| Tankotanssia eri medioissa | |
|
+107Goldie neitinopsa Olgimax downthepole Elegia eika miumiu Cayanne Razz ingrid Lelina SilverJo SusannaR Saila Lotta. sonjis Henrietta Tsudy nekuliini hemuliini nasu Johanna siru Sanna iisa hansi pujaka_ hairi Superspin tiko pippaliini Em Kay Eeva Lissuwursti OonaK aidu Friidu sereket vive1 Nounours Tazze nita Mappari Rosal Marianne nimma Ewy Esteria Riuku elisa bettie npeltoni karti Tea Dahlia D. Soila Marie vesi LaraK Samira Iiris johrunna Sonja pikkukissa angela tasuni tankomau Sinna Assi sluippa Tupuna FemmeFatale Jenni Foxmagon paiviku Hennu/Henriikka JJeenny Mortianna maimiau wilmiina celya -Hanna- Sanni merqus vilionkka jossukka ladyluck papaija jiji Ish sarppa Nenna eledra Henna.C Kati Kat Da Ninni Cherrie Miia AdminSusie Ashta kajakki annukka Iina Nanna H. Nina Nane 111 posters |
|
Kirjoittaja | Viesti |
---|
OonaK Superman
Viestien lukumäärä : 691 Ikä : 41 Location : Hki Registration date : 09.01.2010
| Aihe: Vs: Tankotanssia eri medioissa Ke Tammi 26, 2011 2:09 pm | |
| Heh, joo, ei se ihan noin menny... Eli sanoin about että tangolla yleensä tepastellaan ei tanssita. Ja mun mielestä suomi on oikeesti edellä muita maita.
Oona | |
|
| |
Sonja hangin in pole with one leg only
Viestien lukumäärä : 430 Registration date : 24.06.2008
| Aihe: Vs: Tankotanssia eri medioissa Ke Tammi 26, 2011 2:23 pm | |
| - Oona K. kirjoitti:
- Heh, joo, ei se ihan noin menny... Eli sanoin about että tangolla yleensä tepastellaan ei tanssita. Ja mun mielestä suomi on oikeesti edellä muita maita.
Harmi, että ovat sitten kirjoittaneet noin väärään sävyyn. Jos en tankotanssista mitään tietäisi, mutta harkitsisin sen kokeilua, niin tuon artikkelin perusteella todennäköisesti jättäisin sikseen. Tuosta saa kuvan, että opetus Suomessa keskittyy tähän tepasteluun. | |
|
| |
tasuni Superman
Viestien lukumäärä : 1994 Ikä : 51 Location : Helsinki Registration date : 07.12.2007
| Aihe: Vs: Tankotanssia eri medioissa Ke Tammi 26, 2011 3:22 pm | |
| Tuliko se stripparikommentti ja "aivan oikein! pitääkin kritisoida, ja kovemmin!" myös toimittajalta? Jos tuli, valitusta perään sillä toi on varsin provosoiva ja muita harrastajia halventava kommentti, eikä ole hyvää mainosta lajille eikä varsinkaan sulle itsellesi. Hyvää mainosta olisi hyvään urheiluhenkeen kannustavasti kirjoitettu juttu, jossa ei anneta lajin negatiivisiksi koetuille puolille lainkaan palstatilaa vaan keskitytään hyvään. | |
|
| |
nasu intermediate inverter
Viestien lukumäärä : 185 Location : Espoo Registration date : 29.08.2008
| Aihe: Vs: Tankotanssia eri medioissa Ke Tammi 26, 2011 3:58 pm | |
| Vähän ihmetyttää, eikö toimittaja lähettänyt juttua tarkistettavaksi ennen julkaisemista??? Sehän on ihan yleinen käytäntö useimmissa lehdissä ja luulisi Hesarin tasoisen lehden sitä noudattavan. Siinähän tuon virheellisen sitaatinkin olisi saanut korjattua. | |
|
| |
vilionkka intermediate inverter
Viestien lukumäärä : 121 Ikä : 37 Location : Helsinki Registration date : 08.03.2009
| Aihe: Vs: Tankotanssia eri medioissa Ke Tammi 26, 2011 4:24 pm | |
| sitten tietty tähän mielenkiintoisena lisäkommenttina, että mites toi temppujen teko (=akrobaattisuus) ja strippaus liittyy muutenkaan yhteen? mun ymmärtääkseni stripparit riisuuntuu ja kukaan ei mun tietääkseni ole Suomen tankotanssitapahtumissa riisuuntunut alasti... Jos koreografia on sensuelli tai naisellinen, niin se ei mun mielestäni vielä liity strippaukseen millään tavalla. Kaikkien ei varmaankaan tartte telinevoimistella siellä tangolla? Ja millä tavalla tanssi tulee mukaan jos ei tehdä tankotanssitemppuja? tai siis tuleeko tankotanssista tanssia, kun ei tehdä liikkeitä tangolla? | |
|
| |
Jassi intermediate spinner
Viestien lukumäärä : 50 Registration date : 08.07.2008
| Aihe: Vs: Tankotanssia eri medioissa Ke Tammi 26, 2011 4:35 pm | |
| Jotenkin mä ajattelin, että noi kommentit vois olla hyvinkin sun suusta Oona, sillä sellainen mielikuva mulle jäi siitä Imagenkin jutusta, että me ollaan strippareita kaikki, ja ainoa oikea suunta on sun tyylillä tehty "taide", jotta tästä leimasta päästäisiin eroon. Bodyroll lienee varsin seksistinen liike sitten hip hopissakin, ilmeisesti siinä on tarkoitus rakastella lattiaa vaatteet päällä? EMT, olen niin hämmentynyt tästä nykyisestä taistelusta, että mikä on se oikea suunta, tai sallittu suunta. Osa tekee taidetta, osa yrittää, osa tanssii ja osa on sitten onnellinen silloin kun saa pyöritellä pebaa. Onko se nyt niin vaikea antaa vain kaikkien kukkien kukkia? | |
|
| |
tasuni Superman
Viestien lukumäärä : 1994 Ikä : 51 Location : Helsinki Registration date : 07.12.2007
| Aihe: Vs: Tankotanssia eri medioissa Ke Tammi 26, 2011 4:55 pm | |
| | |
|
| |
jossukka hangin in pole with one leg only
Viestien lukumäärä : 283 Ikä : 38 Location : Helsinki Registration date : 14.03.2009
| Aihe: Vs: Tankotanssia eri medioissa Ke Tammi 26, 2011 5:10 pm | |
| Komppaan Jassia ja Tasunia! | |
|
| |
Marie hangin in pole with one leg only
Viestien lukumäärä : 301 Ikä : 38 Location : Toijala Registration date : 28.04.2009
| Aihe: Vs: Tankotanssia eri medioissa Ke Tammi 26, 2011 5:25 pm | |
| Loistava puheenvuoro jassi! Juuri näin! | |
|
| |
iisa basic inverter
Viestien lukumäärä : 44 Ikä : 37 Location : Tampere Registration date : 14.03.2010
| Aihe: Vs: Tankotanssia eri medioissa Ke Tammi 26, 2011 5:54 pm | |
| Jassi taisi tiivistää monen ajatukset, kiitos Itseäkin kyllä särähti juttu silmään. Ennen, jo valmiiksi kurja, akrobatia-taide-seksi -erottelu olikin muuttunut muotoon: akrobatia=strippaus. Waat? Kukaan suomalainen tankotanssija ei tietääkseni ole harrastanut strippausta yksissäkään kisoissa... Jos nyt lopetettaisiin tämä tyylien paremmuusjärjestely, jes! | |
|
| |
OonaK Superman
| Aihe: Vs: Tankotanssia eri medioissa Ke Tammi 26, 2011 10:28 pm | |
| Kommentoin yleisesti että maailmalla ei ole montaa tankoTanssijaa ja rohkaisin kyllä vahvasti kritisoimaan tämän päivän tyyliä ja tasoa. Halusin ehkä olla vähän alleviivaava ja erottua eri tyylillä.
Kun puhun tankotanssista, kerron mitä se merkitsee minulle henk.koht. en aina puhu siitä positiivisesti mainosmielessä. Mielestäni Suomessa ei ole kova taso tankotanssissa, tyyli toisaalta on paikoittain tosi potentiaalinen verrattuna muihin maihin. Esim. Amerikassa, Australiassa tai Ranskassa on kova taso, ei Suomessa. Harmi, koska uskoisin tällä hyvällä tyylitajulla mentäisiin pitkälle. Ja nyt tarkoitan niitä jotka haluavat kisata.
En koe että kaikkien tulisi tehdä lajia, niin kuin minä, kukkikaa ihan mihin suuntaan haluatte, niin minäkin teen.
Tämä on minulle suurinta liiketaidetta, ja aihe myös kuohuttaa tunteitani silloin tällöin.
Oona
| |
|
| |
Ish Superman
Viestien lukumäärä : 2611 Location : SEINÄJOKI Registration date : 10.11.2008
| Aihe: Vs: Tankotanssia eri medioissa Ke Tammi 26, 2011 11:13 pm | |
| Mä veikkaan että aika moni meistä muistakin on hyvinkin intohimoinen tämän lajin suhteen, mutta ainakin osa meistä kannustaa kaikkia tyylisuuntia muita parjaamatta. Tuo on nopee tapa tappaa monelta se itsetunto ja rohkeus joka on ehkä äskettäin vasta noussut. Jos mä olisin kaks vuotta sitten lukenu täältä foorumilta noita kommentteja, niin mä oisin aika äkkiä raahannu tangon jonnekin pimeeseen huoneeseen , sulkenu verhot ja ollu sielä keskenäni. Onneks ei ollu semmosta sillon. Jos on noin ehdoton sen suhteen mistä pitää, niin miksei voi vaan jättää kommentoimatta kokonaan niitä muita suuntauksia ja keskittyä vaan siihen itteensä. Tarviiko ne kaikki muut kukat talloa allensa että se yks voikukka sielä keskellä saa hohtaa keltaisena.
Toivottavasti tää ei nyt ketään loukannu, mutta on aika laimeesti multa sanottu.
| |
|
| |
tasuni Superman
| Aihe: Vs: Tankotanssia eri medioissa To Tammi 27, 2011 9:13 am | |
| Ihan samaa mieltä sun kanssa, Ish. Mä en myöskään ymmärrä, en ole koskaan ymmärtänyt, Oonan tarvetta parjata muita tyylejä ja harrastajia ihan vaikkei lajin strippitaustasta kysyttäisi yhtään mitään. Jos on niin erinomainen omasta mielestään, luulisi yleisön sen ymmärtävän ilman että sitä tarvitsee muita haukkumalla rautalangasta vääntää. Mutta yleisö tuntuu tykkäävän ihan yhtä lailla muistakin esiintyjistä, jostain kumman syystä, ja matkustavan ympäri maailmaa katsomaan ihan muitakin tankoTanssijoita (joita näyttää sitten kuitenkin maailmalla riittävän) kuin Oonaa.
Ja korjauksia Oonan omaan kommenttiin: Suomessa on väkilukuun ja lajin ikään nähden hyvä taso, ja se tulee vain paranemaan. Samoin väkilukuun ja lajin ikään nähden Australian taso ei minusta ole mitenkään merkittävä enää, siellä on lajin historia pisin ja silti siellä on poljettu paikallaan samojen liikkeiden kanssa viimeiset kolme vuotta. Amerikasta en tiedä kun en ole sitä seurannut. Ranskan taso on minun henkilökohtaisesta mielestäni paras, koska se edustaa sitä tyylilajia, josta eniten pidän.
Oona, jos todella haluat viedä tankotanssia tiettyyn suuntaan, suosittelen nyt kuten aina ennenkin niiden omien erinomaisten tapahtumien järjestämistä. Sulla on paljon kontakteja, joihin vaikuttaa, ja jotka voivat järjestää myös kilpailuja, joissa voit esiintyä. Se on ainoa varma tapa edistää tiettyä tyylisuuntaa. Kotiharrastajien, kanssakisaajien, MM-kisojen ja esim. miestankoilijoiden julkinen parjaaminen ei siihen suuntaan vie, se ainoastaan laskee omia pisteitäsi yleisön ja yhteisön silmissä. | |
|
| |
ingrid basic spinner
Viestien lukumäärä : 18 Registration date : 28.05.2010
| Aihe: Vs: Tankotanssia eri medioissa To Tammi 27, 2011 9:22 am | |
| - Oona K. kirjoitti:
- En koe että kaikkien tulisi tehdä lajia, niin kuin minä, kukkikaa ihan mihin suuntaan haluatte, niin minäkin teen.
Jos todella et sanonut, että suomalaisia tankotanssijoita kuuluu kritisoida (eli haukkua strippareiksi) koska he eivät tee tankotanssia sillä tyylillä joka susta on paras, niin pyytänet oikaisua. Sun (suuhun laitetut?) lausunnot ei todellakaan välitä ajatusta että jokainen saa tehdä niin kuin haluaa ja muut eivät ole väärässä vaikka sä olisitkin oikeassa. Jos esiinnyt tankotanssijana julkisuudessa, niin väistämättä edustat muitakin kuin itseäsi. Jos se ei kelpaa, niin voisitko mitenkään tehdä pesäeron itsesi ja muiden välille jollain muulla tavalla kuin kutsumalla kaikkia muita strippareiksi? "Puhun vain omasta puolestani" on hiton paljon vähemmän ongelmallista kuin "mä oon tanssija ja muut on strippareita". Tai siis, kyllä mua ainakin kannustaa kukkimaan kun pääsen taas selittämään äidilleni että tankotanssi ei Suomessa oikeasti oo 99%:sti strippausta, vaikka lajin Suomen mestari Suomen suurimman päivälehden sivuilla niin väittääkin. | |
|
| |
tasuni Superman
| Aihe: Vs: Tankotanssia eri medioissa To Tammi 27, 2011 9:46 am | |
| Ingrid, spot on . Mun täytyy lisäksi vielä kysyä, että kuka tässä maassa enää kutsuu tankotanssijoita strippareiksi paitsi Oona itse? Henriikasta kertovissa jutuissa ei strippausta muistaakseni ole mainittu koskaan, vaan niissä Henriikka - ja toimittajat - puhuvat ihan vain lajin vaativuudesta ja kauneudesta. Ihmeellistä, eikö totta. Jos strippaus nykypäivänä mainitaan, se mainitaan ainoastaan lajin taustana, ei koskaan nykyisten tankotanssijoiden määreenä, eivätkä juttujen kohteet sitä itse ota esille ja tunge lukijan naamaan. Paitsi tietenkin Oona. | |
|
| |
OonaK Superman
| Aihe: Vs: Tankotanssia eri medioissa To Tammi 27, 2011 9:58 am | |
| Mä en oo missään vaiheessa puhunut huonoa suomalaisista tankotapahtumista! Miten se tähän sekoitetaan...
Mä en vaan ymmärrä miks kaikki vieläkin ihmettelee näitä stripparivihjauksia. Joka kerta kun lehdissä lukee jotain tähän liittyvää, niin moni täällä huutaa ja lähettelee valituksia toimittajille tästä. Miksi ihmeessä... Pitääkö niiden suut ns. tukkia, jotta he eivät kerro omia mielipiteitään tankokansan liikekielestä.
Mun tyyli lehdissä on tuoda esiin oma tyylini, tietenkin. En toisaalta sano että olisin välttämättä oikeessa, mutta nyt tässä hetkessä se tuntuu tältä. Keskustelu jatkuu varmasti kiinnostavana 23.3. Maria! -showssa... Vilja be aware! | |
|
| |
tasuni Superman
| Aihe: Vs: Tankotanssia eri medioissa To Tammi 27, 2011 10:10 am | |
| No itseäshän tuo tuntuu harmittavan, että tankoiluun liitetään strippauselementti ihmisten mielissä, kun siitä jatkuvasti maailmalla puhut ja käsket kritisoimaan, "ja kovaa". Eihän sen suoremmin voi toisia kukkia lytätä! Mä sanoin että sen sijaan että haukkuisit muita, kannattaisi järjestää omia suomalaisia hyvätasoisia tapahtumia, kilpailuja ja showcaseja, joihin pääsyvaatimuksena olisi se sun haluama tyyli. Sillä, ja vain sillä, sä saat harrastajat ja median mukaan sun tyyliin. Jos se on se mitä sä haluat. Tällä hetkellähän sä joudut valitettavasti osallistumaan meidän muiden (Iinan ja mun) järkkäämiin tapahtumiin jos haluat esiintyä, ja mehän otetaan niihin just ketä me itse halutaan, vaikka mitä strippareita... | |
|
| |
| |
| |
tasuni Superman
| Aihe: Vs: Tankotanssia eri medioissa To Tammi 27, 2011 10:31 am | |
| Jo... Mutta Oonan kunniaksi on sanottava, että se kyllä vastaa huutoonsa ja sietää kaiken kritiikin täällä foorumilla, eikä hermostu siitä tai vaan katoa jonnekin vastaamatta mihinkään. Se osoittaa kyllä aikamoista selkärankaa. | |
|
| |
| Aihe: Vs: Tankotanssia eri medioissa To Tammi 27, 2011 10:35 am | |
| - tasuni kirjoitti:
- Mutta Oonan kunniaksi on sanottava, että se kyllä vastaa huutoonsa ja sietää kaiken kritiikin täällä foorumilla, eikä hermostu siitä tai vaan katoa jonnekin vastaamatta mihinkään. Se osoittaa kyllä aikamoista selkärankaa.
Komppaan tätä! | |
|
| |
ingrid basic spinner
Viestien lukumäärä : 18 Registration date : 28.05.2010
| Aihe: Vs: Tankotanssia eri medioissa To Tammi 27, 2011 11:55 am | |
| - Oona K. kirjoitti:
- Mun tyyli lehdissä on tuoda esiin oma tyylini, tietenkin.
Niin, mutta kun sä et sanonut että olet tyylikkäin ja kaunein ja paras ja sulla on megaihanin tyyli, vaan että kaikki muut on strippareita ja sä oot ainoa joka tanssii. Luuletko, että ihmiset pitää strippaamista jotenkin erityisen vaikeana? Mä en. Sitä pidetään vaan alentavana. Jos sä sanot että oot parempi kuin ne joita kuvaat strippareiksi, niin se ei tavalliselle ihmiselle sano että sä oot ilmaisultasi huipputasoa - ainoastaan sen, että sä et riisu, toisin kuin ne pikkuhutsut. Mä en avautuisi tästä aiheesta jos kyse ois vaan myötähäpeästä siitä, et sä ajattelet et on hirveen iso meriitti sanoa et "mä tanssin, en strippaa". Se nyt ei musta oo mikään saavutus itsessään, mut täs on tosiaan kyse eri asiasta: sä sanoit että "mä tanssin, en strippaa, toisin kuin nuo kaikki muut". (Ja en siis sano että sulla ei ois saavutuksia tankotanssin saralla, vaan että isoin niistä ei todellakaan ole ettet strippaa.) Kokonaan toinen asia on tää koko slut shaming-juttu, että strippari on haukkumasana ja tanssissa ei saa olla seksikästä liikekieltä koska tanssi on taidetta ja oikeassa taiteessa ei ole seksiä. Kuten näkyy: http://en.wikipedia.org/wiki/Leda_and_the_Swan | |
|
| |
annakatariina basic spinner
Viestien lukumäärä : 29 Registration date : 21.01.2010
| Aihe: Vs: Tankotanssia eri medioissa To Tammi 27, 2011 12:01 pm | |
| Tyypillistä. Lauma hyökkää yhden menestyneen kimppuun. Ja vielä nettipalstalla! Tankotanssiyhteisössä osa kuvittelee että kaikilla olisi, tai pitäisi olla sama mielipide asioista. Jokaisella on oikeus sanoa ääneen oma mielipiteensä ja ajaa eteenpäin itselleen tärkeäksi kokemaansa asiaa. Ja kaiken kaikkiaan Oona on nimenomaan edistänyt tankotanssin mainetta ja asemaa sekä kannustuksellaan ja opetuksellaan auttanut myös montaa oppilasta edistymään.
Peräänkuulutan myös medialukutaitoa: Vastakkainasettelun tarkoituksena on herättää keskustelua. Siitä sitten kehittyy monivivahteisempaa, elävämpää ja totuudenmukaisempaa tulevaisuudessa ja lukijoitten mielissä. Aika peruspolitiikkaa. En saanut jutusta yhtään loukkaavaa kommenttia irti, koska jos jonkun itsetunto kärsii lehtijutun vuoksi, on syy siihen jossain aivan muualla.
A-K | |
|
| |
tasuni Superman
| Aihe: Vs: Tankotanssia eri medioissa To Tammi 27, 2011 12:21 pm | |
| Anna-Katariina, lauma ei todellakaan hyökkää yhden menestyneen kimppuun. Lauma hyökkää yhden sellaisen kimppuun, joka käyttää julkisia tiedotusvälineitä muiden harrastajien kritisoimiseen erittäin negatiiviseen tyyliin. Ei ensimmäistä eikä toista kertaa, vaan hyvin monetta kertaa. Jos yksikin poliitikko käyttäisi moista kieltä ja tyyliä edes kerran julkisesti, se olisi sen poliitikon loppu. Minun mielestäni ilmaisu "en yhtään ihmettele, että tankotanssijoita haukutaan strippareiksi. Pitääkin kritisoida, ja kovempaa" on hyvin, hyvin kaukana rakentavasta vastakkainasettelusta eikä lukijoita pidä syyllistää sentin vertaa, jos tuosta loukkaantuu. | |
|
| |
| Aihe: Vs: Tankotanssia eri medioissa To Tammi 27, 2011 12:24 pm | |
| - annakatariina kirjoitti:
- Tyypillistä. Lauma hyökkää yhden menestyneen kimppuun. Ja vielä nettipalstalla! ... Jokaisella on oikeus sanoa ääneen oma mielipiteensä ja ajaa eteenpäin itselleen tärkeäksi kokemaansa asiaa.
No omia mielipiteitähän tässä koko ajan kertoillaan... Pointti tässä ei missään nimessä ole "yhden menestyneen kimppuun hyökkääminen", vaan lehdessä siteeratun kommentoiminen. Oli se sitten väärin siteerattu tai ei. - annakatariina kirjoitti:
- Ja kaiken kaikkiaan Oona on nimenomaan edistänyt tankotanssin mainetta ja asemaa sekä kannustuksellaan ja opetuksellaan auttanut myös montaa oppilasta edistymään.
Tätähän ei kukaan ole kiistänyt, pitää ehdottomasti paikkansa! Oona on esityksillään nimenomaan edistänyt tankotanssin asemaa ja mainetta erinomaisen paljon ja edesauttanut muiden oppimista. Kyse on ainoastaan lausutuista kommenteista. Se, että kommentoi muiden tyyliä strippausliikkeiden imitoinniksi tai tepasteluksi tangon ympärillä, herättää kritiikkiä. Oona tosin itse on sanonut heittävänsä tietoisesti provosoivia kommentteja - ei pidä silloin ihmetellä, että jengi niistä provosoituu, kun se kerran oli tarkoituskin. - annakatariina kirjoitti:
- Peräänkuulutan myös medialukutaitoa: Vastakkainasettelun tarkoituksena on herättää keskustelua. Siitä sitten kehittyy monivivahteisempaa, elävämpää ja totuudenmukaisempaa tulevaisuudessa ja lukijoitten mielissä. Aika peruspolitiikkaa.
En saanut jutusta yhtään loukkaavaa kommenttia irti, koska jos jonkun itsetunto kärsii lehtijutun vuoksi, on syy siihen jossain aivan muualla.
A-K Minä puolestani peräänkuulutan hyviä tapoja. Vastakkainasettelua voi harrastaa muutoinkin kuin sanomalla, että on "Aivan oikein!", kun tankotanssijoita haukutaan strippareiksi. Esimerkiksi sanomalla, että on olemassa sensuelli tyyli, joka on saanut alkunsa strippareilta ja sitten on taiteellisempi tyyli, jota itse edustan ja haluan olla voimakkaasti tuomassa esille. | |
|
| |
Em Kay Superman
Viestien lukumäärä : 868 Ikä : 43 Registration date : 30.10.2009
| Aihe: Vs: Tankotanssia eri medioissa To Tammi 27, 2011 12:40 pm | |
| Poistin kommenttini, koska muut osas paremmin ilmaista sen, mitä mä yritin sanoa... T: Entinen lehtitoimittaja
Viimeinen muokkaaja, Em Kay pvm To Tammi 27, 2011 1:03 pm, muokattu 1 kertaa | |
|
| |
Sponsored content
| Aihe: Vs: Tankotanssia eri medioissa | |
| |
|
| |
| Tankotanssia eri medioissa | |
|