Spin around the pole
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Spin around the pole

Suomalainen forum kaikille tankotanssin ystäville. (Päästäksesi lukemaan ja kirjoittamaan kaikille aihealueille sinun on rekisteröitävä käyttäjätunnus itsellesi.)
 
PääsivuPääsivu  Harrastuspaikat  Latest imagesLatest images  HakuHaku  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään  

 

 Pääsy inverttiin

Siirry alas 
+64
Miamimosa
rruina
Snoukka
tuhoelain
CatsAnn
iku69
Polecat
hpl
Mary-Lou
babooshka
anpa
BLAAAAACK
Jennii
hiekkis
Retu
shadow87
Ewy
Ainokainen
Herkkupurkki
OonaK
Manares
Vanillalatte
yonski
johku76
Vekexxx
tiko
Tiu
Saila
Ivanka
zayah
downthepole
hemuliini
hansi
Goldie
Marie
Ish
Sonja
angela
Nounours
Janey May
wilmiina
Mortianna
vesi
sluippa
Foxmagon
Cherrie
poletti
Nins
Kati
Miia
Samira
Ashta
maryana
Kirsi
Nina
miukattus
nekuliini
-Hanna-
tasuni
AdminSusie
Sanni
Iina
Nanna H.
annukka
68 posters
Siirry sivulle : Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Seuraava
KirjoittajaViesti
Ivanka
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
Ivanka


Viestien lukumäärä : 221
Location : Helsinki
Registration date : 17.08.2010

Pääsy inverttiin - Sivu 8 Empty
ViestiAihe: Vs: Pääsy inverttiin   Pääsy inverttiin - Sivu 8 Icon_minitimeMa Helmi 27, 2012 9:58 pm

Olen samaa mieltä kuin Ewy - invertti on yksi haastavimmista liikkeistä. Keskikropan lihaskunto ei riitä, myös hartioissa pitää olla voimaa, että jaksaa hallitusti kipata V-inverttiasentoon sitten, kun olet ensin vatsalihaksilla nostanut itsesi ylös. Mulla meni tovi tämän homman ymmärtämiseen. Lisäksi se jalkojen nostamisen ja yläkropan kippaamisen ajoitus just sopivasti tulee vain harjoittelemalla. Tähän mulla on seuraavanlainen vinkki: ota kylki paljaaksi ja paina se kiinni tankoon. Ajattele, että se kohta, mikä osuu tankoon, ei muutu. Eli seisoma-asennosta koko matkan ylösalaisin V-inverttiin sulla on se sama kohta kiinni siinä tangossa, se on se sun piste, jonka "ympäri" kippaat. Keskity siihen pisteeseen, niin se kippaus on helpompi hahmottaa (ainakin toivottavasti Smile).

Mun mielestä inverttejä pitää vaan tehdä, ei se pelkästään auta, että tekee lihaskuntoa muuten. Mun mielestä on aika kaukainen ajatus, että kukaan peruspulliainen tekee inverttiä hallitusti heti alusta alkaen, enemmän tai vähemmän hyppimistähän se alussa on. Ei se varmasti hyvää tee, joten varovainen pitää luonnollisesti olla.

Terveisin nimim. 1,5 v aktiivista treeniä takana eikä invertti mee täysin suorin jaloin vieläkään, paras neuvoja ikinä! Very Happy

Edit. Muokkasin vähän selkeämmäksi


Viimeinen muokkaaja, Ivanka pvm Ma Helmi 27, 2012 10:05 pm, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun Siirry alas
Retu
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
Retu


Viestien lukumäärä : 374
Registration date : 15.07.2011

Pääsy inverttiin - Sivu 8 Empty
ViestiAihe: Vs: Pääsy inverttiin   Pääsy inverttiin - Sivu 8 Icon_minitimeMa Helmi 27, 2012 10:03 pm

Meille opetettiin että ei kippailla samaa reittiä alas ennen ku on keskivartalo kunnossa. Muuten voi tulla selkävaurioita. eli valuttamalla alas Wink
Takaisin alkuun Siirry alas
http://retaraven.blogspot.com/
Ivanka
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
Ivanka


Viestien lukumäärä : 221
Location : Helsinki
Registration date : 17.08.2010

Pääsy inverttiin - Sivu 8 Empty
ViestiAihe: Vs: Pääsy inverttiin   Pääsy inverttiin - Sivu 8 Icon_minitimeMa Helmi 27, 2012 10:04 pm

^ Jos kommentoit mulle, niin mä tarkoitan sitä kippaamista V-invertiin, en siitä poispäin!
Takaisin alkuun Siirry alas
Retu
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
Retu


Viestien lukumäärä : 374
Registration date : 15.07.2011

Pääsy inverttiin - Sivu 8 Empty
ViestiAihe: Vs: Pääsy inverttiin   Pääsy inverttiin - Sivu 8 Icon_minitimeMa Helmi 27, 2012 10:06 pm

Ivanka kirjoitti:
^ Jos kommentoit mulle, niin mä tarkoitan sitä kippaamista V-invertiin, en siitä poispäin!
siis ihan ymmärsin tuossa lauseessa missä mainitsit kippaamaan alas että tarkotit alastuloa, sorge jos ymmärsin väärin Smile

OK, mä en näköjään osaa lukee sori sori sori Embarassed


Viimeinen muokkaaja, Retu pvm Ma Helmi 27, 2012 10:11 pm, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun Siirry alas
http://retaraven.blogspot.com/
Ivanka
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
Ivanka


Viestien lukumäärä : 221
Location : Helsinki
Registration date : 17.08.2010

Pääsy inverttiin - Sivu 8 Empty
ViestiAihe: Vs: Pääsy inverttiin   Pääsy inverttiin - Sivu 8 Icon_minitimeMa Helmi 27, 2012 10:08 pm

Joo se oli vähän epäselvästi ilmaistu, korjasin nyt. Mutta tosiaan ihan totta, V-inverttiasennosta samaa reittiä poispäin kippaaminen on aika rankkaa selkälihaksille, ei varmaan kannata heti alkuun sillä tavalla itseään rikkoa.
Takaisin alkuun Siirry alas
shadow87
Superman
Superman
shadow87


Viestien lukumäärä : 739
Ikä : 36
Location : Tornio
Registration date : 03.04.2011

Pääsy inverttiin - Sivu 8 Empty
ViestiAihe: Vs: Pääsy inverttiin   Pääsy inverttiin - Sivu 8 Icon_minitimeTi Helmi 28, 2012 12:35 pm

Kannattaa myös aluksi tehä ihan "harjoitus" nostoja, eli meet invertti aentoon ja sieltä nostat polvia syliin. Nostat, et hyppää Wink Pyri pitämään hartiat alhaalla äläkä vedä niitä korviin. Noin itse oppi tunnistaan ja vahvistamaan niitä lihaksi mitä tulee käyttää.
Takaisin alkuun Siirry alas
Ainokainen
basic spinner
basic spinner



Viestien lukumäärä : 20
Registration date : 05.08.2011

Pääsy inverttiin - Sivu 8 Empty
ViestiAihe: Vs: Pääsy inverttiin   Pääsy inverttiin - Sivu 8 Icon_minitimePe Maalis 02, 2012 10:20 am

Kiitos paljon vinkeistä Ivanka ja Shadow87! Smile

Toi Ivankan kylkivinkki saattaa helpottaa oman asennon hahmottamista ja nimenomaan sen kippaamisen hahmottamista. Eli luulen että vatsalihasongelmien lisäksi en täysin hiffaa sitä oikeaa liikerataa. Huomasin myös, että pidän käsiäni vähän liian korkealla tangolla, eli olen varsinkin ylempää kättä koittanut laskea. Ja noita Shadow87:n nostoja olen jonkin verran koittanutkin tehdä. Smile

Kiitos rohkaisusta! Raportoin tänne jos jossain vaiheessa koen tajuavani jotain, niin seuraavat ongelmaiset saavat taas lisää vinkkejä. Laughing
Takaisin alkuun Siirry alas
Ainokainen
basic spinner
basic spinner



Viestien lukumäärä : 20
Registration date : 05.08.2011

Pääsy inverttiin - Sivu 8 Empty
ViestiAihe: Vs: Pääsy inverttiin   Pääsy inverttiin - Sivu 8 Icon_minitimeLa Maalis 03, 2012 12:16 pm

Vielä lisäkysymyksiä invertistä: Pysyykö teillä kylki kiinni tangossa kun invertoitte? kokeilin tänään ekan kerran ilman paitaa ja huomasin, että kylki ei ole kyllä aiemmin ainakaan tangoon koskenut.
Takaisin alkuun Siirry alas
Ivanka
hangin in pole with one leg only
hangin in pole with one leg only
Ivanka


Viestien lukumäärä : 221
Location : Helsinki
Registration date : 17.08.2010

Pääsy inverttiin - Sivu 8 Empty
ViestiAihe: Vs: Pääsy inverttiin   Pääsy inverttiin - Sivu 8 Icon_minitimeLa Maalis 03, 2012 3:39 pm

Joo kyllä mulla ainakin pysyy ihan alusta saakka.
Takaisin alkuun Siirry alas
hiekkis
intermediate spinner
intermediate spinner
hiekkis


Viestien lukumäärä : 62
Ikä : 35
Location : Tampere
Registration date : 26.02.2012

Pääsy inverttiin - Sivu 8 Empty
ViestiAihe: Vs: Pääsy inverttiin   Pääsy inverttiin - Sivu 8 Icon_minitimeKe Maalis 14, 2012 7:01 pm

Pakko minunkin hehkuttaa tänne nyt ensimmäistä tosinättiä, kunnollista ja liimatun pitävää inverttiä! Sain oman fitpolen vihdoin pystyyn ja käden taas treenikuntoon, niin tulihan se sieltä JES cheers Kiitos kaikille kaikista huippuvinkeistä, olen meinaa ne pläränny monesti läpi ja auttoha ne sitte muakin lopulta Very Happy

Oli myös samalla ihan eka treeni fitpolella ja oli jännittävää sekin. Kylki meinas koko ajan tarrautua vähä liianki tehokkaasti tankoon cyclops
Takaisin alkuun Siirry alas
Jennii
pole beginner
pole beginner



Viestien lukumäärä : 3
Registration date : 09.12.2011

Pääsy inverttiin - Sivu 8 Empty
ViestiAihe: Vs: Pääsy inverttiin   Pääsy inverttiin - Sivu 8 Icon_minitimeTi Huhti 03, 2012 12:12 pm

-


Viimeinen muokkaaja, Jennii pvm Ke Heinä 18, 2012 7:11 am, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun Siirry alas
Martta
Superman
Superman
Martta


Viestien lukumäärä : 645
Ikä : 38
Location : Jyväskylä
Registration date : 21.03.2011

Pääsy inverttiin - Sivu 8 Empty
ViestiAihe: Vs: Pääsy inverttiin   Pääsy inverttiin - Sivu 8 Icon_minitimeTi Huhti 03, 2012 1:03 pm


Minä en ole ikinä käynyt salilla enkä kyllä kotonakaan jaksa mitään lihaskuntoliikkeitä tehdä, leukoja vetelen kun jaksan Smile Eli kyllä se onnistuu ahkeralla harjoittelulla ilman mitään mielettömän hyvää lihaskuntoa, mutta vaatii aikaa ja paaaljon toistoja... Ja vielä muutaman päälle. Lopeta hyppiminen ja ala harjoitella oikeaa tekniikkaa, kyllä se sieltä vielä tulee.
Takaisin alkuun Siirry alas
BLAAAAACK
intermediate inverter
intermediate inverter
BLAAAAACK


Viestien lukumäärä : 182
Ikä : 32
Location : Tampere
Registration date : 13.12.2011

Pääsy inverttiin - Sivu 8 Empty
ViestiAihe: Vs: Pääsy inverttiin   Pääsy inverttiin - Sivu 8 Icon_minitimeTi Huhti 03, 2012 2:20 pm

Kannattaa treenata myös se huonompi puoli, eli nyt kun olet vielä invertoinnin alussa niin väärälle puolelle kunniaa myös Razz

Itse treenailin eilen ja päätin omistaa väärälle puolelle tunnin, niin perhana, eihän siitä mitään tullut, invertoiminen pitää siis alottaa aivan alusta toisella puolen. En itse koskaan harrastanut inverttiin hyppimistä vaikka mieli teki, mutta olen sitä mieltä että jos en pysty invertoimaan hyppimättä niin sitten ei hirveästi kaksoseenkaan yms kannata siirtyä, koska lihakset ei ole vielä tarpeeksi kehittyneet. Mutta lohdutukseksi voin sanoa että mun sohvaperunakunnolla invertoin ahkeralla harjottelulla jo viikon sisään!

Kannattaa tehdä niin, ettet yritä saada jalkoja tangolle, vaan nostat polvet rintaan, vähän kuin invertoisit ja toistat tätä liikettä kummallekkin puolen 10-15 kertaa. Eli pyrit pysymään käsien varassa tangolla ja lasket jalat hallitusti alas, etkä vaan pudota. Oliko tarpeeksi sekavasti selitetty? Very Happy

https://www.youtube.com/watch?v=rrQ0RaBNxc8&feature=plcp&context=C4267e72VDvjVQa1PpcFPiw_soAz9tTr59wft87s0OCu0C3Ka8Beo%3D

Tossa heti alussa on aika hyvin selitetty mitä meinaan. Itse tekisin enemmän toistoja, juuri tuon 10-15 nostoa kummallekkin puolen 2-3 kertaa. Mutta toki oman kunnon mukaan

Tälläisiä preppausharjoituksia kannattaa tehdä, samoin harjoittelin lattianrajassa että mihin ne jalat invertissä tulee ja hain oikeita pitokohtia. Käsiin tulee voimaa ihan huomaamatta.
Takaisin alkuun Siirry alas
Jennii
pole beginner
pole beginner



Viestien lukumäärä : 3
Registration date : 09.12.2011

Pääsy inverttiin - Sivu 8 Empty
ViestiAihe: Vs: Pääsy inverttiin   Pääsy inverttiin - Sivu 8 Icon_minitimeTi Huhti 03, 2012 4:50 pm

-


Viimeinen muokkaaja, Jennii pvm Su Huhti 07, 2013 11:09 am, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun Siirry alas
Martta
Superman
Superman
Martta


Viestien lukumäärä : 645
Ikä : 38
Location : Jyväskylä
Registration date : 21.03.2011

Pääsy inverttiin - Sivu 8 Empty
ViestiAihe: Vs: Pääsy inverttiin   Pääsy inverttiin - Sivu 8 Icon_minitimeTi Huhti 03, 2012 5:30 pm


Niin se on, että hyppäämällä opit hyppäämään. Ja mitä kauemmin sitä jatkat, sen vaikeampi on korjata jo opittu huono tapa uudella. Eli vaikka se ärsyttävää onkin ja tuntuu "takapakilta" niin ala suosiolla saman tien treenata inverttiä ilman loikkimista, ja todellakin molemmat puolet! Vaikka vuorotellen. Älä suotta vaivu epätoivoon, keskity ja yritä uudestaan Smile Invertin masterointi ei ole mikään helppo homma useimmille.
Takaisin alkuun Siirry alas
anpa
basic spinner
basic spinner
anpa


Viestien lukumäärä : 18
Ikä : 36
Location : Tampere
Registration date : 02.05.2012

Pääsy inverttiin - Sivu 8 Empty
ViestiAihe: Vs: Pääsy inverttiin   Pääsy inverttiin - Sivu 8 Icon_minitimePe Kesä 01, 2012 12:46 pm

nyt ku mulla invertoiminen onnistuu nii haluisin tehä siitä vielä hyvän näköstä, ku näyttää aivan hirveeltä toi mun koukkujalkaräpellys. oisko kellään vinkkiä miten v-invertissä (kait sitä noin voi kutsua?) sais polvet suoraksi? eli onko apu venyttelyssä, voimassa, tekniikassa vai kaikissa niissä? tuollasessa v-asennossa polvien suoristus auttais myöhemmin monessa muussaki liikkeessä siihen että ne näyttäis joltain...
Takaisin alkuun Siirry alas
babooshka
intermediate spinner
intermediate spinner
babooshka


Viestien lukumäärä : 83
Ikä : 35
Location : Oulu
Registration date : 08.02.2011

Pääsy inverttiin - Sivu 8 Empty
ViestiAihe: Vs: Pääsy inverttiin   Pääsy inverttiin - Sivu 8 Icon_minitimePe Kesä 01, 2012 5:07 pm

Mulle henkilökohtaisesti kyse oli pelkästään voimien kasvattamisesta. Aluksi tuntui todella raskaalta, mutta toistoja, toistoja ja vielä vähän lisää toistoja niin menee jo suht kevyesti Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
Mary-Lou
basic inverter
basic inverter



Viestien lukumäärä : 49
Location : Tampere
Registration date : 22.04.2012

Pääsy inverttiin - Sivu 8 Empty
ViestiAihe: Vs: Pääsy inverttiin   Pääsy inverttiin - Sivu 8 Icon_minitimePe Kesä 01, 2012 8:57 pm

Pitihän se arvata, että kun innostun invertoimaan, rikon heti lihaksen tai pari selästä. En kyllä oikeestaan ole varma miten tai missä vaiheessa, kuitenkin oon yrittänyt alusta asti olla itelle ankara ainakin siinä mielessä, etten salli hyppimisiä. Oikeastaan en pitkään aikaan ajatellut, että olisin lähimainkaan valmis invertoimaan, kun päätin heti, etten opettele mitään loikkaussätkimistekniikkaa. Kerran sitten kokeilin ekaa kertaa rauhallisesti polvet rintaan, kädet suoraks ja jalat ylös ja onnistuihan se heti. On mulla kyllä sama ongelma, mikä joillakin jo tässä ketjussa kirjottaneilla, etten saa lantiota niin kovin ylös vaan joudun nappaamaan tangosta kiinni ulkojalalla, mutten tiedä onko se nyt kuitenkaan ongelman ydin.

En tiedä teenkö jotain oikeasti väärin, kun mielestäni ennen yrittämistä olin aika hyvin perehtynyt niihin tekniikkajuttuihin: sisäkäsi alempana (check), lantio tangon edessä (check), tanko about kyljen kohdalla (check) ja siitä nostolla polvet rintaan (check) ja niin edelleen. Vasta vähän myöhemmin alkoi tulla niitä epäonnistuneita yrityksiä ajoittain, kun jossain kohtaa nostoa selkään vihlasee siihen malliin, toispuoleisesti aina ulkokäden puoleisen lavan lähelle (oikeestaan lähinnä vasemmalta tehdessä vasemmalle, oikea ei vielä ole rikki). Ja tää ilmenee myös niin, että jos yritän vaan tehdä lihaskuntomielessä tätä polvennostovaihetta invertoimatta, niin se pieni tärähdys, joka seuraa jalkojen laskemisesta takaisin lattialle, tekee kipeetä myös. Ja tarkotan todella pientä tärähdystä, koska en rojauta itteeni sieltä takaisin alas. Nyt en oikein tiedä miten ohittaisin tuon selkäkipuilun, pitäiskö tyytyä tekemään selkälihasliikkeitä lattialla vai jatkaa rauhallisia inverttiharjoituksia. :<
Takaisin alkuun Siirry alas
hpl
intermediate inverter
intermediate inverter
hpl


Viestien lukumäärä : 139
Ikä : 36
Location : Tornio
Registration date : 17.10.2011

Pääsy inverttiin - Sivu 8 Empty
ViestiAihe: Vs: Pääsy inverttiin   Pääsy inverttiin - Sivu 8 Icon_minitimePe Kesä 01, 2012 9:58 pm

Mary-Lou, mie antaisin kipukohdan parantua kunnolla ettei vain tule sitten jotain pahempaa vikaa..

Mie olen tapellu v-invertin kanssa monen monta kuukautta, pari kertaa se meni vahingossa ja nyt se onki sitten alkanu menemään cheers Alunperinhän se meni ko kaveri meinas tulla avuksi kippaamaan minut, aattelin että ei helkkarissa ja sehän meniki sitten.. Ei se toki kaunis ole, mutta ajattelin ettei tuo tule olemaan mulle ikinä mahdollinen, (ulkojalka on AINA nappaamassa tankoon kiinni heti kun mahdollista) väärässä olin.. Sittenkö se meni vielä molemmin puolin, me so happy I love you
Takaisin alkuun Siirry alas
Mary-Lou
basic inverter
basic inverter



Viestien lukumäärä : 49
Location : Tampere
Registration date : 22.04.2012

Pääsy inverttiin - Sivu 8 Empty
ViestiAihe: Vs: Pääsy inverttiin   Pääsy inverttiin - Sivu 8 Icon_minitimeTi Kesä 05, 2012 9:20 am

^ Pakko se onkin nyt akuutissa vaiheessa pitää pieni tauko, mutten tiedä miten jatkaisin sitten, kun ei enää satu. Jotain vahvistavaa lihaskuntoliikettä selvästi tarvin, mutten tiedä onko se invertin polvennostovaihe terveellinen vaihtoehto, jos senkin saan sattumaan taas.
Takaisin alkuun Siirry alas
Polecat
intermediate spinner
intermediate spinner
Polecat


Viestien lukumäärä : 92
Ikä : 36
Location : Helsinki
Registration date : 23.11.2009

Pääsy inverttiin - Sivu 8 Empty
ViestiAihe: Vs: Pääsy inverttiin   Pääsy inverttiin - Sivu 8 Icon_minitimeTi Kesä 05, 2012 11:01 am

Itsellä aikoinaan tuli invertin kanssa selkäkipuilua kun en malttanut tulla sieltä ylhäältä järkevästi alas vaan tulin samaa kautta kun olin mennytkin. Siinä sitten ihmettelin, että miksi selkää vihloo. Rolling Eyes Jossain vaiheessa sitten onneksi tajusin, että se kunnon alastulo on kuitenkin vaivansa arvoista.
Takaisin alkuun Siirry alas
iku69
Superman
Superman
iku69


Viestien lukumäärä : 845
Location : Tornio
Registration date : 27.01.2011

Pääsy inverttiin - Sivu 8 Empty
ViestiAihe: Vs: Pääsy inverttiin   Pääsy inverttiin - Sivu 8 Icon_minitimeTi Kesä 05, 2012 6:54 pm

anpa kirjoitti:
nyt ku mulla invertoiminen onnistuu nii haluisin tehä siitä vielä hyvän näköstä, ku näyttää aivan hirveeltä toi mun koukkujalkaräpellys. oisko kellään vinkkiä miten v-invertissä (kait sitä noin voi kutsua?) sais polvet suoraksi? eli onko apu venyttelyssä, voimassa, tekniikassa vai kaikissa niissä? tuollasessa v-asennossa polvien suoristus auttais myöhemmin monessa muussaki liikkeessä siihen että ne näyttäis joltain...


Minulla olisi yksi apu jota voit reenata. Istu lattialle selkä suoraksi istuinluut hyvin alle. Levitä jalat haara asentoon,
Nosta sitten kantapäät ylös ja suorista/ojenna nilkka.
Voit myös painaa toisella kädellä polven kohdalta ja toisella varpaista/kantapäästä vetää ylöspäin.
Venytä myös takareittä ja pakaroita, sekin auttaa.... nii ja kyllä tiukat pohkeetkin vaikuttaa. venyttelyä sinne myös.

Lapaluiden kohdalta tai (yläselkä) tulee kipeäksi helposti jos ei lämmittele selkälihaksia ennen v-inverttiin menoa. Toisilla voi myös olla tiukat lavat, eli pitää pyöritellä ja irrotella lavat jottei kipeydy. Lapaluiden väliin voi helposti työntää sormet jos kunnossa.


Mary-lou
Voisit kokeilla vanhaa hyvää liikettä, selin makuulla lattialla kantapäät kohti kattoa, nosta lantiota eli peepaa ylös, senttiki riittää. raskas mutta tehokas liike. flower

v-invertin alkuvaiheessa on minusta ihan hyvä tulla sit alas silleen leuka kiinni rintaan ja laskeutua käsiä valuttaen nätisti. Heti ku voimat kasvaa niin hallitusti hidastaen alastulo samaa reittiä. Eli viikon päästä Wink
Takaisin alkuun Siirry alas
Mary-Lou
basic inverter
basic inverter



Viestien lukumäärä : 49
Location : Tampere
Registration date : 22.04.2012

Pääsy inverttiin - Sivu 8 Empty
ViestiAihe: Vs: Pääsy inverttiin   Pääsy inverttiin - Sivu 8 Icon_minitimeTi Kesä 05, 2012 7:56 pm

Polecat, joo no siinä vaiheessa jos ei pääsekään ylös asti invertissä ja rojahtaa takaisin alas, niin selkään sattuu kyllä taatusti. Sillon kun se onnistuu, tuun kyllä aina alas jotenkin rauhallisesti liukuen, enkä ole siinä selkää satuttanut. Jos teen pelkkää polvennosteluharjoitusta, selkä ei tykkää, mutten ymmärrä miksi, kun se liike on oikeasti rauhallista, ei nykimistä tai rojauttelua.

iku69, kiitos, tuota tulee kyllä tehtyä, tai ainakin melkein vastaavaa. Lähinnä pohdin, oisko tässä nyt selkälihasliikkeiden paikka, kaipa sitä hyvässä kunnossa olevat lihakset kestäisi kaikenlaista paremmin... :0
Takaisin alkuun Siirry alas
CatsAnn
basic spinner
basic spinner



Viestien lukumäärä : 20
Location : Paimio
Registration date : 12.02.2013

Pääsy inverttiin - Sivu 8 Empty
ViestiAihe: Vs: Pääsy inverttiin   Pääsy inverttiin - Sivu 8 Icon_minitimeMa Helmi 18, 2013 11:41 am

Lohdullista lukea että muillakin on (ollut) ongelmia inverttiin pääsemisessä. Smile Itse kokeilin inverttiä ekaa kertaa lauantaina tunnilla, hiukan avustettuna pääsin mutta sen jälkeiset omat yritelmät oli todellista räpellystä ja ehdin jo murehtia että tähänkö tämä lupaavasti alkanut tankoharrastus nyt lössähtää. Rolling Eyes
Kerran sentään pääsin itse. Ohjaaja opasti että yläkroppa pitäisi saada alemmas ja rennommaksi (jäykät hartiat, oma liikkuvuus ei siis ole mitä parhain). Itse liittäisin ongelmaan myös kireät takareidet, eli jalan rento "heittäminen" tangolle ei meinaa onnistua.
Kehonhuoltoa, kehonhuoltoa siis..

Punnerruksia pystyn kyllä tekemään suorin vartaloin eli käsien varassa olemisen ei pitäisi olla ongelma. Tiedän että pientä ongelmaa on myös uskalluksessa eli kaikki pääalaspäin- jutut jännittää hiukan. Tosin avustettuna invertissä oleminen ei enää jännittänyt, luulen siis että kynnys madaltuu nopeasti kun tangolle meneminen vähän helpottuu. Pikkuhiljaa eteenpäin..
Takaisin alkuun Siirry alas
tuhoelain
intermediate inverter
intermediate inverter
tuhoelain


Viestien lukumäärä : 184
Ikä : 37
Location : Tampere
Registration date : 15.10.2012

Pääsy inverttiin - Sivu 8 Empty
ViestiAihe: Vs: Pääsy inverttiin   Pääsy inverttiin - Sivu 8 Icon_minitimeMa Helmi 18, 2013 2:41 pm

Punnerruksessa tarvit vähän eri lihaksia, kuin invertoinnissa. En omine jäykkine jaljoineni ole hankaluutta huomannut invertoitaessa. Vatsalihaksia se kuitenkin vaatii. Jalkoja ei pidä heittää ylöspäin, vaan nostaa lihasvoimalla. Menet vaikka ensin inverttiasentoon ja siitä oikein hitaasti nostelet jalkoja koukkuu vatsaan kiinni ja hallitusti alas.
Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





Pääsy inverttiin - Sivu 8 Empty
ViestiAihe: Vs: Pääsy inverttiin   Pääsy inverttiin - Sivu 8 Icon_minitime

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Pääsy inverttiin
Takaisin alkuun 
Sivu 8 / 9Siirry sivulle : Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Seuraava

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Spin around the pole :: Tankotemput ja pyörähdykset-
Siirry: