| Urheiluvammat | |
|
+118laurus Cristine16 ollu nita OonaK hiekkis Malin W_devil hheidii minorvok mujuvaa iitaliina Paprika eika Tazze BLAAAAACK Neneth Polecat zayah AnskuN SaMaJA marraskuu Päivi lilith84 yonski Caralee Tiiku Tiu Nexu iku69 Mortianna hpl erika Retu sonkos Manares Vekexxx Nepu Pandakarhu shadow87 maya.s Elegia Martta Goldie Herkkupurkki Unya annakatariina jolla SusannaR Nahkis pineapple Jenni H Ivanka salama Farang liisan neitinopsa nasu Inila Nina Ewy Lotta. Jutta Johanna Marie Eeva angela karti LaraK Em Kay Hiirenvirna Zahrain piija tiko Olgimax FemmeFatale Hennu/Henriikka downthepole Maris^ hemuliini Razz Dahlia D. maimiau Iiris wilmiina Jenni Sonja tankomau sluippa Ish christina vesi Foxmagon papaija Henna.C Kati Samira merqus celya pikkukissa Carnivora Lissuwursti kajakki Cherrie annukka Ashta JonnaK miukattus -Hanna- Kirsi Miia Sanni nekuliini Kat Da Nanna H. AdminSusie tasuni Iina 122 posters |
|
Kirjoittaja | Viesti |
---|
annukka hangin in pole with one leg only
Viestien lukumäärä : 458 Ikä : 48 Location : Helsinki Registration date : 26.02.2008
| |
| |
Sanni hangin in pole with one leg only
Viestien lukumäärä : 440 Location : Kerava Registration date : 17.01.2008
| |
| |
Miia Superman
Viestien lukumäärä : 1145 Ikä : 37 Location : Lahti Registration date : 07.12.2007
| Aihe: Vs: Urheiluvammat Ke Heinä 02, 2008 7:57 pm | |
| Yh nyt kosahti vasen käsi tai paremminkin kämmen, pikkurillin ja nimettömän alapuolelta särkee ja jos painaa niin sattuu törkeästi, tuntuu jonkin verran säteilevän ranteeseenkin. Eikö kuitenkin yleensä jännetupen tulehduksessa ole toisin päin ranne kipeä, säteilee muualle? Tais mennä sitä jamilla spinniä tehdessä Nyt tämä neito pitää sitten tanko lomaa ja soittaapi huomenna lääkäriin. | |
|
| |
Carnivora basic inverter
Viestien lukumäärä : 48 Ikä : 39 Location : Tampere Registration date : 15.04.2008
| Aihe: Vs: Urheiluvammat Ke Heinä 02, 2008 9:02 pm | |
| Luonnollisesti nyt kun on monta uutta liikettä alkaneet sujumaan paremmin/saanut ekoja kertoja tehtyä kunnolla, täytyy vähän himmailla tangon kanssa. Molemmissa käsissä on alkanut olemaan sen verran alkavan tenniskyynerpään oireita, että pitää vähän rauhoitella. Sikäli tuo on helppoa, kun on kyllä tanko kotona, mutta itse on suurimman osan ajasta Toisaalla. Muutaman kerran viikossa oon käynyt tankoani halailemassa, mutta nyt pitää vähentää siitäkin. Vammalistalta kun löytyy jo pysyvästi rikkinäinen polvi, aikanaan rikotut ranteet, muutenkin liian löysät/yliliikkuvat nivelet, neljä fasettilukkoa selkärangassa ja yksi revennyt välilevy, niin ei enää kiinnostaisi rikkoa kroppaansa enempää (Ja noista aikaisemmista vammoista lääkärit+fysioterapeutti+osteopaatti ovat sanoneet, että anna mennä vaan niin kauan kunhan kivut ei pahene) | |
|
| |
Cherrie Superman
Viestien lukumäärä : 770 Ikä : 37 Registration date : 27.04.2008
| Aihe: Vs: Urheiluvammat To Heinä 03, 2008 10:59 am | |
| Club-Vamma laajenee! Vitsin buranat saakeli. Viikon loma alkaa huomenna ja lauantaina häihin, niin ei varmaan kauheesti voi sahtitarjoilusta nauttia, kun vedän 3xpäivässä kuussatasta. Tai no tulis varmaan elämäni kännit! | |
|
| |
AdminSusie Admin
Viestien lukumäärä : 341 Ikä : 46 Location : Salo Registration date : 05.12.2007
| Aihe: Vs: Urheiluvammat To Heinä 03, 2008 5:12 pm | |
| mä liityn sairaslomalaisten listaan. Mulla on vaivana akillesjänne. Vasen on puolta paksumpi kun oikea | |
|
| |
pikkukissa basic spinner
Viestien lukumäärä : 20 Ikä : 44 Registration date : 06.07.2008
| Aihe: sattuu! Su Heinä 06, 2008 8:49 pm | |
| Aiai, olen käynyt vasta kahdella tunnilla ja kädet on ihan täynnä kamalia rakkoja. Joillekin ei tullut yhtään, mulla on nahat ihan rullalla. Teenkö jotain väärin? En pysty tangolla hölläämään otettakaan enää yhtään. | |
|
| |
Carnivora basic inverter
Viestien lukumäärä : 48 Ikä : 39 Location : Tampere Registration date : 15.04.2008
| Aihe: Vs: Urheiluvammat Su Heinä 06, 2008 9:03 pm | |
| pikkukissa, voi olla että tangon materiaali ei sovi sun iholles, mulla ainakin tulee titaanitangolla heti hiertymiä ja rakkoja, mutta kromitangolla ei ollenkaan. | |
|
| |
Viestien lukumäärä : 458 Ikä : 48 Location : Helsinki Registration date : 26.02.2008
| Aihe: Vs: Urheiluvammat Su Heinä 06, 2008 9:46 pm | |
| Mulle ei ihme kyllä ole tullut minkäänlaisia rakkoja..ainoastaan palovammoja ranteeseen ja kovettumia..oletko kokeillut,pikkukissa,alkuun hanskoja?Niistä voi olla apua ennen kuin löydät itsellesi hyvän/sopivan otteen. | |
|
| |
Miia Superman
Viestien lukumäärä : 1145 Ikä : 37 Location : Lahti Registration date : 07.12.2007
| Aihe: Vs: Urheiluvammat Su Heinä 06, 2008 10:14 pm | |
| Hanskat? 1. niillä ei voi tehdä spinnejä jos ovat lateksia, nahkaa tms. 2. jos ovat jotain muuta materiaalia niin niistä tuskin saa mitään pitoa tangolle 3. kuitenkin jossain vaiheessa joutuu opettelemaan temput ilman hanskoja ja edessä on uudestaan käsien palaminen ja rakottuminen
Luultavasti kun tanko on ihan uusi väline eikä iho ole tottunut sellaiseen kitkaan niin vetäsee rakot sen takia käsiin, eiköhän sekin ajan kanssa mene ohitse kun iho tottuu ja karaistuu.
Ymmärrän kyllä hanskat jossain hankalissa staattisissa asennoissa joita kokeilee ensimmäisiä kertoja ja haluaa vähän lisää pitoa kun hahamottaa liikettä, mutta spinnatessa ei niiden kanssa pääse kyllä kovin pitkälle. | |
|
| |
| Aihe: Vs: Urheiluvammat Su Heinä 06, 2008 10:28 pm | |
| Niiin no en ole kyllä koskaan hanskoja joutunut käyttään, niin en voi tietää miten ne sitten käytännössä toimii ajattelin vaan,että olisko niistä apua.. Niin ja pikkukissa,et varmastikaan tee mitään väärää!!! | |
|
| |
pikkukissa basic spinner
Viestien lukumäärä : 20 Ikä : 44 Registration date : 06.07.2008
| Aihe: Vs: Urheiluvammat Ti Heinä 08, 2008 9:18 am | |
| hei kiitos vaan ehdotuksista. annan nyt käsien parantua pari päivää ja koitan sit taas uudelleen | |
|
| |
tasuni Superman
Viestien lukumäärä : 1994 Ikä : 51 Location : Helsinki Registration date : 07.12.2007
| Aihe: Vs: Urheiluvammat Ti Heinä 08, 2008 9:54 am | |
| No niin, nyt mäkin oon saanut ensimmäisen olkapäävamman. Mutta en inverttiliikkeistä vaan spinneistä. Oikea olkapää varoitteli viime viikolla jo vähän reverse grab -treeneissä tunnilla, ja nyt eilisen jälkeen se on jo aika tohjona. Niinpä teen tämän viikon spinnejä vain vasemmalle. Ihan oikeen mulle, kun oon näyttänyt kaikki spinnit tunnilla vaan oikealle!
Samaten oikea takareisi on tuskallisesti jumissa. Siitä en oikeen tiedä että miksi. Varmaankaan en ole takareisiä kunnolla venytellyt, vaan lähinnä sisäreisiä, koko kesän...jätän senkin nyt rauhaan pariksi viikoksi ja yritän paremmalla onnella venyttelyjä sen jälkeen. Siihen saakka keskityn venyttämään vasenta takareittä ja sen puolen spagaattilihaksia. Olen jo muutaman kerran saanut spagaatin vasemmalle puolelle, joten työstän nyt sitä eteenpäin. | |
|
| |
Iina Superman
Viestien lukumäärä : 2793 Ikä : 40 Location : Tampere Registration date : 05.12.2007
| Aihe: Vs: Urheiluvammat Ti Heinä 08, 2008 10:56 am | |
| Mulla revähti kanssa reverse grabissa sillon se selkä aikanaan. http://www.exrx.net/Muscles/TrapeziusLower.html eli alemmat trapetsit meni mulla sillon. Oli väsymysrevähdys, ei puutteellisen lämmittelyn takia - eli kun tarpeeks monta yhen käden spinniä teki ei lihakset jaksanut enää kannatella painoa, kramppas ja revähti siinä ohessa. Sen revähdyksen jälkeen mulla onkin oikeesta kädestä tullu vahvempi reverse grab käsi! | |
|
| |
tasuni Superman
Viestien lukumäärä : 1994 Ikä : 51 Location : Helsinki Registration date : 07.12.2007
| Aihe: Vs: Urheiluvammat Ti Heinä 08, 2008 11:00 am | |
| Sitä oppii ihan hämmästyttävän nopeasti tekemään juttuja heikommalla puolella kun on pakko ! Reverse grab sujuu jo ihan mallikkaasti vasemmalle, vaikkei ole yhtä lennokas eikä varma. Tuota olkapääongelmaa pitäisi voida ehkäistä silleen että vetää aina joka liikkeessä hartiat kunnolla taakse ja alas, mutta minä en ainakaan osaa. | |
|
| |
Iina Superman
Viestien lukumäärä : 2793 Ikä : 40 Location : Tampere Registration date : 05.12.2007
| Aihe: Vs: Urheiluvammat Ti Heinä 08, 2008 11:08 am | |
| Itse asiassa suurin osa revähdyksistä ei tapahdu lihaksen ollessa maksimaalisesti venynyt vaan normaalisti supistuneessa asennossa. Eli lihaksen supistaminen ei välttämättä auttaisi yhtään mitään jos lihaksesta on jo voimat loppu. Mutta joo, joka spinnissähän olisi hyvä aloittaa hartiat takana ja alhaalla, ja siirtyä kevyesti roikkumaan käsivarren varaan. Vain kehto, korkkiruuvi yms. liikkeet missä vaaditaan nostoa vaativat koko käsivarren jännittämistä ja vetoa tankoa kohti. | |
|
| |
Cherrie Superman
| Aihe: Vs: Urheiluvammat Ti Heinä 08, 2008 12:14 pm | |
| Iina, sori ihan väärä aihepiiri, mutta tänne olit viimeks kirjoittanut niin: Mihin mennessä teemakursseille pitäisi ilmoittautua? Kiinnostais nuo voimaliikkeet ja akrobatia sekä flow-kurssit. | |
|
| |
Iina Superman
| Aihe: Vs: Urheiluvammat Ti Heinä 08, 2008 12:42 pm | |
| Ilmottautumisia otetaan tällä hetkellä vastaan Toistaiseksi on vielä hyvin tilaa noilla mainitsemillasi, mutta ilmoittautumisjärjestyksessä kun kurssit täytetään on paha mennä sanomaan, mihin mennessä viimeistään pitäisi ilmoittautua paikkansa varmistamiseksi. Kurssin täyttämiseen kun ei yleensä tarvita kuin yksi innostunut, joka sitten houkuttelee kaikki kaverinsa mukaan samalle kurssille. | |
|
| |
| Aihe: Vs: Urheiluvammat Ti Heinä 08, 2008 7:15 pm | |
| ... jjja lievää olkapää- sekä lapavammaisuutta havaittavissa täällä taas vaihteeks. Hohhoijaa.. | |
|
| |
| Aihe: Vs: Urheiluvammat Ti Heinä 08, 2008 8:39 pm | |
| Voi ei Sanni..toivottavasti ei tuu se sinun vanha vamma | |
|
| |
| Aihe: Vs: Urheiluvammat To Heinä 10, 2008 5:31 pm | |
| Nyt alkoi sitten taas pieni pakkoloma tankoilusta..Alkoi sama vanha vasenpuoli särkemään,mutta kipu alkoi tällä kertaa alaselästä josta laajentui lapaan ja kylkeen. Selkä ei tykkää mistään kiertymisestä,eikä taivuttelusta! perus chairspinni ei sattunut ollenkaan,mutta kun yritin cradlea niin otti itseensä,vaikka yritin molemmilta puolilta.. Ärsyttäähän tuo aikalailla,kun vasta eilen saatiin uusi tankokin pystyyn,no onhan se kaunis koriste Niin ja kertookaahan viisaat,mistä on nyt johtunut jo kaksi kertaa,että aivot antavat käskyn aukaista jalat perus inverissä..sieltä on tultu alas rytinällä, viimeksi eilen (Ekalla kerralla kokeilin toukkailla ja palasin alku asentoon,jolloin pysyin hetken ihan normaalista,kunnes rymähdin ja eilen treenasin käännettyä yhden jalan pitoa,Miia vielä varmisti jaloistani..Palasin perus inverttiin ja tulin alas..Mitä ihmettä!!) Nyt on tullut ihme pelko tuota liikettä kohtaan vaikka ihan hyvin uskaltaudun takanojiin,skorppariin jne.. | |
|
| |
Ashta Superman
Viestien lukumäärä : 783 Ikä : 39 Location : Tampere Registration date : 03.01.2008
| Aihe: Vs: Urheiluvammat To Heinä 10, 2008 6:14 pm | |
| Hui kuulostaapa toi pelottavalta et aivot antaa tommosia käskyjä mistähän lie johtuu. Tuntuuko sulla jotenki se asento erilaiselta ku ennen ? | |
|
| |
| Aihe: Vs: Urheiluvammat To Heinä 10, 2008 6:55 pm | |
| Maanantaina harjoiteltiin krusifiksista alas tuloja(delfiini ja supermies) ja kaikki menin hyvin,samoin kuin eilen alkuun,mutta sitten sen yhdenjalan pidon jälkeen kun palauduin perus inverttiin ja pito oli hyvä,Miia oli vielä varmistamassa,niin yhden äkin vain jalat aukesi ja tulin alas,en tajua.. Tänään sitten oli selkä kipeä ja alkuun pääsin krusifiksiin ja takaisin,mutta ote tuntui lipsuvalta ja epävarmalta,enkä sitten voinut kovinkaan montaa kertaa invertoida, kun piti lopettaa tuon kivun takia..(Niin selkä kipuillut maanantaista,ei kipeytynyt eilisestä mötkähdyksestä) Ajateltiin,että voiko olla niin,että kun harjoittaa uusia liikkeitä, ei aivot oikein ole niitä vielä käsitellyt kunnolla ja kun on veri pakkautunut päähän ja muutoinkin epävarma asento ja olo,niin tulee alitajuinen pelkotila ja on pakko jotenkin hoitaa itsensä maan kamaralle Toivon vaan ettei jatkossa enää näin tapahdu ja kunhan tästä selkä kestää,on pakko uskaltautua krusifiksiin ja siitä takaisin perus asentoon.. | |
|
| |
Cherrie Superman
| Aihe: Vs: Urheiluvammat To Heinä 10, 2008 8:24 pm | |
| Musta tuntuis loogiselta että pää alaspäin ollessa esim. ihan perus invertissä ei vaan hahmota sitä, että kaikki on jaloista kiinni. Sit vaikka meinais vähän korjata asentoa ja ajattelee vaan että mullahan on kädet kiinni tangossa, niin ei tästä voi tippua! Kuulostais ainakin omakohtaisesti tutulta, vaikken alas ihan ryminällä oo tullutkaan.. | |
|
| |
| Aihe: Vs: Urheiluvammat La Heinä 12, 2008 12:17 pm | |
| Voi räkä annukka! Mikäs on vointi nyt..? Mulla tuo lapanen ollut koko vkon sen verran arka, että peruin just ma tunnin Ihan sama juttu ku viimeks (lievempänä tosin, ku otin vaarin heti eka kipuilusta), ei tehä mitään edes vastakkaisella puolella, kun kaikki missä joutuu käyttää korsetin lihaksia repii tonne lapaan.. siis ei voi ees oikeen istuu/seistä tangolla, kun siinä tarttee keskikroppa olla hallussa Noh, lepäillään vielä toinen viikko, josko se tästä.. | |
|
| |
Sponsored content
| Aihe: Vs: Urheiluvammat | |
| |
|
| |
| Urheiluvammat | |
|