelemään sataa metriä kun jalka jo kipeytyi. Vielä kolmenkin kuukauden päästä vanha vamma ilmoitteli olemassaolostaan aina välillä. Näin jälkeenpäin ajatellen olis voinut jättää silloin sen esityksen väliin ja lepuuttaa jalkaa ihan oikeasti.
Takaisin alkuun Siirry alas
downthepole
intermediate inverter
intermediate inverter
downthepole


Viestien lukumäärä : 144
Location : Oulu
Registration date : 21.09.2009

Urheiluvammat - Sivu 9 Empty
ViestiAihe: Vs: Urheiluvammat   Urheiluvammat - Sivu 9 Icon_minitimePe Joulu 11, 2009 6:05 pm

No voi hitto, ei kait se auta ku ottaa levon kannalta. Crying or Very sad

Lääkäri-täti epäili revähdystä ja tuumasi että saattaa olla hermokin pienessä puristuksessä, koskan kipu säteilee olkaan ja ranteeseen.

Jei, lisää vaan buranaa hän määräsi Mad
ja lepoa.

Hankala vaan levätä ku joka päivä joutuu jotain raskasta kantaa, niinku tota vaavia ainakin kanniskelen ja hän ei ole mikään rimpula ruumiinrakenteeltaan Laughing

Oih, miksi oi miksi mun piti vielä tiistaina mennä ressaamaan tuota kättä ku se jo maanantaina ilmoitteli ettei kaikki ole hyvin..

Mitenhän näitä vaivoja vois vastaisuudessa välttää, vinkkiä tulemaan!
Takaisin alkuun Siirry alas
tankomau
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
tankomau


Viestien lukumäärä : 412
Ikä : 41
Location : Helsinki
Registration date : 08.02.2009

Urheiluvammat - Sivu 9 Empty
ViestiAihe: Vs: Urheiluvammat   Urheiluvammat - Sivu 9 Icon_minitimePe Joulu 11, 2009 8:51 pm

^ Hiomalla omaa tankotekniikkaansa.

T. nim. kohta 6viikkoa perse revähtäneenä..

cat
Takaisin alkuun Siirry alas
http://miaudesign.spreadshirt.net
downthepole
intermediate inverter
intermediate inverter
downthepole


Viestien lukumäärä : 144
Location : Oulu
Registration date : 21.09.2009

Urheiluvammat - Sivu 9 Empty
ViestiAihe: Vs: Urheiluvammat   Urheiluvammat - Sivu 9 Icon_minitimePe Joulu 11, 2009 10:25 pm

Voi helkkari, ei varmasti tunnu kivalta tongue

Et oo varmaan tankoillu sinä aikana..?

Ihanaa ku ei ole hajuukaan mitä pitää tehä toisin. Tietty olis varmasti turvallisempaa jos kävisin ihan tankotunneilla vaan ei nyt ole oikeen sopivaa saumaa niin häätyy kotona reenata. Eli särkeä itsensä Rolling Eyes
Takaisin alkuun Siirry alas
papaija
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
papaija


Viestien lukumäärä : 361
Ikä : 34
Registration date : 14.09.2008

Urheiluvammat - Sivu 9 Empty
ViestiAihe: Vs: Urheiluvammat   Urheiluvammat - Sivu 9 Icon_minitimeLa Joulu 12, 2009 12:13 am

Fysioterapiasta voisi olla apua myös. Olen nyt itse käynyt säännöllisesti koko syksyn, alunperin tämän käden takia, mutta myöskin jumissa olevan yläselän vuoksi. Kävi ilmi, että mulla ei esimerkiksi pelaa lapojen hallinta ollenkaan, mikä lisää rasitusta kädelle. Sain sitten kuntouttavia liikkeitä ja ylipäätään ohjelmaa tuohon rentoutumiseen ja hallintaan.. Pääasia kuitenkin, että se oma ongelmakohta löytyy.

Lisäks piti asennoitua uudestaan tuohon treenailuun. Tilasin ne Art of Pole dvd-t joiden kanssa lähdin sitten ihan ykköstasolta katsomaan, ja sieltähän se kävi ilmi, ettei tekniikka yläselän asennon ja hallinnan kannalta ollut kunnossa. Lisäksi esim split grippiin, mikä on tolle kädelle rasittavin, löysin paremman tekniikan. Kannattaa siis esim noi katsoa ja sitten käydä edes parilla tunnilla ja kysyä ihan suoraan opettajalta että katsoo tekniikkaa Smile

Muutenkin tossa pelkässä kotitreenailussa on se vaara, ettei lämmittele aluksi kunnolla, mulle ainakin tulee usein mielihalu hypätä suoraan spinneihin minimaalisten käsien pyörittelyjen jälkeen, vaikkei niin pitäisi tehdä. Ehkä siihen liittyy myös se, kun ehtii niin harvoin treenata niin haluaa saada mahdollisimman paljon irti siitä hetkestä ja ahnehtii liikaa Very Happy ja sit se liiallinen rasitus on kuntoutuksen kannalta huono..

Jaksamista lepuuttamiseen!

bounce
Takaisin alkuun Siirry alas
tankomau
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
tankomau


Viestien lukumäärä : 412
Ikä : 41
Location : Helsinki
Registration date : 08.02.2009

Urheiluvammat - Sivu 9 Empty
ViestiAihe: Vs: Urheiluvammat   Urheiluvammat - Sivu 9 Icon_minitimeLa Joulu 12, 2009 1:51 pm

Oon mä satunnaisesti käyny mun ahterilla tankoilemassa, mutta oon jättäny tekemättä kaiken mikä kohdistuu suoranaisesti tähän revähtäneeseen lihakseen, esim.skorpioni ja tietyt venyttelyt. Nyt rupee kyllä ahteri toimimaan jo paremmin ja jatkan tankoilua edelleen hyvin hyvin varovasti.

Muistetaan kuitenkin, että jokaisen vamma on erillainen eikä todellakaan kannata mun tyhmyyden takia mennä tangolle jos on reväyttäny lihaksensa.

cat
Takaisin alkuun Siirry alas
http://miaudesign.spreadshirt.net
Sponsored content





Urheiluvammat - Sivu 9 Empty
ViestiAihe: Vs: Urheiluvammat   Urheiluvammat - Sivu 9 Icon_minitime

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Urheiluvammat
Takaisin alkuun 
Sivu 9 / 24Siirry sivulle : Edellinen  1 ... 6 ... 8, 9, 10 ... 16 ... 24  Seuraava

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Spin around the pole :: Yleistä keskustelua Pole Dance asioista-
Siirry: