| Pääsy inverttiin | |
|
+64Miamimosa rruina Snoukka tuhoelain CatsAnn iku69 Polecat hpl Mary-Lou babooshka anpa BLAAAAACK Jennii hiekkis Retu shadow87 Ewy Ainokainen Herkkupurkki OonaK Manares Vanillalatte yonski johku76 Vekexxx tiko Tiu Saila Ivanka zayah downthepole hemuliini hansi Goldie Marie Ish Sonja angela Nounours Janey May wilmiina Mortianna vesi sluippa Foxmagon Cherrie poletti Nins Kati Miia Samira Ashta maryana Kirsi Nina miukattus nekuliini -Hanna- tasuni AdminSusie Sanni Iina Nanna H. annukka 68 posters |
|
Kirjoittaja | Viesti |
---|
Kirsi intermediate inverter
Viestien lukumäärä : 186 Ikä : 42 Location : Helsinki Registration date : 15.01.2008
| Aihe: Vs: Pääsy inverttiin La Maalis 29, 2008 12:57 pm | |
| tää on nyt täysin off topic, mut nina, mikä pinkki kangas/taulu/ryijy tuolla seinällä on? aivan ihana! mistä tommosia saa? nimim. rakastunut pinkkiin sisustukseen | |
|
| |
Nina hangin in pole with one leg only
Viestien lukumäärä : 422 Ikä : 37 Location : Järvenpää Registration date : 17.03.2008
| Aihe: Vs: Pääsy inverttiin La Maalis 29, 2008 7:22 pm | |
| Ne on ihan meiän verhot ja ne ostettu Prismasta joskus vuosi sitten. En oo varma onko niitä siellä vieläkin, mutta myös Anttilasta voisi löytyä niitä, koska mun kaveri on ostanut sieltä samanlaiset mutta väriltään turkoosi-ruskeat. | |
|
| |
Viestien lukumäärä : 186 Ikä : 42 Location : Helsinki Registration date : 15.01.2008
| Aihe: Vs: Pääsy inverttiin La Maalis 29, 2008 9:03 pm | |
| Kiitti vastauksesta Nina! Täytyy käydä Anttilas kattomas.. | |
|
| |
Nina hangin in pole with one leg only
Viestien lukumäärä : 422 Ikä : 37 Location : Järvenpää Registration date : 17.03.2008
| Aihe: Vs: Pääsy inverttiin To Huhti 03, 2008 4:05 pm | |
| Mä jatkan tätä offtopikkia vielä sen verran, että Prismassa näytti olevan vielä noita verhoja. Että jos oikeasti kiinnostaa, niin sieltä löytyy. | |
|
| |
| Aihe: Vs: Pääsy inverttiin To Huhti 03, 2008 5:38 pm | |
| kiitos onneks asun prisman vieres ni pitää käydä kattelemas.. vielä lisää offtopikkia.. näin joissain kuvissa ihan tommosen anti-shopin tangon näkösen tangon mut pinkin ja vd-foorumilla on jollain kuva missä tanko näyttäs metalliselta mut pinkiltä mut se kuva on näyttäs ehkä käsitellyltä.. ni, onko kukaan teistä törmänny pinkkiin tankoon missään? tai siis sen verran hyvään et sil vois oikeesti treenailla? | |
|
| |
nekuliini hangin in pole with one leg only
Viestien lukumäärä : 364 Ikä : 43 Location : Siikajoki Registration date : 21.12.2007
| Aihe: Vs: Pääsy inverttiin To Huhti 03, 2008 8:24 pm | |
| Netissä olen törmännyt yhteen paikkaan, jossa myydään vaaleanpunaisiakin tankoja. Tällainen kuin http://www.lilmynx.com/dancepoles.php. Sitä en kyllä tiedä, kuinka hyvä tai huono ko. tanko on. Ei suinkaan pinkkiä tankoa tee mieli. | |
|
| |
| Aihe: Vs: Pääsy inverttiin To Huhti 03, 2008 8:42 pm | |
| Joo, toi näyttää just semmoselta jonka oon jo paril videol nähny! Ainakin kovasti väittävät että voi invertoida ja muuta että tangot kyllä kestävät.. Pitää varmaan kattoa oisko VD:llä ollut noista puhetta! Kiitos linkistä! | |
|
| |
maryana pole beginner
Viestien lukumäärä : 2 Ikä : 39 Registration date : 03.11.2008
| Aihe: Vs: Pääsy inverttiin Ma Marras 03, 2008 1:20 pm | |
| Mä aloitin tankotanssin viime viikolla, ja heti ekalla tunnilla kokeiltiin inverttiä, eikä tullut kyllä kuuloonkaan että olisin sinne päässyt en oikeen uskaltautunut edes kokeilemaan, on aina ollut jonkinlainen kammo noista pääalaspäin-liikkeistä... harmittaa, kun tuntui et oon ainoo joka ei päässyt lähellekään. Täytyy kokeilla vielä toinen tunti ja miettiä sitten onko laji sittenkään mua varten... | |
|
| |
Iina Superman
Viestien lukumäärä : 2793 Ikä : 40 Location : Tampere Registration date : 05.12.2007
| Aihe: Vs: Pääsy inverttiin Ma Marras 03, 2008 1:28 pm | |
| Jos aloittelisit vaikka ihan spinneistä, taivutuksista yms. liikkeistä ensin niin se kasvattaisi voimia inverttejä vartenkin? Älä nyt tuon perusteella koko lajia hylkää, useilla menee monta kuukauttakin, ennen kuin ylösalaisin päätyy. Jos ikinä, kun ei kaikki sinne edes halua | |
|
| |
Ashta Superman
Viestien lukumäärä : 783 Ikä : 39 Location : Tampere Registration date : 03.01.2008
| Aihe: Vs: Pääsy inverttiin Ma Marras 03, 2008 1:30 pm | |
| Älä masennu, kyllä se sieltä tulee kunhan treenailet muita juttuja sitä ennen ... Täällä tampereella ei edes opeteta invertointeja alkeiskurssilla Mielestäni tärkeämpää on ensin saada perusasiat kuntoon ja sitten ku on luottoa omiin taitoihin ja voimiin niin sitten vasta käännytään ylösalaisin | |
|
| |
maryana pole beginner
Viestien lukumäärä : 2 Ikä : 39 Registration date : 03.11.2008
| Aihe: Vs: Pääsy inverttiin Ma Marras 03, 2008 2:04 pm | |
| Niin, ehkä pitäis antaa vaan aikaa tälle jutulle sitten...Mussa taitaa olla vaan liiaksi perfektionistin vikaa kun kaikki pitäis mennä heti ekalla kerralla putkeen tuntui vaan muutenkin että lajin akrobaattisuus on mulle tosi haastavaa, vaikka liikuttua onkin tullut aina. | |
|
| |
Samira intermediate spinner
Viestien lukumäärä : 79 Ikä : 43 Location : Helsinki Registration date : 02.11.2008
| Aihe: Vs: Pääsy inverttiin Ma Marras 03, 2008 5:17 pm | |
| Mulla tais mennä neljänteen tai viidenteen yrityskertaan (siis erilliset treenit) ennen kuin invertit rupesi sujumaan. Siitäkin vielä meni piiiitkään ennen kuin voi kutsua liikettä sujuvaksi. Edelleenkin muuten inverteissä tulee tangon puoleisen selän pitkä selkälihas kipeäksi jos treenailee useamman kerran viikossa ja inverttejä useammin kuin muutaman kerran. Onko muilla ollut samaa ongelmaa? Ilmeisesti sit vaan pitäis koittaa lihaskuntoa saada kohotettua, että ongelma poistuisi, on vaan ärsyttävää kun juilii selästä. | |
|
| |
Miia Superman
Viestien lukumäärä : 1145 Ikä : 37 Location : Lahti Registration date : 07.12.2007
| Aihe: Vs: Pääsy inverttiin Ma Marras 03, 2008 6:21 pm | |
| Jos useasti tulee samaa tietä alas mitä meni ylöskin niin siinä tuppaa saamaan selän kipeäksi, ellei alastuloa tehdä kontrolloidusti vatsalihaksilla. | |
|
| |
Kati basic inverter
Viestien lukumäärä : 34 Ikä : 48 Location : Tampere Registration date : 04.11.2008
| Aihe: Vs: Pääsy inverttiin To Tammi 08, 2009 10:10 pm | |
| Oho, tää meni ny perusinverttiin Vissiin riittävästi tossa spinnailin tänään, ihan pää pyörällä aattelin ettei enää yhtään pyörähdystä ja päätin vaan kokeilla että nouseeko ne jalat. Sinne heilahti! Sitte heti perään toinen kokeilu, ja sitten jo pysty kädet irroittaan, eli käännetty krusifiksi. Vähän tuli hieno fiilis, olen syvällä kunnioituksella tota nurin päin menoa miettinyt ja ajatellut että aikansa kutakin. Nyt tais olla oikee hetki sille Mut joo, voimien keruu jatkuu edelleen, ja lupaan sinnikkäästi treenailla kömpelys-spinneistä vähän sievempiä... | |
|
| |
Nins intermediate spinner
Viestien lukumäärä : 82 Ikä : 43 Location : Joensuu Registration date : 21.01.2008
| Aihe: Vs: Pääsy inverttiin Pe Tammi 09, 2009 6:27 am | |
| Muistan ensimmäisen kerran kun pääsin pää alaspäin, perusinverttiin. Edellisenä päivänä se ei vielä ollut tullut kuuloonkaan, mutta seuraavana meni melkein kuin vettä vaan. Se tuntui hirmu hienolta ja piti heti lähettää video parhaalle kaverille onnistumisesta Höpsö minä! | |
|
| |
Iina Superman
Viestien lukumäärä : 2793 Ikä : 40 Location : Tampere Registration date : 05.12.2007
| Aihe: Vs: Pääsy inverttiin Pe Tammi 09, 2009 11:11 am | |
| Onneksi olkoon! Hieno tunne kun ekat kerrat pääsee ylösalaisin... Tosin perusinvertistä käsien irroitus ei ole käännetty krusifiksi, tangon pitää antaa luiskahtaa pois kainalosta ja rintakehää vasten. Muutoin on vaan invertti käsien irrotuksella. (Nipotäti, anteeksi!) | |
|
| |
poletti intermediate spinner
Viestien lukumäärä : 84 Ikä : 41 Registration date : 13.07.2008
| Aihe: moka moka Pe Tammi 09, 2009 1:02 pm | |
| En ole harrastanut tätä lajia vielä kuukauttakaan ja en siis ole kukaan neuvomaan, mutta haluan jakaa kokemukseni inverttia vääntämisestä kuikulla, tuntematta kroppaansa tai omaa tankoa: Tämä kuuluu ehkä mokat osioon (tai urheiluvammat), mutta olen jo kolmatta kertaa tullut alas invertista x-polella ajattelematta sita perhanan terävää kulmaa mikä on alakiekossa! Sattuu hirveästi lapaluun alla olevaan kylkiluuhun jo kolmatta päivää. Täytyy käydä hakemassa jostain k-raudasta vaahtomuovia siihen kiekkoon ku en tajua pysytellä vielä vaan spinneissä tai tulla alas turvallisesti. No kantapään kautta.. | |
|
| |
Cherrie Superman
Viestien lukumäärä : 770 Ikä : 37 Registration date : 27.04.2008
| Aihe: Vs: Pääsy inverttiin Pe Tammi 09, 2009 1:13 pm | |
| Mä itseasiassa toissapäivänä sain ekaa kertaa invertoitua niin että sain heti nilkan ylös tangolle, kun ennen oon saanut vaan varpaan ja sit siitä räpiköinyt itseni hyvin esteettisesti ylös. Onneks maltoin, oon nimittäin niin monta kertaa meinannut pistää koko tangon palasiksi. | |
|
| |
Kati basic inverter
Viestien lukumäärä : 34 Ikä : 48 Location : Tampere Registration date : 04.11.2008
| Aihe: Vs: Pääsy inverttiin Pe Tammi 09, 2009 7:42 pm | |
| Hih, ope saat anteeksi Tarkennusta vielä, eli se oli se käännetty krusifiksi, ei ollu tanko kainalossa vaan olin tangon takana kokonaan, nenä tankoon päin. Selitin vähän huonosti tuossa aikaisemmassa viestissä. Mut hyvä oikeesti että täällä ollaan tarkkana, itte ainakin oon niin surkeemuistinen noiden liikkeiden nimien kanssa että tuun varmaan niiden kanssa sohlaamaan. Treenatessa onkin blogista löytyvä lista auki koneella, ja lisäks vielä se Verticalin pdf-lista. Samoja kuvia tietty mut pdf-fileessä ne on mukavasti isompina, eli jos tulee oikosulku niin näkee tangolta asti kuvan (ai miten niin oon laiska...), ja suomenkielisten nimien takia se blogin lista. Kiitokset muuten blogista ja tästä foorumista, paljon ootte suomalaisen tankotanssin uranuurtajat saaneet aikaiseksi melko lyhyessä ajassa, ja helpottaneet aloittelijan elämää huomattavasti | |
|
| |
Foxmagon Superman
Viestien lukumäärä : 539 Ikä : 39 Location : Helsinki Registration date : 07.01.2009
| Aihe: Vs: Pääsy inverttiin Ma Maalis 16, 2009 12:11 pm | |
| Jeii! Eilen tuli kokeiltua extemporena että nousisko jalat, ekalla kerralla tuli tehtyä hieno saksipotku ja toisella kerralla pääsi jo ylös asti Seuraavaks oliskin varmaan hyvä harjoitella sitä alastuloa niin kauheasti niitä alakertalaisia kiusaamatta.. | |
|
| |
Iina Superman
| Aihe: Vs: Pääsy inverttiin Ma Maalis 16, 2009 12:44 pm | |
| Kannattaa tulla aina valuen alas, laskeutuen hartialle. Jos on ylösmeno raskasta niin alasmeno on vielä raskaampaa lihaksille - jos vaan päästää irti ja tiputtaa jalat tömähtäen lattiaan ei ole jos, vaan KUN revähtää/repeää selkälihas. Jos ei vatsat jaksa kontrolloidusti laskea jalkoja maahan, tulee selkälihaksen äkillisestä nykäisystä äkkiä vammoja. Joskus pysyvästi/vuosikausia haittaavia sellaisia. | |
|
| |
Foxmagon Superman
Viestien lukumäärä : 539 Ikä : 39 Location : Helsinki Registration date : 07.01.2009
| Aihe: Vs: Pääsy inverttiin Ma Maalis 16, 2009 1:05 pm | |
| Joo, liukualastulo olikin se helpoin vaihtoehto. Nyt sitte vaa lihastreeniä | |
|
| |
sluippa Superman
Viestien lukumäärä : 741 Ikä : 40 Location : Espoo Registration date : 07.05.2009
| Aihe: Vs: Pääsy inverttiin Ti Toukokuu 12, 2009 9:16 am | |
| Minä pääsin eilen inverttiin! Ekalla kerralla kun kokeilin sitä, ei oikein sujunut. Opettaja ei silloin kauheesti kertonut, mitä olisi pitänyt tehdä. Eilen pääsin heti ensi yrittämällä kun kokeiltiin asentoa ensin lattialta. Kokeilin myös toiselta puolelta ja se oli mulle huomattavasti helpompaa.
Onko sille joku nimi, että roikkuu jalat suorana ilman käsiä ja liukuu siitä käsinseisontaan? Onko inverttejä kaikki, missä ollaan pää alaspäin? | |
|
| |
vesi intermediate inverter
Viestien lukumäärä : 115 Ikä : 37 Location : Helsinki Registration date : 26.03.2009
| Aihe: Vs: Pääsy inverttiin Ti Toukokuu 12, 2009 4:24 pm | |
| Jee onneks olkoon sluippa! (eikä se ekalla kerralla onnistu kyllä keltään - ainakaan sulavasti)
Jalat suorana ilman käsiä nenä vasten tankoa on käännetty krusifiksi ja siis inverttihän tulee sanasta inverted, eli käännetty. Tai näin mä sen ainakin olen päässäni selittänyt. Kaikki pää alaspäin liikkeet on siis inverttejä, mutta on niille liikkeille keksitty muitakin nimiä, koska monet onnistuu vaan pää alaspäin, niin ne ei sinänsä ole käännettyjä versioita. Ja sit voipi käyttää inverttiä myös verbinä, elikkä invertoida jii än ee... | |
|
| |
Iina Superman
| Aihe: Vs: Pääsy inverttiin Ti Toukokuu 12, 2009 9:13 pm | |
| Joo. Ihan kieliopin puolelta tulisi käyttää sanaa inversio, mutta invertiksihän se on vääntynyt meillä. To invert on kääntää ylösalaisin tai nurinkurin. Mikä tahansa liike, jossa lantio on rintakehän yläpuolella, on siis inverted. Perusinvertillä tarkoitetaan usein nimenomaan sitä tavanomaisinta ylösalaisin kääntymistä, eli kädet tangolle päällekkäin katsekorkeudelle, vyötärö tankoon kiinni ja ulkojalka nousee tangolle käsien yläpuolelle, sitten vedetään lantio tankoon kiinni ja kroppa suoraksi. Se on ainoa liike, josta tuota inverttiä yleensä käytetään, muilla liikkeillä on sitten omat nimensä jo, vaikka ne inverted olisivatkin. | |
|
| |
Sponsored content
| Aihe: Vs: Pääsy inverttiin | |
| |
|
| |
| Pääsy inverttiin | |
|