Spin around the pole
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Spin around the pole

Suomalainen forum kaikille tankotanssin ystäville. (Päästäksesi lukemaan ja kirjoittamaan kaikille aihealueille sinun on rekisteröitävä käyttäjätunnus itsellesi.)

PääsivuPääsivu  Harrastuspaikat  Latest imagesLatest images  HakuHaku  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään  

Ihmisten kommentit

Siirry alas 
+95
Aasa
Marieli
Senna
minorvok
Ezeei*Roxx
ZiiliZeija
Eeva
Sonja
Marie
Caralee
eika
Ashta
Nexu
ingrid
Ivanka
nasu
Päivi
babooshka
Vekexxx
Mertsi
Tiiku
Martta
Retu
Pandakarhu
minnamaria
hpl
Manares
Tiu
kivaa
Tazze
Juliet
Goldie
iku69
JoJo
Kiki_
Herkkupurkki
Elegia
shadow87
-R-
Nahkis
Kaiza
Jenni H
Gilrain
hemuliini
Ewy
neitinopsa
JenniN
OonaK
Soila
Saila
pihlaja
char
KatkaChee
Henrietta
Riuku
nita
tiko
merqus
Sanni
Miiukka
utiim
Em Kay
Marianne
Dizez
Razz
Katri
Maris^
angela
Nounours
Hennu/Henriikka
Janey May
jossukka
Cayanne
maimiau
downthepole
wilmiina
Foxmagon
Mortianna
Ish
Dahlia D.
Esteria
JJeenny
sluippa
Henna.C
vesi
eledra
Nina
-Hanna-
kajakki
Cherrie
annukka
Kat Da
Iina
Nenna
christina
99 posters
Siirry sivulle : Edellinen  1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11, 12  Seuraava
KirjoittajaViesti
Päivi
intermediate inverter
intermediate inverter
Päivi

Viestien lukumäärä : 114
Registration date : 28.03.2010

Ihmisten kommentit - Sivu 9 Empty
ViestiAihe: Vs: Ihmisten kommentit   Ihmisten kommentit - Sivu 9 Icon_minitimeLa Joulu 10, 2011 2:48 pm

Jos naisilta yritetään evätä lupa tehdä jotain perinteisen miehekestä (mennä armeijaan, kiroilla, nyrkkeillä) nousee siitä hirveä haloo. Jos mies tekee jotain inauksenkin joskus naisellisena pidettyä, nousee siitäkin hirveä haloo. Tää ei käsitä.
Takaisin alkuun Siirry alas
nasu
intermediate inverter
intermediate inverter
nasu

Viestien lukumäärä : 185
Registration date : 29.08.2008

ViestiAihe: Vs: Ihmisten kommentit   Ihmisten kommentit - Sivu 9 Icon_minitimeLa Joulu 10, 2011 5:02 pm

Siis anteeksi nyt vaan, jos olen ilkeä, mutta jos on niin rajoittunut, ettei tajua, että joku asu esityksessä (oli se sitten hame, kengät, huivi tai muu) LIITTYY SIIHEN ESITYKSEEN eikä automaattisesti tarkoita, että ko. esiintyjä on friikki, niin kannattaisiko ehkä pitää oma rajoittuneisuutensa ihan vaan omana tietonaan? Tällä logiikallahan vaikka näyttelijän rooliasuun kuuluvat viikset tai maha tarkottaisivat automaattisesti sitä, että kyseinen henkilö on aina halunnut naamakarvoja tai olla lihava. Rolling Eyes
angela
hangin in pole with one leg only
angela

Viestien lukumäärä : 434
Ikä : 41
Registration date : 15.09.2009

ViestiAihe: Vs: Ihmisten kommentit   Ihmisten kommentit - Sivu 9 Icon_minitimeLa Joulu 10, 2011 8:12 pm

Pandakarhu kirjoitti:
angela kirjoitti:
No mä en kyllä haluais, että mun mies harrastais tankotanssia. Noh, taas mä oon varmaan ilkee (mutta ihmisten kommenteista jne. tässä kuiteski puhutaan). Mutta kyllä noi taistelulajit ja puntinnostelut on musta sille huomattavasti parempia harrastuksia.

Millä tavalla parempia? Mie kun harrastan kaikkia kolmea niin kiinnostaisi tietää, mistä moinen ajatus kumpuaa. Very Happy Mie olen sen verran utelias, että kaikkeen tulee tungettua mukaan. Ei tarvitse sanoja säästellä tai varoa, mie olen niin pitkään pyörinyt netissä paljon villimmillä sivustoilla, että täällä joutuu lähinnä itse omaa ulosantia moderoimaan Twisted Evil

Mun mielestä jo esim. nilkkojen ojentélu ei sovi miehille. Ja tankotanssi taas on melko rumaa jalat koukussa. Jo yksinkertasesti tosta syystä. Ja tosiaan ne kaksoset ym. ei ole MUSTA miesten tekeminä hyvännäkösiä. Käsien varassa tehtävät jutut taas on. Ja siis toi kommentti oli vaan siihen, etten haluaisi omaa miestä nähdä tankoilemassa. Muut maailman miehet saa tehä aivan mitä tykkäävät.. (No tosin kyllähän toi omakin mies tekee tasan sitä mistä tykkää. Joten onneks ei tykkää ko. lajista Very Happy ) Ja olen mä nähnyt jonkun hyvänkin vedon siltä yheltä kundilta. Nimeä en muista..

Yleisesti musta tuntuu, että ihmisten asenne tähän lajiin on muuttunut viime aikoina. En mä töissä nyt edelleenkään niin huutele tästä, vaikka ne suurin osa tietääkin mun lajia harrastavan. Mutta musta on hienoa, että niin monet esim. tietää Oonan ja nykyään Hennun. Kaveri oli ihan fiiliksissä ku jossain pubivisassa oli kysytty tankotanssin maailmanmestarin nimeä ja se muisti Oonan. Se siis ei itse harrasta.
Pandakarhu
intermediate inverter
intermediate inverter
Pandakarhu

Viestien lukumäärä : 157
Registration date : 28.09.2011

ViestiAihe: Vs: Ihmisten kommentit   Ihmisten kommentit - Sivu 9 Icon_minitimeLa Joulu 10, 2011 9:29 pm

angela kirjoitti:
Mun mielestä jo esim. nilkkojen ojentélu ei sovi miehille. Ja tankotanssi taas on melko rumaa jalat koukussa. Jo yksinkertasesti tosta syystä. Ja tosiaan ne kaksoset ym. ei ole MUSTA miesten tekeminä hyvännäkösiä. Käsien varassa tehtävät jutut taas on. Ja siis toi kommentti oli vaan siihen, etten haluaisi omaa miestä nähdä tankoilemassa. Muut maailman miehet saa tehä aivan mitä tykkäävät.. (No tosin kyllähän toi omakin mies tekee tasan sitä mistä tykkää. Joten onneks ei tykkää ko. lajista Very Happy ) Ja olen mä nähnyt jonkun hyvänkin vedon siltä yheltä kundilta. Nimeä en muista.

Nilkkoja kuitenkin ojennetaan useissa eri lajeissa. Uimahyppääjät, telinevoimistelijat ja monet kamppailulajit saavat varmaan sitten saman tuomion? Useissa potkuissa kun tuo nilkka ojennetaan näin esimerkiksi. Wink Omaa miestä et ehkä halua nähdä tankoilemassa, mutta mie kiinnitin lähinnä huomiota sanavalintaan parempi kun vertasit tankoilua punttikseen ja kamppailulajeihin. Siun syyt ovat siis puhtaasti esteettiset. Tuo vastaus selvensi asiaa aika hyvin Smile
http://pandaonapole.blogspot.com/
Vekexxx
basic spinner
basic spinner

Viestien lukumäärä : 17
Registration date : 18.02.2011

ViestiAihe: Vs: Ihmisten kommentit   Ihmisten kommentit - Sivu 9 Icon_minitimeLa Joulu 10, 2011 11:15 pm

Te riehutte mun postauksesta ihan asian vierestä. Kysymys oli siitä, miksi miesystävät eivät ole innostuneita tulemaan mukaan tankotanssitunnille ja siitä, miksi jotkut naiset eivät edes halua, että oma mies tankoilua harrastaisi.

Vastaukseni oli, että tankotanssi on luonteeltaan aivan liian naisellista, jotta miehet haluaisivat sitä sankoin joukoin harrastaa. Lisäksi se on niin feminiinistä, että osa naisista ei pidä sitä seksikkäänä vaan päinvastoin - parisuhteessahan on kyse juuri seksuaalisesta vetovoimasta.

Näin asia on - halusitte tai ette. Naisten on turha alkaa selittämään miesten rajoittuneisuudesta, koska naiset ovat itse samanlaisia. Olen joutunut liikunta-alan työssäni ohjaamaan satoja naisia kuntosalille, koska heidän lihaksistonsa on niin heikko. Lähes kukaan ei halua ottaa tarpeeksi painoa liikkeisiin, koska mielestään he tulevat saman tien miehekkään lihaksikkaiksi. Samasta syystä naisten kehonrakennus on lajina käytännössä kuollut - naiset eivät halua harrastaa lajeja, joissa he tuntevat itsensä miehiksi. Tilalle on tullut body fitness, jossa arvostellaan myös "naisellisuutta". Te naiset, jotka dissaatte miehiä, jotka eivät halua tulla katsomaan Stevien hienoa "taideteosta" - tulisitteko Jenkkeihin katsomaan naisten kehonrakennuksen maailmanmestaruuskisan vapaaohjelmaa?

Jokaisella on oikeus mielipiteeseensä taiteesta. Mielestäni miehen naiseksi pukeutuminen on vanha vitsi, joka esiintyi ensi kerran sata vuotta vanhoissa mykkäfilmeissä ja toistuu vuosittain B-luokan hollywood-komedioissa. Sellainen sopii burleski-tapahtumiin, mutta jos tankotanssista halutaan olympiaurheilua tai taidetta, jota voi tulla katsomaan lasten ja isovanhempien kanssa, niin kyllä myös miesten sarjassa pitäisi vaatia asiallista pukeutumista.

Jevgeni ja Doye eroavat muista kilpailijoista miehekkyyllään. Miksi? He eivät ole tankotanssijoita vaan kiinalaista tolppaa tekeviä sirkusalan ammattilaisia, jotka ovat nähneet hyvän nosteen uralleen, kun miesten sarja ilmestyi tankotanssikisoihin. Heidän on helppo kiertää kisoissa ja kuitata palkintorahat, koska kilpailu on olematonta. Sen sijaan sirkuksiin on tarjolla sadoittain parempia kiinalaisia.
Ish
Superman
Superman

Viestien lukumäärä : 2611
Registration date : 10.11.2008

ViestiAihe: Vs: Ihmisten kommentit   Ihmisten kommentit - Sivu 9 Icon_minitimeSu Joulu 11, 2011 12:00 am

Tää on sellanen aihe josta jokaisella on mielipiteensä ja hei, makuasioista ei voi kiistellä, kukaan ei muuta omaansa toisen sanoman vuoksi.

Mä itse tykkään Stevenistä kengillä, se vetää paremmin kuin monet naiset, seksuaalinen suuntaus ei vois kiinnostaa vähempää. Tuosta pätkästä jonka veti PA en tykännyt, eikä ollut mitään tekemistä hameen kanssa.

Miksi me ei vaan voida hyväksyä ja arvostaa eri tyylisuuntia? Joku ei tykkää tangosta , joku ei tykkää baletista.Mä en tykkää tietyistä tyyleistä , mutta arvosta silti työtä sen takana.

Annetaan kaikkien kukkien kukkia, eikä ajeta niitä maan alle vaan siksi koska me yksilöinä ei tykätä.

Hyvää joulua kaikille toivottaa Ish . I love you
Em Kay
Superman
Superman
Em Kay

Viestien lukumäärä : 868
Ikä : 43
Registration date : 30.10.2009

ViestiAihe: Vs: Ihmisten kommentit   Ihmisten kommentit - Sivu 9 Icon_minitimeSu Joulu 11, 2011 12:08 am

Vekexxx kirjoitti:
...naiset eivät halua harrastaa lajeja, joissa he tuntevat itsensä miehiksi.

Tartun vain tähän yhteen lauseeseen, joka on mielestäni virheellinen - omalla kohdallani ainakin.
Olen harrastanut koko pienen elämäni "lajeja, joissa tunnen itseni mieheksi". Fudista aktiivisesti 13 vuotta + 10 vuotta epäaktiivisesti. Nykyään äijien kanssa puulaakia. Lisäksi oon pelannut jääkiekkoa ja tanssilajeistakin valitsin nuoruudessani break dancen, koska koin muiden tanssilajien olevan liian naisellisia. Ja silti olen hetero. Laughing Itseasiassa, musta on ihana harastaa miehekkäitä lajeja ja mikä parasta, välillä loistaa niissä paremmin kuin itse miehet. Laughing Ja mulla on pari body fitness -frendiä ja kyllä ne sitä rautaa vääntää salilla siinä missä body builder miehetkin.

Vekexxx kirjoitti:
Jevgeni ja Doye eroavat muista kilpailijoista miehekkyyllään. Miksi? He eivät ole tankotanssijoita vaan kiinalaista tolppaa tekeviä sirkusalan ammattilaisia, jotka ovat nähneet hyvän nosteen uralleen, kun miesten sarja ilmestyi tankotanssikisoihin. Heidän on helppo kiertää kisoissa ja kuitata palkintorahat, koska kilpailu on olematonta. Sen sijaan sirkuksiin on tarjolla sadoittain parempia kiinalaisia.

Fiksuja miehiä siis, hyvä heille. Mutta mitä sitten, jos he kyllästyivät elämään sirkuksessa ja löysivät tämän outletin itsensä ilmaisuun? Keltä se on pois? Kyllä, kiinalaisen tolpan taitajia on varmasti satoja parempia maailmassa, mutta verrattuna tolppa-akrobaatteihin, on musta Jevgenin ja Doyen tyyli hieman tanssillisempaa ja ilmaisuvapaampaa. Toivottavasti kilpailu ei enää tulevaisuudessa ole olematonta, kun sinä nouset kavereiden rinnalle kisaamaan..?

Mä en siis toivottavasti "riehu" vastauksessani. Tietynlainen kapeakatseisuus vaan välillä hämmästyttää.

Ish kirjoitti:
Annetaan kaikkien kukkien kukkia, eikä ajeta niitä maan alle vaan siksi koska me yksilöinä ei tykätä.

Word. Ei mikään, mitä joku toinen tekee, ole millään tavalla keltään pois. Iloitkaamme siis erilaisuudesta.
Tiu
intermediate inverter
intermediate inverter

Viestien lukumäärä : 156
Registration date : 14.10.2010

ViestiAihe: Vs: Ihmisten kommentit   Ihmisten kommentit - Sivu 9 Icon_minitimeSu Joulu 11, 2011 12:12 am

Jep, makuja on monia eikä ole olemassa mitään oikeaa mielipidettä. Se on kuitenkin pakko sanoa, etten pidä tuosta yleistämisestä, että "lähes kukaan nainen" ei tee sitä ja tätä salilla, eikä menisi katsomaan tota ja sitä. Kuten ei myöskään voi sanoa, että kukaan mies ei kiinnostu vaikkapa baletista. Meitä on täällä monenlaisia naisia sekä miehiä eikä voi mun mielestä pistää tekemisiä toisten suuhun tai sieltä pois.

Ja mä olen siis tosiaan treenannut esimerkiksi thainyrkkeilyä, joka ehkä monien keskuudessa on enemmän miesten laji, mutta kyllä mä koin itseni siellä naiseksi eikä mulle oikeastaan koskaan tullut millään lailla miehinen olo... No ok, pystypainiessa jonkun hieltä haisevan ukon kanssa ehkä vähän, mutta joo. Rolling Eyes Uskon tämänkin takia että myös mies voi ehkä tuntea olonsa miehiseksi, vaikka tekisi jotain niinkin "naisellista" kuin vaikkapa tankotanssia, kunhan löytää sen oman itselleen sopivan ja mieluisan tavan sitä tehdä. Smile
Vekexxx
basic spinner
basic spinner

ViestiAihe: Vs: Ihmisten kommentit   Ihmisten kommentit - Sivu 9 Icon_minitimeSu Joulu 11, 2011 2:33 am

Tiu kirjoitti:
Jep, makuja on monia eikä ole olemassa mitään oikeaa mielipidettä. Se on kuitenkin pakko sanoa, etten pidä tuosta yleistämisestä, että "lähes kukaan nainen" ei tee sitä ja tätä salilla, eikä menisi katsomaan tota ja sitä. Kuten ei myöskään voi sanoa, että kukaan mies ei kiinnostu vaikkapa baletista.

En ole yleistänyt mitään. Eikö ilmaisut "lähes kukaan" ja "osa naisista" implikoi, että pieni osa tekee toisella tavalla?

Itse käyn balettitunnilla lähes viikottain ja olen aina ainoa mies. Minua ei hämää asia yhtään. Mutta jos balettia alkaisi harrastaa joukko miehiä, jotka ovat pukeutuneet tutuun ja kärkitossuihin ja pyrkivät prinsessan rooleihin, niin en kyllä jatka kyseistä lajia. En vain halua leimaantua ristiinpukeutujien alakulttuuriin. Ymmärrättekö pointin?

Iina
Superman
Superman
Iina

Viestien lukumäärä : 2793
Ikä : 40
Registration date : 05.12.2007

ViestiAihe: Vs: Ihmisten kommentit   Ihmisten kommentit - Sivu 9 Icon_minitimeSu Joulu 11, 2011 3:02 am

Vekexxx (ja muutkin) voisi vähän rauhoittaa... Palstan tarkoitus on kannustaa kaikkia mukaan, tyylisuunnasta riippumatta. Omat mielipiteet voi pitää ominaan jos ei ole mitään rakentavaa sanottavaa.
http://www.tankotanssi.fi
Ivanka
Ivanka

Viestien lukumäärä : 221
Registration date : 17.08.2010

ViestiAihe: Vs: Ihmisten kommentit   Ihmisten kommentit - Sivu 9 Icon_minitimeSu Joulu 11, 2011 1:43 pm

Minusta täällä on käyty varsin mielenkiintoista keskustelua ja ihan asialliseen sävyyn. Miksi kaikki vähänkin ristiriitaisia tunteita herättävä keskustelu pitää vaientaa? Tuntuu, että pistät Iina keskustelun poikki tosi herkästi. Onko tähän jokin erityinen syy, huonoja kokemuksia tms.?
Iina
Superman
Superman
Iina

Viestien lukumäärä : 2793
Ikä : 40
Registration date : 05.12.2007

ViestiAihe: Vs: Ihmisten kommentit   Ihmisten kommentit - Sivu 9 Icon_minitimeSu Joulu 11, 2011 2:17 pm

Foorumin ilmapiiri halutaan pitää mahdollisimman ystävällisenä ja kannustavana kaikille mahdollisesti lajin aloittaville. Mielipide-eroista voi kiistellä muualla, jos mitään rakentavaa ei ole tarjota keskusteluun. Paljon on ollut asiallistakin keskustelua, mutta rauhoittelen mieluummin ennen kuin tarvitsee asiattomuuksien takia lukita ketju.
http://www.tankotanssi.fi
Päivi
intermediate inverter
intermediate inverter
Päivi

Viestien lukumäärä : 114
Registration date : 28.03.2010

ViestiAihe: Vs: Ihmisten kommentit   Ihmisten kommentit - Sivu 9 Icon_minitimeSu Joulu 11, 2011 3:29 pm

Mielestäni todella mielenkiintoinen keskustelu, jossa eivät tappele ihmiset vaan asiat, joten toivottavasti se saa jatkua. En usko, että tämä kovin nopeasti meneekään haukkumiseksi, koska suurin osa kirjoittajista ei peittele täällä todellista henkilöllisyyttään. Tätä keskustelua käydään varmasti muillakin palstoilla, mutta vain täällä siitä keskustelevat lajista jotain ymmärtävät ihmiset, siksi keskustelu on niin mielenkiinoista luettavaa. T.Päivi
Martta
Superman
Superman
Martta

Viestien lukumäärä : 645
Ikä : 38
Registration date : 21.03.2011

ViestiAihe: Vs: Ihmisten kommentit   Ihmisten kommentit - Sivu 9 Icon_minitimeSu Joulu 11, 2011 4:09 pm

Sukupuolirooleista keskusteluhan on sinänsä ihan mielenkiintoista, mutta tällaisen "tankotanssiva mies -hot or not?" -keskustelun tarpeellisuus on kyllä meikäläisen mielestä vähintäänkin kyseenalainen. Jokaisella on henkilökohtaiset mieltymyksensä ja kukin saa toki olla vaikka sitä mieltä että esim. nyt se tankotanssi on sen verran akkamaista touhua ettei kiinnostuisi seksuaalisessa mielessä miehestä joka sitä tekee. Tai miehestä joka käyttää hametta. Mutta kuten sanottua, naistanssijoista puhuttaessa on moneen otteeseen jankattu sitä että tämä laji ei lähtökohtaisesti ole erotiikkaa vaan urheilua tai esittävää taidetta. Lajin kannalta ei siis minusta ole millään lailla olennaista pohtia kuinka kuumana kukakin jonkin tanssityylin edustajia pitää. Jos nyt otetaan vielä esimerkiksi ne Retchlessin korkkarit: Steven kiemurtelemassa plattarit jalassa kuin nainen ei kiihota minua tippaakaan, mutta viihdyttää kyllä. Veikkaan että tämä on ollut se tarkoituskin.

Rupesin kyllä miettimään millainen tämä keskustelu olisi jos alun perin olisikin huudeltu jostakusta voimaliikkeisiin perustuvalla "voimistelullisella" tyylillä tanssivasta naisesta, vaikka sellaisesta jonka tausta on sirkustolpalla ja se näkyy. Ottaisiko sitä kukaan edes millään lailla vakavasti jos joku huudahtaisi tällaisesta että hyi hitto, kuka tuollaista haluaa katsella. Kyllä naisen pitää olla nainen jne.
Martta
Superman
Superman
Martta

ViestiAihe: Vs: Ihmisten kommentit   Ihmisten kommentit - Sivu 9 Icon_minitimeSu Joulu 11, 2011 5:02 pm

Ai niin ja Vekexxx, yleistäminen ei tarkoita sitä että sanotaan "kaikki miehet" tai "kaikki naiset", vaan koko perusjoukkoa koskevien päätelmien tekemistä suppean otannan perusteella (olipas kökköä kieltä Very Happy). Eli koska omassa tuttavapiirissäsi/omien kokemustesi perusteella suurin osa on jotain mieltä, väität että sama pätee muihinkin miehiin ja naisiin.
Vekexxx
basic spinner
basic spinner

ViestiAihe: Vs: Ihmisten kommentit   Ihmisten kommentit - Sivu 9 Icon_minitimeSu Joulu 11, 2011 5:32 pm

Onko yleistys, jos sanon: lukumäärällisesti enemmän naisia harrastaa tankotanssia kuin kuulantyöntöä tai HC-kehonrakennusta?

Jollet usko, että se pitää suuressa joukko-otannassa paikkaansa, niin soita lajiliittoihin.

ingrid
basic spinner
basic spinner

Viestien lukumäärä : 18
Registration date : 28.05.2010

ViestiAihe: Vs: Ihmisten kommentit   Ihmisten kommentit - Sivu 9 Icon_minitimeMa Joulu 12, 2011 10:01 am

Ivanka kirjoitti:
Minusta täällä on käyty varsin mielenkiintoista keskustelua ja ihan asialliseen sävyyn.

Mun täytyy kyllä sanoa, että en pidä heittoja "ristiinpukeutujien alakulttuurista" mitenkään täysin asiallisina vaan lähinnä transfobisina. Keskustelun lomassa tulee toki itse kullakin käytettyä kaikenlaisia retorisia keinoja jotka joskus menee liian pitkälle, ja silloin on hyvä jos joku muistuttaa, että kaikki ei kuulosta muiden korviin ihan samalta kuin miten sen itse kokee.
Martta
Superman
Superman
Martta

ViestiAihe: Vs: Ihmisten kommentit   Ihmisten kommentit - Sivu 9 Icon_minitimeMa Joulu 12, 2011 10:32 am

Minä kun luulin että täällä puhuttiin siitä miten viehättävänä kukakin pitää sitä että vastakkaisen sukupuolen edustaja harrastaa lajia x (tai siitä MIKSI joku harrastaa tai on harrastamatta) eikä siitä kuinka moni sitä harrastaa. Jälkimmäisestä nyt on aika paljon helpompaa hankkia suht pätevää tietoa mutten tajunnut miten se liittyy tähän keskusteluun tai miksen uskoisi. Mutta kyllä tuokin yleistys on jos se perustuu vain siihen mitä sanojan ympärillä tapahtuu. Ei yleistys aina ole epäpätevä.

Ja Ingridin kanssa kyllä samaa mieltä että aika paksua väittää että on ihan asiallista ja ketään loukkaamatonta sanoa esimerkiksi että mies on homo tai tyhmä jos se haluaa tanssia pienissä uimahousuissa tangolla.

Tiu
intermediate inverter
intermediate inverter

Viestien lukumäärä : 156
Registration date : 14.10.2010

ViestiAihe: Vs: Ihmisten kommentit   Ihmisten kommentit - Sivu 9 Icon_minitimeMa Joulu 12, 2011 11:31 am

Mun mielestä keskustelu on ollut suhteellisen asiallista. Toivon, ettei kukaan ole ainakaan loukkaantunut mun sanomisista enkä koe, että olisin sanonut mitään järkyttävyyksiä. Mutta siis mun mielestä keskustelua saa ja pitää olla, kunhan se hoidetaan asiallisesti eikä esimerkiksi riidellen tai loukkaavasti! Ei mua ainakaan kiinnosta lukea vaan pelkästään keskustelua, jossa kaikki on tasaisesti samaa mieltä. Se on tylsää. Mielipiteitään saa mun mielestä jakaa, kunhan tekee sen asiallisesti. (Moneskohan kerta tuo oli, kun sanoin sanan asiallinen... Very Happy) Itsestäni on ainakin kiinnostavaa keskustella tällasista asioista, joista löytyy näin selkeitä eroja, koska sen avulla voi laajentaa omaa näkökulmaa ja kenties tajuta jotain uutta.
Pandakarhu
intermediate inverter
intermediate inverter
Pandakarhu

ViestiAihe: Vs: Ihmisten kommentit   Ihmisten kommentit - Sivu 9 Icon_minitimeMa Joulu 12, 2011 2:37 pm

Vekexxx kirjoitti:
Onko yleistys, jos sanon: lukumäärällisesti enemmän naisia harrastaa tankotanssia kuin kuulantyöntöä tai HC-kehonrakennusta?

Jollet usko, että se pitää suuressa joukko-otannassa paikkaansa, niin soita lajiliittoihin.

Keskustelun kannalta täysin irrelevanttia, mutta senhän sinä tiedät itsekin. Harrastajamäärät eivät ole mitenkään yhteydessä siihen, mitä käyttämäsi yleistykset käsittelivät.
Vekexxx
basic spinner
basic spinner

ViestiAihe: Vs: Ihmisten kommentit   Ihmisten kommentit - Sivu 9 Icon_minitimeMa Joulu 12, 2011 11:06 pm

ingrid kirjoitti:
Mun täytyy kyllä sanoa, että en pidä heittoja "ristiinpukeutujien alakulttuurista" mitenkään täysin asiallisina vaan lähinnä transfobisina. Keskustelun lomassa tulee toki itse kullakin käytettyä kaikenlaisia retorisia keinoja jotka joskus menee liian pitkälle, ja silloin on hyvä jos joku muistuttaa, että kaikki ei kuulosta muiden korviin ihan samalta kuin miten sen itse kokee.

Ristiinpukeutuminen (eng. cross-dressing) on täysin virallinen ja tarkka termi siitä ilmiöstä, jossa miehet pukeutuvat naisten vaatteisiin. Tsekkasin juuri äsken wikipediasta. Joku, jolla on aikaa, voi tarkistakaa luotettavammasta lähteestä.

Iina halusi minulta rakentavia ehdotuksia. Tässä yksi: Jos haluatte tankotanssille jonkinlaista uskottavuutta urheilulajina, niin älkää päästäkö näitä ristiinpukeutujia kilpailulavoille. He voivat toteuttaa itseään aivan vapaasti burleski-tapahtumissa.

Ensimmäinen postaukseni oli tarkoituksena provosoiva. Halusin kertoa mies miehelle muutamia asioita. Koska Pandakarhu ei osaa lukea rivien välistä, niin kirjoitan vielä asian lyhyesti ja suoraan:

Jos haluat alkaa miehenä treenaamaan tankotanssia, niin siitä vain. Älä kuitenkaan oleta, että sinusta tulee sen takia joku mimmimagneetti.

Juuri siitähän sä aloit panikoimaan, kun aloit kyselemään "kertokaa suoraan, miksi ette halua poikaystävänne harrastavan tankotanssia". Minä kerroin miehenä sen suoraan, koska naiset ovat niin kivoja ja poliittisesti korrekteja, etteivät kerro asiaa niin kuin se on.

wilmiina
Superman
Superman
wilmiina

Viestien lukumäärä : 675
Ikä : 41
Registration date : 10.03.2009

ViestiAihe: Vs: Ihmisten kommentit   Ihmisten kommentit - Sivu 9 Icon_minitimeTi Joulu 13, 2011 12:07 am

Vekexxx kirjoitti:

Jos haluat alkaa miehenä treenaamaan tankotanssia, niin siitä vain. Älä kuitenkaan oleta, että sinusta tulee sen takia joku mimmimagneetti.

meeeelko jännä pointti, muistaakseni lähes jokanen tankoilijamimmi täällä kävi meeeeelko kuumana ku joku postaili esim duncan westin pätkän tänne.....
tarviiks olla niin kauheen nega, kaikilla muillaki menee ihan fiilikset, mua tällä hetkellä vituttaa tää keskustelu ihan älyttömästi kun ei voi oikeesti asiallisesti keskustella vaan tarvii vittuilla siellä rivien välissä......
enkä aio tähän keskusteluun tämän enempää osallistuakaan, kunhan kävin ilmaisemassa mielipiteeni aiheesta ja juuri niin kuin asia on enkä mitenkään poliittisesti korrektisti, kiitos.........
http://www.myspace.com/randomaccidentsband
Pandakarhu
intermediate inverter
intermediate inverter
Pandakarhu

ViestiAihe: Vs: Ihmisten kommentit   Ihmisten kommentit - Sivu 9 Icon_minitimeTi Joulu 13, 2011 6:41 am

Vekexxx kirjoitti:
Ensimmäinen postaukseni oli tarkoituksena provosoiva. Halusin kertoa mies miehelle muutamia asioita. Koska Pandakarhu ei osaa lukea rivien välistä, niin kirjoitan vielä asian lyhyesti ja suoraan:

Juuri siitähän sä aloit panikoimaan, kun aloit kyselemään "kertokaa suoraan, miksi ette halua poikaystävänne harrastavan tankotanssia". Minä kerroin miehenä sen suoraan, koska naiset ovat niin kivoja ja poliittisesti korrekteja, etteivät kerro asiaa niin kuin se on.

Hahaha Very Happy Taitaa sinulla olla vaikeuksia tuon lukemisen suhteen. Minä puutuin eri harrastusten arvottamiseen, en mihinkään kuvitteelliseen mimmimagneetti-statukseen. Mie harrastan mitä haluan, muiden negatiiviset tai positiiviset mielipiteet eivät siihen vaikuta. Taitaa vain olla niin, että sinä etsit omille asenteillesi jonkinlaista oikeutusta tässä kaikessa Wink

Kohdillaan oleva itsetunto ja treenattu kroppa ovat tarpeeksi suuret mimmimagneetit, ehkä sinäkin ymmärrät sen vielä joskus. Rolling Eyes
hemuliini
Superman
Superman
hemuliini

Viestien lukumäärä : 1067
Ikä : 42
Registration date : 10.08.2009

ViestiAihe: Vs: Ihmisten kommentit   Ihmisten kommentit - Sivu 9 Icon_minitimeTi Joulu 13, 2011 9:00 am

Pandakarhu kirjoitti:
..Kohdillaan oleva itsetunto ja treenattu kroppa ovat tarpeeksi suuret mimmimagneetit, ehkä sinäkin ymmärrät sen vielä joskus.

Todellakin. Etenkin tuo kohdillaan oleva itsetunto. Cool
Martta
Superman
Superman
Martta

ViestiAihe: Vs: Ihmisten kommentit   Ihmisten kommentit - Sivu 9 Icon_minitimeTi Joulu 13, 2011 11:15 am

Heh, sikäli kuin mun näkemykseni ketään kiinnostaa niin tätä mimmiä kyllä käydyn keskustelun perusteella vetää huomattavasti enemmän puoleensa Pandakarhu kuin tämä toinen "tosimies" Very Happy

Puhun nyt vain omasta puolestani, minulle tankotanssin uskottavuus urheilulajina on aivan riittävä enkä sille sellaista uskottavuutta kaipaakaan joka edellyttäisi rooliasujen kieltämistä lavalla. Olympialajin status ei voisi juuri vähempää kiinnostaa, toki niitäkin on jotka sitä haluavat ja se on aivan ok. Mutta jotenkin luulen ettei se uskottavuus nyt ihan pelkästään siitä ole kiinni että miesten tankotanssi on liian hintahtavan näköistä.
Sponsored content

ViestiAihe: Vs: Ihmisten kommentit   Ihmisten kommentit - Sivu 9 Icon_minitime

Ihmisten kommentit
Takaisin alkuun 
Sivu 9 / 12Siirry sivulle : Edellinen  1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11, 12  Seuraava
 Similar topics
-
» SM-kisojen tuomarien kommentit

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa