Spin around the pole
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Spin around the pole

Suomalainen forum kaikille tankotanssin ystäville. (Päästäksesi lukemaan ja kirjoittamaan kaikille aihealueille sinun on rekisteröitävä käyttäjätunnus itsellesi.)
 
PääsivuPääsivu  Harrastuspaikat  Latest imagesLatest images  HakuHaku  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään  

 

 Urheiluvammat

Siirry alas 
+118
laurus
Cristine16
ollu
nita
OonaK
hiekkis
Malin
W_devil
hheidii
minorvok
mujuvaa
iitaliina
Paprika
eika
Tazze
BLAAAAACK
Neneth
Polecat
zayah
AnskuN
SaMaJA
marraskuu
Päivi
lilith84
yonski
Caralee
Tiiku
Tiu
Nexu
iku69
Mortianna
hpl
erika
Retu
sonkos
Manares
Vekexxx
Nepu
Pandakarhu
shadow87
maya.s
Elegia
Martta
Goldie
Herkkupurkki
Unya
annakatariina
jolla
SusannaR
Nahkis
pineapple
Jenni H
Ivanka
salama
Farang
liisan
neitinopsa
nasu
Inila
Nina
Ewy
Lotta.
Jutta
Johanna
Marie
Eeva
angela
karti
LaraK
Em Kay
Hiirenvirna
Zahrain
piija
tiko
Olgimax
FemmeFatale
Hennu/Henriikka
downthepole
Maris^
hemuliini
Razz
Dahlia D.
maimiau
Iiris
wilmiina
Jenni
Sonja
tankomau
sluippa
Ish
christina
vesi
Foxmagon
papaija
Henna.C
Kati
Samira
merqus
celya
pikkukissa
Carnivora
Lissuwursti
kajakki
Cherrie
annukka
Ashta
JonnaK
miukattus
-Hanna-
Kirsi
Miia
Sanni
nekuliini
Kat Da
Nanna H.
AdminSusie
tasuni
Iina
122 posters
Siirry sivulle : Edellinen  1 ... 6 ... 9, 10, 11 ... 17 ... 24  Seuraava
KirjoittajaViesti
downthepole
intermediate inverter
intermediate inverter
downthepole


Viestien lukumäärä : 144
Location : Oulu
Registration date : 21.09.2009

Urheiluvammat - Sivu 10 Empty
ViestiAihe: Vs: Urheiluvammat   Urheiluvammat - Sivu 10 Icon_minitimeSu Joulu 13, 2009 10:28 am

papaija:

Joo, ehkä fysioterapiasta voisi olla apua, mut yleensä oon hirveen skeptinen tollaisia kohtaan. Mutta täytyyhän niiden jotain osata kun ovat ammatti-ihmisiä. Laughing

Mulla on kans Jamillan kokoelma, niitä tosiaan aloitin kans ihan alustya katsomaan. Mutta ei mun mielestä niissä ollu häävi se lämmittely, aika kevyttä kamaa :/ että liekkö olen edes niillä lämmennyt kunnolla..
Ja mulla on myös se että taidan ahnehtia liikaa. Miltä kuulostaa se että tankoilen 1h (siis siihen spinnit ym mitä nyt sit keksin tehdäkkään) + lämmittelyt ja venytykset päälle? Kun muistelin että jossakin ketjussa oli kirj. että n 20 min olis optimaalinen harj aika..siis just noita spinnejä ja temppuja ajatellen.Shocked

Oulussa vaan ku ei ole kunnon tankokoulua ja ajat mättää Rolling Eyes

tankomau:

Ihan oikeassa olet, jokainen parantuu omaa vauhtia, eikä sitä tosiaan pysty muut sanomaan millon voit taas jatkaa harjoituksia. Täytyy vaan nyt tässä kuulostella omaa kehoa ja mennä omaan tahtiin.

Heh, oon mä muuten vaan tolppaa kiertänyt toisen käden varassa, etten ihan unohda miltä se tuntuu lol!
Takaisin alkuun Siirry alas
papaija
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
papaija


Viestien lukumäärä : 361
Ikä : 34
Registration date : 14.09.2008

Urheiluvammat - Sivu 10 Empty
ViestiAihe: Vs: Urheiluvammat   Urheiluvammat - Sivu 10 Icon_minitimeSu Joulu 13, 2009 12:03 pm

Mulla ainakin fysioterapeutti tuntui ottavan tämän mun käden ihan asiakseen ja löysi sen kipeimmän kohdan , verrattuna siihen yths:n yleislääkäriin, jota ei hirveesti kiinnostanut Smile

En muuten tosta Jamillan sarjan lämmittelyistä tiedä, kun en ole sitä katsonut, tekniikkaopetusta vaan.. Joka tapauksessa lämmittelyn jälkeen pitäisi olla lämmin ja hengästyttää hieman Very Happy
Takaisin alkuun Siirry alas
-Hanna-
Superman
Superman
-Hanna-


Viestien lukumäärä : 947
Ikä : 42
Location : Helsinki
Registration date : 15.02.2008

Urheiluvammat - Sivu 10 Empty
ViestiAihe: Vs: Urheiluvammat   Urheiluvammat - Sivu 10 Icon_minitimeMa Joulu 14, 2009 8:49 am

Nyt täytyy kyllä omaa ammattikuntaa sen verran puolustaa että kyllä useimmat fyssarit tietää huomattavasti enemmän tuki- ja liikuntaelimistön ongelmista kuin yleislääkärit. Toki sitten fysiatrit ja ortopedit asia erikseen ja poikkeuksia molemmissa ammattikunnissa suuntaan ja toiseen!
Takaisin alkuun Siirry alas
Henna.C
Superman
Superman
Henna.C


Viestien lukumäärä : 889
Ikä : 37
Location : Oulu
Registration date : 09.01.2009

Urheiluvammat - Sivu 10 Empty
ViestiAihe: Vs: Urheiluvammat   Urheiluvammat - Sivu 10 Icon_minitimeMa Joulu 14, 2009 11:01 am

^ Totta, ovathan ne kuitenkin perehtyneet tuki- ja liikuntaelimistöön.. toisin kuin useimmat yleislääkärit tietävät kaikesta vähän jotakin..
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.henna-c.blogspot.com
hemuliini
Superman
Superman
hemuliini


Viestien lukumäärä : 1067
Ikä : 41
Location : Porvoo
Registration date : 10.08.2009

Urheiluvammat - Sivu 10 Empty
ViestiAihe: Vs: Urheiluvammat   Urheiluvammat - Sivu 10 Icon_minitimeTo Maalis 04, 2010 10:34 am

Mulla on nyt ollut pidemmän aikaa oireilua alaselässä. Evil or Very Mad
Välillä helpottaa, mutta pahimpana on aina tekniikkatunnin jälkeisenä päivänä. Kipu tuntuu semmoselta painolta alaselän päällä ja tuntuu istuessakin. Nytkin on taas inhottavan tuntuinen alaselkä, kun eilen tehtiin olkanousu-harjoituksia, joissa sain nilkat tangolle mutta en puskettua lantiota tangon lähelle, vaan jouduin tiputtamaan samaa kautta alas. Myös ilmainvertit tuppaa aiheuttamaan kipuilua, samaten jamillat.
Eli oisko tämä nyt sitten vaan sitä, että alaselän lihakset ovat vaan kipeänä treenin takia? Onko teillä muilla tämmöisiä oireita? Mitään venytyksiä en oikein saa alaselkään tuntumaan. Ainoastaan pakaravenytykset tuntuvat auttavan hetkellisesti sen venytyksen ajan, eli seisoessa laittaa nilkan toisen polven yläpuolelle ja taivuttaa yläkroppaa eteen selkä suorana. Tämän takia oon alkanut funtsimaan, että saattaisiko mun pakaralihakset olla niin jumissa että aiheuttavat ton selkäkivun??

Ihmetyttää miksi alaselkä ottaa niin paljon itseensä, kun sen pitäisi olla suht hyvässä kunnossa. Salilla teen nimittäin aika isoilla painoilla suorin jaloin maastavetoa, selänojennuksia ja lisäksi lattareita on tullut harrastettua vuosikausia, joka varmasti myös vahvistaa alaselän lihaksia. scratch

Oon miettinyt, että pitäiskö tästä jonnekin fyssarille mennä, tai sitten jonnekin hierontaan..
Takaisin alkuun Siirry alas
Iina
Superman
Superman
Iina


Viestien lukumäärä : 2793
Ikä : 40
Location : Tampere
Registration date : 05.12.2007

Urheiluvammat - Sivu 10 Empty
ViestiAihe: Vs: Urheiluvammat   Urheiluvammat - Sivu 10 Icon_minitimeTo Maalis 04, 2010 11:25 am

Usein kun alaselkä tulee inverteissä kipeeks se johtuu siitä, että vatsalihakset ei tee työtään kunnolla ja alaselkä joutuu ottamaan paineen. Varsinkin, jos on vahva selkä, mutta heikot vatsat. Ongelma voi myös olla väärässä suoritustekniikassa, esim. että yrittää invertoida suorin jaloin vaikka ei vatsalihakset vielä riitä, joten "heittää" itsensä ylös nostamisen sijaan (joka nykäisee sitten alaselästä, vaikka tuntuukin vasta viiveellä).

Tämä tosin on sua näkemättä ihan täyttä arvailua. Vähän sama kun selän ojennuksissa joutuu puristamaan pakarat yhteen, että saa ne liikkeeseen mukaan, niin invertissä joutuu etsimään ne vatsalihakset ensin, ennen kuin nostaa. Jos menee heittelyksi ja nostot ei tunnu vatsoissa tai tuntuu alaselässä kannattaa lähteä etsimään niitä vatsoja ensin. Sit toki miksei vaikka fyssarille jos ei ongelma helpota.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.tankotanssi.fi
-Hanna-
Superman
Superman
-Hanna-


Viestien lukumäärä : 947
Ikä : 42
Location : Helsinki
Registration date : 15.02.2008

Urheiluvammat - Sivu 10 Empty
ViestiAihe: Vs: Urheiluvammat   Urheiluvammat - Sivu 10 Icon_minitimeTo Maalis 04, 2010 11:52 am

Veikkaan samaa kuin Iina, eli jokin juttu tekniikassa ei nyt ehkä ole ihan kohdillaan. Hyväkuntoisellekin selälle on aika haaste tulla olkanoususta vauhdilla alas. Vaikka ois tehnyt maastavetoja ym. niin syvien selkälihasten voima mitä tankotanssissa tarvitaan ei siinä välttämättä treenaannu. Oiskohan sulla joku pieni venähdys/revähdys/tulehdus siellä selässä? Onko lepokipua tai säteilyä muualle kuin selkään? Mä ottaisin sinuna nyt hyvin iisisti sen selän kanssa, eli vähään aikaan ei kannata treenata kovin raskaita juttuja.

Turvallisia juttuja mitä voit nyt tehdä on pakaralihasten venytys selinmakuulla (nilkka ristikkäisen polven päälle, koko paketti vatsan päälle) ja lonkankoukistajan venytykset. Moni selkävaivainen saa niistä yllättävän paljon apua. Selkää ei varmaan kannata kauhean aggressiivisesti venytellä... Selän lepoasennoilla (esim. selinmakuu, jalat tyynypinon/tuolin päälle niin että polviin + lonkkiin 90 asteen kulma) voi myös helpottaa kipua ja paineen tunnetta selässä. Ja vältä istumista, se on selälle pahinta.


Nää on ensiapuohjeita, suosittelen että menet lääkäriin tai asiantuntevalle fysioterapeutille jos ei ala helpottamaan!
Takaisin alkuun Siirry alas
Hennu/Henriikka
Superman
Superman
Hennu/Henriikka


Viestien lukumäärä : 988
Ikä : 38
Location : Tampere
Registration date : 23.11.2008

Urheiluvammat - Sivu 10 Empty
ViestiAihe: Vs: Urheiluvammat   Urheiluvammat - Sivu 10 Icon_minitimeTo Maalis 04, 2010 12:03 pm

-Hanna- kirjoitti:
Nyt täytyy kyllä omaa ammattikuntaa sen verran puolustaa että kyllä useimmat fyssarit tietää huomattavasti enemmän tuki- ja liikuntaelimistön ongelmista kuin yleislääkärit. Toki sitten fysiatrit ja ortopedit asia erikseen ja poikkeuksia molemmissa ammattikunnissa suuntaan ja toiseen!

Komppaan tätä vanhaa viestiä eli kyllä mäkin tällasissa vaivoissa aina heti fysioterapeutille kipitän lääkäreitten sijaan. Hyvänä esimerkkinä on kun pari vuotta sitten oli yläselässä kipuja ja ortopediaakin kuulemma lukenut lääkäri neuvoi taivuttamaan rintarankaa taakseppäin ja niin avaamaan lukkoja. Samaan vaivaan fysioterapeutti sanoin hetken selkääni katsottuaan että rintarankani liikkuu liiankin hyvin taakseppäin mutta on eteenpäin pyöristettäessä aivan liian jäykkä ja suora. Ja neuvoi treenaamaan eteenpäin pyöristämistä eli siis antoi ihan päinvastaiset ohjeet kuin lääkäri. Ja fysioterapeutin neuvot kyllä auttoivatkin Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
hemuliini
Superman
Superman
hemuliini


Viestien lukumäärä : 1067
Ikä : 41
Location : Porvoo
Registration date : 10.08.2009

Urheiluvammat - Sivu 10 Empty
ViestiAihe: Vs: Urheiluvammat   Urheiluvammat - Sivu 10 Icon_minitimeTo Maalis 04, 2010 12:41 pm

Kiitos Iina ja -Hanna-!
Jos vaan jaksatte, niin tuolta videot ja kuvat -osiosta voitte käydä kurkkaamassa mun v- ja ilmainvertointitekniikkaa, jos siinä ois selkeesti jotain vialla.
Kipu ei kyllä onneksi säteile minnekään muualle ja illalla sängyssä maatessa tuntuu pikkasen painetta, mutta ei niin paljon etteikö unen päästä saisi kiinni. Mitenköhän noita syviä selkälihaksia voisi treenata? Lankkua (kyynärvarret ja varpaat maassa) oon tehnyt aina silloin tällöin ja pysynkin siinä vajaat 3minuuttia, joten ihan rapakunnossa ei syvät lihakset varmaankaan ole. kai. scratch

Mutta toi, että en käytä tarpeeksi vatsoja inverteissä kuulostaa aika loogiselta. Nimittäin joskus täällä oli keskustelua, että olkanousu pitäisi onnistua jos vatsalihakset riittää ns. puolapuuvatsojen tekemiseen. Pystyn suht kepeesti tekemään useemman puolapuuvatsan, mutta olkanousu ei silti vielä ihan natsaa. Tämä voisi kai viitata siihen, että teen ne puolapuuvatsatkin osittain selällä, enkä vatsalihaksilla. Suspect
Takaisin alkuun Siirry alas
-Hanna-
Superman
Superman
-Hanna-


Viestien lukumäärä : 947
Ikä : 42
Location : Helsinki
Registration date : 15.02.2008

Urheiluvammat - Sivu 10 Empty
ViestiAihe: Vs: Urheiluvammat   Urheiluvammat - Sivu 10 Icon_minitimeTo Maalis 04, 2010 12:55 pm

^ Kolme minuuttia lankkua, huh-huh Shocked ...no ei varmaan oo syvät tukilihakset rapakunnossa. Veikkaisin että siinä kun oot tullu vauhdilla alas olkanoususta niin selässä on tapahtunut jotain, se on niin väkivaltainen liike ettei auta vaikka keskivartalo ois rautaa...
Takaisin alkuun Siirry alas
Iina
Superman
Superman
Iina


Viestien lukumäärä : 2793
Ikä : 40
Location : Tampere
Registration date : 05.12.2007

Urheiluvammat - Sivu 10 Empty
ViestiAihe: Vs: Urheiluvammat   Urheiluvammat - Sivu 10 Icon_minitimeTo Maalis 04, 2010 1:50 pm

Plus puolapuuvatsoissa puuttuu se viimenen "työntö" ylös mitä olkanousussa tarvitaan, ja mikä jää harmillisen monella myös inverteissä tekemättä. Eli se, millä saadaan rintakehä lantion tason yläpuolelle, eikä samalle tasolle. Vähän vastaava liike kuin lattialta niskahartiaseisontaan noustessa, millä kroppa lopulta suoristetaan. Sen viimeisen noston väliin jättäminen jättää selän pyöreäksi ja vaikka invertti-V pitää, niin selän pyöristymisellä jalkojen paino pitää tasapainon suoran tasapainoisen asennon sijaan. Kopterin (tai olkanousun) pomputtaminen on aika hyvä harjoitus hakemaan sitä liikerataa, jota tossa tarvitaan Smile Jos invertit jättää jatkuvasti "vajaaksi" se tekee alaselälle tosi gutaa.

Mun fiksuin neuvo olis, että jokaisen noston pitäis tuntua vatsalihaksissa. Jos ei vatsat tunnu ei nosto mene oikeilla lihaksilla vaan joko oikealla liikeradalla heilauttamalla, tai väärillä lihaksilla (selällä). Tämä ei siis tarkoita sitä että joka noston pitää polttaa tai tuntua raskaalta vatsalihaksissa, vaan että selvästi tuntuu, että ne vatsat supistuu siinä liikkeen mukana.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.tankotanssi.fi
hemuliini
Superman
Superman
hemuliini


Viestien lukumäärä : 1067
Ikä : 41
Location : Porvoo
Registration date : 10.08.2009

Urheiluvammat - Sivu 10 Empty
ViestiAihe: Vs: Urheiluvammat   Urheiluvammat - Sivu 10 Icon_minitimeTo Maalis 04, 2010 4:00 pm

Kiitos tuhannesti!
Voi hyvinkin olla kiinni tosta viimeisestä työnnöstä, jos nyt ihan oikein käsitin..
Olkanousussa se on ihan selkeä, koska siinä (etenkin jos on ote niin että toinen käsi kiertyneenä tangon ympäri suorana) on pakko saada jalat vähän korkeammalle, jotta eivät mene käden päälle.
Mutta mites sitten kun invertoi esim. suoraan kaksoseen, pitäisikö silloinkin käydä siis vähän korkeammalla vai onko kyse lantion tuomisesta lähemmäs tankoa?? sori kun pitää mulle taas vääntää rautalangasta.. Embarassed
Takaisin alkuun Siirry alas
Iina
Superman
Superman
Iina


Viestien lukumäärä : 2793
Ikä : 40
Location : Tampere
Registration date : 05.12.2007

Urheiluvammat - Sivu 10 Empty
ViestiAihe: Vs: Urheiluvammat   Urheiluvammat - Sivu 10 Icon_minitimeTo Maalis 04, 2010 4:05 pm

Lantio tuodaan lähelle ja ylös, mutta skorppariin ja kaksoseen mennessä kannattaa varoa, ettei tuo lantiota liian ylös (silloin rintakehä lipsahtaa myös helposti tangon ohi ja tanko kainaloon).
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.tankotanssi.fi
FemmeFatale
intermediate inverter
intermediate inverter
FemmeFatale


Viestien lukumäärä : 166
Ikä : 37
Location : Helsinki
Registration date : 25.09.2008

Urheiluvammat - Sivu 10 Empty
ViestiAihe: Vs: Urheiluvammat   Urheiluvammat - Sivu 10 Icon_minitimeTo Maalis 04, 2010 4:06 pm

-Hanna- kirjoitti:
^ Kolme minuuttia lankkua, huh-huh Shocked ...no ei varmaan oo syvät tukilihakset rapakunnossa. Veikkaisin että siinä kun oot tullu vauhdilla alas olkanoususta niin selässä on tapahtunut jotain, se on niin väkivaltainen liike ettei auta vaikka keskivartalo ois rautaa...

Eräs naiskollegani pysyi lankussa 10minuuttia kuntotestissä Very Happy ite jaksoin vaan 3min kans...
Takaisin alkuun Siirry alas
Ish
Superman
Superman



Viestien lukumäärä : 2611
Location : SEINÄJOKI
Registration date : 10.11.2008

Urheiluvammat - Sivu 10 Empty
ViestiAihe: Vs: Urheiluvammat   Urheiluvammat - Sivu 10 Icon_minitimeTo Maalis 04, 2010 4:20 pm

Helkkarinmoinen kuntotesti Shocked
Takaisin alkuun Siirry alas
sluippa
Superman
Superman
sluippa


Viestien lukumäärä : 741
Ikä : 39
Location : Espoo
Registration date : 07.05.2009

Urheiluvammat - Sivu 10 Empty
ViestiAihe: Vs: Urheiluvammat   Urheiluvammat - Sivu 10 Icon_minitimeTo Maalis 04, 2010 6:13 pm

Itsekin kärsin hiljattain alaselän kipuilusta. Suosittelen menemään fysioterapeutille, mahdollisia syitä kipuun kun on niin monia.

Pidin taukoa 2kk (!) tankoilusta ja koitin itse hoitaa selkää kuntoon, mutta ei auttanut.

Menin fysioterapeutille, joka kertoi, että seison selkä liian notkollaan ja näytti oikean asennon ja erilaisia jumppaliikkeitä. Auttoi saman tien, kun korjasin asennon aina kun seisoskelin ja tein niitä jumppaliikkeitä. Eli suosittelen lämpimästi fysioterapeuttia, ainakin jos kipuilu pitkittyy.
Takaisin alkuun Siirry alas
Henna.C
Superman
Superman
Henna.C


Viestien lukumäärä : 889
Ikä : 37
Location : Oulu
Registration date : 09.01.2009

Urheiluvammat - Sivu 10 Empty
ViestiAihe: Vs: Urheiluvammat   Urheiluvammat - Sivu 10 Icon_minitimePe Maalis 05, 2010 1:30 pm

^Juu, mulla sama ongelma. Selkä liian notkolla. Kävin kans fyssarilla, joka sit kerto niit jumppaliikkeitä ja teinki niitä. Mutta tadaa, sama ongelma on nyt palannu enkä enää muista yhtää mitää niistä ohjeista scratch
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.henna-c.blogspot.com
sluippa
Superman
Superman
sluippa


Viestien lukumäärä : 741
Ikä : 39
Location : Espoo
Registration date : 07.05.2009

Urheiluvammat - Sivu 10 Empty
ViestiAihe: Vs: Urheiluvammat   Urheiluvammat - Sivu 10 Icon_minitimePe Maalis 05, 2010 5:52 pm

Uskon, että suurin apu mulla on siinä, että aina seisoskellessa suoristan alaselkää suoraksi. Tuntuu vatsalihaksissa!

Mulla on kolme jumppaliikettä, jota teen fyssarin ohjeiden mukaan.

1. Seisten yhdellä jalalla vien toista jalkaa eteen taakse. Kuulostaa helpolta, mutta lantion pitää pysyä suorana ja paikallaan ja alaselän myös suorana.
2. Kontallaan vastakkainen käsi ja jalka ylös.
3. Selällään lantion nosto ja jalan suoristus.

Tota lantion nostoa oon ennen fysioterapeutin ohjeita tehnyt väärin. Tarkoitus siinä ei ole nostaa selkää kaarelle, vaan jättää suoraksi. Ja muutenkin hallitut liikkeet on kaiken a ja o. Jos on ihan unohtunut fysioterapeutin ohjeet, niin kannattaa ehkä varata uusi aika.
Takaisin alkuun Siirry alas
-Hanna-
Superman
Superman
-Hanna-


Viestien lukumäärä : 947
Ikä : 42
Location : Helsinki
Registration date : 15.02.2008

Urheiluvammat - Sivu 10 Empty
ViestiAihe: Vs: Urheiluvammat   Urheiluvammat - Sivu 10 Icon_minitimePe Maalis 05, 2010 9:21 pm

^Poikittaisen vatsalihaksen hallinta ja voima on siis se jota noilla harjoituksilla ajetaan takaa, jos yhtään helpottaa muistamista... Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
Olgimax
intermediate spinner
intermediate spinner
Olgimax


Viestien lukumäärä : 57
Ikä : 45
Location : Sotkamo
Registration date : 27.12.2009

Urheiluvammat - Sivu 10 Empty
ViestiAihe: Vs: Urheiluvammat   Urheiluvammat - Sivu 10 Icon_minitimeKe Maalis 10, 2010 9:19 pm

Lueskelin tän topicin läpi ja oli lohdullista huomata että monella muullakin kyynärpääongelmat vaivaa. Ja olikohan se nyt tässä vai jossain muualla tällä foorumilla kun joku kehui powerballia - taidan hankkia kys. kapistuksen itsekin, mitä tahansa kunhan tää vaiva ei enää uusisi, jahka joku kaunis päivä siis saan käden ensin kuntoon..! Nyt on pari kuukautta ollu tenniskyynärpää vasurissa, kipulääkekuuri, kylmäys, Voltaren-geeli, venyttely ja fysioterapia kokeiltu. Tänään kävin taas lekurilla, joka suostutteli mut ottamaan kortisonipiikin käpälään. Lisäksi sain päälle vielä lääkekuurin, ja kaikkea rasitusta pitää välttää kunnes on kunnossa, eli heihei tanko. Sanoi myös että jos ei kahdessa viikossa tokene niin toinen piikki, mutta voi olla että kokeilen vielä sähkön ja akupunktionkin ennen sitä... Masentavaa.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://poleofthewild.blogspot.com/
Cherrie
Superman
Superman
Cherrie


Viestien lukumäärä : 770
Ikä : 36
Registration date : 27.04.2008

Urheiluvammat - Sivu 10 Empty
ViestiAihe: Vs: Urheiluvammat   Urheiluvammat - Sivu 10 Icon_minitimeTo Maalis 11, 2010 10:34 am

No johan on, mä en kyllä saanu mitään muuta ku muutaman sairaslomapäivän sillon tällön kun mun tenniskyynärpää vaivas, vaikka työterkkari oli Mehiläisessä.. Suspect
Takaisin alkuun Siirry alas
Iina
Superman
Superman
Iina


Viestien lukumäärä : 2793
Ikä : 40
Location : Tampere
Registration date : 05.12.2007

Urheiluvammat - Sivu 10 Empty
ViestiAihe: Vs: Urheiluvammat   Urheiluvammat - Sivu 10 Icon_minitimeTo Maalis 11, 2010 10:39 am

Riippuu siitä, kuinka pahaksi se käsi ärtyy. Kunnolla tulehtuneita lihaksia hoidetaan usein aika aggressiivisestikin (tulehduskipulääkkeitä ja kortisonia), kun taas turvotus ja lihasärsytys menee usein levolla ohi. En mäkään oo ikinä kortisonia tarvinnu, vaikka sitä pariin kertaan on arvailtu, että joko pitäisi.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.tankotanssi.fi
Olgimax
intermediate spinner
intermediate spinner
Olgimax


Viestien lukumäärä : 57
Ikä : 45
Location : Sotkamo
Registration date : 27.12.2009

Urheiluvammat - Sivu 10 Empty
ViestiAihe: Vs: Urheiluvammat   Urheiluvammat - Sivu 10 Icon_minitimeTo Maalis 11, 2010 2:51 pm

Joo mulla meni niin pahaksi ettei kahvikuppi pysyny enää kädessä. En tiijä onko tää epätoivo joka saa ajattelemaan näin, mutta ihan kuin käsi ois vähän paremman tuntunen tänään??? :-)
Takaisin alkuun Siirry alas
http://poleofthewild.blogspot.com/
Henna.C
Superman
Superman
Henna.C


Viestien lukumäärä : 889
Ikä : 37
Location : Oulu
Registration date : 09.01.2009

Urheiluvammat - Sivu 10 Empty
ViestiAihe: Vs: Urheiluvammat   Urheiluvammat - Sivu 10 Icon_minitimePe Maalis 12, 2010 11:21 am

Nonii, mulla toi selkä reistailee enemmän ja enemmän. Meni ilmeisesti pahemmaksi brassitreeneissä ku nostelin ukkoja. Hmh... Evil or Very Mad
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.henna-c.blogspot.com
tiko
intermediate inverter
intermediate inverter
tiko


Viestien lukumäärä : 123
Ikä : 48
Location : Helsinki
Registration date : 03.02.2010

Urheiluvammat - Sivu 10 Empty
ViestiAihe: Vs: Urheiluvammat   Urheiluvammat - Sivu 10 Icon_minitimePe Maalis 12, 2010 5:21 pm

Kivoja vammoja. cat

Minä olen vielä säästynyt pahimmilta vammoilta, tosin sitten kun sellainen tulee niin se onkin sitten menoa kunnolla.

Minulle on tullut enimmäkseen niitä perinteisiä mustelmia mitä ihmeellisimpiin paikkoihin ja palaneet kädet sekä jalkapöydät.
Jossain vaiheessa syksyllä onnistuin lyömään keskimmäisen varpaan tolpan juureen ja varvas meni kokonaan mustaksi. Teippasin varpaan pariksi viikoksi toiseen varpaaseen kiinni ja jatkoin treenausta. Very Happy

Loppuvuodesta onnistuin löysyttämään toisen olkapään siteet siten että olkapää muljahteli pois paikoiltaan laittaessani liikaa painoa kyseisen käden päälle. Tuli harjoiteltua sitten hieman erilaisempia liikkeitä tunnilla kun välttelin mahdollisimman paljon kättä.

Tänä vuonna olen tähän mennessä onnistunut venäyttämään lihaksen lapaluun alta, mutta sekin on jo parin päivän venyttelyn jälkeen siinä kunnossa ettei haittaa harjoituksia.

Olen jännityksellä odottanut milloin ranteet ja peukalot pettää tankoilussa, mutta ihmeekseni ne itseasiassa näyttävän voivan paremmin kuin aiemmin. En ole tarvinnut tukisiteitä käsissäni aikoihin.
Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





Urheiluvammat - Sivu 10 Empty
ViestiAihe: Vs: Urheiluvammat   Urheiluvammat - Sivu 10 Icon_minitime

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Urheiluvammat
Takaisin alkuun 
Sivu 10 / 24Siirry sivulle : Edellinen  1 ... 6 ... 9, 10, 11 ... 17 ... 24  Seuraava

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Spin around the pole :: Yleistä keskustelua Pole Dance asioista-
Siirry: