Spin around the pole
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Spin around the pole

Suomalainen forum kaikille tankotanssin ystäville. (Päästäksesi lukemaan ja kirjoittamaan kaikille aihealueille sinun on rekisteröitävä käyttäjätunnus itsellesi.)

PääsivuPääsivu  Harrastuspaikat  Latest imagesLatest images  HakuHaku  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään  

World Pole Dance Championship

Siirry alas 
+30
Nina
Ashta
Ish
hansi
Jassi
Ewy
tankoanna
merqus
Riuku
Hennu/Henriikka
Em Kay
hemuliini
annakatariina
Cayanne
LaraK
sluippa
nasu
sandra
Styidy
Marie
tankomau
Tazze
papaija
Lissuwursti
Miia
Foxmagon
Iina
OonaK
Sonja
tasuni
34 posters
Siirry sivulle : Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Seuraava
KirjoittajaViesti
Ashta
Superman
Superman
Ashta

Viestien lukumäärä : 783
Ikä : 39
Registration date : 03.01.2008

World Pole Dance Championship - Sivu 7 Empty
ViestiAihe: Vs: World Pole Dance Championship   World Pole Dance Championship - Sivu 7 Icon_minitimeSu Loka 03, 2010 3:21 pm

Mä periaatteessa tykkäsin kyllä kanssa Rafaelan koreosta, mutta mun mielestä se vaan ei kohdannu tota musiikkia millää tavalla. Toi biisi on mun mielestä jotenki tosi herkkä ja siinä ois pitäny vuodattaa se sydän lavalle, mutta mä en ite ainakaa nähny sitä herkkyyttä enkä sitä sydämen vuodatusta esityksessä. Mut muuten siis kyllä tykkäsin Very Happy
Takaisin alkuun Siirry alas
http://tankopantteri.blogspot.com/
Iina
Superman
Superman
Iina

Viestien lukumäärä : 2793
Ikä : 40
Registration date : 05.12.2007

ViestiAihe: Vs: World Pole Dance Championship   World Pole Dance Championship - Sivu 7 Icon_minitimeSu Loka 03, 2010 3:24 pm

Joo, jumpparutiinia taustamusallahan tuo oli kyl Cool
http://www.tankotanssi.fi
Nina
hangin in pole with one leg only
Nina

Viestien lukumäärä : 422
Ikä : 37
Registration date : 17.03.2008

ViestiAihe: Vs: World Pole Dance Championship   World Pole Dance Championship - Sivu 7 Icon_minitimeSu Loka 03, 2010 4:55 pm

No huh huh toi Allegra...
Em Kay
Superman
Superman
Em Kay

Viestien lukumäärä : 868
Ikä : 43
Registration date : 30.10.2009

ViestiAihe: Vs: World Pole Dance Championship   World Pole Dance Championship - Sivu 7 Icon_minitimeSu Loka 03, 2010 7:05 pm

Terveiset Zürichista! Olipa kokemus! Oli hauska reissu, ja oli upeaa päästä katsomaan maailman huipputankoilijoita! Pääsin jopa juttelee Felixin kanssa. Se oli ihana, halaili ja nauroi - ihana tyyppi. Yhteiskuvakin löytyy Lauralta! Mun ilme siinä kuvassa on "oh my god, I can't believe I'm beside Felix". Very Happy

Mutta sitten siihen negatiiviseen. Paikkana tuo Radisson Blun kongressisali oli KAMALA! Iso "neuvottelutila", jonka toiseen päähän oli rakennettu matala lava. Arvaa näkikö yleisö mitään floor workia? No, ei. Valaistus oli kaikille sama ja äänentoisto oli yhtä puuroa... Loistojärjestelyt, not. Itse tilaisuuskin alkoi 30 min myöhässä. Ja se tangoille rakennettu kehikko... Huhhuh! Kun tanssija veti spinnaavalla jonkun vauhdikkaamman spinnin, alkoi se kehikko heilua niin, että olin varma, että se kaatuu päälle! Yritä siinä sitten keskittyä itse esitykseen. Vieläkin suurempi hatunnosto PoleArtille tämän kokemuksen jälkeen.

Noista 13 finalistista oli ihan hirveä vaikea itse päättää Top3:sta. Kyllä, Felix kuului sinne, mutta itse en 2. ja 3. olisi ihan täysin samaa mieltä. Raffaella, se brassi, teki kyllä upeita temppuja, mutta siitä puuttui tietynlainen pehmeys. Jenyne oli ihana - jälleen. Mutta kuten hän itsekin kertoi, hän vasta edellisenä päivänä päätti, mitä tehdä. Kaunista jälkeä jälleen, mutta mua häiritsi hirveästi, että biisi oli tosi dramaattinen ja synkkä, ja Jenyne hymyili kuin naanatalin aurinko = jotenkin se ei käynyt yhteen. + Sillä ois voinut olla vieläkin vaativempia temppuja. Jotenkin ei ollut yllätys, ettei sijoittunut. 2. sijoittunut Maria Casalante (?) oli kyllä yksi mun lemppareista floorworkissa. Se on varmasti harrastanut tangoa aikaisemmin, koska sen ryhti, olemus, liikkeet oli ihan tangoa! Ja hyvin kaunista! Alesia oli teknisesti virheetön, mutta ne 8 spagua oli aivan liikaa. Spagu sinne, spagu tänne... C'mon!

Täällä on nyt Allegraa haukuttu aika lahjakkaasti, mutta mun on pakko sanoa, että tykkäsin sen esityksestä todella paljon! En tiedä, johtuuko se siitä, että oli paikan päällä, mutta Allegra sai mut todella mukaansa siihen esitykseen. Mä rakastan sitä, kun se heiluttelee tukkaansa. Mä rakastan sen naisellista ja kyllä, seksikästä tyyliä. Allegrasta paistoi se esiintymisen nautinto, joka ei monesta muusta paistanut. Ja se yhden käden pito spinnaavalla... Huh. Musta tuli Allegra-fani kertaheitolla! I love you

Jäädäänpä odottelemaan :n tarkempaa raporttia tapahtumasta! Razz
OonaK
Superman
Superman
OonaK

Viestien lukumäärä : 691
Ikä : 41
Registration date : 09.01.2010

ViestiAihe: Vs: World Pole Dance Championship   World Pole Dance Championship - Sivu 7 Icon_minitimeMa Loka 04, 2010 9:04 am

Iina valitettavasti brassien meininki ei kyllä ollut ihan fiiniä. Kaksi tuomaria treenasi sitä takahuoneessa ja kertoi hänelle että on varma että pääsee jatkoon... Laughing Laughing

Mun ryhmässä oli muuten yks ihan mieletön tyttö, Israelin Alicia tai Alica, joka oli aivan uskomaton. En voi ymmärtää että hän ei ole mennyt jatkoon.Mun ryhmästä meni tosiaan jatkoon Crystal Lai (Can), Rafaela (Bra), Zoraya (USA) ja Anastacia Shuktorova (RUS).

Oona
http://www.gymi.fi
jossukka
jossukka

Viestien lukumäärä : 283
Ikä : 38
Registration date : 14.03.2009

ViestiAihe: Vs: World Pole Dance Championship   World Pole Dance Championship - Sivu 7 Icon_minitimeMa Loka 04, 2010 9:40 am

Mä tykkään kans Allegrasta, oon tykännyt jo aiemmin. Mun mielestä se on ihana kun se on niin naisellinen ja seksikäs. Tosin osa rekvisiitasta oli ehkä vähän liikaa Very Happy

Se yhden käden spinni oli magee!

Mun mielestä Rafaela oli taas aivan hirvee, ainakin videon perusteella.
sluippa
Superman
Superman
sluippa

Viestien lukumäärä : 741
Registration date : 07.05.2009

ViestiAihe: Vs: World Pole Dance Championship   World Pole Dance Championship - Sivu 7 Icon_minitimeMa Loka 04, 2010 9:51 am

Olin Zurichissa katsomassa sekä semifinaalit että finaalit. Semifinaaleissa paikka oli siinä mielessä parempi, että myös lattiajutut näkyivät, kun lava oli suht korkealla. Finaaleissa lava oli matalammalla kuin tuomareiden pöytä! Kuudennesta rivistä en nähnyt lattiajutuista kuin satunnaisia heiluvia jalkoja ja käsiä.

Semifinaaleissa katsoin joku 30 esitystä ja välillä meinasi epätoivo iskeä. Semifinaaleissa oli kolme ryhmää (A, B ja C), joista jokaisesta pääsi kolme finaaleihin. Ryhmissä oli 10-12 esiintyjää kussakin. A ja B-ryhmän taso oli todella matala ja C-ryhmän (jossa Oonakin oli) huomattavasti korkeampi.

En olisi olettanut näkeväni MM-kisojen semifinaaleissa seuraavia:
- täysin epäonnistunut reverse grab spinni
- Karen Chaundyn flying-K, joka pysyi 0,01 sekuntia ja joka valui ja jonka jälkeen tömähdettiin tantereeseen (ja tämä pääsi vieläpä näyttämään saman finaaleihin)
- aloittelijamaisia inverttejä/ilmainverttejä
- nänni!
- asswipe kolme kertaa saman esityksen aikana
- rumia siirtymiä, väkisin yritettiin tehdä selvästi liian vaikeita temppuja
- useita epäonnistumisia eri liikkeissä
- koukkunilkkoja ja -polvia

Oonan lisäksi oli vääryys, etteivät Hanka Venselaar (Holland) ja Alisa Pleskova (Israel) saaneet finaalipaikkaa. Hanka oli tällä kertaa hieman paremmin panostanut ulkoasuunsa. Tosin sitä ei edes arvosteltu vielä semifinaaleissa ja sortsit olisivat voineet olla vähän pienemmät. Alisa oli aivan jumalainen ilmestys! Todella pitkä ja ihana tyttö superpitkillä raajoilla. Mahtavaa oli se, että Alisa hallitsi pitkät jalkansa ja lopputulos oli todella kaunista katseltavaa.

Seuraavassa omat mielipiteeni finalisteista.

Anzhela Kulagina (Russia)

Ihan hienoja ja omalaatuisia temppuja ja mukavan ojennettua polvea ja nilkkaa. Kestohymy oli päällä koko esityksen ajan. Jotain tästä kuitenkin puuttui ja tyyli ei uponnut minuun. Puhdasta ja kevyttä liikehdintää, mutta jätti aika kylmäksi. Oli A-ryhmässä, mutta musiikki ei lähtenyt toimimaan ja pääsi lopulta B-ryhmästä jatkoon.

Alethea Austin (USA)

Seksikkyys ja lanteiden vatkaaminen jäi tästä päällimmäisenä mieleen. Tämä oli B-ryhmän parhaimmistoa, mutta ei pärjännyt finaaleissa.

Rafaela Montanaro (Brazil)

Lihakset tekivät vaikutuksen jo ennen kuin Rafaela oli ehtinyt tehdä mitään. Tosin kuulin hänestä myös luonnehdinnan: mies. Rafaela palkittiin finaaleissa parhaista ja vaikeimmista tempuista ja sijoittui kisassa kolmanneksi. Omasta mielestäni olisi puhtaalla esityksellä voinut jopa voittaa, mutta epäonnistuminen yhdessä liikkeessä olisi mielestäni kuulunut tipauttaa kärkikolmikon ulkopuolelle. Liikekieli muistutti jossain määrin Oonaa (vaikka Oona on ehkä eri mieltä). Semifinaaleissa C-ryhmän parhaimmistoa.

Jenyne Butterfly (USA)

Jenyne olisi pystynyt paljon parempaankin. Staattisen tangon päälle ylös viritettiin punainen kangas, jonka sisältä Jenyne tuli esiin. Ei ihan toiminut. Tykkäsin livemusiikista (viulisti). Jenyne näytti voimansa, mutta ei sitten paljon muuta. Lähti kiipeilemään rakenteisiin tankojen välille kuten Pole Artissa, mutta tipahti sieltä plattareissaan! Olen vieläkin hieman epäuskoinen, että oliko se vahinko vai kuuluiko se asiaan? Musiikki loppui tipahtamiseen ja Jenyne käveli omin jaloin pois lavalta vaikka olisin voinut lyödä vetoa nilkkamurtumasta. Harmi, että en nähnyt mitä Jenyne teki tippumisen jälkeen lattialla??? Olen edelleen hieman järkyttynyt.

Zoraya Judd (USA)

Vahvaa ja hallittua toimintaa. Semifinaaliesityksen olisin odottanut finaaleissa jotain parempaa, mutta jättikin sitten aika kylmäksi. Jännä juttu oli toukkakiipeily olkanousuasennossa. Semifinaaleissa C-ryhmässä.

Crystal Lai (Canada)

Semifinaaleissa musiikki katkesi jostain teknisistä syistä ja joutui aloittamaan alusta. Kokosi itsensä kuitenkin hyvin ja vaisun alun jälkeen alkoi tapahtua. Crystal palkittiin finaaleissa parhaana esiintyjänä ja titteli meni aivan oikeaan osoitteeseen. Mielestäni Crystal ei aivan vielä olisi ollut valmis MM-kisojen finaaleihin, mutta selvästi hänessä on ainesta. Veikkaan, että muutaman vuoden sisällä top3:ssa. Semifinaaleissa C-ryhmässä.

Alesia Vazmitsel (UK)

Kylläpä oli monenmoista spagaattia mitä erikoisemmissa asennoissa. Muutama aika vaikuttava liike. Jotenkin en nyt osaa sanoa enempää.

Laurence Hilsum (France)

Semifinaaleissa (B-ryhmä) jätti vähän kylmäksi, mutta finaaleissa homma toimi. Olisi ehdottomasti kuulunut kolmen parhaan joukkoon. Esitys oli suurin piirtein sama kuin Pole Artissa. Kyllä tykkään.

Karen Chaundy (UK)

Pääsi jatkoon ainoastaan siksi, että oli heikkotasoisessa A-ryhmässä. Tämä oli kyllä vääryys Hanka Venselaaria kohtaan. Teki aiemmin mainitun kammottavan Flying-K:n. Koreografia oli Karenille aivan liian raskas. Lopussa ei jaksanut tehdä enää handspringejä kunnolla. Teki enemmän liikkeitä lattialla kuin tangolla. Joku Karenin faneista huuteli esityksen ajan jotain ihme UUAAAHHH-ääntä, miksi?

Maria Luz Escalante (Argentina)

Ihana liikekieli ja ihana tyttö. Tangomainen musiikki ja liikehdintä toimi. Taitavaa ja puhdasta esiintymistä. Ei kuitenkaan olisi kuulunut kisojen toiselle sijalle. Oli sijoituksestaan aidon hämmästynyt - kuten varmaan moni muukin. Semifinaaleissa B-ryhmän parhaimmistoa.

Allegra (Australia)

Esityksen teema ja asu olivat kammottavia. Kuitenkin Allegra oli todella taitava. Etenkin toiminta spinnitangolla vakuutti. Aika mahtavaa spinnailua yhdellä kädellä ja kauan. Semifinaaleissa räjäytti "pommin", josta suihkusi paperisilppua jopa mun paidan sisään. Finaaleissa pommi oli valitettavasti suutari. Allegra paikkasi tilanteen kuitenkin hyvin ja viskasi kapineen suurieleisesti lavalta pois. Tosi ristiriitainen esitys. Kunpa Allegra tekisi seuraavaksi jotain vähän paremmalla maulla. Taitoa kun on! Semifinaaleissa esiintyi ihan ekana A-ryhmässä.

Felix Cane (Australia)

Kyllä Felix ansaitsi voittonsa. Kuulin valitusta, ettei Felix tehnyt mitään uutta. Kuitenkin kisoissa on pakko arvostella vain kisasuoritus eikä sitä mitä joku on tehnyt aiemmin. Tämän perusteella Felix oli paras. Onneksi ei tehnyt liikaa notkeusjuttuja.

Anastasia Skukhtorova (Russia)

Tuli lavalle enkelisiipien kanssa. En tykännyt teemasta yhtään. Muuten ei vakuuttanut, mutta teki hienoja tiputuksia. Esimerkiksi pyörivästä jadesta hieno tiputus ihan alas asti. Oli semifinaaleissa C-ryhmässä ja pääsi jatkoon varmaankin juuri noiden tiputusten ansiosta. Olisiko kuitenkin kolme tiputusta liikaa yhteen esitykseen?

Yhteenveto: Olen hieman pettynyt yleiseen tasoon, kun ottaa huomioon, että kyseessä oli kuitenkin MM-kisat. Myös tuomarointi epäilyttää.
Lissuwursti
intermediate inverter
intermediate inverter
Lissuwursti

Viestien lukumäärä : 146
Ikä : 33
Registration date : 06.03.2008

ViestiAihe: Vs: World Pole Dance Championship   World Pole Dance Championship - Sivu 7 Icon_minitimeMa Loka 04, 2010 12:13 pm

meitsi diggas ihan sikana tota montanaroo!!! ihanaa et lähestulkoon jokaisessa liikkeessä on edes pieni oma mausteensa. Ja on muuten patti muija Very Happy lyhytkin. Ihanaa et on joku laji missä me lyhyet ihmiset olemme edustettuina. Ja tosta "felixin liikkeestä" - se saattaa olla felixin keksimä mut tää esim meni liikkeeseen eri kautta kuin felix ja se tuo oman eri fiilarinsa. Ja oli mun silmään kans tossa jotain oonamaista liikekieltä niinku joku täällä sanokin, ei tosin liian silmäänpistävästi. edit: oonalla on paljon puhtaammat ja pidemmät linjat meinaan.

katoin kanssa ton maria luz escalanten ja haukottelin ekan minuutin jälkeen. Tuli siel yks magee spagujuttu mut esim oona oli paljon parempi jo semifinaleis mun silmään ku tää kaveri, ei jatkoon! Tykkäsin tosin et se toi oman maansa kulttuuria tolla liikekielellä ja musiikilla mukaan, mikä aika monelta puuttui.

Nyt kun tässsä ollaan puitu ja puitu, NIITÄ VIDEOITA!!!! AAAAAAAAA!!! tahtoo nähdä jenynen murtuneen nilkan ja ja felixiä ainskiin
Sonja
Sonja

Viestien lukumäärä : 430
Registration date : 24.06.2008

ViestiAihe: Vs: World Pole Dance Championship   World Pole Dance Championship - Sivu 7 Icon_minitimeMa Loka 04, 2010 12:28 pm

Finaaliesityksiä ei saanut videoida, joten ainakaan niitä taida olla saatavilal. Jenynen pudottautuminen kuului esitykseen, mutta en kyllä tajua, miten se selvisi siitä ilman murtumia!! Niillä koroilla!!! Mä en tarkalleen nähnyt, miten se tuli alas, koska aina kun joku mokaa tai tapahtuu jotain pelottavaa, mun refleksi on laittaa silmät kiinni tai katsoa pois. Smile
sluippa
Superman
Superman
sluippa

ViestiAihe: Vs: World Pole Dance Championship   World Pole Dance Championship - Sivu 7 Icon_minitimeMa Loka 04, 2010 12:32 pm

Aika moni ei kuvauskiellosta piitannut. Mun edessä yksi tyttö kuvasi kaikki esitykset pokkarikamerallaan. Joten kannattaa katsoa Youtubea, sillä sinne saattaa hyvinkin ilmaantua noita finaaliesityksiäkin.
Razz
intermediate spinner
intermediate spinner
Razz

Viestien lukumäärä : 81
Ikä : 39
Registration date : 06.09.2009

ViestiAihe: Vs: World Pole Dance Championship   World Pole Dance Championship - Sivu 7 Icon_minitimeMa Loka 04, 2010 12:43 pm

Bongasin muutaman videon lisää youtubesta. Very Happy

Mun mielestä Zorayan esitys oli hieno. Mieletön kehonhallinta ja voima! Tykkäsin myös sen teemasta.
Anastasian siivet oli jotenkin koomiset, samoin se lavalle tulo käsiä räpytellen. Kunhan niistä siivistä pääsi yli niin ihan ok kai sekin. Olis vaan jättänyt ne siivet kotiin.
Allegra on paikan päällä saattanut ottaa shown hyvin haltuun, mutta videolta katsoessa ensireaktio oli kyllä WTF? Ainakaan kotisohvalla ei innostanut. Ehkä enemmänkin juuri sen typpinen esitys mikä tarvii nähdä livenä.

Ilmeisestikin oheisrekvisiitan kanssa saa olla todella tarkkana ettei vedä hommaa överiksi/koomiseksi. Toisaalta kiva nähdä jotain erilaista ja on ihanaa kun ihmiset ottaa riskejä esitystensä kanssa, mutta siinä on aina tietysti vaaransa Rolling Eyes

Zoraya: https://www.youtube.com/watch?v=QQ_REf85pI4&feature=related

Anastasia: https://www.youtube.com/watch?v=1vmASAoswYM&feature=related

LaraK
LaraK

Viestien lukumäärä : 453
Registration date : 08.04.2008

ViestiAihe: Vs: World Pole Dance Championship   World Pole Dance Championship - Sivu 7 Icon_minitimeMa Loka 04, 2010 1:55 pm

Felix

https://www.youtube.com/watch?v=5rO_9wLHdj0
http://larakandthecity.blogspot.com/
hansi
Superman
Superman

Viestien lukumäärä : 547
Registration date : 10.12.2009

ViestiAihe: Vs: World Pole Dance Championship   World Pole Dance Championship - Sivu 7 Icon_minitimeMa Loka 04, 2010 3:35 pm

Kaikista videoista, mitkä mä oon kattonu tähän asti (mukaanlukien Felix) ainoo joka on tehnyt vaikutuksen on Oona. Taidan olla niin kallellaan tohon taiteelliseen puoleen, että muu ei enää säväytä. Ainakaan jos tiedän katsovani mm-tasoista tankotanssia. Felix jättiä täysin kylmäksi. Mun mielestä jos käyttää biisinä Musen Knights of Cydoniaa (joka on biisinä mun mielestä tosi haastava tankotanssiiin) niin koreon pitäisi jotenkin vähän paremmin ilmentää sitä kappaletta. Tää on vaan mun mielipide.

Hyvä että mm-kisoja järjestetään, mutta se kuva mikä mulle on tullut tästä kisasta foorumin ja youtubevidoiden perusteella on se, että mua ei kiinnostaisi olla missään tekemisissä tämmösen kisan kanssa, ei katsojana eikä osallistujana. Ei siis edusta ollenkaan sitä tyyliä, mikä mua tankotanssissa kiehtoo. Mutta hyvä että jotkut tykkää, ei näitäkään kisoja turhaan sitte järjestetty. Jenynen vedon haluaisin muuten vielä nähdä.

basic spinner
basic spinner
VÄ

Viestien lukumäärä : 14
Registration date : 20.09.2010

ViestiAihe: Vs: World Pole Dance Championship   World Pole Dance Championship - Sivu 7 Icon_minitimeMa Loka 04, 2010 4:14 pm

MM Zurich 2010

Kyllä osaa vieläkin enemmän arvostaa PoleArtin mahtavasti järjestettyä tapahtumaa tämän jälkeen. Muut hössötykset tapahtumasta sun muusta tulee myöhemmin, tässä finalistit:

Anzhela Kulagina, RUS

Karsinnassa nähtiin koko kisojen uskomattomin tuomarisuoritus Anzhelan kohdalla. Hänen musiikki ei teknisten ongelmien takia lähtenyt ollenkaan käytiin karsinnan A-ryhmässä ja hänet siirrettiin esiintymään B-ryhmän viimeiseksi. Backstagella Anzhela vaikutti maansa myyneeltä, eihän tälläistä voi tapahtua MM-kisoissa? Jokaisessa karsintaryhmässä (A,B,C) oli eri tuomarit. Olisi voinut olettaa että kun A-ryhmästä siirretään esiintymään B-ryhmään, niin kilpailtaisiin myös finaalipaikasta B-ryhmässä. Ilmeisesti MM-kisoissa ei näin voi tehdä. B-ryhmän tuomarit laittoivat Anzhelan jatkoon A-ryhmästä. Asiantuntijapiireissä kisojen uskottavuus meni tässä vaiheessa.

Finaaliesitys oli tyylikästä tankoilua Yann Tiersenin Ameliee-soundtrackin tahdissa. Esitys oli helpon oloista/näköistä ilman näyttäviä temppuja. Kokonaisuutena kuitenkin hyvin kasassa pysyvä ja hyvä. Asiantuntijapiireissä esityksestä tykättiin enemmän kuin mitä se oli.

Alethea Austin, USA

..aka US Pole Dance Federation Miss Sexy 2009, eikä turhaan! Alethean kisavideo pitäisi samantien lähettää Suomen yökerhomogulille S. Koskiselle ja bookata Alethea esiintymään joka viikonlopuksi. Sedun kruununjalokivi voitaisiin nimetä uusiksi: The Tiger du Soleil. Menestys olisi taattu! Itse esityksestä ei harmittavasti näköesteiden takia kauheesti näkynyt. Kisan jälkeen Alethea kertoi lavan valojen olleen niin kuumat, että hänelle tuli esityksen alussa erittäin vartaloamyötäilevässä puvussa niin hiki, ettei pitoa ollut kropasta enää ollenkaan. Tämä myös näkyi esityksessä virheinä. Tempuista jäi mieleen ovela ja yksinkertaisesti erittäin tyylikäs spinni (kuva). EI JATKOON.

Rafaela Montanaro, Brazil

Rafaela "Mies, härkä, sonni, swartzineggeri, the POWER" Montanaro. Jo karsinnassa (video) hämmästytti voimallaan ja temppujen määrällä, jonka jokainen voi todeta katsomalla kyseisen videon. Finaalissa Rafaelalla oli eri biisi joka loi mahtavan tunnelman esitykseen mahtavien temppujen ympäröimänä. Harmittavasti pari mokaa sattuin esityksen lopussa ja tämä todennäköisesti vei toisen sijan brassilta. JATKOON.

Jenyne Butterfly, USA

Huhhuh, kukaan ei luultavasti esityksen jälkeen osannut sanoa mitä mieltä esityksestä oli. Requiem for a Dreamin (linkki) soidessa ja Jenynen kävellessä lavalla kylmät väreet valtasivat yleisön. Temppu siellä, temppu täällä täydellisesti musiikin tahtiin. Yllätyksellinen. Milloinkaan ei voinut tietää mitä tulee seuraavaksi. Aikaisempiin esityksiin ja karsinnassa nähtyyn verrattuna temppuja oli tosi vähän. Jos Jenyne olisi ollut mukana karsinnassa, todennäköisesti kohtalo olisi ollut sama kuin Oonalla - Ei jatkoon. Asiantuntijapiireissä oli havaittavissa Jenynen ehkä saaneen PoleArtista vaikutteita taiteellisempaan suuntaan. Jos kilpailun voittaja valittaisiin sen perusteella kuka esiintyjä herättää eniten tunteita esityksellään, niin Jenyne olisi ollut selkeä voittaja. Lopun tiputtautuminen katonrajasta maahan oli aivan sekopäisen täydellinen lopetus esitykseen. Vielä paremman siitä teki se että kukaan yleisöstä eturiviä lukuunottamatta ei tiennyt mitä Jenynelle kävi. Tälläinen once in a lifetime -lopetus tullaan muistamaan ikuisesti. Ehkä tätä "liikettä" ei kuitenkaan nimetä Jenynen mukaan wikipoleen... Olisin itse sijoittanut kisassa sijalle 2.

Zoraya Judd, USA

Karsinnasta (video) jatkoon pääsy oli suuri yllätys. Finaalissa esitys oli sama kuin karsinnassa. Ei jäänyt oikein mitään mieleen muutamia voimaliikkeitä lukuunottamatta. Tasaisen tylsä ja pitkäveteinen. EI JATKOON.

Crystal Lai, CAN

..aka Taskuraketti. Karsinnassa Crystalin musiikki katkesi parin minuutin jälkeen ja hän sai mahdollisuuden esiintyä uudelleen sarjan viimeisenä. Finaalissa voitti best entertainer -palkinnon aivan oikeutetusti. Ei voi kuin ihailla Crystalin iloisuutta ja energisyyttä lavalla. Kaksiosainen esitys, alkaa vähän himmailemalla ja loppu onkin mahtavaa yleisön-mukaanottavaa-tykitystä. Mieleenpainuvin liike ehdottomasti pääedellä tikkusuorana tiputtautuminen tankoa pitkin maahan kuperkeikkaan?! affraid JATKOON!

Alesia Vazmitsel, UK

Kumiukko, eikä pelkästään alun kokovartalokortsupuvun ansiosta... Alesia on tainnut pikkusena tippua spagettipataan ku notkeudella ei ollut enää mitään rajoja. Jos Alesian esityksestä ottaisi kaikki venymisliikkeet pois, mitä jäisi jäljelle? ..... Asiantuntijapiirit voisivat kyllä ottaa pari venyttelytuntia Alesialta. EI JATKOON.

Laurence Hilsum, FRA

Ranskan ihastuttava Laurence jatkoi siitä mihin jäi PoleArtissa. Lähes sama esitys paremmin esitettynä. Oli mahtavaa nähdä Laurencen esitys, jossa ei ollut mitään ylimääräistä hinkkausta, erittäin tyylikäs, ei väkisin mahdutettuja temppuja ja kokonaisuudessaan hyvä paketti. Ainoa pieni miinus on mitäänsanomaton taustamusiikki. JATKOON.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Karen Chaundy, UK

..aka Falling-K. Aivan uskomatonta että tälläinen suoritus voidaan nähdä MM-kisojen finaalissa. Olisi todennäköisesti ollut SM-kisojen viimeinen. Karsintojen ryhmäjakolappuja kun katsoo, niin siellä on Karen viime hetkillä (käsin korjattu listoja, kun yksi kisaaja jätti tulematta) nostettu B-ryhmästä helpoimpaan A-ryhmään. Finaaliesityksessä puolet ajasta näki vain vilauksen kädestä tai jalasta. Muistaakseni ei kiivennyt kertaakaan tangolla metriä korkeemmalle. Loppupuolella nähty Flying-K pysyi sen 0,01s. EI TODELLAKAAN JATKOON.

Maria Luz Escalante, ARG

Kisojen toinen. Asiantuntijapiireille tuli täysin puskista. Koko yleisöstä ainoastaan TankoMaarit pystyi haistelemaan korkean sijoituksen kisassa. Finaaliesityksen voi katsoa (video) youtubessa. Omasta mielestä näistä järjestäjien monikameratoteutuksista ei näe ollenkaan esitysten kokonaisuutta, enemmänkin hienoa promomateriaalia. Omat muistiinpanot esityksestä lyhyesti oli: pari liikettä, muuten tylsä räpellys... EI JATKOON

Allegra, AUS

Karsintojen ensimmäisen ryhmän ensimmäinen esiintyjä (video) laittoi kyllä heti pohtimaan että minnekköhän sitä ollaan nyt tultu... Asiantuntijapiireissä esitystä ei voi katsoa tosissaan, ei sitten millään. Vaikka teet mitä tahansa hitchcock-liikkeitä, niin ei sitä vaan voi ottaa vakavasti jos sulla on Gandalffin majakkakeppi varastettu Lotrista ja siihen yhdistetty Batman-viitta. Merenneitopyrstö tai jonkun biisonin jalat Narniasta tästä enää puuttuu.

Felix Cane, AUS

Jos Allergia oli menetettytapaus jo ennen kuin sekuntiakaan esitystä oli kulunut, niin Felix oli voittaja jo Musen Knights Of Cydonian soidessa ennen lavalle tuloaan. Felix ei ollut läheskään niin vakuuttava kuin olisi voinut kuvitella kaiken Felix-hehkutuksen jälkeen. Mietin parin minuutin kohdalla että onko mahdollista että Felix ei voittaisikaan kisaa? Lopun komboilujen ansiosta ei tosin jäänyt mitään epäselväksi etteikö Felix olisi ollut selvä voittaja. Youtubesta löytyy järjestäjien monikamerahärdelli Felixin esityksestä, josta ei ota oikein mitään selvää. https://www.youtube.com/watch?v=5rO_9wLHdj0 en suosittele katsomaan, mutta ilmeisesti muuta videota ei ainakaan tällä hetkellä ole saatavilla?

Anastasia Skukhtorova, RUS

Venäjän enkeli säteili esityksellään jo karsinnassa (video) ja lopetti viimeisenä kilpailun. Asiantuntijapiireissä tykättiin Anastasian monipuolisesta esityksestä ja siitä miten esityksen tempo vaihteli hitaasta nopeeseen. Finaalin lopussa nähty pyörivä jadetiputus oli hienoimpia yksittäisiä temppuja koko kisassa. JATKOON!

- - - - - - - - - - - - - -

Asiantuntijapiirien MM-Ranking 2010:

1. Felix Cane, AUS
2. Jenyne Butterfly, USA

3. Rafaela Montanaro, BRA
4. Laurence Hilsum, FRA
5. Anastasia Skukhtorova, RUS

6. Crystal Lai, CAN

7. Alesia Vazmitsel, UK
8. Anzhela Kulagina, RUS
9. Allegra, AUS

10. Maria Luz Escalante, ARG
11. Zoraya Judd, USA

12. Alethea Austin, USA

13. Karen Chaundy, UK

Tarinat jatkuvat myöhemmin.

- The almighty VÄ

Viimeinen muokkaaja, VÄ pvm Ma Loka 04, 2010 9:40 pm, muokattu 1 kertaa
Ish
Superman
Superman

Viestien lukumäärä : 2611
Registration date : 10.11.2008

ViestiAihe: Vs: World Pole Dance Championship   World Pole Dance Championship - Sivu 7 Icon_minitimeMa Loka 04, 2010 5:40 pm

Mä ehkä palkkaan jonkun ottamaan VÄ selvää siitä kuka sä oot.

Zorayaa en kuvaisi ikinä sanalla pitkäveteinen, aina pilke silmäkulmassa ja hakuvideo oli loistava.Kisaesitys oli ehkä pliisuimmasta päästä mitä naiselta nähny mutta pitkäveteinen? Ei. Temppuja tykittää toisensa jälkeen, mutta silti sielä on se tunne mukana. Näkee että rakastaa mitä tekee.

Alethean tyyli ei nappaa Suomen kansaan yllättäen, karsastetaan kaikkea vähänkin seksikästä. Tällä menolla täällä ei väännetä muuta kuin taiteellista tai fittnes-tyylin tankotanssia. Ei kiitos minulle, haluan kaikki tyylit.

Anastasian lopetin kesken. Tylsää.

LaraK
LaraK

ViestiAihe: Vs: World Pole Dance Championship   World Pole Dance Championship - Sivu 7 Icon_minitimeMa Loka 04, 2010 7:48 pm

Asiantuntijapiireiltä tuli taas asiantuntevia kommentteja! Nokkelaa tekstiä Smile Olin samaa mieltä monessa kohtaa... Olikohan tuo järkkä sama kuin paikan päällä, muistelin että oltiin enemmän erimieltä sijoituksista..?

Suurin ongelma näissä kisoissa on se, ettei noita esityksiä osaa katsoa "suomalaisen" silmin. Me katsotaan kokonaisuutta, toteutusta, esiintymistä ja yhteyttä musiikkiin. Nämä kisat olivat enemmän fitness and sport-henkiset!!!

Minuun Anzhelasta tehnyt suurta vaikutusta, toki hienoja temppuja teki ja kova mimmi muutenkin. Päällimmäinen mielikuva, mitä esityksestä jäi mieleen oli että vähän liikaa jumppakärpäsmeininkiä. Kappale oli herkkä, eikä esiintyminen millään lailla sopinut musiikkiin. Söpö. Mutta varmaan sijoittui hyvin.

Odotin Alethean esitystä, mutta petyin pahasti... Alethessa on ollut jotain mielenkiintoista aina, mutta kun näki tämän esityksen noiden muiden rinnalla, koukkupolvet ja muu tekninen epäsiisteys paistoi liikaa läpi. Rafaela oli aika kova ja oikeastaan mun mielestä parempi tuossa videolla kuin paikan päällä... mutta täydellinen esitys fitness-kisaan!

Jenynestä olen hyvin samaa mieltä asiantuntijapiirien kanssa. Mutta temput eivät olleet riittävät... Jenyne tosin saa multa aina lisäpisteitä, oli esitys mikä tahansa I love you Zorayalta odotin upeaa showta, mutta ehkä sen takia petyin... Esitys alkoi lupaavasti, mutta jäin kaipaamaan jotain lisää.

Crystalilla oli iloinen ja vauhdikas esitys, selvä yleisön suosikki.
Alesia on aina upea, mutta niitä spagaatteja on vaan liikaa.

Laurence
oli IHANA! En niin välittänyt esityksestä PoleArtissa, mutta tuolla oli kyllä upea... Jään innolla odottamaan seuraavaa esitystä!

Hahaa! Faling-K, mahtava termi VÄ!!! Tässä kohtaa tosiaan miettii, että miten tämä on mennyt Oonan ohi!

Maria, siis jos taas ottaa fitness- aspektin, niin voi ehkä ymmärtää miksi kakkosena. Musiikista en niin välittänyt...

Koska rakastan perinteistä Aussityyliä, Allegra uppoaa muhun! Toi kostyymi oli sanotaanko nyt kauniisti, sellainen mitä en itse ikinä valitsisi Wink Mutta näiden fitness-esitysten välissä ihana tuulahdus naisellista, perinteistä, seksikästä tankotanssia. Olen samaa mieltä Ish sinun kanssa muuten tuosta, että Suomessa jotenkin ei ehkä arvosteta tällaista seksikästä tyyliä enää ainakaan niin paljon kuin taiteellista ja tuota fitnesstä... se koetaan ehkä uhkana lajin uskottavuudelle... on lajin rikkaus, että se hyväksyy kaikki eri tyylit!

Felix... esitys oli videolta katsottuna parempi, mitä paikan päällä. Mietin tuossa että kuinka monta Felix-pistettä esitys sai? Yllättävää oli se kuinka vähän Felix erottui muista kilpailijoista, se ei oikein ollut sen kummempi... Ei olis ollu ihme, jos ei olisi edes voittanut. Mietin, että kuka muu olisi voinut voittaa, en keksinyt ketään muuta, joten kaipa palkinto meni oikeaan osoitteeseen.

Anastasia voisi olla todella kova jos vaan valitsisi jotain parempia biisejä ja teemaa... Tykkäsin kyllä tuosta tankopolkasta Very Happy Tekee todella kauniisti liikeet, on voimaa ja venyvyyttä... paikalla oli mielestäni upea näky. Mutta jollain tavalla niiiin perusvenäläistä Smile

Muuten aika lailla tosiaan samaa mieltä tuossa ranking-listalla, paitsi että laittasin Allegran, Marian, Zorayan ja Alesian ylemmäksi listalla.

Täytyy kuitenkin sanoa, että taitavia naisia olivat kaikki kisaajat ja taas täytyy muistaa, kuinka ison työn kaikki nuo ovat tehneet, että ovat tuolla kisassa mukana. Luulen että tämä laji on jossain murrosvaiheessa ja pian on pakko saada jotain selkeämpää systeemiä ja laadukkaammin järjestettyjä kisoja, kuin mitä nämä oli. Varmaan tuo fitness/art jaoittelu tulee kisoihin mukaan enemmän...

Hienoa oli olla mukana kaikesta huolimatta ja pääsimpähän vaihtamaan pari sanaa ja juhlistamaan voittoa voittajankin kanssa cheers

Viimeinen muokkaaja, LaraK pvm Ma Loka 04, 2010 9:48 pm, muokattu 2 kertaa
hansi
Superman
Superman

Viestien lukumäärä : 547
Registration date : 10.12.2009

ViestiAihe: Vs: World Pole Dance Championship   World Pole Dance Championship - Sivu 7 Icon_minitimeMa Loka 04, 2010 7:59 pm

Ai oliko oikeesti fitness-kisat? Mul oli sellanen käsitys et nää oli jotkut poledance-queen-sexykisat. Jos nää olit fitnesskisat niin ymmärrän täysin ton värittömän lavan, ja esitysten tylsähkön temppuilun.

Mut eiks jossain säännöissä painotettu jotain platform-kenkien käyttöä vai oliko ne eri kisat. Musta kengät ei välttämättä oikeen fitnekseen liity.
Ish
Superman
Superman

Viestien lukumäärä : 2611
Registration date : 10.11.2008

ViestiAihe: Vs: World Pole Dance Championship   World Pole Dance Championship - Sivu 7 Icon_minitimeMa Loka 04, 2010 8:09 pm

En mäkään noita fitness -kisoiksi miellä. Tankotanssi -skabana pidin ja pidän. Suomessa taitaa olla pian erikseen vaan art pole ja pole fitness-kisat. Lava oli kyllä paska, olisin kuvitellu että Pole Artin tasoa mutta eikai sitten.

Laura: jep, Suomessa pelätään nyt liikaa sitä seksikkyyttä ettei massat vahingossakaan yhdistä meitä strippareihin. Mua ei suoraan sanottuna kiinnosta, koska mä itte tiedän mitä mä teen ja sen ettei tämä laji ole strippausta.

Tankotanssissa tyylin pitäisi olla vapaa ja se on ollutkin. Nyt aletaan vähän liikaa tunkea pieneen rasiaan jonne ei mahdukkaan kaikki lajit . Jos joku ei tykkää kengistä niin älkää pitäkö. Mä tykkään ja mä pidän, mutta enpä taida Suomen sisällä ryhtyä kisaamaan. , sais kuulla ihan tarpeeks ruikutusta siitä että ei oo "oikeanmoista" ja kyllä se lantio keinuu etc.

Elämä on.
LaraK
LaraK

ViestiAihe: Vs: World Pole Dance Championship   World Pole Dance Championship - Sivu 7 Icon_minitimeMa Loka 04, 2010 9:05 pm

Kisojen nimihän oli "World Pole Sport & Fitness Competition", eli voisin kuvitella, että painottaa tuota puolta...

Mene ja tiedä Question
OonaK
Superman
Superman
OonaK

Viestien lukumäärä : 691
Registration date : 09.01.2010

ViestiAihe: Vs: World Pole Dance Championship   World Pole Dance Championship - Sivu 7 Icon_minitimeMa Loka 04, 2010 11:25 pm

Siis nauroin niinku ääneen joka henkilön kohdalla. Allergian kohdalla oli jo pakko juostaa vessaaan. Laughing Laughing Laughing Laughing

Kyllä on niin sana hallussa VÄ.

Ei muuta kuin ihalla. Pitäisköhän sun siltikin lähteä EM skaboihin, jotta saatais taas kommentteja.

Hei Sini kiitti kommentistas, warms my heart.

Oona
http://www.gymi.fi
LaraK
LaraK

ViestiAihe: Vs: World Pole Dance Championship   World Pole Dance Championship - Sivu 7 Icon_minitimeTi Loka 05, 2010 8:23 am

Laitan tämän nyt tänne, kun liippaa läheltä tätä keskustelua... Hienoa, että tästä puhutaan ja asiaa mietitään Smile

http://polespinmag.com/welcome/2010/10/tricks/?ref=nf
sluippa
Superman
Superman
sluippa

ViestiAihe: Vs: World Pole Dance Championship   World Pole Dance Championship - Sivu 7 Icon_minitimeTi Loka 05, 2010 8:27 am

"Siis nauroin niinku ääneen joka henkilön kohdalla. Allergian kohdalla oli jo pakko juostaa vessaaan."

Sama. Very Happy

Mun mielestä Zoraya ei kuitenkaan tehnyt samaa finaaleissa kuin semifinaaleissa. Mulla jäi finaaleissa mieleen jännä "liskokiipeily" pitkin tankoa eli vastakkainen jalka ja käsi. Ja sitten tuo olkanousutoukkakiipeily. Sama musiikki kuitenkin.
Sonja
Sonja

Viestien lukumäärä : 430
Registration date : 24.06.2008

ViestiAihe: Vs: World Pole Dance Championship   World Pole Dance Championship - Sivu 7 Icon_minitimeTi Loka 05, 2010 8:58 am

VÄ:ltä jälleen loistavaa kommentointia! Smile Falling-K:n kohdalla oli vähällä, ettei tullut uutta väritystä näytölle ja näppäimistölle, kun join teetä samaan aikaan....! Kiitokset VÄ:lle ja kannatan Oonan ehdotusta EM-kisojen raportoinnista!!

Mulle melkein suurin yllätys kisassa oli Alethean huono tekniikka. Hyvin vähän olen hänen aiempia videoitaan katsellut, mutta en kyllä muista, että siellä olisi tuollaisia koukkupolvia näkynyt!

Allegran veto finaalissa oli positiivisempi kuin olisin luullut nähtyäni kamerasta osan semien vedosta. Samaa mieltä olen kyllä asiantuntijapiirien kanssa fantasiamaailmasta ryövätyn rekvisiitan kanssa....

Ensimmäisessä esiintyjässä mua häiritsi sen päälleliimattu hymy, varsinkin kun sen etuhampaat oli ihan huulipunassa....

Anastasiasta pidin, todella vahva tekniikka ja sulava, hieman tylsä esitys tosin.

Kisan nimi oli tosiaan World Pole Sport & Fitness Competition, siihen nähden en ihan tajunnut, miten Maria sijottui niin korkealle.

Ja Felix ei ollut niin ylivoimainen kuin olisin luullut, ei ollenkaan. Hyvä vaan, että tilanne kärjessä vähän tasottuu!

Ja tyyleistä: kyllä Suomeen varmasti mahtuu seksikkäämpää tyyliäkin, miksi ei mahtuisi? Tulee ehkä vain sellainen kuva, että sitä yleisesti karsastettaisiin, kun äänekkäimmät kommentoijat taitavat pitää enemmän taiteellisemmasta tyylistä.
angela
angela

Viestien lukumäärä : 434
Registration date : 15.09.2009

ViestiAihe: Vs: World Pole Dance Championship   World Pole Dance Championship - Sivu 7 Icon_minitimeTi Loka 05, 2010 9:25 am

Sonja kirjoitti:
Ja tyyleistä: kyllä Suomeen varmasti mahtuu seksikkäämpää tyyliäkin, miksi ei mahtuisi? Tulee ehkä vain sellainen kuva, että sitä yleisesti karsastettaisiin, kun äänekkäimmät kommentoijat taitavat pitää enemmän taiteellisemmasta tyylistä.

Siinä myös on vähän se, että kun puhutaan tankotanssista, kaikki ulkopuoliset kelaa heti, että se on megaseksikästä (toivottavasti nykyään jo vähän vähemmän mutta anyway). Sitten kun joku saa vedettyä sen homman taiteelliseen suuntaan, niin musta se on huomattavasti kunnioitettavampaa kun vetää sillä seksityylillä. Mutta kukin tykkää mistä tykkää..
Cayanne
basic inverter
basic inverter

Viestien lukumäärä : 41
Registration date : 04.06.2009

ViestiAihe: Vs: World Pole Dance Championship   World Pole Dance Championship - Sivu 7 Icon_minitimeTi Loka 05, 2010 9:28 am

Oltiin Zürichissa maanantaihin asti, joten onnistuttiin näkemään kisalähetys telkkarista sunnuntaina ja osa maanantaiaamun uusinnasta. Kuvaus oli sen verran omaleimaista, ettei mistään esityksestä saanut hyvää kokonaiskuvaa. Suuren osan ajasta oli kuvattu jotain yksityiskohtaa (niskaa, selkää, kasvoja) tai kamera taiteellisesti vinossa. Ei siis yllätä, että Jenynen esityksestä oli missattu se pudotuksen alastulo. Eka kuva alastulon jälkeen, taisi olla se, että Jenyne istui lattialla. Ei pysty sen videoinnin pohjalta päättelemään, missä asennossa tuli alas tai oliko tahallinen vai tahaton pudotus. Dramaattinen lopetus, mutta nilkat muutamaan kertaan taittaneen en pysty ymmärtämään, miksi joku ottaa tollasen riskin.

Jännä miten jotkut esitykset tosiaan näyttää paremmalta videolta kun livenä ja vice versa. Kaikesta huolimatta, oli mieletöntä olla paikanpäällä ja nähdä kaikkien esitykset. After partyista vielä sen verran, että paikka oli aika kamala ja siellä pystyi "mix and mingle" korkeintaan paikallisen nuorison kanssa. Tankoilijat hukkuivat joukkoon. Julistettiinko siellä ikinä yleisön suosikkia? Ei pystynyt olemaan paikalla niin kauaa.
Sponsored content

ViestiAihe: Vs: World Pole Dance Championship   World Pole Dance Championship - Sivu 7 Icon_minitime

World Pole Dance Championship
Takaisin alkuun 
Sivu 7 / 10Siirry sivulle : Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Seuraava
 Similar topics
-
» IPDFA Championship 9 joulukuuta 2010 Tokio
» World Pole Dance Jamaica
» World Pole SportFitness Championships 1.10.2011 Budapest
» European Championship
» US Poledance championship 2009

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa