Spin around the pole
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Spin around the pole

Suomalainen forum kaikille tankotanssin ystäville. (Päästäksesi lukemaan ja kirjoittamaan kaikille aihealueille sinun on rekisteröitävä käyttäjätunnus itsellesi.)
 
PääsivuPääsivu  Harrastuspaikat  Latest imagesLatest images  HakuHaku  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään  

 

 Millainen olit ensimmäisellä tunnilla?

Siirry alas 
+74
Helmi
katuballerina
Mami
PunKy
Jennn
dinky-di
Martta
Unya
rritu
Tinzu
cyberhz
AnskuN
helipsu
Jonsu
Jadsku
Caralee
lilith84
sonkos
kottarainen=)
katwalk
Vanillalatte
Tiiku
Nexu
Tiu
kivaa
Ainokainen
Juliet
Emmuh
neitinopsa
Pindy
Sanni
Arietta
Jenni H
cyberie
Lelina
Atlas
SusannaR
Tsudy
Pantsuman
tiko
Riisimuro
wilmiina
Jukka
Pancake
aidu
Dizez
hemuliini
elisa
Dahlia D.
Mortianna
annjup
Tupuna
celya
Deanna
vesi
Snugetti
poletti
Foxmagon
Henna.C
pipsukka
kajakki
Kat Da
LaraK
bettie
-Hanna-
Nina
tasuni
Samira
Iina
Miia
josie
Cherrie
eledra
Ish
78 posters
Siirry sivulle : 1, 2, 3, 4, 5  Seuraava
KirjoittajaViesti
Ish
Superman
Superman



Viestien lukumäärä : 2611
Location : SEINÄJOKI
Registration date : 10.11.2008

Millainen olit ensimmäisellä tunnilla? Empty
ViestiAihe: Millainen olit ensimmäisellä tunnilla?   Millainen olit ensimmäisellä tunnilla? Icon_minitimeTo Joulu 18, 2008 5:05 am

Koska eilen oli ensimmäinen tunti, tuumin jotta olisi aiheellista pistää tänne aihe sille.
Aloittelijoita kun tuntuu tulevan lisää koko ajan.
Itse tykkäsin aivan älyttömästi. Vaikeinta oli kun oli kuvitellut ennen tuntia kuinka se menisi,
ja joutui tajuamaan, että ei se nyt mene niin (perfektionisti). Pää käski toista ja kroppa EI halunnut totella.
Ja yleensä en ujostele laisinkaan tuon lantion/ takapuolen keikutuksen kanssa jos olen
esimerkiksi tanssimassa. Nyt vain iski aivan järkyttävä ujostelu päälle Embarassed .
Ehkä se siitä.
Kysynkin teiltä te taitavat tankoilijat, kuinka ensimmäinen tuntisi meni? alien
Jos vaikka itseluottamus antaisi merkkejä elämästä , kun se tajuaisi ettei ihminen ole tankoilija syntyessään,
vaan siihen pitää oppia, enkä ole ainoa jonka oikea jalka pistää hanttiin. Wink

Kiitos muuten vielä Annikalle hauskasta tunnista Very Happy .
Takaisin alkuun Siirry alas
eledra
intermediate spinner
intermediate spinner



Viestien lukumäärä : 95
Ikä : 35
Registration date : 04.10.2008

Millainen olit ensimmäisellä tunnilla? Empty
ViestiAihe: Vs: Millainen olit ensimmäisellä tunnilla?   Millainen olit ensimmäisellä tunnilla? Icon_minitimeTo Joulu 18, 2008 10:08 am

Olin ihan kauhea pökkelö. Jännitti niin ettei rmikään liikkunut mihinkään. Tuntui että mitään lihaksia ei löydy mistään, kaikki hiertää eikä muuten vaan onnistu. Eka tunti oli kaiken kaikkiaan ihan hauska, mutta olo oli kauhean nolo. Tankotanssi on kuitenkin yks niitä harvoja asioita joista oon innostunu ihan tosissani - vaikka eka tunti tuntuikin nololta. Ehkä tää kertoo vaan mun kasvusta ihmisenä, mutta kylllä mää uskon, että lajissakin on vikaa. Wink
Takaisin alkuun Siirry alas
Cherrie
Superman
Superman
Cherrie


Viestien lukumäärä : 770
Ikä : 36
Registration date : 27.04.2008

Millainen olit ensimmäisellä tunnilla? Empty
ViestiAihe: Vs: Millainen olit ensimmäisellä tunnilla?   Millainen olit ensimmäisellä tunnilla? Icon_minitimeTo Joulu 18, 2008 10:21 am

Hauska aihe! Laughing

Ekalla tunnilla kävin helmikuussa RTP:llä ja olin oottanut sitä ihan intopinkeänä joku kolme viikkoa. Sillon ei vielä kauheesti tunkua ollut tunneille, niin en ollut ees varannut paikkaa, kunnes tajusin paikan päällä et niinkin ois voinut käydä että tunti on täynnä tai liian vähän ihmisiä, että sitä ei järjestetäkään.. Noh kuitenkin, tunnilla oli joku 5 ihmistä ja perusspinnien kanssa oli melko lailla takomista, ranteet hinkkautui niin että nahka oli rullalla ja vesikelloja tuli sormiin ja hartiat ihan jumissa. Hienointa oli että tangolla istuminen ja seisominen onnistui jo ekalla tunnilla ongelmitta ja sain intoa, että ehkä minä jotain vielä opin. Very Happy Kaiken kaikkiaan tunti täytti kaikki ennakkoluulot ja vähän ylittikin. Paikat oli kipeenä seuraavat kaks viikkoa, jolloin menin toisen kerran RTP:lle muusta syystä Hkiin mennessäni.

Näin muuten viime yönä unta, että olin ihan huippu polettaja! cheers Mikä ikävä pudotus taivaalta takaisin maanpinnalle, kun tajusin että ei.. se olenkin ihan vaan minä, basic spinner.. No Ja viimeinen tankoilutuntikin jäi väliin ja tolla omalla 50mm on niin vaikee nykyään tehdä ja ja... Mä tästä lopetankin moi.
Takaisin alkuun Siirry alas
josie
basic inverter
basic inverter
josie


Viestien lukumäärä : 32
Registration date : 12.11.2008

Millainen olit ensimmäisellä tunnilla? Empty
ViestiAihe: Vs: Millainen olit ensimmäisellä tunnilla?   Millainen olit ensimmäisellä tunnilla? Icon_minitimeTo Joulu 18, 2008 11:07 am

Just eilen avauduin yhdelle tutulle ekoista tankoilukokemuksistani kun tämä oli luonani tutustumassa ensi kertaa tankoiluun ja tuskaili sitä kuinka hankalaa hommaa peruspyörähdyksetkin on.

Muistan että ekalla tunnillani en tosiaan päässyt edes yhtä kokonaista pyörähdystä tangon ympäri. En tajunnu miten homma oli niin sairaan vaikeeta kun se näytti niin kevyeltä ja helpolta. Mut niinhän se yleensä on et se mikä näyttää helpolta, ei sitä tosiaankaan ole. Smile
Mulla meni varmaan kyllä koko tunti semmoseen ähellykseen, etten hirveesti kelaillu että oompas nolon näköinen kun tässä väännän. Lähinnä vaan ärsytti kun ei mikään sujunu ja siitä tuli semmosta taistelutahtoa et piru vie kyl mä viel joku pv nää opin!
Muistan myös kuinka aluks sattu ihan hirveesti jokapaikkaan. Nahat rullalla käsistä ja reidet huus hoosiannaa. Mut näin vuoden epäsäännöllisen tankoilun jälkeen ei perusliikkeet enää satu, uusia kokeillessa kyllä kirpasee aina. Mut sekin asia korjaantuu sitämukaa ku oppii tekemään oikeella tekniikalla.

Nyt kun oma tanko saapui olisin halunnu heti yhdessä yössä muuttua supertankoilijaksi, mut ei tässä hätäilyt auta. Sujuvaksi ja taitavaksi oppii vaan tuhansilla ja taas tuhansilla toistoilla. Very Happy Et ei tää harjottelukimara ihan heti kesken lopu!
Takaisin alkuun Siirry alas
Miia
Superman
Superman
Miia


Viestien lukumäärä : 1145
Ikä : 36
Location : Lahti
Registration date : 07.12.2007

Millainen olit ensimmäisellä tunnilla? Empty
ViestiAihe: Vs: Millainen olit ensimmäisellä tunnilla?   Millainen olit ensimmäisellä tunnilla? Icon_minitimeTo Joulu 18, 2008 11:47 am

Oon tätä samaista aihetta tässä ajatellut lähiaikoina kun jotakuinkin vuosi sitten tuli tää homma aloitettua.

Mä olin kyllä kaukana taitavasta ensimmäisellä tunnilla, ainut pyörähdys minkä taisin saada sujumaan muutaman kerran oli back hook, ihan perus palomies tuotti niin suuria ongelmia. Karuselli oli myös toivoton, tulin samantien polville ( ja muuten kuuluvasti!) kun jalat nostin maasta ylös. Suurin ongelma oli varmaan puristusvoiman puute 50 mm tangolla. Istuminen ja seisominen sen sijaan sujuivat hienosti aivan kuten cherrielläkin Smile Korkeasta kipukynnyksestä lienee apua sekä jalkojen liimaihosta Very Happy Kropan käyttöä on kyllä oppinut, esim. ajattelin että bodyrolleista ei tule ikinä sulavan näköisiä minun tekemänäni..
Ensimmäisen tunnin jälkeen olinkin niin innostunut jo, että tilasin seuraavana päivänä oman tangon ja siitä se sitten lähti Wink

Onneksi mulla on tallella vuoden takaisia videoita treenaamisesta, niitä on tosi hauska katsoa + niistä huomaa kehityksen.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://mypartnerincrime-pole.blogspot.com/
Iina
Superman
Superman
Iina


Viestien lukumäärä : 2793
Ikä : 40
Location : Tampere
Registration date : 05.12.2007

Millainen olit ensimmäisellä tunnilla? Empty
ViestiAihe: Vs: Millainen olit ensimmäisellä tunnilla?   Millainen olit ensimmäisellä tunnilla? Icon_minitimeTo Joulu 18, 2008 12:03 pm

Oih, paha mennä sanomaan, kun olin ekalla tunnillani vasta kun olin jo opettanut itse ja tokiolainen Lu Nagata piti vierailevan opettajan tunteja studiolla! Surprised Itse asiassa ekalla varsinaisella tunnillani olin aika yllättynyt, kuinka hyvin se meni. Itse liikkeet oli ihan erilaisia kuin mihin oli tottunut, joten tekninen toteutus ei sen tunnin aikana niissä vielä oikein loistanut. Mutta kun edelliset kokemukset liikuntatunneilta oli joko jotain rauhallista kuten joogaa tai sit suoraan yläasteen jumppatuntien traumat vielä taustalla.

Kun mä aloitin oppiminen tuli lähinnä sattuman kautta, n. reilun vuoden tanssittuani näin ensimmäistä kertaa pari Fawnia Mondey:n tanko-DVD:tä, jolloin alkoi ekaa kertaa iskeä oivallus, että tangollahan voi oikeesti tehdä aika kaikenlaista. Mutta nekin DVD:t on nykymaailmassa jo suppeita, ja siirtyivät melko lailla suoraan jostain staattisista auringoista handspringeihin - ei ihan sujunut, saihan ne sen näyttämään helpolta!

Mutta esim. tangolla istunnan opin itse oikeasti aivan sattuman kautta kauan ennen kuin tajusin, että youtubesta voisi etsiä lisää tanssivideoita Fawnian DVDeiden tueksi. Takanoja nilkat ristissä tuli istunnasta layouttiin edetessä vahingossa, perusinvertin opin muilta tanssijoilta. Aluksi olin ainoa jolla oli ylipäänsä mitään mielenkiintoa oppia jotain karuselleja tai muita vaikeampia spinnejä, joten niiden kanssa tappelin sitten itsekseni aina kun oli ylimääräistä aikaa. Eipä olisi silloin uskonut, missä on muutaman vuoden päästä.

Tosi hyvä aihe itse asiassa. Pahastuuko kukaan, jos printtaan tämän studion seinälle? cyclops Musta on niin kauhea sääli kuinka monet luovuttaa heti jo parin tunnin jälkeen kun ei se ollutkaan niin helppoa, kuin kuviteltiin. Eikä siinä paljon auta jos mä itekseni siellä sanon että ei kukaan ole seppä syntyessään, tulee vaan jotain mutinaa takas että hyvähän sun on sanoa!
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.tankotanssi.fi
Samira
intermediate spinner
intermediate spinner
Samira


Viestien lukumäärä : 79
Ikä : 42
Location : Helsinki
Registration date : 02.11.2008

Millainen olit ensimmäisellä tunnilla? Empty
ViestiAihe: Vs: Millainen olit ensimmäisellä tunnilla?   Millainen olit ensimmäisellä tunnilla? Icon_minitimeTo Joulu 18, 2008 2:39 pm

Onpas helpottavia kommentteja. Razz

Mä olin myös ihan käsittämätön pökkelö ekalla tunnilla, sitä yhtä ainuttakaan pyörähdystä ei saanut tehtyä eikä muutenkaan homma näyttänyt yhtään niin sulavalta kun olin kuvitellut sen ekalla tunnilla näyttävän.
Päällimmäisenä on jäänyt mieleen kipu ja hiertymät!
Mä oon samanlainen liimaiho kun näköjään moni muukin täällä ja istumiset ja seisomiset onnistui jo ekalla tunnilla, mitä nyt kipeää teki. Mutta eipä oo kaikilta onnistunut ekoilla kerroilla ne, että näemmä jotain kehuttavaa on itsestä vaikka vieläkin puolen vuoden jälkeen tuntee välillä olevansa niin auttamattoman kankea ja epäsulava. Rolling Eyes
Takaisin alkuun Siirry alas
tasuni
Superman
Superman
tasuni


Viestien lukumäärä : 1994
Ikä : 50
Location : Helsinki
Registration date : 07.12.2007

Millainen olit ensimmäisellä tunnilla? Empty
ViestiAihe: Vs: Millainen olit ensimmäisellä tunnilla?   Millainen olit ensimmäisellä tunnilla? Icon_minitimeTo Joulu 18, 2008 2:45 pm

Hyvä aihe!

Mä menin ekalle tunnilleni Australiassa ylimielisenä ja nenää pitkin katsellen. Olin päättänyt kokeilla kaikkea mahdollista kun nyt ulkomailla olin, ja tätä lajia oli hehkutettu niin ettei siltä voinut välttyä. Mutta ennakkoluulot mulla oli erittäin kovat ja voi sanoa, että ellen olisi ollut niin tajuttoman kyllästynyt punttisaliin ja aerobicciin, en olisi tuonne päätynyt. Mutta latinotanssien vastapainoksi halusin jotain yläkroppatreeniä ja siksi menin.

Alkulämmittelyihin kuuluvien lantionpyöritysten ajan kattelin vielä tietäväisenä ympärilleni ja mietin että niin just, tällasta tää just on, pelkkää ketkutusta. Mutta jo ihan ensimmäisen eli front hook -spinnin harjoittelun aikana jäin koukkuun (no pun intended Very Happy )! Siis välittömästi. Ja siitä se sitten lähti. Oli niin makeeta kun ensin oli täysin seinä vastassa, mikään ei toiminut niinkuin piti, ja sitten kohta lähti ihan vähän sujumaan. Ja sitten taas hiukan enemmän. Ja enemmän...no, kaikki te tiedätte millasta se on!

Mulla ei oo todellakaan mikään liimaiho ja niinpä istumiset ja seisomiset oli yhtä luisua vaan aluks. Ja yläkropan heikkous ja keveys alakroppaan verrattuna on aina olleet ongelma. Mä en oo mikään urheilijakroppanen ollut koskaan joten mulla on mennyt tämä kolme vuotta kerätä riittävästi voimaa kaikkiin liikkeisiin. Mutta onnistui se lopulta!
Takaisin alkuun Siirry alas
Cherrie
Superman
Superman
Cherrie


Viestien lukumäärä : 770
Ikä : 36
Registration date : 27.04.2008

Millainen olit ensimmäisellä tunnilla? Empty
ViestiAihe: Vs: Millainen olit ensimmäisellä tunnilla?   Millainen olit ensimmäisellä tunnilla? Icon_minitimeTo Joulu 18, 2008 3:46 pm

Joo hyvä idea laittaa studion seinälle!

Itselläkin välillä tullut sellasia ketutuksen puuskia, että oon meinannut heittää tuolla tangolla parvekkeelta keihästä naapurin ikkunaan. Siinä vaiheessa aina tarvii jonkinlaista potkua persuksille, yleensä se onnistuu osoitteessa www.youtube.com. katsellessa muiden videoita ja sitten kenkutuksen voittaakin kamala halu tulla joku päivä yhtä hyväksi! Cool Mutta sitähän tankoilu parhaimmillaan/pahimmillaan on, hirvittäviä vastoinkäymisiä ja lopulta itsensä ylittämistä.
Takaisin alkuun Siirry alas
Ish
Superman
Superman



Viestien lukumäärä : 2611
Location : SEINÄJOKI
Registration date : 10.11.2008

Millainen olit ensimmäisellä tunnilla? Empty
ViestiAihe: Vs: Millainen olit ensimmäisellä tunnilla?   Millainen olit ensimmäisellä tunnilla? Icon_minitimeTo Joulu 18, 2008 8:17 pm

Ei mua ainakaan haittaa että tulostat, hyvä vaan jos auttaa muitakin ku vain mua Very Happy .
Mulla oli eilisellä tunnilla kans sama se että jossain mielen sopukoissa nolotti, kun
ei mennyt niinkuin piti, mutta sitten nauratti samalla aivan julmetusti. Halusin vain niin kovasti
osata HETI. bounce
Palomiehessä mun jalat meni koko ajan väärinpäin ja niissä missä pyörähdettiin, kädet
meni aivan ihmeellisesti. Oli kyllä pakko myöntää itselle että tätä en osaa automaattisesti vaikka
kuinka haluaisin. tongue

Tänään on mitä oudoin lihas ollut kipeä, nimittäin se joka on peukalon juuressa!
Hauiksissa jonkin verran arkuutta voimaa käyttäessä ja jaloissa mustelmat. Hassu juttu sinänsä,
salilla käydessä kaipaan seuraavana päivänä tuota lihasten arkuutta, jota ei koskaan tule rabbit .
Typerää elephant .
Takaisin alkuun Siirry alas
Nina
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
Nina


Viestien lukumäärä : 422
Ikä : 37
Location : Järvenpää
Registration date : 17.03.2008

Millainen olit ensimmäisellä tunnilla? Empty
ViestiAihe: Vs: Millainen olit ensimmäisellä tunnilla?   Millainen olit ensimmäisellä tunnilla? Icon_minitimeTo Joulu 18, 2008 10:00 pm

Mä olin joskus viime tammikuun loppupuolella ekalla tunnilla RTP:ssä. Oli joku Marian aamutunti, jonne paikalle ei ilmestynyt kuin minä ja yksi kaverini. Mun kokemus sinällään taitaa erota monesta muusta siinä mielessä, että eka tunti oli aivan ihana. Tehtiin muutamia peruspyörähdyksiä ja kokeiltiin tangolla istumista ja seisomista ja kaikki onnistui heti! (Ja seuraavana päivänä oli paikat niin kipeenä ja mustelmilla, että ei mitään rajaa Very Happy )Luojalle kiitos onnistuneesta ekasta tunnista, koska jos olisi ollut ylitsepääsemättömiä hankaluuksia, niin tuskin olisin seuraavalla viikolla mennyt enää uudestaan ja pakottanut Maria mukaan ja olisi nyt ihanan titaanitangon omistaja. Mä oon aivan liian kärsimätön harjoittelemaan perusjuttuja kovinkaan kauaa...

Harmittaa kyllä, että mun kaveri, joka oli tunnilla mukana, ei saanut juonesta kiinni tunnilla ollenkaan ja sen harrastus jäi sitten siihen... Eikä usko, vaikka kuinka oon sanonut, että monilla eka tunti on aivan kamala...
Takaisin alkuun Siirry alas
-Hanna-
Superman
Superman
-Hanna-


Viestien lukumäärä : 947
Ikä : 42
Location : Helsinki
Registration date : 15.02.2008

Millainen olit ensimmäisellä tunnilla? Empty
ViestiAihe: Vs: Millainen olit ensimmäisellä tunnilla?   Millainen olit ensimmäisellä tunnilla? Icon_minitimePe Joulu 19, 2008 9:16 am

Mulla samanlaiset, erittäin positiiviset kokemukset ja onnistumisen elämyksiä heti ensimmäisellä tunnilla, kuten Ninallakin. Eka tuntini siis RTP:llä tammikuun lopussa ja olin kyllä alusta asti täysin myyty! cheers Tanssitaustasta ja punttitreenistä oli selkeästi hyötyä...
Takaisin alkuun Siirry alas
bettie
basic spinner
basic spinner
bettie


Viestien lukumäärä : 25
Registration date : 08.12.2008

Millainen olit ensimmäisellä tunnilla? Empty
ViestiAihe: Vs: Millainen olit ensimmäisellä tunnilla?   Millainen olit ensimmäisellä tunnilla? Icon_minitimePe Joulu 19, 2008 10:53 am

Ensimmäinen tuntini oli RTP:ssa lokakuun lopulla. Yritin saada kahta kaveriani mukaan, mutta turhaan. Molemmat olivat kiinnostuneita lajista, mutta toinen ei uskaltanut tulla ja toisella oli rahapula. Päätin mennä sitten itsekseni. Ajattelin, että olen viimeinen ihminen kenelle tankoharrastus sopii. En ole ketterä, en notkea ja lihasvoimani on lähes olematon. Halusin kuitenkin kokeilla edes kerran lajia. Ensimmäisistä spinneistä jäin koukkuun lajiin. Odotusten mukaan olin todella kömpelö ja kaikki liikkeet meni lähinnä "jotenkin sinnepäin". Yllätyin kuitenkin, että jotku liikkeet oikeasti onnistuivat edes jotenkin enkä lentänyt tangolta alas. En ole kovin perfektionisti. En vaadi itseltäni muuta kuin, että viihdyn lajin seurassa ja minulla on hauskaa. Sitä se todellakin oli!! Hymyilin koko tunnin kuin hangon keksi. sunny Tankotanssi on todella palkitseva laji. Tuntuu, että mitä enemmän sitä harrastaa, sitä enemmän myös kunnianhimo kasvaa. Sitä haluaa osata enemmän ja paremmin.

Ja mitä niihin kahteen kaveriini tulee niin molemmat odottava, että pääsevät kokeilemaan tankoani, kun vihdoin saan sen. Ehkä hekin rohkenevat tulla sitten tunneille. Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
LaraK
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
LaraK


Viestien lukumäärä : 453
Location : Helsinki
Registration date : 08.04.2008

Millainen olit ensimmäisellä tunnilla? Empty
ViestiAihe: Vs: Millainen olit ensimmäisellä tunnilla?   Millainen olit ensimmäisellä tunnilla? Icon_minitimePe Joulu 19, 2008 1:40 pm

Hauska aihe tosiaan! Olen monesti muistellut sitä ensimmäistä tuntia, kun ei tiennyt vielä mitään lajin vaativuudesta. Olin jo etukäteen päättänyt tykätä lajista ja olin niin innoissani kun vuosi sitten pääsin RTP:lle ensimmäistä kertaa tunnille. Ensinnäkin mulla oli ihan vääränlaiset vaatteet, kun oli pitkät housut, jotka oli revittävä ylös saakka. Muistan, että alussa pyörähdykset ei olleet lähellekään niin hankalia kuin tangolla istumiset, jotka sattui NIIN paljon, ettei tosikaan. Mietin silloin, että kuka siellä ylhäällä ylipäätä voi tehdä yhtään mitään... Mutta seuraavilla kerroilla helpotti paljonkin. Edelleenkin nuo tangolla istumiseen liittyvät temput ovat minulle ehkä hankalampia. Se on varmaan ruumiin rakenteesta ja fyysisistä ominaisuuksista kiinni.

Olen samaa mieltä siitä, että on todella hyvä idea kuvata treenejä aina silloin tällöin, koska siitä huomaa, kuinka paljon on aloittamisen jälkeen kehittynyt! Ihania kokemuksia on kyllä kertynyt tämän alkunihkeyden jälkeen

Very Happy
Takaisin alkuun Siirry alas
http://larakandthecity.blogspot.com/
Kat Da
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
Kat Da


Viestien lukumäärä : 392
Ikä : 41
Location : Tampere
Registration date : 21.12.2007

Millainen olit ensimmäisellä tunnilla? Empty
ViestiAihe: Vs: Millainen olit ensimmäisellä tunnilla?   Millainen olit ensimmäisellä tunnilla? Icon_minitimeTi Joulu 23, 2008 7:55 am

Ensimmainen tunti oli kahdeksan vuoden riekkumisen jalkeen.
Ei siina kummosempaa kuin koreografia oli vaikeaa hahmottaa koska itsekseni keskityn vaan trikkeihin, en tanssillisuuteen.

Joo hyva idea laittaa studion seinalle naita kokemuksia!
Takaisin alkuun Siirry alas
kajakki
intermediate spinner
intermediate spinner
kajakki


Viestien lukumäärä : 53
Ikä : 42
Location : Tampereen seutu
Registration date : 03.05.2008

Millainen olit ensimmäisellä tunnilla? Empty
ViestiAihe: Vs: Millainen olit ensimmäisellä tunnilla?   Millainen olit ensimmäisellä tunnilla? Icon_minitimeTi Joulu 23, 2008 10:04 am

Ensimmäinen tunti Very Happy

Oe voe... se oli viime keväänä. En uskaltanut lähteä kokeilemaan yksin, joten otin kaverin mukaan. Minulla on sirkuskoulutausta ja kaikenlainen kiipeily ja temppuilu on kiinnostanut pienestä pitäen - ei siis ihme, että laji koukutti välittömästi. Tunti meni kohtuullisesti. Se oli kivulias kämmenille, ranteille ja polville, mutta sain palomiehen ja muutamia muita temppuja onnistumaan. Upea fiilis! Ylöstulot ja se vähäinen ketkutus mitä tehtiin tuntui nololta, vaikka normaalistikin tanssin aika lantiopainotteisesti. Ennakkoluulot tankotanssia kohtaan varmaan jyskyttivät takaraivossa. En vieläkään "osaa" ketkuttaa tunnilla, vaikka teenkin sitä kotioloissa. Jäi paha tapa...

Pari seuraavaa päivää meni toipuessa lihaskivuista, mutta peruskurssiin mennessä olin taas voimissani ja intoa täynnä. Ajattelin, etten ikinä pysty kääntymään ylösalaisin tangolla, mutta nyt kun vuosi on lopuillaan, sekin on tehty. Tämä on siitä ihana laji, että näyttävät temput eivät välttämättä ole niitä vaikeimpia Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
pipsukka
basic spinner
basic spinner



Viestien lukumäärä : 25
Ikä : 43
Registration date : 12.01.2009

Millainen olit ensimmäisellä tunnilla? Empty
ViestiAihe: Vs: Millainen olit ensimmäisellä tunnilla?   Millainen olit ensimmäisellä tunnilla? Icon_minitimeTi Tammi 13, 2009 11:40 pm

Mä olin ensimmäisellä tunnilla ihan pihalla ja tosi utelias. Hymyilytti ja nauratti vaan.

toki tunnille tulo jännitti hiukan, mutta se katos melkein samointein kuin tulikin, eli avatessa ja sulkiessa treenipaikan oven Wink

Alkulämmittely oli aika shokki, kun oli sen verran vauhdikas, että tän akkelin reidet vaan tutis. Mutta myös postiivinen yllätys, sillä sain tehtyä naistenpunnerruksia justiinsa niin monta kuin muutkin (himassa ei ole ennen onnistunut). Alkulämppärin jälkeen olin niin puhki, että mietin, jotta pitäskö t'ss' oikeesti tehdä jotain muutakin vielä?!

No eka pyörähdys, jossa pyörähdetään tangon ympäri nilkan ja käden varassa, oli mulle ihan täyttä tuskaa. Ei onnistunut. Pyörähdyksistä oikeastaan mikään ei onnistunut. Kun piti sulavasti pyöriä tankoa ympäri, tanko jalkojenvälissä ja jalat koukussa, varpaat yhdessä, niin mä vaan liuin (putosin) suoraan polvilteni kokoajan.

K'det joko liukuivat tai eivät liukuneet yhtään. Hinkkasinkin tankoa paperiin ja käsiä myös tiuhaan tunninaikana (ja taisin jopa unohtaa paperini sinne sivulle Embarassed , tajusin vasta hyvänmatkaa kotipuoleen, että jestas...mun sotkuni jäi).

Mä siis tein siellä niitä juttuja, jotka tuntuivat luonnistuvan ja harjoittelin ihan omaan tahtiin. Invertti (vai mikä lie) missä roikutaan tangossa vaakasuoraan jalat ristissä, kädet jalkojen alla sekä yläpuolella, niin sitä en suostunut edes tekemään, kuin maassa. Onnistui heti hyvin, mutta en sanut kättä sinne alle. Ja tästä syystä en myöskään suostunut kiipeämään tangolle harjoittelemaan. Eli kuivaharjoittelin maassa ihan suosiolla.

En lannistunut, vaikka en osannut. Sillä osasin joitain juttuja, jotka taas muille tuotti vaikeuksia, vaikka olin käsittääkseni ainoa ekakertalainen. Joten tuumasin, että joitain juttuja joudun vaan opettelemaan enemmän kuin muut ja joitain en.

Tangolla istuminen ja kiipeäminen oli 100krt helpompaa mitä olin kuvitellut, joten olin tosi yllättnyt, kun ne onnistuivat heti.

Loppuvenyttely oli myös aika järkytys ja jotkut liikkeet olivat semmoisia, ettei vaan voinut. Joten taplasin nekin tyylilläni.

Mutta juurikin nää alku ja lopetus jutut teki tästä tunnista niin tehokkaan, että innolla ootan seuraavaa. Ja mun jumppakirja&DVD kombi menetti tehonsa heti. Eli ennen tuntia ne jutut, mitkä tuntuivat aika tehokkailta, niin tuntuvat vaan laimeelta alkulämmittelyltä. Jatketaan silti että sais hiukan voimaa näihin jalkoihin ja käsiin Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
Henna.C
Superman
Superman
Henna.C


Viestien lukumäärä : 889
Ikä : 37
Location : Oulu
Registration date : 09.01.2009

Millainen olit ensimmäisellä tunnilla? Empty
ViestiAihe: Vs: Millainen olit ensimmäisellä tunnilla?   Millainen olit ensimmäisellä tunnilla? Icon_minitimeTi Helmi 03, 2009 11:18 am

Vai että eka tunti, no olihan se Smile ! Aika epätoivoselta se muistaakseni tuntui. Oon muutenkin vähän semmoinen luovuttaja-tyyppi.. joten voitte arvata miltä tuntui ekalla tankotunnilla ku muut tuntui oppivan mua nopeemmin. Crying or Very sad Mutta koko ajanhan sitä oppii enemmän ja enemmän.. Rolling Eyes
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.henna-c.blogspot.com
Foxmagon
Superman
Superman
Foxmagon


Viestien lukumäärä : 539
Ikä : 39
Location : Helsinki
Registration date : 07.01.2009

Millainen olit ensimmäisellä tunnilla? Empty
ViestiAihe: Vs: Millainen olit ensimmäisellä tunnilla?   Millainen olit ensimmäisellä tunnilla? Icon_minitimeKe Helmi 04, 2009 4:43 pm

No nyt on kolme tuntia jo takana, kun nyt vasta löysin tämän topikin. Very Happy

Mutta olihan se. Ilman mitään ennakkokäsitystä luuli ensin joutuneensa aerobic-tunnille, mut oikein hyvinhän se meni hyvin hyvin alkeista lähtien, vaikka loppuvenytykset jäikin tekemättä josta tuloksena helkkarin kipeät lihakset. Odotan hetkeä että rupean olemaan kevyempi enkä enää vaikuttais miltään betonimöhkäleeltä joka vain tömähtää sieltä tangolta alas. Muut pysty pyörimään parikin kierrosta, ite pysyn tangolla ehkä puolen kierroksen ajan ja sit oonki jo lattialla Very Happy
Takaisin alkuun Siirry alas
poletti
intermediate spinner
intermediate spinner
poletti


Viestien lukumäärä : 84
Ikä : 41
Registration date : 13.07.2008

Millainen olit ensimmäisellä tunnilla? Empty
ViestiAihe: Vs: Millainen olit ensimmäisellä tunnilla?   Millainen olit ensimmäisellä tunnilla? Icon_minitimeKe Helmi 04, 2009 4:58 pm

Heh.. mä taisin itse olla kuin innostunut koiranpentu kun vihdoin ja viimein sain kokeilla tankoa RTP:llä. Ajattelin että kun kerta täällä ollaan niin on pakko ottaa tunnista ihan kaiken irti (opiskelija- ja kotiäitibudjetin takia). Miia oli silloin opena ja sanoi jossakin vaiheessa ihan suoraan että nyt voit vähän levätäkin. Laughing Mä lepäsin sen verran että syke laski ja hyppäsin takaisin tangon päälle. Lopulta olin ihan hiestä märkä ja puhki, mutta mielettömän onnellinen tunnin jälkeen Very Happy Niin ja olin koukussa.

Nyt on kaksi Tek1 tuntia takana ja lisäksi tuntikaupalla nettivideoita tutkittu. Jossakin vaiheessa on taas ylimääräinen 12 euroa pistää tekniikkatuntiin. Siellä oppii todella tehokkaasti opettajien ohjatessa.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://polemeup.blogspot.com
Snugetti
pole beginner
pole beginner



Viestien lukumäärä : 4
Registration date : 02.04.2009

Millainen olit ensimmäisellä tunnilla? Empty
ViestiAihe: Vs: Millainen olit ensimmäisellä tunnilla?   Millainen olit ensimmäisellä tunnilla? Icon_minitimeMa Huhti 13, 2009 9:05 pm

Ennen ensimmäistä tuntia (joka sattui olemaan tässä kuussa) olin ehtinyt puolisen vuotta katselemaan ties mitä videoita ja pätkiä tankotanssista, ja mietin vain itseäni pyörimässä tyylikkäästi jossain kolmen metrin korkeudessa. Aika lailla ensimmäisen viiden minuutin aikana tiedostin kuitenkin, että tästä ei välttämättä seuraa mitään hyvää.. Very Happy
Hyvää kuntoa lukuunottamatta minulla ei ole minkäänlaista kehonhallintaa (en ole ikinä osallistunut yhdellekään tanssitunnille), koordinaatiokykyä tai rytmitajua, enkä ole ikinä voinut kehua notkeudellani. Noista ominaisuuksista olisi suhteellisen paljon hyötyä tankoillessa, mutta ei auta kuin toivoa että ne kehittyisivät ajan kanssa.

Itse tunnilla tehtiin tosi paljon kaikenlaista, ja tuntui että jo tangon ympärillä kävely oli hirveän epäluonnollista. Jännästi se fiilis oli kuitenkin tosi hyvä, oli niin siistiä tehdä jotain aivan uutta! Tunnin päätteeksi jäi hyvin ristiriitainen olo; toisaalta oli aivan innoissaan koko lajista, mutta toisaalta jopa vähän nolotti - kuinka surkea sitä voi ollakaan! Olen itse niin kriittinen, että yleensä uudet harrastukset jää jos niitä ei hallitse heti, mutta jostain syystä tankoilun kanssa tuli vain sisukkaaksi. Jopa siinä määrin että tilasinpas tuossa tunti sitten poleaholicilta tangon Razz


Niin ja. se toinen tunti menikin jo rennommin. kolmatta odotellessa Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
vesi
intermediate inverter
intermediate inverter



Viestien lukumäärä : 115
Ikä : 36
Location : Helsinki
Registration date : 26.03.2009

Millainen olit ensimmäisellä tunnilla? Empty
ViestiAihe: Vs: Millainen olit ensimmäisellä tunnilla?   Millainen olit ensimmäisellä tunnilla? Icon_minitimeMa Huhti 13, 2009 10:22 pm

Mun eka tunti oli kolmen tunnin tiiviskurssi ja aika huhhuh kokemus. Shocked

Mulla hikoilee kädet muutenkin koko ajan kun oon tällanen hermoheikko ja sit siellä RTP:llä puolalasti paksujen reisieni kanssa loisteputkien armottomassa valossa tuntu että kädet suorastaan valu hikeä.

Muuten liikkeet (kaikesta tökeröyydestään huolimatta) meni ihan ok, vaikka pito oli aika nolla. Hinkkasin sitä tankoa paperilla jatkuvasti. Ja ja sit kaikki kiipeilyt ja kumppanit oli ihan hirveitä ja sattu ihan käsittämättömästi ja luulin ettei tule koskaan mitään mistään, mutta sittenpä sitten kuitenkin ostin oman tangon ja kyllähän SILLÄ aina kaikki onnistuu ja vielä suht kivutta, enkä kotona hikoilekaan niin paljon (ja pitäähän se titaani paremminkii).

Tänään oli toinen tavallinen tek1 tunti ja eeeeei vaan lähe sillä jauhemaalatulla. Hikikin oli aivan älytön. Mutta jos vaikka vielä oppisin olemaan nolostelematta siellä loisteputkivalossa, niin sais ehkä sielläkin vähän sujumaan. Ihan pikkusen lannistavaa, ettei muitten nähden olekaan niin hyvä kun mielestään olisi kotona. No
Takaisin alkuun Siirry alas
http://tanssikissa.livejournal.com/
Deanna
pole beginner
pole beginner



Viestien lukumäärä : 2
Registration date : 13.04.2009

Millainen olit ensimmäisellä tunnilla? Empty
ViestiAihe: Vs: Millainen olit ensimmäisellä tunnilla?   Millainen olit ensimmäisellä tunnilla? Icon_minitimeTo Huhti 16, 2009 12:06 pm

Iik, nyt on mullakin ohi toi ensimmäinen tunti Rock The Polella. Olin kyllä niin jännityksissä aluksi, ettei tosikaan, onneksi en ollut ainoa ekakertalainen tunnilla... Hieman kyllä nolotti, että kun on salilla tottunut ajattelemaan itseään vahvana kun nostaa niitä äijäpainoja, ja sitten ei saakaan itseään edes istumaan kauniisti tangolla Embarassed . Hyvät voimat, yeah right. Sinnikkäästi kyllä tapoin reisiäni yrittäessäni pysyä siellä (ei tullut muuten aluksi yhtään mieleen, että se sattuisi reisiin niin paljon Shocked - oon varmaan huomenna aika mustelmilla).

Sitten oli pienet kammot nousta sinne inverttiin, jotenkin pää alaspäin -jutut on aina ollut vähän pelottavia mulle, ja kun sain kiskaistua jalat käsien ylle tankoon, tajusin että en uskalla enää painaa päätä alemmas, panikoin ja jumitin ennen kuin mätkäytin jalat takaisin maahan Very Happy. Voi olla että olen aiheuttanut ainakin muille tuntilaisille jotain hupia...

Ääh, mutta koukkuun jäin, heti kun opiskelijabudjetilla kehtaa taas mennä, olen kyllä vielä siellä keikkumassa. Jonain päivänä vielä ylösalaisinkin, meni siinä vaikka kaksikymmentä tekniikkatuntia.
Takaisin alkuun Siirry alas
celya
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
celya


Viestien lukumäärä : 202
Ikä : 42
Registration date : 16.06.2008

Millainen olit ensimmäisellä tunnilla? Empty
ViestiAihe: Vs: Millainen olit ensimmäisellä tunnilla?   Millainen olit ensimmäisellä tunnilla? Icon_minitimeTo Huhti 16, 2009 12:41 pm

^Mitä, pitääkö siellä ekoilla tunneilla jo heti nykyään invertoidakin. Shocked Mä olin ainakin käyny jo ainaki parikin kuukautta treenaamassa ennenku invertoimaan alettiin.
Takaisin alkuun Siirry alas
vesi
intermediate inverter
intermediate inverter



Viestien lukumäärä : 115
Ikä : 36
Location : Helsinki
Registration date : 26.03.2009

Millainen olit ensimmäisellä tunnilla? Empty
ViestiAihe: Vs: Millainen olit ensimmäisellä tunnilla?   Millainen olit ensimmäisellä tunnilla? Icon_minitimeTo Huhti 16, 2009 1:06 pm

^ No ei PIDÄ, mutta saa kokeilla ja opet on jeesannu jos pelottaa. (Mua jeesattiin kyl, vaik olin itekin mielestäni ihan kykeneväinen toimimaan ylösalasin..) Mut riippuu noi inverttien kokeilut aika ja määrä varmaan aina siitä, että missä vaiheessa just sen tunnin poppoo on.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://tanssikissa.livejournal.com/
Sponsored content





Millainen olit ensimmäisellä tunnilla? Empty
ViestiAihe: Vs: Millainen olit ensimmäisellä tunnilla?   Millainen olit ensimmäisellä tunnilla? Icon_minitime

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Millainen olit ensimmäisellä tunnilla?
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 5Siirry sivulle : 1, 2, 3, 4, 5  Seuraava
 Similar topics
-
» Millainen tanko kotiin?
» Millainen viikko-ohjelma aloittelijalle?
» vaikein liike ekalla tekniikka1 tunnilla?

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Spin around the pole :: Lajista kiinnostuneille-
Siirry: