Spin around the pole
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Spin around the pole

Suomalainen forum kaikille tankotanssin ystäville. (Päästäksesi lukemaan ja kirjoittamaan kaikille aihealueille sinun on rekisteröitävä käyttäjätunnus itsellesi.)
 
PääsivuPääsivu  Harrastuspaikat  Latest imagesLatest images  HakuHaku  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään  

 

 Urheiluvammat

Siirry alas 
+118
laurus
Cristine16
ollu
nita
OonaK
hiekkis
Malin
W_devil
hheidii
minorvok
mujuvaa
iitaliina
Paprika
eika
Tazze
BLAAAAACK
Neneth
Polecat
zayah
AnskuN
SaMaJA
marraskuu
Päivi
lilith84
yonski
Caralee
Tiiku
Tiu
Nexu
iku69
Mortianna
hpl
erika
Retu
sonkos
Manares
Vekexxx
Nepu
Pandakarhu
shadow87
maya.s
Elegia
Martta
Goldie
Herkkupurkki
Unya
annakatariina
jolla
SusannaR
Nahkis
pineapple
Jenni H
Ivanka
salama
Farang
liisan
neitinopsa
nasu
Inila
Nina
Ewy
Lotta.
Jutta
Johanna
Marie
Eeva
angela
karti
LaraK
Em Kay
Hiirenvirna
Zahrain
piija
tiko
Olgimax
FemmeFatale
Hennu/Henriikka
downthepole
Maris^
hemuliini
Razz
Dahlia D.
maimiau
Iiris
wilmiina
Jenni
Sonja
tankomau
sluippa
Ish
christina
vesi
Foxmagon
papaija
Henna.C
Kati
Samira
merqus
celya
pikkukissa
Carnivora
Lissuwursti
kajakki
Cherrie
annukka
Ashta
JonnaK
miukattus
-Hanna-
Kirsi
Miia
Sanni
nekuliini
Kat Da
Nanna H.
AdminSusie
tasuni
Iina
122 posters
Siirry sivulle : Edellinen  1 ... 10 ... 16, 17, 18 ... 20 ... 24  Seuraava
KirjoittajaViesti
Saila
Superman
Superman
Saila


Viestien lukumäärä : 1166
Ikä : 35
Location : Turku
Registration date : 27.05.2008

Urheiluvammat - Sivu 17 Empty
ViestiAihe: Vs: Urheiluvammat   Urheiluvammat - Sivu 17 Icon_minitimeTi Marras 22, 2011 10:26 am

mulla oli samankaltaista kipua ja 2 viikkoo piti olla pois tangolta. vieläkin välillä huomaa jaetussa otteessa että ottaa tohon kohtaan. mulla toi "vamma" tuli kesän jälkeen ku en ollu tankoillu kesällä..

lisäys: kannattaa lukea noi edellisen sivun viestit aiheesta Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
Ewy
Superman
Superman
Ewy


Viestien lukumäärä : 965
Ikä : 35
Location : Järvenpää
Registration date : 24.09.2009

Urheiluvammat - Sivu 17 Empty
ViestiAihe: Vs: Urheiluvammat   Urheiluvammat - Sivu 17 Icon_minitimeTi Marras 22, 2011 10:50 am

Mä oon muuten todennut, että Voltaren (se geeli) on ihan parasta tuollaisiin kipuihin. Ja tosiaan se lepo Laughing
Takaisin alkuun Siirry alas
wilmiina
Superman
Superman
wilmiina


Viestien lukumäärä : 675
Ikä : 41
Location : Tampere
Registration date : 10.03.2009

Urheiluvammat - Sivu 17 Empty
ViestiAihe: Vs: Urheiluvammat   Urheiluvammat - Sivu 17 Icon_minitimeTi Marras 22, 2011 1:08 pm

maya.s kirjoitti:
nyt parin päivän sisällä on alkanut vasen käsi kipeytyä suoraan ranteen ja kyynärpään keskivaiheilta ulkosyrjältä. tuntuu semmosta vihlontaa jos teen kädellä jotain ja välillä myös levossa.

tää on nyt se asia mistä jaksan AINA mun oppilaille motkottaa koska oon ite paras esimerkki miten huonosti voi käydä...
sulla on tossa sun avatarissa ainakin alempi käsi jaetussa otteessa, jos se tanko ei pysy siellä kämmenen puolella vaan luiskahtaa sinne kämmenen "ulkosyrjälle", se vääntää sun käden aika pahaan asentoon...
sillon kun ylemmässä kädessä ei ole vielä tarpeeksi lihasta, alempi käsi ottaa jaetussa otteessa sen kaiken painon päälleen mitä yläkäsi ei jaksa...
itsehän rikoin molemmat käteni juuri tosta kohtaa ihan omaa tyhmyyttäni ja KOLME VUOTTA MYÖHEMMIN niitä vihloo edelleen jos tekee liikaa jaetun otteen juttuja....
eli jos nyt on PAKKO reenata ihan hulluna, vaihda perusotteeseen ja opettele tekemään sillä hyvin...
eniten suosittelisin kyllä aika pitkää lepoa ja paljon venyttelyä, hierontaa ja paljon kylmää usein...
jos tulehtuu ni viikon verran buranaa kolmesti päivässä ja tankoilu minimiin......
älkää ihmiset oikeesti rikkoko käsiänne, ne on tankoilussa aika tärkeet.......
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.myspace.com/randomaccidentsband
shadow87
Superman
Superman
shadow87


Viestien lukumäärä : 739
Ikä : 36
Location : Tornio
Registration date : 03.04.2011

Urheiluvammat - Sivu 17 Empty
ViestiAihe: Vs: Urheiluvammat   Urheiluvammat - Sivu 17 Icon_minitimeTi Marras 22, 2011 1:12 pm

Itsellä oli ihan sama jaetun otteen kanssa Sad Myöhemmin kun voima on kasvanu ja tekniikan oppinu niin sitä kestää tehä vaikka kuinka mutta alussa esim. karuselli kävi käden päälle niin että olin tankoilusta jatkuvati pakkolomalla :// ja just tuohon ihme paikkaan koski eli ranteen ja kyynärpään väliin x///
Takaisin alkuun Siirry alas
maya.s
basic spinner
basic spinner
maya.s


Viestien lukumäärä : 9
Location : Kajaani
Registration date : 10.10.2011

Urheiluvammat - Sivu 17 Empty
ViestiAihe: Vs: Urheiluvammat   Urheiluvammat - Sivu 17 Icon_minitimeTi Marras 22, 2011 2:36 pm

hei kiitos tosi paljon vastauksista! ei kai se auta kun malttaa katsella tilannetta nyt muutama päivä. silent ja hioa oikeenlaista tekniikkaa mikäli se näin itse oppijalta onnistuu. Shocked
Takaisin alkuun Siirry alas
Eeva
intermediate inverter
intermediate inverter
Eeva


Viestien lukumäärä : 140
Ikä : 40
Location : Helsinki
Registration date : 28.07.2009

Urheiluvammat - Sivu 17 Empty
ViestiAihe: Vs: Urheiluvammat   Urheiluvammat - Sivu 17 Icon_minitimeTi Marras 22, 2011 6:44 pm

Väänsin kanssa alkeissa ollessa väkisin jaetun otteen juttuja vaikka sattui. Silloin en edes tajunnut vaihtaa perusotteeseen kun tunnilla esimerkit tuli jaetulla otteella.
Siitä seuras pitkään kestänyt kipu vasemmalle ranteelle. Sitä vihloi välillä vaikka mitään ei olis tehnytkään, ja jopa kylmä tuuli ulkona saattoi aloittaa yhtäkkiä kivun.

Sitten opin, että oikeestaan kaikki perus spinnit voi tehdä perusotteella ja sitä olen suosinut siitä asti. Voima kasvaa kuitenkin perusotteellakin tehdessä.
Nykyisin jaetun otteen käyttämisessä ei ole mitään ongelmaa Smile

Mutta tuo keskellä kämmentä-juttu on mennyt ihan kokonaan ohi Shocked Pitääkin alkaa tarkkailla mitä teen. Vaikka luulen että ihan oikein...? Sujuu ainakin hyvin, ja ilman kipuiluja.
Takaisin alkuun Siirry alas
wilmiina
Superman
Superman
wilmiina


Viestien lukumäärä : 675
Ikä : 41
Location : Tampere
Registration date : 10.03.2009

Urheiluvammat - Sivu 17 Empty
ViestiAihe: Vs: Urheiluvammat   Urheiluvammat - Sivu 17 Icon_minitimeTi Marras 22, 2011 7:53 pm

^et oo ehkä sattunu mun tunneilla sellaselle missä tehtäis jaetulla otteella mitään Very Happy
ainaki mä huomaan omista ranteista et ne vaan hirveen helposti vääntyy mihin vaan, ehkä ne on vähän löysät ja just siitä syystä pitäiski oikeen kunnolla pitää huolta että ottaa otteen kunnolla....
siitä mä siis ite sen huomasin ku aloin kattelee et miten mä asioita teen, tanko oli lähempänä pikkusormee ku peukaloa, siinä vaiheessa aloin vähän miettii et tuskin tän näin kuuluis olla Very Happy
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.myspace.com/randomaccidentsband
Herkkupurkki
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
Herkkupurkki


Viestien lukumäärä : 331
Ikä : 49
Location : Helsinki
Registration date : 13.06.2010

Urheiluvammat - Sivu 17 Empty
ViestiAihe: Vs: Urheiluvammat   Urheiluvammat - Sivu 17 Icon_minitimeTi Marras 22, 2011 7:56 pm

Auttaisko tuossa PowerBall? Jos sillä treenais lihaksia tankoilun ohessa?
Takaisin alkuun Siirry alas
wilmiina
Superman
Superman
wilmiina


Viestien lukumäärä : 675
Ikä : 41
Location : Tampere
Registration date : 10.03.2009

Urheiluvammat - Sivu 17 Empty
ViestiAihe: Vs: Urheiluvammat   Urheiluvammat - Sivu 17 Icon_minitimeTi Marras 22, 2011 8:05 pm

mun mielestä joo, mut lähinnä ennaltaehkäisevänä...
jos sitä alkaa käyttää sillon ku ne kädet on muutenki hajalla ni tuskin kauheesti hyvää saa aikaseks...
myös sellaset gripperit (taimitäneon) on kanssa hyvät olla olemassa, auttaa puristusvoimaan mut liike on vähän eri ku powerballissa....
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.myspace.com/randomaccidentsband
Herkkupurkki
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
Herkkupurkki


Viestien lukumäärä : 331
Ikä : 49
Location : Helsinki
Registration date : 13.06.2010

Urheiluvammat - Sivu 17 Empty
ViestiAihe: Vs: Urheiluvammat   Urheiluvammat - Sivu 17 Icon_minitimeTi Marras 22, 2011 8:29 pm

Juu EI MISSÄÄN NIMESSÄ sillo ku rasitus on päällä.

Mulla on joskus ajoittain vihlaissut rannetta jaetusta otteesta poistuttaessa. (ei spinneissä) ja olen nyt kokeillut tuota. Vielä en ole kauaa sillä treenannut niin en osaa sanoa auttaako se. Yllättävästi laittaa käden lihakset töihin. Mä luulen et toi on hyvä kyynärvarren vahvistamiseen ja lisää se varmaankin puristusvoimaa. Mutta tosiaan vain silloin käytettynä ku kipuja ei ole. (Muulloin mulla ei ole mitään kipuja kyynärvarressa)
Takaisin alkuun Siirry alas
maya.s
basic spinner
basic spinner
maya.s


Viestien lukumäärä : 9
Location : Kajaani
Registration date : 10.10.2011

Urheiluvammat - Sivu 17 Empty
ViestiAihe: Vs: Urheiluvammat   Urheiluvammat - Sivu 17 Icon_minitimeTi Marras 22, 2011 8:59 pm

jees täytyy hommata semmonen vekotin ja ruveta treenaa sit kun käsi on kokonaan kivuton. huomasin juuri et oikea käsi on kans vähän kipeä juuri samasta kohdasta kuin vasen, ei tosin läheskään niin paljoa. en ole koskaan ollut mikään vahva, mulla on (kuten varmaan suurimmalla osalla naisista) enemmän voimaa alakropassa ku yläkropassa. nyt mulla on ehkä eniten voimaa kuin koskaan, kun aloitin parisen kuukautta sitten käymään body pumpissa. Very Happy mutta eihän parin kuukauden pumppireenillä viel kuuhun mennä. joten siis ei muutaku hankkimaan lisää voimia käsiin! Cool

mistä muuten tiedän milloin käteni ovat oikeassa asennossa tehdessäni eri liikkeitä? nyt vasta alkaa ajatteleen tämmösiä kun huomaa kuin helposti vammoja tuleekaan, ei sitä vielä silloin muutaman ekan kerran aikana huomannut kun kävi tunneilla kerran viikossa. silloin ei osannut/ tiennyt kysyä ohjaajalta neuvoa. nyt kun harjoittelee kotona, ei ole keltä kysyä. Rolling Eyes tietty netistä varmaan löytyy kuvia, pitäis ottaa silimä käteen ja katsoa Laughing
Takaisin alkuun Siirry alas
Pandakarhu
intermediate inverter
intermediate inverter
Pandakarhu


Viestien lukumäärä : 157
Location : Helsinki
Registration date : 28.09.2011

Urheiluvammat - Sivu 17 Empty
ViestiAihe: Vs: Urheiluvammat   Urheiluvammat - Sivu 17 Icon_minitimeKe Marras 23, 2011 12:40 pm

Herkkupurkki kirjoitti:
Auttaisko tuossa PowerBall? Jos sillä treenais lihaksia tankoilun ohessa?

wilmiina kirjoitti:
mun mielestä joo, mut lähinnä ennaltaehkäisevänä...
jos sitä alkaa käyttää sillon ku ne kädet on muutenki hajalla ni tuskin kauheesti hyvää saa aikaseks...
myös sellaset gripperit (taimitäneon) on kanssa hyvät olla olemassa, auttaa puristusvoimaan mut liike on vähän eri ku powerballissa....

Maastavetoa raskailla painoilla, siinä saa käsivarren lihakset hyvin osumaa ja samalla muukin kroppa. Kehittyy se puristusvoimakin, eikä tarvitse mitään powerballia vatkata Wink
Takaisin alkuun Siirry alas
http://pandaonapole.blogspot.com/
wilmiina
Superman
Superman
wilmiina


Viestien lukumäärä : 675
Ikä : 41
Location : Tampere
Registration date : 10.03.2009

Urheiluvammat - Sivu 17 Empty
ViestiAihe: Vs: Urheiluvammat   Urheiluvammat - Sivu 17 Icon_minitimeKe Marras 23, 2011 1:15 pm

^joo, mut siihen tarvii kyllä jonkun ekoilla kerroilla kattomaan että teet oikein!
mulla meni ainaki selkä aika huonoon kuosiin ekoista kerroista vaikka mies oli vieressä ja korjas...
et ite en ainakaan yksinäni lähtis salille tekee vähän maastavetoo jos en tiedä mitä teen........
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.myspace.com/randomaccidentsband
Pandakarhu
intermediate inverter
intermediate inverter
Pandakarhu


Viestien lukumäärä : 157
Location : Helsinki
Registration date : 28.09.2011

Urheiluvammat - Sivu 17 Empty
ViestiAihe: Vs: Urheiluvammat   Urheiluvammat - Sivu 17 Icon_minitimeKe Marras 23, 2011 3:24 pm

No tuohan pätee kaikkeen. Ei inverttiäkään kannata tehdä jos ei tiedä mitä tekee, siinähän voi vaikka tippua ja taittaa niskansa. Maastaveto on liikkeenä kuitenkin teknisesti huomattavasti yksinkertaisempi kuin suurin osa tangolla tehtävistä, joten tekniikan oppimisen ei pitäisi olla ylivoimaista kenellekään.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://pandaonapole.blogspot.com/
wilmiina
Superman
Superman
wilmiina


Viestien lukumäärä : 675
Ikä : 41
Location : Tampere
Registration date : 10.03.2009

Urheiluvammat - Sivu 17 Empty
ViestiAihe: Vs: Urheiluvammat   Urheiluvammat - Sivu 17 Icon_minitimeKe Marras 23, 2011 3:31 pm

kyllähän monet kotitreenaajat on ihan yksinään esim invertin oppineet tekemään et ei se nyt iiiiiiiiiiihan mun mielestä päde kaikkeen...
mulle esim maastaveto vaatii paljon enemmän miettimistä ku mikään tangolla tehty asia mitä ainaki ite oon opetellu...
ja tekeehän ihan hullun monet ihmiset nimenomaan salilla liikkeitä tosi väärin, onko siitä sit oikeesti hyötyä?
tai on varmaan jotain mut ehkä ei sitä hyötyä mitä on lähetty hakemaan...
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.myspace.com/randomaccidentsband
Nepu
Superman
Superman
Nepu


Viestien lukumäärä : 545
Ikä : 33
Location : etelä-suomi
Registration date : 21.02.2011

Urheiluvammat - Sivu 17 Empty
ViestiAihe: Vs: Urheiluvammat   Urheiluvammat - Sivu 17 Icon_minitimeTi Joulu 06, 2011 10:40 pm


Selkä vammailee. Hieman keskiselän alapuolella yksi nikama tuntuu olevan ihan vatuillaan, ikäänkuin hieman sivussa muista nikamista ja kädelle tuntuu paljon isommalta. Ei varsinaisesti kipeä, mutta aristaa kosketusta ja eteenpäin taivuttaessa.
Lääkäri bongasi vaan kaksi fasettilukkoa, mitä olen käynyt kahdesti naprapaatilla availemassa, mutta en kyllä huomannut mitään merkittävää muutosta. Korkeintaan pikkusen vähemmän arka pari päivää, kunnes sama olo taas. Naprapaatti tylytti keskivartalon lihaksien vahvuuden tärkeydestä ja jännittämisestä kaikessa mitä tekeekin, veikkaili vaivan johtuvan ylitaivuttamisesta ilman lihasten tukea. Hmm. Kuulostaako jollekin tutulta, minne seuraavaksi kun naproilut on nyt kokeiltu?

Toivottavasti sai jotain selvää Very Happy
Takaisin alkuun Siirry alas
Vekexxx
basic spinner
basic spinner



Viestien lukumäärä : 17
Registration date : 18.02.2011

Urheiluvammat - Sivu 17 Empty
ViestiAihe: Vs: Urheiluvammat   Urheiluvammat - Sivu 17 Icon_minitimeKe Joulu 07, 2011 12:02 am

Nepu kirjoitti:

Naprapaatti tylytti keskivartalon lihaksien vahvuuden tärkeydestä ja jännittämisestä kaikessa mitä tekeekin, veikkaili vaivan johtuvan ylitaivuttamisesta ilman lihasten tukea. Hmm. Kuulostaako jollekin tutulta, minne seuraavaksi kun naproilut on nyt kokeiltu?

On mahdotonta korostaa liikaa keskivartalon syvien lihasten voimaa ja hallintaa erityisesti akrobatian tai baletin kaltaisissa lajeissa. Suosittelen yksityistunteja pilatekseen perehtyneen fysioterapeutin kanssa.
Takaisin alkuun Siirry alas
Manares
intermediate spinner
intermediate spinner
Manares


Viestien lukumäärä : 74
Ikä : 36
Location : Tornio
Registration date : 28.10.2011

Urheiluvammat - Sivu 17 Empty
ViestiAihe: Vs: Urheiluvammat   Urheiluvammat - Sivu 17 Icon_minitimeKe Joulu 07, 2011 12:13 am

Minulla ei suunnattomia urheiluvammoja ole ollu (koputtaa puuta), mutta pieniä valuvirheitä ku on ollu niin pitäny varoa ärsyttämästä niitä.

Mulla on yliojentuvat nivelet. Lonkkanivelet poksahtelee aina välillä, eikä tarvi ku esim nousta autosta ylös.
Tulehtuneita lihaksia ja venähdyksiä ja revähdyksiä. Perussettejä, jotka saa kuntoon kotihoidolla.

Mulla on nykyään sitten pohjelihakset jumissa, ollu jo aikoja. Kirurgi (yhen toisen vamman yhteydessä) uhkasi katkaista pohjelihakset ja venyttää niitä ellen ala saamaan niitä kuntoon.
En saanut lähetettä fysioterapiaan, koska kyseisen tohtorin mielestä siitä ei olisi ollut hyötyä.
Piti sitten venkuilla itseni toista kautta hoitoon ja sain pahimmat lukot auki, mutta vielä on matkaa.

Kuulemma omaan joustavat luut ja nivelsiteet, totesi eräskin tohtori kun pamautin ensin jalkani ovenkarmiin, liukastuin ja putosin nilkkani päälle taittaen samalla polvenkin alleni. No

Takaisin alkuun Siirry alas
sonkos
intermediate inverter
intermediate inverter
sonkos


Viestien lukumäärä : 128
Ikä : 46
Registration date : 17.11.2011

Urheiluvammat - Sivu 17 Empty
ViestiAihe: Vs: Urheiluvammat   Urheiluvammat - Sivu 17 Icon_minitimeKe Joulu 14, 2011 10:56 am

Jaahans.. Onkin sitten ihan yleinen tila tää kyynärkipu!! Sad

Mie oon vast reilu vkon harrastanu tankoiluu ja nyt jo toisen kerran koskee... Nyt sentää lopetin heti ku kipuja ilmaantu! TOIVON että tästä ei tuu mkn yleinen/pysyvä vaiva!!!!

Mut opinpahan tänään kehdon ja takanojakii meni rumasti, mut uskalsin irroittaa kädet cheers

Oon täs ihmetelly, miks en hommannu tankoo jo pari vuotta sitten ku siitä haaveilin??!! Niiiin miun laji <3

Takaisin alkuun Siirry alas
Retu
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
Retu


Viestien lukumäärä : 374
Registration date : 15.07.2011

Urheiluvammat - Sivu 17 Empty
ViestiAihe: Vs: Urheiluvammat   Urheiluvammat - Sivu 17 Icon_minitimeKe Joulu 14, 2011 10:33 pm

Mulla on ollu jo jonkin aikaa kyynärvarsikipuja ja nyt eilisten treenailujen jälkeen puutu oikeen käden ranne. V-invertti harjotuksissa meni selkälihakset ihan juntturaan mut nyt ei enää Very Happy

Ostin kyynärvarteen sellasen neopreemituen joka vetästään käteen, tuntu atttavan Wink
Takaisin alkuun Siirry alas
http://retaraven.blogspot.com/
erika
basic spinner
basic spinner



Viestien lukumäärä : 25
Ikä : 36
Location : YT
Registration date : 05.10.2011

Urheiluvammat - Sivu 17 Empty
ViestiAihe: V invert   Urheiluvammat - Sivu 17 Icon_minitimeLa Joulu 17, 2011 3:25 pm

Nonniin...
Vetasin V- invertin / tai yritin (tanko minun vas. puolella)... jostain syystä minun oikea jalka oli kuitekki vähän koukussa ja ko yritin vettää suoraksi niin (sisä)reiteen sattu.

Uskon että koskaan en ole jalkoja saanu tuossa asennossa ihan suoriksi (olisko liian vähän venyttelyä...?) Mutta nyt sattu ihan tosiaan kun yritin suoristaa...

Olisko revähtäny? Yritin nyt venytellä, mutta sattuu kamalasti!
Tietääkö kukaan laittasinko kylmää, vai olisko lämmin parempi? Kannattaako nyt venytellä vai ei?

Onko kelhään ollu samallaista ongelmaa? Myös "?bumerang?" spinnissä tuntuu että jalat olis vähän koukussa...? Ratkeaako tuo jalkojen suoristamis ongelma ihan vain venyttelemällä?
Takaisin alkuun Siirry alas
hpl
intermediate inverter
intermediate inverter
hpl


Viestien lukumäärä : 139
Ikä : 36
Location : Tornio
Registration date : 17.10.2011

Urheiluvammat - Sivu 17 Empty
ViestiAihe: Vs: Urheiluvammat   Urheiluvammat - Sivu 17 Icon_minitimeLa Joulu 17, 2011 3:58 pm

Terveyskirjastosta bongasin;

Ensiapu ja itsehoito

"Lihasrepeämän ensiapuna on kohoasento, kylmähoito ja lievästi vamma-aluetta puristava side. Jääpussia tai kylmäpakkauksia pidetään vamman kohdalla 15–20 minuuttia kerrallaan, tarvittaessa 1–2 tunnin välein. Vähäiset lihasvammat paranevat hyvin, ja niiden kuntouttaminen aloitetaan kivun sallimissa rajoissa jo parin päivän kuluttua vammasta. Kivun hoitoon voi käyttää tulehduskipulääkkeitä.

Lihaskouristuksen hoitona on krampin aiheuttaneen liikkeen lopettaminen, kevyt hieronta ja lihaksen varovainen venyttely. Jos kramppi ei laukea, on syytä epäillä revähdystä."

Milloin hoitoon

"Kova kipu ja lihaksessa tuntuva selvä kuoppa tai lihaksen heikentynyt voima ovat aihe viedä potilas lääkärin tutkittavaksi. Laaja lihasrepeämä voi tarvita korjausta leikkauksella. Sitkeä kiputila revähdyksenomaisen tilanteen jälkeen ilman muita oireita voi joskus olla seurausta lihaksen sisäisestä veripahkasta, jonka osoittamiseksi on tarpeen ultraäänitutkimus ja hankalien oireiden vuoksi mahdollisen veripahkan tyhjennys. Revähdyksen laajuudesta riippuen paraneminen kestää 2–6 viikkoa."

Ehkäisy

"Liikuntasuoritusten yhteydessä lihasrevähdyksiä voidaan ehkäistä lihasten lämmittelyllä ja venyttelyllä ennen suoritusta."

Kiva kuitenki kuulla, että olet treenaillu, itellähän ei ole vieläKÄÄN tankoa niin ollu aika vähäistä.. sie oletki varmaan sitten superhyvä jos tulet tammikuussa salille taas treenaamaan.. meinasitko jatkoryhmään? :O
Takaisin alkuun Siirry alas
Mortianna
Superman
Superman
Mortianna


Viestien lukumäärä : 1498
Ikä : 34
Location : Hellsinki
Registration date : 28.07.2009

Urheiluvammat - Sivu 17 Empty
ViestiAihe: Vs: Urheiluvammat   Urheiluvammat - Sivu 17 Icon_minitimeLa Joulu 17, 2011 4:04 pm

erika kirjoitti:
Onko kelhään ollu samallaista ongelmaa? Myös "?bumerang?" spinnissä tuntuu että jalat olis vähän koukussa...? Ratkeaako tuo jalkojen suoristamis ongelma ihan vain venyttelemällä?

Mihin kohtaan sua sattuu?
Mulla on ainakin bumerangin (ym. vastaavat) asento parantunut alavatsalihasten ja lonkankoukistajien jumppaamisella, lonkankoukistajien ja sisäreisien venyttelyllä. Mulla "sivuspagaattia" venyttäessä ennen oik. jalan polvitaipeen jänne tuntu muljahtavan, mutta sekin on vähentynyt rauhallisella venyttelyllä.

Toivottavasti saat lihaksen kuntoon. Sad
Takaisin alkuun Siirry alas
erika
basic spinner
basic spinner



Viestien lukumäärä : 25
Ikä : 36
Location : YT
Registration date : 05.10.2011

Urheiluvammat - Sivu 17 Empty
ViestiAihe: Vs: Urheiluvammat   Urheiluvammat - Sivu 17 Icon_minitimeLa Joulu 17, 2011 6:26 pm

Kiitos vastauksista Smile

Olen mie jonku verran reenaillu ja ehottomasti tulen jatkokurssile! Ootan ko kuuta nousevaa... Mutta ei tämä räpellys mitään tanssia ole Very Happy
Tämä on varmasti minun ihan ite aiheuttama ongelma, kun venyttely ja lämmittely varmasti useimmiten liian vähästä... ko houkuttaa niin paljon tuo tanko aina :/

Mortianna, mulla tuntuu niinkö etten sais polvia aivan suoraksi... Olisko takareidet ja sisäreidet niin tönköt? Venyttely varmaan paras lääke, nyt tosin hankaloitui sekin, kun varmaan nyt jotenki revähti :/
Voi myös olla että alavatsalihakset liian huonot, kuinkas nuita lonkankoukistajia reenataan?

Toivottavasti ei ole pitkäikänen vamma... nyt jää tankoilu vähäksi aikaa Sad
Takaisin alkuun Siirry alas
hpl
intermediate inverter
intermediate inverter
hpl


Viestien lukumäärä : 139
Ikä : 36
Location : Tornio
Registration date : 17.10.2011

Urheiluvammat - Sivu 17 Empty
ViestiAihe: Vs: Urheiluvammat   Urheiluvammat - Sivu 17 Icon_minitimeLa Joulu 17, 2011 9:24 pm

Joo, tärkeintä on että saat jalan kuntoon ensin.. Ja se lämmittely ja venyttely! Very Happy Tästähän meitä kyllä varoitettiin, MONEEN kertaan! Että kotona kun treenaa sitä saattaa jäädä ne hieman vähemmälle.. Täällä kans kovasti odotellaan tankoilua <3 Pitää tilata oma tanko niin pääsee ihan kunnolla treenaamaan.. Menee vain vähintään tammikuulle, että sen saan.. ja varmaan saman tilaan ko sulla Smile Oletko saanu sen "liukkauden" pois tai oppinut elämään sen kanssa? Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





Urheiluvammat - Sivu 17 Empty
ViestiAihe: Vs: Urheiluvammat   Urheiluvammat - Sivu 17 Icon_minitime

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Urheiluvammat
Takaisin alkuun 
Sivu 17 / 24Siirry sivulle : Edellinen  1 ... 10 ... 16, 17, 18 ... 20 ... 24  Seuraava

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Spin around the pole :: Yleistä keskustelua Pole Dance asioista-
Siirry: